|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - hamulce tarczowe tył
ilio - 2010-11-10, 21:34 Temat postu: hamulce tarczowe tył ktoś widział ? stosował ? gdzie kupić ?
LIROY - 2010-11-11, 06:14
No całkiem fajny zestaw-gdyby poprzedni właściciel taki zamontował w moim Suzuku to sporo pracy i pieniędzy bym zaoszczędził:/.Ale sam taki zestaw to nie wszystko.Trzeba jeszcze dokupić osłony na tarcze bo bez nich to nawet szkoda roboty(klocków nie nadążysz zbierać) i największy problem-korektor siły hamowania.Oryginalny jest na stałe otwarty-można przerobić,ale prędzej czy później zacznie lać:(.Kiedyś na allegro były korektory ręcznie regulowane do montażu w kabinie,ale taka przyjemność kosztowała 250 zł na koło czyli 500 na sam tył.Bez korektora to nie jazda-lekko dotykasz pedału hamulca a tył zaczyna wyprzedzać przód.Ja najpierw założyłem od starego passata,ale wkrótce układ zaczął się zapowietrzać,więc wywaliłem .W to miejsce wstawiłem złączki przewodów,do środka włożyłem wycięte z puszki po sprite krążki z otworkami ok 1,5 mm co już znacznie zmniejszyło siłę hamowania na tyle.Później założyłem cybanty na przewody elastyczne przy zaciskach i skręcałem dopóki zaciski odbijały-ogólnie rzeźba na maksa:/...Czasem tak sobie myślę że tarcze na tyle to tylko większy kłopot;/...A co do klocków na tyle to w moim przypadku wymiana co 500-700 km-zależy ile w błocie oram,chyba że pogubię to wtedy na ręcznym do domu...;)
Maverick - 2010-11-11, 14:16
Widziałem takie zestawy kilka tygodni temu na allegro, kosztowały około 500 - 600 zł (o ile dobrze pamiętam). Także jak chcesz coś takiego upolować to śledź aukcje.
ilio - 2010-11-11, 14:45
Maverick napisał/a: | Widziałem takie zestawy kilka tygodni temu na allegro, kosztowały około 500 - 600 zł (o ile dobrze pamiętam). Także jak chcesz coś takiego upolować to śledź aukcje. |
specjalnie mi na tym nie zależy , traktuje ten zestaw jako ciekawostkę , nie dziwie się ze przy tej samej średnicy tarczy z przodu i tyłu stawia auto bokiem .
BZYK - 2010-11-11, 16:19
panowie ja mam cos takiego zrobionego,bardzo tanio i bardzo szybko,postaram sie jutro zdjac kolo i zrobic fotki to wtedy zrobie dokladny opis,ja wywalilem calkowicie korektor i spokojnie da sie jezdzic co prawda na czarnym nie jezdze a w terenie nie ma roznicy a przynajmniej wiem ze mam hamulce szczegolnie jak jest stromy zjazd i jedzie sie na dwoch kolach po przekatnej
lokoktentek - 2010-11-11, 19:00
czekam z niecierpliwością ))
ja tak z innej beczki zjeżdżam zawsze na biegu i udaje mi się prawie w ogóle nie hamować
Maverick - 2010-11-12, 15:58
Znalazłem w necie
"zawory regulacyjne do hamulców (tzw. proportioning valve, polecany przy zmianie tylnych hamulców z bębnowych na tarczowe) - 200zl/szt "
http://www.run4x4fun.com/Od_reki.htm
Może to pomoże osobom, które mają z tyłu tarcze przyjemniejszą eksploatacje.
12RAEL - 2012-11-09, 22:31
oglądałem kiedyś samiego z czymś takim (z zamiarem kupna) i facet mówił że całość kupował zza wielkiej wody - Spidertrax, wszystkie elementy plug&play
hugo91 - 2012-11-10, 16:00
można spróbować dać dławiki z tyłu (reduktory siły hamowania) - coś jak złączka do przewodów,ale z dławikiem w środku - takie rozwiązanie jest w astrze F i tylne heble na stałe są słabsze,bez różnicy ile wrzucimy na pake.
czesio6969 - 2012-11-11, 00:42
ja sam dorobiłem sobie mocowania i zaciski od cienkusa mam, w niedziele testuj, korektor mam wywalony. podobno jest git z zaciskami od cienkusa ma pare moich znajomych tak porobione i dziala
slavok - 2012-11-11, 11:29
Też muszę się za to zabrać bo ostatnia sytuacja kiedy rozwaliło tłoczek i pedał hamulca wpadł w podłogę mnie trochę zmroziła....
Hubert - 2012-11-19, 20:23
Warto zakupiłem miesiąc temu (jeśli dobrze pamiętam to za 180zł) , zamontowane z zaciskami z samuraja, przy felgach trójkątach odwróconych i z przespawanymi wentylami felga obcierała o zacisk, trzeba było dodać dystans 5mm oraz szpilki od primery p10 tylne (trzeba je było tylko lekko przeszlifować w części pomiędzy gwintem a wcięciami, które nie pozwalają się szpilkom obracać). Poza tym cały układ bez zmian, i autko nareszcie hamuje.
sokratesb - 2012-11-19, 20:37
Można też delikatnie przyszlifować zacisk...
Było gdzieś na forum, że przy obróceniu trójkątów czasem ociera o zacisk i że można delikatnie przyszlifować.
chomik. - 2012-11-19, 20:59
albo zaspawać oryginalną dziurę na wentyl i przewiercić z drugiej strony
Tanto - 2012-11-19, 21:41
Można spawać, a można też w tą dziurę (albo otwór jak kto woli językiem bardziej technicznym ) założyć tzw. wentyl ukryty. Z drugiej strony też można dać ukryty, to nie będzie ryzyka że się urwie albo ktoś dla żartu spuści nam powietrze
Hubert - 2012-11-20, 21:32
U mnie otwory po wentylach zaspawane i wywiercone po drugiej stronie, w tym przypadku problemem nie były wentyle tylko zacisk ocierający o felgę na wysokości wyciętych trójkątów. Ja wolałem dodać dystans niż szlifować zacisk, tarcze z przodu poszły na tył a klocki kupione z zaciskami nie były nowe więc przy ewentualnej wymianie tarcz i klocków na nowe problem mógłby powrócić a tak powinno być dobrze.
