Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Regulacja gaźnika sj410

Snajper411 - 2013-03-30, 18:52
Temat postu: Regulacja gaźnika sj410
Czesc, mam problem z regulacją gaźnika w sj410. Czy zna ktoś jakieś teoretyczne ustawienie śrubek od biegu jałowego i mieszanki. Chodzi mi o to poprostu ile obrotów mają byc wykrecone żeby auto ladnie wchodziło na obroty i miało moc.
Zawias - 2013-03-30, 19:07

Od kręcenia śrubkami nie wzrośnie moc.
Hałas - 2013-03-30, 19:10

Mijasz się z prawdą, jak jest "dobrze" pokręcone i przekręcisz na dobrze, bez cudzysłowia to hoho
Ale zgodzę się, że od kręcenia na chybił-trafił nic dobrego nie wyniknie, proponuję oddać do jakiegoś starszego majstra co to trochę pogrzebał w gaźnikach niech zajrzy, majątku nie powinieneś za to zostawić

Snajper411 - 2013-03-30, 19:11

no ja wiem. ale pasuje miec dobrze wyregulowany gaznik, potem zajac sie ustawieniem zaplonu itd. Ale chodzi mi wlasnie o to zeby wiedziec ile maja byc wykrecone bo niby na sucho ladnie chodzi równiutko i na obroty wchodzi jak szalony, ale nie ma w nim mocy jak sie jedzie po czarnym

[ Dodano: 2013-03-30, 19:13 ]
Hałas napisał/a:
Mijasz się z prawdą, jak jest "dobrze" pokręcone i przekręcisz na dobrze, bez cudzysłowia to hoho
Ale zgodzę się, że od kręcenia na chybił-trafił nic dobrego nie wyniknie, proponuję oddać do jakiegoś starszego majstra co to trochę pogrzebał w gaźnikach niech zajrzy, majątku nie powinieneś za to zostawić


heh no ja wiem. Ale wlasnie w tym problem ze w moich okolicach nie ma zadnego majstra od gaznikow, zawineli biznes i niestety trzeba jakos sobie radzic.

Zawias - 2013-03-30, 19:35

Jeżeli na wolnych chodzi równo to sam nic nie grzeb.To co możesz zrobić to sprawdź przerwę między elektrodami świec lu je wymień.Dobrze by było wyregulować zawory. A może założyłeś większe opony i stracił moc ?
Snajper411 - 2013-03-30, 19:42

świece dziś założyłem nowe, zawory wyregulowane w piatek, bo miałem kapitalke silnika i wszystkie mozliwe szlify ile sie da zeby wykrzesac jak najwięcej mocy z niego :)) Opony mam cały czas te same 227/70/15 Persichini 4x4 :)) Problem tkwi w gaźniku i zapłonie ale nie moge do tego dojsc
Zawias - 2013-03-30, 19:50

Jeżeli miałeś kapitalkę,to nie możesz pałować auta.Dotrzyj silnik nie niszcząc go .Ustaw zapłon na lampę i wstępnie wyreguluj gaźnik.Ustawiasz możliwie najmniejsze wolne obroty i składem mieszanki szukasz najwyższych.
Snajper411 - 2013-03-30, 19:59

heh juz dotarty podan 1000km przejechane, dlatego mialem regulowane zawory w piatek:) We wtorek podjade do mechanika ustawi zaplon na lampe , gaznik "na ucho" i zobaczymy jak nie to problem bedzie tkwil w aparacie, przerywacz, kopułka albo cos innego..http://samurai.org.pl/images/smiles/icon_wink.gif
manias79 - 2013-03-31, 17:43

jeżeli świece sprawdzone, zapłon ustawiony, zawory trykają właściwie to sprawdź jeszcze stan układu paliwowego zaczynając od filtra paliwa, przewodów paliwowych, potem na końcu sprawdzaj gaźnik. Mogą być przytkane dysze w gaźniku, źle wyregulowany pływak, etc.
Snajper411 - 2013-04-01, 17:13

bede szukał przyczyny, w koncu musze ja znalesc bo bez mocy to nie jazda;))
Zawias - 2013-04-01, 18:33

Zmierz ciśnienie sprężania.
Olo - 2013-04-03, 12:55

Zawias napisał/a:
Zmierz ciśnienie sprężania.


Stawiasz że taki dobry remont czy dobrze dotarty ;-)

sokratesb - 2013-04-03, 19:04

Nie jestem pewien, czy ciśnienie sprężanie to to samo co kompresja... (?)
Snajper411 - 2013-04-05, 17:08

Wsyzstko jest elegancko, zapłon tak jak ma byc , ale na analizatorze spalin za małe OC wychodzi... Nie zna ktos z okolic Tarnowa kto dobrze gaźniki reguluje ?
Dany - 2013-04-06, 13:33

sokratesb napisał/a:
Nie jestem pewien, czy ciśnienie sprężanie to to samo co kompresja... (?)

Nie to samo... :mrgreen:

[ Dodano: 2013-04-06, 13:34 ]
Snajper411 napisał/a:
Wsyzstko jest elegancko, zapłon tak jak ma byc , ale na analizatorze spalin za małe OC wychodzi... Nie zna ktos z okolic Tarnowa kto dobrze gaźniki reguluje ?


Może HC....
Za małe :shock: ! ?

[ Dodano: 2013-04-06, 13:39 ]
Ale 410 to nie tryska mocą więc może nie ma czego szukać... :-)

Snajper411 - 2013-04-06, 22:35

Może HC....
Za małe :shock: ! ?

[ Dodano: 2013-04-06, 13:39 ]
Ale 410 to nie tryska mocą więc może nie ma czego szukać... :-) [/quote]

Sorki literówka za małe 'CO" a HC pokazuje kosmiczne z powodu za niskiego CO, cos nie tak jest ale jakos do tego dojde, moc to on ma wystarczajaca silnik jest po kapitalce , po szlifie zaworow, glowicy, cylindrow, wieksze tłoki itp. moc ma, ale zadlaw przy ruszaniu...

KSikorski - 2013-04-06, 23:02

Co szlifuje się w zaworach? Jak wstawić większe tłoki do cylindrów z F10A?
Snajper411 - 2013-04-11, 18:55

KSikorski napisał/a:
Co szlifuje się w zaworach? Jak wstawić większe tłoki do cylindrów z F10A?


Szlifauje się zawory i ich gniazda, kupuje sie nadwymiarowe tłoki i szlifuje się do nikt cylinder tak aby wszystko pasowalo

sokratesb - 2013-04-11, 19:40

A to nie wkłada się większych pierścieni?
KSikorski - 2013-04-11, 20:40

Nie, są tłoki nadwymiarowe. Myślałem że ktoś się bawił w tulejowanie silnika i tłoki z jakiegoś 1,3.
Didymos - 2013-04-11, 22:20

sokratesb napisał/a:
A to nie wkłada się większych pierścieni?

Tak to robią popeliniarze, żeby uleczyć silnik przed sprzedażą fury :mrgreen:

sokratesb - 2013-04-11, 23:30

Aha, a ja myślałem, że po remoncie, żeby kompresja była dobra to wkłada się większe pierścienie... Czyli, po remoncie silnika zakłada się większe tłoki? A skąd takie wziąć?
yahoo33 - 2013-04-12, 08:30

sokratesb napisał/a:
Aha, a ja myślałem, że po remoncie, żeby kompresja była dobra to wkłada się większe pierścienie... Czyli, po remoncie silnika zakłada się większe tłoki? A skąd takie wziąć?


Do dostania w ASO z nadwymiarem, pewnie w IC też mają.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group