Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Wymiana łożysk.

Yabu - 2011-01-14, 20:42
Temat postu: Wymiana łożysk.
Cześć,
Ostatnio Samurai zaczął słabo hamować i przy hamowaniu ściągało go na prawą stronę. Więc się wk*r.. zdenerwowałem i ściągam koło a tam niespodzianka. Cała piasta, zacisk itd obrzygane olejem. Tak więc pytanie: Czy olej może uciekać przez łożysko i uszczelniacze? Czy to coś innego?

Poniżej zdjęcie wycieku.



lokoktentek - 2011-01-14, 21:07

nie dziwne że ściągało naa prawo skoro lewe klocki w oleju. ja stawiam na uszczelniacz...
Yabu - 2011-01-14, 21:32

A gdzie załatwić same uszczelniacze? Bo znalazłem tylko całe komplety. Czy jak już będę wymieniał to lepiej cały komplet?

[ Dodano: 2011-01-14, 21:33 ]
W co jeszcze muszę się zaopatrzyć aby zlikwidować problem?

mr.dodge - 2011-01-14, 23:02

Ja właśnie czekam na uszczelniacze...
Uszczelniacz kuli zwrotnicy i uszczelniacz półosi zamówiłem na stronie rajdy4x4.
Mieli taniej niż ASO.
Ale jak dla mnie Ty potrzebujesz uszczelniacz półosi widoczny na pierwszym zdjęciu.
(nie jestem mechanikiem wiec jeśli się mylę proszę o sprostowanie).

Od razu zadam pytanie jak zdemontować ten element ze zdjęcia muszę odkręcić te 4 śruby u góry i na dole?

Pozdrawiam

lokoktentek - 2011-01-15, 00:15

moze to pomoże, trochę niewyraźne znalazłem, ale zawsze coś...

alpejczyk - 2011-01-15, 08:40

Uszczelniacze pół-osi kupowałem w sklepie z łozyskami, cena coś około 3 zł. szt., natomiast uszczelnieni kuli wyciąłem z filcu,który kupiłem w castoramie.
KSikorski - 2011-01-15, 11:29

Uszczelniacze kuli nie uszczelniają żadnego oleju, one są po to żeby błoto nie wchodziło do wnętrza zwrotnicy przez kulę. Wyciek uszczelniacza półosi objawia się smarem cieknącym po kuli (olej przekładniowy rozrzedza smar do przegubów i zaczyna to wszystko cieknąć). Przez piastę i sprzęgiełko nic nie ma prawa wyciekać, tam się składa wszystko na silikon i uszczelki. Jesteś pewien że to olej? Bo moim zdaniem to Ci wali płyn hamulcowy z zacisku :D
corny - 2011-01-15, 16:18

sprawdź lepiej układ hamulcowy jak kolega pisze.... bo oprócz zacisku to wszystko masz suche dookoła ...no prawie wszystko.... z kul ci nie cieknie, spod sprzegielek tez , smar masz konsystencji smaru ... a jak masz już na wierzchu wszystko to rozkręć posprawdzaj i zaloz nowe uszczelniacze w poche mostu
Yabu - 2011-01-15, 20:04

No chyba nie uważacie mnie za sprawnego inaczej ;-) . Na 100% jest to olej. Inny zapach, konsystencja itd. itp. (smaku nie sprawdzalem :mrgreen: ) Poza tym poziom płynu hamulcowego jest OK a z mostu olej spier... uciekł.

[ Dodano: 2011-01-15, 20:21 ]
Teraz bylem w garażu i z kuli też cieknie. Nie tak dużo jak po piaście ale wyciek jest. Po drugiej stronie mostu jest suchutko. Na pierwszym przeglądzie po zakupie mechanik wlał mi do mostów syntetyk więc możliwe że wypłukało syfy i cieknie. :cry:

P.S.
alpejczyk napisał/a:
Uszczelniacze pół-osi kupowałem w sklepie z łozyskami, cena coś około 3 zł. szt., natomiast uszczelnieni kuli wyciąłem z filcu,który kupiłem w castoramie.


