|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - kolumna kierownicza -sekcja
Starscream - 2013-08-04, 21:24 Temat postu: kolumna kierownicza -sekcja Zabrałem się za naprawę tego ustrojstwa i porobiłem kilka fotek ponieważ nic nigdzie nie znalazłem.
Rozbiórka jest banalnie prosta po wyciągnięciu rozpinamy segera od strony kierownicy i wałek wychodzi dołem
w środku znajduje się "suwak" zderzeniowy obsadzony na plastikowych wkładkach połączonych kołeczkami też plastikowymi zaznaczone kółkiem
to połączenie ulega uszkodzeniu i tam robi się luz przeważnie szarpiąc keierownicą od siebie do siebie
Ja to załatwiłem bez spawania ponieważ troche się bałem dzwona i konsekwencji
pierwsze rozwierciłem pozostałości kołeczków wiertłem 3mm a potem skręciłem wszystko śrubami 3mm i dodatkowo je zaklepałem. Są na tyle cienkie że w razie dzwona (odpukać ) powinny sie zerwać. Trzeba pamiętać o przewiercaniu wszystkiego naraz i centrycznie żeby nie osłabić wałka
końcowy efekt.
Nie miałem luzu na łożysku więc go nie ruszałem -myślę że może być z nim problem bo jest wtłaczane na stałe do kolumny.
wymieniłem tylko tulejkę dolna kolumny którą wytoczyłem z kawałka plastiku a dodatkowo wbiłem pierścień z duraluminium.
Przepraszam za jakość zdjęć ale w ostatniej chwili przypomniałem sobie że może komuś się przydać i porobiłem telefonem
SamNaSamZSam - 2013-08-04, 21:32
kurcze jakoś mi te śruby nie leżą. A nie było opcji dobrać jakiś takich podobnych kołeczków? Jest tego tysiące w motoryzacyjnych?
kostuch - 2013-08-04, 21:44 Temat postu: Re: kolumna kierownicza -sekcja
Starscream napisał/a: | Zabrałem się za naprawę tego ustrojstwa i porobiłem kilka fotek ponieważ nic nigdzie nie znalazłem.
|
Fajnie że Ci się chciało - dobra robota.
Z szybkich obliczeń w pamięci wyszło mi, że żeby ściąć dwie śrubki M3 w klasie 5.8 trzeba jakieś ćwierć tony (aczkolwiek mogłem się walnąć).
W razie W raczej żebra szybciej się złożą niż ta kolumna
Może lepiej aluminiowe kołeczki?
yahoo33 - 2013-08-04, 21:47
Ten element kolumny bez luzow z oryginalnymi plastikowi kołkami kosztuje między 25-60 PLN w zależności od punktu.
Oczywiście używany.
Starscream - 2013-08-04, 21:58
miałem to spawać ale wyszło szybciej i zdrowiej psychicznie śrubki. Nie wiem jak to ty wyliczyłęś ale na zginanie taka śrubkę to ja w imadle jak chwycę to palcami wygnę więc gdzie tu te tony
A śrubki chyba nawet nie sa w klasie 5.8 bo użyłem takich co znalałem w starym magnetofonie bo musiały być dosyć długie wyglądają na mosiężne albo coś takiego
W sumie można włożyć tam co się chce grunt żeby tego niee rozbierać za chwilę
Używanego kołeczka nie chcę bo nie mam zamiaru np za dwa dni znowu rozbierać auta
kostuch - 2013-08-04, 22:33
Ścinanie to trochę co innego niż zginanie. A ćwierć tony to nie tony
chomik. - 2013-08-04, 22:52
jak planujesz dzwona z prędkością większą niż na codzień się uzyskuje w terenie, to polecam w miejsce śrub dać drewniane wykałaczki. Ponoć dobrze się ścinają. Jak nie, to te śruby i tak pewnie nie zrobią różnicy, bo nigdy nie wygniesz tak ramy, by przesunęła się przekładnia pchając drążek tak, by wbił się wraz z kierownicą w Twoje żebra
kostuch - 2013-08-04, 23:04
