Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Kupiłem SJ 410 i mam kilka pytań bo jestem zielony

czuperek - 2012-12-12, 17:46
Temat postu: Kupiłem SJ 410 i mam kilka pytań bo jestem zielony
Hey,
kupiłem dzisiaj samiego SJ 410 z 86`. Ogólnie sprzęt fajny, ma opony terenowe, podwyższony ( mosty pod amory). Największy problem - ruda Krystyna, zjadła praktycznie pół podłogi u kierowcy i dużą część bagażnika. Mam zamiar teraz to robić w pierwszej kolejności.

Mam kilka pytań:

Blacharka:
- co powiecie na zaspawanie dziur a potem na cały spód (nogi + paka ) dać blachę ryflowaną ?

Malowanie:
- czym najlepiej po blacharce zakonserwować oraz pomalować budę?
- czym pomalować i zakonserwować podwozie ?

Mosty:
-Jak sprawdzić czy mam szerokie czy wąskie mosty ( wiem że 410 miało wąskie ale może coś tu kiedyś kombinowali).

Ogrzewanie:
-Czy u was też tak słabo działa, praktycznie nie daje ciepła.

Blokada:
-Mam między fotelami jakieś pokrętło nie wiem do czego służy, czytam gdzieś że to blokada mostu ale chyba u mnie nie działa to a może mosty są inne ?

Tuning:
-Co warto zostawić a co zmienić w 410? Chodzi mi o plusy i minusy 410 w porównania do 430 lub diesla.
Mam zamiar jeździć turystycznie na jakieś wypady do lasu i czasem troche popluskać po wodzie i błocie.


Mam więcej pytań ale to może pomalutku.

Dzięki za odpowiedzi - wkońcu marnuje Was czas. :oops:

Kamilson - 2012-12-12, 17:54

Ja naprawde nie chce byc nie miły.. ale to wszystko masz gdzies na forum opisane.. admin sie namęczył ladnie posegregował wszystko .. poszukaj :) troche trudu nie zaszkodzi :) aa to dopiero początek walki z Suzuką
czuperek - 2012-12-12, 18:14

Ok poszukam ale jak by ktoś miał ochotę podpowiedzieć coś to serdecznie dziękuje z góry :)
sokratesb - 2012-12-12, 18:25

Phi! Lenistwo się szerzy... Jest ładnie posegregowane, na prawdę nietrudno znaleźć. Poprawię tylko błąd:
Jest 410 i 413, ale nie ma 430.

czuperek - 2012-12-12, 18:28

panowie bez takich jestem tu nowy nie wiem jeszcze co i jak wiec luzno tam ;)

poszukam :)

Didymos - 2012-12-12, 18:47

Wybij sobie z głowy ryfla, to najgorsze co można zrobić, wiecznie będzie się pod tym gromadziło błoto i wilgoć, podłoga pod spodem skoroduje o wiele szybciej.
Najlepszy tuning, to założenie silnika ze skrzynią od sj413/samurai, wtedy zaczyna fajnie jechać.
Daj foty tego cuda, to forumowi krytycy będą mogli powiedzieć coś więcej.

czuperek - 2012-12-12, 19:01

co proponujesz na podloge?
Kamilson - 2012-12-12, 19:05

Didimos ma racje najlepiej wsadzic silnik 1.3 ( akurat mam taki do sprzedania ) hehe .. taak naprawde.. to zalezy jaki masz budzet ... boo jesli masz 3000 tys do wydania i myslisz ze to duzo to NIE nei jest to duzo.. :)
Wtedy po prostu doprowadz go do jezdzącego stanu


czuperek przyzwyczai sie , zee tu jest duża loża szyderców :) czekająca naa kazdą nawet najmnijeszą pomyłke :-x

czuperek - 2012-12-12, 20:25

silnik to mam w planie ale z czasem i jak juz to od razu 1.6 chyba poleci :)

narazie blacharka + nowy lakier :)

Zawias - 2012-12-12, 20:42

A jaki masz budżet na naprawy ?
czuperek - 2012-12-12, 20:52

A ile to mnie moze kosztowac?

Chodzi o wymiane praktycznie całej blachy na podlodze ( sam robie) + malowanie ale tego nie licze bo materiał mam i też sam maluje.

