Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - luzy zaworowe

tomaszpopiela - 2011-09-09, 22:57
Temat postu: luzy zaworowe
Witam! Na wolnych obrotach słyszę metaliczne cykanie. Czy one tak mają?
Jutro chcę sprawdzić zawory. Niestety nie znam luzów.Może ktoś wie?
Co ile się je reguluje?

punix - 2011-09-09, 23:33

http://daniels.lumena.com/suzuki/samurai_inf.htm

Regulacja teoretycznie co 20k km.

tomaszpopiela - 2011-09-10, 17:25

Zawory ustawione. Drobną korektę trzeba było zrobić.
Charakterystyczne cykanie ustało.Dzięki punix!

Co 20 tyś.km. Czyli co 3 lata. :lol:

atkin1 - 2011-11-28, 21:38

Witam! Mam taki sam objaw, jak zimny to metalicznie cyka, jak się rozgrzeje to już nie. Zawory świeżo ustawione wg danych ze wskazanej strony. Z pierwszych obserwacji widzę, że objaw pozostał. Wykluczając zawory, to co innego może powodować taki dźwięk? :-?
Zawias - 2011-11-28, 21:48

Jaki przebieg auta ?
atkin1 - 2011-11-28, 23:06

licznikowo 58 tyś. A w rzeczywistości to 158 albo 258 itd :-D ale obstawiałbym 158
Zawias - 2011-11-28, 23:25

Dźwigienki mogą być wytłuczone.
Shime - 2012-03-03, 18:37

Panowie czy tu nie ma pomylki na stronie Danielsa nie powinno byc odwrotnie??
luz zaworowy, silnik zimny (15-25 stC)wlot 0.13-0.17 mm / wylot 0.16 - 0.20 mm
luz zaworowy, silnik rozgrzany (60-68 stC) wlot 0.23-0.27 mm / wylot 0.26 - 0.30 mm

I czy jak ustawie na zimnym ssacy 15 wydech 20 bedzie ok?? teraz mam ssace 20 wydechy 25 i jakis mulowaty sie zrobil. Byly wieksze luzy i bylo git nie wiem o co kaman.

yahoo33 - 2012-03-04, 11:21

Jeśli masz w specyfikacji to powinno być ok, nie wiem jak niepoprawny luz wpływa na dynamikę ale na pewno wpływa na trwałość zaworów oraz gniazd zaworowych.
W moim przypadku po regulacji nadal słychać min. cykanie, ale dopiero jak się rozgrzeje, wyszedłem z założenia że ten typ tak ma ;)

Co do dynamiki sprawdź ustawienie zapłonu, po regulacji u siebie zauważyłem lepszą dynamikę i zniknęła "dziura" między 2500-3000.

Shime - 2012-03-04, 13:46

Hm moim zdaniem jak silnik cieply to luzy mniejsze sie powinno ustawic a jak zimny to wieksze material pod cieplem sie rozszerza wiec i luzy robia sie mniejsze.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group