|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Elektryka i Oświetlenie - alternator jaki podpasować?
kamilooo - 2011-09-25, 10:44 Temat postu: alternator jaki podpasować? Panowie jaki zastosować wiekszy alternator do SJ413?? Mam dość duzą żelówke i seryjny nie daje rady;/
KSikorski - 2011-09-25, 23:11
Pojedź do sklepu z alternatorami albo do punktu regeneracji, pokaż ile masz miejsca pod maską i coś Ci dobiorą. Ja tak zrobiłem i mam 100A z opla astry. Musiałem przedłużyć szynę do napinania i dać dłuższy pasek.
zawada - 2011-09-29, 20:08
i te 100a daje u ciebie rade??
po drogie czy masz winde??
bo np u mnie 75 a nie daje rady przy windzie.
pozdro
KSikorski - 2011-10-05, 07:44
Z przodu siedzi warn. Nic Ci po alternatorze jak nie będzie w zestawie dobrego akumulatora. To akumulator zasila windę, nie alternator. Duży alternator ma doładować akumulator szybciej niż standardowy.
zawada - 2011-10-05, 08:47
no własnie i o to mi chodzi bo moj nie doładowuje i strach jechac samemu w błoto,
ale niedłogo zmienie aku i zobaczymy wtedy.
karrror - 2012-09-24, 23:00
odgrzeje temat bo jestem ciekaw czy ktoś dopasował jakiś wydajniejszy alternator?
yahoo33 - 2012-09-24, 23:06
Podpatrzone na forum4x4.pl od użytkownika manias79:
http://forum.difflock.com...nsit+alternator
90A od Transita
kostuch - 2012-09-25, 10:28
120A od opla (chyba omega). Po drugiej stronie silnika.
Qwai - 2012-09-25, 13:21
Kopia Kostucha tylko 120A z Renault Scenic - polecam od diesla daje większy prąd przy niższych obrotach niż od benzyny
hugo91 - 2012-09-28, 23:02
85A z espero/lanosa/nubiry,zamontowany w miejsce oryginalnego. na wolnych ładuje 14,42V. gdzie oryginalny ładował 14,04V
yahoo33 - 2012-09-28, 23:13
Hugo,
Pasuje od lanosa bez motania ten 85A?
hugo91 - 2012-09-30, 15:48
dolna łapa ma 66mm w oryginalnym altku, a daewoo jest więcej,trzeba więc dorobić dolną tulejkę i górną szynę do napinania paska pomodzić. ja wsadziłem lekko podgiętą z astry. pasek został stary :)
tulejka długa na 35mm, średnica 13,9mm( żeby weszła do alternatora), wewnątrz gwint M8, do tego u siebie zrobiłem o nieco większej średnicy od frontu,tak by większą powierzchnią przylegała do łąpy.
w łapie też jest na wejściu gwint M8,to go rozwierciłem i dałem jedną długą śrubę :)
aa i kółko trzeba przełożyć,ja początkowo chciałem Astrowy altek wsadzić,ale dolne mocowanie było za wąskie,więc z niego miałem kółko,a stary sobie zostawiłem kompletny w razie czego :)
yahoo33 - 2012-10-12, 17:37
Przykreciłem mocowanie alternatora pod maską (Model Kostuch). TO mocowanie pasuje do alternatora Bosch 120A z Opla Omega.
Dla potomny zdjęcia, jak wrzucę altka to też podeślę fotki.
lopes1987 - 2013-09-02, 11:27
Witam, trochę odkopie temat i dodam coś nowego. czy można jeżdzic z alternatorem 70Ah i aku 55Ah???? Będzie to działać, nic się nia stanie???
SamNaSamZSam - 2013-09-02, 11:29
ale gdzie dostrzegasz potencjalny problem? Bo na moje lajkonickie oko to nie ma przeciwskazań do taiego zestawu.
lopes1987 - 2013-09-02, 11:36
no ze mnie to żaden elektryk. . . czy nie będzie to negatywnie wpływać na aku??? Nie będzie go przeładowywać, nie będzie się grzał???
SamNaSamZSam - 2013-09-02, 11:40
Nie no, ja też Wałęsa nie jestem, ale zobacz kilka postów wyżej - chłopaki pakują altki po 100-120A i nie sądzę by coś im z tego powodu dokuczało. Ja mam w sowim dieslu 70A i aku 55Ah chyba nawet. Raczej pomyśl czy nie za mały ten altek i aku jak masz windę i jakieś dodatkowe oświetlenie i inne prądożerne odbiorniki.
Olo - 2013-09-02, 11:44
Każdy alternator ma regulator napięcia i ładuje aku tylko tyle co potrzeba. Szybciej ci podładuje aku a spadku mocy nie odczujesz
lopes1987 - 2013-09-02, 11:49
Ja mam u siebia altek 70Ah i aku 72Ah. Poprostu znajomek robi zmaine alternatora a akumulator będzie dopiero za miesiać bo brakło keszu;-)Więc bedzie to latać. PODZIĘKOWAŁ
yahoo33 - 2013-09-02, 11:49
Olo napisał/a: | Każdy alternator ma regulator napięcia i ładuje aku tylko tyle co potrzeba. Szybciej ci podładuje aku a spadku mocy nie odczujesz |
Otóż nie każdy ma ;) Ale w zasadzie chyba wszystkie nowsze niż technologia rodem FSO mają ;)
Olo - 2013-09-02, 11:57
OOO!!! a który to nie ma regulatora ?? Bez reg chyba byś przeładował aku i popalił żarówki.
yahoo33 - 2013-09-02, 12:02
Jest wtedy zewnętrzny regulator, tak jak w FSO.
kakash - 2013-11-26, 20:06
To ja wykopie temat ;).
Jaki alternator bez przerobek wejdzie w samca, akumulator docelowo ma byc 75Ah?
Starscream - 2013-11-26, 20:24
no ja już od tygodnia mam z transita 2,5 TD 90A trzeba szajbę wymienić z wielorowkowej na zwykłą i podpiłować mocowanie tych widełek operacja 3-4 godziny wszystko. Ale teraz padł mi akumulator i kupię 65
sokratesb - 2013-11-26, 20:33
Mogłem ze swojego Transita wyciągnąć altka, a tak to na złom poszedł...
kakash - 2013-11-26, 20:36
Mnie interesuje cos bez przerobek, bo ten temat jest dla mnie troche za ciezki, a chce to zrobic sam
Starscream - 2013-11-26, 21:08
to nie ma takiego. To masz najłatwiejszą przeróbkę - do reszty trzeba dorabiać mocowania albo na drugą stronę przerzucać. Temat wałkowałem dość długo i tylko taki sposób jest jeśli chcesz mieć koło 80-90 Jeśli się boisz takiej prostej operacji to nawet w pasującym bedziesz musiał końcówki w kablach pozmieniać albo coś innego wypadnie.
