|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Buda w środku i na zewnątrz, Zderzaki - Naprawa budy
uno1987 - 2011-10-26, 18:32 Temat postu: Naprawa budy Witam,
jest to mój pierwszy temat na forum. Mam pytanie w jaki sposób można szybko bez spawania i cięcia załatwić temat zeżartych progów i nadkoli, muszę to zrobić przed przeglądem.
Pozdrawiam.
zawada - 2011-10-26, 20:03
a co progi maja do przegladu rama naped i reszta ma byc sprawna a nie blacha
punix - 2011-10-26, 20:09
Zależy od diagnosty, ale zgodnie z paragrafem, to progi i nadkola również muszą być w jednym kawałku.
uno1987 - 2011-10-26, 20:15
Z tego co się orientowałem to nie mogę mieć dziur w nadwoziu, i zastanawiam się czy może być tylko nałożone włókno na te dziury czy muszę wymieniać te elementy a to już robią się konkretne koszty, bo progi co prawda znalazłem za 130 zł sztukę, ale nadkola są tylko po 450 zł sztuka.
Pozdrawiam.
slavok - 2011-10-26, 20:36
kolego arkusz blachy, 2 kawałki profilu zamkniętego, migomat i jazda, błotników nie kupisz taniej bo to deficytowy towar... można łatać włóknem ale w samochodzie używanym w terenie to jakaś pomyłka...
uno1987 - 2011-10-26, 20:56
Tak się chyba skończy, czeka mnie długi weekend. Dzięki za pomoc.
StoQ - 2011-10-26, 21:55
ja mam podobnie z tymi nadkolami tylnimi. I tak jakby blacha budy jest zdrowa wszystko z nia dobrze natomiast w srodku samochodu jak te nadkola z tylu zaczynaja zjezdzac w dol to u mnie tego fragmentu nie ma i mam dziury po obu stronach. Jak to wypacykowac? do czego spawac? Czy jak to pospawam do boku do blachy to mi sie ona nie powygina na zewnatrz?
slavok - 2011-10-27, 12:49
przed i po :
progi wywaliłem całkowicie wstawiając profile zamknięte 80x80 z tego co pamiętam...
jak już to pospawasz to zabezpiecz jakimś epoksydem by nie rdzewiało... jak bedziesz chciał to na pw ci poślę dane firmy gdzie ja kupuje epoksyd w litrowych puszkach.
uno1987 - 2011-10-27, 17:20
To tak na koniec i z chrześcijańskiej ciekawości. Ile ten remont blach kosztował bo chcę zimą coś takiego ogarnąć a nie wiem z jakimi kosztami się liczyć.
Pozdrawiam.
Yabu - 2011-10-27, 17:25
Jak masz narzędzia to koszt materiałów nie powinien przekroczyć 1000zł. (blacha, profile, farba, drut do miga, CO2 itd.)
slavok - 2011-10-27, 17:34
nie przekroczył 1000zł :P bo tak jak Yabu pisze wszytko ogarnąłem sam.
uno1987 - 2011-10-27, 19:57
Spawarkę mam z mig, ale nigdy tego jeszcze nie próbowałem zawsze tylko tig. Dzięki za pomoc, trzeba brać się do roboty.
StoQ - 2011-10-28, 09:27
no dobra to ja mam takie pytanie.
bo u mnie nie ma tego fragmentu. poprostu zjedzony do zera!
Uploaded with ImageShack.us
Czy da się to jakoś odbudowac? Dodam że nie chciałbym wycinać tak jak na zdjęciu powyżej blachy tylko zostawić oryginalne poszerzenia.. Jak zrobić tę krągłość? Da jakoś rade? Do czego to przyspawać?
Mam drut 0,6mm starczy?
slavok - 2011-10-28, 12:30
odpuść sobie takie rzeźby z tymi zaokrągleniami... bierzesz kawałek blachy i robisz tak:
a poszerzenia sobie dokręcisz gumowe/z pasa transmisyjnego do tych rantów co zostawisz...
blachę sobie kup o grubości 0,8mm z czarnej stali starczy, drut 0,6 będzie ok.
cinos - 2011-11-01, 22:43
slavok napisał/a: | odpuść sobie takie rzeźby z tymi zaokrągleniami... bierzesz kawałek blachy i robisz tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a poszerzenia sobie dokręcisz gumowe/z pasa transmisyjnego do tych rantów co zostawisz...
blachę sobie kup o grubości 0,8mm z czarnej stali starczy, drut 0,6 będzie ok. |
Dobre.
Po obejżeniu tych fotek, zacząłem się zastanawiać nad jakimś wzmocnieniem przodu.