Kamilson - 2012-12-04, 11:40
Gdyby ktos chciał mam profesionalne mocowanie zacisku i tej blachy łączacej koło z tarczą komplet 390zł na dwie strony.. takie jak na zdjeciu pierwszym
Albo sama blacha mocująca zacisk 190 zł komplet na dwie strony
przygotowana pod tarcze i zaciski takie jak z przodu...
Hałas - 2012-12-04, 16:29
O tym piszesz?
http://moto.allegro.pl/ki...2832103745.html
Kamilson - 2012-12-04, 16:37
no nie nie o tym .. :)
To troszke przesadziłem z ceną.. po prostu dla siebie takie cos robiłem i zrobilem wiecej..
a na początku aukcji ktos pisał zee było kiedys za 500 600.. wiec myslałem ze 390 to dobra cena ..
w takim razie mocowanie zacisku 130 a flansze 150 .. czyli komplet 280
pilaw - 2012-12-09, 18:59
flansze to nic trudnego każdy samurai ma je na aucie oryginale tzn bęben wystarczy je obciąć na tokarce i gotowe.u siebie również bee robił tarcze zaciski z poldasa no i będe musiał założyć kolektor siły hamowania
fafik - 2014-08-14, 21:02
a próbował ktoś te dławiki z astry f..?...z góry podziękował za odpowiedz..?
Didymos - 2014-08-14, 21:14
Zdaje się Maver zakładał i mówił, że jest do dupy.
Jak wróci z WB, to może coś doda.
fafik - 2014-08-14, 21:21
ok ..dzięki...a jest jakiś sprawdzony sposób..bo tragedia w zimie będzie..
kostuch - 2014-08-15, 16:57
Ja mam korektor z poloneza. Taki: http://allegro.pl/polonez...4437780124.html
Pasuje na śrubunki samuraia i działa ok.
fafik - 2014-08-16, 23:12
wielkie dzięki Kostuch..powiedz mi jeszcze czy to na 2 cz 1 stronę i zabieram się do roboty..
kostuch - 2014-08-17, 14:09
No na jedną - tylną
Czyli instalujesz na przewodzie idącym do tylnej osi.
fafik - 2014-08-17, 18:39
czyli potrzebuje takie 2 korektory.? i jeszcze mi powiedz bo na zdjęciu jest podpięty wężyk ..w którą strone podpinam ten korektor..
Hałas - 2014-08-17, 18:52
Jeśli za dużo nie namotałeś to na tył idzie jeden przewód, trójnik jest dopiero na moście
fafik - 2014-08-17, 19:01
Hałas ja mam inaczej..idą 2 przewody do korektora samurajowego na tyle i 2 z niego wychodzą ..nie mam trójnika..
Lexx - 2014-08-17, 20:35
Roznie bywa, korektor z zsasady jest jeden.
Santana ma tak, ze wchodzi jeden przewod -> wychodzi jeden i na moscie jest trojnik dzielacy plyn do 2ch bembnow.
Robiac tarcze na tyle poszedl bym w tym samym kierunku.
W zasadzie robiac tercze u siebie tydzien temu zrobilem tak jak mialem wczesniej tyle ze korektor mam Wilwood.
Pozdr.
Rob.
kostuch - 2014-08-17, 21:33
fafik napisał/a: | Hałas ja mam inaczej..idą 2 przewody do korektora samurajowego na tyle i 2 z niego wychodzą ..nie mam trójnika.. |
Zajrzyj do manuala. Coś nie tak...
Jeden korektor ci wystarczy. Jest na nim strzałka w którą stronę podłączyć :)
fafik - 2014-08-17, 23:13
ok.. podziękował..
Hałas - 2014-08-18, 00:42
kostuch napisał/a: | fafik napisał/a: | Hałas ja mam inaczej..idą 2 przewody do korektora samurajowego na tyle i 2 z niego wychodzą ..nie mam trójnika.. |
Zajrzyj do manuala. Coś nie tak...
Jeden korektor ci wystarczy. Jest na nim strzałka w którą stronę podłączyć :) |
Jako, że mam dobry dzień odeślę Cię Kostuchu do manuala
Przewody idą 2 a wychodzi jeden, ale popatrz waść skąd idzie ten 3-ci przewód.
Dla ułatwienia dodam, że z pompy wychodzą tylko 2.
EDIT: Przepraszam nie doczytałem dobrze
U mnie (Japoniec, ukł ham.AISIN) wychodził z korektora jeden, który przechodził szeregowo przez oba cylinderki.
Aczkolwiek jak pisałem wcześniej, z pompy powinny wychodzić 2 więc trójnik musi być u Ciebie odrobinę wcześniej.
Nie ma problemu zastosować najpierw korektor, później trójnik jak Kostuch pisze. Powinno działać
kostuch - 2014-08-18, 09:50
Jak się montuje tarczówki z tyłu to musi być trójnik, bo szeregowo zacisków się już nie podłączy tak jak cylinderków w bębnach.
Korektor na wejściu trójnika i tyle.
yahoo33 - 2014-08-18, 10:24
kostuch napisał/a: | Jak się montuje tarczówki z tyłu to musi być trójnik, bo szeregowo zacisków się już nie podłączy tak jak cylinderków w bębnach.
Korektor na wejściu trójnika i tyle. |
A korektor który był oryginalnie zostaje?