Ktoś też pisał o 50A chyba z baleno czy swifta niby P&P ale moc mała. więc szkoda zachodu. Gdzieś to jest tu na forum.
kakash - 2013-11-26, 21:18
No nic, w takim razie musze na spokojnie siasc z tym 2,5 TD, dzieki starscream :)
airgaston - 2013-11-27, 05:04
kakash napisał/a: | To ja wykopie temat ;).
Jaki alternator bez przerobek wejdzie w samca, akumulator docelowo ma byc 75Ah? |
A taki z diesla 1.9td? Ja mam chyba 14V 70A czyli ok 1kW aku też mam nie male
moziembl - 2013-11-27, 07:01
Jak chcesz mić p&p poszukaj oryginału bosch-a 70A wiem że są bo sam mam taki mam hiszpana i nie jest to diesel.. A co do akumulatora to z Kostuchem przerabialiśmy ten temat wielokrotnie że to mniej istotne czy 45 Ah czy 75Ah liczy się co na tym powiesisz halogeny, winda, elektryczny dmuchawa zamiast wisko itp. ale ten temat już był.
Tanto - 2014-01-01, 21:42
Zmuszony jestem posypać głowę popiołem i przeprosić osoby które wprowadziłem w błąd powtarzając niezweryfikowane informacje znalezione w internecie.
Chodzi o alternator ze Swifta 1.6 - Denso 31400-71C1 ma on nie tak jak pisałem 65A, a jedynie 50A
Cała reszta bez zmian - alternator jest w pełni zamienny z seryjnym Denso 31400-82611 który był zamontowany w moim SJ, trzeba tylko podmienić koło pasowe. W innym wątku pojawiła się informacja że oś Denso 31400-71C1 ma mniejsza średnicę niż otwór w kole pasowym alternatora z Samuraia na wtrysku. Niestety nie udało się ustalić jaki symbol miał ten alternator. U mnie żadnych luzów nie było.
Innym zamiennikiem może być też alternator ze Swifta 1.6, ale o symbolu Denso 31400-71C5, ma on 55A. Też jest konieczna podmiana koła pasowego.
Informacje o tych alternatorach mam od człowieka który remontuje i handluje częściami do alternatorów oraz rozruszników, w przyszłości zanim coś chlapnę to będę to weryfikował u niego.
Ostatnio wszedłem w posiadanie alternatora który jeździł w SJcie i nie widać żeby był jakoś przerabiany - Bosch 55A. Jak będę miał go w łapkach to spiszę symbol.
Starscream - 2014-01-02, 12:00
tak przy okazji podam że znajememu postanowiłem założyć alternator 85A
z lanosa ,nubiry. Na podstawie pomiarów internetowych zamówiliśmy owy wynalazek za 60zł tylko że jeszcze nie doszedł
ale jestem pewien na 99% że podejdzie bez większych ceregieli tylko koło pasowe trzeba dokupić. Ja osobiście mam transita ale cena wygórowana trochę . Jak zmotam to dam foty i opisy. Pełny nadziei w nowym roku
lopes1987 - 2014-01-02, 15:47
Starscream to czekamy, bynajmniej ja bo planuje taką operacje.:-)
Pączek - 2014-01-02, 23:02
Od starszej Audi A6 pasuje 120A kółko tylko zmieniasz
Tanto - 2014-01-03, 00:29
Konkrety panowie, konkrety... jak piszecie o jakimś alternatorze, to podajcie jego symbol i producenta, bo może być tak jak z tym nieszczęsnym altkiem ze swifta 1.6 - możliwe że w którymś wypuście był montowany 65A, tylko choinka wie jaki on był.
moziembl - 2014-01-03, 21:53
Tanto zmusiłeś mnie do podniesienia dupy i zrobienia zdjęcia :) :) :) i chwała Ci za to !!!
Więc mój seryjny alternator firmy BOSCH ma symbol 0 123 115 012 prąd ładowania 70A
według karty z katalogu bosch jest juz nie produkowany
Druga bardzo istotna rzecz to kabel pomiędzy alternatorem a akumulatorem(biały z żółtym paskiem) a konkretnie jego przekrój według mnie jest on w istniejącej instalacji nie wystarczający. U mnie on ma przekrój około 6mm2 i niestety na nim u mnie odkładało się prawie 0,6V co mocno ograniczało prąd ładowania. Kabel zastąpiłem 35mm2 i teraz spadek mam rzędu 0,1V. Powiecie co to za różnica ale przy ładowaniu akumulatora to ma istotne znaczenie jeśli chcecie szybko doładować aku po jeździe na windzie. Nie odłączajcie tego przewodu po stronie aku bo jest on jednocześnie zasilaniem skrzynki bezpieczników.
Na nowym kablu aku-alternator koniecznie musicie dać bezpiecznik równy max prądowi ładowania alternatora u mnie 70A.
Starscream - 2014-01-11, 21:36
Jak obiecałem tak zrobiłem Znajomy doczekał się nowego alternatora -dawca Daewoo Lanos 85A
na dolnym zdjęciu widać różnicę około 1cm którą trzeba zgubić tulejkami żeby złapać współliniowość między kołami pasowymi
kupiłem koło pasowe bo stary alternator ma posłużyć za zapas więc nie wolno mi go było rozbebeszyć
Tu alternator już siedzi w samku
Trzeba podszlifować łapę silnika bo altek opiera się srubą zacisku B+, czym to grozi nie będę pisał
A tu efekt 4 godzin pracy
Ładowanie ze światłami, halogenami,dmuchawą wycieraczkami i resztą trzyma 14,4
Akumulator na razie standardowy45Ah
Problemy jaki napotkałem:
-uparta śruba koła pasowego, rozpiłowałem koło pasowe wielorowkowe w tzw tulipana i zakręciłem imbus do imadła resztę załatwiłem kluczem oczkowym 24 i rurą.
- trzeba podszlifować łapę silnika na około 7mm
- podgiąć "łezkę" do szpanowania paska około 3mm.
