Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Mój Samurai - Nowa przygoda

zbuj_12 - 2016-07-12, 09:04
Temat postu: Nowa przygoda
Niedawno zakupiłem samurai 1.9 D renault. Blacharsko jest idealnie niestety mechanicznie trochę trzeba przy nim pogrzebać. Pierwsze co zrobiłem wysłałem reduktor do regeneracji bo strasznie wył. Wymieniłem pokrywę zaworów bo lało się niesamowicie. Obecnie wymieniam termostat bo wszystkie węże od dużego obiegu były puste. Termostat po wyciągnięciu i zalaniu gotująca się wodą nie otworzył się. Mam kilka pytań czy to zaślepienie chyba od powrotu małego obiegu to jest oryginalnie tak? I czemu ten termostat taki dziwny jest jeszcze takiego nie widziałem zawsze stanowił jednał bryłę a tutaj wszystko się oddziela? I czy w korku powinien byc jakis odpowietrznik czy coś bo widać ze ktoś się bawił lutownicą?
Zdjecia

SamNaSamZSam - 2016-07-12, 10:45

EDIT: Wszystko co poniżej to brednie, zły schemat wkleiłem.


Twój termostat powinien wyglądać tak: http://e-katalog.intercar...scr_dItems.html

I jak wynika z tego schematu (jedyne?) wyjście z jego pokrywy idzie do chłodnicy :) zatem nieśmiało wnoszę że tam jakaś partyzantka siedzi, albo odkręciłeś coś innego :D Schemat: https://megazip.me/M/9c4/9c4b6b14c32db69da2a624beb686ebc8.png

Fabrycznie termostat temp otwarcia ma 82 stopnie. Można go gotować normalnie z termometrem dla pomiaru, ale tak po prawdzie to z tych części co pokazaleś to nie wiem co byś musiał tam gotować... :D

EDIT koniec bredni

zbuj_12 - 2016-07-12, 11:28

gotowałem to http://images.kangoo.pl/4...o_97__sklep.jpg i powinien się ten fiutek wysunąć. Wydaje mi się że ktoś dał inna obudowę termostatu bo ten co mam to tez jest oryginalny renaulta i też do tych silników albo może tak było oryginalnie.
Chyba zamówię taki jak był ale niestety muszę zamówić cały zestaw termostat z obudową bo nie mogę zaleź do kupienia samego termostatu

SamNaSamZSam - 2016-07-12, 11:54

eee przepraszam Cię coś do dupy z tym schematem jest... chyba on od benzyny jest, a zatem i moje wnioskowanie o potencjalnej partyzantce do dupy może być. Spróbuję ogarnąć dobry schemat do tego Twojego diesla...

[ Dodano: 2016-07-12, 11:59 ]
tutaj jest renaultowy schemat: https://megazip.me/M/c72/c729a9af21ad8c7eec408be07d4540f4.png

[ Dodano: 2016-07-12, 12:11 ]
a tutaj masz obudowę termostatu: https://megazip.me/M/991/9919a3235403f4c85485041105b3ab48.png

wygląda na to że Twoja jest ok, trza tylko przepatrzeć ten schemat czy to zaślepienie jest ok.

numer termostatu 17550-84CT0-000 i faktycznie wygląda na to że idzie razem z obudową. Najtaniej jakiś odpowiednik od Verneta za ok 100zł w Wazcarze znalazłem., a tak to ok 150zł.

zbuj_12 - 2016-07-12, 16:42

jednak termostat sprawny moja diagnoza była bledną najwyraźniej woda wystygła zanim doszedłem do garażu z czajnikiem teraz wykonałem test z multimetrem z funkcją termometru i otworzył się przy temperaturze 90 °C czy to możliwe żeby układ był aż tak mocno zapowietrzony ze praktycznie cały duży obieg był pusty może to wina korka że ktoś przy nim grzebał ten tutaj ma chyba ten odpowietrznik ze powietrze może uciekać http://allegro.pl/korek-z...6276694428.html
Uh Lala - 2016-07-12, 19:49
Temat postu: Re: Nowa przygoda
zbuj_12 napisał/a:
...Obecnie wymieniam termostat bo wszystkie węże od dużego obiegu były puste...


Ja to tak sobie czytam i zastanawiam się, co przez to rozumiesz? Zdejmowałeś je i nie ma w nich płynu? Co jest faktycznie problemem z tym układem chłodzenia? chodzi mi o objawy?

SamNaSamZSam - 2016-07-12, 20:05

a co masz wlane w układ? Woda czy płyn? Wracałeś na kołach?
zbuj_12 - 2016-07-12, 22:09

płyn wracałem na kołach wystarczy dotknąć waż ręką i cie czuje czy jest pusty czy pełny narazie czekam na reduktor przyjedzie zamontuje się i go odpowietrzę
SamNaSamZSam - 2016-07-12, 22:21

a kontrolka temperatury co mówiła w czasie jady? Wentylator się włączał?

Może kiedyś się zagotował, zapotwietrzył i tak jeździ. A może łopatki na pompie się wyrobiły i nie pchają dostatecznie dobrze wody. Jak to tam u Ciebie z rozrządem jest, może by od razu zrobił z pompą wody po bożemu...

zbuj_12 - 2016-07-12, 22:30

wentylator poprzedni właściciel przerobił na załacznie manualne była na wmiare dobrym poziomie ale jak ostatnio jeździłem po podwórku szybko się grzał co do rozrządu właściciel powiedział ze niedawno robiony ale nie chce mi się w to wieżyc
SamNaSamZSam - 2016-07-12, 22:54

a czemu przerobił na manual?

może przegrzał kilka razy, zagotowało płyn, zapowietrzyło, a później wystawił na sprzedaż :D

zbuj_12 - 2016-07-13, 06:45

może ale z tego co czytałem na necie to ten wentylator siada tam czujników od cholery sterowany przez komputer

[ Dodano: 2016-07-21, 21:35 ]
Przepraszam że post pod postem ale tamten już dawno był
W końcu przyszedł reduktor świeżo po regeneracji no i teraz poziom hałasu w kabinie jest dopuszczalny.
Pierwsza wtopa zaliczona raczej z mojej winny i braku doświadczenia


Niestety mam problemy z odpowietrzeniem układu chłodzenia. Węże grube od termostatu na chłodnice a są tylko częściowo wypełnione wodą i strasznie gorące precz nie da się ich dotknąć

szymszym - 2016-07-22, 13:02

up.
SamNaSamZSam - 2016-07-22, 15:03

jak odpowietrzasz układ? Czy po odpowietrzeniu jakiś czas jest dobrze? Jak się zachowuje wskaźnik tempereatury lub jeśli masz możliwość zmierzenia temp innym urządzeniem temperatura płynu?

