Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - blokada mostu tyl

adas - 2013-01-20, 15:18
Temat postu: blokada mostu tyl
witam szukalem ale nic konkretnego nie znalazlem chodzi mi o tylni most chce go zblokowac na stale jakie sa przeciw czy cos w nim po jezdzie po czarnym bedzie sie psulo czy to nie wplynie na awaryjnosc mostu
Hałas - 2013-01-20, 15:22

Zależy jakie koła, przy mniejszym będą się prostować łuki (na śliskim zacieśniać :mrgreen: ) no i opony będą lecieć b. szybko
Didymos - 2013-01-20, 15:42

Po czarnym jeździ się średnio, na ciasnych zakrętach, czy rondach popiskują koła i trzeba trochę powalczyć z kierownicą.
Pojeździłem kiedyś samcem z zablokowanym tyłem i sobie bym czegoś takiego nie zafundował, chyba, że fura tylko do użytku w terenie.

adas - 2013-01-20, 16:07

opony 235 75 na 15 typowa kostka w teren a do kosciola i na zakupy nie bede nim raczej jezdzil
Didymos - 2013-01-20, 16:10

To możesz zaryzykować, dojazdy po czarnym jakoś przemęczysz, kwestia przyzwyczajenia :mrgreen:
adas - 2013-01-20, 16:16

dokladni tez tak mysle chce go zrobic tak typowo w teren a to chyba bedzie sie lepij tam sprawdzac
czesio6969 - 2013-01-20, 16:50

tył SPAWAJ śmiało latam tak 2 lata ten już bedzie 3 rok opony 31 cali silverston extreme, półoś raz urwałem na szutrowej drodze wina łożyska, opony po tylu latach stan bardzo dobry, tylko w teren auta używam dojeżdżam czasem na miejsce po asfalcie po 20km w jedną strone i jest git, niema co się pier... lić za przeproszeniem,
corny - 2013-01-20, 19:25

jesli używasz only teren spokojnie spawaj opony i podzespoły w miarę możliwości wytrzymują ... w zakrętach fakt wynosi czy tam prostuje ale kwestia przyzwyczajenia zresztą jak do całego auta hehe taki jego urok
Dany - 2013-01-22, 18:19

Tył spawaj a kasę co miałeś w tył wsadzić to na przód coś zrób...
corny - 2013-01-22, 22:02

tylko nie LR :-)
tomalab - 2013-03-08, 09:26

przy wspomaganiu kierownicy i sporadycznym poruszaniu po czarnym mozna spawać ale bez wspomagania radze LR 1530 tylko nie 1510 . ogólnie zależy ile waży tył samca jak ma klatke winde z tyłu toporny zderzak i porusza sie po czarnym odradzam spawanie
gregor600 - 2013-03-11, 14:15

Ja mam tylny most na sztywno. Różnica w terenie kolosalna, oczywiście na plus. Na czarnym różnicę czuć w zasadzie tylko na skrzyżowaniach, ale idzie się przyzwyczaić. W zużyciu opon jakoś różnicy nie zauważyłem. W błocie, trawersy, podjazdy REWELACJA!
Dany - 2013-03-11, 15:00

gregor600 napisał/a:
Ja mam tylny most na sztywno. Różnica w terenie kolosalna, oczywiście na plus. Na czarnym różnicę czuć w zasadzie tylko na skrzyżowaniach, ale idzie się przyzwyczaić. W zużyciu opon jakoś różnicy nie zauważyłem. W błocie, trawersy, podjazdy REWELACJA!


Też nic na czarnym nie odczułem po zamontowaniu blokady spaw-lock ;D
Przyznam się że na małych kółkach ( 195/80R15 ) nawet nie odczułem utrudnień na skrętach / skrzyżowaniach.
Dupka jest lekka, diesel mocno zmienia środek ciężkości auta.

paw3ł - 2013-03-11, 15:04

Spawaj śmiało. 3 lata jeżdżę i nic nie ukręciłem. Teraz będę zakładał 33" i zobaczymy jak to będzie.

