Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - CZASEM BRAK MOCY, JAKI SILNIK DO SAMURAJA

Radek SJ - 2013-05-30, 23:12
Temat postu: CZASEM BRAK MOCY, JAKI SILNIK DO SAMURAJA
Witam, pewnie ktoś zaraz napisze szukaj na forum, ale potrzebuje pilnie odpowiedzi tu w temacie. Zamierzam zmienić silnik w samuraju 1.3 gaźnik , na benzynke ale niewiem jaką. W samuraju mam wspomaganie od vitary, reduktor seria 1.3, mosty samurai, 2x traction bar, przełożenia w obydwu mostach Calmini 5 coś, ala vitara 5,125 coś takiego, koła kopie SIMEXA 31/10,5/R15, wkrótce przeróbka na sprężyny. Czekam na mądre odpowiedzi. Co do silnika to nwm myślałem kupic BMW e36 1.8 115KM m40 czy m43 za jakieś 1400zł i przełożyć co trza, potem sam silnik vitara 1.6 8v czy 16v, ale sam nwm co robić, chce zaczerpnąć od kogoś rady co i jak, chce też żeby mosty wytrzymywały itp, dlatego pisze co mam :):)

Dzięki z góry Pozdrawiam :)

Zawias - 2013-05-30, 23:33

Vitara 1.6 8V wystarczy moim zdaniem.
KRZYKKU - 2013-05-31, 01:11

jak mój padnie to na 100% będę pakował Vitara lub Baleno 1.6 16V, ma wykop i niecałe 100KM a więc jeszcze bezpiecznie dla mostów.
egon - 2013-05-31, 07:01

Z BMW więcej roboty bo przełożyć musisz z skrzynią biegów w vitarę sam silnik ale za to BMW wytrzymalsze moim zdaniem, ja osobiście teraz wkładam 1,4 z rovera poloneza znaczy już włożony jest
Lexx - 2013-05-31, 08:32

Dyszel i 2 muły.

Tematow o swapach jest kilkanascie, co user to opinia i inne potrzeby.

yahoo33 - 2013-05-31, 08:37

V4 z Forda ;)
Hałas - 2013-05-31, 09:52

Do seryjnych mostów (w sensie nie wzmacnianych) nie pchał bym się w więcej jak 100KM
Większość w takiej sytuacji szuka 1.6 suzukowskiego (vitara/swift/baleno) są też tacy co pakują 1.3 GTI ze swifta, kolejni diesla z VW jeszcze inni... coś innego.
Wybór duży i nikt za Ciebie nie wybierze.

Pozdro

Radek SJ - 2013-05-31, 11:00

Ok dzieks, Hałas a czy ja każe wybierać ? pytałem o rade . To jak lepiej 1.6 8V 82KM czy 1.6 16V 97KM ? bo podobno to 8V to aby flansze na skrzynie, kompa i wiązkę i tak muszę kupić bo na gaźniku mam, podobno kolektory, smok i miska itp pasują. a do 1.6 16V to nwm co tam trza podobno gorzej. Do 1.3 od swifta to słyszałem że flanszy nie trza ale dziura w ścianie grodziowej, to to akurat luz, ale co jeszcze potrzeba. Wacham się teraz nad tymi 3 silnikami. Bo skoro mówicie żeby się więcej niż 100KM nie pchać to kumam. Bo wiem ze 1.8 is 140KM to niema co bo mosty pójdą, 115 znów nwm.Bo też potrzebuje takiego żeby tej mocy więcej było a nie żeby różnicy neibyło. Ale chyba przy vitarowskich zostane tylko nwm 8V czy 16V, 20 koni różnicy :) .Dzięki za pomoc tak wgl.
yahoo33 - 2013-05-31, 11:13

Do wszystkich 1.6 Suzuki 8v i 16v Vitara oraz do 16v z Baleno potrzebna jest flansza.
W przypadku przeszczepu z vitki odpada problem aparatu zapłonowego, w przypadku Baleno są dwie wersje na cewkach i aparacie zapłonowym.
W każdym przypadku trzeba przerabiać smoka i podczepiać miskę od Samuraia. W przepadku Baleno do miski trzeba wspawać mocowanie czujnika położenia wału.