Zawias - 2012-12-12, 20:59

Może Cię kosztować kilkaset zł.i pół roku roboty w wolnych chwilach.
czuperek - 2012-12-12, 21:47

czasu mam w brut...powiedzcie tylko czym ta podloge zrobic i jutro sie biore do roboty
Kamilson - 2012-12-12, 23:04

proponuje blachą
czuperek - 2012-12-12, 23:07

no to mi kolego pomołeś przeciez tego jest masa rodzai ;p
Kamilson - 2012-12-12, 23:14

I tak ci zgnije :) hehe ...
yenko - 2012-12-13, 07:38

Kup czarną blachę stalową 1,5mm na podłogę i łataj.
jeżu - 2012-12-13, 07:52

Zwykła blacha 1mm, ewentualnie dach z jakiegoś auta - jak ktoś ma dojście, podobno jakość lepsza.
Siwy - 2012-12-13, 10:52

na podloge proponuje blache 1,5 mm - co do kosztow takiej operacji wyspawanie budy z zakonserwowaniem podwozia kosztuje w granicach 1500 dukatów polskich (pez prac lakierniczych tzn. szpachlowanie itp.)
Didymos - 2012-12-13, 10:58

Na podłogę zdecydowanie 1,5 mm, 1 mm to trochę za cienko, zwykła czarna blacha, bo się dobrze spawa, a później zwykłe gumowe dywaniki albo guma z metra, byle się łatwo i szybko wyjmowało.
czuperek - 2012-12-13, 11:29

a nie lepiej jakis ocynk ?
slavok - 2012-12-13, 11:45

nie, ocynk się spawa do dupy zwykłym migomatem, po za tym ocynk który się utlenia z blachy podczas spawania jest cholernie szkodliwy... zwykłą blachę daj tak jak koledzy radzą i pomalują jakąś dobrą farbą.
czuperek - 2012-12-13, 11:57

ok

[ Dodano: 2012-12-16, 20:25 ]
Koledy mam pytanie bo siedze na tym forum, czytam i nic nie rozumiem za duzo dla mnie nowej wiedzy.

Mam pytanie:
- co daje to przelożenie 5,125 i dlaczego one jest najlepsze ?
- jak mam samuraja 1.0 z 88 roku to jakie ja mam przełożenie ?
- jak to jest z tym reduktorem jakie jest przelożenie w 1.0 i dlatego to 4 ileś tam jest najlepsze ?
- czy z czasem jak bym chciał coś motać to wymieniać i przełożenie w mostach i w reduktorze ?

z góry dzięki za wytłumaczenie

sjbielsko - 2012-12-24, 15:33

5.125 troche wolniejsze niz oryginalne mozesz na wyzszym biegu jechac w terenie bez wiekszej straty mocy taka samo jest z reduktorem im wolnijesz przelozenia tym lepiej jak masz 1.0 reduktor do tego 5.125 i silnik 1.3 to jedziesz na dwójce tam gdzie twoj kolega na seri 1.3 piłuje jedynke i jedzie tak samo..

pewnie chodzi ci o 4.16 redukuje o 84%krotki a długie o 12% przydatny przy kiekszych kolach blokadach itp..

zamiast brac sie z przelozenia zmien silnik na wiekszy i zalóż porzadne simexy:)

(jesli cos zle mowie to poprawcie)

Didymos - 2012-12-24, 18:43

Litrówka już fabrycznie ma niezłe przełożenia (4,11 w mostach + wolniejszy reduktor), z silnikiem i skrzynią od sj413/samurai całkiem nieźle sobie radzi z gumami 235/75/15, jest zauważalna różnica między samuraiem.
Nie jest natomiast prawdą, że reduktor 4,16 będzie wolniejszy na przełożeniu szosowym, bo przełożenie szosowe ma dokładnie takie, jak litrówka.

wariant123 - 2013-02-12, 18:45

a mi sie wydaje, ze w rame od litrówki nie wsadzisz silnika od 13 bo uchwyty łap (przy ramie) są w innych miejscach
Zawias - 2013-02-12, 19:02

To chyba nie jest duży problem.
zawada - 2013-02-12, 19:12

z tego co chłopaki pisali to tylko mocowanie czyli łapy zmieniały miejsce
Didymos - 2013-02-12, 21:34

Mam w litrówce silnik od 1,3, w prawdzie już tak kupiłem, ale nie widać, żeby łapy były przespawane, jakoś to wszystko spasowało.
Jak będę zakładał 1,6 to przyjrzę się dokładniej


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group