Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - CO LEPSZE REDUKOR 4,16 CZY DYFERENCJAL 5,38

krzyszaj - 2012-09-04, 19:57
Temat postu: CO LEPSZE REDUKOR 4,16 CZY DYFERENCJAL 5,38
Kupilem opony 31" kopia simex,od tamtej pory w terenie tylko 1 bieg .Nie da rady jechac w bagnie po zderzak. Zastanawiam sie co lepsze reduktor 4,16 albo dyfer 5,38 ta sama kasa. :lol: to jest na jedynce http://www.youtube.com/watch?v=djyQ09CCqRc
wisniowy21 - 2012-09-04, 20:07

reduktor 4.16
krzyszaj - 2012-09-04, 20:08

w niedziele wyjazd o 13 wisnia
slavok - 2012-09-04, 20:12

no bida jest, ja bym szedł drogą 4.16 i blokada na tył.

btw. ta rurka robiąca za snorkel nie jest przypadkiem zbyt małej średnicy ?

krzyszaj - 2012-09-04, 20:16

Ktos pisal ze na 4,16 to sie 3 rusza, to prawda. Czy to nie bedzie az za mocne zwolnienie?

Rurka fi 60 ciagnie bez problemu.

slavok - 2012-09-04, 20:20

na 31cali jest w sam raz.

http://youtu.be/VsEwhciSqfk tutaj masz na 235/75/15 i 1 bieg bez gazu.

wisniowy21 - 2012-09-04, 23:19

ale jedziemy w las ? ok niedziela 13 , mam egzamin w piątek ale pewnie będę , w 2 kole uszczelniacz mi wywaliło...
Didymos - 2012-09-05, 09:40

Ja, dla odmiany, wolałbym zmienić przełożenia w mostach.
Reduktor 4,16 dużo da w terenie, ale nie rozwiąże problemu na asfalcie.
Przy 31x10,5 i oryginalnym silniku na piątce i tak będzie się dało jechać tylko z górki :roll:

wisniowy21 - 2012-09-05, 10:11

Pytanie było o teren :)
Qwai - 2012-09-05, 10:45

4,16 zwalnia szosowe o bodajże 12%
Na 31' simexie mam 80km/h prędkość przelotową oczywiście na piątce (Simex na asfalt dodmuchany na 2,2 atm )

Didymos - 2012-09-05, 17:28

A jak Ci się jeździ na piątce, jesteś w ogóle w stanie jakoś przyzwoicie przyspieszać?
4,16 ma to samo przełożenie szosowe, co litrówka.
Ja mam w tej chwili reduktor od litrówki i 4,11 w mostach, przy gumach 235/75 nie ma rewelacji, dlatego zakładam mosty 5,125.
Wiem, że chodzi głównie o teren, ale czasem goni się na rajd spory kawałek po czarnym...

krzyszaj - 2012-09-05, 19:40

Na 4 birgu przyspiesza jak wzuce 5 to jak nie ma wzniesienia to jedzie,aby lekie wzniesienie to zwalnia.Malo jezdze po czarnym.
albert - 2012-09-13, 21:49

mam 4.16 przy silniku 1.9D
moc na kazdym biegu opony 235/75 - nie ma mowy zeby sie zakrztusil

jeżu - 2012-09-14, 11:43

albert napisał/a:
mam 4.16 przy silniku 1.9D
moc na kazdym biegu opony 235/75 - nie ma mowy zeby sie zakrztusil


Jaki vmax na czarnym i jaka znośna prędkość przelotowa?

Hałas - 2012-09-14, 12:18

Reduktor również mi wydaje się lepszą opcją ale... jednak 4,16 wychodzi sporo drożej niż 5,38 bo zakup reduktora z 410 to jeszcze nie wszystko
slavok - 2012-09-14, 13:21

Nikt nie mówił, że offroad to tania zabawa.
albert - 2012-09-14, 13:38

generalnie na czarnym predkosc 80 -90 i to jest mysle optymalna
reduktor zwalnia na czarnym okolo 12 procent
oczywiscie mozna szybciej ale jak jechalem 120 to mi weze wywalilo z obejm- cisnienie wyrzucilo :mrgreen: i szybko sie grzeje, moze to wina chlodnicy bo mam od peugota 1.9d, no ale to maly peugocik a moja konserwa z oplywowymi kszytaltami i dodatkowym ciezarem chyba daje jej w kosc..

niedlugo wrzuce jakas wieksza to moze tempeatura spadnie

Hałas - 2012-09-14, 16:58

Nigdy nie marzyłem nawet, że OR będzie tani, jednak w pierwszym poście czytamy
Cytat:
Zastanawiam sie co lepsze reduktor 4,16 albo dyfer 5,38 ta sama kasa.

