Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - samurai swap na 1.6 td vw

osgood - 2013-03-16, 00:23
Temat postu: samurai swap na 1.6 td vw
Witam

jestem tu nowy, choć samuraia mam już od kilku lat i tyle też obserwuje to forum...
dlatego zaczne od przedstawienia się jestem Tomek i spotkać mnie można na bezdrożach Bielska-Białej pozdrawiam

Mam pytanie, przeglądałem już chyba wszystkie fora i nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Wkładajac 1.6 td z vw spotkałem sie z dwoma metodami przerabiania kół zamachowych, jedna to obciecie walu i nawiercenie kola z samuraia a druga to roztoczenie i nawiercenie kola z samuraia, a dlaczego nikt nie zastosowal kola z vw? ja widze same plusy zastosowania kola wlasnie z vw, wystarczy troche je stoczyc, podtoczyc na wieniec zebaty z samuraia i wywazyc (z samuraiowym tez wypadaloby wywazyc) i po sprawie, wydaje mi się to duzo prostrze a przy okazji zyskujemy sprzeglo z tarczą 215mm

KRZYKKU - 2013-03-16, 00:36

Przyjacielu drogi, witaj ale dobrze Ci radzę wyedytuj ten post wycinając trzy pierwsze od góry linijki i przenieś je tutaj http://samurai.org.pl/vie...b4083ca45#31290

w przeciwnym razie nie dość że nikt Ci nie odpowie to dodatkowo posypie się góra kasztanów...

osgood - 2013-03-16, 01:11

Dzieki nie moglem tego znalezc juz poszlo :)
Hałas - 2013-03-16, 09:35

Pewnie dlatego, żeby wałek sprzęgłowy samuraia pasował :-)

A jak już o kasztanach i przywitalniach piszemy to mnie szczerze mówiąc wqrwia to ciągłe nawołwywanie "weź się przywitaj tam i tam"
Kolega bardzo ładnie się przedstawiał i styka.
Dla mnie starczyło by zwykłe "Witam" byle by miał (ten nowy-piszę ogólnie) coś ciekawego do powiedzenia i nie "rzucał się" jak ktoś odpowie nie po jego myśli (a jak pamiętamy kilku takich było)

No to się rozpisałem...

Pozdrawiam,
Hałas

osgood - 2013-03-16, 09:47

nie zamierzam się rzucać i nikomu nic udowadniać :)

Fakt jeśli zastosujemy kolo zamachowe z samca i obetniemy wał to wałek sprzęgłowy pasuje w oryginalne łożysko, jednak gdy roztoczymy koło zamachowe to wałek ląduje w wale vw w które należy włożyć łożysko i dodatkową tulejkę i tak samo w przypadku koła zamachowego z vw

Hałas - 2013-03-16, 10:03

Odnośnie rzucania się pisałem ogólnie.
To co piszesz zdaje się mieć sens.
Mam w garażu silnik VWka z kołem samuraia ale nie wiem co jest pod spodem (kupiłem już przerobiony silnik który wyjęty był z samuraia)
Jeżeli chcesz robić SWAPa proponuję sprawdzić swoją teorię (nie wiem jaką ma średnicę koło z VWka ale może by akurat się spasowało bez wymiany wieńca i rozrusznika? ot pobożne życzenie)
ewentualny koszt w razie niepowodzenia niewielkie.

Poza tym jeszcze kwestia sprzęgła, czy wieloklin się spasuje czy trzeba będzie wiercić nowe dziury pod stare sprzęgło.

No i koło ze srajtka z tego co pamiętam jest sporo lżejsze (ze wszystkimi wadami i zaletami)

KRZYKKU - 2013-03-16, 11:36

cholera chyba ostatni bym był co by się o przywitanie czepił ale wiem że na pewno by coś poleciało to chciałem kolegę uprzedzić... a mi się dostało :lol:
kostuch - 2013-03-16, 12:36
Temat postu: Re: samurai swap na 1.6 td vw
osgood napisał/a:
przy okazji zyskujemy sprzeglo z tarczą 215mm