Acha i czy mocowania przwodów korektorze z Poloneza są na grzybek czy lejek?
Maverick - 2014-08-18, 10:29
oryginalny korektor nie da sobie rady z tarczami z tyłu.
Poza tym np u mnie nie złączka przewodu hamulcowego zaspawała się w korektorze, także po demontażu już była właściwie nie do użycia ponownego.
kostuch - 2014-08-18, 10:56
Maverick napisał/a: | oryginalny korektor nie da sobie rady z tarczami z tyłu.
Poza tym np u mnie nie złączka przewodu hamulcowego zaspawała się w korektorze, także po demontażu już była właściwie nie do użycia ponownego. |
Nie próbowałem użyć oryginału, bo utlenił się i zanikł
Przypuszczam że gdyby go przeregulować (w sensie położenia), to też by może dał radę.
zajxt - 2014-08-18, 22:00
ja mam standartowy korektor samuraia i jest ok
Qwai - 2014-08-21, 10:34
Ja też mam fabryczny i jest ok
Hałas - 2014-08-21, 10:44
Ja mam jeszcze oryginał i jest lipa. Nie chciał bym mieć awaryjnego hamowania na zakręcie.
Trzeba się zainteresować tym polonezem (ale coś mi bardziej świta o wymiennych częściach z Santaną niż japońcem?)
fafik - 2014-08-22, 00:02
wszystkim..po chwilowych przemyśleniach trafiłem najlepsze dla mojego układu rozwiązanie..polegało ono na odkręceniu 4 przewodów od reduktora suzi i przykręceniu korektorów z budową z forda eskorta i śmiało mogę powiedzieć że jest zajebiście w porównaniu do tego co bylo..zero przeróbek.. mam zdjęcie ale nie chcę mi dodać ..jakiś przekroczony limit..
Junior - 2014-09-01, 13:51
pytanie z innej półki mianowicie o tarcze na tył na zaciskach od scorpio które mają w sobie ręczny. http://allegro.pl/hamulec...4495907971.html <-- przykładowa aukcja z takim zestawem kotwicznym do samca na zaciski scorpio. Czy na takie zaciski przychodzi oryginalna tarcza z samuraia czy trzeba zastosować od scorpio?? Wiem że można to przemotać tak że ręczny na wał a zaciski z samca na tył ale ja tak nie chce Leżą mi oryginalne zaciski od CRX z tyłu i one też mają ręczny tylko pytanie jaką trzeba zastosować wtedy tarczę i co przerobić w takim mocowaniu na zacisk... O zmianie linek już nie wspomnę bo moje santanowe pewnie będą za długie
zacisk scorpio -> http://allegro.pl/scorpio...4495688887.html
zacisk crx -> http://allegro.pl/honda-c...4505858183.html
Didymos - 2014-09-01, 15:52
Tarcze musisz zastosować od samuraia albo odpowiednik pod samuraiowski rozstaw śrub.
Jakim cudem chciałbyś wrazić do samca tarczę od scorpio, czy innego shitu? Nie żeby się nie dało, ale to dodatkowe komplikacje z adapterem, wierceniem, centrowaniem itd.
Zaciski możesz dać jakiekolwiek, pod warunkiem, że zmieszczą się w feldze, jak masz od hondy, to wkładaj, kwestia tylko w sfabrykowaniu odpowiednich jarzm.
bart9018 - 2014-09-19, 17:10
odgrzeje troche kotleta
bezsensu jest pakowac zaciski od skorpio ,w chwili obecnej ja bym szedl w zaciski od alfy bodajze 156 czy 146 (chyba sa takie same i tez reczny jest na linke),jarzma sa juz do tego dorabiane a koszt taki sam(oczywiscie jarzm) jak pod zaciski samuraiowe gdzie recznego nie ma a podstawowa zaleta jest cena zaciskow od alfy i jest ich na rynku multum gdyz byly pakowane do aut bodajze do 2003 czy 2004 roku w przeciwienstwie do scorpio których na rynku jest coraz mniej i krzycza za nie sporo kasy
co wy na to??
Junior - 2014-09-19, 22:51
chcesz powiedzieć że zaciski z alfy maja taki sam rozstaw otworów w jarzmach jak z samuraia??
Hałas - 2014-09-19, 22:55
Pewnie nie ale przy dorabianiu to nie problem inaczej otwory wywiercić
moziembl - 2014-09-20, 20:34
Przyglądałem się tym zaciskom ale nie widzę jakoś prowadzenia linki ręcznego. Ona musiała by wychodzić gdzieś od tylu samochodu.
kostuch - 2014-09-20, 22:09
Takie zaciski miało wiele popularnych aut: golf, megane, etc.
Oprócz rozstawu otworów ważne jest też odsadzenie płaszczyzny tarczy.
bart9018 - 2014-09-23, 23:22
tak jak piszesz kostuch
dlatego jarzma pod zaciski od alfy musza miec wzmocnienie bo sa bardziej odsadzone
Filip - 2014-10-20, 19:57
Witam. Panowie czy na tył zamiast bebnów podpasowaly by tarcze i zaciski przednie z vitary ?
Hałas - 2014-10-20, 23:31
Fizycznie dopasujesz praktycznie każde mając odrobinę wyobraźni, kawałek blachy, wiertarkę, szlifierkę i pilnik, w zasadzie przyda się też spawarka.
Praktycznie ważna jest średnica tłoczka hamulcowego (im większa średnica tym większa siła hamowania), z kolei to da się "zdławić" korektorem siły hamowania
KSikorski - 2014-10-21, 08:42
Ważne jest też umiejscowienie odpowietrznika, chyba że chcesz do każdego odpowietrzania odkręcać zacisk z jarzma
mcs0 - 2014-10-23, 20:08
A panie kolego czy te zaciski z Alfy zagrają z oryginalną felga 10 kółko? ? Mam zaciski z b5 ale niestety są za duze:/
Manolo - 2015-05-02, 10:36
Witam,
Panowie mam pytanko. Od jakiej wersji forda Scorpio pasują zaciski do samiego. Kupiłem mocowanie do zacisków forda Scorpio i tak się zastanawiam od jakiej wersji dokupić resztę.