StoQ - 2011-11-02, 09:04
a moze sa tylko reparaturki tamtych fragmentow ktorych u mnie brak? jednak chcialbym oryginalne poszerzenia a nie bawic sie w pasy transmisyjne ktore mi sie do konca nie podobaja. a poza tym nie mecze swojego auta w terenie :) bardziej do jazdy nieasfaltowymi drogami i miastem mi sluzy :) Ma ktos jakis sposob jak naprawic tamte fragmenty jak najblizej oryginalu ale bez kupowania po 400zł calych nadkol "?
slavok - 2011-11-02, 11:40
nie ma reperaturek.... wszystko można odbudować wystrczy trochę chęci, nie chce Ci się to śmigaj pognitym.
StoQ - 2011-11-02, 12:52
:D gorzej bo przegląd się kończy :P
ale fakt trochę chęci i trzeba odbudować :) w długi weekend może się tym zajmę..
sokratesb - 2011-11-02, 21:52
http://moto.allegro.pl/su...1874060416.html
Ale cena powoduje palpitację serca. :D
slavok - 2011-11-02, 22:31
no to sobie możesz wymienić, ale rozmawiamy o tej wewnętrznej części ;)
sokratesb - 2011-11-02, 23:32
A no chyba, że tak. :D
StoQ - 2011-11-03, 08:56
chodzi o to:
http://www.ebay.de/itm/Ra...6#ht_1797wt_905
slavok - 2011-11-03, 11:45
350zł niezła promocja heheh
paruchnik - 2012-05-05, 14:53
slavok napisał/a: | odpuść sobie takie rzeźby z tymi zaokrągleniami... bierzesz kawałek blachy i robisz tak:
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
a poszerzenia sobie dokręcisz gumowe/z pasa transmisyjnego do tych rantów co zostawisz...
blachę sobie kup o grubości 0,8mm z czarnej stali starczy, drut 0,6 będzie ok. |
świetna robota! :D
napisz prosze jeszcze co to za blacha (karoseryjna zwykła czy jakiś wynalazek)
i czym to konserwujesz i jak malujesz po kolei (czeka mnie to samo jak tylko wyskubie kilka dni wolnego)
Miko - 2017-06-15, 19:57
Odświeżam trochę temat, chce wyspawać swoją budę a dokładniej nadkola bo na rantach już jest rudo.
Może mi ktoś opisać albo podrzucić trochę zdjęć jak to robić tj. jak wyciąć nadkola, jak potem dopasować nową blachę i to wszystko zespawać?
Na nadkolach jest przetłoczenie- zostawić czy wywalić (mam kupione bushwackery)?
I jak ustawić miga do spawania bo o ile zwykłą elektrodą to dobrze mi się spawa to tego miga jakoś ustawić nie mogę (mam go 1 dzień :) ).
Sloma1988 - 2017-06-18, 13:34
jestem swiezo po spawaniu budy i jedyna rada jaka chetnie Ci dam to wez pod uwage rozmiar kol ktore bedziesz chcial pakowac. ja wycinalem nadkola rowno z tym przetoczeniem ktore jest i tyl calkiem spoko ale z przodu juz tak duzo miejsca nie mam bo za nisko wycialem przod
Miko - 2017-06-18, 16:29
30 cali to wszystko co tam chce wsadzić. Czym wycinałeś nadkola?
robertisyn - 2017-06-20, 11:34
flex flex i jeszcze raz flex
Miko - 2017-06-21, 12:50
A ma ktoś zdjęcia w miarę dokładne jak to robił?
Bo w innych wątkach zdjęcia przepadły :/
Phantom - 2018-05-13, 11:46
Też bym poprosił zdjęcia bo na dniach zaprzyjaźniam Samiego z flexem, a siebie z Migiem
[ Dodano: 2018-05-19, 16:02 ]
Dobra, dziś Samurai przywitał się z flexem i migiem. Po kolei wyglądało to tak:
Teraz jeszcze druga strona za tydzień i dalej zabawa z blachą - nadkola, podłoga, itp.
Generalnie robota lajtowa, jedynie problematyczne było spawanie blachy 3mm z blachą samuraja (0,8-1mm). Ale jakoś wyszło.
Od razu popsikałem podkładem antykorozyjnym całość.
Za tydzień zeszlifuję spoiny.
Profile przed wstawieniem potraktowane od środka środkiem antykorozyjnym z BOLLa (do profili zamkniętych), a także nawiercone dziury od góry i od dołu. Na koniec wstawię kwadraty żeby zamknąć profile.
woodek - 2018-05-21, 15:57
Dobrze ci idzie. U mnie podobny etap.
Pytanie, na trzecim zdjęciu widzę blachę łączącą podłogę z progiem od wewnętrznej strony. nie podciąłeś jej przed wspawaniem profilu?
Phantom - 2018-05-21, 18:10
Była zdrowa więc jedynie zeszlifowałem i pomalowałem antykorozją. Do tego wspawałem.