Takie duże koło nie wejdzie do dzwona sprzęgła skrzyni samuraiowskiej

osgood - 2013-03-16, 13:07

No właśnie ja jestem na etapie swap-a i przerobiłem dokladnie tak jak opisalem kolo z vw, postaram sie wieczorem zrobic zdjecia i tu wstawie.
Kolo faktycznie ma większą średnicę, dlatego trzeba je było stoczyć po średnicy, a dokładniej to tak:
zbiłem wieniec zębaty vw stoczyłem do średnicy na którą wchodził ten wieniec, nastepnie stoczyłem od strony silnika by było miejsce na flansze, później podtoczylem na wieniec zębaty od samuraja, od strony silnika, a na koniec zamontowałem wieniec z samuraia.
Rozwiązanie to wydaje mi się lepsze z kilku powodów, po pierwsze nie ruszamy oryginalnego wycentrowania pomiedzy wałem-kołem zamachowym-sprzęgłem, przykrecanie kola samuraia z przyciętym wałem moim zdaniem nie jest wstanie dac wycentrowania(luz na śrubach), drugim plusem takiego rozwiazania jest tarcza 215mm z vitary, docisk oryginalny z vw 1.6 td (RA lub SB, te mają na 100% 215mm inne mają różnie i 200 i 210)

paw3ł - 2013-03-16, 13:54

A pisał ktoś gdzieś na tym forum o cięciu wału?
W 1.9 wydawało mi się, że będziemy musieli ciąć, ale jednak nie było takiej potrzeby...

osgood - 2013-03-16, 14:26

bez ciecia wału albo toczenia koła oryginalne z samuraia nie wejdzie, o cięciu bylo na forum w kilku miejscach :)

np. tu http://samurai.org.pl/vie...er=asc&start=20

oto kilka fotek, jakby kogoś interesowały szczegóły np. wymiary to pisać :)





jeżu - 2013-07-15, 10:31

Fajne, nowatorskie podejście, daj znać jak się będzie sprawdzać.
paw3ł - 2013-07-15, 22:28

u mnie jest stoczone i zapierdziela ;)
osgood - 2013-07-16, 01:29

paw3ł napisał/a:
u mnie jest stoczone i zapierdziela ;)


tak samo jak moje? czy oryginalne z sami? :)

Death1985 - 2013-07-18, 16:12

A ja mam dystans po miedzy silnikiem 1,6 TD a orginalnym kolem Samuraia :mrgreen: dwa lata smigam i nic sie nie dzieje
osgood - 2013-07-21, 22:41

Death1985 napisał/a:
A ja mam dystans po miedzy silnikiem 1,6 TD a orginalnym kolem Samuraia :mrgreen: dwa lata smigam i nic sie nie dzieje


Szczęściarz :-P

sprzęgło nie pali się?

Death1985 - 2013-07-22, 08:04

Nie pali sie wszystko chodzi idealnie :mrgreen: tylko pamietaj ze flansza przychodzi miedzy silnik a skrzynie dlatego tez wszedl ten dystans pod kolem zamachowym ;-)
osgood - 2013-07-22, 19:41

Death1985 napisał/a:
Nie pali sie wszystko chodzi idealnie :mrgreen: tylko pamietaj ze flansza przychodzi miedzy silnik a skrzynie dlatego tez wszedl ten dystans pod kolem zamachowym ;-)


rozumiem tylko jakos nie mialbym zaufania do tego, wole chyba prostsze rozwiazania bez dodatkowych elementow ktore moga stwarzac problemy.
Rozumiem ze ten dystans centruje sie na stozku walu vw i oryginalnym centrowaniu kola samiego?

paw3ł - 2013-07-22, 21:53

Ori z samuraia :)
sprzęgło nie dało rady po roku jazdy. Spiek czeka, aby docisk muszę kupić.

osgood - 2013-07-22, 23:15

paw3ł napisał/a:
Ori z samuraia :)
sprzęgło nie dało rady po roku jazdy. Spiek czeka, aby docisk muszę kupić.


m.in. to sklonilo mnie do przystosowania kola z vw pod reszte z suzi mysle, ze sprzeglo 215mm nie bedzie zbytnio odczuwało masy suzi

