|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Padł 1.9TD będzie 1.8 IS BMW + jakie modyfikacje?
amplexus - 2013-03-12, 23:40 Temat postu: Padł 1.9TD będzie 1.8 IS BMW + jakie modyfikacje? Witam.
Padł mi silnik w 99 rok 1.9 Td- auto zrobione ma na igłe przedni most, tylki most, wały, krzyżąki,reduktor,
co wsadzić za silnik(nie opłaca się go naprawiać..)
pomysły
Jimmy 1.3 vtek na 2 wałkach-ten wiem , że da się wsadzić
swift 1.3
vitara 1.6
bmw 1.8
reszta to te co widzę tu na forum, że ludzie wsadzają...auto ma porządnie jechać :D
sjbielsko - 2013-03-13, 00:50
ja wlasnie wsadzilem bmw 1.6 m43 105km masa koło 20kg wiecej niz vitara 1.6 8v bardzo tani silnik i cześci
peterko20 - 2013-03-13, 01:36
Ja mam 1.6 16v i zapierdala zajebiscie drogi mam na wtrysku jak bys byl zainteresowany
Dany - 2013-03-13, 08:48
Rozwiń troszkę temat " auto ma porządnie jechać :D... "
Do czego konkretnie ? Bo to co dla mnie będzie zaje... to dla Ciebie może być kibel bo użytkujesz go zupełnie inaczej...
Didymos - 2013-03-13, 08:51
Baleno 1,6 16v albo 1,8 bmw i będzie porządnie
jeżu - 2013-03-13, 09:20
A dlaczego padł? Może warto go wymienić, choć wnioskuję że nie byłeś zadowolony z tego motoru.
KSikorski - 2013-03-13, 10:49
Możesz wsadzić taki sam silnik tylko z osprzętem citroena, ma chyba ponad 120km. Przeróbek wtedy zero.
amplexus - 2013-03-13, 12:25
z silnika byłem niezadowolony albo bardzo niezadowolony:D
Problem jest jeszcze w:D
Skrzynia ma walnięty synchronizator... dostanie używki graniczy z cudem... naprawa pewnie w 1 tys. się nie zamknie znając życie.. chłodnice i tak mam do wymiany bo leci z niej.. Wiec muszę wymienić skrzynie, silnik, chłodnice...
Jak ma jechać??Hmm ujeżdżam quadem rinconem 48 KM, i gs 800 80 KM w terenie, więc ma być tak, żebym nie ziewał:D a tak było przy 1.9 TD... ale też tak, żebym za chwile nie musiał wymieniać wałów, mostów,krzyżaków itd bo się wszystko poukręca :D
Opony mam do wymiany i tak, więc opony mogę dopasować pod silnik(moc)
Nie jeżdżę tym autem do pracy, tylko w teren. Najlepiej żeby silnik nie był kosmicznie ciężki, bo ten 1.9 TD był ciężki i to było czuć..wiadomo, że słabe porównanie ale z samim 1.0 było widać różnice w wadze pojazdów..
Auto ma mieć przeznaczenie 50/50 ,błoto/jazda po duktach, szutrach itd.
Jak waga tych silników?
np. BMW 1.6 -1.8 względem tego co było 1.9 TD?
Mechanik mi proponuje jimmy-iego- dobra propozycja?
i jakie powinny to być koszta??
Dany - 2013-03-13, 13:28
Motanie zawsze pociąga za sobą dodatkowe koszty... nie zrobisz nic bez zrobienia czegoś jeszcze...
Ja bym się prędzej w tym przypadku skusił na pomysł KSikorski i naprawę skrzyni... Jeśli to miało by być mało to chyba tylko 1,8 BMW ale to ciągnie zdecydowanie większe zmiany... i nie skończy się tylko na silniku i skrzyni biegów...
120 KM w terenie to bardzo dużo...
KSikorski - 2013-03-13, 15:23
Skrzynia po za kołnierzem łączącym jest taka sama jak w benzynowym samuraiu. Jak potrzebujesz to wala się u mnie jedna skrzynia której brakuje tylko wałka sprzęgłowego, przełożysz sobie bebechy. Moim zdaniem im mniej rzeźby tym lepiej.
amplexus - 2013-03-13, 20:38
a skąd te 120 Km??czy to ten sam silnik ale z inną pompą?o to chodzi??