- wymienić wtyczkę na oryg Lanos ja miałem taką razem z alternatorem.
-zaprasować większe złącze "oczkowe" do zacisku B+ ,M8
kolory kabli:
żółto czerwony lampka kontrolna ładowania
czarno biały +12 po stacyjce -tzw wzbudzenie lub jak kto woli zasilanie regulatora bo szukający dziury w całym juz się udzielał na dole
To chyba tyle- jak dla mnie operacja P&P za 60zł +koło pasowe 14zł taniej niż mój transit wyszło.
Jeszcze można powymieniać kable na grubsze ale mnie już brakło czasu -może kiedyś.
Zarobiłem flaszeczkę i uznanie na wsi
kostuch - 2014-01-11, 22:33
Starscream napisał/a: |
żółto czerwony lampka kontrolna ładowania
czarno biały +12 po stacyjce -tzw wzbudzenie.
|
Może to jakiś skrót myślowy, którego nie złapałem w locie, ale:
+12V po stacyjce ≠ wzbudzenie
lampka kontrolna = wzbudzenie
Tanto - 2014-01-13, 00:04
Starscream napisał/a: | Znajomy doczekał się nowego alternatora -dawca Daewoo Lanos 85A |
Jakby pojawiło się info o producencie i symbol, to by było miło
Voltomierz podłączony przy akumulatorze?
Odnośnie Boscha o którym wspominałem - ma symbol 9 120 334 328 moc 55A. Nie sprawdzałem dokładnie, ale chyba trzeba wymienić wtyczkę.
Tu zamontowany w Vitarze
Starscream - 2014-01-13, 21:06
Nie potrzebny symbol bo do nubiry, espero, lanosa i chyba nexii jest jeden alternator właśnie ten 85A -
koreańce nie utrudniali sobie życia.
voltomierz jest po stacyjce a na multimetrze wskazuje na + jakieś nie istotne końcówki
lopes1987 - 2014-01-13, 21:28
Starscream altek dzisiaj zamówiony!!! mechanicznie będzie ok a odnośnie kabli jak coś to będe się kontaktował. A to koło pasowe to jakieś specjalne, czy jak?
Starscream - 2014-01-13, 22:16
na alllegro kup to koło pasowe
chyba że masz gdzieś w okolicy sklep z takim czymś ja sie nawet nie orientowałem bo za 10zł szkoda czasu i paliwa na jazdę.
Pokombinuj tak żębyś miał wtyczkę lanosa bo potem druciarstwo się zaczyna a w sklepie nie wiem czy takie coś kupisz.
lopes1987 - 2014-01-14, 12:09
Ja koło chyba przełoże ze swojego starego altka, będzie pasować prawda?A wtyczke dzisiaj kumpel mi da bo ma takie jak to właściciel daewoo
Starscream - 2014-01-14, 17:36
ja k jest otwór na wałek 17mm to ci spasuje
lopes1987 - 2014-01-17, 19:54
Starscream jak podpiąć kable bez tej wtyczki ??? bo mam chwilowy problem z nią.
Starscream - 2014-01-17, 21:31
musisz kupić albo mieć małe konektory żeńskie. Bo nic tam nie wykombinujesz doraźnie. Chyba że przylutujesz kable a do nich standardową wtyczkę na 2 konektory.
lopes1987 - 2014-02-11, 20:20
Noo i wkońcu trafił pod maske altek od lanosa 85Ah i nowy akumulator 74Ah, to wyciągarka już mnie nie zawiedzie.Operacja faktycznie bardzo prosta i bezproblemowa, uważajcie tylko na kable bo ja żle podpiołem i miałem dodatkowe szukanie, ale jest wszystko OK!!!
Starscream - 2014-02-11, 20:27
no można się pomylic dobrze że mostka nie spaliłeś albo regulatora.
A tak spytam dla potomnych -spasowałęś koło pasowe z alternator z samurajka?
lopes1987 - 2014-02-11, 20:31
Udało się bez strat, tylko trochę zbędnego szukania i pytania. Dzięki Starscream
[ Dodano: 2014-02-11, 20:32 ]
Odnośnie koła kupiłem to z allegro które polecałeś, stary altek był regenerowany jakieś 3 miesiące temu i stwierdziłem, że zostanie jako zapas.
tomalab - 2014-02-14, 13:41
Witam Koledzy tez wchodzę w to i zamawiam taki altek z lanosa bo przy 2 wyciagarkach ciegle mało pradu ale mam pytanie czy naciag paska zastosowaliscie z samuraia czy lanosa bo mam nagrany juz altek z wtyczka ale brak naciagu paska pozdr .
lopes1987 - 2014-02-14, 14:53
Orginalny samuraiowy wystarczy minimalnie podgiąć i jest wszystko OK
Starscream - 2014-02-14, 19:16
starczy ale na styk, przy naciągniętym pasku braknie regulacji. Przydało by się coś dłuższego.
tomalab - 2014-02-14, 21:00
dzieki za info coś sie zrobi najwyżej można zrobić z płaskownika nowy
lopes1987 - 2014-02-14, 22:06
Eee tam mojego starcza i to bez problemu napiety pasek jest w 3/4 długości naciągu.
marcu - 2014-02-17, 11:56
witajcie.
poczytalem poczytalem i zdecydowalem sie zakupic alternator od daewo.
mam tylko małe pytanie, czy przez to ze jest mocniejszy nie popali czegoś w instalacji?
proszę się nie śmiać :) jeśli pytanie było głupie:)
SamNaSamZSam - 2014-02-17, 12:45
Pytanie zadane nie jest głupie. Głupie wydają się być te przemilczane.
Moim skromnym zdaniem, to że altek produkuje więcej prądu w niczym nie szkodzi. Przy altku jest regulator napięcia, który czuwa by praca tego urządzenia była bezpieczna.
moziembl - 2014-02-17, 13:22
Marcu logika mówi że jak by większe altki paliły instalacje to ludzie by ich nie instalowali, chyba że ktoś lubi zapach palonej instalacji o poranku :) :) :).