Tylko nie w taki sposób

Dany - 2013-03-11, 15:16

Ten jest mistrzowski ;D
sokratesb - 2013-03-11, 16:16

Chodzi o to, że w złym miejscu jest pospawane? Nie ogarniam dyfrów, ale wydaje mi się, że jak jest tak pospawane, to duże koło będzie kręciło dookoła to małe, nie? :-D Swoją drogą, to małe koło o jest satelita?
SamNaSamZSam - 2013-03-11, 16:20

sokratesb napisał/a:
Chodzi o to, że w złym miejscu jest pospawane? Nie ogarniam dyfrów, ale wydaje mi się, że jak jest tak pospawane, to duże koło będzie kręciło dookoła to małe, nie? :-D Swoją drogą, to małe koło o jest satelita?


to jest jeszcze bardziej mistrzowskie :) sorry Sokrates, że sobie pozwalam bo sam mechanik jestem pierwszej wody ale wiem, że równy z Ciebie chłop i się nie obrazisz :D

po mojemu to jest talerz zespawany z atakiem - czyli tam nie prawa się nic kręcić, a przynajmniej co czasu aż coś się urwie i zacznie kręcić całą gruchą :shock:

Lexx - 2013-03-11, 16:25

Spali sprzeglo, urwie wal ale nie pojedzie ;)

Blokada spaw lock to zaspawanie satelit w koszu, zaspawanie taleza z atakiem to chyba jakis zart :roll:

sokratesb - 2013-03-11, 16:29

No i właśnie to miałem na myśli! Jakoś nie widzę opcji jakby to miało działać, bo.. Bo nie, po prostu. :-D

Ten kto to robił to jakiś bezmózg chyba... :)

Aaa, spojrzałem na obrazki w necie i teraz już wiem, jak to wszystko wygląda i działa... :D
Teraz dokładnie widzę to co mówiłem w poście wyżej, czyli w skrócie obracało by całą gruchą, albo inne masakry by się wydarzyły. :)

Dany - 2013-03-12, 09:26

Tu jest idealnie pokazane jak działa mechanizm różnicowy...
http://www.youtube.com/watch?v=ZIvNgo42VlA

Starscream - 2013-03-12, 14:52

Tak czytam i czytam i wiecie co? Trochę mi sie śmiać zachciało bo wyobraziłem sobie samuraja jako LKT dla nie wtajemniczonych link

czujecie żeby się tak łamał za kabiną wtedy mozna blokować dwa mosty :mrgreen:

KRZYKKU - 2013-03-12, 15:34

to zdjęcie na którym atak przysmarkali do talerza to stary dowcip który krąży po necie dobrych kilka o ile nie kilkanaście lat, jest to dyżurne zdjęcie wrzucane na fora na które zawsze ktoś się złapie, jak to widzę to od razu wiem że będzie wesoło :mrgreen:

ps. obstawiam że pierwsze poleciał by wał... choć po tych kilku punktach to pewnie by się rozkleiło i upitoliło tryby na talerzu

Hałas - 2013-03-12, 15:42

pierwsze było by sprzęgło
czesio6969 - 2013-03-12, 22:44

ja pierwszy raz spawałem migomatem a mam taki jebutny na mega prądzie, każdy mówił że niema szans by puściło pierwszy wyjazd 30min i puściło, zespawałem spawarką elektryczną i do dnia dzisiejszego trzyma, (3rok)
Dany - 2013-03-13, 08:42

Starscream napisał/a:
Tak czytam i czytam i wiecie co? Trochę mi sie śmiać zachciało bo wyobraziłem sobie samuraja jako LKT dla nie wtajemniczonych link
czujecie żeby się tak łamał za kabiną wtedy mozna blokować dwa mosty :mrgreen:


Przecież i tak w wielu pojazdach jest blokowane II mosty...
Oś skrętną również możesz zblokować ... nawet 100 %
Jak się uprzesz to przy manualnych sprzęgiełkach możesz i przedni dyfer pospawać. Koniecznie wspomaganie albo Papay'a za fajerę w terenie a na czarnym sprzęgiełka rozłączasz i też da się jechać...

