Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Opony i Felgi - Jakie oponki ?!?

_mate0_ - 2011-03-30, 16:52
Temat postu: Jakie oponki ?!?
Witam. mam samuraja z silnikiem 1,3 lift 5 i chce zapakować mu nowe oponki i felgi takie:
http://moto.allegro.pl/zo...1516345418.html

albo takie:http://moto.allegro.pl/cooper-di-stt-33x12-5-r-15-i1514357972.html

felga taka:http://moto.allegro.pl/extra-felgi-vitara-i-inne-4x4-8-5x15-arex-ploty-i1517558206.html


co myślicie o takim zestawie???może macie jakieś inne ciekawe propozycje;)

Samurai67 - 2011-03-30, 19:15

Jak ty chłopie masz oryginalny silnik , i podejrzewam , ze i reduktor i chcesz włozyc opony 33`cale to powodzenia , na podjazdach bedą cie spłoszone dzdzownice wyprzedzac :P:P
_mate0_ - 2011-03-30, 20:20

no tak masz racje ;-) to co polecasz żeby to miało rece i nogi? może jakaś zmiana silnika :?: nawet niewiem ile to kosztuje :mrgreen:
Samurai67 - 2011-03-30, 21:40

Nie będe zgrywał specjalisty bo nim nie jestem , ale wydaje mi się , że załóż takie w granicach 28,29 cali i bedziesz całkowicie zadowolony , a nie wiąze sie to z kto wie jakimi kosztami. Myszon ma 31 cali to musiał zakładac przełozenia 4.16. Na allegro są calmini za 1800 zł podejrzewam ze znajdzie taniej. A wieksze koła to juz nawet gdy przełozysz silnik , to wydaje mi sie ze pchasz sie w koszty bo idzie za tym wymiana przegubów , pólosiek i wielu wielu innych . No ale jak to mawiają niektórzy wyscig zbrojen trwa ....
A co do wymiany silnika to sam sie zastanawiam nad przekładką od vitary znalazłem kopletny silnik , z flanszą do skrzyni kompletnie przygotowany za 1500 zł.A normalnie wyjdzie ci troszke wiecej. Plus oczywiscie jezeli nie umiesz samemu to cena przekładki u mechanika , nawet nie pytałem , bo mam w rodzinie sporo ludzi z tego fachu wiec mi potrzbena bedzie dobra flaszka:P

Boomer - 2011-03-30, 22:31

I to jest interes , jeszcze pewnie wypita razem z nimi po robocie :D
_mate0_ - 2011-03-31, 18:50

"wyscig zbrojeń" hehehe dobrze powiedziane :mrgreen:

podoba mi sie ta zielona suza co jest w górnym lewym rogu,takie koła bym sobie zaprawił.(cała fajna jest).Poluje właśnie na most z 4.16 potem jeszcze kilka przerobek i w droge.jestem nowy w tym temacie i jeszcze troche musze sie nauczyc :-P HEHE

Samurai67 - 2011-03-31, 21:20

To nie w moscie masz 4.16 tylko w reduktorze w mostach z tego co wiem czasem pchają 5.125.
osiolekBTW - 2011-04-08, 17:53

Chce zalozyc do swojego samuraia nowe opony. Po lifcie na resorach i wieszakach chce zalozyc opony ale takie na ktorych bede mogl spokojnie podskoczyc po asfalcie do pracy jak i na trening. Szukam optymalnego rozwiazania ktore da mi radosc w terenie ale i nie zedrze sie po 1.000 km na asfalcie. Licze na rade doswiadczonych , pozdrawiam i z gory dziekuje !
albert - 2011-04-08, 18:42

poszukaj wiez z rzedu at, zyli pol asfalt, pol teren
twarde, nie zdzieraja sie

tomek stasiak - 2011-04-08, 20:02

zależy ile jeździsz jeżeli mało po czarnym możesz śmiało założyć MT
albert - 2011-04-08, 20:49

uniwersalne mt -link, albo at

http://allegro.pl/opony-t...1535525696.html

Siwy - 2011-04-09, 10:28

osiolekBTW mogę odsprzedać Ci takie opony Colway 195/80 (taki sam bieżnik) ja chcę założyć typowe oponki w błoto więc możemy się dogadać, dają radę w terenie i nieźle spisują się na asfalcie :mrgreen:
osiolekBTW - 2011-04-09, 14:07

