Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - Body Lift

ST_samurai - 2011-01-12, 14:55
Temat postu: Body Lift
Witam,
Założę nowy temat Body lift - coś się o tym pisało - ale nic konkretnie

Kto z Was już zakładał podkładki, które podnoszą budę o ok 5 cm?

Ja kupiłem ten zestaw i zabieram się do roboty.

Gocu - 2011-01-12, 16:37

Ja słyszałem tylko o wieszakach ;)
Powodzenia życzę i daj zdjęcia jak skończysz :)

tytus - 2011-01-12, 18:02

tutaj jest opisane + zdjęcia jak krok po kroku to zrobić, tyle że po angielsku (pamiętajcie że jest coś takiego jak google translator)
http://www.outerlimits4x4...pic.php?t=93393 trzeba się zarejestrować ale na tym forum jest dużo info na temat samca - u kangurów nazywa się sierra :mrgreen:

Suzuka 4x4 - 2011-01-12, 18:21

NO i jeszcze jest Hiszpańska Santana którą posiadam :mrgreen:
tytus - 2011-01-12, 21:56

no tak jeszcze santana, też mam hiszpana ;-)
ST_samurai - 2011-01-26, 15:01

Pytanko,

Robił ktoś już body lift budy? To znaczy podnosił ktoś budę na tych podkładkach kilku centymetrowych? Chętnie zobaczę jakieś fotki.

Pozdrawiam Wszystkich klubowiczów

Death1985 - 2011-01-26, 16:49

Z tego co pamietam to Myszon robil cos takiego ;-)
ST_samurai - 2011-01-26, 23:52

Myszon - masz jakieś dokładne foty?
tytus - 2011-02-01, 16:18

Koledzy jakiej średnicy są te podkładki pod budę ? Bo chyba kupie sobie wałek ertalonu i sam sobie to zrobię.
ST_Samurai jak dasz radę to wstaw wymiary tych twoich podkładek co kupiłeś, włącznie z średnicą śruby - będę dłużny piwo :mrgreen:

PrzemoCK - 2011-02-01, 18:08

ja sie przymierzam do tego:
http://allegro.pl/gdansk-...1398179777.html

ST_samurai - 2011-02-01, 20:24

tytus napisał/a:
Koledzy jakiej średnicy są te podkładki pod budę ? Bo chyba kupie sobie wałek ertalonu i sam sobie to zrobię.
ST_Samurai jak dasz radę to wstaw wymiary tych twoich podkładek co kupiłeś, włącznie z średnicą śruby - będę dłużny piwo :mrgreen:


Ok postaram się w sobotę - bo wszystko jest zakopane pod foliami - bo samurai przygotowany do malowania :)

tytus - 2011-02-01, 20:27

Przemo a ty będziesz robił z jednej strony taki stożek zeby w ramę wpasować czy da się to zrobić jako zwykły walec ?
ST_Samurai to czekam :-D

PrzemoCK - 2011-02-01, 20:41

pod nożem tokarki to może by stoczył, ale myślę, że będę na płasko ciął - takie gotowce krążą po e-sklepach i z powodzeniem pasują. bardziej boję się o równe wycięcie otworu - chyba z zastosowaniem stołu jak do frezowania i podstawienia wiertary
ST_samurai - 2011-02-01, 21:23

tytus napisał/a:
Przemo a ty będziesz robił z jednej strony taki stożek zeby w ramę wpasować czy da się to zrobić jako zwykły walec ?


Ten stożek musisz zrobić, żeby buda dobrze siedziała na ramie. Bez stożka wałki popękają.

tytus - 2011-02-01, 21:49

no ja mam dostęp do wiertarki stołowej więc otwór będzie równo wycięty tylko właśnie ten stożek jakoś będzie trzeba wykombinować u tokarza
ST_samurai - 2011-02-01, 21:59

Tyle zabawy - nie lepiej kupić gotowy zestaw?
tytus - 2011-02-01, 22:34

no właśnie tu często nie chodzi o koszta tylko o zabawę i że się samemu zrobiło :-)
kaczmarr_ - 2011-02-01, 22:40

Tokarz do takich rzeczy ?! ..

Pociac brzeszczotem ,nawiercic dziure na wiertarce stolowej ,potem przez dziure wlozyc szpilke na wylot ,po 2nakretki na strone ,szpilke z walkiem w wiertarke wsadzic ,dorbze zaciagnac futro przy wiertarcre co by to w powietrze nie polecialo ,odpalic wierarke i grubym pilnikiem (zdzierakiem) "dotoczyc sobie" skosy na walkach..

Kombinujcie cos ;-) Mnie juz kolega z forum zjebal za to ze chce wszystko po taniosci robic.. Ale to ze po taniosci to wcale nie znaczy ze gorzej..
Poza tym koszt takiego kompletu to okolo 270zl z przesylka ,a walek ertalionu jakies 80zl z przesylka plus zrywka srubkow z zelezniaka razem 20zl ,razem 100zl.. 100zl a 270zl jest roznica tylko ze trzeba sie w producenta pobawic ;]

A jak tytus wyzej zauwazyl -satysfakcja jest niebywala ;-)

tytus - 2011-02-01, 23:23

bo jest kilka sposobów na robienie samca:
1. płacić komuś za robienie
2. samemu robić i kupować większość poleconych części
3. samemu robić i kombinować z zamiennikami itp

jako przyszły inż najbardziej podoba mi się 3 opcja bo trzeba powymyślać :mrgreen:
dobry pomysł kaczmar :-D zwłaszcza na wiertarce stołowej to będzie dobrze robić :mrgreen:
jeszcze tylko pytanie czy powinienem mieć wsadzone tuleje na śruby czy spokojnie można montować częściowo wygładzone śruby ?

corny - 2011-02-02, 00:20

ST_samurai napisał/a:
tytus napisał/a:
Przemo a ty będziesz robił z jednej strony taki stożek zeby w ramę wpasować czy da się to zrobić jako zwykły walec ?


Ten stożek musisz zrobić, żeby buda dobrze siedziała na ramie. Bez stożka wałki popękają.


siedzi zajebiście nic nie pęka nic nie lata

kaczmarr_ - 2011-02-02, 00:28

tytus napisał/a:

jeszcze tylko pytanie czy powinienem mieć wsadzone tuleje na śruby czy spokojnie można montować częściowo wygładzone śruby ?