Aksag - 2015-05-02, 11:23
Manolo napisał/a: | Witam,
Panowie mam pytanko. Od jakiej wersji forda Scorpio pasują zaciski do samiego. Kupiłem mocowanie do zacisków forda Scorpio i tak się zastanawiam od jakiej wersji dokupić resztę. |
Naj prawdopodobniej masz mocowanie do zacisków od scorpio 94->
Manolo - 2015-05-02, 11:57
http://allegro.pl/mocowan...5213462175.html
Tu jest link do mocowań zacisków. Jak tak sobie patrze to one wyglądają podobnie dla kilku wersji silnikowych i rocznikowych.
moziembl - 2015-05-02, 13:01
Odradzam forda scorpio, zaciski drogie, jest ich mało, w większości mocno wyeksploatowane, polecam zaciski od alfy , komplet można kupić za 80 PLN
Arek2828_2A - 2015-05-02, 14:03
Flansze mam za 50zl oddam jak by ktoś potrzebował http://olx.pl/oferta/samu...D5-ID9ZZFX.html
Manolo - 2015-05-02, 22:00
moziembl napisał/a: | Odradzam forda scorpio, zaciski drogie, jest ich mało, w większości mocno wyeksploatowane, polecam zaciski od alfy , komplet można kupić za 80 PLN |
Ja mam juz jarzma pod te zaciski wiec szukam zacisków. Mailem robić na mazdzie MX5 bo takie zaciski zostały mi po moim aucie. Trafił mi się jednak dobry klient i pogoniłem cale zawieszenie i tak koncepcja uległa zmianie. Znalazłem ładne zaciski po regeneracji po 150 zl
http://olx.pl/oferta/zaci...tml#807443be89. Pytanie tylko czy będą pasowały.
moziembl - 2015-05-02, 22:39
Mogę Ci swoje zaciski opchnąć.
Manolo - 2015-05-02, 22:47
moziembl napisał/a: | Mogę Ci swoje zaciski opchnąć. | .
Podeślij mi numer telefonu to się zadzwonię i się dogadamy.
Aksag - 2015-05-03, 23:05
Manolo napisał/a: | moziembl napisał/a: | Odradzam forda scorpio, zaciski drogie, jest ich mało, w większości mocno wyeksploatowane, polecam zaciski od alfy , komplet można kupić za 80 PLN |
Ja mam juz jarzma pod te zaciski wiec szukam zacisków. Mailem robić na mazdzie MX5 bo takie zaciski zostały mi po moim aucie. Trafił mi się jednak dobry klient i pogoniłem cale zawieszenie i tak koncepcja uległa zmianie. Znalazłem ładne zaciski po regeneracji po 150 zl
http://olx.pl/oferta/zaci...tml#807443be89. Pytanie tylko czy będą pasowały. |
Te w linku są od starego modelu scorpiona a potrzebne od 94-> czyli od scorpio 2.
marcelo - 2015-05-04, 23:16
tez sie zabieram za przeróbke na tarcze. mam origi zaciski pozostaja adaptery (chyba na allegrogo kupie za 150zł ze szpilkami). ręczny hydrauliczny fajna sprawa ale za drogo dlatego myślę o montazu tarczy na wale (chociaz to dodatkowy element do haczenia). Ma ktoś jakieś doświadczenia z takiego rozwiązania?
SamNaSamZSam - 2015-05-04, 23:19
marcelo napisał/a: | Ma ktoś jakieś doświadczenia z takiego rozwiązania? |
zdaje się, że Lexx właśnie produkuje sobie takie rozwiązanie. Wklejał fotki na skwerze, być może są u niego w temacie.
Lexx - 2015-05-04, 23:32
Wlasnie wrocilem z garazu po modzeniu finalnej wersji recznego
Reszta ukaze sie juz niebawem w moim temacie.
Zawias - 2015-05-05, 07:38
Wygląda jak część machiny czasu.
Lexx - 2015-05-05, 12:06
Zawias napisał/a: | Wygląda jak część machiny czasu. |
Hehe, bo ten samiec to juz powoli w taka machine sie zmienia, idziesz do garazu i znikasz na wiele godzin po czym wracasz jak gdyby nigdy nic
moziembl - 2015-05-05, 13:12
Lexx napisał/a: | Zawias napisał/a: | Wygląda jak część machiny czasu. |
Hehe, bo ten samiec to juz powoli w taka machine sie zmienia, idziesz do garazu i znikasz na wiele godzin po czym wracasz jak gdyby nigdy nic |
Moja żona mówi to samo.
DUŻY - 2015-05-05, 20:57
zwymiarowałbyś blachę i opisał z czego graty (tarcza, zacisk) dla potomnych?
Też zamierzam robić ręczny i jeszcze się nie zdecydowałem.
BTW Kupiłem ten kaganiec co ty masz (poznaje po kolorze) wszystko u ciebie pasiło czy DIY? Co w nim zmieniłeś?
Lexx - 2015-05-05, 21:10
Sam w sobie pasowal, trzeba bylo dac dystanse miedzy dluga lape a szkielet reduktora by calosc siadla do porzadku, lapy ro reduktora pasuja, ale po upchnieciu pod auto, co bylo jiemalym wyzwaniem moze troje przez poduszki od fiety nie wszedl mi tylni wal, caly reduktor jest ~2cm do tylu przestawiony.
Rszte dyskusji mozemy pociagnac u mnie w temacie.
