|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Wysokie obroty - mono wtrysk!
StoQ - 2011-10-16, 11:14 Temat postu: Wysokie obroty - mono wtrysk! Witam,
od niedawna jestem posiadaczem samuraia i jakoś nie wiem nie zwróciłem uwagi na to przy kupnie ale mam taki problem.
Posiadam samuraia 1991 rocznik na wtrysku silnik G13BA. Do samuraia mam zamontowane LPG z kontrolerem sondy lambda.
Jak kupowałem samochodzik ciągle się świecił Check engine. Porobiłem trochę porządku z wiązką w środku auta. Zrobiłem nową masę do budy, nadwozia i do ramy. I teraz czasem gaśnie check engine czasem się pali.
A teraz mam taki problem. Odpalam samochód ten od razu wskakuje na 2,5 - 3 tysięcy i więcej obrotów. Rozumiem że to ssanie bo mam automatyczne. Ale chodzi o to że jak się na prawde nagrzeje długo pojezdze więc na pewno musi być rozgrzany to obroty spadają do ok 1,5tysiąca i zaraz płynnie rosną do góry. I tak faluje od 1,5tysiąca -1 tysiąca do 3 tysięcy i w górę. i tak ciągle. Nie stanie na niskich obrotach w ogóle. A o 800 obrotów można zapomnieć. Nigdy jeszcze takich nie miałem :(
Dodatkowo autko na gazie kręci kołami jak głupie:D Jeździ jak opętany. Niestety na benzynie nieważne czy ciepły czy zimny ciężko ruszyć z miejsca. Dopiero po jakimś dłuższym czasie trzymania nogi na gazie ciągnie. Ale nie ma takiego kopa. Przerywa tak jakby się dusił. Dopiero potem leci. Ale jak się znowu wyhamuje i chce się znowu przyspieszyć znowu się dusi. Na gazie wszystko jest ok.
Co to może być? Wiem że muszę powymieniać wszystkie filterki. Powietrza paliwa i oleju. Ale jak rozpoznać jaki mam filtr paliwa? Bo widziałem że są 2 rodzaje!
Gdzie mozna sprawdzić i w jaki sposób co to może być? Mogłby mi ktoś jakieś fotki porobić co mam sprawdzić? Pozdrawiam i liczę na pomoc :(
SamNaSamZSam - 2011-10-16, 20:26
a jest coś takiego jak silniczek krokowy? w Punciaku jak mi tak falowały obroty to co jakiś czas musiałem to ścierwo rozebrać wyczyścić i jakiś czas działało dobrze. Prościej pewnie byłoby wymienić na nowy, ale wówczas podwajało to wartość mojego ówczesnego samochodu.
LangLay - 2011-10-17, 11:08
Jak 91' to filtr powinieneś mieć po wew. stronie ramy za prawym tylnym kołem. i raczej tego typu: http://allegro.pl/filtr-p...1831975174.html
StoQ - 2011-10-17, 16:39
faktycznie filtr paliwa znalazłem pod samochodem przy okazji jak teraz w weekend uszczelniałem wydech :D teraz przynajmniej już tak głośno nie pierdzi :P
No dobra teraz wiem ze ssanie u mnnei działa:) Przez weekend troche pogrzebalem przy aucie i przestawilem sobie troche zaplon :P i teraz jak sie nagrzeje mam od 1300 i faluje do 1600 obrotow :) a jak wlacze zimny to ok 3tysiecy. Wiec jest sprawne. niestety autko sie dlawi dusi i jechac za bardzo nei chce :( musze kupic chyba te lampe stroboskopowa bo nie wiem jak to ustawic. I jak ustawie poprawnie to bedzie widac czy dalej nie dziala i bedziemy szukac..
Zieluny - 2011-10-17, 17:19
Mialem podobny przypadek zacznij od
swiece
kable
kopulka i palec,
Dopiero pozniej bierz sie za cos wiecej bo sobie rozlegulujesz wszytsko.
StoQ - 2011-10-17, 18:03
w sumie to możesz mieć rację :)
Kable to mam widać świeżutkie. Takie niebieskie do LPG :) a swiece i kopulka i palec to nie wiem kiedy byla wymieniana ale wyglada dobrze :P Ale trzeba to trzeba :D wymienic :D a jakieś polecacie? czy pierwszą lepszą z allegro?
Zieluny - 2011-10-17, 19:50
Ja zmieniam zawsze na 'niebieskie' :D
A świece możesz mieć już zużyte. A patrzyłeś na instalacje LPG? Może parownik albo coś? A filtr gazu?
Może coś w ten sposób u mnie szwagier coś tam odkręcał przy instalacji i wypłynęła mi maź...
|
|