3zł? :shock: To w sklepach 4x4 chodzą po 30zł. ;-) W każdym sklepie z łożyskami dostane takie uszczelniacze? (Zanosiłeś stary uszczelniacz na wzór? )

KSikorski - 2011-01-15, 21:21

Wymiar uszczelniacza znajdziesz na stronie danielsa (wpisz w google daniels suzuki). Właściwie wszystkie uszczelniacze oprócz trzywargowych to standardy przemysłowe i pod żadnym pozorem nie kupuj ich w sklepie samochodowych. Łożysk też nie kupuj w sklepie samochodowym.
alpejczyk - 2011-01-18, 09:28

Nie zanosiłem.Spisałem rozmiar i to wszystko.
Yabu - 2011-01-19, 14:35

No i utknąłem w martwym punkcie. :cry: Wyciągnąłem 1-wsze łożysko i nie wiem jak się zabrać za drugie (półośka przeszkadza i nie da się wyjąć).
Tak więc pytanie jak się za to zabrać? Chciał bym poroskręcać to tak jak kolega mr.dodge




KSikorski - 2011-01-19, 16:12

Trzeba zdjąć całą piastę. Jeśli odkręciłeś dwie nakrętki na klucz 50 i "słoneczko" to nic już piasty nie trzyma na czopie. Łożyska wkłada się w piastę, potem całą piastę z łożyskami na czop. Ale skoro Tobie leci olej przekładniowy, to i tak musisz zdemontować całą zwrotnicę, żeby dobrać się do uszczelniacza półosi.
tytus - 2011-01-19, 16:51

tu masz po angielsku ale jest dużo zdjęć więc dasz radę http://www2.izook.com/?page_id=402.
Żeby przejść do następnej strony musisz najechać na "Suzuki tech" i wybrać "DIY Steering Knuckle Rebuild Pg...."

Yabu - 2011-01-19, 20:40

Dzięki wielkie za linka. :-) Bardzo pomocny artykuł. Masz u mnie piwko. :-D
tytus - 2011-01-19, 23:17

Jak się kiedyś w terenie spykniemy to się przypomnę :mrgreen:
corny - 2011-01-20, 20:35

rozbierz to tak
Yabu - 2011-01-20, 20:53

Już to wszystko wczoraj porozbierałem. :-) Teraz zostało czyszczenie, malowanie i poskładanie tego do kupy.

A wie ktoś może gdzie mogę dostać te elementy zaznaczone na zdjęciu? Bo moje są totalnie zgnite.

KSikorski - 2011-01-20, 21:14

Serwis Suzuki lub zestaw z terrain tamer w wyprawa4x4.pl.
Yabu - 2011-01-20, 21:43

O kurka. 750zł ? :shock: Chyba muszę poszukać Pana Henia który ki takie coś dorobi. :->
PrzemoCK - 2011-01-21, 20:53

ja dałem 25 zł strzelając w ciemno na allegro do jakiegoś handlarza sukami na części...

no te 750 to lekkie przegięcie, choc pamietam ze mnie łożyskowanie przodu z uszczelniaczami kuli wyszło ok 550 zł - same łożyska - 4szt. robią cenę, ten filc i guma tez bagatela 130 zł

Yabu - 2011-01-21, 21:11

Ja za prawie komplet (brakuje mi jeszcze uszczelnienia półosi) dałem jak na razie 290zł z przesyłkami. ;-)
albert - 2011-01-21, 21:34

suzi to skarbonka, ale jak nas cieszy wydawanie tych pieniazków...
szczytny cel :-D

Yabu - 2011-01-21, 22:04

Samurai jest i tak tani w utrzymaniu w porównaniu do innych samochodów ale w zamian daje bardzo dużo frajdy. ;-)
Arko - 2011-01-25, 22:59

Tutaj masz adres do zamienników

http://daniels.lumena.com/suzuki/zamienniki.htm

Yabu - 2011-01-28, 11:38

Ile smaru trzeba wsadzić do kuli zwrotnicy? Cała kula ma być wypełniona smarem?
corny - 2011-01-28, 21:01

dobrze by bylo ... :-D
lucky13 - 2011-02-27, 22:54

Dzięki kolego @lokoktentek za rysunek techniczny, bardzo mi pomógł.