Dany - 2013-03-14, 07:58
amplexus napisał/a: | a skąd te 120 Km??czy to ten sam silnik ale z inną pompą?o to chodzi?? |
Tak, zdaje się że był obszerniej omawiany temat zmiany pompy...
amplexus - 2013-03-14, 10:22
no ale z 120 Km to bym nie szalał.... seria ma 68 jakoś, to jak dojdzie 20 to będzie huk..czyli 86 km...
Dany - 2013-03-14, 10:50
amplexus napisał/a: | no ale z 120 Km to bym nie szalał.... seria ma 68 jakoś, to jak dojdzie 20 to będzie huk..czyli 86 km... |
Doładowana jednostka ma 68 KM
Chyba Dawid77 - tam szukaj informacji...
http://samurai.org.pl/vie...der=asc&start=0
KSikorski - 2013-03-14, 11:01
Seryjna turbina jest tylko ze względów ekologicznych. Inne nastawy pompy wtryskowej, większe ciśnienie doładowania i 120KM nie jest żadnym problemem. Podobnie się robi z silnikami vw.
SamNaSamZSam - 2013-03-14, 13:40
KSikorski napisał/a: | Skrzynia po za kołnierzem łączącym jest taka sama jak w benzynowym samuraiu. |
Kolego jakie jest źródło tej informacji? Bo ostatnio mieliśmy trochę brandzlu z ustaleniem czy aby na pewno przełożenia są takie same w 1,9 TD i 1.3 benzynie.
amplexus - 2013-03-14, 14:29
ale cały czas nikt nie poruszył tematu- a co ze wsadzeniem silnika od jimmyiego?80 km ma jakoś wyjściowo..
KSikorski - 2013-03-14, 14:49
W dieslach było inne przełożenie w mostach 3.4 zamiast 3.7. Nie wydaje mi się by była potrzeba innych przełożeń w skrzyni skoro mosty są przyspieszone, ale jeśli nawet są inne przełożenia - to zewnętrznie skrzynie są zamienne. Benzyna mogłaby mieć tylko wolniejsze przełożenia, więc w teren lepsze. W kontekście tego konkretnego tematu wychodzi na to że wystarczy podmienić skrzynię na dowolną sprawną z benzynowego.
Hałas - 2013-03-14, 15:51
Jimmniego ma znajomy w zmocie (w zasadzie teraz słupek z Ignisa bo wymienny) i bardzo narzeka.
Co najmniej 2x już wymienił (raz korba wyleciała bokiem)
Fakt, że ma 33' Simexa i jazda tylko w terenie ale jakoś strasznie silika nie katuje.
Do tego immo co najmniej ciężkie do wyjęcia (nie słyszałem żeby komu się udało)
amplexus - 2013-03-15, 15:42
Pytanie który silnik ma... ponoć jeden jest awaryjny, a drugi ten co mi jest proponowany, na dwóch wałkach rozrządu jest bezawaryjny i przebieg 200tys nie robi problemu..
a czy tam moc wystarczy do swobodnego poruszania się?
chodzi o taki silnik
Suzuki Jimny Standard 1.3 VVT (85 KM wyjściowo)
Hałas - 2013-03-15, 19:19
Z tego co pamiętam najmocniejsza wersja, na 2 wałkach (za 2 wałki głowy uciąć nie dam)
amplexus - 2013-12-09, 17:29
Panowie!!!
Kilka pytań:D
Jest decyzja, jest silnik-będzie 1.8 IS o tym nie dyskutujemy :D
Pytanie co dalej?:D
Auto ma służyć głownie do zabawy, nie planuje go budować pod zawody(ale nie wykluczam startu w jakiś luźnych zawodach) bo w innych sportach się ścigam. Etap taplania po dach auta mam już za sobą... więc nie chciałbym budować monster trucka którym się potem w zakręty nie da wchodzić...