Mysle ze te z linku alberta beda dobre i cena tez jest ok. Poszukam w szerokosci 225 , dzieki za rade chlopaki !
joj - 2011-04-10, 11:50

polecam w średnio-ciężki teren i na szoszę (dojazd) GoodYear Duratrac z kewlarem

http://www.google.pl/#hl=...e4d30ce1d276ca8

osiolekBTW - 2011-04-12, 22:44

http://allegro.pl/opona-4...1548366659.html

Co myslicie o takich?? Moze jedzil ktos na nich??

rybagosc - 2011-04-13, 14:01

cena ok wyglądaja ok tylko nie wiele osób ma chyba te opony nie wiadomo jak to się do końca sprawuje i + że nie nalewki więc lżejsze
tomek stasiak - 2011-04-15, 22:30

ale te oponki zbyt dużego bieżnika nie mają!!!!
osiolekBTW - 2011-04-15, 22:59

tomek stasiak napisał/a:
ale te oponki zbyt dużego bieżnika nie mają!!!!

Wlasnie z tego wzgledu szukalem dalej i znalazlem te http://moto.allegro.pl/op...1546081704.html
drogie ale powinny posluzyc..

slavok - 2011-04-16, 11:54

nie zdziw się jak bieżnik zejdzie raz dwa ;) im lepsza opona tym bieżnik szybciej zanika.
Skalpel - 2011-04-18, 14:44

KM2 to mocno przereklamowana guma. Jeden kolega ma ją na Patrolu, drugi na Suzuce. Obydwaj psioczą, że zmarnowane pieniądze. To super oczyszczanie jest bzdurą, mało trakcji w błocie, nie wybiera tak, jak na oponę do offroadu przystało. Jesli znajdę filmik, to Wam pokażę. W każdym razie- nie polecam.
osiolekBTW - 2011-04-18, 20:22

To co jako doswiadczeni polecacie, bo chce kupic dobre oponki w teren ale zeby i na szosie pojechaly od czasu do czasu. Nie chce tez wydac pieniedzy na marne, wiec jezeli jestescie bogatsi w doswiadczenia i sami to przerabialiscie poratujcie radą:) Pozdro !
Suzuka 4x4 - 2011-04-18, 20:27

A jeździsz w lekkim terenie czy ciorasz na maxa ?? :-D
osiolekBTW - 2011-04-18, 20:51

nie ma opierda*ania sie - na maxa , chce tylko dojechac oprocz tego do dziewczyny i 2 km do pracy
Suzuka 4x4 - 2011-04-18, 20:58

Jak tak o tylko dobre EM"tki typu Simex, Silverstone :-D , Jaki masz budżet i jak rozmiar chcesz kupić ??
osiolekBTW - 2011-04-18, 21:46

Myslalem wlasnie o kopi simexa ale czy zda to egzamin na asfalt od czasu do czasu, nie chodzi mi o komfort czy przyczepnosc ale o zdzieralnosc . Myslalem o rozmiarze 235 ,mechanik polecal mi 225 i sam nie wiem wiec tutaj tez licze na rade. Opony zakladam na odwrocone trojkaty ktore juz czekaja na gumy. Budzet to max 2.000 bo zakladam tez zawieszenie
Suzuka 4x4 - 2011-04-18, 21:53

Możesz spokojnie brać , a jaki chcesz wstawiać zawias ?? Ile liftu ??
osiolekBTW - 2011-04-18, 21:58

Polecano mi resory Heavy Duty od Mazura do tego amortyzatory , posiadam wieszaki ale nie wiem czy montowac, do tego w przyszlosci lift budy bo finansowo nie ogarne wszystkiego od razu
Suzuka 4x4 - 2011-04-18, 22:03

Bierz od razu 235 :)
osiolekBTW - 2011-04-18, 22:10

dzieki za rade.. jak za jakis czas wstawie zawieche i kola wysle fotke. Pozdro !
Skalpel - 2011-04-19, 22:09