Ja na twoim miejscu raczej staral bym sie dawac gladkie sruby ,a gwint tylko na koncach ,jako ze gwint jest ostry moze pilowac te walki..
Z drugiej strony te walki chyba raczej nie pracuja (nie uginaja sie ,nie wyginaja) wiec pewnie i z pelnym gwintem nic by nie bylo

Tak czy siak.. Bezpieczniejsza opcja z gwintem tylko na koncowkach srub ;)

Skalpel - 2011-02-02, 01:36

Jeśli ktoś z Was już będzie toczył te podkładki to ja grzecznie bym poprosił o komplet dla mnie za skrzynkę piwa :D:D

[ Dodano: 2011-02-02, 01:43 ]
Tak sobie kminię i pewnie trzeba by przedłużyć wlew paliwa :D :D I przewodów hamulcowych już raczej nie wystarczy.

tytus - 2011-02-02, 13:19

jedni mówią że wlew będzie wystarczył inni mówią że nie więc trzeba samemu sprawidzć ale to nie jest wielki problem :)
ja będe miał wieszaki+resory- hamulec starczy ale jeszcze przy body lifcie raczej będę musiał wymienić

ST_samurai - 2011-02-02, 13:26

Ja robię bodylifta w następnym tygodniu - dam znać czy starczyło wlewu, przewodów... itp :) Zrobię foty i sami zobaczycie :)
Skalpel - 2011-02-02, 13:50

u mnie na pewno przy skręcie nie wystarczy. Stoi na wieszakach, klepanych resorach z bonusowym piórem. Już teraz przy maks skręcie jest na słowo honoru. Aż dziw, że przy jakimś wykrzyżu ich szlag nie trafił :)
ilio - 2011-02-03, 22:35

[quote="kaczmarr_"]Tokarz do takich rzeczy ?! ..

Pociac brzeszczotem ,nawiercic dziure na wiertarce stolowej ,potem przez dziure wlozyc szpilke na wylot ,po 2nakretki na strone ,szpilke z walkiem w wiertarke wsadzic ,dorbze zaciagnac futro przy wiertarcre co by to w powietrze nie polecialo ,odpalic wierarke i grubym pilnikiem (zdzierakiem) "dotoczyc sobie" skosy na walkach..

Kombinujcie cos ;-) Mnie juz kolega z forum zjebal za to ze chce wszystko po taniosci robic.. Ale to ze po taniosci to wcale nie znaczy ze gorzej..
Poza tym koszt takiego kompletu to okolo 270zl z przesylka ,a walek ertalionu jakies 80zl z przesylka plus zrywka srubkow z zelezniaka razem 20zl ,razem 100zl.. 100zl a 270zl jest roznica tylko ze trzeba sie w producenta pobawic ;]


Chwila prawdy


Wałka tylko z erlalonu nie można użyć gdyż jest bardzo twardy , porównywalny z duraluminium , równie dobrze można wstawić dystanse np.: z żeliwa ...

po to używa się ertalonu bo jest tani ale w komplecie z oryginalnymi gumami , wtedy to ma sens bo jest zachowany elekt tłumienia z bodyliftem .
Żeby nie było kolorowo - wiele osób zapomina o czym ?

Bodylift wiąze się ze zmianą kąta ustawienia wałka kierowniczego , jesli ktoś ma na dwóch krzyżakach to ok, może być ale jesli z tą wstrętną gumą to niestety ale musi sobie to przerobić .
Niestety ale orginalne szpilki są za krótkie wiec trzeba je przedłużyć , tak czy siak trzeba poszukać tokarza

[ Dodano: 2011-02-03, 22:51 ]
Skalpel napisał/a:
u mnie na pewno przy skręcie nie wystarczy. Stoi na wieszakach, klepanych resorach z bonusowym piórem. Już teraz przy maks skręcie jest na słowo honoru. Aż dziw, że przy jakimś wykrzyżu ich szlag nie trafił :)


[ Dodano: 2011-02-03, 22:52 ]
Skalpel napisał/a:
u mnie na pewno przy skręcie nie wystarczy. Stoi na wieszakach, klepanych resorach z bonusowym piórem. Już teraz przy maks skręcie jest na słowo honoru. Aż dziw, że przy jakimś wykrzyżu ich szlag nie trafił :)

Kosa - 2011-02-04, 08:38

ilio POSTARAŁEŚ :-D
tytus - 2011-02-04, 09:57

Good job :mrgreen:
Czyli zabierając się do body liftu trzeba wymienić:
-przewody do baku
-przewody hamulcowe
-przedłużyć drążek kierowniczy np na podkładkach
i coś jeszcze ?

albert - 2011-02-04, 10:49

ile Ci podniosło i jak komfort jazdy- zmiany ?
ilio - 2011-02-12, 20:45

albert napisał/a:
ile Ci podniosło i jak komfort jazdy- zmiany ?



ktoś wie gdzie można kupić te stożkowe gumy do ramy ew. z czego pasują ?


stare maja 25 lat słowie dwadzieścia pięć jak i nie nadają się do uzytku i na pewno ich nie założę

te z ŻURADY deklasuje cena ...

kupiłem wałek ertalonowy i szukam tych gum

Myszon - 2011-02-13, 08:59

Fajnie ilio że znalazłeś te fotki z liftu budy. Od siebie dodam tylko że dokładnie wszystko się zgadza - ja już to przerabiałem i nic dodać nic ująć. Jeszcze tam ktoś pytał co jeszcze więc mówię - trzeba jeszcze wygiąć lewarek zmiany biegów i ewentualnie przedłużyć lewarek od reduktora choć ja mam nie przedłużony taki króciutki :). Pamiętajcie tylko żeby nie wyrzucać oryginalnych gumowych podkładek tylko podłożyć je pod ertalon.
ilio - 2011-02-13, 09:12

Myszon napisał/a:
Fajnie ilio że znalazłeś te fotki z liftu budy. Od siebie dodam tylko że dokładnie wszystko się zgadza - ja już to przerabiałem i nic dodać nic ująć. Jeszcze tam ktoś pytał co jeszcze więc mówię - trzeba jeszcze wygiąć lewarek zmiany biegów i ewentualnie przedłużyć lewarek od reduktora choć ja mam nie przedłużony taki króciutki :). Pamiętajcie tylko żeby nie wyrzucać oryginalnych gumowych podkładek tylko podłożyć je pod ertalon.



sam wiesz ze te gumowe podkładki z racji czasu nie nadają się do eksploatacji , guma jest sparciała - czym ją zastąpić ?