Co do smaru do kuli to ja zużyłem prawie całą tubkę taką jak od sylikonu.
Po wymianie uszczelek zaczął nie odbijać mi tłoczek od zacisku hamulcowego wiec jeszcze zacisk mi został do regeneracji.
Pozdrawiam

Dawid77 - 2011-09-28, 23:55

i na mnie przyszła kolej wymiany uszczelnień kuli :-)
StoQ - 2011-10-03, 12:24

to pekniete u Ciebie to przegub? :)

Mi wlasnie cos zaczelo chrupac w lewym kole wiec pewnie mam podobnie :/

Powiedz mi gdzie kupic takie tanie uszczelniacze po 3zl bo szukalem ale u mnie ceny z kosmosu w tym szczecinie :/

Cieknie mi troche po kulach olej :/ wiec pewnie i filce trzeba wymienic.

Mogłby mi ktos napisac co potrzebuje dokladnie zakupic zeby to zrobic. Dodam ze musze rozbierac wszystko bo przegub mi chrupie w prawym kole a chcialbym to zrobic porzadnie czyli wszystko wymienic, lozyska uszczelniacze itp rzeczy i zapomniec o tym wszystkim :)

Pozdrawia,\m

punix - 2011-10-03, 13:21

Jeżeli cieknie ci olej, to uszczelniacze kuli nie pomogą, zainteresuj się raczej uszczelniaczami półosi - poszukaj jakiegoś dobrego sklepu z uszczelniaczami i łożyskami.
http://daniels.lumena.com/suzuki/zamienniki.htm tu masz informacje na temat uszczelniaczy i łożysk.

jack_g - 2011-10-03, 14:30

My z kolegą działaliśmy też w tym temacie i zakupiliśmy do naszych samich takie zestawiki :) Gostek ma też aukcje z innymi konfiguracjami :)

http://allegro.pl/uszczel...1832172002.html


Pozdrawiam i dobrej zabawy :)

Dawid77 - 2011-10-03, 15:15

StoQ napisał/a:
to pekniete u Ciebie to przegub? :)

Mi wlasnie cos zaczelo chrupac w lewym kole wiec pewnie mam podobnie :/

Powiedz mi gdzie kupic takie tanie uszczelniacze po 3zl bo szukalem ale u mnie ceny z kosmosu w tym szczecinie :/

Cieknie mi troche po kulach olej :/ wiec pewnie i filce trzeba wymienic.

Mogłby mi ktos napisac co potrzebuje dokladnie zakupic zeby to zrobic. Dodam ze musze rozbierac wszystko bo przegub mi chrupie w prawym kole a chcialbym to zrobic porzadnie czyli wszystko wymienic, lozyska uszczelniacze itp rzeczy i zapomniec o tym wszystkim :)

Pozdrawia,\m



ja kupowałem osobiście w bochni od BYDZON (też jest na allegro) bo miałem niedaleko więc sobie wszystko załatwiłem osobiście , więc jak masz mokre kule od oleju to poszło uszczelnienie półosi tak jak pisał Punix, i jak sobie załatwisz zestaw na uszczelnienie kuli to w nim jest też uszczelnienie półosi. ja jeszcze kupowałem łożyska zwrotnicy bo były ledwo żywe a nawet jedno martwe ;-)

I jak sobie to rozbierzesz to bedziesz widział w jakim sa stanie łożyska zwrotnicy i łożyska koła , i wtedy zamówisz to co potrzebujesz bo uszczelniacz półosi to napewno skoro sie leje a co do reszty to rozbierz i zobacz w jaki jest stanie :-)

ps. łożysko zwrotnicy to 30302 , a uszczelniacz półosi to 25x38x7.

StoQ - 2011-10-03, 22:26

czyli mam rozumieć że jak rozbiorę prawą stronę i będę chciał wszystko tam wymienić co jest możliwe bo mam te mokre kule i jeszcze chrupiacy przegub to bede potrzebował tylko takich części na jedną stronę:

1. Łożysko zwrotnicy 30302 - dwie sztuki
2. Uszczelniacz półosi 25x38x7 - jedna sztuka
3. Nowy przegub - jaki polecacie?!
4. Uszczelnienie kuli + filc.
i nic wiecej tam zadnych lozysk uszczelniaczy nic nie bede potrzebowac zeby to zrobic raz i zapomniec na jakis czas?

