Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - od czego wspomaganie do koł 35 cali

rybagosc - 2013-01-08, 19:56
Temat postu: od czego wspomaganie do koł 35 cali
jak w temacie robię zmotę samurai na mostach lj70 i chcę założyć wspomę z przekładnią od opla omegi czy ukręci kołami 35 cali w błocie ?? czy szukać innego rozwiązania ??
Zawias - 2013-01-08, 20:30

Przydałaby się chłodnica płynu wspomagania.
rybagosc - 2013-01-08, 21:01

hm to chyba nie problem a sama maglownica o pompa daje radę ukręci bez problemu ?
Zawias - 2013-01-08, 21:39

Myślę,że tak.
KRZYKKU - 2013-05-01, 00:21

a zdradzisz od jakiej omegi szukać przekładni? wiem że od A tylko nie wiem z jakim silnikiem chyba że to wszystko jedno? dużo z tym roboty? pompa też z omegi?
kostuch - 2013-05-01, 11:31

Radzę najpierw wziąć do ręki przekładnię z omegi i vitary.
Ta pierwsza jest ze dwa razy większa (i cięższa).
Poza tym nie pasuje wąs i stożek końcówki.
Zaletą jest niska cena.

KRZYKKU - 2013-05-01, 12:46

Ok, rozumiem. Fakt że omegowska jest duuużo tańsza i w zasadzie mam dostęp dosłownie za kilkanaście zł ale jak z Vitki jest bardziej kompatybilna to z pewnością wolałbym dać te 2 stówki więcej i cieszyć się wspomną bez dodatkowych niespodzianek. Kostuch a obojętnie czy z Vitki 8V czy 16V ? czy przy poszukiwaniach przekładni mam sie kierowac czyms konkretnym tzn. były jakieś różne?
kostuch - 2013-05-01, 15:09

KRZYKKU napisał/a:
Ok, rozumiem. Fakt że omegowska jest duuużo tańsza i w zasadzie mam dostęp dosłownie za kilkanaście zł ale jak z Vitki jest bardziej kompatybilna to z pewnością wolałbym dać te 2 stówki więcej i cieszyć się wspomną bez dodatkowych niespodzianek. Kostuch a obojętnie czy z Vitki 8V czy 16V ? czy przy poszukiwaniach przekładni mam sie kierowac czyms konkretnym tzn. były jakieś różne?

Moje wspomaganie jest na etapie przekładni leżącej pod stołem i czekającej na wolny czas :mrgreen:
Z tego co wiem 8v i 16v były identyczne.

Jak zakładasz do 1.3 to będziesz musiał wyrzeźbić dodatkowe koło pasowe. Trzeba też zrobić nową sztycę bo jest inny wieloklin (najlepiej mieć vitarowską i zrobić szczep z samuraiowską). Powinieneś też wymyślić podnoszenie obrotów na podstawie sygnału z pompy, bo można zadusić silnik.

KRZYKKU - 2013-05-01, 21:38

a nie wystarczyło by podnieść ogólnie wolnych obrotów na powiedzmy 1000 - 1100 ?
Didymos - 2013-05-01, 21:47

Można, ja mam obroty ustawione na ~1000/min. i przy kręceniu fajerą motor się nie dusi.
slavok - 2013-05-01, 21:49

Krzyku daj sobie spokój z takimi usprawnieniami... podejrzewam, że 100% samuraiów z dokładanym wspomaganiem nie ma takich usprawnień i jeżdżą, mam wspomaganie od omegi i nie udało mi się zdusić silnika ani razu.
kostuch - 2013-05-01, 23:07

Można podnieść obroty, można nic nie robić, można też zrobić zgodnie ze sztuką :-)
Zwłaszcza że w samcu w gratisie jest podnoszenie obrotów przy obciążeniu elektrycznym (światła, nagrzewnica, etc). Wystarczy podpiąć tam dodatkowo sygnał z pompy i gitara. Pod warunkiem oczywiście że jeszcze ta funkcja działa :->

Gdzieś czytałem że każde 100 obr więcej na wolnych to dodatkowe 0,5l więcej zużycia paliwa na 100km...