Myszon - 2011-02-13, 09:21

To nie jest zawieszenie że trzeba ją wymienić. Puki jest to jest ok a buda i tak musi być przykręcona na sztywno do ramy bo inaczej może to skończyć się poluzowaniem i wyrwaniem budy z mocowań. Jeśli już miał bym zastępować tę gume czymś to pewnie szukał bym czegoś zastępczego w jakiejś agromie lub sklepie z częściami rolniczymi.
ilio - 2011-02-13, 09:55

Myszon napisał/a:
To nie jest zawieszenie że trzeba ją wymienić. Puki jest to jest ok a buda i tak musi być przykręcona na sztywno do ramy bo inaczej może to skończyć się poluzowaniem i wyrwaniem budy z mocowań. Jeśli już miał bym zastępować tę gume czymś to pewnie szukał bym czegoś zastępczego w jakiejś agromie lub sklepie z częściami rolniczymi.


poczekaj aż pokaże ci zdjęcia silnika to zrozumiesz dlaczego chcę nowe gumy

albert - 2011-02-14, 20:48

w sumie to co wam daje to, ze podniesie sie 5 cm buda, jak i tak na mostach pozostaje ta sama wysokosc. No chyba, ze podwyzsza sie linia wlania wody.
No pozostaje tez opcja liftu, wyzej-ladniej

Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 20:53

Body lift nie jest wcale taki extra bo tylko podnosisz budę a rama i mosty zostają , wolał bym SPOA zrobić
ilio - 2011-02-14, 20:56

Suzuka 4x4 napisał/a:
Body lift nie jest wcale taki extra bo tylko podnosisz budę a rama i mosty zostają , wolał bym SPOA zrobić


tylko po to zeby się silnik pod maskę zmieścił i można było maskę zamknąć

Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 20:58

Jak silnik pod maskę?? Chyba masz na myśli jakiś swap a nie oryginalny
ilio - 2011-02-14, 21:03

Suzuka 4x4 napisał/a:
Jak silnik pod maskę?? Chyba masz na myśli jakiś swap a nie oryginalny


właśnie tak

corny - 2011-02-14, 21:07

np po to by 235/75 ucisnac w nakolach
Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:07

z tym mogę się zgodzić 8-)
albert - 2011-02-14, 21:08

w sumie to chyba jedyny realny powód liftu, bo co zyskujemy. Fakt tanim sposobem mozna to zrobic, lecz moim zdaniem po co , no chyba ze ktos chce i tyle. W sumie mozna powiedziec po co wieszaki, a mnostwo wieszakije sie, wlacznie ze mna :mrgreen:
Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:17

Ale ja ma wycięte nadkola i jestem pewien że na zawiasie '2 i wieszaki 2'+ wejdzie mi 235/75
albert - 2011-02-14, 21:22

ja przymierzalem ostatnio oryginalna opone do uaza o wysokosci 90 i bez podcinania nie wejdzie- to odpowiednik 31 cali wiec musialbym ciac, wiem, ze to przede mna. Kiedys tak sie stanie :-D

teraz bardziej msle o zawiasie i o reduktorze ze stanow, pozniej o arb itd :mrgreen:ale priorytet to silnik
same wydatki :evil:

kamilooo - 2011-02-14, 21:36

własnie wycinam dośc sporo nadkola pod opone 235/75 bedzie zawias OME 2" i mam wieszaki 2" wiec zdam relacje czy cos obciera przy wykrzyzach:)
Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:38

To czekam na odp :-D
albert - 2011-02-14, 21:43

kamilooo a amory tez wymieniasz do zawiasow ome?
Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:44

Na pewno , bo by je wyciągnął
albert - 2011-02-14, 21:45

vitara i lublin czy inne motasz?
ST_samurai - 2011-02-15, 23:24

Kilka słów na temat body lift.

Kupiłem zestaw z Żurady...

Wszystko pasuje - zestaw kompletny - nie musiałem używać żadnej starej gumy.

Przewody hamulcowe - długość bez zmian, jedynie mocowanie przy silniku obniżyłem o kilka cm.
Przewód paliwowy - bez zmian
Regulacja nawiewu zimne, ciepłe (czy jak kto to zwał) - musiałem obniżyc o kilka cm uchwyt w komorze silnika
Drążek od kierownicy - dodatkowa podkładka o grubości 1 cm (wyciąłem z gumy, dorobiłem tulejki metalowe)

Poza tym wszystko bez zmian..

Plusy
- duży prześwit między ramą a nadwoziem - łatwość montażu i dobry dostęp
- kilka cm wyżej siedzisz
- wydaje mi się, że wygląda lepiej
- kilka cm dla nowych opon

ilio - 2011-02-16, 06:33

ST_samurai napisał/a:
Kilka słów na temat body lift.

Kupiłem zestaw z Żurady...

Wszystko pasuje - zestaw kompletny - nie musiałem używać żadnej starej gumy.

Przewody hamulcowe - długość bez zmian, jedynie mocowanie przy silniku obniżyłem o kilka cm.
Przewód paliwowy - bez zmian
Regulacja nawiewu zimne, ciepłe (czy jak kto to zwał) - musiałem obniżyc o kilka cm uchwyt w komorze silnika
Drążek od kierownicy - dodatkowa podkładka o grubości 1 cm (wyciąłem z gumy, dorobiłem tulejki metalowe)
to jest problem - zmieniłeś kąt prowadzenia drążka , trzeba zastosować wał kierownicy z wczesnych vitar .
Wał lub sama końcówka kosztuje do 100 pln

Poza tym wszystko bez zmian..