A tak na serio to to co może uszkodzić odbiorniki (spalić) to jest napięcie, a to podostaje niezmienione bo wszystkie te alternatory sa dla 12V instalacji, prąd jest pochodną oporności i napięcia, a oporność t tym przypadku też sie nie zmienia bo nie wymieniamy żarówek radia itp. więc prąd płynący w "podstawowej instalacji" pozostanie taki sam. Większy altek ma wpłynąć na bardziej dodatni bilans energetyczny który zostaje z reguły zaburzony poprzez dołożenie dodatkowych halogenów, lamp roboczych i oczywiście wyciągarki ale o tym było już w innych wątkach.
kostuch - 2014-02-17, 16:43
SamNaSamZSam napisał/a: |
Moim skromnym zdaniem, to że altek produkuje więcej prądu w niczym nie szkodzi. Przy altku jest regulator napięcia, który czuwa by praca tego urządzenia była bezpieczna. |
Trochę mylisz napięcie z prądem, ale to niegroźne
Alternator nie produkuje tyle prądu ile ma na naklejce, tylko tyle na ile jest zapotrzebowanie z odbiorników (ale nie więcej niż jest w stanie wytworzyć )
marcu - 2014-02-17, 17:57
ok dzięki za informację, zatem biorę się za robotę.
SamNaSamZSam - 2014-02-17, 20:55
kostuch napisał/a: | Trochę mylisz napięcie z prądem, ale to niegroźne |
Eee to dwa oddzielne zdania były, do dwóch różnych wielkości, ale uwagę Mistrza przyjmuję z pokorą :D
stachura44 - 2014-02-17, 21:05
Mam pytanie przekładał może ktoś z was alternator z prawej na lewą (patrzac od przodu) w silniku rovera 1.4 16v?? lub montował inny ale też z lewej ??
marcu - 2014-02-18, 17:50
alternator zakupiony kolo zmienone, ale mam maly kłopot.
pisaliście ze trzeba szlifować łape, może ktos podesłac fotki jak to zrobił.
mnie wchodzi i mam jakis milimetr luzu. gorzej ze srubą. ciezko bedzie zmieścic nakrętkę
tak to wygląda u mnie
[img] [/img]
[img] [/img]
[img] [/img]
do tego mam oczywiście wtyczkę(daewo), ale jakby ktoś wskazał jak podpiąć to już jutro może bym się cieszył nowym prądem w aucie :)
Starscream - 2014-02-19, 21:56
to nie o ta śrubę chodzi tylko od zacisku B+ i o łapę silnika.
A tu musisz zmienić śrubę bo u mnie oryginalna nie pasowała. Do tego musisz wycentrować alternator na podkładkach względem kół pasowych.
Wtyczka jest opisana na elektrodzie ktoś nawet linka dał. Kolory nie maja znaczenia bo u kolegi który robił to przed tobą były inne niż u mnie.
Musisz poszukać lampki ładowania który to kabel. A ten co zostanie to zasilanie regulatora.
Lampki ładowania szukasz stykając do masy jeśli zgaśnie to jest ten kabel, najlepiej próbuj przez jakiś bezpiecznik bo jak trafisz na ten + po stacyjce to zrobisz zwarcie.
kostuch - 2014-02-20, 11:36
Starscream napisał/a: | to nie o ta śrubę chodzi tylko od zacisku B+ i o łapę silnika.
A tu musisz zmienić śrubę bo u mnie oryginalna nie pasowała. Do tego musisz wycentrować alternator na podkładkach względem kół pasowych.
Wtyczka jest opisana na elektrodzie ktoś nawet linka dał. Kolory nie maja znaczenia bo u kolegi który robił to przed tobą były inne niż u mnie.
Musisz poszukać lampki ładowania który to kabel. A ten co zostanie to zasilanie regulatora.
Lampki ładowania szukasz stykając do masy jeśli zgaśnie to jest ten kabel, najlepiej próbuj przez jakiś bezpiecznik bo jak trafisz na ten + po stacyjce to zrobisz zwarcie. |
Wybraliście jakiś dupiaty model alternatora na zamianę.
Jak miałem jeszcze 1,3 to mieścił się 120A od jakiejś omegi chyba.
ps.
Kontrolka ładowania ma się zapalić po dostknięciu kabelkiem do masy a nie zgasnąć.
Starscream - 2014-02-20, 19:19
85A to jest wystarczający, tani, popularny, i pasuje bez problemu. Tylko trzeba mieć minimum pojęcia żeby zrobić przekładkę. Albo choć poszukać na necie jak jest z wyprowadzeniami.
Nie wiem czemu sądzisz że jest dupiaty jak go nie użytkowałeś. Podajesz przykład jakiegoś opla, mogłeś podać nr fabr. zdjęcia na pewno ktoś by skorzystał.
Ja też mogę podać że może pasować z Caterpillera 420D bo ostatnio go oglądałem na warsztacie i może by wlazł 250A
o kontrolki nie będę się sprzeczał bo nie pamiętam czy świecą czy nie po podaniu masy, ale chodzi o to żeby wyodrębnić jeden kabel.
PS a nie wspomnę o czytaniu ze zrozumieniem. W opisie przekładki "wywnętrzniłem" się jak tylko mogłem, myślałem że opis jest tak prosty że każdy laik zrozumie.
..kolega wyżej namiętnie się pyta o jakąś łapę która trzeba podszlifować- weź poczytaj jeszcze raz a potem idź przekładaj.
marcu - 2014-02-21, 08:31
znalazłem i poczytałem drogi kolego Starscream. Alternator założony dopasowany i wszystko gra. zamiast "wywnetrzniać" się, po prostu podziękuję za cenne uwagi.
kostuch - 2014-02-21, 10:58
Starscream napisał/a: | 85A to jest wystarczający, tani, popularny, i pasuje bez problemu. Tylko trzeba mieć minimum pojęcia żeby zrobić przekładkę. Albo choć poszukać na necie jak jest z wyprowadzeniami.
Nie wiem czemu sądzisz że jest dupiaty jak go nie użytkowałeś. Podajesz przykład jakiegoś opla, mogłeś podać nr fabr. zdjęcia na pewno ktoś by skorzystał.
|
Wiesz, jak są elektryczne wyciągarki, to żadna ilość prądu nie jest wystarczająca
Proszę zdjęcia: allegro.pl/listing/listing.php?order=p&string=alternator+omega+120A&search_scope=wszystkie+działy
Też chyba można napisać o nim "tani, popularny i pasuje bez problemu".