KRZYKKU - 2013-05-01, 23:43

Rozmawiałem dziś z kolegą i mam zaklepaną przekładnię z Omegi za flaszeczkę więc będę taką montował... a za drugą flaszeczkę będzie pompa z przewodami i zbiorniczkiem oraz wszelkie graty potrzebne do zmotania w Samcu czyli jakieś tam napinacze pasek itp... nie pogardzę na pewno :-)
Podpowiedzcie jeszcze z czego pompkę dobrać i będę w niebie, dzięki :-)

slavok - 2013-05-01, 23:46

Ja mam pompkę też z omegi i robi ;)
Kwadrat - 2013-09-05, 15:11

Daj przekladnie od toyoty . Dłuzszy wąs i do tego wyprowadzony do przodu. Pompa jakakolwiek suzukowa da radę.
U nas chodzi na pompie od jimnego bo akurat podchodziła pod mocowania na silniku :)

A jesli nie. To podobnej wagi jest od disco 2 :) najlepiej z anglika jak dobrze poszukasz to tanio kupisz :)

rybagosc - 2013-09-06, 09:24

ło trochę temat stary jest ale kupiłem od omegi b i okazało się że ramoklatę którą kupiliśmy maotwory identycznie przerobione pod tą przekładnie więc pasuje jak talala tylko wąś do przeróbki ale to się da
bobromir - 2014-01-26, 00:55

A co sądzicie o wstawieniu przekładni z Patrola?
Zaletą jest to że montowana jest na zewnątrz ramy i zostaje dużo miejsca na inny silnik i nic nie przeszkadza żeby wsadzić większą chłodnicę. Wąs jest odpowiednio niski.
Na minus to trochę trzeba poszaleć z kątówką i wyciąć kawałek nadkola żeby weszła.
Trzeba by jeszcze zrobić nowy drążek do zwrotnicy i skrócić kolumnę.

Didymos - 2014-01-26, 12:18

Jak masz, to zakładaj, motania praktycznie tyle, co z każdą inną (nie licząc jimny, bo ta pasuje bez motania :mrgreen: ).
W partolu wąs jest skierowany do przodu, a więc cała przekładnia wypadnie w zupełnie innym miejscu niż oryginał, praktycznie przed samym mostem.

slavok - 2014-01-26, 17:04

Zawsze można zrobić tak:





:mrgreen:

Didymos - 2014-01-26, 17:22

Można i to bardzo fajne rozwiązanie, niestety nielegalne w PL :mrgreen:
Maverick - 2014-01-26, 17:57

Czy to jest hydraulika z jakiegoś wózka widłowego?
slavok - 2014-01-26, 19:57

Didymos akurat ten samochód będzie jeździł po rajdach w PL, ciekawe jak z przeglądami będzie :mrgreen:
Mav to od jakiegoś traktora - z tych takich wielkich, jak chcesz to Ci się dowiem dokładnie ;)

paw3ł - 2014-01-26, 20:05

Hydraulika siłowa.
Pompa + orbitrol + siłownik hydrauliczny.
Miałem coś takiego motać u siebie ale trafiła sie vitara.
W drugim samuraiu zmontowaliśmy takie ustrojstwo.
Chodzi lżej niż tradycyjna przekładnia, natomiast ból w tym, ze po puszczeniu kierownicy koła nie ustawiaja się na prosto. Ciężko tez ogarnąć przy prędkosciach rzędu 50km/h :)

airgaston - 2014-01-26, 22:02

A oryginał z diesla 1.9td nie pasował by?
SamNaSamZSam - 2014-01-26, 22:26

Pewnie by spasował idealnie, tylko dostępność na rynku wtórnym chyba mocno ograniczona.
sokratesb - 2014-01-26, 22:29