Plusy
- duży prześwit między ramą a nadwoziem - łatwość montażu i dobry dostęp
- kilka cm wyżej siedzisz
- wydaje mi się, że wygląda lepiej
- kilka cm dla nowych opon


- duży prześwit między ramą a nadwoziem - łatwość montażu i dobry dostęp do mycia karcherem bo nie ma niz gorszego niż błoti i powolne gnicie

albert - 2011-02-16, 08:42

St samurai zzapodaj link, bo nie wiem o co chodzi zestaw z żurady.. :idea:
ST_samurai - 2011-02-16, 09:39

http://allegro.pl/polibus...1396810269.html
tytus - 2011-02-28, 21:42

ilio napisał/a:
albert napisał/a:
ile Ci podniosło i jak komfort jazdy- zmiany ?



ktoś wie gdzie można kupić te stożkowe gumy do ramy ew. z czego pasują ?


stare maja 25 lat słowie dwadzieścia pięć jak i nie nadają się do uzytku i na pewno ich nie założę

te z ŻURADY deklasuje cena ...

kupiłem wałek ertalonowy i szukam tych gum


dla potomnych http://www.polibusze.eu/p...mplet-p-93.html

ilio - 2011-02-28, 22:09

tytus napisał/a:
ilio napisał/a:
albert napisał/a:
ile Ci podniosło i jak komfort jazdy- zmiany ?



ktoś wie gdzie można kupić te stożkowe gumy do ramy ew. z czego pasują ?


stare maja 25 lat słowie dwadzieścia pięć jak i nie nadają się do uzytku i na pewno ich nie założę

te z ŻURADY deklasuje cena ...

kupiłem wałek ertalonowy i szukam tych gum


dla potomnych http://www.polibusze.eu/p...mplet-p-93.html


to są polibushe z żurady , nic nowego

tytus - 2011-02-28, 22:59

a to ja już kompletnie się pogubiłem w tych polibuszach itp :-/ np nigdzie nie widziałem żadnych zielonych itp
ilio - 2011-03-01, 06:22

tytus napisał/a:
a to ja już kompletnie się pogubiłem w tych polibuszach itp :-/ np nigdzie nie widziałem żadnych zielonych itp


http://allegro.pl/polibus...1476819222.html

Yabu - 2011-03-01, 08:25

To są twarde "niebieskie".
http://allegro.pl/polibus...1442514987.html Tutaj masz "zielone" (2 ostatnie zdjęcia). Tylko gdybyś zamawiał to napisz gościowy WIELKIMI literkami że chcesz zielone. Choć nie wiem czy to pomoże. Ja pisałem że chce zielone i dostałem pomarańczowe. :-/

Kosa - 2011-03-01, 20:06

Ja pisałem małymi literkami żeby były zielone i dostałem ZIELONE!! WIĘC jest ok!! YABU miałeś po prostu pecha!! :-D
Yabu - 2011-03-01, 20:28

Ja to mam ostatnio coś w ogóle pecha. 3 przesyłki z rzędu i wszystkie zawierały nie to co chciałem. :-/
tytus - 2011-03-03, 16:02

Jako że zabieram się na weekendzie do liftu budy to mam takie pytanie.
Jak dobrać się do tych śrub za fotelami od zewnętrznej strony :?: - na obrazku strzałką zaznaczone

Będę zmieniał śruby na M10x100 8.8, bo myślałem że uda mi się to załatwić takim łącznikiem na dwie śruby ale orginalne są wąsko gwintowane więc muszę się wszystkich pozbyć :-/

corny - 2011-03-04, 11:02

-czerwone sruby wymieniasz na odpowiednio dluzsze
-zolte sruby albo zakladasz mufke i przykrecasz szpilke przedluzajaca vel tez obcinasz i wspawujesz dluzsza
ewentualnie na upartego do zoltych... tniesz podloge po stopami i za tylkiem na rogach i kolo tunelu


pamietaj co by tylne tyleje odpowiednio uformowac pod "prog"

tytus - 2011-03-04, 18:46

Możesz mi powiedzieć gdzie takie szpilki dostanę ? Bo w krk zjeździłem już parę większych sklepów i nie mieli nic takiego :-/
Chyba że ktoś by miał na stanie i by był chętny sprzedać

ilio - 2011-03-05, 14:25

w żuradzie i samurai serwis maja prosty patent

z śruby M16 robią nakrętkę czyli w osi śruby wiercisz otwór wiertłem 9 i gwintujesz M10x1,25 lub 1,5 dokładnie nie pamiętam .

tytus - 2011-03-05, 17:20

Właśnie chyba tak będe musiał zrobić tzn dać jakiemuś majstrowi :-/
Szkoda właśnie że to jest gwint drobnozwojowy bo inaczej to wystarczyłoby tylko złączkę zastosować

Myszon - 2011-03-05, 17:21

tytus napisał/a:
Jak dobrać się do tych śrub za fotelami od zewnętrznej strony :?:


U mnie to wyglądało tak: Te pod nogami wycięta była podłoga i wspawane nowe śruby. Te za fotelami 4szt to samo z tym że śruby nie są wspawane lecz przykręcone na przestrzał podłogi.

ilio - 2011-03-05, 18:36

złączka musi mieć średnice 16 mm bo tyle mają dostępne polibusze z ŻURADY , innych nie znam więc się nie wypowiadam
tytus - 2011-03-07, 00:14

Jeszcze jedną fotkę znalazłem


Czyli z niej wynika że podkładki pod budę są z profili w tych żółtych miejscach. W sumie szybkie rozwiązanie bo nie trzeba żadnych złączek robić itp

Skalpel - 2011-03-08, 11:49

http://www.polibusze.eu/

Polecam

ilio - 2011-03-08, 17:35

[quote="Skalpel"]http://www.polibusze.eu/

zadziwiająco podobne do polibuszy z Żurady

tytus - 2011-03-12, 20:59

Panowie pytanie mam skąd dobrać przedłużenie wlewu paliwa - tej grubej rury ?
Z plastiku to robić czy jak ?

ilio - 2011-03-12, 21:28

tytus napisał/a:
Panowie pytanie mam skąd dobrać przedłużenie wlewu paliwa - tej grubej rury ?
Z plastiku to robić czy jak ?


zmierz śrdnicę i dopasuj rurę z tłumika ok 50 mm srednicy to duże diesele np.: 2.5 tdi

albert - 2011-03-14, 14:59

dzisiaj przypadkowo koles wymienial amory i rzucil mi na podworko zebym je wyrzucil- zaciekawily mnie gumy na amorach idealne pod polibusze ta sama grubosc co oryginalne, wiec jesli ktos ma dojszie do szrotu to moze wymontowac i masz jak znalazl :lol:
ilio - 2011-03-14, 19:18

albert napisał/a:
dzisiaj przypadkowo koles wymienial amory i rzucil mi na podworko zebym je wyrzucil- zaciekawily mnie gumy na amorach idealne pod polibusze ta sama grubosc co oryginalne, wiec jesli ktos ma dojszie do szrotu to moze wymontowac i masz jak znalazl :lol:


to dobrze ze cie nie trafil tym amorem a zdjęcie tej gumy można ?

tytus - 2011-03-14, 19:36

ja bym samochodu na samej gumie nie stawiał zwłaszcza w przypadku lift około 6cm tak jak sobie zrobiłem - buda ci będzie pływać na ramie :-/
albert - 2011-03-14, 22:21

wiadomo ze nie na samej gumie-jutro zapodam fote
tytus - 2011-03-17, 14:19

Jako że jestem chory i mam chwilę czasu to dla potomnych napiszę tutorial jak wykonać body lift. Nie wszystkie zdjęcia są moje ale ładnie będzie widać o co chodzi.

