Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - blokada automatyczna

Lydto - 2021-02-01, 18:27
Temat postu: blokada automatyczna
Czy ktoś może coś wie na temat tej blokady lub może ją testował
https://www.olx.pl/oferta...html#757354ff6a

Zawias - 2021-02-01, 18:33

Testowałem-jeździłem jakiś czas. Zakłada się na tył.Trzeba nauczyć się z nią jeździć.Po roku zdemontowałem. Uważam,że dostępne pneumatyczne i elektryczne są lepsze,choć droższe. Trzeba 2700 wydać + montaż z nowymi łożyskami.
Lydto - 2021-02-02, 10:46

No tak, ale jeździłeś na tej konkretnej, czy na oryginale?

Nawiązałem kontakt ze sklepem w USA, ceny za oryginał w zależności od wariantu lepsze lub porównywalne do ceny z linka jedynie koszty wysyłki robią z tego nieopłacalną zabawę.

Muszę poszukać paru chętnych na taki zakup bo jak koszty wysyłki podzieli się na kilka osób to nie warto brać zamiennika jak w tych samych pieniądzach jest oryginał.

Może ktoś chętny na taką blokadę?? Lub jakieś inne części?

SamNaSamZSam - 2021-02-02, 10:48

doliczyłeś cło i VAT? i ewentualnie przeszacowałeś koszty gwarancji?
Zawias - 2021-02-02, 11:24

Ja miałem oryginał z USA. Też przysłali 2 szt ,ale przy dostępności innych blokad i części do nich to na dzień dzisiejszy bym nie brał ze stanów .Kolega zrobi jak chce. Moje zdanie jw.
Valkyr_87 - 2021-02-02, 12:00

Jeździłem Jeep'em XJ z LR'ką w moście Dana30. Mega wkurzające urządzenie... przy cenach chińskiego pneumatyka albo e-lockera lepiej iść w rozwiązanie nad którym jesteś w stanie zapanować. Wolałbym już na tyle spaw lock od LR'ki, która załącza się jak chce i kiedy chce.
Zawias - 2021-02-02, 12:04

Racja.
Lydto - 2021-02-02, 13:18

Sam już nie wiem, ile osób tyle opinii:) Najlepiej pewnie było by się przejechać czymś z taką blokadą i samemu stwierdzić:)

Co do kosztów to faktycznie różnica na koniec robi się nie duża do E-locka a potem kolejna niewielka do pneumatyka (podobno lepiej niż elektryk) no i tak już można całkiem się zapętlić:)

Autko w przyszłym tygodniu i tak trafia do mechanika na dokończenie fazy 1 projektu (ma zrobić to czego ja sam nie potrafię) a blokada jest w fazie 2 wiec jeszcze mam czas to przemyśleć i zdecydować.

Dzięki za opinie i rady

Valkyr_87 - 2021-02-02, 15:18

Lydto - ja w poprzednim aucie kombinowałem, w Samurajka już stwierdziłem że nie mam zdrowia i nerwów - wsadziłem 2x blokady pneumatyczne chinole HFy. Działają super, dokładnie wtedy kiedy potrzebujesz. Manewrowanie między drzewami na zapiętym tyle jest możliwe, ale po co się męczyć. Z blokady - szczególnie na tyle jestem bardzo zadowolony i polecam każdemu. Przód w mojej opinii jest opcjonalny.
Lydto - 2021-02-02, 21:51

A elektryk?
Np. to https://allegro.pl/oferta/blokada-mostu-tyl-elocker-100-torsen-suzuki-4x4-8357134512
Wydaje się lepsza opcja niż pneumatyk, bo ja akurat przodu blokować nie zamierzam. Przy dwóch pneumatyki mają więcej sensu oczywiście...

Zawias - 2021-02-02, 21:55

Warka 4x4 ma też elektryki do samca.
Valkyr_87 - 2021-02-03, 07:47

Któryś z kolegów wypowiadał się w temacie elektryka - ja osobiście nie miałem przyjemności. Z wad o jakich wiem, to samo załączenie blokady wymaga "klika" ze sprzęgła by nic nie urwać - jednak w pneumatyku też nie powinno się odrazu po załączeniu strzelać.

Finalnie różnica stosunkowo niewielka dla 1x blokady. Ja wybrałem pneumatyki z uwagi na większą tolerancję wody.

Lydto - 2021-02-03, 08:25

No tak. Sorry za wtope:( Kilka wątków niżej jest temat o elektrycznej...
Ale pozwolcie ze już dokończę tutaj. Ostatnie pytanie. Kolega powyżej podal namiar na warka 4x4. Tam jest trochu taniej ten elektryk ale czy to faktycznie to samo? Xshock pisze wprost że przy ich blokadzie przy okazji dostaje się torsena co jak by nie było też poprawi trakcja nawet bez zalaczania blokady. Więc chyba warto dorzucić te 200 z hakiem...

Zawias - 2021-02-03, 08:48

Poczytaj może opinie w necie,ale jak chcesz z pierwszej ręki to skontaktuj się z Kwadratem z Warki.
Didymos - 2021-02-03, 09:00

Mam oryginalnego lr od lat (ok. 6) na tyle i uważam, że to bardzo fajna opcja, ze spoolem/spawlockiem nie ma w ogóle porównania, z lr da się całkiem normalnie jeździć, nie niszczy tak opon i półosi, wystarczy pamiętać na zakrętach, że istnieje.
Zaspawany dyfer to już imho ostateczność, osobiście bym sobie tego nie zrobił.
Oczywiście rozłączana blokada to najlepszy patent, ale i znowu konkretna kasa za oryginalne arb, chińskie podróbki z kolei nie słyną z jakości.
Elektryk kusi, przede wszystkim ze względu na brak zawodnej pneumatyki, ale chętnie poczytałbym opinie kilku ludzi, którzy na tym jeździli, a nie tylko zapewnień sprzedawcy.

kostuch - 2021-02-03, 11:01

Też miałem
I dwuelementowego i czteroelementowego
Dobrze działa jak most jest w idealnym stanie. Jak się porobią luzy na łożyskach albo trochę ząbki powycierają, to zaczyna się loteria.
Zbieram kasę na elektryka.

Valkyr_87 - 2021-02-03, 11:44

Ja mam chinole HF'y i przy simex'ach 245/75/15 mają za chwilę 2 lata i szczerze nie było z nimi problemów. Wadę posiada natomiast sam kompresor HF, trzeba trochę się nagimnastykować ze szczelnością zaworów sterujących przy samym kompresorze, które zapinają blokady. Finalnie trochę teflonu i pasty uszczelniającej do rur hydraulicznych załatwiło temat.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group