Robiłeś w końcu ten rozrząd, oglądałeś pompę wody?

zbuj_12 - 2016-07-22, 18:36

Rozrząd nie zaglądałem. Odpowietrzałem go w ten sposób że włączyłem silnik i co jakiś czas dolewałem wody ale te grube węza nie chciały się odpowietrzyć. Dzisiaj po krótkiej jeździe temperatura zaczęła szybko rosnąc płynu przybyło a węże te co były puste zrobiły się grube. Dzisiaj byłem na przeglądzie radzono wymienić mi przewody hamulcowe elastyczne są jakieś zamienniki w małych pieniądzach.
Uh Lala - 2016-07-22, 18:45

A Samurai to nie ma przypadkiem jakiś odpowietrzników w ukł. chłodzenia? No i ten korek jeszcze taki dziwny miałeś.
zbuj_12 - 2016-07-22, 18:51

z tego co sie dowiedziałem to w kangurze z tym silnikiem jest w chłodnicy jednym wężu i termostacie ja u siebie znalazłem tylko w termostacie
Zawias - 2016-07-22, 19:16

Grzejnik nagrzewnicy otwarty ?
zbuj_12 - 2016-07-22, 19:18

chyba tak bo ciepłe powietrze leci w środku
Uh Lala - 2016-07-22, 19:19

Zbuju a masz ty manuala? Może byś przerobił "wymianę płynu i odpowietrzanie" zgodnie z nim? Strasznie chaotycznie jakoś to robisz lub też relacjonujesz. Aż czytając to sama mam ochotę ściągnąć sobie ten manual :D albo polecieć do mojej Hondy i wymienić jej płyn profilaktycznie ;) Wkleję Ci tu cytat z innego forum, który ostatnio przeczytałam. Dotyczy wprawdzie przegrzewania się ukł. chłodzenia w Hondzie, ale uważam że jest takim dydaktycznym ojcowskim wygaworem. Choć w sumie ja nie wyłapałam po czym wnioskujesz zapowietrzenie, bo jeśli tylko po macaniu węży, to jakoś mnie nie przekonuje taka diagnostyka.

Cytat:
no jesteś facetem, a honda to twoja "kobieta", każdy facet macho, zawsze znajduje rozwiązanie w sytuacji kryzysowej, kiedy kochanka stęka... .
normalne, robisz kawał drogi a tu taka akcja na koniec, musisz jednak mieć świadomość stanu technicznego auta, no musisz wiedzieć czym jedziesz, tak? no nie nowym autem? tak? wiec na przygody to musisz byc przygotowany w każdym absolutnie momencie. Nie ma zmiłuj, honda stękać po 15-stce ma prawo a Ty musisz mieć gotowe rozwiązania lub pomysły dla sprawdzenia co się dzieje ...
Zatem zapamiętaj do końca życia ( i nie ma znaczenia czy to Honda czy Tata, czy czołg T34) dzieje się coś? w tym przypadku silnik się przegrzewa - ok! co robisz? no pierwsza rzecz sprawdź czy to prawda !!! przegrzewa się? npo to ok, zero paniki, sprawdzasz czy to realnie prawda:
- otwierasz ogrzewanie na max! i nie ma znaczenia że pasażerowie stękają, okna w dół i ty ratujesz sytuację, jako kierowca musisz wiedzieć, co się dzieje !?? !
- otwierasz ogrzewanie i.... jeśli prawda to spodziewasz sie 105stC z kratek ! - jest tyle ! no to ratujesz silnik otwierając duży obieg z nagrzewnicą - natychmiast temp na silniku spadnie, jedziesz wolniej, zaglądasz za jakiś czas do zbiorniczka.
- otwierasz ogrzewanie a tu nie grzeje jak na 105stC powinno grzać, wnioski - płyn nie dociera do nagrzewnicy ! - pytanie dlaczego nie dociera do nagrzewnicy ? - masz jakieś spostrzeżenia ... to sa podstawowe informacje o które spyta nawet najgłupszy mechanik.
a to wygląda tak, jade sobie beztrosko ponad 15 letnim bolidem z wieloma problemami który się przegrzewa w dodatku w upał na lpg, i sie denerwuję że coś nie halo... nie halo to raczej tu z twoja beztroską luźną .
Trudno postawić jakieś diagnozy, ale dałbym zalecenie, .....spróbuj poznać swój samochód ...po prostu, poznaj go, staraj się mieć odpowiedzi na każde pytanie, bo tu na forum przychodzisz po poradę i wielu chciało by jej udzielić ale wróżek tu nie ma i nie licz na takie porady .
Ty masz wiedzieć wszystko o swoim samochodzie, czyli jeśli nie działa pokrętło ogrzewania, to mus to naprawić, i tak samo z innymi usterkami, no nie mozna biadolić że mam dość, bo tak samo auto może powiedzieć o użytkowniku, mam tego jeźdźca dość. Auto ma tu przewagę nad Tobą, bo jak Ty masz w nosie usterki i je odwlekasz to auto (rzecz martwa) nie ma skrupułów i nie będzie czekać aż łaskawca naprawi to czy tamto, zrąbie się, albo sporo uprzykrzy życie jak w tym przypadku.
Zatem zaniedbania to, najgorsze co może być. Jadąc ze świadomością że nie możesz sprawdzić ogrzewania gdy się przegrzewa ...nie masz moralnego prawa mówić o Hondzie, lub wszystko jedno czym nawet Trabancie źle, po prostu to wyłącznie twoje zaniedbania .
Ok, to tyle "moral wykładu" .