Mój opis tego liftu jest dla ludzi którzy są przed blacharką i nie boją się ciąć podłogi.
Robota jest do wykonania w całości samemu i jak dla mnie największy problemem było cięcie ertalonu bo nie miałem dostępu do piły stołowej.

Co będzie potrzebne:
- 6x M10x130 8.8, 3cm gwintu
- 4x M10x100 8.8, wąski gwint 1.25
- podnośnik
- podkładki tymczasowe między budę a ramę (ja użyłem starej klepki z parkietu ale może być cokolwiek)
- wałek ertalonu d=50
- wiertarka
- szlifierka
- parę browarków

Więc zaczynając:
Umiejscowienie mocowań jest zaznaczone na obrazku niżej. Wszystkie śruby mają wąski gwint 1.25 i to normalnie stanowi problem. Na żółto są zaznaczone śruby do wycięcia które są wspawane - jedynie w przypadku tych środkowych można je wyciąć bez cięcia blachy. Na czerwono są zaznaczone mocowania gdzie nakrętka jest przyspawana więc wystarczy tylko wymienić śrubę.





1. Potnij wałek ertalonu na 6cm kawałki (przy lifcie 6cm) i nawierć otwory 10mm
2. Z tyłu samochodu odkręć pokrywkę wlewu paliwa i poluzuj przewody paliwowe. Najlepiej nałóż na nie jakąś rękawiczkę gumową żeby żaden syf nie wpadł do baku.


2a. Odkręcić osłonę przewodu w nadkolu - wystarczy tylko od budy ale w sumie jak ze wszystkim to jak odkręcisz całość to łatwiejszy dostęp będzie :-)


3. Odkręć drążek kierowniczy. Możesz zrobić tak jak ja i go wymontować całkowicie jeżeli nie zamierzasz stosować podkładki ale o tym później
4. Ważne a nikt o tym nie pisał ! Odkręcić mocowanie przewodów hamulcowych do ramy. Znajduje się to pod akumulatorem. Jedna śrubka. Inaczej rozerwiesz przewód.

5. Wyciągnąć grill i wykręcić śruby z przodu – obok świateł
6. Wykręcić tylne światła (nie konieczne ale ułatwia robotę) i wykręcić śruby trzymające budę.
7. Pod samochodem wykręcić nakrętki od mocowań i zachować te gumy !
7B Jak masz hak to nie zapomnij odkręcić jego mocowania od budy !!
8. Teraz czas na odrobinę dewastacji. Wytnij okienka w podłodze pod nogami pasażera i kierowcy. Możesz zrobić klapki żeby tylko odchylić sobie dostęp do śrub. Musisz podciąć miejsca za pasażerem i kierowcą w rogach – ponownie polecam robienie klap.
9. Kiedy już będziesz widział wszystkie śruby czas na ich wycięcie, chociaż ja je zeszlifowałem – trochę czasochłonne ale ten sposób był dla mnie najwygodniejszy.
10. Teraz najciekawsza opcja czyli sam lift :-) Wstaw podnośnik na wysokości połowy drzwi na jednej z belek poprzecznych co idzie pod samochodem i najlepiej podnoś przez jakąś deskę żeby siła rozłożyła swój nacisk na dużą powierzchnię. Podnoś jedną stronę o jakieś 2-3 cm i wstaw podkładki (ja wstawiałem parkiet :mrgreen: :-D ) i przechodzisz na drugą stronę i powtarzasz aż dojdziesz do około 7cm.
11. Wkładasz podkładki z ertalonu i montujesz śruby jeszcze ich nie zaciskając
12. Powoli opuszczamy budę i sprawdzamy czy wszystko ładnie osiadło i równo.
13. Teraz wystarczy poprzykręcać śruby i nakrętki

14. Przedłużanie wlewu do baku: Nie da rady kupić rury o jednej średnicy bo rurka od baku jest mniejsza niż ta przy nakrętce. Dokupujesz kawałek rury gumowej fi 50 i robisz użytek z tej metalowej rurki opisanej na początku jako przedłużki. Ten cieńszy przewód mi wystarczył, mimo że jest naprężony i w najbliższym czasie go wymienię.
15. Przedłużenie kolumny kierownicy: Można użyć gumowej podkładki o grubości 1cm albo wybić 2 bolce trzymające ten drążek. Po ich wybiciu można rozsuwać i zsuwać ten drążek. Tylko nie ważcie się później skręcać tego jakimiś śrubami czy coś w tym stylu bo podczas wypadku ten drążek ma się skurczyć żeby ci głowy nie przebiło.

I chyba tyle w opisie liftu :mrgreen:
zdjęcia nie są mojego autorstwa i pochodzą z http://www.outerlimits4x4...4492c09e1495451. Jak wyzdrowieje to skoczę do garażu porobić fotki tych okienek w podłodze i co tam będziecie chcieli :mrgreen: . Mam nadzieje że się przyda tutorial :)

albert - 2011-03-17, 14:33

sssuperrr :-D

czy wymog jest waski gwint czy moze byc normalny?

tytus - 2011-03-18, 18:19

ja dałem na normalnym gwincie
ST_samurai - 2011-03-18, 20:20

Ja też dałem normalny
ilio - 2011-03-18, 20:24

im drobniejszy gwint tym większe obciążenie może przyjąć

a tu wystarczy zwykły ale śruby w klasie 8.8

tytus - 2011-03-18, 20:31

hehe chyba wszystkie śruby które mocują coś poza kierunkami itp to muszą być 8.8 :mrgreen:
ilio - 2011-03-18, 20:36

tytus napisał/a:
hehe chyba wszystkie śruby które mocują coś poza kierunkami itp to muszą być 8.8 :mrgreen:



chińczycy robią śruby w klasie 4.8
u nas 5.6

w samochodach 8.8 , 10.9 i rzadko 12.9

albert - 2011-03-18, 20:44

dokladnie , u nas 5.6 , bylem dzis w 2 hurtowniach i wszystkie 5.6 wlasniie

czyli jak dam w klasie 8.8 z normalnym gwintem to bedzie cacy :-D

tytus - 2011-03-18, 22:12

no dlatego napisałem że muszą być bo sam na to kiedyś nie zwracałem uwagi i wystrczył wypad do castoramy a teraz to trzeba jeździć po sklepach z narzędziami :-P
ilio - 2011-03-19, 08:06

tytus napisał/a:
no dlatego napisałem że muszą być bo sam na to kiedyś nie zwracałem uwagi i wystrczył wypad do castoramy a teraz to trzeba jeździć po sklepach z narzędziami :-P


szkoda czasu i pieniędzy

kaufland

Yabu - 2011-03-19, 09:40

Ilio- A nie wiesz może gdzie dostać nakrętki M10x1,25? Bo naszukałem się jak głupi i nic do tej pory nie znalazłem poza używkami na Alledrogo.pl
ilio - 2011-03-19, 11:50