Kto z Was ma kapcie 235? Oprócz Myszona, bo to wiem :) Mocno się zastanawiam jak to jest z takim rozmiarem. Jeździłem kumpla 225/80 i na czarnym piątki już nie da rady wrzucić. Moje zdanie jest takie, że nie ma sensu dawać więcej niż 225, bo... nie ma sensu kiedy nie ma się reduktora od litrówki albo silniejszego motoru. Ale nigdy nie jeździłem na 235 w Suzuce z seryjnym 1,3 więc wiem, że teoretyzuję.
Suzuka 4x4 - 2011-04-19, 22:11

Ale co nie wejdzie ??
slavok - 2011-04-19, 22:14

Ja mam
osiolekBTW - 2011-04-20, 11:26

i jak to sie sprawuje przy seryjnym reduktorze od 1.3??
slavok - 2011-04-20, 11:51

nie wiem, nie mam seryjnego reduktora ;) ale myślę, że nie ma dramatu, 5tkę da się wrzucić na czarnym ale na prostej drodze pod górę nie ma szans, z tym, że na co mi ta 5tka, nie robie tym samochodem tras po czarnym, jak bym nim jeździł na codzień to bym tam simexów nie pchał.
kamilooo - 2011-04-20, 15:06

ja mam 235 i seryjny reduktor 1.3 daje rade modyfikacji wymaga jedynie przedni zderzak moj poleciał do kosza:) po czarny zapinam 5 bieg:)
slavok - 2011-04-20, 15:15

pod górę ?
kamilooo - 2011-04-20, 16:37

pod góre pierwszy bieg:)
osiolekBTW - 2011-04-20, 23:37

kamilooo napisał/a:
pod góre pierwszy bieg:)

dobre:P

To co mi slavok polecisz na ogumienie?

slavok - 2011-04-20, 23:44

kopie simexa w rozmiarze 235/75R15, np: fedima, insa turbo, kaiman ; komplet za 1500-1600zł kupisz, będzie Pan zadowolony, spadki mocy są ale w terenie robi bdb. jak nie używasz tego samochodu na co dzień to nie ma się co zastanawiać
ilio - 2011-04-29, 20:12

slavok napisał/a:
kopie simexa w rozmiarze 235/75R15, np: fedima, insa turbo, kaiman ; komplet za 1500-1600zł kupisz, będzie Pan zadowolony, spadki mocy są ale w terenie robi bdb. jak nie używasz tego samochodu na co dzień to nie ma się co zastanawiać



a 195/80 R15 nie wystarczy ?

nie przepadam za szerokimi gumami odkąd wywaliłem 265 .... R15 z suzi

tomek stasiak - 2011-04-29, 20:31

ja mam 225/70 i chciałbym większe np 235/75
slavok - 2011-04-29, 20:45

ilio napisał/a:
slavok napisał/a:
kopie simexa w rozmiarze 235/75R15, np: fedima, insa turbo, kaiman ; komplet za 1500-1600zł kupisz, będzie Pan zadowolony, spadki mocy są ale w terenie robi bdb. jak nie używasz tego samochodu na co dzień to nie ma się co zastanawiać



a 195/80 R15 nie wystarczy ?

nie przepadam za szerokimi gumami odkąd wywaliłem 265 .... R15 z suzi


pomiędzy 265 a 235 jest jednak trochę różnicy, wiem bo jeździłem na jednych i na 2gich. moim zdaniem 235 to taki optymalny rozmiar do samuraia, zwłaszcza jak się dużo po terenie jeździ.

tomek stasiak - 2011-05-01, 21:21

ja 90% jeżdże po terenie także mi ta opcja pasuje
albert - 2011-05-03, 18:59

a jakie koledzy polecacie z rzedu 215 czy 225, jednakze z wysokim profilem, bo jak wiadomo im wyzej od ziemi most, tym lepiej.. oczywiscie mt

no dobra- moze wpisy, na jakich jezdzicie.... :-D

rybagosc - 2011-05-09, 23:09

kurcze ja mam 235/75r15 bfgkm2 i sobie chwalę śmigam w terenie jak szalony 5 wbijam i jade bez problemu mam seryjny reduktor i oryginał silnik tylko gaźnik pony 1,5 na gazie i daję rade jak ma być węzszy rozmiar to ja polecam 215/r15 tez dosyc wysoka oponka
Skalpel - 2011-05-12, 19:12

Mam 215/80 R15 i nie zamienię ;) Wcześniej miałem 235/75 Perischini i robiły słabiej od tych. Jedynie na piachu były sprawniejsze. To dzięki mniej agresywnemu bieznikowi i wiekszej szerokości.
albert - 2011-05-12, 21:22

