|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Mody Silnka
Antoni_Samurai - 2013-11-11, 22:06 Temat postu: Mody Silnka http://suzuki.run4x4fun.com/camshaft.htm jak na razie takie coś wpadło mi w ręce
slavok - 2013-11-11, 23:13
http://zukiengines.com/
http://www.lowrangeoffroa...pgrade.html?p=2
ale i tak najrozsądniejszym modem tego silnika jest jego zmiana na inny
Antoni_Samurai - 2013-11-12, 20:26
pewnie i tak
niech każdy tu cosik wrzuci :)
yahoo33 - 2013-11-12, 20:48
http://www.pulleyboys.com...p?productid=207
osgood - 2013-11-12, 22:36
Antoni_Samurai napisał/a: | ...niech każdy tu cosik wrzuci :) |
Wszystko zależy od tego co chcesz osiągnąć...
Jeśli chcesz podnieść moment i mieć auto bardziej przeprawowe to na tej stronie jest wszystko jak podnieść moment w seryjnym 1.3
klik
Natomiast jak chcesz popsuć samca i zrobić z niego pseudo rajdówkę to wszystko o zwiększeniu mocy seryjnego 1.3 masz tutaj
znowu klik
Antoni_Samurai - 2013-11-16, 20:41
do rajdów mam subaru :)
Starscream - 2013-11-16, 21:22
ja się bawiłem w kręcenie malucha x lat temu. Doszedłem do sytuacji kiedy maluch zamykał mi liftingowski licznik palił przy tym 10-11l
Byłem w niebo wzięty do póki nie spotkałem gościa który wszczepił mu CC900 i czar prysł
Podobnie jest z G13. Tyle moje zdanie
egon - 2013-11-17, 16:30
chyba się liczy jako mod http://www.gbcarparts.com...aiAlloyRadiator
osgood - 2013-11-17, 22:46
Antoni_Samurai napisał/a: | do rajdów mam subaru :) |
swego czasu korzystałem z wskazówek tego Pana klik
Antoni_Samurai - 2013-11-20, 19:43
osgood napisał/a: | Antoni_Samurai napisał/a: | do rajdów mam subaru :) |
swego czasu korzystałem z wskazówek tego Pana klik |
i co dały?
[ Dodano: 2013-11-20, 19:48 ]
w tym temacie nie chodziło mi żebyście wyrażali swoje opinie czy to głupie czy fajne ale wrzucili jeśli macie ochotę jakieś mody tego silnika a po co i do czego to każdy z was sam może zdecydować
osgood - 2013-11-20, 22:33
Antoni_Samurai napisał/a: | osgood napisał/a: | Antoni_Samurai napisał/a: | do rajdów mam subaru :) |
swego czasu korzystałem z wskazówek tego Pana klik |
i co dały?
[ Dodano: 2013-11-20, 19:48 ]
w tym temacie nie chodziło mi żebyście wyrażali swoje opinie czy to głupie czy fajne ale wrzucili jeśli macie ochotę jakieś mody tego silnika a po co i do czego to każdy z was sam może zdecydować |
tyczyły się zupełnie innego silnika :) skończyło się na rozwierceniu silnika i uturbienia co w rezultacie dało ponad 150 koni z silniczka 1.2 seryjnie dysponującym 60 :) ale faktem jest, że skorzystałem z kilku wskazówek np. FMU :) tyle, że jak już to kiedyś pisałem, 1.3 samuraia jest tak trwały jakby był zrobiony z bibuły :) więc ja osobiście nie odważyłbym się go usprawniać w żaden sposób, chyba że drugi czeka a ten poświęcisz na eksperymenty :)
blind.one - 2014-01-12, 22:37
Mam taki pomysl tylko nie wiem, czy cos warty i prosze o uwagi.
W moim samuraiu jest silnik F8Q (Renault diesel bez turbo)legitymujacy sie 64 KM. Niby standard jaka na samiuraia ale auto nie chce jechac.
Renault zrobilo kiedys silnik F8QT czyli z turbina. Blok jest prawie identyczny ale wyjscie na skrzynie jest juz inne i potrzebna by byla flansza i to dorabiana na zamowienie bo to nie 1.6 VW \ :(
Moj pomysl to zostawienie bloku F8Q, wymiana wszystkich bebechow (typu tloki, glowica, doloty itp) z F8QT i cieszenie sie 90 KM bez zbednych kombinacji z mocowaniem silnika, flanszami itd.
Jest ktos w stanie wypowiedziec sie w tym temacie?
sokratesb - 2014-01-12, 23:06
Coś tam pamiętam, że mówione było, że nie opłaca się dokładać turba do nieuturbionego silnika, bo trzeba odprężać, czy coś tam. Z kolei ktoś inny mówi, że bez odprężania też daje radę.
