Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Opony i Felgi - Super Swamper Bogger vs Simex Extreme Trekker

moziembl - 2013-01-31, 09:13
Temat postu: Super Swamper Bogger vs Simex Extreme Trekker
Witam

Jakie są wasze opnie o obu bieżnikach. Czy miał ktoś może obie te opony, i ma porównanie jak robią w błocie, w piachu, na asfalcie? Błagam nie piszcie, ja mam "Simexy" i są super. Użytkowników "Simexa" jest dużo, a swamperów niewiele, ale bieżnik wygląda na fajny. Może doświadczenie, że kolega ma jedne albo drugie samochody podobne i w danym terenie jedne idą lepiej drugie gorzej. Wiem że to marne porównanie bo jeszcze pozostaje łącznik miedzy kierownicą a pedałami :) :), ale ...

Producenci opisują je jako:

Simex Extreme Trekker oferuje nieporównywalną trakcję w mokrych błotnistych warunkach.

Super Swamper Bogger jak sama nazwa wskazuje bardziej jest na bagna.

Ta subtelna różnica :) :) :)

SamNaSamZSam - 2013-01-31, 09:56

czysta teoria wysnuta z kilku artykułów przeczytanych przed chwilę w necie:
1. w małym rozmiarze (różnie definiowany do 33-35`) typowanie pada raczej na simexy, w rozmiarach większych typy się odwracają
2. Swamper ma zdecydowanie mniejsze "trzymanie boczne" na trawersach i skośnych podjazdach powodując znaczne uślizgi boczne.
3. Swamper raczej na płaski bagienny teren, simex na bardziej urozmaicony

Może to pomoże w dalszej dyskusji albo polegnie w ogniu krytyki doświadczonych użytkowników :)

chomik. - 2013-01-31, 10:42

Tu masz jak się zachowywały boggery i simexy w tym samym miejscu na jednym z pekapów Krąglaka. Ten jimni wcześniej wjechał i wyjechał bez najmniejszego problemu (na filmie niestety tego nie ma, bo nagrane było tylko jak przyjechał się umyć po zakończonym etapie), a samurai, nie wyjechał tylko dlatego, że zalał silnik, ale po odkręceniu świec i wypompowaniu wody z cylindrów, oraz wylaniu jej z nieszczelnej puszki filtra, bez problemu pojechał dalej :-D . Ku zaskoczeniu wszystkich, wrangler na boggerach nie wiedzieć czemu się tam mocno okopał (pewnie chodziło o masę), choć dno wyło kamieniste i dość twarde.

simexy
http://www.youtube.com/watch?v=xFjKAqsLNLg
boggery
http://www.youtube.com/watch?v=u3_cainj66o

Hałas - 2013-01-31, 12:10

Niestety nie z własnych doświadczeń;

Booger tam gdzie niema dna, ma być szeroki i iść po wierzchu.
Simex na glinę i tam gdzie się można dokopać do czegoś.

Na trawersie booger nie trzyma się prawie nic,
na simexie jest OK.

W bagnie simex idzie w dół, aż się auto na moście zawiesi (to już z doświadczenia :evil: )
booger teoretycznie powinien iść górą.


Niestety nie widziałem nigdzie podróbek boogera, a szkoda bo może bym się skusił jak szukałem opon, niestety cena nie na moją kieszeń.
Słyszałem natomiast o nacinaniu ich, żeby lepiej trzymały na trawersach/zakrętach.


Do kompletu można dopisać, że booger najbardziej popularny na rosyjskich bagnach (wystarczy obejrzeć filmy z Ładogi, żeby zobaczyć jaka opona najpopularniejsza.najlepiej robi)
Simex jest produkowany w Malezji na ichniejsze tereny. Dużo gliny i górek.

Co się u nas lepiej sprawdza trudno powiedzieć, bo mamy mix z tych terenów. Być może złotym środkiem były by podcięte boogery?