Yabu napisał/a:
Ilio- A nie wiesz może gdzie dostać nakrętki M10x1,25? Bo naszukałem się jak głupi i nic do tej pory nie znalazłem poza używkami na Alledrogo.pl



przy śrubach zwrotnicy w maluchu czyli 126p były zdaje się takie nakrętki

idź do sklepu z częściami do poloneza i starych fiatów to na pewno znajdziesz ,

w każdym razie bierz nakrętki z plastikiem

tytus - 2011-03-19, 13:36

Yabu napisał/a:
Ilio- A nie wiesz może gdzie dostać nakrętki M10x1,25? Bo naszukałem się jak głupi i nic do tej pory nie znalazłem poza używkami na Alledrogo.pl


Yabu zadzwoń do nich http://www.nycz.pl/pl/nasze-sklepy/bielsko-biala. Ja właśnie dzisiaj w oddziale w krk sobie kupiłem :-)

ilio - 2011-03-25, 18:26

jak rozwiązaliście kwadratowe podkładki nie przykręcane miedzy budą a ramą ?

wypadało by je też o 2 cale podnieść a zestaw z ŻURADY je pomija

tytus - 2011-03-25, 18:42

wszystkie zestawy je pomijają ;-)
albert - 2011-03-26, 21:18

ja docielem gumowe tuleje chyba od jakiegos stabilizatora, ale w sumie to przeciez tak se mysle ze to nic nie da. Z tego co wiem po korespondencji prywatnej nikt tego nie robil, zreszta nie wiem ile to wytrzyma bo na kleju
:mrgreen:

ilio - 2011-03-27, 10:14

albert napisał/a:
ja docielem gumowe tuleje chyba od jakiegos stabilizatora, ale w sumie to przeciez tak se mysle ze to nic nie da. Z tego co wiem po korespondencji prywatnej nikt tego nie robil, zreszta nie wiem ile to wytrzyma bo na kleju
:mrgreen:


te kwadraty to jest dodatkowe podparcie nadwozia , skoro jest to musi być tym bardziej że mam blaszankę

albert - 2011-03-27, 15:53

Mysle , ze je zamocuje na srube, na kleju dlugo nie pobeda
ilio - 2011-03-27, 17:26

albert napisał/a:
Mysle , ze je zamocuje na srube, na kleju dlugo nie pobeda


albert nie bój się kleju , wytrzymało 20 lat wytrzyma i silikon

albert - 2011-03-27, 19:24

ale to był klej japonski z osake, a ja dalem silikon z polski :idea:
jak miesiac wytrzyma bedzie Pan zadowolony :mrgreen:

co do chlopakow co robili lifcika- koledzy a co wyscie zmotali?

ilio - 2011-03-27, 19:56

jakie są długości śrub do polibuszy z Żurady ?
albert - 2011-03-28, 12:35

skoro ja mam lift 6 cm, a tamte to 4.5 cm, a znowu ja mam sruby 6szt x 13 cm i 4x 10 cm
to wychodzi ze 13-1.5 cm = 11.5 cm, oraz 10-1.5 = 8.5cm

wiec wychodzi ze sa tam 6 x 11.5 cm oraz 4 x 8.5cm

ilio - 2011-03-28, 13:40

albert napisał/a:
skoro ja mam lift 6 cm, a tamte to 4.5 cm, a znowu ja mam sruby 6szt x 13 cm i 4x 10 cm
to wychodzi ze 13-1.5 cm = 11.5 cm, oraz 10-1.5 = 8.5cm

wiec wychodzi ze sa tam 6 x 11.5 cm oraz 4 x 8.5cm



z przodu i z tyłu M10X70

w środku M10X90

sruby 8.8 , nakretki samohamowne

albert - 2011-03-30, 22:02

sluchajcie wykminilem cos zeby dolozyc te gumy, wiecie kwadraciaki, zeby wyrownac roznice liftu 6cm. Kupilem tubke silikonu, zrobilem dziury zeby wysechl i zalozylem na grzejnik( zrobilem to ze 3 tygodnie temu _) Dzisiaj rozcialem tubke i mam piekny walek twardego silikonu-gotowego do pociecia. jest to monolit gumy, teraz mysle jak to na stale przymocowac, ale pomysl dobry
ilio - 2011-03-30, 22:12

albert napisał/a:
sluchajcie wykminilem cos zeby dolozyc te gumy, wiecie kwadraciaki, zeby wyrownac roznice liftu 6cm. Kupilem tubke silikonu, zrobilem dziury zeby wysechl i zalozylem na grzejnik( zrobilem to ze 3 tygodnie temu _) Dzisiaj rozcialem tubke i mam piekny walek twardego silikonu-gotowego do pociecia. jest to monolit gumy, teraz mysle jak to na stale przymocowac, ale pomysl dobry


pewnie że dobre - żeby pomacać

albo guma albo polibusz

albert - 2011-03-30, 22:21

10 polibuszy starczy , na kwadraciakach i tak buda sie nie opiera, wiec to tylko zeby buda mogla pomacac. :-D Co do silikonowej gumy-nie jest tak elastyczna jak sanitarny- gwozdz wplynie pelna nazwa :mrgreen:
ilio - 2011-03-30, 22:24

albert napisał/a:
10 polibuszy starczy , na kwadraciakach i tak buda sie nie opiera, wiec to tylko zeby buda mogla pomacac. :-D Co do silikonowej gumy-nie jest tak elastyczna jak sanitarny- gwozdz wplynie pelna nazwa :mrgreen:


albert nie na darmo skośnookie ludki podparły budę dodatkowo w 8 miejscach , trzeba to uszanować i wykorzystać