Nie chcę Cię urazić, a jeśli reszta rozumie Twój problem i dla nich to, co piszesz, jest 100% jasne to przepraszam i zamilknę w tym temacie :)

zbuj_12 - 2016-07-22, 19:41

Wąż ten co znaczyłem na zdjęciu jest tylko częściowo wypełniony woda. Silnik strasznie długo trzyma temperaturę posłem teraz do garażu to jeszcze gorący a jeżdżone było jakieś 2 godziny temu

SamNaSamZSam - 2016-07-22, 21:06

sprawdź może na dobry początek drożność samej chłodnicy. Chyba dałoby radę to zrobić bez wielkiego rozbebeszania. Być może zapchana jest chłodnica, po chwili jazdy na małym obiegu gotuje Ci płyn i stąd zapowietrzenie. No i nie napisałeś jak się kształtuje temperatura na wskaźniku tudzież zmierzona innym wiarygodnym przyrządem. Określenie bardzo gorące jest niejednoznaczne. Ja nie jestem w stanie wypić herbaty o temperaturze 50 cycjuszy podczas gdy moja babcia piła taką świeżą zalaną i zachwycała się jaka pyszna, ciepluchna :)
yenko - 2016-07-22, 21:10

Samie mamy cos wspolnego :-)ja pije herbate pol na pol i dalej jest goraca dla mnie :-)
Uh Lala - 2016-07-22, 21:14

A ja piję jak babcia :D ciepluchną
zbuj_12 - 2016-07-23, 18:25

z tym układem chłodzenia pojadę w poniedziałek do fachowca a jakie przewody hamulcowe elastyczne kupić w miarę cenowo i jakościowo
SamNaSamZSam - 2016-07-23, 19:01

elastyczne na przód? Spodziewam się, że masz taki sam układ jak u mnie, jeśli tak to krótszy dobierzesz bez problemu, ja brałem TRW. Dłuższy taniej, szybciej i równie dobrze wyjdzie dorobienie na wymiar.

Na dobry początek przyjaźni z opcją szukaj na forum: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=32045#32045 i dwa dalej masz namiar na sprawdzonego dorabiacza, ale lokalnie też Ci to ogarną.

zbuj_12 - 2016-07-23, 19:17

przód nie wiem czy już teraz zamawiać czy poczekać bo mam plany go podnieść na wieszakach czyli lepiej zamówić żeby dorobili mi nowe niż kupić całkiem nowe
SamNaSamZSam - 2016-07-25, 11:06

też nie wiem :) przy delikatnej podwyżce na samych wieszakach oryginalne przewody powinny być ok, zwłaszcza jak nie zamierzasz zmieniać resorów.
zbuj_12 - 2016-10-15, 16:40

Jesień przyszła czas na małe remonty. Jestem w trakcie wymiany pompy lucas na mechaniczna bosch. Dobrałem się już do rozrządu praktycznie tylko nie mogę znaleźć miejsca gdzie na blokadę rozrządu, wiem ze blokuje się jakoś koło zamachowe.


[ Dodano: 2016-10-21, 19:49 ]
Części już są. Pompa wtryskowa pasuje wręcz idealnie.


Jak myślicie czy można zastąpić oryginalny filtr paliwa jakimś VW

bulimierz - 2016-10-21, 20:01

Nie filtr VW tylko BMW, obustronnie zakonczony króćcami, ja je cisne jak kręcimy na tdi'kach.
Drugi patent to podstawa Iveco z pompką reczną... czasem dupę ratuje.
Eurocargo z pompka reczna i wyjsciem na krocce.

meenia - 2016-10-21, 21:41

Nie blokuje sie kola tylko wal, obok kolnierza skrzyni zaraz nad miska, od strony kierowcy wsadza sie kolek, trzeba tylko go miec :mrgreen: powines miec znaki na pasku, strzalki pomiedzy rozrzadem a pompa :-P
bulimierz - 2016-10-22, 01:04

No Rafałłł... jeszcze mu powiedz ze po stronie od pompy bolec jak pamietan 7.
zbuj_12 - 2016-10-22, 08:50

Zablokowałem za pomocą wrzucenia 5 biegu :-P A rozrząd naznaczyłem znaki na obudowie no i jeszcze są na pasku wiec może uda się złożyć :-P
bulimierz - 2016-10-22, 10:49

Kolego, to nie sa blokady do odkrecania sruby kola pasowego. To sa zera dla nastaw silnika... GMP etc.

[ Dodano: 2016-10-22, 10:50 ]
A jak nie bedzie klina, to co?

meenia - 2016-10-22, 11:04

bulimierz napisał/a:
Kolego, to nie sa blokady do odkrecania sruby kola pasowego. To sa zera dla nastaw silnika... GMP etc.

[ Dodano: 2016-10-22, 10:50 ]
A jak nie bedzie klina, to co?



Wszystkie diesle renaulta po dzien dzisiejszy maja klin, 1,5 dci ma tylko fasolke na klinie do synchro, kolek do 1,9 mam w zestawie od dziesieciu lat nie wyjety z pudelka :mrgreen:

bulimierz - 2016-10-22, 17:16

Bo już Ci miałem napisać o benzyniakach :-P
I nie pedz tak bardzo :mrgreen: bo w ktoryms clio jest 1.5 dci bez klina, pamietam bo zwalilem kolo i sie zdziwiłem ze trzeba wkretke w blok wkrecic.
Od rocznka bodajze 2006 jest i sruba 12 a wczesniej brak i 14 sryba moment 180Nm :-P :-P :-P

zbuj_12 - 2016-11-19, 14:48

W końcu prace ruszyły do przodu. Opóźnienie było spowodowane upartymi śrubami od miski.


Panowie takie pytanie ten kanał nad pompa olejowa jest od czego? Bo na obudowie widać rowek łączący te dwa kanały i nie wiem czy dać tam silikon?


meenia - 2016-11-19, 21:32

zbuj_12 napisał/a:
W końcu prace ruszyły do przodu. Opóźnienie było spowodowane upartymi śrubami od miski.
[url=https://abload.de/thumb/20161119_134420axu75.jpg]Obrazek[/url]

Panowie takie pytanie ten kanał nad pompa olejowa jest od czego? Bo na obudowie widać rowek łączący te dwa kanały i nie wiem czy dać tam silikon?
[url=https://abload.de/thumb/20161119_142017u7u3c.jpg]Obrazek[/url]
[url=https://abload.de/thumb/20161119_14194787uxh.jpg]Obrazek[/url]