Blache moge zwymiarowac, to byl odoad z profila jakiegos, akurat taki znalazlem w garazu
Trcza 220mm z jakiegos chinskiego crossa
Zacisk brembo z Aprilii rs125 tyl
kostuch - 2015-05-05, 23:22
Lexx napisał/a: |
Trcza 220mm z jakiegos chinskiego crossa
Zacisk brembo z Aprilii rs125 tyl |
Nie obawiasz się, że powierzchnia okładzin tego zacisku trochę mała jest?
Też myślałem o tarczy w tym miejscu, ale taki motocyklowy zacisk wydaje się mizerny
Ewentualnie jakby dać tą tarczę na wejściu reduktora, to przełożenie wspomogłoby siłę hamowania (plus tarcza byłaby wyżej).
Lexx - 2015-05-05, 23:42
Mysle ze przelozenie dyfra pomoze, powoerzchnia tarcia fakt nie jest szalowa, ale trzymac powinno. Jesli nie to wsadze zacisk 4 tloczkowy, tam powierzchnia klocka bedzie 2x wieksza.
moziembl - 2015-05-06, 14:13
Kostuch Zajx ma tak zrobiony ręczny i działa. Wadą takiego rozwiązania jest to że jak nie masz blokady z tyło to na dużym wykrzyżu nie przyhamuje.
kostuch - 2015-05-06, 20:40
Na dużym wykrzyżu ręczny jest chyba ostatnią rzeczą której bym potrzebował
A blokada jest, jakby jednak zaistniał taki przypadek.
Bardzo ta tarcza wisi poniżej reduktora?
Standardowy bęben chyba ze 4cm jest pod obrysem reduktora, ale bęben dużo solidniejszy jest od cienkiej tarczy motorowej.
Oczami wyobraźni widzę kamień/pieniek nad którym przejeżdżam i...
Lexx - 2015-05-06, 20:46
Wydaje mi sie ze srednica jest bardzo zblizona, bo tak jak bemben miesci sie ledwo kolo lapy.
Ja przewiduje jakas oslone zrobic zeby sie na tym nie wieszac bo tak jak piszesz moze sie lamac.
zajxt - 2015-05-08, 22:26
Lexx ja mam na tarczy od skutera ,zacisk na górze i mała przerwa została do budy,zwróć na to uwagę
Lexx - 2015-05-08, 23:24
Mi powinno zostac 1.5cm zapasu, tyle chce, w najgorszym wypadku obnize troche to na lapach bo i ak chce je wsmocninic.
bobromir - 2015-07-23, 09:51
Wśród kilku ofert znalazłem zestawy do montażu tarcz z tyłu z zaciskami honda/rover oraz alfa 156. Obydwa z ręcznym na linkę.
Czy ktoś stosował takie zestawy i zaciski?
Zastanawiam się czy wejdą w oryginalną felgę 15" i które będzie łatwiej dopasować, np podłączenie linki, przewodów itp
zajxt - 2015-07-23, 10:14
użytkownik Moziembl ma u siebie zaciski od alfy,z tego co wiem to sobie chwali ,ale najlepiej zapytaj osobiście
stachura44 - 2015-07-23, 13:58
Tylny ze scorpio/ Sierra też jest na linkę i wchodzą w felgi 15 i są do nich dostępne gotowe tarcze kotwiczne
bobromir - 2015-07-23, 16:49
Zrzuciłem dzisiaj bębny (w środku masa błota), okazało się że są na wykończeniu i może bardziej by się opłacało założyć tarcze niż wymieniać wszystkie elementy. Jest jedno ale: cała tarcza hamulców bębnowych jest umieszczona tak że nie da rady jej zdjąć bez zdejmowania łożyska, co właściwie eliminuje dłubanie we własnym garażu. Pamiętam że ktoś to rozcinał, ale robota była dość niewdzięczna. Są jakieś inne domowe sposoby na instalacje tarcz? Może obciąć tylko materiał wokół śrub trzymających ten element do mostu i tam zostawić przykręcony do nowego mocowania zacisków?
stachura44 - 2015-07-23, 17:10
Tarcze pod zacisk przykrecasz do pochwy . Bębny możesz właśnie przytoczyć do takiej średnicy jak wewnętrzna tarczy bo na to nakladasz tarcze
bobromir - 2015-07-23, 18:32
Tak tak, mocowanie zacisku przykręca się do pochwy i mocowanie tarcz do półosi. Ale na półosi między łożyskiem a flanszą na 4 śruby jest blacha, na której mocowane są szczeki i zastanawiam się właśnie co nią zrobić. Jedyna opcja jaką widzę to kątówką aż zejdzie z półosi.
Manolo - 2015-07-24, 16:15
bobromir napisał/a: | Tak tak, mocowanie zacisku przykręca się do pochwy i mocowanie tarcz do półosi. Ale na półosi między łożyskiem a flanszą na 4 śruby jest blacha, na której mocowane są szczeki i zastanawiam się właśnie co nią zrobić. Jedyna opcja jaką widzę to kątówką aż zejdzie z półosi. |
Tnij kątówką i się nie zastanawiaj. Zmotaj sobie hydrauliczny ręczny na tył i będziesz zadowolony. Wszystko spokojnie w domu ogarniesz.
Tu masz fotki na zaciskach scorpio. Mocowanie hamulców jest zmienione o 90 stopni na tył bo takie jak na fotkach nie zdało egzaminu. Zacisk czepiał o odbój.
Pozdrawiam
Hałas - 2015-07-24, 19:27
Hola! Hola!
Istnieje kilka praktyk w wytwarzaniu blachy mocującej zacisk.
Jedna opcja to jest montaż od wewnątrz-nie trzyma łożyska, trzeba wyciąć kwadracik z tarczya kotwicznej.
druga opcja jest przykręcana od czoła ale nie ma podtoczenia na łożysko! też trzeba wyciąć kwadracik.