Zalety:
1. mocniejszy
2. bardziej pękaty niż długi i nie koliduje z łapą silnika
3. fool-proof czyli nie da się spieprzyć połączenia, bo jest 9 diodowy i nie wymaga dodatkowego zasilania jak ten 85A
4. nie wiem jaki regulator napięcia jest w tym 85A, ale w tym co podałem jest regulator zintegrowany ze szczotkami kosztujący około 30zł w razie czego
Wady:
1. trzeba przełożyć kółko pasowe (tak samo jak w słabszym)
2. trzeba lekko przerzeźbić mocowanie (tak samo jak w słabszym)
Starscream - 2014-02-22, 18:11
cena???
kostuch - 2014-02-22, 18:49
Starscream napisał/a: | cena??? |
Co cena? Wszedłeś na link który ci podałem? Masz tam ceny. Najtańszy 49zł...
Starscream - 2014-02-22, 20:48
przypomniało mi się że ktoś tu kiedyś wspominał że omega tylko na prawą strone pasuje.
Trzeba było wcześniej poddawać pomysł a nie teraz .
Maverick - 2014-02-22, 20:50
Kostuch, a na taki alternator od Omegi, to koło wielorowkowe zostaje to Omegowe, czy trzeba wstawić Balenowskie?
Jeśli tak to czy Balenowskie wschodzi bez problemu czy rzeźba jest potrzebna?
[ Dodano: 2014-02-22, 20:52 ]
Wady:
1. trzeba przełożyć kółko pasowe (tak samo jak w słabszym)
Acha widzę już. To czy kółko jest zamienne? Czy czy jednak jakoś trzeba rzeźbić?
kostuch - 2014-02-23, 11:30
Starscream napisał/a: | przypomniało mi się że ktoś tu kiedyś wspominał że omega tylko na prawą strone pasuje.
Trzeba było wcześniej poddawać pomysł a nie teraz . |
Nic nie wiem o takich ograniczeniach. Ja miałem z lewej, bo tak mi było lepiej. Teraz mam z prawej, bo z lewej będzie pompa wspomagania.
Jak się ma szlifierkę i spawarkę, to pasuje z każdej strony
[ Dodano: 2014-02-23, 11:34 ]
Maverick napisał/a: |
1. trzeba przełożyć kółko pasowe (tak samo jak w słabszym)
Acha widzę już. To czy kółko jest zamienne? Czy czy jednak jakoś trzeba rzeźbić? |
Jak przekładałem do 1,3 to kółko zmieniałem na klinowe.
Do 1,6 teoretycznie nie trzeba by go zmieniać, bo zarówno omega jak i 1,6 mają kółka wielorowkowe.
Niuans jest taki, że omega ma chyba jeden rowek więcej (czyli szersze kółko). Przy dobrym spozycjonowaniu powinno to od biedy działać
Didymos - 2014-02-23, 11:43
Jak się równo zamontuje, to nie będzie problemu, mam na alternatorze kółko pięciorowkowe, a na silniku cztero i takiż pasek, robi bezproblemowo.
Starscream - 2014-02-23, 14:27
weź mnie nie rań bo zwątpię w Ciebie co mi wypalasz ze szlifierką i spawarką ? Chodziło o montaż P&P!
Jak bym chciał w takie przeróbki się bawić to zrobię wspornik na prawej stonie i mi wejdzie alternator z Setry
kostuch - 2014-02-23, 16:11
Starscream napisał/a: | weź mnie nie rań bo zwątpię w Ciebie co mi wypalasz ze szlifierką i spawarką ? Chodziło o montaż P&P!
Jak bym chciał w takie przeróbki się bawić to zrobię wspornik na prawej stonie i mi wejdzie alternator z Setry |
Trochę mylisz stronę prawą z tą drugą prawą (jak moja żona) ale to nic.
Przeczytaj jeszcze raz co napisałeś o napotkanych problemach przy montażu swojego. Nie użyłeś szlifierki żeby łapa silnika nie wchodziła w zaciak prądowy? Nie dostawiałeś tulejek dystansowych (ja osobiście wolę naspawać dystans tak żeby się nie rozsypywało)? Nie walczyłeś z kółkiem pasowym?
Jeżeli to jest P&P, to każdy alternator jest P&P...
Z mojej strony to koniec tematu - każdy wybierze sobie taki alternator, jaki mu się spodoba.
SamNaSamZSam - 2014-02-23, 16:21
kostuch napisał/a: | Z mojej strony to koniec tematu - każdy wybierze sobie taki alternator, jaki mu się spodoba. |
Różowy
Maror - 2014-02-23, 20:27
SamNaSamZSam napisał/a: | kostuch napisał/a: | Z mojej strony to koniec tematu - każdy wybierze sobie taki alternator, jaki mu się spodoba. |
Różowy |
Jak komuś się nie śpieszy to można również zapolować na oryginalnie montowanego Bosha 70A z jakiegoś rozbitego Samca z młodego rocznika. Wtedy alternator faktycznie będzie pasować P&P
Starscream - 2014-02-23, 20:57
kostuch ty to jesteś jak PO choć by było metr śniegu to i tak powiesz że wiosna Cóż taka Twoja natura.
Ale jak Ty naprawiasz silnik od strony kierownicy i dla ciebie to jest strona lewa tam gdzie zbiorniczek spryskiwaczy to już Twój problem z dzieciństwa i ja w to nie wnikam.
Jeżeli nie chcesz używać szlifierki do szlifowania to możesz pilnika wtedy może będzie bardziej P&P? możesz naspawywać sobie tulejki ,co chcesz dla mnie to bez uzasadniona strata czasu.Tak czy siak zawsze musi być na Twoim a to cecha bardzo konfliktowa,
A tak na koniec proponuje usunięcie postów nie dotyczących zmian alternatora
Didymos - 2014-02-23, 21:09
Akurat co do stron, to niestety albo i stety Kostuch ma rację, na całym świecie obowiązuje jednakowa nomenklatura, tj. strony w samochodzie podaje się z pozycji kierowcy, żeby uniknąć nieporozumień (vide lhd/rhd, left/right cyliner bank itd.).
moziembl - 2014-02-23, 21:41
Wiele razy polemizowałem z Kostuchem, tu się z Nim zgadzam, dla mnie lekkie przeszlifowanie to jest P&P, a co do stron to po mojemu lusterko os strony kierowcy zawsze było lewe :) :) :)
sokratesb - 2014-02-23, 21:48
Fight!!
