Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Co radzicie wdrożyć? Zwolnione obroty, przełożenia?

bartchra - 2021-04-07, 12:56
Temat postu: Co radzicie wdrożyć? Zwolnione obroty, przełożenia?
Chciałbym podejść do tematu podniesienia zdolności i mocy mojego Samurai-a i rozważam aktualnie 3 scenariusze?
1. Reduktor -> montaż zestawu zwolnionych przełożeń 4.16
2. Mosty -> montaż zestawu przełożeń 5.38 do mostów przód i tył
3. Montaż elementów z punktów 1 i 2 równocześnie.

Aktualny stan mojego auta:
1. Silnik 1.3 w dobrym stanie.
2. Koła MT 215/75/R15.
3. Auto dociążone stalowymi zderzakami przód i tył, wyciągarka z przodu, butla gazowa z tyłu (40L).
4. Resory EFS +2", amortyzatory IronMan +2", wieszaki oryginalne.
5. Jazda w terenie 30%, asfalt 70%. Teren nie oznacza katowanie w błocie po lusterka ;-)

Wiem, że temat pewnie wiele razy opisywany niemniej z tego co przeczytałem dotychczas trudno podjąć decyzję co wybrać.

Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie szczególnie osób, które podobne modyfikacje posiadają.

SamNaSamZSam - 2021-04-07, 13:58

jaki masz zestaw przełożeń aktualnie w mostach?

Po mojemu jak 70% asfalt i zrealizujesz 4.16 + zwolnienie mostów to piechotą będzie szybciej iść. Trza to sobie policzyć, ale tak mi się to widzi.

Wg. mnie 4.16 najlepiej się tu prezentuje bo na te 30% błota zyskasz wyraźne zwolnienie i lepszą gospodarkę mocą, a na asfalt aż tak bardzo top speeda nie popsujesz.

bartchra - 2021-04-07, 14:21

SamNaSamZSam napisał/a:
jaki masz zestaw przełożeń aktualnie w mostach?

Po mojemu jak 70% asfalt i zrealizujesz 4.16 + zwolnienie mostów to piechotą będzie szybciej iść. Trza to sobie policzyć, ale tak mi się to widzi.

Wg. mnie 4.16 najlepiej się tu prezentuje bo na te 30% błota zyskasz wyraźne zwolnienie i lepszą gospodarkę mocą, a na asfalt aż tak bardzo top speeda nie popsujesz.


Aktualnie mam po prostu wszystko oryginalne ;-(

PS. Dziękuję za opinię.

Valkyr_87 - 2021-04-07, 15:11

Przy tej konfiguracji - planujesz większe koła?
Jakie masz opony? Nalewki? Felga stalowa?

Przy tym co masz - 4.16 lub swap silnika. Przy kołach, które masz w mojej opini spokojnie wystarczy Ci sam reduktor.

bartchra - 2021-04-07, 15:19

Valkyr_87 napisał/a:
Przy tej konfiguracji - planujesz większe koła?
Jakie masz opony? Nalewki? Felga stalowa?

Przy tym co masz - 4.16 lub swap silnika. Przy kołach, które masz w mojej opini spokojnie wystarczy Ci sam reduktor.


Aktualnie mam te koła, które opisałem 15" 215/75/R15 MT Nowiutkie Comforser CF3000. Felgi stalowe 15/7 ET -25.

Valkyr_87 - 2021-04-07, 15:31

podpowiem Ci tak - załóż sobie 4.16 ;) wystarczy przy tych kołach.
bartchra - 2021-04-07, 15:37

Valkyr_87 napisał/a:
podpowiem Ci tak - załóż sobie 4.16 ;) wystarczy przy tych kołach.


OK, jeszcze raz dziękuję za rekomendację. A czy możesz wskazać, który z dostępnych na rynku zestawów wybrać?

kostuch - 2021-04-07, 15:51

Przy tych kołach oryginalne przełożenia dają sobie radę.
W budżecie reduktora 4.16 zakup lepiej blokadę mostu. Zdolności terenowe (zwłaszcza przy tak małych kołach) zwiększą się "dramatycznie" :)

bartchra - 2021-04-07, 18:47

kostuch napisał/a:
Przy tych kołach oryginalne przełożenia dają sobie radę.
W budżecie reduktora 4.16 zakup lepiej blokadę mostu. Zdolności terenowe (zwłaszcza przy tak małych kołach) zwiększą się "dramatycznie" :)


O blokadzie też myślę. Korzystając z okazji co byś polecił? ewentualnie u kogo w Małopolsce warto takie coś zrobić?

Valkyr_87 - 2021-04-07, 20:21

Blokada na tył i 4.16 to taka podstawą ale wydaje mi się, że przy dobrych resorach wolałbym 4.16...

To co znajdziesz na rynku to 4.16 TrailGear lub jeszcze jakaś włoska firma. TG są sprawdzone. Mam i sobie chwalę. Możesz wytargac reduktor i np. wysłać do Huntera.

Co do blokad. Tutaj możesz lockrighta, spółka, spawlocka, elockera lub pneumatyki HF lub na bogato ARB. Ja sugerowalbym elektryka lub pneumata. Osobiście mam wersję bieda czyli HF i drugi rok bez żadnej awarii.

Didymos - 2021-04-07, 23:13

Ja bym zaczął od tylnej blokady, dzielność terenowa z blokadą jest nieporównywalna.
Zwolnione przełożenia nie wniosą aż tak wiele, jeśli i tak będziesz mielił bezradnie dwoma kołami, ale najlepiej mieć jedno i drugie.
Łączenie 5,38 w mostach i 4,16 w reduktorze przy tak mikrych kółkach nie ma żadnego sensu, chyba, że planujesz jazdę po skałkach :mrgreen:

bartchra - 2021-04-08, 05:45

Valkyr_87 napisał/a:
Blokada na tył i 4.16 to taka podstawą ale wydaje mi się, że przy dobrych resorach wolałbym 4.16...

To co znajdziesz na rynku to 4.16 TrailGear lub jeszcze jakaś włoska firma. TG są sprawdzone. Mam i sobie chwalę. Możesz wytargac reduktor i np. wysłać do Huntera.

Co do blokad. Tutaj możesz lockrighta, spółka, spawlocka, elockera lub pneumatyki HF lub na bogato ARB. Ja sugerowalbym elektryka lub pneumata. Osobiście mam wersję bieda czyli HF i drugi rok bez żadnej awarii.


Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi. Chyba finalnie zdecyduję się na te 4.16 i blokadę elocker ;-)

[ Dodano: 2021-04-08, 05:45 ]
Didymos napisał/a:
Ja bym zaczął od tylnej blokady, dzielność terenowa z blokadą jest nieporównywalna.
Zwolnione przełożenia nie wniosą aż tak wiele, jeśli i tak będziesz mielił bezradnie dwoma kołami, ale najlepiej mieć jedno i drugie.
Łączenie 5,38 w mostach i 4,16 w reduktorze przy tak mikrych kółkach nie ma żadnego sensu, chyba, że planujesz jazdę po skałkach :mrgreen:


Dziękuję za sugestię!


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group