Skalpel- mowisz o saharze 215/80?

czyli 74.5 cm wysokosc opony
zgadza sie? :mrgreen:

tylko droga 390 za sztuke

Suzuka 4x4 - 2011-05-12, 21:28

No niestety ... pomyliłeś się to 72,5cm
albert - 2011-05-12, 21:33

pisalem do sprzedawcy 215/80 sahara ma 74.5- tak mi odpisal, moze 72.5 ma 195/80

@60gp.ovh.net> napisał(a):
> Temat: Zapytanie z opony-4x4.pl
> Data: 2011-05-03 19:38
> Nadawca: "terenowy" <terenowy@60gp.ovh.net>
> Adresat: kglanowski@interia.pl;
>
> Telefon:
>
> e- mail: morskipowiew@op.pl
>
> Tresc: witam
> sahara 215/80 r15 jaka jest wysoka i ile wazy,
> pozdrawiam
>

Witam.
74.5cm i ok 17-18kg
--
Pozdrawiam
Krzysiek Glanowski
www.opony-4x4.pl

Suzuka 4x4 - 2011-05-12, 21:34

Pisać sobie może :-D ja mowie że tyle to tyle :-D
albert - 2011-05-12, 21:45

a masz takie/
Suzuka 4x4 - 2011-05-12, 22:04

Kumpel zakupił wczoraj :-D
punix - 2011-05-12, 22:59

Te 72,5 mają już założone na samochodzie, czy swobodnie leżące, bo tutaj mogłoby się znaleźć te 2cm :-P
Przed zakupem też pisałem do Glanowskiego i rozmiar opon był taki, jak podał - chodziło o opony niezałożone.

albert - 2011-05-12, 23:11

to moze byc ta roznica, kumpel suzuki jezdzi na malym cisnieniu to i gubi 2 cm :-D
Skalpel - 2011-05-12, 23:37

albert napisał/a:
Skalpel- mowisz o saharze 215/80?

czyli 74.5 cm wysokosc opony
zgadza sie? :mrgreen:

tylko droga 390 za sztuke


Te szerokie miałem sahary. Teraz mam Kaimany kopia simexa.

Suzuka 4x4 - 2011-05-13, 07:41

Nie no przed założeniem były mierzone :-D
tomek stasiak - 2011-05-13, 21:56

prawda jest taka każdy chwali to co ma ja uważam każdy rozmiar opony i bieżnik tylko zależy kto ma jak ciężki teren
albert - 2011-05-16, 13:24

powiedz jeszcze jaka ma szerokosc ta oponka 218/80, bo nigdzie nie moge sie doczytac
Suzuka 4x4 - 2011-05-16, 19:23

A skąd ty taką oponę wytrzasnąłeś jakiś nie typowy rozmiar jest :shock:
Skalpel - 2011-05-16, 20:03

Nie no pomylił się ;D
bastust - 2011-05-16, 21:14

slavok napisał/a:
kopie simexa w rozmiarze 235/75R15, np: fedima, insa turbo, kaiman ; komplet za 1500-1600zł kupisz, będzie Pan zadowolony, spadki mocy są ale w terenie robi bdb. jak nie używasz tego samochodu na co dzień to nie ma się co zastanawiać

Wita, kolegów!
będę brał się za mojego samuraia , zaczynam od kapci czytam forum i mam pytanie do kolegów....
kupię
kopie simexa w rozmiarze 235/75R15 do seryjnego 1.3 na wtrysku silnik sprawny myślę że da radę.
ile muszę podnieść na wieszakach by można było spokojnie kapcie wsadzić 235/75R15?

[ Dodano: 2011-05-16, 21:20 ]
koledzy podeślijcie proszę jakiś link lub namiary na felgi stare zostawiam z kołami szosowymi chcę kupić z ofset em i tu pytanie jakie i ile odsadzić???

