Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Problem z reduktorem

Michał - 2010-12-26, 12:11
Temat postu: Problem z reduktorem
Przede wszystkim Witam Wszystkich!
Mam na imię Michał i właśnie stałem się "chyba" szczęśliwym posiadaczem Samuraja.
Jest to:
Samurai ver. Santana 1997r VSESJS00V......, blaszanka, 1.3i, przebieg 99200km wydaje się oryginalny
Nie grzebana, bez jakiegokolwiek tuningu mechanicznego ani wizualnego.
Był na allegro, zielony z Wejherowa.

Tak na początek to pojechałem nim do domu - 730km. I wiecie co? Nic! Całkiem sprawnie. Nie wiem na co wy narzekacie? Jeżdżę też na Suzi DR 800 Big więc w Samuraju jest "komfortowo" bo nie leje się na głowę:)

Wracając do tematu.
Po kupieniu i przywiezieniu go do siebie zrobiłem(a raczej znajomi w serwisie) serwis po kupnie używki:
oleje i płyny - wszystkie, filtry, świece, kable, kopułka, palec, rozrząd(pasek,rolka,pompa wody), termostat - teraz mam pewność, że to powinno działać.
Drzwi rozebrane, przesmarowane - chodzą teraz ślicznie.
Zdemontowane fotele tylne i ich pasy - to ma być do pracy a nie na impreze i dupeczki :)

A teraz do tematu.

2H chodzi, 4L chodzi - wyśmienicie:)
Wyskakuje mi położenie 4H. Ciężko wrzucić 4H bo nie ma czystego "wrzucenia" biegu. 2H wchodzi w położenie, 4L także pewnie wchodzi a 4H tak jakby nie lądowało prawidłowo i wyskakuje(a raczej wyślizguje bo nie mam szarpnięcia ani dźwięku towarzyszącego). Kontrolka 4WD gaśnie a dupa zaczyna latać na boki, szczególnie teraz w zimie bo pod górę na śniegu od razu to wychodzi.
Co może być nie tak? Co proponujecie zrobić?

Z dupereli zapytam o:
Od czego wycieraczkę tylnej szyby dobrać bo ramię jest na wsuwanie i jest nietypowo wąskie i popularne wycieraczki latają?
Mam seryjną kierownicę więc cholernie wąską. Czy nie ma problemu z założeniem szerszej kierownicy (na allegro pełno ich z jakąś przejściówką pod suzuki)?
Jaki fotel kierowcy bo mam 183cm zrostu i trochę mało miejsca na nogi? Preferuję wyprostowaną pozycje "na krześle" i ugięte w łokciach ręce. Nie leże w fotelu z rękami wyciągniętymi na kierownicy.

To chyba tyle na razie,
Tak jak piszecie na forum też jak zatankuje na full to wskaźnik zatrzymuje mi się na 3/4, tak samo wskaźnik temp. na 1/4 a nie na środku się trzyma. Widać ten typ tak ma.

Pozdrawiam was serdecznie i czekam na podpowiedzi.

Kosa - 2010-12-26, 12:25

Co chodzi o fotel ja ma serie jestem podobnego wzrostu i jest lux (niema się czego czepiać to nie jest audi a8 czy mercedes s-klasa) :-) Auto dobrze grzeje w środku?? Jak nie u mnie był nawalony termostat i temperatura też nie szła w górę!! Wskaźnik paliwa w wielu modelach opisywanych na forum nie działa poprawnie. Masz szczęście, że choć trochę pokazuje!! ;-) Na kierownice zapytaj o nakładkę ze skóry miałem taką i była przyzwoita!! Teraz mam jakąś gumową i też jest lux!! Co chodzi o wycieraczkę podjedź do sklepu zdejmij i pokaż sprzedawcy może coś dobierze, jeśli nie wymień samą "gumkę". Zapodaj jakieś foto swojej SUZI!! POZDRAWIAM
LangLay - 2010-12-26, 16:57

Co do nawalonego grzania, jak u was grzeje w środku? Jest ciepło czy tak przyzwoicie? Bo mi sie wydaje, że u mnie coś słabo grzeje, szczególnie nawiew na szybę przednią. Rozumiem, że termostat to co innego w tym przypadku niz nagrzewnica?
Yabu - 2010-12-26, 17:34

Tak, termostat to zupełnie co innego niż nagrzewnica. U mnie słabiutko dmucha, ale to pewnie wina nagrzewnicy zapchanej śmieciami. :oops: Sprawdź rurki którymi płynie powietrze bo skubane potrafią wypadać i nie będzie dmuchało na szybę.
zajxt - 2010-12-26, 18:34