Mam uszczelnioną przednią oś,wymienione łożyska,tył to samo.
Z tyłu póki co są działające bębny.... ale w przyszłości chciałbym mieć tarcze i hydrauliczny ręczny..
Sami jest na resorach seria, wieszaki założone wyższe(nie pamiętam o ile)
Może w przyszłości pójdzie na sprężyny...
Nadkola zrobione z gumy.
Koła-planuje założyć 5 mm dystanse i 15 felgi z beadlockami na to koła BF goodrich 31 cali. MT.
1. Czy taki dystans wystarczy żaby założyć te koła?Czy jest sens pchać się w większe koła +większy dystans?
I tak liczę się z tym że 31 cali może półoś ukręcić...
Wspomaganie mam to co było przy 1.9 TD peugeota-mam nadzieję , że wystarczy..
2. Jakie dystanse - polibusze założyć pomiędzy ramę a budę?ile mm?
3. Wyciągarka dragon wincha raczej 12000 LBS tylko która?:D Co oznacza HDV a co HD?
Mam dodatkowy aku do zamontowania na tył auta ,bo wolę mieć z tyłu aku żeby kolejny ciężar na przód nie dawać...z aku do odpalania najchętniej bym tak samo zrobił, tylko pytanie brzmi:
4. Czy duża utrata prądu jest na takim ciągnięciu kabli zaa foteli w aucie do silnika?
5.Jak będzie się zachowywał reduktor po zmianie silnika??Coś trzeba w nim zmieniać?
Dzięki za pomoc.
POZDRo!
Maverick - 2013-12-10, 10:17
ad1) jakie ET ma felga? Dopóki nie przymierzysz nie będziesz wiedział ile obciera, a o resor będzie obcierać.
ad2) masz SPOA, czy serie zawieszenie?
ad3) bardzo mocna wyciągarka 12000 LBS, może być z powodzeniem słabsza, ale raczej nie mniej jak 8000 LBS
ad4) duży przekrój kabla powinien ogarnąć temat.
ad5) reduktor, albo napędy może warto by było zwolnić, żebyś nie porozrywał tego mocnym silnikiem. W zależności od fantazji prawej stopy, mogą jeszcze wały nie wytrzymać tego.
kostuch - 2013-12-10, 11:33
amplexus napisał/a: | Etap taplania po dach auta mam już za sobą...
Koła-planuje założyć 5 mm dystanse i 15 felgi z beadlockami na to koła BF goodrich 31 cali. MT.
|
Nie widzisz pewnej sprzeczności?
Beadlocki zakłada się do jazdy na zerowym ciśnieniu w megabłocie na megabieżniku (albo do lansu ).
Dorzucisz bez sensu jakieś 50kg masy nieresorowanej.
Kup lepiej wzmocnione półosie, bo ci ten bmw poukręca to i owo.
amplexus - 2013-12-10, 12:54
Hej.
Zawieszenie seryjne+dłuższy wieszak
Co do felg-i tak te co mam chce zmienić... są pordzewiałe, nie trzymają ciśnienia, jedna ma jakiś rant zepsuty i musi być dętka,i są krzywe... itp..
Tak jak zaznaczyłem-przewiduję , że na jakiś rajdach mogę wystartować, tam gdzie będę jeździć jest dużo błota...a wjeżdżanie do połowy samochodu w błoto nie traktuje jako taplanie po dach:D
Spadła mi kiedyś opona stąd taki pomysł..
myślałem o tych
http://allegro.pl/felga-b...3763729397.html
choć te co są na ebay-u bardziej mi się podobają..
kostuch - 2013-12-10, 14:08
amplexus napisał/a: |
Spadła mi kiedyś opona stąd taki pomysł..
|
A jakby ci się kiedyś drzwi otworzyły przypadkiem, to byś je zaspawał?
Zrobisz jak uważasz, ale wg mnie BFG MT i beadlock to takie sobie połączenie.
amplexus - 2013-12-10, 17:07
Trochę przesadzasz ale ok :D ... po prostu regeneracja tych felg co mam nie opłaca mi się, a jak mam kupować felgi i potem się wk.. że opona mi spadła,to wolę trochę dołożyć i ten kłopot mieć z głowy...choć nie brałem pod uwagę , że aż o tyle cięższe mogą być takie felgi...
