|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - szybszy reduktor ??
majkel333 - 2022-01-17, 10:23 Temat postu: szybszy reduktor ?? Witam
Ma ktoś z Was pomysł z czego mogę włożyć reduktor do samuraia żeby uzyskać przełożenie szosowe 1:1 ?
Po swapie silnika na 1.9 TDI plus skrzynia z BMW auto jest za wolne i jazda po asfalcie to męka
Widziałem że jimny po 2005 ma przełożenie szosowe 1:1 ale to już reduktor załączany elektronicznie - ten poprzedni na wajchę miał 1,32 czyli prawie jak oryginalny w samuraiu.
Nie mam pomysłu jakie auta miały jeszcze osobny reduktor, nie montowany na skrzyni
SamNaSamZSam - 2022-01-17, 23:24
Większe koła albo przełożenia z samka diezlowego do mostów może...
Didymos - 2022-01-18, 12:31
Raczej ciężko będzie coś takiego znaleźć, zdecydowana większość terenówek ma/miała reduktory zespolone ze skrzynią.
W patrolach w160 z benzynowym motorem były takie na wałek i przełożenia miały odpowiednie, ale taki reduktor to biały kruk, a pozostałe partole miały reduktory zespolone.
Są jeszcze małe ciężarówki typu robur, gaz 63/66, tylko taki reduktor to nie jest żadna alternatywa do samuraia.
Zdaje się jeszcze gelenda 463 miała reduktor na wał (od 460 i 461 się nie nada), ale to też nie alternatywa, poza gabarytem dochodzi stały napęd na 4, centralny dyfer itp.
Też bym celował w dieslowskie przełożenia mostów.
majkel333 - 2022-01-19, 13:50
Dzięki za odpowiedzi
Przełożenia z diesla też nie należą do najłatwiejszych do dostania...
Wychodzi na to że jedyną sensowną opcją będzie zrobienie przełożeń reduktora na zamówienie
SamNaSamZSam - 2022-01-19, 14:27
a jakie dokładnie masz teraz przełożenie w mostach -> wydaje mi się że w benzynowych samkach były dwa 3,7 i 3,9, jak masz te 3,9 to te 3,7 delikatnie by też przyspieszyły auto...
Zawias - 2022-01-19, 23:12
Załóż większe koła.
majkel333 - 2022-01-20, 10:47
W mostach mam 3,7
Większe koła będę zakładał (aktualnie jest 29 cali) ale dopiero w przyszłym miesiącu jak przerobimy zawieszenie na sprężynę - teraz mam resory 2 calowe od mazura + 2 calowe wieszaki i po swapie resory się wyprostowały O prowadzeniu nie wspomnę.
Po wsadzeniu sprężyny oczywiście wsadzę większe koła, ale z rozmiarem też nie mogę przesadzić bo mam zrobioną mapę na 140 km, więc przy dużo większych kołach mosty odmówią współpracy
Druga sprawa że liczyłem sobie i zmiana z 29 na 33 cale spowoduje spadek o jakieś 400 RPM przy 90 km/h. Zawsze coś ale dupy nie urywa
Zmiana przełożenia w reduktorze z fabrycznego 1,41 na 1,0 dała by spadek o 1000 RPM przy 90 km/h więc jest różnica
kostuch - 2022-01-20, 12:51
Były chyba przełożenia mostów 3,4 w nowszych samuraiach czy jimny
Pytanie zasadnicze - po co taki wolnoobrotowy układ napędowy do auta na asfalt?
majkel333 - 2022-01-20, 13:27
Auta używam głównie w ciężkim terenie ale czasem trafiają się dojazdy asfaltem po 100 km w jedną stronę i aktualnie nie da się jechać prędkością przelotową 90 km/h - powyżej 75 robi się tak głośno że nie idzie wytrzymać, nie wspominając już o tym, że przy tych przełożeniach i mocy nawet w ciężkim terenie rzadko kiedy zapinam reduktor
Valkyr_87 - 2022-01-22, 11:19
Kolego ja mam 1.9 TDI i skrzynie z samuraja, reduktor 4.16. Prawda jest taka, że do 90 można jeździć pewnie. Czy będzie głośno? Owszem... Ale chyba nie spodziewałeś się komfortu z passata? Później to już proszenie się o kłopoty. Jak założysz sprężynę, opony 32-33 cale przy 142KM auto staje się trudniejsze do opanowania. Jak chcesz latać samurajem powyżej 100km/h to lepiej zmien auto bo pot Alicja modyfikacjach się zabijesz.
|
|