Suzuka 4x4 - 2011-05-16, 21:31

Jeśli chcesz pojeździć na takich oponach to pierwsze zaczął bym od zrobienia dobrego liftu a przede wszystkim założenie OME lub innych wzmacnianych resorów do tego lift na wieszakach 5 cm i wycięcie nadkoli . Jest jeszcze jedna opcja zrobienie SPOA ale tego bym nie polecał :-D
albert - 2011-05-16, 22:25

http://allegro.pl/opona-4...1592686121.html

nie pomylil sie
no moze troszke :-D

czepialscy
no dobrze 215 a nie 218 na 80

krotka pilka - jaka szerokosc
zauwazylem ze profile 205 maja szerokosc 22 , a im wyzej tym oponka chudnie

juz mi nie odpisuja jaka szerokosc, po tym jak suzuka 4x4 twierdzi, ze nie zapodaja prawdziwa wysokosc :mrgreen:

bastust - 2011-05-16, 23:08

Suzuka 4x4 napisał/a:
Jeśli chcesz pojeździć na takich oponach to pierwsze zaczął bym od zrobienia dobrego liftu a przede wszystkim założenie OME lub innych wzmacnianych resorów do tego lift na wieszakach 5 cm i wycięcie nadkoli . Jest jeszcze jedna opcja zrobienie SPOA ale tego bym nie polecał :-D

bez nadkoli się nie obejdzie??? 2 pierwsze opcje będę robił.

Suzuka 4x4 - 2011-05-17, 07:09

Nie obejdzie się na pewno :-D

[ Dodano: 2011-05-17, 07:17 ]
A co do felg , najlepsze off road są trójkąty odwrócone http://moto.allegro.pl/fe...25.html#gallery

[ Dodano: 2011-05-17, 21:00 ]
Przy takich kapciach pasowały by jeszcze dystanse 35 mm żeby opona o resor nie obdzierała

bastust - 2011-05-17, 22:06

Koledzy te trójkąty są drogie jak na stan które prezentują ...
Pytanie dla znawców tematu
czy to jest trójkąt równie dobry / myślę o materiale bo sa nowe.
Czy to ta sama felga i po odwróceniu spełni tę samą rolę..
link nie wnikam w dostępność i cenę widziałem taniej
http://www.pat4x4.pl/skle...products_id=398

[ Dodano: 2011-05-17, 22:09 ]
jeżeli tak to czy przy nich też dystans jest potrzebny?
Jaki?
na dwie osie? bo tak naprawdę tylko zacisk obciera czyli przód.Ale idąc tym tokiem to przód byłby szerszy od tyłu :) więc 2 osie jak mniemam muszą być w dystanse wyposażone.

[ Dodano: 2011-05-17, 22:14 ]
a i chciałem dodać że poptałem kilku znawców tematu Samuraia każdy odradza szerokie kapcie przy tym silniku zastanawiam się poważnie nad korektą.
Chyba będzie 205/80/15 albo 205 / 75/ 15 bo juz z tymi rozmiarami to gu pieje :)
Ktoś śmiga na takich szerokościach z agresywnym bieżnikiem ?

Skalpel - 2011-05-18, 08:58

Ja mam kopię simex'a- Malatestę w rozmiarze 205/80. Dla mnie- idealna. I w totalnie hardkorowy teren, na bagna, zjazdy, podjazdy. Na trawersach ładnie trzyma. W porównaniu do ATków w seryjnym rozmiarze- żadnego ubytku mocy. Polecam :)
bastust - 2011-05-18, 18:54

Też chce kupić ten rozmiar ale co z felami ?jest coś lepszego od trójkątów?Jaką felę kupić mam krzywe kółka
punix - 2011-05-18, 21:45

Krzywe kółka czyli? 9 czy 10-kółkowe? 10 mają to samo et co nieodwrócone trójkąty z tego co wiem, do opony o tej szerokości nie powinno być problemów.
albert - 2011-05-18, 22:44

http://allegro.pl/felgi-1...1618974891.html
Suzuka 4x4 - 2011-05-19, 06:47

Kurde jaka okazyjna cena .. takie Felaszki chodzą po 280 zł sztuka
vsh - 2011-05-19, 10:28

szkoda że nie 7 cali, też się im przyglądam ;)
bastust - 2011-05-19, 22:05

badałem dziś temat felg dalej / podobno kółka też można wyciąć i przespawać.
robił ktoś z kolegów taki zabieg.