albert - 2011-03-30, 22:27

ilio - tylko nie mow ze poza 10 polibuszami zapodales kolejne na kwadraciakach, czy z agromy cos dopasowales? Co do kwadrCIAKOW to podtrzymywaly przy pelnym obciazeniu, przy zastosowaniu twardych polibuszy zginania za bardzo nie ma , chyba ze 1 mm na oryginalnej okraglej gumie, wiec wypadaloby wlozyc na maxa jakas gume
ilio - 2011-03-30, 22:30

albert napisał/a:
ilio - tylko nie mow ze poza 10 polibuszami zapodales kolejne na kwadraciakach, czy z agromy cos dopasowales? Co do kwadrCIAKOW to podtrzymywaly przy pelnym obciazeniu, przy zastosowaniu twardych polibuszy zginania za bardzo nie ma , chyba ze 1 mm na oryginalnej okraglej gumie, wiec wypadaloby wlozyc na maxa jakas gume



mam jeden odbojnik który w połowie pasuje i kawał gumy który trzeba pociąć

albert - 2011-03-30, 22:36

w agromie jest duzo fajnych rzeczy tylko trzeba troche polukac, to tam byly i kupilem utwardzane sruby 8.8 do koloru i wyboru, oczywiscie wzielem te z gwintem tylko na koncu zeby nie scierac polibusza, jesli gwint wogole cos tam zjedzie, biorac pod uwage ze to jest porzadnie zakrecone i srednica nie za duzo wywiercona, ale lepiej dmuchac na zimne. nawet byly szekle od 150kg do 2.5 t w dobrej cenie

chyba walne sprawdzona rzecz- twarda guma= bycze jądra i tyle :-D

Suzuka 4x4 - 2011-04-01, 21:20

http://moto.allegro.pl/su...71.html#gallery

co sądzicie o tym lifcie :lol:

albert - 2011-04-01, 22:22

lift jak kazdy inny, poza tym fajna bryka
ST_samurai - 2011-04-02, 16:29

O zderzaku zapomnial :)
atkin1 - 2012-08-28, 13:36

przejrzałem cały temat i nikt nie napisał jakiej średnicy ma być wałek ertalonowy? Proszę o info ;-)
tytus - 2012-08-28, 14:51

najlepiej większej o 1cm niż poduszki między budą a ramą
atkin1 - 2012-11-20, 20:18

Witam, zabieram się za lift i zanim zacznę mam pytanie. Jako, że z 2 srubami z przodu i z 2 z tylu nie bedzie problemu z ich wyjęciem i zastąpieniem dłuższymi, to gorzej będzie z 6 śrubami za przednim kołem i przed tylnym.
Z tego co wyczytałem wcześniej, są dwie opcje. Albo skombinować przedłużkę tak jak pisał illio na początku tematu, albo wyciąć otwory w kabinie i dobrać się do śrub od góry. Póki co zbieram info, która opcja będzie dla mnie prostsza i chcę na razie zapytać o opcję nr 2:

- w którym dokładnie miejscu ciąć (tak żeby trafić i nie poharatać budy tnąć na oko:P)?
- jak już wytnę otwory, odegnę blachę to jak pozbyć się śruby, domyślam się, że łeb śruby będzie przyspawany (a może jakoś inaczej siedzi?) tak aby wkręcając nakrętkę od dołu śruba się nie obracała? Ogólnie proszę o info jak wyciągnąć te śruby, czy trzeba ucinać łby, czy będzie można je wyjąć? Jeśli trzeba ucinać, to czy śruby są głęboko pod blachą i czy da się wtedy sięgnąć szlifierką?

Poniżej zdjęcia podłogi i jakby komuś chciało się maznąć miejsce cięcia to byłoby super:




tytus - 2012-11-24, 09:50

Ja wycinałem, najłatwiej to weź od spodu wiertarką zrób 3 kontrole dziury to będziesz wiedział jak ciąć pod nogami. Te przy słupkach to będziesz musiał poprostu ciąć bo i tak później pasuje to zaspawać. Ja byłem w 'lepszej' sytuacji bo wszystko było przegnite i od nowa trzeba było robić. Teraz mam łeb śruby na zewnątrz.
Śruby są zaspawane, ja zeszlifowałem łeb :mrgreen: trochę zeszło ale sprawdzona metoda ;-)

Tanto - 2012-11-24, 12:23

Jak buda jest zdrowa i nie chce się jej ciąć, to można zrobić lift w ten sposób że skracamy oryginalne śruby, dopasowujemy kształtownik o wysokości jaka nam pasuje, przykręcamy go do budy i dodatkową śrubą do ramy. Oczywiście pamiętając o 'gumach' ;-)


Warto też pamiętać o tym że buda powinna być podparta we wszystkich przewidzianych do tego punktach, a nie tylko tam gdzie są śruby.

yenko - 2012-12-08, 11:42

Ja mam pytanko nie o lift ale o wymianę wszystkich oryginalnych mocowań bo nigdzie nie znalazłem ani słowa o tym. Chodzi mi o to że nie chce robić liftu a po prostu wymienić bo po zdjęciu budy wszystkie gumy, tulejki śruby były tak zardzewiałe i popękane że w rękach się kruszyło dosłownie. Jest jakiś zestaw który można kupić i nie dorabiać samemu czy trzeba coś kupić i samemu motać aby pasowało do otworów ?
Tanto - 2012-12-08, 20:05

Zerknij tu http://www.elast-pol.pl/polibusze/suzuki/ W tym zestawie nie ma wszystkiego, ale jak masz zdjętą budę to porównasz sobie czego brakuje. Gdzieś, chyba za granicą, były dostępne pełne zestawy, ale nie pamiętam gdzie, musisz poszukać.
Dorobienie elementów elastycznych jest możliwe, ale jak nie masz materiału i znajomego tokarza, to chyba mało opłacalne. Na tulejki wystarczy kawałek rurki o odpowiednich wymiarach, swoje dorobiłem ze znalezionej na złomie kratki do 'niewiadomoczego'.