Skąd takie info że ok 50 kg?Skoro to jest tylko rant ze śrubami dodatkowo...choć mogę się mylić:D
Przeczytałem forum w wzdłuż i szerz i wiem, że do takich opon 31 cali muszą być dystanse tylko ile?30 mm wystarczy?38?
Z tego co wyczytałem to mogę się wyleczyć z BF goodricht :D
Silverstone jedne polecane, tylko wyczytałem , że to nie jest prawdziwe 31 cali.. bo chyba 76 zamiast 80 cm jakoś....
MAverick-A wiesz może jaki jest reduktor w 1.9 TD ? to jest ten sam co w benzyniaku 1.3?
Pozdro
kostuch - 2013-12-10, 19:18
Zapytaj sprzedawcę ile waży kompletna felga - może odrobinę przesadziłem.
Do kół 31 nie trzeba żadnych dystansów. Nie wiem skąd taki pomysł
sokratesb - 2013-12-10, 19:28
A w ogóle, to przecież 31" może mieć różną szerokość, nie? 9,5", albo 10,5", nie?
No jeżeli felga z seryjnym ET, to bez dystansu będzie tarło raczej o resor, bo 9,5" = 240mm, a max to jest 235mm, a i ona niektórym obciera, niektórym nie. Poprawić mnie proszę, jak herezję głoszę.
Maverick - 2013-12-10, 20:17
@Kostuch to mnie teraz zmyliłeś całkowicie.
O ile mnie pamięć nie myli jak zakładałem 235/75/15, to bez dystansu tarło o resor przy skręcie (na standardowej feldze trójkątnej)
Odwrócenie felgi pomogło. Natomiast felga obcierała o zacisk hamulcowy. Dlatego był potrzebny dystans 5mm.
O nadkole mi nic nie obcierało bo mam SPOA.
sokratesb - 2013-12-10, 20:44
Myślę, że to była taka uszczypliwa uwaga kostucha, dotycząca tego że autor nie podał szerokości opony tylko samą wysokość.
SamNaSamZSam - 2013-12-10, 21:58
reduktor w 1.9 td jest taki sam jak w 1.3
kostuch - 2013-12-11, 10:27
sokratesb napisał/a: | Myślę, że to była taka uszczypliwa uwaga kostucha, dotycząca tego że autor nie podał szerokości opony tylko samą wysokość. |
Ja i uszczypliwość?
Problem (jeżeli występuje) obcierania o resor można rozwiązać na kilka sposobów. Od najprostszych czyli ogranicznik skrętu, do najlepszych czyli przeróbka na sprężyny. Poza tym nie tylko resor jest blisko koła...
jeżu - 2013-12-11, 14:01
Większość "nowych" zaczynając pyta jak podnieść auto i jak poszerzyć, nie zdają sobie sprawy, że "psują" auto. Później okazuje się że łatwo o rolkę i w koleiny po patrolach się wpada.
amplexus - 2013-12-11, 14:47
Dlatego pytam, żeby nie popełniać tego błędu...
O ciężar felgi wysłałem zapytanie(telefonu brak...)
To już się trochę pogubiłem...
Czy te Silverstone MT117 Xtreme 31x10.5 R15 będą ocierać o pióra i hamulec czy nie?Trzeba dystansów 5 mm?
Maverick - 2013-12-11, 14:55
O hamulec może obcierać felga trójkąt po odwróceniu..
Jakie masz zaciski?
U mnie zaciski Lucasa i nowa felga z dużym et-35 też obciera o zacisk, bo jest w niej przetłoczenie usztywniające, które spotyka się z jarzmem hamulca. Także mam dystans 1 cm i podszlifowane jarzma.
Ja mam teraz na aucie 31/32 cale na 10,5 szerokość i opona obciera o progi. Mam też SPOA, to nie obciera mi o górę błotnika.