Death1985 - 2013-07-23, 09:11

No ja powiem tak dystans jest przykercony do silnika i potem kolo sie przykreca do tego dystansu ;-) patent jedzi juz w dwoch Sukach :mrgreen: jednej 1,6 D i w mojej 1,6 TD jedyne co zrobilem to wymienilem lozysko w kole zamachowym i tyle walek wchodzi bez problemu ;-)
osgood - 2013-09-11, 21:16

osgood napisał/a:


Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Kółeczko zamontowane silnik na miejscu i wygląda na to, ze tak przerobione koło zamachowe idealnie pasuje do łączenia 1.6 td ze skrzynią 1.3 :)
pierwsze próby jeszcze w tym tygodniu :)

[ Dodano: 2013-09-14, 17:51 ]
osgood napisał/a:
Witam

jestem tu nowy, choć samuraia mam już od kilku lat i tyle też obserwuje to forum...
dlatego zaczne od przedstawienia się jestem Tomek i spotkać mnie można na bezdrożach Bielska-Białej pozdrawiam

Mam pytanie, przeglądałem już chyba wszystkie fora i nigdzie nie znalazlem odpowiedzi na nurtujące mnie pytanie.
Wkładajac 1.6 td z vw spotkałem sie z dwoma metodami przerabiania kół zamachowych, jedna to obciecie walu i nawiercenie kola z samuraia a druga to roztoczenie i nawiercenie kola z samuraia, a dlaczego nikt nie zastosowal kola z vw? ja widze same plusy zastosowania kola wlasnie z vw, wystarczy troche je stoczyc, podtoczyc na wieniec zebaty z samuraia i wywazyc (z samuraiowym tez wypadaloby wywazyc) i po sprawie, wydaje mi się to duzo prostrze a przy okazji zyskujemy sprzeglo z tarczą 215mm


Autko po pierwszych próbach spisuje się super.

Mam jednak małą uwagę do tych którzy wsadzili diesela z kołem zamachowym z samuraia, jeśli odczuwacie wzmożone wibracje względem 1.3 a silnik wisi na oryginalnych łapach od samuraia to radze zmienić koło zamachowe, gdyż to zapewne ono generuje wibracje, u mnie na moim kole zamachowym wibracje na poziomie 1.3 :mrgreen:

jeżu - 2013-12-23, 12:01

Pisze w tym temacie bo dotyczy silnika 1,6td. Rozszczelniła mi się druga chłodnica, podejrzewam uszczelkę pod głowicą. Jak mogę sprawdzić czy to właśnie wina uszczelki? Zaznaczam że nie ma oleju w płynie ani płynu w oleju.
KSikorski - 2013-12-23, 13:19

Mierząc zawartość CO2 w układzie chłodniczym. Są przyrządy do tego - wykręcasz korek chłodnicy, wciskasz tam końcówkę i obserwujesz kolor płynu w przyrządzie. Jeśli będzie obecny tlenek węgla IV to płyn zacznie zmieniać kolor na żółto-zielony.
manias79 - 2013-12-23, 14:00

http://www.jonnesway.pl/pdf/988.pdf cena prawie 400 zeta

chyba, że zaufasz sprzedawcy na słowo i kupisz takie cudo http://allegro.pl/tester-...3804122963.html

KSikorski - 2013-12-23, 14:47

Jak masz coś do przetoczenia to kupujesz tokarkę? Podjechać do pierwszego cywilizowanego warsztatu i za piwo pomierzą...
osgood - 2014-09-18, 21:52

osgood napisał/a:


Autko po pierwszych próbach spisuje się super.

Mam jednak małą uwagę do tych którzy wsadzili diesela z kołem zamachowym z samuraia, jeśli odczuwacie wzmożone wibracje względem 1.3 a silnik wisi na oryginalnych łapach od samuraia to radze zmienić koło zamachowe, gdyż to zapewne ono generuje wibracje, u mnie na moim kole zamachowym wibracje na poziomie 1.3 :mrgreen:


Sory za taki odkop ale tak mnie dzisiaj naszlo...
To juz rok jak pod maską siedzi 1.6 SB na kole zamachowym z VW docisku z VW i tarczy 215mm z Vitki i po czasie moge powiedzieć że to jest jedyny słuszny wybór podczas swapa na tdi docisk nie zalepia się błotem a o przypaleniu/spaleniu sprzęgła możemy zapomnieć.
To tyle z mojej strony Pozdrawiam :-)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group