|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - afgany w samim
krzyszaj - 2012-12-10, 19:05 Temat postu: afgany w samim mosty portalowe afgany co myslicie na ten temat w samuraiu
Hałas - 2012-12-10, 20:32
mosty dość ciężkie (w porównaniu do seryjnych)
Może być problem z częściami
Będzie problem z blokadami
Zwolnica dość mała (za to główka mostu praktycznie nie wystaje)
podobno potrzeba speca żeby to poskładał (dyfer)
Dość dobra cena (jak na zwolnicę)
przy rozsądnych kołach i silniku raczej ciężko będzie zabić
Generalnie majstry od UAZów nie polecają zakładać (jak ktoś ma to się cieszyć ale dołożenie mało opłacalne (oczywiście w UAZie)
Do suzuki cały czas mi po głowie chodzi taki szatański plan (na pewno przez najbliższe kilka lat tylko plan)
aha i od razu trzeba doliczyć koszt remontu, zmiany hamulców na tarczowe (4bębny) no i nijako przy okazji warto by było od razu postawić to na sprężynie.
czesio6969 - 2012-12-10, 20:35
pewnie było kilka razy już pisane o tych mostach, też myślałem nad tymi mostami, ale jest zawsze ale, 1 WAGA - 2 cena i cena części zamiennych. osobiście mam taki cel by wzmocnić orginały mosty i zalożyć 33 cale, waga robi swoje nie raz o tym się przekonałem
Hałas - 2012-12-10, 20:40
Prześwit też
Kwestia tylko odpowiedniego kompromisu.
Na chwilę obecną zamiast pakować mosty Toyoty (takki trend ostatnio) wolał bym afgany
czesio6969 - 2012-12-10, 20:50
prześwit też ale też od kierowcy ) a jakie opony by planował do afganów
Hałas - 2012-12-10, 21:02
po mojemu jakieś 33' powinno być OK
Nie śledzę cen ale afgany pewnie koło 3k+ przeróbki
Czyli myślę w 5k powinno się zmieścić z tarczami i jakimś małym remontem.
Pytanie ile trzeba pieniędzy i kilogramów, żeby upancernić seryjne mosty?
krzyszaj - 2012-12-10, 21:03
35/12.5/15
[ Dodano: 2012-12-10, 21:05 ]
nowe 24 lata lezaly w magazynie mosty z blokadami mechanicznymi
Hałas - 2012-12-10, 21:08
Jeżeli już leżą w garażu to montuj i nie zapomnij podzielić się fotkami
Możesz coś więcej napisać na temat blokad?
krzyszaj - 2012-12-10, 21:11
fizycznie ich nie posiadam jeszcze znajomy to znalazl w rosji w srode ma je ogladac
Hałas - 2012-12-10, 21:16
to pewnie z 10k w złotówkach będzie trzeba położyć?
Podobno może być problem na granicy (z Rosji nie wolno wywozić nic co ma coś wspólnego z wojskiem)
No i po tylu latach spodziewał bym się wszystkich uszczelniaczy i uszczelek do wymiany.
Choruje na te piekielne mosty od czasu, kiedy leżały u kumpla na podwórku...
Niestety nie dał się namówić na założenie ich do srajtka (a swojego wtedy jeszcze nie miałem)
krzyszaj - 2012-12-10, 21:23
cena jest dobra uzywki tyle kosztuja na allegro cala sprawa rozbiega sie o stan ich granica to nie problem mieszka sie blisko
KSikorski - 2012-12-11, 09:43
Regulacja mostu składanego z dwóch połówek to koszmar porównywalny tylko ze strzałem w kolano.
Do 33 cali spokojnie wystarczają mosty suzukowe.
Przód:
Wzmocnione półosie z przegubami - 1600zł
Łożyska zwrotnicy - ok.160zł
Uszczelniacze półosi - ok.20zł
Uszczelnienia gumowe kuli - ok.160zł
Uszczelnienia filcowe kuli - ok.20zł
Do tego łożyska piasty z uszczelniaczem - 220zł
Tulejki prowadzące przegub (to jest długowieczny element i jak się nie zmieliło przegubu to rzadko jest potrzeba wymiany) - 200zł
Łożyska wałka atakującego - około 100zł
Uszczelniacz wałka atakującego (tylko oryginał jest 3 wargowy) - ok.50zł
Tuleja rozprężna - 106zł
Łożyska kosza dyferencjału - ok.120zł
Około 2750zł za przedni most.
Tył:
Łożyska kół z pierścieniami - 260zł
Łożyska wałka atakującego - około 100zł
Uszczelniacz wałka atakującego (tylko oryginał jest 3 wargowy) - ok.50zł
Tuleja rozprężna - 106zł
Łożyska kosza dyferencjału - ok.120zł
Półosie można zostawić seryjne, ewentualnie kombinować z półosiami z grand vitary (jakieś 600zł).
Około 630zł za tylny most.
Czyli około 3400zł za remont samuraiowych mostów i przy rozsądnym użytkowaniu wytrzymają duże koła np.simex 32 cale z blokadami. Do tego można doliczyć koszty reperaturek hamulców, przeróbki tyłu na tarcze itp., ale to dotyczy każdego mostu jaki by się nie kupiło. Można też doliczyć blokady przód i tył za 5000zł. Porządny remont jakiegokolwiek innego mostu niż suzukowy będzie tylko droższy :D a myślę że tak realnie to pakowanie mostów od innych aut jest bez sensu.
Hałas - 2012-12-11, 11:33
Fakt znajomy ma 33'(albo troszkę mniej nie jestem pewien) na suzukowych mostach (przód samurai z półosiami spidertraxa i tył jimmnego)
Większych awarii od dłuższego czasu brak tylko... łożyska do wymiany co rajd. (dystansów niema ale dość duże odsadzenie na felgach)
KSikorski - 2012-12-11, 13:58
Na łożyska w piastach i zwrotnicach zasadniczy wpływ ma długość dźwigni, czyli dystans/odsadzenie
krzyszaj - 2013-01-28, 19:59
mosty sa trwa montaz http://chomikuj.pl/krzyszaj/Galeria/sami
Hałas - 2013-01-28, 20:20
Kibicuję i czekam, żeby zobaczyć jak to będzie robiło
krzyszaj - 2013-02-17, 18:37 Temat postu: bomba przetestowane jest bomba przelozenie 5,3 plus reduktor 4,16 http://chomikuj.pl/krzyszaj/Galeria/sami+afgany
Hałas - 2013-02-17, 18:42
Wygląda ciekawie
Czekam jeszcze na filmik
Maverick - 2013-02-17, 18:55
Krzyszaj, a te mosty są z blokadami? Albo będą może w przyszłości?
Na oponach 35/12,5/15 jaki masz prześwit od najniższego punktu (gruchy) do podłoża?
sokratesb - 2013-02-17, 22:32
No i to jest mała grucha! Niezła alternatywa dla zwolnic.
Ale jak te przełożenia i w ogóle całe flaki zmieściły się w takiej małej gruszce?
Hałas - 2013-02-17, 22:42
@sokratesb poczytaj o afganach a potem idź się wywstydź
sokratesb - 2013-02-18, 00:34
Rozumiem, że chodzi o zwolnice?
Już przeczytałem, idę się wstydzić...
krzyszaj - 2013-02-18, 17:00
z tylu 100% blokady z przodu nie rozkrecalem wiec nie wiem momenatami dwa ciagna
przeswit do gruchy na 31/10,5/15 34 cm
sokratesb - 2013-02-18, 17:19
A ile jest na serii? Z seryjnymi mostami i oponami?
|
|