Pod pompe daj uszczelke a nie zaden silikon

zbuj_12 - 2016-11-20, 10:14

Jaki proponujecie przekaźnik do wentylatora chłodnicy. Nie znam mocy wentylatora

[ Dodano: 2017-03-03, 17:31 ]
Silnikowo Samurai ogarnięty. Pompa mechaniczna bosch, sterowanie świec manualne, EGR zaślepiony i dorobiony termowłacznik do wentylatora.
https://www.youtube.com/watch?v=mt1X_-0-yYI

Jedyne co mnie bardzo boli to nie działający obrotomierz cały czas walczę z tym tematem.
W niedługim czasie planuje uszczelnić przedni most. Jaki zestaw uszczelek polecacie do tego bo na allegro jest tego od groma. Na pewno łożyska zwrotnicy kupie koyo. Czy trzeba wymieniać tez łożysko piasty koła?

bulimierz - 2017-03-03, 18:08

RoZbujNik a co się patyczkujesz, przekaźnik np VW numer 100 ładna podstawkę pod niego, bezpiecznik obowiązkowo.
Jak dajesz samochodowe wentylatory to daj oryginalny przekaźnik do wentylatorów, nie mniejszy niż 50/60A.
Jak masz SPALE to 30A wystarczy na jeden.
Sterowanie wentylatorów przycisk, termowlacznik czy jakiś sterownik?
Jak jakieś cudo elektroniczne to diody równolegle na cewki..

SamNaSamZSam - 2017-03-03, 18:39

zbuj_12 napisał/a:
W niedługim czasie planuje uszczelnić przedni most. Jaki zestaw uszczelek polecacie do tego bo na allegro jest tego od groma. Na pewno łożyska zwrotnicy kupie koyo. Czy trzeba wymieniać tez łożysko piasty koła?


http://samurai.org.pl/vie...hlight=zwrotnic

Po mojemu łożyska trzeba wymieniać jak są zużyte (nadmierny luz) lub uszkodzone (np. jakieś wżery, korozja). W manualu jest bardzo ładnie pokazane co i jak posprawdzać, jakie zakresy luzów są dozwolone/wskazane. Prócz części zamiennych przyda Ci się tuba jakieś masy uszczelniającej i mi się przydaje waga bagażowa do ustawienia poprawnych napięć wstępnych łożysk zwrotnic i piast.

Części zamienne kupuję głównie tutaj: suzuki-czesci.pl

Jak chcesz kompletnie zająć się mostem to masz jeszcze łożyska, uszczelniacz i tuleję rozprężną ataku oraz łożyska mechanizmu różnicowego. No i przy okazji możesz sobie przednie hamulce przeglądnąć.

Gratulacje zapatencenia mechanicznej pompy, trzymam kciuki za uruchomienie obrotomierza.

zbuj_12 - 2017-03-03, 19:51

Sprawa przekaźnika już dawno rozwiązana dałem przekaźnik 60-80a taki sam jak do świec żarowych i bezpiecznik 30a to bezpiecznik mi palił i aktualnie mam wsadzony drucik. Za załączenie przekaźnika odpowiada termowłacznik który wstawiłem na wężu górnym od chłodnicy( tak wiem powinien byc na dolnym).

Całego mostu nie muszę regenerować tylko chodzi o to że strasznie cieknie leci na kulach.
Waga bagażowa do ustawiania łożysk niby w jaki sposób.
Na allegro widziałem zestawy uszczelniające z blacha czy ona jest potrzebna czy nie?
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelniacz-kuli-zwrotnicy-Samurai-Sj410-Sj413/538 W tym zestawie raczej łożyska nie są koyo tylko jakiś chińczyk

Czym odkręcić korek od mostu szlifować jakiś kwadrat czy kupić klucz?

SamNaSamZSam - 2017-03-03, 20:03

zbuj_12 napisał/a:
Waga bagażowa do ustawiania łożysk niby w jaki sposób.

Zaglądałeś do manuala?

zbuj_12 napisał/a:
Na allegro widziałem zestawy uszczelniające z blacha czy ona jest potrzebna czy nie?

Zaglądałeś do manuala i przeczytałeś temat który podlinkowałem wyżej?

zbuj_12 napisał/a:
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Uszczelniacz-kuli-zwrotnicy-Samurai-Sj410-Sj413/538 W tym zestawie raczej łożyska nie są koyo tylko jakiś chińczyk

Zapewne jakiś optimal. Możesz kupić same uszczelniacze i łożyska oddzielnie. Do łożysk i uszczelniaczy zaglądam też porównawczo na stozek.pl

zbuj_12 napisał/a:
Czym odkręcić korek od mostu szlifować jakiś kwadrat czy kupić klucz?

Ja mam specjalną nasadkę kwadratową do korków oleju. Zdaje się, że któraś grzechotka pasuje z kwadratem swoim (3/8 cala???)

zbuj_12 - 2017-03-03, 20:05

tak po części przeczytałem leniwy jestem :-P A jeszcze takie pytanko jak wyciągnąć gniazdo zapalniczki. Ono wychodzi tak samo jak ten zegarek?
bulimierz - 2017-03-03, 20:09

Po pierwsze przepraszam, telefon mi nie pokazał strony trzeciej tematu, a dwa nie zwrocilem uwagi na date.
Jak termowlacznik jest na gorze to bezpieczniej i tak zostaw.
Czy tam nie bylo przypadkiem pasujacego kwadratu 3/8"?
A jak chcesz dorobić to najlepiej z jakiegos duzego imbusa, tylko go nie przegrzej podczas obrobki, bo bedzie miekki.

[ Dodano: 2017-03-03, 20:10 ]
Sam był pierwszy :mrgreen:

zbuj_12 - 2017-03-09, 08:59

https://www.olx.pl/oferta...D5-IDkIodM.html co sądzicie o tych oponach
Didymos - 2017-03-09, 09:16

Mocno zużyte i do tego nierównomiernie, do off-roadu już się nie nadają, asfalt z biedą obskoczą.
Osobiście do samochodu bym ich nie założył, co najwyżej do przyczepy.

zbuj_12 - 2017-03-09, 15:28

Postanowiłem nie wymieniać łożysk piasty bo na kole nie ma żadnego luzu wiec po co pakować się w koszty. Czy dostane się do kuli bez odkręcania śruby 50mm od półośki? Ile smaru grafitowe potrzeba na przegub i ile do łożysk ? Czy smar molibdenowy EP-23 możną zastosować do przegubu i łożysk zwrotnicy?
kurian - 2017-03-12, 11:25