Napisz może w swojej stopce, jaką masz obecnie konfiguracje auta (zawieszenie, mosty, typ hamulców itd) to łatwiej będzie nam Ci podpowiadać.
amplexus - 2013-12-11, 15:07
Zaciski mam seria-ale nie wiem czy są takie same jak w 1.3.....
felgi które obserwuje to BEADLOCK 8x15 5x139,7 ET-20
Jak dobrze rozumiem to dobrze że ma et-20 gdyż jest mniejsza szansa, że będzie o np. hamulec obcierać?
Maverick - 2013-12-11, 15:22
Mosty wąskie czy szerokie?
Hamulce Lucas czy Aisin?
et-20 niekoniecznie spowoduje nieobcieranie. Zależy jak felga wygląda od środka (czyli ta część która zachodzi na piastę).
amplexus - 2013-12-11, 16:36
Nigdy tego nie ogarniam co ma szerokie a co nie.... ale u mnie chyba są szerokie...
Hamulec zobaczę jak będę koło maszyny... 99 rok ,1.9 TD silnik peugeot(był)
yahoo33 - 2013-12-11, 16:48
To raczej Lucas będzie.
SamNaSamZSam - 2013-12-11, 16:52
To jak nie motane, to Lucas i szeroki most.
jeżu - 2013-12-12, 10:19
U mnie nic nie ociera na oponach z podpisu nawet przy maks wykrzyżu (mosty oparte na odbojach po przekątnej) i skręconych kołach. Felgi to przespawane kółka bez dystansów (ET -40), progi i nadkola dość mocno wycięte. Resor, wieszaki i odboje oryginalne.
Maverick - 2013-12-12, 10:31
Jeżu skoro jesteś tak powycinany Jak piszesz, to nie dziwne że nie obciera.
jeżu - 2013-12-12, 13:16
Taki pomysł na auto : jak najniżej, wąsko i możliwie duże koła.
amplexus - 2013-12-12, 20:26
Nadkola to mam wyciete,ale progi??nie batdzo rozumiem jak je wyciales,skrociles,czy co tam urżnołeś:-)
[ Dodano: 2013-12-12, 20:27 ]
)
Maverick - 2013-12-12, 21:46
chodzi właśnie o skrócenie.
czyli jak podcinasz nadkola to i wycinasz z progami.
amplexus - 2013-12-13, 00:11
Kostuch-jedna felga bead lock stalowa 13,6, to duzo??:)
Kamilson - 2013-12-13, 00:16
Ja mam wzmocnione oba mosty w tyl tylny od vitary , przód na spidertraxie .. mocniejsze wały , wzmocnione główki i reduktor i boje sie przy bmw 110 km . A IS i jego 140 potrafi namieszać ... jeśli nie chcesz przerabiać całego auta zastanów sie nad tym
jeżu - 2013-12-13, 07:52
Maverick napisał/a: | chodzi właśnie o skrócenie.
czyli jak podcinasz nadkola to i wycinasz z progami. |
Zrobione jest tak jak pisze Maverick. Wyglada tak:
Uploaded with ImageShack.us
Maverick - 2013-12-13, 10:18
Fajnie podcięty
kostuch - 2013-12-13, 10:43
amplexus napisał/a: | Kostuch-jedna felga bead lock stalowa 13,6, to duzo??:) |
Jeżeli komplet z blachą i śrubami, to niedużo.
Kupuj i testuj
Jakbym miał wydać 2500 na felgi, to bym sobie kupił chińskie arb i spokojnie akceptował ryzyko że mi opona spadnie...
amplexus - 2013-12-19, 19:04
Ze wzgledu na wage odpuszczam temat,i kupuje standardowe w "kolka" jak dzis 31simexa zobaczylem to z lekkim niedowierzaniem patrze jak to ma sie zmiescic do babla...
