|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Podłaczanie 1.9D polonez/citroen
czuperek - 2013-04-07, 14:39 Temat postu: Podłaczanie 1.9D polonez/citroen Hey
mam pytanie
- pod jaki przewód podłączyć pompe wtryskową aby po przekręceniu stacyjki się wyłączał
- jak podłączyć alternator bo są trzy kabelki - najgrubszy biały i dwa jakieś jeszcze nie pamiętam teraz kolorów ( jeden z nich to pod kontrolkę od ładowania ale gdzie ten trzeci). Na alternatorze mam wtyczkę jedno pinową oraz dwa wejścia W+ oraz W- czy jakoś tak.
Dzięki
SamNaSamZSam - 2013-04-07, 14:53
może ten trzeci to do obrotomierza jest w dieslu :) a może herezję prawię...
[ Dodano: 2013-04-07, 14:54 ]
a tak z ciekawości jak spiąłeś silnik ze skrzynią Samuraia?
czuperek - 2013-04-07, 15:06
skrzynia polonez truck
kaczmarr_ - 2013-04-07, 20:54
Gruby ozywiscie na +
Potem bierzesz miernik albo zaroweczke ,jedna nozka zaroweczki do masy ,a druga patrzysz na ktorym wyjsciu z alternatora zapala sie zaroweczka ,i pod niego podlaczasz kabelek z orginalnej wiazki
czuperek - 2013-04-07, 22:15
przy alternatorze mam 3 wejścia i 3 mam przewody jeden to na pewno + to podlanczam pod ten W+ czy jaka tam jest literka, jeden z dwóch pozostałych przewodów to chyba kontrolka od ładowania to chyba to wejście na wtyczkę ? a 3 przewód to będzie W- ? od czego on jest?
aha i czy samuraj 1.0 ma regulator napięcia zewnętrzny czy w alternatorze ?
SamNaSamZSam - 2013-04-07, 22:18
czuperek masz alternator od diesla czy zostawiłeś "samuraiowy" ?
czuperek - 2013-04-07, 22:18
diesel oryginał ten co był w polonezie trucku
kaczmarr_ - 2013-04-07, 22:33
Oba biegna do zegarow ale tylko jeden z nich "gasi" kontrolke ladowania ;)
U siebie mam VW ,gruby standartowo na + ,a drugi chyba na W+ ale to ci teraz nie powiem ,bo tez na 'chybil-trafil" podlaczalem :P
SamNaSamZSam - 2013-04-07, 22:43
może jednak... obrotomierz :)
kaczmarr_ - 2013-04-07, 23:02
Nie wiem jak u czuperka.. Ale u mnie w viatrze obrotomierz dziala ,a przy alternatorze tylko jeden kabelek z wiazki podlaczylem ,i to napewno jest od kontrolki ladowania
Suki chyba z kompa czytaja obroty.. Bo teraz elektryke przerzucam z vitary do samca i ida w sumie 2 lub 3 kabelki z kompa do licznika'
Ale to po raz kolejny czasu trzeba i wtedy bede mogl sie pomadrzyc ,co od czego ;)
A swoja droga.. Jak alternator moze obrotmierz napedzac ?
Tam przecie potrzebna sa impulsy zeby zczytac i przeliczyc na obroty..
SamNaSamZSam - 2013-04-07, 23:23
Vitke masz w benzynie, prawda? W dieslu jest to chyba inaczej, bo nie masz tej całej elektryki, zapłonu itp. i stąd mi się ten obrotomierz kołacze, ale tu potrzeba kogoś bardziej obcykanego.
kaczmarr_ - 2013-04-07, 23:32
Czujnik polozenia walu jest chyba w wiekszosci silnikow teraz.. A to jest najprostsze urzadzenie odczytujaca polozenie i szczytujace obroty..
Alternator RACZEJ nie ma w sobie nic poza ukladem diod prostowniczych i ewentualnie ukladu regulujacego napiecie ladowania
Wczesniej mialem orginalnego DIESLA LONGa 2.0 TD i 82KM ,mialem problem z wtyczka przy kompie sterujacym pompa wstryskowa -miala piny w kostce luzne i nie laczyly dobrze ,obrotomierz wtedy nie dzialal ,a jak odpalalem bez alternatora to dziala
jeżu - 2013-04-08, 07:29 Temat postu: Re: Podłaczanie 1.9D polonez/citroen
czuperek napisał/a: | Hey
mam pytanie
- pod jaki przewód podłączyć pompe wtryskową aby po przekręceniu stacyjki się wyłączał
Dzięki |
U siebie mam podłączony czarny z białym paskiem i dodatkowo pomazany na żółto co kilka centymetrów.