No i 3 opcja, w/g mnie najlepsza i to wcale nie dlatego, że ja tak mam , to montowana od czoła z podtoczeniem na łożysko. Tutaj tniemy całą tarcze kotwiczną, tylko trzeba uważać, żeby za bardzo nie pociąć łożyska/półosi
PS: Podtoczenie jest potrzebne, bo łożysko delikatnie wystaje z pochwy - jak ktoś nie wie o co chodzi, to zobaczy po zdjęciu tarczy kotwicznej.
stachura44 - 2015-07-25, 06:28
Co Wy tam za kwadraciki wycinanie ?? Jak przerabialem tył na tarcze to wytoczylem flansze z srubami ze starego bębna . Od kwadrata kupiłem tarcze kotwiczne przefrezowalem jeszcze 1,5mm żeby nie było szpary między tarczą a pochwa założyłem zaciski z samca + gotowy hydrauliczny ręczny z aledrogo
zed111 - 2015-07-25, 08:34
Hałas napisał/a: | No i 3 opcja, w/g mnie najlepsza i to wcale nie dlatego, że ja tak mam , to montowana od czoła z podtoczeniem na łożysko. Tutaj tniemy całą tarcze kotwiczną, tylko trzeba uważać, żeby za bardzo nie pociąć łożyska/półosi |
ja mam wersję 3a - z tuleją na dodatkowe uszczelnienie łożyska i mostu, polecam
stachura44 - 2015-07-25, 08:38
zed111 masz moze fotke tej tulei ??
moziembl - 2015-07-25, 15:44
Manolo napisał/a: |
Tnij kątówką i się nie zastanawiaj. Zmotaj sobie hydrauliczny ręczny na tył i będziesz zadowolony. Wszystko spokojnie w domu ogarniesz.
Pozdrawiam |
I nie masz hamulca awaryjnego jak zerwiesz przewody. Nie po to są dwa oddzielne sposoby działania żeby w razie czego można było jakoś zachamować. Dlatego ja jestem zwolennikiem na tyle ręcznego na linkę. Alfowe zaciski działają wyśmienicie jak zaciągnę ręczny na asfalcie na 31" simexach to piszczą. Na zaciskach od skorpio nigdy nie udało mi się tego uzyskać. oczywiście można zawsze pomyśleć o dwóch kompletach zacisków przednich i do tych drugich dać oddzielny obwód z hydraulicznego ręcznego, tak bodajże jest w subaru legacy w starszych modelach.
Hałas - 2015-07-25, 15:46
HA! Jest jeszcze bardziej niezależno-hipsterska opcja- ręczny na wale
zed111 - 2015-07-25, 18:35
tu opisywałem, mam jeszcze gdzieś zdjęcia jakby co, ale niewiele, bo na pomysł mechanik wpadł tuż przed montażem
http://samurai.org.pl/vie...ighlight=#51314
Manolo - 2015-07-28, 15:28
A ja mam hydrauliczny i do tego ręczny na linkę. Zaciski od scorpio, linka od mazdy MX5 i oba robią robotę.
bobromir - 2015-07-28, 18:54
@Manolo
Do układu hamulcowego masz wpiętą dodatkową pompkę hydrauliczną przy dzwigni ręcznego? I jeszcze jedną dzwignię ręcznego na linkę? Jakie zastosowanie ma taki podwójny system?
Lexx - 2015-07-28, 19:35
Reczny jest hydrauliczny na 4 kola a do tego jest niezalezny uklad awaryjny na linke, to jedyne sensowne wytlumaczenie takiej kombinacji.
bobromir - 2015-07-28, 20:00
OK, rozumiem, na pięczątki to pewnie fajna sprawa. Może kiedys, jak już wylecą bębny...
Manolo - 2015-07-28, 20:50
Lexx napisał/a: | Reczny jest hydrauliczny na 4 kola a do tego jest niezalezny uklad awaryjny na linke, to jedyne sensowne wytlumaczenie takiej kombinacji. |
Jest dokładnie jak piszesz. Jestem zadowolony z takiego układu.
terminus - 2016-04-12, 07:08
Witajcie
Powoli zaczynam kompletować żelastwo do przeróbki tyłu na tarcze i w związku z tym mam kilka pytań. Mam santanę 99r, w którą stronę iść - zaciski alfy i ręczny na koła czy zaciski samuraia i ręczny na wale? Czy orientuje się ktoś czy do tarcz kotwicznych do zacisków samuraia będą pasowały zaciski Lucasa od Santany? Proszę również o wskazanie, które konkretnie zaciski od alfy będą pasowały, może być link do aukcji.
moziembl - 2016-04-12, 07:59
Jak masz Santane, to proponuje alfe bo masz dwie linki hamulcowe i łatwo przerobić ręczny. Zaciski pasują od Alfy 156 np.
http://allegro.pl/zacisk-...5605092105.html
terminus - 2016-04-12, 08:45
Wszystkie od alfy 156 pasują? Bo widzę po aukcjach, że mają różny wygląd.
moziembl - 2016-04-12, 09:07
Dlatego wysłałem Ci konkretną aukcje
terminus - 2016-04-12, 10:13
Wolałbym trochę tańsze :) Ale spoko dzięki tej aukcji będę wiedział czego szukać.
moziembl - 2016-04-12, 13:28
Ja Ci nie wynajdę najtańszych :), wysłałem aukcje pierwszą z brzegu z pasującym modelem bo tak prosiłeś w pierwszym poście.
terminus - 2016-04-12, 13:47
Ok. Dzięki. A orientujesz się lub może orientuje się ktoś z forumowiczów czy do tarcz kotwicznych dedykowanych do zacisków asin z japończyka będą pasowały zaciski lucasa z Hiszpana?
kostuch - 2016-04-12, 14:42
terminus napisał/a: | Ok. Dzięki. A orientujesz się lub może orientuje się ktoś z forumowiczów czy do tarcz kotwicznych dedykowanych do zacisków asin z japończyka będą pasowały zaciski lucasa z Hiszpana? |
Będą.