Szybkie pytanko- błotniki w każdej wersji były takie.same czy się różniły? Mam 1.3 na szerokich mostach i okazję kupić błotnik zdrowy z SJ10
kurt_ - 2018-05-21, 21:27
Widzę, że ogarnąłeś MIGa bez pomocy:)
Phantom - 2018-05-21, 21:33
Niestety nie sam, ale z pomocą kumpla mechanika. Miałem problem z połączeniem 3mm blachy z 1mm :)
Warsztatowa spawara na 1-ce była za mocna i paliła budę. Ale jakoś się dało rady. Teraz myślę jak odratować błotnik i jak podciąć je. Chyba wstrzymam się do czasu jak zakupię poszerzenia i wtedy odrysuję i wytnę.
kurt_ - 2018-05-21, 21:36
jakiś plan;) Najlepiej załóż docelowe koło jeszcze i zwykrzyżuj;)
Phantom - 2018-05-25, 12:26
Zmiana planu :)
wytnę fartuch i wstawię go, a potem do niecho bede równać blachę błotnika. Przy okazji zostawię rant na taśmę z przenośnika (błotnik). Bushfuckery jednak odpadły- za drogie i za szybko je szlag trfi.
[ Dodano: 2018-05-26, 17:14 ]
No i dziś, jako że sobota - to czas na drugi próg. Ten był bardziej zgniły a więcej mocowania się było. Suma Summarum jest tak
O dziwo przedni lewy błotnik / nadkole w bardzo dobrym stanie. Tył gorzej ... No i pytanie - ten przedni gdzie, w którym miejscu ciąć ? Ktos mógłby zaznaczyć na tym zdjęciu ? Z gory dzięki.
Rży okazji wymieniłem klocki hamulcowe bo tamtych już nie było. Niestety, zerwana śruba w jarzmie. Lecę do działu giełda ... ktoś ma na zbyciu? aisin
Starscream - 2018-05-26, 21:45
mnie najbardziej podoba sie ten "teleskop" Jak miałem koparko ładowarkę to samuraja na widły i robota była super przyjemna teraz mi kanał tylko został.
[
michau - 2018-05-26, 23:20
Konkretne zaplecze Pierwsze zdjęcie wygląda jak z targów wystawienniczych. Wszystko czyściutkie, nowiutkie, nie ubabrane smarami. Nawet manekin jest
Phantom - 2018-05-27, 09:36
No zaplecze w robocie jest konkret- to fakt. Bez tego musiałbym dać Samiego do obcych i bulić jak za zboże. Ani garażu nie mam ...
Manekin? :)) to kumpel spawacz. Ale fakt - wyglada jak manekin na tym zdjęciu Hahaha
Za tydzień kolejny etap - dokończyć / zaślepić profile w progach kwadratami 80x80 i podłoga pasażera bo niebawem mi fotel wyleci dołem. JAk u Flintsonesow :)
woodek - 2018-06-04, 12:28
Phantom jak idą pracę? Ja wstawiłem próg i wziąłem się za pierwszy błotnik.
Macie jakieś patenty na nową podłogę paki? Myślałem dać płaską blachę wzmocnić profilami zamkniętymi od spodu. Ale wygięta jest sztywniejsza i lepiej pracuje, tylko jak to zrobić z głową.
michau - 2018-06-04, 12:41
A może panel ze stalowego grzejnika? Ciekawe jaka grubosc blachy
Grzejnik :D
Tanto - 2018-06-05, 20:54
przyszło mi do głowy przed chwilą - a może by popytać w jakiejś firmie która robi blachy dachowe, trapezowe. Z tego co słyszałem zdarzają się mali lokalni producenci.
kostuch - 2018-06-06, 15:46
Trzeba dorwać brygadę co dachy z blachy robią.
Mają takie fajne giętarki krawędziowe. Pewnie za flaszkę udostępnią, żeby sobie arkusz blachy delikatnie potrapezować
Phantom - 2018-06-10, 12:28
U mnie niestety się skomplimowalo. Dam to kumplowi do roboty i mi wyspawie. Kupiłem od niego przedni stalowy zderzak więc kompleksowo mi ogarnie auto.
Moszi - 2018-06-13, 17:19
Jaki środek stosujecie do zabezpieczenia profili zamkniętych
W takie miejsca jak tu
[ Dodano: 2018-06-13, 17:23 ]
Albo tu
GREGOR - 2018-06-18, 13:06
Testowałem BOLL-a, jest biały, prawie bez zapachu, ale jakoś słabo kryje i słabo się aplikuje, bo się pieni.
Docelowo tryskałem środkiem o nazwie RANAL.
Ciemny bursztyn, śmierdzi jak nowy polonez, ale po tygodniu wietrzeje.
Bardzo dobra aplikacja dedykowanym pistoletem i dodatkową rurką.
Pozdrawiam
GREGOR
|
|