Jak będziesz w Koszalinie to podjedź do mnie to sobie zobaczysz, jakie kolory kabli gdzie są podłączone do diesla.
kaczmarr_ - 2013-04-08, 09:18
U mnie ladowanie do aku idzie ,a do kontrolki ladowania bialo-czerwony przewod -ten pownienes podlaczyc pod ktores wyjscie z alternatora zeby gasla kontrolka ladowania po odpaleniu
czuperek - 2013-04-08, 09:55
Ok to zapewnię ten biało-czerwony wrzucę pod kostkę tą na jeden pin to pewnie jest kontrolka.
A jeszcze co do plusa podpiąć tam ten żółto +biały (najgrubszy ze wszystkich) czy lepiej dać osobny kabel i podpiąć się pod rozrusznik.
Aku będzie z tyłu to bez sensu ciągnąc kabel jeszcze jeden.
Jerzu wpadnę jak coś może dzisiaj bo muszę jechać po linkę p.s od czego u siebie masz od gazu i sprzęgła ?
kaczmarr_ - 2013-04-08, 10:06
Mozesz skorzystac z obecnej wiazki ,tylko jak bys wiazke dorzucal ,wtedy musowo kabel od alternatora do aku gruby!
czuperek - 2013-04-08, 10:15
jasne że gruby mam już taki przygotowany dlatego się zastanawiam bo ten z wiązki oryginalny to jakaś cienizna z 2 mm przewód
kaczmarr_ - 2013-04-08, 19:11
Jak bys wciagarke dorzucal mialem na mysli :D :D :D
czuperek - 2013-04-08, 19:43
hehe wyciągarki będą dwie ;)
kaczmarr_ - 2013-04-08, 20:39
To mozesz sobie zmienic z miejsca kabel alternator - akumulator na grubszy.. Ten orginalny pojdzie z dymem przy max ladowaniu ,a czesto bedzie na nim chodzil :P a jak jeszcze wiekszy alternator jest jak ogrinalny 45A.. ;)
czuperek - 2013-04-08, 21:24
mam 60 ale szukam jakas sete
BM - 2013-04-08, 22:59
SamNaSamZSam napisał/a: | może ten trzeci to do obrotomierza jest w dieslu :) a może herezję prawię... |
Nie herezję tylko prawdę. Do obrotomierza jest wyprowadzany z uzwojenia stojana PRZED diodami, zwykle oznaczony"W"
BM
czuperek - 2013-04-08, 23:45
mam coś takiego :
http://img02.allegroimg.p...78/3137397810_1
czyli pod
B+ ladowanie pod aku
B- ?
wtyczka na górze kontrolka
??
jeżu - 2013-04-09, 08:44
Zgadza się. B- możesz ewentualnie do - aku podłączyć, ale podejrzewam że jak zostawisz wolne to też będzie ok.
droidboo - 2014-02-01, 00:21
Nie wiem, czy jeszcze aktualne, ale w alternatorze z poldka najgrubszy kabel podłączamy pod B+, a pod ten jeden pin na korektorek żeński podłączamy bodaj bialo-czereony i jest to kontrolka ladowania i wzbudzenie w jednym. Elektromagnes najlepiej zasilic spod + który szedł na cewkę w benzynie. W niektórych alternatorach zdaza sie wyprowadzenie na obrotomierz, ale nie tutaj; w polonezie jest czujnik halla, który liczy dwa nacięcia na kole zamachowym.
fulrafal - 2016-04-28, 22:27
Odświeżę trochę temat. Mam silnik z citroena Xantia 1,9td i skrzynia z poloneza. Jak za pomoca czujnika położenia wału uruchomić orginalny benzynowski obrotomierz z samuraia.
kostuch - 2016-04-29, 09:49
fulrafal napisał/a: | Odświeżę trochę temat. Mam silnik z citroena Xantia 1,9td i skrzynia z poloneza. Jak za pomoca czujnika położenia wału uruchomić orginalny benzynowski obrotomierz z samuraia. |
Nie da się w prosty sposób.
fulrafal - 2016-04-29, 10:25
Hmm. A jakaś rada jak wogóle zabudować jakikolwiek obrotomierz do posiadanego sprzętu.
kostuch - 2016-04-29, 15:29
fulrafal napisał/a: | Hmm. A jakaś rada jak wogóle zabudować jakikolwiek obrotomierz do posiadanego sprzętu. |
Obrotomierz uniwersalny od diesla i sygnał z alternatora.
fulrafal - 2016-05-03, 19:17
Tylko o ile mnie pamięc nie myli to posiadany alternator przeze mnie nie posiada wyjscia do obrotomierza. Jest tylko "+" i "-", ale muszę sie upewnić.
|
|