Lift budy o 45 mm musiał byc bo sie skrzynia w tunel nie miescila(i tak lekko musieli przerabiac tunel)
Jutro przymierzam kola i zobaczymy co trzeba podciac:-)
Tak jak byla mowa-przeszkadza prog-trzeba go wycinac?bo mevhanik cos mowil o przesunieciu mostu...ale nic takiego na forum nie widze,albo pominalem bo strasznie duzo tematow do ogarniecia mam...ale na szczescie mi POMAGACIE:-)
skwaromir - 2013-12-21, 09:36
Z jaką skrzynią będzie u Ciebie ten silnik spięty ?
amplexus - 2013-12-21, 12:24
Seria bmw od 1,8 is
jeżu - 2013-12-22, 16:47
amplexus napisał/a: | Ze wzgledu na wage odpuszczam temat,i kupuje standardowe w "kolka" jak dzis 31simexa zobaczylem to z lekkim niedowierzaniem patrze jak to ma sie zmiescic do babla...
Lift budy o 45 mm musiał byc bo sie skrzynia w tunel nie miescila(i tak lekko musieli przerabiac tunel)
Jutro przymierzam kola i zobaczymy co trzeba podciac:-)
Tak jak byla mowa-przeszkadza prog-trzeba go wycinac?bo mevhanik cos mowil o przesunieciu mostu...ale nic takiego na forum nie widze,albo pominalem bo strasznie duzo tematow do ogarniecia mam...ale na szczescie mi POMAGACIE:-) |
Słabo szukałeś, wydaje mi się, że między innymi slavok przesuwał most. Zwykle most zostaje wysunięty do przodu wraz z przerobieniem przodu na sprężyny.
amplexus - 2014-01-12, 23:14
HEj.
Mam kilka wątpliwość:D
Co się stanie jak się rozwali półoś?Można dalej jechać na drugim napędzie?czy kaplica?
Czy jest sens inwestować w sprzęgiełka?głownie auto w teren, ale zamierzam mieć to auto przez lata...więc mogą być zawody, wyprawy itd..
Czy do tej mocy powinienem zastosować jakieś bardziej wytrzymałe???
np.
http://allegro.pl/hp-line...3849570562.html
THX
Kamilson - 2014-01-12, 23:25
Najwytrzymalsze są seryjne ( aisin) te "markowe" to kupa.
Jendrek88 - 2014-01-14, 23:10
Zestaw tegoż silnika z mostami diesla + jeszcze koła o których mówisz obawiam się, żę szału nie będzie chciał robić przerabiam własnie podobny problem jestem świeżo po zmianie na takie mosty i niestety :-/są one za szybkie jeżęli nie wykombinujesz nic z przełożeniami w reduktorze lub w mostach. Dla przykładu na mostach od litrówki na reduktorze mogłem bez problemu ruszyć z 3 biegu a nawet 4 na silniku mazdy, co prawda były one zbyt delikatne bo dwa razy ukręciłem półoś i raz przegub, a na obecnych tj. od diesla 1,9 właśnie tego już nie ma zostaje tylko 2 bieg różnica wyczuwalna drugi raz bym nie zmienił na mosty diesla z półosiami to nie wiem bo dopiero testuje wytrzymałość za to co mogę powiedzieć jest bardzo szybki ale to nie o to chodzi w of-roadowym tuningu
amplexus - 2014-02-28, 21:23
Ja akurat buduję auto po to żeby zapierdalał:D
W końcu jest już po elektryku-jeszcze nowe światła, obrotomierz, i będzie gotowy:D
[ Dodano: 2014-04-01, 20:38 ]
Uf auto po chyba roku w koncu samo jechalo zamiast na lince:)
Moc bardzo fajna, auto pieknie sie zbiera, na tych oponkach mega gryzie..bedac zalany do ok polowy lamp, w trawiastej zadzawce na reduktorze standardowym radzil sobie, choc nie byl w stanie wkrecac sie na obroty! Tak jak np na glinie pieknie sie do odcinki wkreca:) niestety zawieszenie nie daje rady..pekl resor+totalny brak pracy zawieszenia.(mam z przodu jedno wiecej pioro niz mial oryginal 1.9td)albo wjada nowe resory i amory, albo na sprezyny pojdzie, choc musze poczytac jakie to koszty..wyciagarka escape dual speed 12000lbs daje rade..silnik,opony simexy 31, wyciagarke bardzo polecam, choc niestety nie mozna juz mowic ze jest to tani samochodzik..
|
|