zajxt - 2014-02-25, 20:28
Kupiłem alternator od VW 90A będzie po lewej stronie,znaczy się po tej co kierowca
SamNaSamZSam - 2014-02-25, 21:31
ciekawe co na to Lexx :)
GAD666 - 2014-05-06, 22:38
Witam odgrzeję temat ja wsadziłem 140A od BMW i się spoko zmieścił :D mam dwa Akumulatory i winde Xdyna twin motor i potrzebuję dużo prądu :D
lopes1987 - 2014-05-06, 22:55
Jak możesz wstaw jakiś opis tej operacji może ktoś się skusi na taki modzik
Starscream - 2014-05-07, 16:45
A wiecie z czego spasuje na 100% alternator 100A 12V??? Dziś wymieniałem i sobie miary porobiłem. Tylko cena trochę gniecie
Wózek widłowy JCB 935 4x4-- Masakra
zed111 - 2014-05-07, 17:36
ja mam 95A z catepilara, wchodzi prawie bez problemów, tylko trzeba mocowanie przerobić/dorobić
Starscream - 2014-05-07, 21:03
kiedyś dłubałem przy CAT 315CL i tęż bym dał głowę że ten alternator podejdzie
Teraz powiedział bym że z maszyn szybciej dopasujesz niż z auta bo tam są proste montowania i paski klinowe a nie wielorowkowe.
zed111 - 2014-05-07, 21:39
dokładnie - prosty i kompaktowy
+ zewn regulator napięcia, do wykręcenia w terenie w razie W
http://www.hurtowniarozru...U=~TUpBU0EwMDgy
lukanio_k2 - 2014-05-10, 18:39
GAD666 napisał/a: | Witam odgrzeję temat ja wsadziłem 140A od BMW i się spoko zmieścił :D mam dwa Akumulatory i winde Xdyna twin motor i potrzebuję dużo prądu :D |
od jakiego modelu BMW - jakis symbol dokładniejsze dane - bo bym zapodał u siebie
Jak ci sie na marginesie sprawuje ta xDyna Twin Motoor :)
fafik - 2014-08-12, 19:28
witam..podłącze sie do tematu gdyż jestem na etepie montowania alternatora z carismy benzynowej....pasuje niemal że idealnie..musiałem odwrócić tulejke..koło pasowe zostaje jak ktoś ma silnik vitary..naciąg zostaje..trzeba dłuższy pasek o 5 cm i siedzi ..alternator 100A..problem bedzie z podłączeniem bo wtyczka alternatora ma 4 kable..jak sie uporam to opisze co i jak...
stachura44 - 2014-08-12, 19:52
Lukamio 140 boscha byly montowane w e34 520,525 ,540
e36 320 325 ,e38 730 735 740,e31 840,850 pozdrawiam
sub - 2016-01-06, 23:20
czyli gdzie podłaczyc kabelki z samuraja ???
przymierzam się do zmiany alternatora z lanosa
woodek - 2016-11-17, 12:49
Odkopie trochę temat.
Noszę się z zamiarem zamontowania większego alternatora. Ale większość wsadza w oryginalne miejsce. Ja bym chciał po drugiej stronie maksymalnie wysoko. Ostatnio w vitarze montowaliśmy altek z vw 180A przy użyciu takiego mocowania http://allegro.pl/mocowan...6598404983.html
Spotkał ktoś podobny zestaw do 1.3?
Może ktoś z rzeźbiących zderzaki i inny szpej na handel, wprowadziłby coś takiego do oferty Można by założyć że mocowanie ma być pod altki bmw 140A i vw 180A jak w vitarach (mocne i przystępne cenowo). Myślę że temat alternatorów byłby wyczerpany i komuś co jakiś czas mogło by wpaść trochę $$$ do kieszeni.
Posiadam migomat i mógłbym to samemu ogarnąć, jednak doba ma za mało godzin dla mnie ostatnio
Starscream - 2016-11-17, 21:03
A jaki to alternator?
woodek - 2016-11-18, 08:31
Ja planuję ten http://allegro.pl/listing...s0-aut-1-4-1025
miczo1 - 2016-11-18, 15:07
Nie wczytywałem się w cały wątek ale u mnie w Santanie jest oryginał Boscha i ma 80A., więc może robili takie w którymś roczniku?
woodek - 2017-04-19, 14:22
Temat alternatora w końcu u mnie powoli ruszył. Aktualnie robi się mocowanie.
Mam pytanie, dzisiaj odkręciłem sprzęgiełko z alternatora. W internecie szukałem uniwersalnych kół pasowych. Ale wszystkie są na kiln. Pytanie do tych co zamieniali koła pasowe w innych alternatorach. Idzie znaleźć takie koło pasowe, czy może wziąć takie na klin i skręcić śrubą? Choć z dobraniem śruby też może nie być pewnie łatwo. Jak wy to rozwiązaliście?
Starscream - 2017-04-19, 15:21
Ja na necie kupiłem uniwersalne z dwóch kawałków.
woodek - 2017-04-26, 09:43
Alternator podłączony
Alternator 180A o kodzie 021903026L pochodzi z passata B6 2.0TDI. Jest tani i mocny. I przetestowany już w vitarach. Kupiłem go za 100zł z przesyłką.
Mocowanie zrobiłem z blachy 10mm kupionej na złomie za 15zł.
Wymieniłem sprzęgiełko na zwykłą rolkę za 20zł, średnica wewnętrzna 17mm.
Pasek 10x1275 koszt 20zł.
Alternator podłączyłem dwoma kablami 25mm2 prosto do akumulatora. Koszt kabli 20zł.
Z instalacji starego alternatora potrzebujemy tylko przewodu biało-czerwonego. Podpinamy go pod pin nr 1 w nowym alternatorze. Nie potrzeba oryginalnej wtyczki. Idealnie pasuje najmniejszy konektor żeński 2,8. A całe gniazdo można zalać klejem na gorąco.
Nic więcej nie trzeba podpinać, alternator sam się wzbudza.
alientm - 2017-04-26, 10:41
Bardzo ładnie to wygląda, świetny dostęp do alternatora.
Czego trzyma się te nowe mocowanie - do czego jest przykręcone ?
10mm na bogato, czy tam są jakieś super siły działające na alternator że tak gruba blacha konieczna ?
woodek - 2017-04-26, 11:48
Chciałem jak najwyżej, choć mogłem go bardziej przytulić do silnika.
Tam na dole są trzy otwory na M10. Chyba do nich tez mocują uchwyt pompy wspomagania.