Jak poważnie szukasz to Mazur (ten od resorów) jeździ Toyotą na boogerze, zdaje się, że wcześniej miał simexa to może coś powiedzieć z doświadczenia.

SamNaSamZSam - 2013-01-31, 12:18

Hałas napisał/a:

Słyszałem natomiast o nacinaniu ich, żeby lepiej trzymały na trawersach/zakrętach.


http://www.youtube.com/watch?v=w_cQjDSEcb4

Dany - 2013-01-31, 12:37

chomik. napisał/a:
... wrangler na boggerach nie wiedzieć czemu się tam mocno okopał...


Myślę że na takim podłożu to nie opona tylko kierownik a raczej jego prawa noga i moment obrotowy zrobiły kuku :)

punix - 2013-01-31, 17:07

Hałas napisał/a:
(...)


Niestety nie widziałem nigdzie podróbek boogera, a szkoda bo może bym się skusił jak szukałem opon, niestety cena nie na moją kieszeń.
Słyszałem natomiast o nacinaniu ich, żeby lepiej trzymały na trawersach/zakrętach.

(...)


http://www.opony-4x4.pl/

Pod pozycją 8 - pojawiają się różne rozmiary i różni producenci, kiedyś były 235/75/15. Problem jak z większością nalewek - nie uginają się pod samuraiem :mrgreen:

Lexx - 2013-01-31, 17:22

Jest wiecej nadlewek:

http://www.ebay.co.uk/itm...c81#ht_1489wt_0

sa jeszcze rozmiary 235/75 no i 31/10.50

;]

kewin - 2013-01-31, 23:11

samnasamzsam : widziałem inaczej naciete boogery w aucie ktore moze wiekszosc znac a mowa o black tanku ;)
Hałas - 2013-02-01, 06:43

punix napisał/a:
Hałas napisał/a:
(...)


Niestety nie widziałem nigdzie podróbek boogera, a szkoda bo może bym się skusił jak szukałem opon, niestety cena nie na moją kieszeń.
Słyszałem natomiast o nacinaniu ich, żeby lepiej trzymały na trawersach/zakrętach.

(...)


http://www.opony-4x4.pl/

Pod pozycją 8 - pojawiają się różne rozmiary i różni producenci, kiedyś były 235/75/15. Problem jak z większością nalewek - nie uginają się pod samuraiem :mrgreen:


O popatrz i cena dobra.
Teraz brał bym Boogera, chociażby, żeby się przekonać jak robi a do tego tańszy od Simexa Glob-guma :shock:

SamNaSamZSam - 2013-02-01, 09:26

kewin napisał/a:
samnasamzsam : widziałem inaczej naciete boogery w aucie ktore moze wiekszosc znac a mowa o black tanku ;)


ciekawe - faktycznie na fotach i filmach jest ten Black Tank na Swamperach ale w opisie technicznym samochodu podają Simexy :) no i inna sprawa, że to już całkiem spore koło więc może faktycznie przy większej gumie lepiej robi swamper.

Didymos - 2013-02-01, 09:44

Jakby boggery były takie super, to cała czołówka w PL by na nich jeździła, a jakoś 99% powozi na simexach.
Na takiej np. Ładodze sytuacja jest odwrotna, ale tam główna przeszkoda to bagna, a i boggerów używają w jakichś abstrakcyjnych szerokościach typu 14" i więcej.

jeżu - 2013-02-01, 11:51

Didymos napisał/a:
Jakby boggery były takie super, to cała czołówka w PL by na nich jeździła, a jakoś 99% powozi na simexach.
Na takiej np. Ładodze sytuacja jest odwrotna, ale tam główna przeszkoda to bagna, a i boggerów używają w jakichś abstrakcyjnych szerokościach typu 14" i więcej.


Może dlatego, że simexa po prostu nie ma w takim rozmiarze. Mam tu na myśli szerokość.