A pompy wspomagania nie przykręca się do bloku silnika? Bo jak tak, to chyba by jednak nie spasowało, bo 1.9TD to nie 1.3i.
Didymos - 2014-01-26, 22:38

Pompa wspomagania to szczegół, na 1,3 miejsca jest aż nadto :mrgreen:
marcinkdg - 2014-01-27, 08:47

Ja mam przekładnie omega + pompa elektryczna astra2 już 2 lata bez awaryjnie
bobromir - 2014-01-27, 15:26

A przerabiałeś jakoś wąsa w przekładni omegi? Czy pasuje jak jest?
marcinkdg - 2014-01-28, 06:48

Wąsa trzeba przespawać, ja mam wąsa od przekładni samuraia.
droidboo - 2014-01-29, 21:03

Ja mam przekładnie z omegi plus pompę z jakiegoś forda fiesty; nie wiem jakiego dokładnie, bo kupiłem ją na szrocie za piątaka:) Przekładnia do samuraia bardzo fajna. Mam koła 238/85r16 i bez problemu ten tandem nimi miesza. Ja wąsa oryginalnego od omegi obróciłem o 180 stopni. Jest krótsza od oryginalnej samuraiowej i skręt auta jest minimalnie mniejszy (na moście trzeba naspawać tyci podkładki pod śrubki ograniczające skręt. Plusem tej przekładni jest to, że połączenie jej z kolumną kierowniczą jest identyczne jak w samcu, więc po skróceniu przykręcamy po prostu wsio i działa. Pamiętać trzeba tylko, żeby pod takim kątem ją zamontować aby strzelała dokładnie w krzyżaczek przy grodzi. Poza tym jest tania i łatwo do niej podpiąć pompę wspomagania. Końcówkę drążka kierowniczego wstawiłem z jakiegoś chryslera, bo pasowała do wąsa.
bobromir - 2014-01-29, 22:43

@droidboo

Możesz napisać dlaczego stosujesz te podkładki pod ogranicznik skrętu? Czy brak ogranicznika w zakresie skrętu kól może być szkodliwy dla przekładni?
I w drugą stronę, jeśli skręt będzie większy niż seryjnie czy możemy coś uszkodzić przez większą siłę w ukł. kierowniczym jak będziemy skręcać na max?

droidboo - 2014-01-29, 23:26

Co do spawania ogranicznikow, to trzeba to zrobić aby to one ograniczamy max skręt a nie przekładnia, bo sadze, ze można by ją uszkodzić. Oryginalnieteż tez śruby, którymi przykrecamy blaszki od filcow w zwrotnicach ograniczają skret. Na tej przekładni z wasem z omegi i mostach z samca nie uzyskasz lepszego skrętu niż na oryginalnej przekładni, bo was w omedze jest krótszy od samuraiowego. Im bardziej skrecisz koła, tym większe obciążenie dla przegubów. Ja osobiście się cieszę, że ten skret mam minimalnie mniejszy, bo boję się o przeguby z aktualnym silnikiem. Nawet na gaznikowym 1, 3 nie jest problemem spowodować eksplozje przegubu:)
Starscream - 2014-02-02, 21:20

ktoś na zlocie w bukowinie miał z omegi fajnie mu to latało.
A co do orbitrola jechał ktoś z was np choć by traktorem z czymś takim z prędkością powyżej 50km/h???
to sie nie nadaje do samca żeby jeździć po drogach publicznych z prędkościami 60-100 i więcej.

Zawias - 2014-02-02, 22:01

Mam omegę i nie narzekam-koła 33.
marcinkdg - 2014-02-03, 00:43

Mnie osobiście udało się z drążka zrobić banan a przekładnia i pompa śmiga dalej, spawany wąs też nie ucierpiał, samurai ma słaby skręt , po co go jeszcze ograniczać? Ja auta używam w zasadzie tylko do trialu a tam każdy centymetr skrętu na wagę złota.
Pączek - 2014-02-03, 08:25

Vitara anglik wspomaganie montujesz po lewo od ramy nie od środka

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group