Suzuka 4x4 - 2011-05-19, 22:08

Można ale koszt jednej felgi przespawania to ok. 200zł :lol:
bastust - 2011-05-19, 22:13

no to ja Ci za 120 :) przespawam :)
Suzuka 4x4 - 2011-05-19, 22:18

Ale powiedz mi kolego po co ty tyle kombinujesz trójkąty ci nie wystarczą ?? :lol:
bastust - 2011-05-19, 22:23

no mam problem bo ich nie mam :(
Ale mam kółka więc zrobię użytek z kółek.Najgorsze jest to że do Samuraia nie kupisz nowej felgi te 4MD to chińskie gówno jak się okazuje do tego 7 calowe a na rozmiar 195,205 to te oryginaly sa świetne 5,5"

punix - 2011-05-19, 22:34

A po co ci na 195 czy 205 przespawane? ;-)
bastust - 2011-05-19, 22:43

bo mu wzrostu przybędzie jak go poszerzę zwiększę stabilnośc
Skalpel - 2011-05-21, 20:18

Według mnie- bez sensu. Sprzedaj kółka, kup trójkąty i tyle. Nawet bez sprzedawania kółek jeśli dołożyłbyś stówkę do ceny ich przespawania to wyjdzie Ci cena trójkątów.
bastust - 2011-05-22, 16:54

Dokładnie tak zrobiłem kupiłem 4 trójkąty .
Kółka zostawię z dobrymi zimowymi oponami / drogowymi.
Ten agresywny bieżnik podobno kiepsko trzyma na oblodzonym asfalcie / zresztą na lodzie to tylko kolce :)

Mam pytanie 5 mm dystans jest nieodzowny przy odwróconych trójkątach ..Tak?

[ Dodano: 2011-05-22, 17:12 ]
Zapomniałem zapytać.
Czy muszę wymieniać szpilki jak tak to jak długie po odwróceniu 3kątów i dodania 5mm dystansu.

Suzuka 4x4 - 2011-05-22, 21:09

Nie musisz , wystarcza na styk szpilke
albert - 2011-05-23, 00:20

kup 5mm bo moze obcierac kolko, ja kupilem najtansze stalowe 12 zl za sztuke do tego minia i farba, bez dystansu nie wlozysz na przednie kola- zaciski...
bastust - 2011-05-23, 09:51

dzięki !
albert - 2011-05-23, 13:24

bastust, moze okazac sie ze pomimo dystansów 5 mm zaciski beda lekko obcierac- zrob tak jak i ja inni koledzy, zeszlifuj troszke-okolo 1 mm gumówka.
Nie musi tak byc, zalezy od rodzaju zacisku, u mnie akurat musialem tak potraktowac suzi. Nie kupuj dystansow wiekszych niz 5 mm bo nie nakrecisz nakretek, i tak nie wchodza do konca przy tej operacji.
pozdro

punix - 2011-05-23, 17:59

Problem obcierania (lub nie) zależy od rodzaju zacisku, Aisin/Lucas, czyli japoniec/hiszpan, czy to po prostu kwestia egzemplarza?
albert - 2011-05-23, 22:56

sa rozne zdania roznych osob ktorzy dawali trojkaty, u mnie- hiszpan bez 5mm i zeszlifowania zaciskow nie dalo sie inaczej. Widzialem u kolego ktory zakladal trojkaty rzeczywiscie nie musial zakladac dystansow- zaciski mial troszke inne, wiec mysle ze to wina zaciskow, chociaz moge sie mylic. lepiej wiec kupic i sie nie martwic
bastust - 2011-05-24, 17:35

albert napisał/a:
bastust, moze okazac sie ze pomimo dystansów 5 mm zaciski beda lekko obcierac- zrob tak jak i ja inni koledzy, zeszlifuj troszke-okolo 1 mm gumówka.
Nie musi tak byc, zalezy od rodzaju zacisku, u mnie akurat musialem tak potraktowac suzi. Nie kupuj dystansow wiekszych niz 5 mm bo nie nakrecisz nakretek, i tak nie wchodza do konca przy tej operacji.
pozdro


dzięki,
jak będę po napiszę.