Didymos - 2013-02-01, 13:00

Coś w tym jest, ale z drugiej strony może to też wskazywać na to, że boggery w mniejszych rozmiarach słabo robią...
SamNaSamZSam - 2013-02-01, 13:41

...albo że simex w innych proporcjach (szerokość/wysokość) już nie robi tak dobrze.
Didymos - 2013-02-01, 19:23

To akurat trudno jednoznaczne stwierdzić, bo największe simexy to chyba 36x12,50 i nie ma do czego porównać, boggerów jest znacznie więcej kombinacji wysokość/szerokość, takie np. 44x19,50-15 robią wrażenie :mrgreen:
sokratesb - 2013-02-01, 19:57

O ja, że niby prawie półmetrowa opona? :shock:
Hałas - 2013-02-01, 19:58

Dało by radę to w ogóle zmieścić w krótkim samuraiu? :mrgreen: ( w zasadzie z szerokością też było by ciekawie)

Niestety nie znam nikogo, coby pożyczyć swampera i przekonać się na własnej skórze/aucie, a chętnie bym to zrobił

Didymos - 2013-02-01, 20:18

Link - w samuraiu tylna stykałaby się z przednią :mrgreen:
Btw. Chętnie przeczytałbym opinię kogoś, kto testował boggery i simexy w takim samym rozmiarze, bo na razie to tylko akademicka dyskusja...

punix - 2013-02-01, 21:15

Jakby dał takie cztery z dętkami, to możnaby o jakiejś amfibii pomyśleć :mrgreen:

A wracając do tematu - ktoś z Krakowa w czerwonej Vitarze miał jakąś kopię boggerów. Biorąc pod uwagę okoliczne tereny (czyli znaczącą liczbę górek - podjazdów, trawersów) boggery sprawowały się gorzej od simexów w zbliżonym rozmiarze. Przede wszystkim widoczne to było na trawersach, gdzie boggery trzymają się bardzo kiepsko. W błocie było raczej porównywalnie. Jeśli dobrze pamiętam, nikt nie miał dętek, więc nie było sprawdzianu na niskim ciśnieniu - może wtedy boggery sprawowałyby się lepiej?

sokratesb - 2013-02-02, 00:18

Ale jaki prześwit na tych oponach z linka... :)
moziembl - 2013-02-02, 09:39

Witam ponownie, widzę że wywołałem fajną dyskusję. Z lektury waszych postów i internetu rzeczywiście wynika że boggery są bardziej specjalizowane i że robią dopiero jak są wielkie, rozmiar oryginałów zaczyna się od 31/12,5". Co do trzymania na trawersach to rzeczywiście przy tym bieżniku niespecjalnie ma co trzymać, bo on przypomina łopatki w młyńskim kole. Jednak Simex wypada bardziej uniwersalnie.
Didymos ma rację żeby coś porównać potrzeba by tego samego samochodu, z tym samym kierownikiem, tylko na dwóch kompletach opon.
Poczytałem trochę zagraniczne fora i potwierdza się opinia że jak boggery to tylko w dużych rozmiarach, a na nietrzymanie boczne dobrze robi mocne upuszczenie powietrza na tyle duże że zalecają beadlock-i. Wychodzi na to że boggery w standardowych rozmiarach oferowanych w nadlewkach są za wąskie. Bo jak pisałem wyżej najmniejszy bogger ma 12,5" szerokości, a nie 10,5"

No nic trzeba będzie się jeszcze trochę przespać z tematem, jeszcze raz dziękuję za bardzo konstruktywną dyskusję.