Co trochę się z prawdą mija :-)

slavok - 2012-09-15, 10:16

a to już zależy czy sobie sam to 5.38 włożysz i wyregulujesz czy oddasz to do kogoś kumatego by to zrobił jak bozia przykazała, bo jeżeli to 2gie rozwiązanie to z kasą może być podobnie... 5,38 to teraz gdzieś 1400-1600zł, nikt Ci tego za friko nie założy.
adalbert - 2012-09-15, 11:01

Tańszą opcją 5,38 są przełożenia z Viertarki 5,125 choć ostatnio ceny jakie obecnie są na rynku wtórnym delikatnie mówiąc powalają. Ostatnio przy zmianie mostów zauważyłem brak pół ząbka na wałku ataku a chomik wczoraj rozebrawszy tylny dyfer celem wrzucenia spawlocka zauważył trzy ukruszone zęby na talerzu. Zacząłem się zastanawiać czy nie lepiej dać 4,16.
Hałas - 2012-09-15, 12:50

Karwa faktycznie 1500 na allegro :shock:
kiedyś jak się orientowałem to za 600-700 mozna było mieć 2x kompletny kosz z przełożeniami ;-)
Przy takiej cenie w/g mnie niema się co zastanawiać i brać 4,16

Cytat:
Ostatnio przy zmianie mostów zauważyłem brak pół ząbka na wałku ataku a chomik wczoraj rozebrawszy tylny dyfer celem wrzucenia spawlocka zauważył trzy ukruszone zęby na talerzu

Wymiary koła te same a zębów więcej. Niema opcji ząb musi być mniejszy znaczy się mniejsza wytrzymałość :roll:

slavok - 2012-09-15, 12:59

Hałas napisał/a:
Karwa faktycznie 1500 na allegro :shock:
kiedyś jak się orientowałem to za 600-700 mozna było mieć 2x kompletny kosz z przełożeniami ;-)
Przy takiej cenie w/g mnie niema się co zastanawiać i brać 4,16

Chyba mylisz 5.38 z vitarowymi przełożeniami 5.12 :mrgreen:

Hałas napisał/a:

Cytat:
Ostatnio przy zmianie mostów zauważyłem brak pół ząbka na wałku ataku a chomik wczoraj rozebrawszy tylny dyfer celem wrzucenia spawlocka zauważył trzy ukruszone zęby na talerzu

Wymiary koła te same a zębów więcej. Niema opcji ząb musi być mniejszy znaczy się mniejsza wytrzymałość :roll:


Wydaje mi się, że to może być skutkiem niewłaściwej regulacji luzów międzyzębnych wbrew pozorom nie jest to takie proste, nie na darmo przełożenia wychodzące z fabryki są parowane atak-talerz a ich mieszanie też czasami kończy się wykruszeniem zębów.

Hałas - 2012-09-15, 13:11

Dobra doczytałem :mrgreen:
5,12 vitara 8v
5,38 vitara USA (nie wiem jaki silnik ale mniejsza o to)
na myśli miałem faktycznie 5,12 ;-)

A przekładanie w parach raczej łączył bym z nierównomiernym zużyciem :roll:

slavok - 2012-09-15, 14:18

5,38 czy tam 4,57 to żadna vitara z USA to przełożenia robione przez nitro, yukona itd. ( http://www.yukongear.com/...&SpotlightID=23 ) czy inne fabryki specjalnie do samuraia - są plug&play bez żadnej rzeźby (w stanach to jest tak tanie, że nikt tam nie bawi się w jakieś rzeźbienie z vitar), nie piszę o nierównomiernym zużyciu tylko o parowaniu nowych kompletów talerz-atak jak wychodzą z ww. fabryk, na każdym z tych elementów specjalnym markerem wypisany jest numer serii i na talerzu i na wałku atakującym taki sam.
krzyszaj - 2012-12-17, 18:27

4,16 zamontowane i przetestowane nie ma braku mocy jest bomba
Didymos - 2012-12-17, 18:38

A na czarnym używasz piątki do czegoś więcej niż zjeżdżania z górki?
:mrgreen:

krzyszaj - 2012-12-17, 18:58

jest za slisko zeby sprawdzic ale bedzie dobrze wczesniej w miare sie toczyl teraz bedzie lepjej :lol:
robercik - 2012-12-17, 19:05

4,16 fajna zecz ale kasa hm? a 5,12 miej niz połowa kosztow.albo lepiej. mnie wyszło razem z simeringami i olejem ie licząc własnej roboty ok 500 zł. przy 4,16 uzywałes kiedys w llzejszym terenie 4h ? pewno nie :)
krzyszaj - 2012-12-17, 20:34

reduktor dlatego ze mosty beda wymieniane prawdopodobnie na wiosne
rybagosc - 2012-12-26, 20:02

witam buduje zmotę na bazie samuraia z mostami od lj70 toyoty mam silnik baleno 1,6 16v i pytanie brzmi czy reduktor 4,16 ogarnie temat na 35 calowych kołach czy trzeba jeszcze większe przełożenie oczywiście auto do przeprawy ??
slavok - 2012-12-27, 12:42

biorąc pod uwagę to, że przełożenia w mostach od LJoty to 4.875, powinien dać radę.

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group