Ja mam z przodu lucasy a z tyłu aisiny (bo takie były pod ręką).
Pamiętać musisz o innym kształcie końcówki przewodów hamulcowych.
lesnik985 - 2016-04-15, 21:18
Witam wszystkich! terminus ja mam zaciski od alfy 156, ale inne niż te które podał moziembl, a mianowicie firmy Lucas. Takie jak w poniższym linku:
http://allegro.pl/zacisk-...6125160267.html
Zostało mi tylko dopasowanie linki do ręcznego, może ma ktoś pomysł od czego będzie dobra?
Dodam tylko, że tez mam Hiszpana
terminus - 2016-04-16, 14:20
Oryginalne linki od ręcznego w Santanie nie pasują? Chyba nie powinno być problemu z ich dopasowaniem. Tarcze kotwiczne do tych lucasów masz z allegro? Te zaciski pasowały do nich bez szlifowania lub podkładek?
loony - 2016-04-18, 19:03
lesnik985 napisał/a: | Witam wszystkich! terminus ja mam zaciski od alfy 156, ale inne niż te które podał moziembl, a mianowicie firmy Lucas. Takie jak w poniższym linku:
http://allegro.pl/zacisk-...6125160267.html
Zostało mi tylko dopasowanie linki do ręcznego, może ma ktoś pomysł od czego będzie dobra?
Dodam tylko, że tez mam Hiszpana |
Wrzuć jakieś foty jak to wygląda z tymi zaciskami, bo jestem ciekawy...
dardes - 2016-12-07, 12:47
Jakby ktoś poszukiwał mocowań pod zaciski od Alfy to dla forumowiczów możemy zrobić po 130zł/kpl. Wszystkie inne mocowania tez mamy w ofercie jakby co.
bulimierz - 2016-12-08, 20:15
Czołem. Dardes, fajnie gdyby się udało dodawać dosyć istotną informację, wartość odsadzenia jarzma zacisku od wykonanej przez Was konwersji, tudzież zrobić komplet z gotowymi tulejkami. Takie marzenie;-)
Bo jakościowo ok, nawet spawalne są )
dardes - 2016-12-13, 11:19
bulimierz napisał/a: | Czołem. Dardes, fajnie gdyby się udało dodawać dosyć istotną informację, wartość odsadzenia jarzma zacisku od wykonanej przez Was konwersji, tudzież zrobić komplet z gotowymi tulejkami. Takie marzenie;-)
Bo jakościowo ok, nawet spawalne są ) |
Ok zmierzę i podam, ale dobieramy tylko takie zaciski przy których nie ma potrzeby trzeba budowania tulejek z kilku nakrętek bo to jest niebezpieczne, pojawiają się duże siły zginające zamiast ścinających. W naszych zestawach potrzeba co najwyżej kilka podkładek do ustawienia jarzma po środku tarczy.
bulimierz - 2016-12-15, 21:45
No właśnie, z kilku podkładek. Ja tam wolę wytoczyc, skrecic i tulejke z konwersja spawnac na stałe. Budowanie dystansu z nakrętek
dardes - 2017-01-04, 13:56
Tylko że tam idą tylko dwie albo trzy podkładki, także tulejka to dużo powiedziane, ale jak będziemy mieli auto na wymianę hamulców to pomierzymy i dorobimy coś do tego.
acze - 2017-07-20, 15:49
A te zestawy do samuraiowych to też trzeba centrować nad tarczą, czy one są już tak dobrane, żeby ładnie pasowały?
Czy dobrze rozumiem, że zaciski od alfy 156 pasują zamiast samuraiowych w tych "samuraiowych" zestawach do przeróbki, tylko z centrowaniem, tak?
Ma ktoś może obrazek w CAD? Bo rozważam po dwa zaciski na tył, jak wspominał moziembl, na zupełnie odrębnym układzie hydraulicznym, tylko trzeba by przerysować.
bulimierz - 2017-07-20, 22:05
A po kiego bolca masy dodawać? O jakim centrowaniu mówisz? Trzeba dystansowac, zeby tarcza miała równy luz w jarzmie. Tam nie ma co centrowac, po to są otwory montażowe. Ręczny działa jak złoto, o ile umiesz sobie zaciski wyremontować.
Dwa zaciski z przodu, w grupie H jak najbardziej, ale w suce, chyba nie. Hydrołapę będziesz robił?
bart9018 - 2017-07-20, 23:01
acze napisał/a: | A te zestawy do samuraiowych to też trzeba centrować nad tarczą, czy one są już tak dobrane, żeby ładnie pasowały?
Czy dobrze rozumiem, że zaciski od alfy 156 pasują zamiast samuraiowych w tych "samuraiowych" zestawach do przeróbki, tylko z centrowaniem, tak?
Ma ktoś może obrazek w CAD? Bo rozważam po dwa zaciski na tył, jak wspominał moziembl, na zupełnie odrębnym układzie hydraulicznym, tylko trzeba by przerysować. |
Samuraiowe mają inne adaptery niz te od Alfy wiec na kit do samuraia ich nie zalozysz
Mam obecnie adaptery pod zaciski od którejs hondy i pasują nawet pod oryginalne felgi(kółka)bez zadnego dystansowania
bulimierz - 2017-07-21, 10:42
Ok, sorki za wypowiedź nie bardzo tematycznie ukierunkowana. Zbyt dużo skrótów było w pytaniu. A i ja trochę poplynalem.
acze - 2017-07-21, 16:38
Tak planowałem, a zależy mi na osobnym układzie do ręcznego. Oczywiście na każde koło z osobna.
Skończy się pewnie na zasisku z alfy...
@Bulimierz - no własnie nie bardzo rozumiem o co chodzi z tym luzem. Pytam o to czy trzeba coś podkładać, żeby oba klocki miały taką samą odległość od środka tarczy?