Odkrecasz i demontujesz uszczelniacze kuli następnie swożnie zwrotnicy i cała zwrotnice wyciągasz na zewnątrz. W sklepach motoryzacyjnych są takie gotowe pakunki smaru molibdenowego do przegubów i mają koło 100gram.
zbuj_12 - 2017-03-12, 11:36

Che kupić odrazy smar do łożysk zwrotnicy i wałów
kurian - 2017-03-12, 11:39

Wszędzie tam gdzie woda może się wedrzeć ja ładuje molibdenowy.
SamNaSamZSam - 2017-03-12, 18:28

kurian napisał/a:
Wszędzie tam gdzie woda może się wedrzeć ja ładuje molibdenowy.


ja również idę tą drogą choć nie wiem czy to jedyna słuszna

zbuj_12 - 2017-03-15, 15:43

łożyska i uszczelniacze już mam czekam na smar i bierzemy się za robotę :mrgreen:

Na co zwrócić uwagę przy zakładaniu łożysk i uszczelniaczy?

SamNaSamZSam - 2017-03-15, 16:20

Najlepiej na instrukcję z manuala lub z lowrange lub z izooka (lub ze wszystkich jednocześnie w razie wątpliwości)

Z praktyki - guma na kulę żeby dobrą stroną osadzić, blachy żeby dobrą stroną przykręcić, uszczelniać masą przed złożeniem, upewnić się, że na kulę naciągnięte są uszczelniacze zanim zacznie się składać zwrotnicę, dokręcać odpowiednimi momentami i ustalać luzy zgodnie z zaleceniami manuala.

Przed rozbiórką wszystkie śruby (szczególnie od blach kuli) dokładnie oczyścić i zapryskać penetratorem profilaktycznie ze dwa razy dzień przed pracami.

Mi się ze dwie śruby ukręciły i z tej okazji wymieniam przy każdej robocie wszystkie, wszystkie które mogę na nowe 8.8.

Starscream - 2017-03-15, 17:18

Ja to robiłem 2 razy bo za wyciek odpowiadały tuleje prowadzące przegub. Jaki by uszczelniacz nie był ciekło. Dopiero wymiana pomogła i profilaktycznie mniejsze uszczelniacze dałem bo już półośka miała pasek. Teraz ok.
zbuj_12 - 2017-03-20, 20:15

No jedna strona rozebrana poszło bez problemu ale ukazało się wiele pytań

1.Mam cztery blachy jaka kolejność montażu i która stroną?



2.Jak wybić bieżnie łożyska? Śrubokręcikiem płaskim?


3.Normalny jest bardzo delikatny luz na półośce góra dół?

4.Jedno łożysko jest normalne takie jak kupiłem a drugi kryte taka blaszka od góry?


5.Bieżnie łożyska nabija się do samego końca?

6.Czy przegub można wymyć benzyna ekstrakcyjna?



bialy bill - 2017-03-20, 20:24


tu mniej więcej widać która blaszka gdzie
to łozysko z blaszką to po prostu łożysko kryte (z uszczelniaczem)
Bieżnie wbijamy do końca tam jest próg oporowy więc nie wbijesz za daleko
A co do mycia przegubu.... żeby dobrze go wymyć trzeba by go rozebrać a to wyższa szkoła jazdy.
No mozna by go spróbować w nafcie wymoczyć ale do tego to niech ktoś bardziej doświadczony się wypowie czy warto
Edit.
Sory nie doczytałem że chodzi o wybicie. ja wyciągałem śruba i resztkami rożnych łożysk z kombinacją podkładek ale śrubokrętem tez powinno pójść

zbuj_12 - 2017-03-20, 20:27

nie chce odkręcać tej 50 teraz to nawet nie mam jak jej odkręcić ale głownie nie chce ruszać łożysk piasty
a to łożysko kryte trzeba zakładać bo mam kupione zwykłe już

bialy bill - 2017-03-20, 20:30

żeby wyjąć przegub wystarczy odkręcić dekielek zabieraka czy tam sprzęgiełka i masz pierścień sprężysty ala segera i on trzyma przegub
zbuj_12 - 2017-03-20, 20:33

tej 50 nie trzeba ruszać
bieżnie łożyska nabijać na sucho i simering też tylko wewnątrz olejkiem posmarować gdzie pracuje półośka
Byłem dziś w sklepie i za dorobienie przewodów hamulcowych elastycznych na przód krzyknęli aż 250zl
Słyszałem pasują jakieś od Tico itp można o jakieś dokładniejsze namiary.

Jedna strona złożona to normalne że po założeniu uszczelniaczy zwrotnica ciężej chodzi.Co do składania w ten sposób co ja robiłem nie polecam albo porostu za dużo smaru napakowałem. Podczas wkładania zwrotnicy wszystko wypływało i strasznie brudna robota.


Co do przewodów chyba jestem zmuszony do kupna oryginalnych wolał bym dłuższe bo planuje wieszaki +2 nie mogę znaleźć oryginalnego przedniego od strony kierowcy.

Sloma1988 - 2017-03-22, 17:08

jezeli dluzsze to TICO
zbuj_12 - 2017-03-22, 17:10

tak ale ten z kolankiem jaki od czego nawet samurai nie ma takiego nigdzie jedynie do jimny taki sam ale jednak o 10cm krótszy
Sloma1988 - 2017-03-22, 17:13

o jakie kolanko Ci chodzi? o to zagiecie ok. 90 stopni? ktore laczy sie dalej z miedzianym?
zbuj_12 - 2017-03-22, 17:17

http://abload.de/image.ph...065320siumq.jpg o ten przewodzik
Sloma1988 - 2017-03-22, 17:19

no ok rozumiem, akurat taki sam identyczny musisz miec? czy meritum sprawy jest to zagiecie?