NA tym forum i na dużym jest dużo informacji.
Mechanicznie jest to do ogarnięcia, osobiście dla mnie największym wyzwaniem jest adaptacja wiązki żeby chodziło jak trzeba.

Osobiście gdyby nie miał gazu to bym założył 1.6 TDI, duży moment, dużo materiału o przeróbkach, małe spalanie i motorek kręci się do 5000 obr/min.

egon - 2013-05-31, 11:21

No i z dizlem odpada komputer bo elektryka znikoma raptem 3 kable bodajże
Lexx - 2013-05-31, 11:24

Mozna 1.6 8v na gazniku wsadzic i tez problemy z elektryka odpadaja.
Mozliwosci tysiace, trzeba czytaca, czytac i jeszcze raz czytac.

egon - 2013-05-31, 14:16

Ogólnie najpospolitsze silniki to samuraja to vitara-swift-baleno 1,6 8v/16v potrzebna flansza (uwaga komputer nie pasuje od samuraja ,podobno) ,jimny- swift 1,3 gti niepotrzebna flansza pasuje do skrzyni samuraja (podobno) , vw 1,6/1,9, d,td,tdi potrzebna flansza ,1,9 d,td,tdi citroen,peugeot,polonez niepotrzebna flansza wkładamy z skrzynią od poloneza 1,9 dużo motania(mocowanie skrzyni,wał skrzynia reduktor,cięcie tunelu),bmw 1,6-1,8 to samo co w przypadku citroen peugeot z tym że skrzynia idzie oryginał bmw . Zdarza się że ludzie pchają też v6 z vitary ale to już ingerencja w układ napędowy (wzmacnianie lub wymiana na mocniejsze podzespoły) Ja jak już pisałem wkładam znaczy już mam włożony 1,4 rover polonez .
paw3ł - 2013-05-31, 14:35

W swoim samuraiu mam zainstalowanego diesla 1.9 bez turbo. Moc dostępna już na niskich obrotach, nie trzeba tak wysoko kręcić. Z elektryki to prąd na elektrozawór i do rozrusznika. Mocy praktycznie tyle samo jak w 1.6 8V. A spalanie... Zatankowałem do pełna 25L to na 6 wyjazdów mi wystarczyło.

Co do viertary koledzy maja zmotane i są zadowoleni, aczkolwiek Ci z 8V bardziej :)
3ch ma zmotany podtlenek gazu na blosie, jeden wtrysk benzynki.
Czy pasuje kolektor z gaźnikowca ? Wydaje mi się, że nie.
Ogólna opinia jest na plus dla 8V. Chyba są droższe jak 16V.

1.6 8V mam nawet na zbyciu ;)

Radek SJ - 2013-05-31, 22:39

Paw3ł a podasz kontakt do sb ?
paw3ł - 2013-06-01, 13:31

Dzisiaj pojeździłem z kolegami którzy mają Vitki i chyba następnych silnikiem, z racji tego, że lubię eksperymenty bedzie Vitka :D oczywiście na blosie :D
Więc chyba nie bede go sprzedawał :D

adalbert - 2013-06-01, 17:42

Jak wytrzymasz do srody to bede po Swapie na Jimny 1.3 Sohc. to zdam relacje jak lata na tym silniku. Na pewno jest najmniej przerobek w stosunku do serii
xsuzi - 2013-06-01, 18:08

Witam tez jestem ciekawy jak ten silniczek smiga , i ile pracy i czasu poswieciles :->
kostuch - 2013-06-01, 18:49

Taka ciekawostka.
Wymieniłem koło zamachowe na (na oko) dwa razy cięższe. Jakbym dieslem jechał :lol:
Jakby ktoś chciał po przeszczepie mieć "ostrą szlifierkę" na OSy to odstąpię ten lżejszy zamach.