Bębnowe rozkładałem ze sto razy, a tarczówek nie.
I właśnie dlatego chcę tarcze, żeby nie rozbierać tego do czyszczenia co drugi wyjazd ;).
bulimierz - 2017-07-21, 20:35
Acze, dystans trzeba wstawić między jarzmo a konwersję. Nie klocki od tarczy, tylko tarcza w równych odleglosciach od jarzma. Jarzmo, to ten element który jest przykręcony do "konwersji" którą kupisz.
W jarzmie przesuwają się klocki i do niego jest zamocowany zacisk (zamocowany suwliwie).
Poczytaj temat od początku.
DUCHU77 - 2019-06-12, 23:15
skończyłem dziś przekładkę z bębnów na zaciski z alfy147, mam problem niski pedał i słabo hamuje tył układ dwa razy odpowietrzony i teraz pytanie odnośnie korektora siły hamowania ja go zostawiłem, co może być powodem niskiego pedału i słabych hamulców z tyłu?
Junior - 2019-06-13, 23:06
Nadal powietrze? Coś jest nie tak, też zostawiłem korektor i jak wdepne mocno to jest szlag na 4 koła
kurt_ - 2019-06-15, 11:41
Też mam korektor oryginalny, tyl wyprzedza przod jak stane na hamulec;)
WieRcik - 2019-11-10, 23:38
Panowie możecie podrzucić przykładową aukcję z zaciskami od Alfy które wybrać bo niestety stare linki wygasły?
Valkyr_87 - 2019-11-12, 12:47
Jak dobrze poczytasz to koledzy pisali na forum, że od Alfy ma być żebrowany - nie gładki:
Tutaj masz żebrowany
https://www.otomoto.pl/of...l-ID6BTp9O.html
A tutaj gładki:
https://allegro.pl/oferta/alfa-romeo-145-146-zacisk-hamulcowy-tylny-lewy-6945831894
kurt_ - 2019-11-13, 12:24
Na forum jest caly moj post w ktorym nawet numery OE podawalem co trzeba dokupic:P plus zdjecia google photos/drive ktore nie wygasna.
Tanto - 2019-11-13, 18:54
Tak z czystej ciekawości - czy wpakowanie takich zacisków do wąskiego mostu nie powoduje jakichś kolizji? Tzn. czy wszystko się zmieści?
kostuch - 2019-11-13, 23:26
A również z ciekawości:
Podobno były dwa rodzaje jarzm do tych zacisków? Prawda to?
Valkyr_87 - 2019-11-16, 16:04
Koledzy podbije temat bo jestem akurat w trakcie przeróbki... Na tył daje zaciski AISIN (przód samca), czy ktoś wie może gdzie mogę dostać śrubę mocującą jarzmo oryginalne do flanszy? Sęk w tym, że mam zaciski ale niestety nie mam śruby (te od prowadnic zacisku są).
To pierwsze pytanie :) teraz drugie - według mędrców naszego forum należy wyciąć z obudowy bębnów ładne kwadraciki, po to by trzymały łożysko półosi. Tymczasem, ja kupując gotowe flansze z ORE widzę, że spokojnie są zrobione tak by trzymać łożysko (są w kształcie U tj. trzymać będą w 3 miejscach). Czy ktoś już montował te flansze od ORE? Zostawic jak jest czy jednak kombinować by pozostawić 4 punktowe trzymanie łożyska jak koledzy z forum?
kostuch - 2019-11-16, 17:22
Valkyr_87 napisał/a: | Koledzy podbije temat bo jestem akurat w trakcie przeróbki... Na tył daje zaciski AISIN (przód samca), czy ktoś wie może gdzie mogę dostać śrubę mocującą jarzmo oryginalne do flanszy? Sęk w tym, że mam zaciski ale niestety nie mam śruby (te od prowadnic zacisku są).
To pierwsze pytanie :) teraz drugie - według mędrców naszego forum należy wyciąć z obudowy bębnów ładne kwadraciki, po to by trzymały łożysko półosi. Tymczasem, ja kupując gotowe flansze z ORE widzę, że spokojnie są zrobione tak by trzymać łożysko (są w kształcie U tj. trzymać będą w 3 miejscach). Czy ktoś już montował te flansze od ORE? Zostawic jak jest czy jednak kombinować by pozostawić 4 punktowe trzymanie łożyska jak koledzy z forum? |
Oryginalne śruby i tak są za długie (flansza jest cieńsza niż mocowanie z przodu), więc po prostu znajdź dowolne gatunkowe śruby z pasującym gwintem i utnij na wymiar.
Dodatkowych blaszek nie musisz wycinać - łożysko będzie trzymane dużo lepiej niż w oryginale.
Valkyr_87 - 2019-11-29, 10:32
Koledzy, mógłby ktoś powiedzieć jak poprowadziliście przewody hamulcowe z tyłu? U siebie na moście już za przewodem elastycznym dodałem trójnik - z niego poszedłem na prawe i lewe koło przy czym do samego zacisku wchodzi przewód elastyczny, który zamontowałem również do mostu. Szczerze to zastanawiam się, czy to aby na pewno dobra decyzja była...
kurt_ - 2019-11-29, 16:00
Ja mam 3 elastyczne z tyły 2x do zacisków od mostu, 1x rama most. Na moście trójnik.
https://photos.app.goo.gl/yris3YsURiNhfXGX7
https://photos.app.goo.gl/tGP8y9QMynwtCVud6
Valkyr_87 - 2019-11-29, 18:19
Dzieki! O to chodziło. Ja muszę przenieść krzyżak na górę mostu bo mam zamontowany z boku.
pawel0323 - 2021-03-30, 10:57
Oprócz zacisków z alfy to jarzmo z czego trzeba żeby pasowało ?
|
|