[ Dodano: 2017-03-22, 17:21 ]
http://toptun.pl/przewody...uki-p24905.html

tu masz zestaw, napisz czy sprzedaja na sztuki

zbuj_12 - 2017-03-22, 17:22

najlepiej jakby taki sam bo musi być zgięcie i mocowania przewodu długość jego to ok60cm
Sloma1988 - 2017-03-22, 17:24

no to w tym linku najdluzszy z zestawu ma 57,5cm. a to az tak dlugi Ci potrzebny? ja przy lifcie kupilem od tico i mam zapasu sporo. fakt ze nie mam zagiecia 90stopni
zbuj_12 - 2017-03-22, 17:26

oryginalny ma 60cm
Sloma1988 - 2017-03-22, 17:29

https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Przewod-hamulcowy-przedni-elastyczny-Samurai-ABE/873 28cm
https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Przewod-hamulcowy-przedni-elastyczny-Samurai-hiszpan/314 29,5cm

zbuj_12 - 2017-03-22, 17:32

te co pokazałeś to są na tył i prawy przedni a ten z kolankiem jest tylni lewy zaraz zrobię dokładniejsze zdjęcia i zrozumiesz o co chodzi bo w tych nowszych samurajach widocznie było inaczej
Sloma1988 - 2017-03-22, 17:34

e e, oba z linkow sa na przod... maja przeciez te oczka do sruby przelotowej ktora jest w zacisku. tylnie nie maja jakich zakonczen bo jest beben przecie
zbuj_12 - 2017-03-22, 17:45

a no tak sorki na szybko spojrzałem tu masz fotkę jak wygląda ten przewód długi idzie od zacisku aż do budy i od komory silnika przykręca się miedziany


znaleziony https://eautosklep.com.pl/,herth-buss-jakoparts/j3708062,j3708062,0055,,a0.html ale cena 180zł to już lepiej dorobić za 150zł

to teraz pytanie do wieszaków +2 brać dłuższe przewody czy spokojnie starcza oryginały
jak dłuższe to tył tico a przedni ten normalny bez kolanek od czego?

Sloma1988 - 2017-03-22, 18:11

nie wiem co masz za uklad, u mnie jest to duzo prosciej i ceny przewodow duzo nizsze :)

tarcze w tico z tylu??? TICO PRZOD

zbuj_12 - 2017-03-22, 18:34

z przodu prawa strona mam taki przewód https://suzuki-czesci.pl/pl/p/Przewod-hamulcowy-przedni-elastyczny-Samurai-hiszpan/314 gwint zewnętrzny
a to tico http://allegro.pl/przewod...6730588966.html gwint wewnętrzny

samurai 2001r 1.9d f8q

Sloma1988 - 2017-03-22, 18:38

nie ma zlotego srodka. polecam szukac, szukac a w wolnych chwilach pomiedzy szukaniem rowniez szukac :) przewodów cała masa gwinty, dlugosci itp
ja mialem o tyle dobrze ze interesowala mnie tylko dlugosc bo wymienialem rowniez miedziane przewody i koncowki dobieralem jakie mi tylko pasowaly takze u mnie to byla przyjemna praca :)

zbuj_12 - 2017-03-22, 18:42

a opłaca się przedłużać do do wieszaków +2
Sloma1988 - 2017-03-22, 18:47

musisz zmierzyc, im dluzszy wieszak tym resor moze sie bardziej wyprostowac...
zbuj_12 - 2017-03-22, 18:48

dobra składam na starych przewodach jak będą wieszaki to się wytestuje
Sloma1988 - 2017-03-22, 18:49

oto zapozyczony fragment postu od jednego z forumowiczów:
"Jak wieszak jest dłuższy 6cm, to auto podniesie ci się około 3cm "

zbuj_12 - 2017-03-22, 18:59

mam takie wieszaki za darmo tylko martwi mnie że są proste czy to w czymś przeszkadza czy powinny być tak wyprofilowane jak te kupne


Jaki kolor polibuszy brać?

Sloma1988 - 2017-03-22, 19:01

w jakim sensie nie sa proste? resory masz nowe? opony wysokie jakies?
zbuj_12 - 2017-03-22, 20:21

wieszak jest prosty zwykły prostownik a te kupne to są pod katem zrobione wycięte na laserze z blachy
Sloma1988 - 2017-03-22, 20:32

ok, w jakim stanie masz resory mi powiedz?

te bananowe wycinane pod katem niby nie maja znaczenia, inni znowu pisza ze mozna sie na nich sliznac :)

zbuj_12 - 2017-03-22, 20:45

resory oryginał wiadomo zmęczone ale nie są całkowicie płaskie z tyłu bardzo ładny banan z przodu gorzej
Sloma1988 - 2017-03-22, 20:47

troche lektury Kolego:
o wieszakach:
http://samurai.org.pl/pri...6c3ce754547b611

i tutaj o lifcie:
http://samurai.org.pl/vie...er=asc&start=40

milego czytania:)

bialy bill - 2017-03-22, 21:09

przewody od Tico do samych wieszaków są za długie i przy oryginalnym ET ocierają o oponę ale lekko przerabiając mocowanie jest luzik. jak masz stare dobre to bym nie ruszał i przy dłuższych wieszakach raczej oryginalne starczą
Sloma1988 - 2017-03-22, 21:15

U siebie mam wieszaki ori, resory lisniki mazurowe i opony 235/75r15 i przewodu od tico mocowalem do blaszki jak w oryginale. Skret.lewo/prawo i nic.nie trze:-)
Aaaaa no i obrocony trojkat plus dystans.5mm

zbuj_12 - 2017-03-24, 07:10

http://allegro.pl/polibus...6735134808.html co sadzicie o tych polibuszach to chyba taki środek miedzy tymi miękkimi zielonymi a tymi twardymi czerwonymi
Sloma1988 - 2017-03-24, 07:14

65 ShA – miękkie, kolor zielony
75 ShA - standardowe, kolor pomarańczowy (twardość taka jak oryginalne tuleje gumowe)
85ShA – OFF ROAD – kolor granatowy, na potrzeby sportów
90ShA – twarde, kolor pomarańczowy lub na zamówienie kolor granatowy

zbuj_12 - 2017-03-24, 07:32

o dzieki kolego za informacje wezmę oryginalne pomarańczowe
lukawa - 2017-03-25, 11:45

U mnie oryginalne przewody starczały przy wieszakach +2 (które Ci oferuję) i klapniętych nieco resorach. Po zmianie na resory +2 i wieszaki na ori - przewody nadal starczają, a po tym zabiegu Samurai naprawdę się podniósł w stosunku do pierwszej konfiguracji. Nie martw się na zapas, rób po kolei, jak zmienisz koła, zobaczysz czy będzie Ci trzeba dystansów, dłuższych przewodów lub liftu. Jak trzeba będzie liftu - wypróbuj dłuższe wieszaki, jak to niewiele da - wymiana resorów.
Do opon 215/70 miałem dystanse 5mm, ale nie były one konieczne. Dopiero do kół 235/75, na felgach bodajże 7" potrzebne już były dystanse (zdj. avatar) - dołożyłem 35mm.