SamNaSamZSam - 2013-06-01, 19:16

A to można tak na oko? (pytanie retoryczne bo skoro u Ciebie działa to znak, że można, tylko ciekaw jestem jak to się ma dla wydolności i wytrzymałości silnika bo chyba dla skrzyni czy reduktora to jedne... za przeproszeniem)
zajxt - 2013-06-01, 19:31

Kostuch od czego koło założyłeś ?
Kamilson - 2013-06-01, 19:50

Ten lżejszy to od samuraia ?
kostuch - 2013-06-01, 22:36

SamNaSamZSam napisał/a:
A to można tak na oko? (pytanie retoryczne bo skoro u Ciebie działa to znak, że można, tylko ciekaw jestem jak to się ma dla wydolności i wytrzymałości silnika bo chyba dla skrzyni czy reduktora to jedne... za przeproszeniem)


Oczywiście że nie można, bo cały układ i jego sterowanie komputerem są policzone dla określonych wielkości mas wirujących.
Ale przecież nie będę siedzieć przed tv, jak można zrobić coś innego niż wszyscy :lol:

Zamach jest teraz od vitary. Tarcza i docisk też.
A może od GV :roll:
Trochę już się zaczynam gubić co od czego mam wsadzone. Chyba zacznę prowadzić jakieś notatki...

slavok - 2013-06-01, 23:19

oj tam w sportach motorowych gdzie ścigają się płaskie samochody wielu odchudza koła zamachowe i nie wprowadzają korekt do sterownika, aż tak wielkiego znaczenia to nie ma, oczywiście zmienia się przebieg momentu obrotowego na wykresie z wiadomych względów.
Kamilson - 2013-06-01, 23:27

Chciałem też włożyć lżejsze do tego , ale mam nowiutkie sprzegiełko spiekowe i docisk exedy .. i musi isc samuraiowy zamach..ale wydaje mi sie , że i tak będzie zapier** ;-)
kostuch - 2013-06-01, 23:30

slavok napisał/a:
oj tam w sportach motorowych gdzie ścigają się płaskie samochody wielu odchudza koła zamachowe i nie wprowadzają korekt do sterownika, aż tak wielkiego znaczenia to nie ma, oczywiście zmienia się przebieg momentu obrotowego na wykresie z wiadomych względów.


Wiadomo: "praktika jebiot tieoriu" (i apropos specjalne pozdrowienia dla chomika ;-) )

Slavok, piszesz o amatorskich sportach, gdzie zawodników stać ewentualnie na tokarza co stoczy koło zamachowe. Profilowany software kosztuje 'nieco' więcej.

slavok - 2013-06-01, 23:36

No chyba się rozumiemy, nie miałem na myśli Sebastiena Loeba który toczy koło zamachowe u Leona na rogu Rue Louis/Rue Auguste... po prostu w takim "podwórkowym" motor-sporcie to nie ma znaczenia.
KSikorski - 2013-06-02, 09:05

Cytat:
Sebastiena Loeba który toczy koło zamachowe u Leona na rogu Rue Louis/Rue Auguste...
8-)
chomik. - 2013-06-02, 16:18

kostuch napisał/a:

Wiadomo: "praktika jebiot tieoriu" (i apropos specjalne pozdrowienia dla chomika ;-) )


Dziękuję :mrgreen:

rybagosc - 2013-06-03, 11:08

Panowie a co myślicie żeby zrobić głowicę na nowych kapkę większych zaworach i ją lekko doprężyć założyć nowe pierścienie tłoowe i moze jakiś gażniczek porządny kilka kucy by dało na fabrycznym silniku hm ?? a może idzie dopasowac głowiće inną np od 1,6 ??
tytus - 2013-06-03, 11:43

egon napisał/a:
Ogólnie najpospolitsze silniki to samuraja to vitara-swift-baleno 1,6 8v/16v potrzebna flansza (uwaga komputer nie pasuje od samuraja ,podobno) ,jimny- swift 1,3 gti niepotrzebna flansza pasuje do skrzyni samuraja (podobno) , vw 1,6/1,9, d,td,tdi potrzebna flansza ,1,9 d,td,tdi citroen,peugeot,polonez niepotrzebna flansza wkładamy z skrzynią od poloneza 1,9 dużo motania(mocowanie skrzyni,wał skrzynia reduktor,cięcie tunelu),bmw 1,6-1,8 to samo co w przypadku citroen peugeot z tym że skrzynia idzie oryginał bmw . Zdarza się że ludzie pchają też v6 z vitary ale to już ingerencja w układ napędowy (wzmacnianie lub wymiana na mocniejsze podzespoły) Ja jak już pisałem wkładam znaczy już mam włożony 1,4 rover polonez .