Chciałem 8mm ale nie było na złomie, była 5ka i 10ka, więc wziąłem 10ke.
alientm, napisz mi na PW jak ci się sprawuje ta winda
kostuch - 2017-04-26, 12:29
Potwierdzam - bardzo ładnie to wygląda. Zwłaszcza czerwone mocowanie
Poza tym wszystko źle:
Przy dużym obciążeniu pasek klinowy nie przeniesie takiej mocy i go spalisz
Alternator za blisko kolektora wydechowego - nie dość że sam się będzie grzał, to jeszcze z boku go dogrzeje - długo nie pożyje.
Po co dodatkowy kabel z masą, przecież jest na obudowie.
Alternator sam się nie wzbudzi - po to się podłącza kontrolkę ładowania.
Z tego co pamiętam (też miałem podobnie montowany alternator, tylko wyżej i dalej od kolektora), obudowa rozrządu nieco koliduje z drogą paska i albo pasek będzie lekko skoszony, albo prędzej czy później przetrze się plastykowa osłona i pasek.
woodek - 2017-04-26, 13:06
Całe życie to kompromisy. I o tym wszystkim co napisałeś wiem, i było to świadome ;)
Życie zweryfikuje i zmusi do ewentualnych poprawek.
W vitarach umiejscowienie się sprawdza. Oryginalne alternatory zabiłem już dwa, nie wiem czy przez wodę, czy przez coś innego. Pasek jest pod delikatnym kątem. Dosłownie kartka papieru tylko wchodzi między niego a obudowę rozrządu. Jak przetrze obudowę to trudno, liczyłem się z tym.
Starscream - 2017-04-26, 19:51
To zamontuj w oryginalne miejsce
woodek - 2017-04-26, 21:23
Po co. Jak chciałem wyżej żeby był mniej narażony na wodę i błoto.
Starscream - 2017-04-26, 21:54
Żeby nie był koło kolektora bo go sfajczy i szkoda roboty.
Nie wiem jakie opory stawia taki alternator ale ja do wspomagania mam połowę mniejszy uchwyt ale pasek wielorowkowy.
Gdybyś przerobił koło na wale wtedy byś nie wytarł obudowy.
Ale alternator mocowo konkretny i tani. Próbowałeś go wepchnąć w oryginalne miejsce? Jest szansa żeby wlazł oczywiście po dorobieniu uchwytu bo chyba ma insczej
woodek - 2017-04-27, 09:38
Nie patrzyłem czy się zmieści w oryginalne miejsce.
Na spokojnie skompletuje koła pasowe z vitary na pasek 4rowkowy i za jakiś czas się zmieni.
Jesli chodzi o grzanie od kolektora, to na razie zostawiam jak jest. W vitarach na uchwytach radzika i huntera, alternator jest bardziej przytulony do silnika i kolektora. Kolega ma taki alternator w vitarze już rok i nic się nie dzieje. Więc poczekam co życie pokaże. Jak będą z tym problemy to się podniesie i odsunie bardziej w stronę zbiorniczka płynu spryskiwaczy. Ewentualnie może dam tam jakąś matę termiczną, żeby odgrodzić trochę ten kolektor.
kostuch - 2017-04-27, 09:47
W oryginalne miejsce duży alternator nie wejdzie, bo przeszkadza poduszka silnika.
Do kompletu informacji dodam tylko, że długi pasek klinowy lubi wpadać w wibracje i wtedy statyczny odstęp od obudowy rozrządu jest fikcją - przy określonych obrotach pasek lata na boki jakieś +/-5mm. Naciąganie niewiele daje, po prostu zmienia się częstotliwość rezonansowa przy której występuje ten efekt.
Dla porządku powinna być po drodze jakaś rolka prowadząca.
Starscream - 2017-04-27, 22:17
Ja mam rolkę z uchwytem z jimny do szpanowania wspomagania. Wiem że nie wejdzie tak jak jest ale czy on jest rażąco większy od np oryginalnego alternatora? Bo np lanos nie jest duży a ma raz więcej mocy. A ten bym odstawił dalej od silnika i wyżej żeby łapę minął no ale jak jest kolos to się tam nie zmieści . Daj wymiary.
woodek - 2017-04-28, 09:17
Sporo większy. Wieczorem jak nie zapomnę zrobię ci fotkę obu
bulimierz - 2017-04-30, 01:00
Jeżu malutenki, alez Wy sobie zycie utrudniacie.
meenia - 2017-04-30, 12:15
kostuch napisał/a: | W oryginalne miejsce duży alternator nie wejdzie, bo przeszkadza poduszka silnika.
Do kompletu informacji dodam tylko, że długi pasek klinowy lubi wpadać w wibracje i wtedy statyczny odstęp od obudowy rozrządu jest fikcją - przy określonych obrotach pasek lata na boki jakieś +/-5mm. Naciąganie niewiele daje, po prostu zmienia się częstotliwość rezonansowa przy której występuje ten efekt.
Dla porządku powinna być po drodze jakaś rolka prowadząca. |
W ori miejsce wchodzi 150A denso z alfy, ale nie kazdy bedzie dzialal, bo niektore maja wejscie COM, a niektore L i DFM i taki trzeba zanabyc dodatkowo jest to jeden z najbardziej odpornych na wode alternatorow jakie spotkalem
bulimierz - 2017-04-30, 13:25
Podano jak na tacy.
A może frytki do tego
meenia - 2017-04-30, 13:51
bulimierz napisał/a: | Podano jak na tacy.
A może frytki do tego |
Luz nie napisalem z ktorej alfy, musze jeszcze kupic tanio z jeden na zapas
bulimierz - 2017-04-30, 16:11
A kupuj, później tak jak u mnie, gdzieś to mam tylko w którym garażu... Przepraszam, Ty też tak masz, zapomniałem
Starscream - 2017-04-30, 22:02
Pytam na zapas bo mam inne problemy pogodowo budowlane
bulimierz - 2017-04-30, 22:30
Nie pitol, dyc juz nie padze. Krazem wjada
michal77714 - 2017-10-31, 19:50
A czy ktoś mi podpowie czy do SJ413 ns wtrysku podejdzie altek z Samuraja 1.9D? Mogę mieć taki w dobrej kasie ale nie wiem czy wgl to pasuje.
Junior - 2017-12-01, 01:42
Ja podzielę się montażem alternatora Valeo 110A którego wytargałem z Volvo v40, na poniższych zdjęciach będzie widać że jest taki sam pod względem budowy tyle że od drugiego różni się tym że ma zwykłą rolkę bez sprzęgiełka i o 10A mniej. No to lecimy:
Po lewej altek samurai 55A z niego potrzebujemy koło pasowe i tulejkę. Po prawej docelowy alternator.