Jeszcze a'propos przewodów - pisałeś coś o tylnych. Z tyłu jest przecież jeden miękki między ramą, a mostem, a do bębnów idą miedziane?

Sloma1988 - 2017-03-25, 15:09

jest dokladnie jak pisze lukawa, miekki przewod idzie od oczka ramy do trojnika na moscie. z trojnika juz miedziane przewody do cylinderkow w bebnach
SamNaSamZSam - 2017-03-25, 15:20

Kolegowie sympatyczni... zważcie w swoich wszelkich rozważaniach na to że kolega Zbuj ma chyba poliftowego santanowego Samca. Przypuszczam, że ma inny korektor siły hamowania, również temat wężyków tico/matiz był walcowany zylion razy na forum i jedne nie są zamienne z drugimi i zależy czy jest układ Lucasa czy Aisina.

A samego Zbuja zachęcam do bardziej wnikliwej lektury forum bo wszystko to o co pytasz zostało już napisane. Kolory polibuszy po mojemu nic nie znaczą, różni producenci mogą dawać różne kolory, zawsze pytaj o wartość Sh u konkretnego producenta dla każdego koloru i na tym polegaj a nie na kolorze ogólnie.

Sloma1988 - 2017-03-25, 15:22

Rowniez mam Santane Sam :)

roznica jest taka ze kolega ma 1.9D

SamNaSamZSam - 2017-03-25, 21:36

Sloma1988 napisał/a:
roznica jest taka ze kolega ma 1.9D


Zaprawdę powiadam Ci, że ta różnica wiele zmienić może. Ale póki nić porozumienia jest wiązana przyklasnąć i kibicować jedynie pozostaje.

Sloma1988 - 2017-03-26, 00:08

no ok, nie mowie ze nie bo sam masz 1.9. i az tak sie roznia jezeli chodzi o uklad hamulcowy?
korektor jezeli masz to ok ale reszta chyba bez zmian

SamNaSamZSam - 2017-03-26, 00:17

nie no, aż tak to nie. Ale np. przednie przewody elastyczne u mnie były inne, wyjścia z pompy i rozprowadzenie inne, korektor inny i na tyle oddzielne zasilanie koła lewego i prawego (w starszakach zdarza się chyba, że najpierw idzie przewód do jednego cylinderka i dopiero z tego cylinderka do drugiego). Reszty jeszcze nie macałem typu pompa czy serwo to nie wiem :)
Sloma1988 - 2017-03-26, 10:45

na fotkach z roboty u jednego z naszych widzialem wlasnie ze przewod wchodzi do jednedo cylinderka a pozniej do drugiego. u mnie jest rozdzielacz na ramie i kazdy przewod do swojego
zbuj_12 - 2017-03-26, 13:23

Piękna pogoda na przejażdżkę, musiałem pamiętać żeby się nigdzie nie wpieprzyć bo mam zdemontowany wał od przedniego napędu padł krzyżak. Już nie mogę się doczekać nowych oponek :mrgreen:


Sloma1988 - 2017-03-26, 15:56

Widze wcinka jak wszedzie. Ladny ten Twoj samurai bynajmniej z daleka:-)
zbuj_12 - 2017-03-26, 16:25

powiem tak blacharka w bardzo dobry stanie oryginał ale jest tego minus w środku jest wszędzie pod dywanikami oryginalny wosk jak samurai stoi na słońcu ten wosk wręcz się topi i śmierdzi jak asfalt.
Mam klika pytań u was też lampka od stopu co jest z tyłu na drzwiach gruchocze na dołach i lusterko wsteczne całe lata wibruje.
Robił ktoś może taka ławeczkę z tyłu na pace na boku dla jednej osoby. Myślałem jakoś zabudować jedn błotnik tak fajnie by stworzyć taka skrzynkę a zarazem ławeczke

Sloma1988 - 2017-03-26, 16:27

U mnie lusterko sztywne.jak cholera, a co do lamp to nie wiem. Ori lampy wywalam i zastepuje.LEDem
zbuj_12 - 2017-03-26, 16:32

teraz po dokręcałem ale wątpię żeby coś pomogło chyba na łączenia dam jakaś gumę z dętki
Sloma1988 - 2017-03-26, 16:33

Albo sylikon;-)
zbuj_12 - 2017-03-26, 16:42

u was zapas tez jest zabezpieczone na kluczyk od wlewu dobrze że zlazłem stary kluczyk od korka wlewu bo bym miał problem
Sloma1988 - 2017-03-26, 17:00

Ja ostatnio u siebie znalazlem powyginany i stary kluczyk od wlewu ale i tak mnie czeka chyba kupno nowego bo uszczelka jest jak z drewna
zbuj_12 - 2017-03-26, 17:25

ja zaraz po kupnie musiałem kupić bo był uniwersalny. Ale nowy korek szczerze mówiąc pozostawia tez sporo do życzenia ciężko się ten kluczyk wsadza itp
Sloma1988 - 2017-03-26, 17:29

Dziwne skoro nowy i ma kluczyc w.zestawie
SamNaSamZSam - 2017-03-26, 21:47

a masz pod lusterkiem takie gumowo/piankowe Y zapierające ramię lusterka o szybę?
szymszym - 2017-03-27, 12:00

SamNaSamZSam napisał/a:
a masz pod lusterkiem takie gumowo/piankowe Y zapierające ramię lusterka o szybę?