Witam u mnie z przełożeniem 4H jest ten sam problem,podejrzewam że w wybieraku reduktora wyrobiona jest zapadka która trzyma 4H jak jadę jednostajnie wszystko OK ale jakaś dynamiczniejsza jazda i wypada(założyłem gumkę z haczykiem która przytrzymuje 4H PROWIZORA ALE DZIAŁA) kiedyś i tak będe musiał to zrobić (poczekam na cieplejsze czasy)
Kosa - 2010-12-26, 18:44

No ale jak obieg jest otwarty i termostat nie zamyka to ciecz chłodząca się wolniej nagrzewa, czyli również nagrzewnica i ogólnie temp silnika!! Jeśli chodzi o moc nadmuchu to może być mniejsza przez śmieci liście itp znajdujące się na nagrzewnicy!! CO CHODZI O SŁABE NAGRZANIE SILNIKA I POKAZYWANIE TEMP NA 1/4 ZEGARA STAWIAM NA TERMOSTAT!! Może trzeba użyć odkamieniacza (środka do czyszczenia chłodnic)!! Również to może poprawić temperaturę wydmuchiwanego powietrza!! U mnie jest przyzwoicie!! ZAWILE !! :-D POZDRAWIAM FANÓW SUZI!!
Yabu - 2010-12-26, 20:51

Mi pokazuje 1/4 nagrzania i to nie jest wina termostatu. Po prostu czujnik temperatury mam walnięty. :mrgreen: W najbliższej przyszłości muszę kupić nowy.
corny - 2010-12-26, 21:15

witamy w gronie

luknij na poduszki reduktora czy nie poobrywane np czy drążek red. nie ociera o karoserie i wyskakuje 4H , jeśli w porządeczku to szukaj już w samym reduktorze ( przy drążku)

z fotelami możesz mieć problem przy przeglądzie ale zawsze można raz do roku je po prostu włożyć na godzinę

do blaszanki wycieraczkę na tył zakładałem z malucha sa tez krótsze wiec na pewno coś dobierzesz i są z kpl końcówek do zaczepiania w ramie

do kierownicy dokupujesz przejściówkę tzw. nabe ... ale zbyt mała kiera strasznie utrudnia manewry parkingowe a przede wszystkim leśne

fotele możesz założyć od Swifta gti . hondy crx. escorta i oczywiście kubełki ale jak sam widzisz miejsca zbyt wiele to tam nie ma

wskaźnik paliwa - haha operacja blaszka w baku

wskaźnik temp -- ten typ tak ma

słabe ogrzewanie - no na pewno sie w samcu nie spocisz ale możne poratować cie taka operacja

http://samurai.org.pl/vie...e2bf7b50f7e0de5

http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=64

no i milej zabawy życzę

Michał - 2010-12-26, 22:03

Dzięki za wstępne podpowiedzi.
Pojadę do znajomych i popatrzymy pod auto na poduszki, rozbiorę też od środka obudowę tak jak w sytuacji z zakleszczeniem i zobaczymy co wyjdzie.

...ale ja nic nie pisałem o ogrzewaniu?! U mnie działa jak ta lala , ciepełko jest, jak wracałem z nad morza to jechałem w t-shircie na -15stopni. Nie wiem o co wam chodzi z tym ogrzewaniem?
Poza tym jak jest to taki problem to piszcie posta o ogrzewaniu to w końcu dojdziemy do tego co jest nie tak.
Jedyne co u mnie z ogrzewaniem nie gra to to, że piszczy mi trochę wentylator ale to się kiedyś poprawi.

Temat reduktora pozostawiam otwarty bo na razie nie ma rozwiązania.

corny - 2010-12-26, 22:36

Michał napisał/a:
Dzięki za wstępne podpowiedzi.
! U mnie działa jak ta lala , ciepełko jest, jak wracałem z nad morza to jechałem w t-shircie na -15stopni. Nie wiem o co wam chodzi z tym ogrzewaniem?
.


szczęściarz :mrgreen: :mrgreen:

Suzuka 4x4 - 2010-12-27, 10:49

Michał napisał/a:
...ale ja nic nie pisałem o ogrzewaniu


Właśnie czytam tak ten temat i zastanawiam się o co biega z ogrzewaniem :mrgreen:

A co do grzania w Samuraiu u mnie jest ono zajebiste :mrgreen:

Kosa - 2010-12-27, 10:53

Ja wprowadziłem motyw ogrzewania SORKI :oops:
Suzuka 4x4 - 2010-12-27, 10:56

Cytat:
Ja wprowadziłem motyw ogrzewania SORKI :oops:


Wybaczam :mrgreen: A teraz trzeba zając się reduktorem :mrgreen:

Michał - 2010-12-27, 10:57

A tak jeszcze zapytam, czy bieg nr 1 jest u was zsynchronizowany?
Bo ja podczas nawet powolnego toczenia się na 2 nie mogę "tak o" wrzucić jedynki, musi być przegazówka, wysprzęglenie itd jak w poczciwym uazie. Czy ja nie mam czasem czegoś rozwalonego?
Co do reduktora to zasięgnąłem języka i dwie rzeczy prawdopodobnie są: łożyska i widełki. Co wy na to.
Ponadto powiedziano mi żebym w zimie na śniegu jeździł na 4L bo seryjny reduktor to 1:1 a 90 na śniegu musi mi wystarczyć. Co wy na to?