Jakiego rozmiaru to uszczelnienie i ten filc? Można to jakoś ręcznie dorobić?
Bo znalałem u mnie uszczelniacze po 10zl :) i lozyska po 10zł to nie oplaca mi sie ciagac calego takiego zestawu chyba :P

Dodatkowe pytanie czy jesli z drugiej strony na razie nie slychac w ogole przegubu to jest sens wymieniac go na nowy? tak proforma?

a i dodatkowo co bede potrzebowac na tyl zeby tez tam tak ladnie wszystko wymienic :)

Dawid77 - 2011-10-03, 23:26

mi do kuli już się zaczynał pakować syf i rdzewieć przegub ale na szczęście w pore rozebrałem to i odczyściłem przegub i smaru nie żałowałem :mrgreen:
dorobić ręcznie można ale ja kupiłem gotowe bo na czasie mi zależało i nie mam takiej weny twórczej do produkcji :roll:

jeszcze są łożyska koła to 57414 ;-)


parę fot z montażu :-D

punix - 2011-10-03, 23:58

Łożyska po 10zł raczej za długo nie pożyją, chociaż oczywiście mogę się mylić :-P
Uszczelniacz półosi to 26x38x8, ewentualnie wewnętrzna średnica 25 - taki mam u siebie i też jest ok.

Dawid77 - 2011-10-04, 00:41

no jak już to robić to raz a dobrze , więc dobrze by było żeby się łożyska zbyt szybko nie posypały :-D
ja też mam wewnętrzną średnicę 25, zewnętrzna jest 38, a grubość 7 , takie dostałem w komplecie zestawu uszczelniającego i pasuja bez problemu :mrgreen:

kaczmarr_ - 2013-04-04, 23:19

Kazdy z Was robiac cos we wnetrzu mostu odkreca piaste od zwrotnicy? Ja tylko sprzegielka odkrecam ,zabezpieczenie z pol osi wek i calosc zwrotnica + piasta sciagam
Lexx - 2013-04-04, 23:41

Ja tez tak robilem, troche gimnastyki potem jest zeby polos w dyfer wepchnac ale da rade :) zalezy co sie wymienia.
Didymos - 2013-04-05, 08:58

Dokładnie tak, piasty nie ma co bez celu rozbierać, później trzeba na nowo regulować napięcie łożysk, szkoda czasu ;-)
atkin1 - 2013-04-05, 17:21

chodzi mi o łożyska zwrotnicy.
Powiedzcie mi taką rzecz - czy to łożysko powinno mieć z jednej strony (po tej stronie gdzie stożek jest szerszy) takie cienkie gumowe uszczelnienie?

Moje stare łożysko ma takie uszczelnienie i ma oznaczenie Koyo 30302 J.
Byłem u dystrybutora Koyo i twierdzi, że ma takie ale bez tego uszczelnienia...i wygląda tak http://allegro.pl/lozysko...3130978261.html

To może być bez tego uszczelnienia?

Lexx - 2013-04-05, 17:27

Lozyska zwrotnicy nie maja uszczelnieniacza, te z linku sa OK, sam takie wsadzilem.
pietrek - 2014-09-30, 18:07

Po regeneracji kuli i wymianie łożysk zwrotnicy mam luz z lewej na prawą i tak sie zastanawiamy czy to łożyska piasty czy te nowe od zwrotnicy. Mam dość mocne wibracje podczas jazdy.
Ma ktoś pomyśl co to może być ?

Zawias - 2014-09-30, 18:47

A drążki ?
kostuch - 2014-10-01, 12:28

pietrek napisał/a:
Po regeneracji kuli i wymianie łożysk zwrotnicy mam luz z lewej na prawą i tak sie zastanawiamy czy to łożyska piasty czy te nowe od zwrotnicy. Mam dość mocne wibracje podczas jazdy.
Ma ktoś pomyśl co to może być ?

Po wymianie łożysk trzeba na ogół zmienić ilość podkładek pod sworzniami....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group