kubolMB - 2011-05-28, 13:58

witam,
posiadam samiego 1.3 na gaźniku i felgach "kółeczkach". Suzą jeżdżę wszędzie (w sensie i asfalt do pracy i błoto, ale nie maxa). Teraz mam AT fuldy, jednak chciałbym założyć MT. W pajero miałem BFG i spisywał się super. Nie szukam szerokich opon, myślę o 205 i 215, ewentualnie 225, bo nie chcę się pakować w dalsze koszty zw. z zawieszeniem i td. Powiedzcie mi, czy takiej szerokości opony założę na "kółeczka" i nie będe musiał czynić dalszych modyfikacji w aucie. Czy nie będą mi obcierać itd?
Pzdr

[ Dodano: 2011-06-02, 13:44 ]
Nikt nie wie???

albert - 2011-06-07, 21:04

225/75 na koleczka wejda i nie musisz nic wiecej robic, to samo z 215/90.
chyba ze beda to simexy z ich bieznikiem :mrgreen:
, to wtedy trzeba maly dystans 0,5 cm bo przy skrecie bedzie o resor obcierał

wiem bo takie wlasnie mialem- 225.75 simex

co do 215/90 - np. sahara- jezdzi kolega Gajdzic, ma wlozone na oryginal i weszlo. Ostatnio wlasnie je ogladalem u niego bo fajnie wygladaja i w terenie sa zaj... , a nie wytrzepie cie tak na asfalcie jak simexem, bo trzeba przeciez w teren dojechac. No chyba, ze teren masz za plotem... :mrgreen:

Suzuka 4x4 - 2011-06-08, 10:21

Siamnko :-D Koledzy mam takie pytanie zmienił się plany co do liftu i zrobiłem tylko na wieszakach i teraz moje pytanie czy zmieści mi się opona 225/75 ?? :idea:
punix - 2011-06-08, 10:23

Zależy, jaki bieżnik i czy to jest nalewka :-P
U mnie bez liftu zmieściły się 235/75, trzeba było tylko delikatnie zmodyfikować zderzak :-)

Suzuka 4x4 - 2011-06-08, 10:28

Typu simex :-D
punix - 2011-06-08, 10:33

To może być różnie :mrgreen:
Zapytaj w sklepie o faktyczną średnicę, z tego co mierzyłem, do seryjnego samuraia powinna wejść opona 72-73cm średnicy, co najwyżej trzeba będzie delikatnie podkręcić ogranicznik skrętu. Dolicz sobie, o ile masz wyższe od standardowych wieszaki i tyle.
Aha, od około 75cm chyba jest konieczne obcięcie rurki, do której mocowany jest oryginalny zderzak, przynajmniej samego mocowania.

kurczak - 2011-06-08, 22:53

Panowie ktos sie orientuje czy w warszawie lub okolicy mozna kupić takie opony:

http://moto.allegro.pl/op...1637255200.html

bo jutro wywoże samiego na działke na mazury i chciałbym takie kupić.

albert - 2011-06-09, 23:02

ja mialem 225/75 simex i weszlo bez niczego, tylko przy skrecie kostka walilo o resor, ale musial to byc mocny skret, po zalozeniu dystansu przestalo, ale jak masz fabryczn zderzak trzeba koncowke ciac
kubolMB - 2011-06-10, 13:45

hej
a co powiecie o oponach colway MT do samuraia? jaka jakość? 205 starczy na amatorskie jazdy?

[ Dodano: 2011-06-10, 15:10 ]
albert napisał/a:
225/75 na koleczka wejda i nie musisz nic wiecej robic, to samo z 215/90.
chyba ze beda to simexy z ich bieznikiem :mrgreen:
, to wtedy trzeba maly dystans 0,5 cm bo przy skrecie bedzie o resor obcierał

wiem bo takie wlasnie mialem- 225.75 simex

co do 215/90 - np. sahara- jezdzi kolega Gajdzic, ma wlozone na oryginal i weszlo. Ostatnio wlasnie je ogladalem u niego bo fajnie wygladaja i w terenie sa zaj... , a nie wytrzepie cie tak na asfalcie jak simexem, bo trzeba przeciez w teren dojechac. No chyba, ze teren masz za plotem... :mrgreen:


Dzięki Albert za info !!!