KRZYKKU - 2013-03-13, 11:30

Dany :mrgreen: potwierdzam, ale ze wspomaganiem się mylisz, nie jest konieczne :mrgreen:
Dany - 2013-03-13, 13:31

KRZYKKU napisał/a:
Dany :mrgreen: potwierdzam, ale ze wspomaganiem się mylisz, nie jest konieczne :mrgreen:

Oj dobra... jak masz 50 cm obwodu w bicepsie to można :mrgreen: Ale ja już prawie mam 4 z przodu na liczniku to deko komfortu potrzebuję 8-) :-P

KRZYKKU - 2013-03-13, 13:35

nie, nie na pakernię nie chodzę problem tkwi w tym że jak masz wspomaganie to z blokadą na przodzie nie czujesz oporów i szybko załatwisz przeguby...
ja też do 4 mam niedaleko ale może lepiej łożyska na zwrotnicy przeglądnąć jak ciężko Ci kiera chodzi? :lol:

Dany - 2013-03-13, 13:47

32 i do czwórki nie daleko... słabo się cenisz :) mi 2 brakuje...

A wracając do tematu to przodu jeszcze nie mam zblokowanego... ostatnio oponki 31" traktorek dostał ale dopiero w sobotę jadę po testować zmiany... na czarnym było OK
Rzekł bym że nawet aż nadto... bo przy około 50 km / h zaskoczył mnie shimi ( czyli jak by się koło odkręciło i np trzymało na jednej szpilce ... ) - nie mam kiedy na geometrię podjechać... a i pewnie amortyzator skrętu by się przydał...

KRZYKKU - 2013-03-13, 14:05

w sumie 33 już... ale o kilka lat się nie będziemy licytować :lol:
no, ja miałem przygodę z kołem na jednej śrubie na szczęście prędkość malutka coś koło 20km/h ale mimośród się zrobił i łbem w dach przyk..wiłem żona się tylko belki trzymała bo by było... byłem na teście blokady i śruby w rękach przykręciłem i zapomniałem...
Kiera ogólnie lekko chodzi a w koleinie wskazane żebyś nie ukręcił bo na 2 lockach to ciężko i tak z niej wyjechać, ja mam właśnie simexa 31"

KSikorski - 2013-03-13, 15:29

Dany napisał/a:
bo przy około 50 km / h zaskoczył mnie shimi ( czyli jak by się koło odkręciło i np trzymało na jednej szpilce ... ) - nie mam kiedy na geometrię podjechać... a i pewnie amortyzator skrętu by się przydał...


Najpierw dokręć cybanty.

gruszek - 2013-03-13, 15:48

KSikorski napisał/a:
Dany napisał/a:
bo przy około 50 km / h zaskoczył mnie shimi ( czyli jak by się koło odkręciło i np trzymało na jednej szpilce ... ) - nie mam kiedy na geometrię podjechać... a i pewnie amortyzator skrętu by się przydał...


Najpierw dokręć cybanty.


Dany ma wstawioną sprężynę ... Obstawiam porypane kąty (pewnie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.)

Qwai - 2013-03-13, 16:06

Dany musisz mieć kąt zwrotnicy zrypany.

Przy 90 mogłem na nich jechać nie trzymając kierownicy a raz nawet z dużej górki do 110 się rozpędziłem dla próby. Dodam że amortyzatora skrętu już dawno nie mam a oponki były nie wyważane.

Ale nie bój bo można to łatwo uratować :mrgreen:

Starscream - 2013-03-13, 18:01

dla mnie to są sposoby domowo stodołowe i tyle.
Ale jak ktoś tak chce to OK.
akurat jak bym miał dwa mosty mieć zblokowane to wolał bym mieć całą maszynę łamaną w pół. W terenie super sprawa.