chomik. napisał/a: | jak planujesz dzwona z prędkością większą niż na codzień się uzyskuje w terenie, to polecam w miejsce śrub dać drewniane wykałaczki. Ponoć dobrze się ścinają. Jak nie, to te śruby i tak pewnie nie zrobią różnicy, bo nigdy nie wygniesz tak ramy, by przesunęła się przekładnia pchając drążek tak, by wbił się wraz z kierownicą w Twoje żebra |
Jakiś czas temu zaliczyłem symulator zderzenia (chyba 15 km/h symulował) - polecam. Z braku symulatora można wziąć auto i wjechać w drzewo. Przecież przy tej prędkości terenowej nic się nie stanie
Poza tym nie tylko kierownica może trafić w żebra, ale i żebra w kierownicę
chomik. - 2013-08-05, 12:39
kostuch napisał/a: | Poza tym nie tylko kierownica może trafić w żebra, ale i żebra w kierownicę |
sposobem na to by nie uderzyć żebrami w kierownicę jest zapinanie pasów. Dla poprawy skuteczności ich działania (choć jednocześnie pogorszenia wygody wsiadania i wysiadania) można zamontować sobie pasy szelkowe. Dla niektórych to pewnie dodatkowych kilka punktów do lansu, ale trzymają znacznie lepiej przy ewentualnym dzwonie czy rolce od standardowych
Pasy takie, z homologacją, zaczynają się już od 100zł/szt na allegro
Antoni_Samurai - 2014-01-13, 11:30
dyskusja z manuala zeszła na manowce a ja mam pytanie czy to co pokazałeś na zdjęciach jest jedynym elementem który dostaje luzów czy jest jeszcze coś innego
Didymos - 2014-01-13, 16:05
Często siada tulejka na dole kolumny - w miejscu gdzie przechodzi przez gródź, krzyżak na wałku kolumny też potrafi złapać luz.
Antoni_Samurai - 2014-01-13, 20:23
Didymos napisał/a: | Często siada tulejka na dole kolumny - w miejscu gdzie przechodzi przez gródź, krzyżak na wałku kolumny też potrafi złapać luz. |
aha rozumiem jutro popatrzę co jest a w samej przekładni coś się naprawia lub dokręca?
Zawias - 2014-01-13, 20:31
Się reguluje luz.
Antoni_Samurai - 2014-01-13, 20:37
Zawias napisał/a: | Się reguluje luz. |
Zawias - 2014-01-13, 20:44
Jak w każdej przekładni.
Antoni_Samurai - 2014-01-13, 20:52
Zawias napisał/a: | Jak w każdej przekładni. |
super dzięki
Starscream - 2014-01-13, 21:14
ja w tą tulejke wbiłem metalowy pierścień nawierciłem i nagwintowałem pod smarowniczkę i jest ok
Antoni_Samurai - 2014-01-13, 21:44
Starscream napisał/a: | ja w tą tulejke wbiłem metalowy pierścień nawierciłem i nagwintowałem pod smarowniczkę i jest ok |
a możesz jakieś zdjęcie dodać?
Starscream - 2014-01-14, 18:44
Nie mam niestety zdjęcia tego czegoś
Antoni_Samurai - 2014-01-15, 18:49
śrubką pokręciłem i luz zniknął jestem zadowolony
Didymos - 2014-01-15, 21:38
Z tym kręceniem śrubką trzeba uważać, bo jak się przedobrzy, to kierownica nie będzie wracała po skręcie.
Antoni_Samurai - 2014-01-16, 13:22
Didymos napisał/a: | Z tym kręceniem śrubką trzeba uważać, bo jak się przedobrzy, to kierownica nie będzie wracała po skręcie. |
no wiadomo wszystko z wyczuwalnym oporem
droidboo - 2014-01-29, 23:44
Skrajnie może się zdążyć, że rama zostanie a buda się przemiesci biorac pod uwagę stan podłóg w niektórych autach :)
Takie śrubki M3 w 5.8 to kolumna kierownicza zetnie z podobna łatwością jak wykalaczki :)
Zawias - 2014-01-29, 23:47
Nie bardzo kojarzę o czym piszesz.
airgaston - 2014-01-29, 23:57
o srubkach zamiast kołeczkow w kolumnie
Zawias - 2014-01-30, 00:12
Myślałem,że do regulacji.
airgaston - 2014-01-30, 00:48
bo o tym jest temat a potem drugi , a to tylko dryf Ja też się zgubiłem...
|
|