Suzuka 4x4 - 2010-12-27, 11:05

I mam pewno teorie na reduktor :mrgreen: Zaczyni od odkręcenia gumy ozdobnej od drążek reduktora w środku ;-) I sprawdź czy dalej wyskakuje :mrgreen:

Michał napisał/a:
Mam seryjną kierownicę więc cholernie wąską. Czy nie ma problemu z założeniem szerszej kierownicy (na allegro pełno ich z jakąś przejściówką pod suzuki)?
Jaki fotel kierowcy bo mam 183cm zrostu i trochę mało miejsca na nogi? Preferuję wyprostowaną pozycje "na krześle" i ugięte w łokciach ręce. Nie leże w fotelu z rękami wyciągniętymi na kierownicy.


Nie mam problemu :mrgreen:

A myślałeś na kubełkiem

Michał napisał/a:
Bo ja podczas nawet powolnego toczenia się na 2 nie mogę "tak o" wrzucić jedynki, musi być przegazówka, wysprzęglenie itd jak w poczciwym uazie. Czy ja nie mam czasem czegoś rozwalonego?


tez tak mam ;-)

Kosa - 2010-12-27, 11:10

Życzę powodzenia w jeździe po niewielkim śniegu na 4L!! Jak masz czas zawieź gdzieś do dobrego mechanika i to napraw!! corny, napisał, że może to poduszka! Jak będziesz miał 4H to na pewno wygodniej!! ;-)
Suzuka 4x4 - 2010-12-27, 11:12

Wątpię że to poduszka bo kolega nie pisał że by bił reduktor :mrgreen: :mrgreen:
corny - 2010-12-27, 21:34

ale jak jest wyrwana i reduktor skoślawiony to możne drążek razem ze sztywna gumą wadzić o karoserie i wyskakiwać ....możne ale nie musi wiec jak poduchy oki szukaj dalej

zanim zaczniesz śmigać 4L TO POCZYTAJ O NAPĘDACH gdzie i kiedy sie używa na pewno nie do codziennej jazdy 4H a tym bardziej 4L ..

Michał - 2010-12-28, 11:08

Spoko chłopaki. To nie jest pierwsze 4x4 jakim jeżdże, to jest stare 4x4 i dlatego pytam. Wiem, że napędy od razu polecą tylko słucham różnych opinii na temat tego pojazdu. Wiadomo, że na 4L nie wolno jeździć tak o i nie będe o tym pisać.

Co do reduktora, próbuje wrzucać 4H z położenia 4L a nie z 2H i wczoraj nawet trzymało. Jeszcze nie byłem w serwisie więc nie mam nowych info.

Suzuka 4x4 - 2010-12-28, 11:19

A sprawdzałeś tą gumę , bo ja też tak miałem tylko że mi wypadywało 4L bo się ta gum podwinęła i nie wchodziło do końca :-?
jmarcin - 2010-12-28, 18:42

jak sprawdzisz poduszki i ta gume przy drazku to zobacz czy lapa od reduktora jest prosta bo umnie takie samo zjawisko spowodowane bylo przez ta wlasnie lape
Michał - 2011-01-12, 08:01

chłopaki mieliście rację!!!

A więc dla wszystkich. Odkręciłem blaszaną podkładkę, gałkę, ściągnąłem gumę-harmonijkę i... biegi na reduktorze zaczęły wchodzić z błogim klik-klik. Perfekcja! Teraz muszę wydumać jak zastąpić tę gumę aby mi biegów nie blokowała.

Suzuka 4x4 - 2011-01-12, 14:40

Mówiłem że tak będzie :mrgreen: ja zawsze mam racje :-D :mrgreen:

Ja założyłem bez blachy , ale wpada mi do środka błoto 8-)

P.S za taką podpowiedz biorę 50 zł :mrgreen: ha hahaha

Oczywiście żart :-D

Kosa - 2011-01-12, 19:31

a gdzie koszty wysyłki jak przystało na Suzuka 4x4, starego wyjadacza :mrgreen: :mrgreen:
albert - 2011-01-12, 19:39

materialisci :-D
ja biore za porady 49 :evil:

Suzuka 4x4 - 2011-01-12, 19:40

O mam konkurencje :mrgreen:

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group