KRZYKKU - 2013-03-13, 18:58

Starscream jak jeździsz po leśnych ścieżkach to masz rację, blokada Ci nie potrzebna, w dobrym bagnie otwarte dyfry hmmm :roll: to lekkie nieporozumienie.
Wszystko zależy od upodobań, a blokowanie przedniego mostu czy to sposobami ARB czy "stodołowymi" :mrgreen: to kwestia na co kogo stać... :-P

Lexx - 2013-03-13, 19:20

Blokada na samym tyle to juz bajka, tam gdzie do tej pory zostawalem na MT stac teraz wdrapuje sie bez problemu na ATkach wszak to droga pod konkretna gorke z masa gliny kamieni kolein po 31" itd :D idzie puki nie zostanie wisiec :D teraz blokada pzodu to juz formalnosc w tym roku.
Starscream - 2013-03-13, 20:49

ja mam fabryczną blokade tyłu tylko z załączaniem elektro- pneumatycznym. Wyeliminowałem "wspaniałom" linkę .Owszem przydaje się. Ja raczej jeżdżę w lekkim terenie bo ciężki teren to mam na co dzień w robocie, szczególnie teraz jak popuściło śniegi :mrgreen: To koleiny robie takie że samurajek by sie zmieścił prawie cały :mrgreen:
A tak mi się nasunęło że gdyby kupić dwie blokady ARB to taniej wyjdzie dwie wciągarki albo jedną obustronną i po kłopocie.

Dany - 2013-03-14, 08:09

gruszek napisał/a:
KSikorski napisał/a:
Dany napisał/a:
bo przy około 50 km / h zaskoczył mnie shimi ( czyli jak by się koło odkręciło i np trzymało na jednej szpilce ... ) - nie mam kiedy na geometrię podjechać... a i pewnie amortyzator skrętu by się przydał...


Najpierw dokręć cybanty.


Dany ma wstawioną sprężynę ... Obstawiam porypane kąty (pewnie wyprzedzenia sworznia zwrotnicy.)


Siema Michał... :mrgreen:
Atakuj swojego samca bo polatać trzeba... na 27 kwietnia się szykuj...

[ Dodano: 2013-03-14, 08:12 ]
Qwai napisał/a:
Dany musisz mieć kąt zwrotnicy zrypany.

Przy 90 mogłem na nich jechać nie trzymając kierownicy a raz nawet z dużej górki do 110 się rozpędziłem dla próby. Dodam że amortyzatora skrętu już dawno nie mam a oponki były nie wyważane.

Ale nie bój bo można to łatwo uratować :mrgreen:



Muszę się udać na geometrię ale nie mam za bardzo czasu ...

kostuch - 2013-03-14, 09:48

Starscream napisał/a:

A tak mi się nasunęło że gdyby kupić dwie blokady ARB to taniej wyjdzie dwie wciągarki albo jedną obustronną i po kłopocie.

Ta zabawa polega na jeździe w terenie a nie przeciąganiu się na drucie :-P

Dany - 2013-03-14, 09:55

Starscream napisał/a:
A tak mi się nasunęło że gdyby kupić dwie blokady ARB to taniej wyjdzie dwie wciągarki albo jedną obustronną i po kłopocie.


To przy Twoim podejściu zbrojenie nie ma racji bytu...
Montaż mechanika, 100 m liny ze szpeju tylko kotwice i prawie wszędzie się przeciągniesz... ale to nie o to tu chodzi...

A co do skręcanych w środku sprzętów... spróbuj takim sprzętem na trawersach pomanewrować :)

Starscream - 2013-03-14, 14:28

fakt trawersy atakuje zawsze prosto, bo jak się złamie to leżysz.Też musi być stromo bo "farmera" naprawdę trudno zwalić z nóg. Są oczywiście magicy. Ale możesz zrobić tzw "glistę":)) wyjdziesz wszędzie.
Ja na to może patrzę z punktu swojej roboty ze jak mi sie nie chce kombinować to obracam tyłem przedjdę się 150m z liną i musi wyjść


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group