albert - 2011-06-10, 15:44

kubol MB
wklej foto zderzaka, bo nie wiem czy nie bedziesz musial podciac koncówek, bo jesli masz oryginal to trzeba tylko to zrobic, gumówka i wycinasz konce i gitara, zrobisz to sam lub za 10 zita zrobia to ci w warsztacie :mrgreen:

kubolMB - 2011-06-10, 18:40

albert napisał/a:
kubol MB
wklej foto zderzaka, bo nie wiem czy nie bedziesz musial podciac koncówek, bo jesli masz oryginal to trzeba tylko to zrobic, gumówka i wycinasz konce i gitara, zrobisz to sam lub za 10 zita zrobia to ci w warsztacie :mrgreen:


foto mojego

drugie foto większe

albert - 2011-06-10, 23:33

tyl wejda, z przodu obawiam sie ze troszke trzeba bedzie uciac :mrgreen: ,
kubolMB - 2011-06-11, 08:58

albert napisał/a:
tyl wejda, z przodu obawiam sie ze troszke trzeba bedzie uciac :mrgreen: ,


Dzięki, bo dziś się wybieram po te oponki.

[ Dodano: 2011-06-16, 16:16 ]
Kupione Colwaye 205/70/15. Nówki sztuki niejeżdżone. Już sprawdzone :mrgreen:
Trochę "zawodzą" na asfalcie, ale idzie wyrobić. Ogólnie trafiony zakup (jak narazie).

MsZwyklyBanan - 2011-08-28, 12:42

Miło mi powitać wszystkich forumowiczów .Jestem podwójnie nowy .Nowy na forum i nowym posiadaczem zacnego pojazdu typu Samuraj.Po zapoznaniu się z treścią postów ,nasuwa mi się pytanie .Dla totalnego amatora jazdy w terenie,czy nie będzie przesadą zakup kopii simex.Teren w jakim Samuraj będzie ćwiczony to puszcza notecka , gdzie przez większą część roku to tylko piach ,sypki piach , grząski piach,generalnie piach.Dwa, to muszę tam dojechać po czarnym 400 km ,żeby po szaleć kilka dni w "piachu".Na komforcie na czarnym mi nie zależy bo nie po to kupiłem Samuraja .Stawiam na wydajność w terenie i MAX zabawę .Czyli reasumując jaka opona dla wdrażającego się amatora. ZA pomoc i rade WIELKIE dzięki.
Skalpel - 2011-08-28, 13:17

Nie nie :D Simex na piachu przyczyni się do rychłego twojego zawału serca ;D Jakieś MTki nieagresywne weź. Nie sahara i nie simex na pewno.
papajazz - 2011-08-28, 13:39

Z tego co się wypowiadają chłopaki jeżdżący po piasku (typu plaża np.) to AT-ki spisują się tam dużo lepiej.
MsZwyklyBanan - 2011-08-28, 13:58

A jakiś przykładowy wzór , model .
Skalpel - 2011-08-28, 15:52

BFG MK2 lub coś w tym stylu. Nie bardziej agresywne, bo osiągniesz ten sam efekt jak z saharą albo simexem. AT to gówno. Owszem- na piach super ale po co kupować taką oponę do terenówki skoro nie wjedziesz w błoto, bo nie dasz rady przejechać... Bierz coś w stylu tego bieżnika albo delikatniej. Może nie dosłownie, bo akurat MK2 to dość słaba opona za dość duże pieniądze, ale podałem Ci ją jako przykład. Na piachu nie będziesz się tak mocno kopał i ale też nie będziesz miał obaw przed wjazdem w jakieś bagienko :)
MsZwyklyBanan - 2011-08-28, 17:27

To rozumowanie do mnie trafia Skalpel.Pisząc "MK2 to dość słaba opona za dość duże pieniądze" masz na myśli jej ścieralność czy właściwości terenowe,a jeśli chodzi o kasę to czy niema nalewek. Odnośnie błota to myślę że z czasem zacznie mnie tam ciągnąć.
Skalpel - 2011-08-29, 00:01

Nie wiem jak ze ścieralnością, ale sądzę, że są dobrej jakości. Kolega ma je na Patrolu, jeździ nim cywilnie codziennie od dwóch sezonów i opony nie ubywa. Systematycznie też jeździ z nami w błoto i widzę, jak słabo się ona zachowuje. Zero trakcji, marnie oczyszcza się z błote. Nieee. Przynajmniej nie za tak duże pieniądze. Dobrą alternatywą dla Ciebie byłaby Insa Turbo Ranger. W katalogu podają 50% offroad 50% asfalt. To hiszpańska nalewka bardzo dobrej jakości.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group