|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Co radzicie wdrożyć? Zwolnione obroty, przełożenia?
bartchra - 2021-04-07, 12:56 Temat postu: Co radzicie wdrożyć? Zwolnione obroty, przełożenia? Chciałbym podejść do tematu podniesienia zdolności i mocy mojego Samurai-a i rozważam aktualnie 3 scenariusze?
1. Reduktor -> montaż zestawu zwolnionych przełożeń 4.16
2. Mosty -> montaż zestawu przełożeń 5.38 do mostów przód i tył
3. Montaż elementów z punktów 1 i 2 równocześnie.
Aktualny stan mojego auta:
1. Silnik 1.3 w dobrym stanie.
2. Koła MT 215/75/R15.
3. Auto dociążone stalowymi zderzakami przód i tył, wyciągarka z przodu, butla gazowa z tyłu (40L).
4. Resory EFS +2", amortyzatory IronMan +2", wieszaki oryginalne.
5. Jazda w terenie 30%, asfalt 70%. Teren nie oznacza katowanie w błocie po lusterka
Wiem, że temat pewnie wiele razy opisywany niemniej z tego co przeczytałem dotychczas trudno podjąć decyzję co wybrać.
Będę wdzięczny za wszelkie uwagi i sugestie szczególnie osób, które podobne modyfikacje posiadają.
SamNaSamZSam - 2021-04-07, 13:58
jaki masz zestaw przełożeń aktualnie w mostach?
Po mojemu jak 70% asfalt i zrealizujesz 4.16 + zwolnienie mostów to piechotą będzie szybciej iść. Trza to sobie policzyć, ale tak mi się to widzi.
Wg. mnie 4.16 najlepiej się tu prezentuje bo na te 30% błota zyskasz wyraźne zwolnienie i lepszą gospodarkę mocą, a na asfalt aż tak bardzo top speeda nie popsujesz.
bartchra - 2021-04-07, 14:21
SamNaSamZSam napisał/a: | jaki masz zestaw przełożeń aktualnie w mostach?
Po mojemu jak 70% asfalt i zrealizujesz 4.16 + zwolnienie mostów to piechotą będzie szybciej iść. Trza to sobie policzyć, ale tak mi się to widzi.
Wg. mnie 4.16 najlepiej się tu prezentuje bo na te 30% błota zyskasz wyraźne zwolnienie i lepszą gospodarkę mocą, a na asfalt aż tak bardzo top speeda nie popsujesz. |
Aktualnie mam po prostu wszystko oryginalne ;-(
PS. Dziękuję za opinię.
Valkyr_87 - 2021-04-07, 15:11
Przy tej konfiguracji - planujesz większe koła?
Jakie masz opony? Nalewki? Felga stalowa?
Przy tym co masz - 4.16 lub swap silnika. Przy kołach, które masz w mojej opini spokojnie wystarczy Ci sam reduktor.
bartchra - 2021-04-07, 15:19
Valkyr_87 napisał/a: | Przy tej konfiguracji - planujesz większe koła?
Jakie masz opony? Nalewki? Felga stalowa?
Przy tym co masz - 4.16 lub swap silnika. Przy kołach, które masz w mojej opini spokojnie wystarczy Ci sam reduktor. |
Aktualnie mam te koła, które opisałem 15" 215/75/R15 MT Nowiutkie Comforser CF3000. Felgi stalowe 15/7 ET -25.
Valkyr_87 - 2021-04-07, 15:31
podpowiem Ci tak - załóż sobie 4.16 ;) wystarczy przy tych kołach.
bartchra - 2021-04-07, 15:37
Valkyr_87 napisał/a: | podpowiem Ci tak - załóż sobie 4.16 ;) wystarczy przy tych kołach. |
OK, jeszcze raz dziękuję za rekomendację. A czy możesz wskazać, który z dostępnych na rynku zestawów wybrać?
kostuch - 2021-04-07, 15:51
Przy tych kołach oryginalne przełożenia dają sobie radę.
W budżecie reduktora 4.16 zakup lepiej blokadę mostu. Zdolności terenowe (zwłaszcza przy tak małych kołach) zwiększą się "dramatycznie" :)
bartchra - 2021-04-07, 18:47
kostuch napisał/a: | Przy tych kołach oryginalne przełożenia dają sobie radę.
W budżecie reduktora 4.16 zakup lepiej blokadę mostu. Zdolności terenowe (zwłaszcza przy tak małych kołach) zwiększą się "dramatycznie" :) |
O blokadzie też myślę. Korzystając z okazji co byś polecił? ewentualnie u kogo w Małopolsce warto takie coś zrobić?
Valkyr_87 - 2021-04-07, 20:21
Blokada na tył i 4.16 to taka podstawą ale wydaje mi się, że przy dobrych resorach wolałbym 4.16...
To co znajdziesz na rynku to 4.16 TrailGear lub jeszcze jakaś włoska firma. TG są sprawdzone. Mam i sobie chwalę. Możesz wytargac reduktor i np. wysłać do Huntera.
Co do blokad. Tutaj możesz lockrighta, spółka, spawlocka, elockera lub pneumatyki HF lub na bogato ARB. Ja sugerowalbym elektryka lub pneumata. Osobiście mam wersję bieda czyli HF i drugi rok bez żadnej awarii.
Didymos - 2021-04-07, 23:13
Ja bym zaczął od tylnej blokady, dzielność terenowa z blokadą jest nieporównywalna.
Zwolnione przełożenia nie wniosą aż tak wiele, jeśli i tak będziesz mielił bezradnie dwoma kołami, ale najlepiej mieć jedno i drugie.
Łączenie 5,38 w mostach i 4,16 w reduktorze przy tak mikrych kółkach nie ma żadnego sensu, chyba, że planujesz jazdę po skałkach
bartchra - 2021-04-08, 05:45
Valkyr_87 napisał/a: | Blokada na tył i 4.16 to taka podstawą ale wydaje mi się, że przy dobrych resorach wolałbym 4.16...
To co znajdziesz na rynku to 4.16 TrailGear lub jeszcze jakaś włoska firma. TG są sprawdzone. Mam i sobie chwalę. Możesz wytargac reduktor i np. wysłać do Huntera.
Co do blokad. Tutaj możesz lockrighta, spółka, spawlocka, elockera lub pneumatyki HF lub na bogato ARB. Ja sugerowalbym elektryka lub pneumata. Osobiście mam wersję bieda czyli HF i drugi rok bez żadnej awarii. |
Jeszcze raz dzięki za podpowiedzi. Chyba finalnie zdecyduję się na te 4.16 i blokadę elocker
[ Dodano: 2021-04-08, 05:45 ]
Didymos napisał/a: | Ja bym zaczął od tylnej blokady, dzielność terenowa z blokadą jest nieporównywalna.
Zwolnione przełożenia nie wniosą aż tak wiele, jeśli i tak będziesz mielił bezradnie dwoma kołami, ale najlepiej mieć jedno i drugie.
Łączenie 5,38 w mostach i 4,16 w reduktorze przy tak mikrych kółkach nie ma żadnego sensu, chyba, że planujesz jazdę po skałkach |
Dziękuję za sugestię!
|
|