Samie, pokaż na zdjęciu, bo ja takeigo nie mam i na wolnych obrotach lusterko się trzęsie (pomógł nieco korek od wina wetknięty w zawinięcie blachy przy lusterku :))

SamNaSamZSam - 2017-03-27, 12:16

przy nie których allegrach są takie różne: http://allegro.pl/lusterk...04.html#thumb/1 albo tutaj http://allegro.pl/lusterk...6678774804.html

Zakładam, że to część nr 4 z tego schematu: https://www.megazip.net/z...unvisor-3818691

szymszym - 2017-03-27, 14:40

SamNaSamZSam napisał/a:
przy nie których allegrach są takie różne: http://allegro.pl/lusterk...04.html#thumb/1 albo tutaj http://allegro.pl/lusterk...6678774804.html

Zakładam, że to część nr 4 z tego schematu: https://www.megazip.net/z...unvisor-3818691


dzięki Samie!

zbuj_12 - 2017-03-27, 20:03

u mnie żadnej podkładki nie było wyciąłem z dętki przy okazji dokręciłem śrubę na przekładni kierowniczej luz trochę się zmniejszył

[ Dodano: 2017-03-28, 18:43 ]
oponki założone jest jeszcze na nich oryginalny ten wosk na białych napisach trzeba zmyć go opony jak narazie widzę samu plusy

lukawa - 2017-03-29, 08:54

No oponki wyglądają fajnie, zwłaszcza za tą cenę, co do wosku - wyglądają raczej jakby tłuste od towotu były;-)
Widzę teraz też, że resorki masz dość płaskie. W tym wypadku odradzał bym liftowanie dłuższymi wieszakami, bo resor jeszcze bardziej Ci się wyprostuje, a wieszak będzie sterczał. Tak to u mnie wyglądało kiedyś:

KLapnięty resor z wieszakiem +2'



opona na zdjęciu to 205/70,
po zmianie wieszaków na krótsze miałem wrażenie, że parabola resora poprawiła się, choć Samurai stał dalej na tej samej wysokości.

Ten sam resor z krótszym wieszkiem:



Powinieneś myśleć o nowych resorach - nie wieszakach.

zbuj_12 - 2017-03-29, 09:59

No raczej z wieszaków zrezygnuje oponki idealnie weszły myślę nad zderzakiem stalowym ale nie wiem czy nie szkoda resorow
lukawa - 2017-03-29, 10:09

No, stalowy zderzak na pewno nie pomoże Twoim resorom - raczej przeciwnie...
zbuj_12 - 2017-03-29, 11:28

Wiadomo wszystko by się przydało ale jak zawsze finanse

[ Dodano: 2017-04-04, 11:01 ]
Ktoś montowal do tylnich drzwi od wewnątrz klamkę. Bo trochę upierdliwe wypuszczać kogoś z paki

woodek - 2017-04-05, 15:20

Nie wiem jak w blaszance, ale w cabrio jest taki drucik. Jak się go pociągnie to zamek się otwiera. Myślę że spokojnie można by tam zamontować klamkę wew. z drzwi, która ciągnęła by ten drucik. Tylko jakieś jej mocowanie trzeba by zmajstrować.
kurian - 2017-04-05, 15:38

zbuj_12 napisał/a:
Ktoś montowal do tylnich drzwi od wewnątrz klamkę. Bo trochę upierdliwe wypuszczać kogoś z paki


pod tą klapką co osłania zamek w tylnej klapie jest taki jęzorek do awaryjnego otwierania. Pooglądaj to dokładnie to wymyślisz jak przymocować do tego sznurek lub tasiemkę która może służyć jako klamka.

Sloma1988 - 2017-04-08, 13:29

jak masz kogos na pace i chcesz go wypuscic to najlepszym sposobem bedzie:
" Ej nacisnij ten jezyczek o tam!"
"nie tam, obok!"
"w druga strone!!!"
"no i teraz wyzej"
"no ten metalowy ku*****wa!!"
"TAK TEN!"
"no 3maj sie" :mrgreen:

zbuj_12 - 2017-04-08, 18:26

y tam jest jakiś języczek

[ Dodano: 2017-04-08, 19:14 ]
jak wygiąć rurę na taki próg? czy opłaca się robić samemu czy kupić jakaś używkę?


kurian - 2017-04-08, 21:51

Kupić kawałek rury o porządanym fi i 4 kolana hamburskie i masz próg jak znalal.
gajowy - 2017-04-08, 23:22

Możliwe, że będę miał do sprzedania fabryczne progi przykręcane do ramy jakby co ;-)
zbuj_12 - 2017-04-09, 17:30

ale takie jak mam teraz takie same i w jakim stanie są i jaka cena
gajowy - 2017-04-09, 22:36

Jutro postaram się zrobić zdjęcia, są trochę inne. Ktoś kiedyś wystawiał tu na forum takie. Wyślę Ci jutro na priv.
zbuj_12 - 2017-04-15, 15:35

Samurai wymyty wypucowany. Zamontowałem polibusze.


[ Dodano: 2017-04-16, 16:48 ]
Wczoraj umyty dziś już brudny. W końcu poczułem ze off road to jak dobry sex. Samurai bardzo mnie zaskoczył dzielnie dawał rade anie razu mnie nie zawiódł wjeżdżał tam gdzie patrol.
[img=https://abload.de/thumb/20170417_031312vcjmf.jpg]
Jak widać próg ledwo wisi już trzeba u spawać w końcu coś. Kolejna rzeczą jest snorkel. Jaki snorkle do 1.9d wlot powietrza mam po lewej stronie.

gajowy - 2017-04-16, 22:50

Patrola widziałem jak stał przy szlabanie na drodze Okuniew - Zabraniec. Był ładnie upaprany ;-) . Gdzie jeździliście? Na rzece głęboka woda?
zbuj_12 - 2017-04-17, 08:55

To już był bała końcówka ja właśnie już pojechałem w stronę domu Okuniew. Jeździliśmy kolo rzeczki dość głęboko. Jak jest ten przejazd przez rzekę ułożony płytami to musieliśmy odpuścić nie chciałem wjeżdżać brak snorkela.

[ Dodano: 2017-05-21, 08:31 ]
jeszcze musi sporo urosnąć

[ Dodano: 2017-06-04, 14:36 ]
niedziela samurai w końcu umyty


Mam pytanko od wycieraczki urwała mi się śruba od trzpienia i wszystko lata na boki. Wystarczy kupić sam trzpień czy cały mechanizm. I czy do rocznika z 2001 będzie pasować z starszych modeli


[ Dodano: 2017-09-03, 11:38 ]
Dzisiejsze grzybobranie z samuraiem. W samim nic się nie zmieniło zero awarii jedynie założyłem sprzegiełka, bardzo polecam w środku o wiele ciszej.


[ Dodano: 2017-12-30, 12:38 ]
Cisza tutaj a samurai dostał nowy zderzak.


[ Dodano: 2018-03-09, 18:12 ]
w końcu przyszedł czas na zardzewialca



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group