Suzuka 4x4 - 2013-02-02, 18:59

http://www.pirate4x4.com/...ed-samurai.html :D
Hałas - 2013-07-07, 00:24

Podbijam temat.
Całą teorię znam i sam już się w tym temacie wypowiadałem jako teoretyk.
Znalazł się może jakiś praktyk? Bo znowu nachodzą mnie szatańskie pomysły :mrgreen:

egon - 2013-07-07, 08:52

A ja zrobię of top i powiem że najlepsza jest jodła simex nie ma podejścia wiem bo jeździłem na jodle a teraz mam simexy i na pewno wrócę do jodły
albert - 2013-07-07, 11:54

egon a co na to lesniczy :mrgreen: , chyba nie mozna jezdzic na jodle....

z tego co pamietam radex jezdzil na jodle i chwalil, masz jakies linki do kupna tej opony, sam kiedys bylem w rolniczym ale nie mieli jodelek

egon - 2013-07-07, 12:30

leśniczy nic nie mówił bo nie jeżdżę po lasach ,na allegro jest dział opony rolnicze i w każdym sklepie rolniczym gdzie maja części do maszyn rolniczych kupisz
Hałas - 2013-07-07, 13:24

Ale to takie niekoszerne :mrgreen:
Po za tym z tego co pamiętam były jakieś dziwne rozmiary typu felga 15,4 cala

egon - 2013-07-07, 13:54

no ja miałem na feldze z niwy
Hałas - 2013-07-07, 14:15

Łelek do tablicy!

Na forum4x4 się chwaliłeś boggerami więc i tutaj się nie wstydź :-)

albert - 2013-07-07, 17:22

Myślałem że masz coś w rodzaju pług and play na samuraijowskie felgi
piotrbo111 - 2013-07-08, 12:01

TO ja dodam swoje 4 grosze:

1. bogger fajnie robi tylko na malym cisnieniu. Bez beadlocka - zapomnij i popij wodą - ani na twardym ani na miekkim NIE ROBI. Na cisnieniu w okolicach 1-1.2 bara robi duzo gorzej niz simex.
2. na duzym cisnieniu bez beadlocka bogger sie zakleja, i trzeba miec konkretny piec zeby zakrecic kola zeby sie wyczyscily - patrz punkt 1.
3. Boggerem trzeba konkretniej zakrecic zeby sie oczyscil w porownaniu do simexa. Simexem mozna jezdzic bardziej tas-tasiem.
4. Ruskie wycinaja mniejsze kostki, zeby sie lepiej czyscilo - a oni chyba lepiej od nas jezdza po bagnie
5. Nieprawda jest ze bogger nie robi na trawersach - robi ale patrz punkt 1. Na duzym cisnieniu bedziesz mial problem zeby ruszyc pod gorke tam ,gdzie inni na simexach beda normalnie wjezdzali. Na boggerze bedziesz mial problem zeby wyczuc punkt startu bez kopania w miejscu.
6. Znam jednego co jezdzi w samuraju na 31x12.5 - i robi to bardzo dobrze - chociaz to chyba granica wytrzymalosci wzmacnianych polosi.
7. Bogger jest zanizony, 33 cale to tak naprawde niecale 32. Ale ze wzgledu na szerokosc (np. 14) - nie wiem czy mosty samurajowe maja szanse to wytrzymac. Mysle ze maks to szerokosc 12.5. Gdyby mosty to wytrzymaly, to samuraj na boggerach 33x14 bylby zajefajnym wynalazkiem. Ale nie iwem z czego bys musial miec polosie - chyba ze zbrojonego kewlarem betonu.


Nalewki lepiej sobie odpuscic.

Piotrek

SamNaSamZSam - 2013-07-08, 12:27

piotrbo111 napisał/a:
Nalewki lepiej sobie odpuscic.


Taaa okoliczni czerwonoskórzy już dawno doszli do tego wniosku bo odkąd pamiętam trąbią hejnał jedynie trunkami mocno wyborowymi :D

albert - 2013-07-08, 13:20

SamNaSamZSam nie wiem co bierzesz ale ja chce 2 porcje :mrgreen:
piotrbo111 - 2013-07-08, 13:46

SamNaSamZSam napisał/a:
piotrbo111 napisał/a:
Nalewki lepiej sobie odpuscic.


Taaa okoliczni czerwonoskórzy już dawno doszli do tego wniosku bo odkąd pamiętam trąbią hejnał jedynie trunkami mocno wyborowymi :D


:mrgreen: :shock:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group