yenko - 2012-12-09, 09:02

widziałem ten zestaw ale on jest do liftu 1" a ja nie chce budy podnosić. Niby nie wiele ale wole bez liftu. Jakieś inne pomysły ?
atkin1 - 2012-12-09, 09:12

http://www.ebay.com/itm/S...=item3a7c7b5af6

to jest bez liftu

yenko - 2012-12-09, 09:36

A w Polsce nie można czegoś takiego kupić?
atkin1 - 2012-12-09, 09:51

zestawów nie widziałem. Jedyne co widziałem to pojedyńcze podkładki te z wewnętrznym stożkiem, które są po środku karoserii u któregoś z producentów polibuszy z olkusza (bo chyba jest ich dwóch). Nie mogę teraz znaleźć, jak trafię do dokleję link. Nawet jakbyś kupił gotowy zestaw do liftu to tam nie zawsze są dołączone te z wewnętrznym stożkiem
Tanto - 2012-12-09, 10:16

yenko napisał/a:
widziałem ten zestaw ale on jest do liftu 1"

Nie wydaje mnie sie... te na zdjęciu wyglądają na standardową wysokość, a jeśli nawet, to jest podany nr telefonu i jestem przekonany że zrobią ci wysokość jaką tylko będziesz chciał. Ten towar jest tak mało chodliwy, że raczej nie mają kilkudziesięciu zestawów na półce tylko dorabiają pod zamówienie.
http://www.elast-pol.pl/p..._orginal_1_cal/

yenko - 2012-12-09, 10:52

Już naskrobałem do nich maila z zapytaniem. Zobaczymy co odpiszą.

Zastanawiam się nad jedną rzeczą. Te cztery mocowania co są przy nogach z przodu i za fotelami z tyłu co są schowane bod podłogą i trzeba się do nich dostać po przez wycięcie blachy. Ja miałem te miejsca skorodowane na wylot więc nic nie musiałem ciąć. Zastanawiam się jak one trzymają karoserię? Bo nie wiem bo wszystko było przerdzewiałe.

Tanto - 2012-12-09, 13:19

Z przodu masz dwa mocowania, śruby są przymocowanie do profilu który jest przyspawany do podłogi. Żeby się do nich dostać nie musisz ciąć podłogi, można rozwiercić zgrzewy (spawy) które łączą profil z podłogą i masz potem bezproblemowy dostęp do śruby. Ja przy okazji musiałem wzmocnić podłogę w miejscach w których stykała się z profilem.


Z tych czterech mocowań pomiędzy przednimi a tylnymi fotelami dwa wewnętrzne nie sprawiają większych problemów z dostępem, zewnętrzne są zrobione tak że pomiędzy blachami karoserii jest jeszcze grubsza blacha do której przyspawana jest śruba. Wzmacnia to konstrukcję, bo gdyby były tylko cienkie blaszki to wyrwało by to po pierwszym wyjeździe w teren. Wygląda to mniej więcej tak:

yenko - 2012-12-09, 13:36

Aha rozumiem to tak, że pod spodem powinna być śruba przyspawana do podłogi i ona powinna przechodzić przez te tuleje z gumami wyciętymi w kształt walca i umiejscowione w wyżłobieniach w ramie. A od środka czyli w kabinie to co było pod podłogą to była jedynie śruba przyspawana do podłogi tak aby od spodu można było przykręcić nakrętkę tak?

[ Dodano: 2012-12-11, 13:27 ]
Jak by kogoś interesowało to dostałem odpowiedź z elast polu że nowe mocowania budy bez liftu kosztują 200 zł plus przesyłka. Nie wiem co jest w zestawie bo dziwnie od niechcenia odpowiadali na moje pytania więc nie chciałem kolejnym maili wysyłać.

atkin1 - 2012-12-20, 23:36

http://www.polibusze.eu/p...mplet-p-93.html

wreszcie znalazłem:) tu masz te stożki w komplecie

* przy okazji dorzucę ciekawy link o lifcie z krainy, gdzie samuraia zwią sierrą, chyba gdzieś kiedyś przewinął się na forum, jak się powtarzam to trudno:)
http://www.outerlimits4x4...pic.php?t=93393

yenko - 2012-12-20, 23:44

Ok dzięki po nowym roku będę musiał już coś zamówić. Te z elast polu też niby są dobre wg sprzedawcy.
Kamilson - 2012-12-21, 00:00

poo co przepłącac kupujesz wałek .. i tniesz na kawałki.. moge ci sprzedac za 40 zł takie krązki tylko 1 cal.
atkin1 - 2013-01-18, 19:16

No i lift zrobiony i już sprawdzony w boju:) Z ciekawostek powiem tyle, bo może nie każdy się doliczył, że potrzebne jest faktycznie 18 podkładek, z czego 10 jest skręcana na śruby, a pozostałe 8 stanowią podporę budy. I tu dziwne, bo żaden zestaw nie uwzględnia tych dodatkowych punktów podparcia.
Istotna sprawa jest taka - trzeba przesunąć gniazdo do przewodów hamulcowych, której jest po prawej stronie ramy oraz, co pewnie wiadomo, dac dystans na kolumnie kier. Wlewu do baku nie musiałem przedłużać.
Samo podnoszenie może być szybkie i przyjemne pod warunkiem, że śruby się poddadzą. U mnie poszły bez problemu, zapewne dzięki wcześniejszym zabiegom z WD40 i podgrzaniu palnikiem.
Co do cięcia ertalonu szlifierką - odradzam, pełno dymu, smrodu, a efektu brak bo ertalon topi się i od razu zastyga w dziwnych formach. Nawet na specjalnie do tego kupionym stojaku nie wyszło idealnie prosto. Cięcie piłą ręczną - ujdzie, ale ja po jednym kawałku i 20 min machania miałem dość, a i tak wyszło krzywo...
Z kolei nawiercanie otworów - stojak do wiertarki, wiertło do metalu i jazda i wciąż krzywo i krzywo. Po tych wszystkich daremnych próbach stworzenia idealnych podkładek i zmarnowania materiału, z pomocą przyszedł profesjonalny ciężki sprzęt i powstał taki oto piękny zestaw:D Jeśli ktoś chętny do nabycie takowego to zamieszczę odrębny post w dziale 'sprzedam', co by tu nie zaśmiecać.


Wysokość to 35 mm.

Tanto - 2013-01-19, 01:08

ale jeszcze dwóch brakuje ;-)
woodek - 2016-04-27, 17:13

Szkuje się do bodyliftu i znalazłem ciekawy manual. Wklejam dla potomności:
http://blog.lowrangeoffro...y-Lift-Kits.pdf

SamNaSamZSam - 2016-04-27, 23:14

woodek napisał/a:
Szkuje się do bodyliftu i znalazłem ciekawy manual. Wklejam dla potomności:
http://blog.lowrangeoffro...y-Lift-Kits.pdf


very goood maj friend! like i trzysekundowa pochwała wzrokowa ;)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group