komp w 8v jest taki sam jak samuraiu

slavok - 2013-06-03, 12:44

rybagosc napisał/a:
Panowie a co myślicie żeby zrobić głowicę na nowych kapkę większych zaworach i ją lekko doprężyć założyć nowe pierścienie tłoowe i moze jakiś gażniczek porządny kilka kucy by dało na fabrycznym silniku hm ?? a może idzie dopasowac głowiće inną np od 1,6 ??



ekonomicznie nieuzasadnione, taniej wyjdzie swap.

KRZYKKU - 2013-06-03, 12:54

to i ja dorzucę swoje 3 grosze do dyskusji... a co powiecie na turbo do oryginalnego samuraiowego silnika 1.3 ? widział ktoś jak to lata?
Lexx - 2013-06-03, 13:00

To turbo musialo by byc bardzo male bo przy takim 0.6bar cos kleknie na pewno.
Ostatnio gosc na jakism forum suzuki opisywal taki myk i pisal ze turbo daje mu chyba max 0.25.

Watpie czy to wiele pomoze bo jak wiadomo samcowi poza moca trzeba momentu.

rybagosc - 2013-06-03, 13:01

silnik do vitary to min 1000 zł i ma 82 KM jak mu ząłoże inny kolektor dam koło zamachowe od samiego pogorsze mu moment będę zakładał 31 to czy daje radość taki silnik czy lepiej pchać może 16v
yahoo33 - 2013-06-03, 13:31

Pamiętaj że silnik z Vitki 8V będzie bardziej zmęczony niż np. z takiego plaskatego Baleno 1.6 16V
Lexx - 2013-06-03, 13:36

A to niby czemu bardziej zmeczony?
yahoo33 - 2013-06-03, 13:50

Auta terenowe są ciężej eksploatowane jeśli używane zgodnie z przeznaczeniem, poza tym sam wiek silnika robi swoje. 1.6 8v są po prostu starsze.
Lexx - 2013-06-03, 13:56

Od tego akurat nie ma zasady, znaczna wiekszosc Vitar nawet nie poznala smaku blota czy jakiego kolwiek terenu, przynajmniej w UK. Baleron moze tak zamo byc dobity jak i kazde inne auto.
yahoo33 - 2013-06-03, 14:03

Też prawda, wszystko zależy od użytkownika, odnoszę się raczej do przypadku Vitar które znam z własnego podwórka i okolicy.
Pewnie jak bym miał dostęp do pewnego 8v też bym się zdecydował.

BTW forda motasz?

Lexx - 2013-06-03, 14:07

Chlopoe ja nie mam teraz czasu na cokolwiek wstaje o 4 rano na 5 do roboty koncze o 12 potem od tazu jade Ojcu pomoc a czasem jade jeszcze na 19 do swojej roboty ze 4 godziny ekstra dorobic i tak 7 dni w tyg. Tyle ze w niedziele robie max 6h tzeba sie w koncu kiedys napic piwa.
Bede go roBieral jak sprzedamy srebrne disco i bedzie garaz pusty.

kostuch - 2013-06-03, 15:45

tytus napisał/a:

komp w 8v jest taki sam jak samuraiu


Powiedzmy, że podobny :-)

rybagosc - 2013-06-03, 15:56

na 29 mt bfg fabryczny silnik kapkę większa dawka gazu i dawał rade ale czuje że na 31 może być kiepsko wiec musze coś pokombinowac wolał bym nie zmieniać silnika częsci do silnika mogę mieć za darmo w sensie pierścienie uszczelki itp może niech Myszon się wypowie on ma 31 na fabrycznym silniku czy 5 bieg jest jeszcze potrzebny ??

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group