Tutaj widać że odległość między uszami do przykręcenia jest taka sama
Rozkręcamy stary altek (najlepiej zrobić to kluczem udarowym i bierzemy z niego taką tulejkę ( na foto już sfazowana)
A tak ma pasować (jeśli jej nie damy kółko pasowe siądzie za głęboko i będzie ocierać o obudowę)
https://youtu.be/Xd9CT4I1040
Na górze wspomniany 120A ze sprzęgłem, a na dole z już zamontowanym kołem 110A
Dalej wymyśliłem sobie na szybko takie o to mocowanie które przesuwa alternator o 5mm w lewo i trochę w górę dzięki czemu śruby mocujące nie wadzą o łapę silnika (szczerze to nie zapisałem sobie wymiarów :D ale zmierzę i dopiszę)
Skręcamy wszystko i teraz robimy napinacz oczywiście pozostaje seryjny tylko trzeba troche przerobić tzn. wyprostować zagięcie i przedłużyć otwór
Jak widać podłożyłem 2 podkładki
Numer nowego paska
Tak wyglądał alternator na seryjnym mocowaniu
A tak wygląda po zastosowaniu dystansu
Skręcamy, podłączamy i cieszymy się fajnym ładowaniem ;) Wszystkie śruby zostały oryginalne prócz tej na napinaczu bo potrzebna była dłuższa, a do przykręcenia alternatora do dystansu wykorzystałem oryginalną z volvo którą trzeba trochę skrócić.
Tak to pracuje:
https://youtu.be/uJ3s4EW0y-k
furman - 2019-07-01, 20:46
Cześć, odkopuję temat bo po przeczytaniu wszystkich postów nie znalazłem czego szukałem. Doradźcie proszę konkretnie co wsadzić w ori miejsce żeby starczyło prądu na windę a przy okazji żeby nie robić doktoratu ze ślusarki i elektryki ;) Może pojawiły się już jakieś mocowania jak te do vitary? https://radzikone.pl/mocowanie-alternatora-suzuki-vitara
alientm - 2019-07-03, 08:00
Ja mam wstawiony z Lanosa, nie jest jakoś spektakularnie mocny bo chyba 85. Wiem że nie wymagał przerabiania mocowania, jedynie jakieś podkładki doszły aby wyrównać pasek i zmiana koła na pasek. Od 4 lat jeżdżę na oryginalnym aku i tym altku, fakt że jedynie ambitna turystyka i wyciągarka zawsze przy tym zestawie dawała radę (również rajdy w klasie turystyk z windą)
Phantom - 2019-07-29, 15:35
sub napisał/a: | Obrazek
czyli gdzie podłaczyc kabelki z samuraja ???
przymierzam się do zmiany alternatora z lanosa |
Ma ktoś podobny opis kostki w Samuraiu? Dziś przyszedł alternator z Lanosa ale niestety bez wtyczki.
Chcę sobie ukrócić robotę i nie szukać który kabel w Samuraiu za co odpowiada :)
Dzięki
EDIT
Dla potomnych :)
https://motoneo.pl/czesci-suzuki/suzuki-samurai-sj-758/Elektryka/Alternator/Alternator2/
[ Dodano: 2019-08-01, 13:13 ]
Cześć.
Przestudiowalem temat o alternatorze z lanosa. Alternator kupiony, dziś udało się na szrocie dorwać wtyczkę z lanosa. Powiedzcie mi proszę bo widzę nieścisłości. Tzn.
Wtyczka lanos ma 2 kable wystające ale chyba 3 piny- S(+) IG L (według oznaczeń znalezionych na www i na altku) W samuraiu kable są 2 i 2 piny. - IG i L.
Oczywiście w obu przypadkach B+ idzie na oczku do śruby.
Nie chce niczego poknocić wiec wole spytać.
Podpinać tak jak jest tzn IG w miejsce IG, L w miejsce L a ta S(+) olać czy jak?
[ Dodano: 2019-08-02, 17:00 ]
Przerosło mnie to chyba :( altek wsadzony. Podpięty. Sprawdzam napięcie na wolnych- 13,6V w porywach na 14V
Auto jakoś dziwnie zaczęło falować obrotami,silnik lekko zaczął się ruszać. A na końcu jak wyłączyłem kluczyk- silnik nadal chodził. Odpialem minus- dalej chodzi. Plus - dalej chodzi
furman - 2019-09-04, 20:59
W ramach ciekawostki, w odpowiedzi na pytania o opcję bez rzeźbienia, gotowy zestaw P&P z altkiem 105a prosto zza wielkiej wody :)
Jak ktoś ma za dużo pieniędzy, a nie chce się bawić to może skorzystać :)
http://stores.adventure-o...it-no-splicing/
Valkyr_87 - 2020-02-28, 10:19
Wpadły mi w rączki 2x alternatory z VW - pierwszy 021903026L 180A i drugi 045903023A 120A. Zastanawiam się którego wkladać do Samca i czy wogóle podejdą. Obydwa posiadając 2x piny -1 L (wzbudzenie) i 2 DFM - czyli sterowanie z CPU.
Idzie to jakoś obejść by nie altek nie był sterowany z komputera? Czy raczej sprzedawać dalej i szukać od omegi?
kurt_ - 2020-03-01, 20:12
Jak maja L to powinno byc dobrze:)
kostuch - 2020-03-03, 10:00
Valkyr_87 napisał/a: | Wpadły mi w rączki 2x alternatory z VW - pierwszy 021903026L 180A i drugi 045903023A 120A. Zastanawiam się którego wkladać do Samca i czy wogóle podejdą. Obydwa posiadając 2x piny -1 L (wzbudzenie) i 2 DFM - czyli sterowanie z CPU.
Idzie to jakoś obejść by nie altek nie był sterowany z komputera? Czy raczej sprzedawać dalej i szukać od omegi? |
To jest wyjście cyfrowe do komputera informujące o obciążeniu.
Powinno działać bez podłączenia.
https://www.gauss.com.br/...en/00000175.pdf
Wynalazek dla metroseksualnych samochodów naprawianych aktualizacją software
Valkyr_87 - 2020-03-03, 10:23
Dzięki Panowie :) uporam się z reduktorem i zacznę spawać mocowanie pod tego mniejszego :) Dam znać czy się udało
|
|