Hałas - 2014-01-12, 23:10
Roboty duuuużo więcej niż dociąć flansze i ewentualnie przerobić mocowania
Za to może warto btło by się zainteresować samą głowicą z osprzętem i odprężyć go grubszą uszczelką pod głowicą?
Taki czysto teoretyczny pomysł bez zagłębiania się w szczegóły konstrukcyjne
Maverick - 2014-01-12, 23:46
Z góry piszę, że nie jestem "mistrzem" turbo, uturbiania itd, ale mocno temat zgłebiam.
Nie odważyłbym się bez przeliczeń, zastosować "na oko" do odprężenia silnika po prostu drugiej uszczelki.
Hałas - 2014-01-13, 00:03
nikt nie piszę, żeby zrobić to na hurra!
Wiem natomiast, że hondziarze przy soft turbo takim czymś się ratowali więc jest to możliwe, kwwestia dalszego przemyślenia i przeliczenia.
Ale i tak najekonomiczniej i najpewniej wyjdzie zrobić kompletny SWAP
blind.one - 2014-01-13, 10:51
Poczekajcie.
Po co odprezanie, skoro cala gora silnika, tloki itp. idzie z silnika turbo? Tam jest chyba wszystko tak dobrane, ze nie trzeba odprezac? Slupek silnika wyglada na moje oko identycznie w motorze z turbo i bez. Nawet miska olejowa jest ta sama (z tego co wypatrzylem na rysunkach z manuala mojego auta i carismy z F8Qt).
A jesli temat nie ma sensu to wtedy chyba lepiej od razu silnik z VW brac? Z tego co wiem to tu szlak juz jest przetarty.
Nie mam jak tego sprawdzic, a nie stac mnie zeby kupic silnik z osprzetem za 1700 PLN a potem stwierdzic, ze to niewykonalne.
Inna rzecza, ktora mnie zastanawia to brak miejsca pod maska. Juz teraz jest tam bardzo ciasno i nie wiem gdzie pomiescilaby sie reszta gratow. Ale to chyba problem drugorzedny...
Maverick - 2014-01-13, 10:57
Na pewno w silniku uturbionej i bez turbo, będzie różnica w sprężaniu.
Zewnątrz niewidoczne, ale pomiar na 100% pokaże różnice.
[ Dodano: 2014-01-13, 10:59 ]
Hałas, wiem że nie poleciłbyś komuś zastosować ot tak dwóch uszczelek pod głowicę, ale ważne jest, aby dokładnie wiedzieć jak odprężyć silnik, pod dane turbo, zakładane ciśnienie jakie się chce osiagnać, przy jakich obrotach i jeszcze mnóstwo innych rzeczy wskazuje jaka powinna być przekładka, aby odprężenie było takie jak należy.
Hałas - 2014-01-13, 11:10
Wskazuje tylko, że odprężyć da się nie tylko niższymi tłokami, czy krótszymi korbowodami.
W/g mnie przekładka wszystkich gratów zostawiając sam blok jest bez sensu.
Najprostsza droga to ewentualne dorobienie łap/flanszy (opieram się tylko na relacji @blind.one'a)
Cytat: | Blok jest prawie identyczny ale wyjscie na skrzynie jest juz inne i potrzebna by byla flansza i to dorabiana na zamowienie bo to nie 1.6 VW \ :(
|
Roboty nieporównywalnie więcej.
Jakimś kompromisem była by wymiana samej góry ale oczywiście ja tylko rzucam pomysłem, zdoktoryzowanie się w temacie zostawiam zainteresowanemu
Antoni_Samurai - 2014-01-13, 11:34
prawda jest taka że jak chcemy dużo mocy na turbinie wyciągnąć to trzeba zakuć silnik bo elementy nie wytrzymają z tego co wiem to optymalnym ciśnieniem jest chyba 0.2bar ale w każdym aucie może być inne
blind.one - 2014-01-13, 12:36
Ok, widze, ze pomysl jest do bani. Po prostu kombinuje jak kon pod gore, zeby wykorzystac to co jest. Widzialem raz komore silnika po swapie to wygladala jakby ktos tam granat wrzucil. Wszedzie przewody polutowane, posztukowane jak salatka z makaronem. Pewnie da sie to zrobic profejsonalnie, ale chyba mnie nie stac ;)
No nic, zobacze jak auto bedzie sie z nowymi oponami zachowywac i jeszcze raz pomysle, czy zabawa w swap ma sens.
Ubzduralem sobie, ze jezeli sa dwa silniki o takim samym bloku a jeden z nich jest fabrycznie uturbiony to przekladajac wszystko oprocz bloku silnik odprezy sie sam bo (tu wroze z fusow) np. glowica jest tak skonstruowana, zeby sprezanie bylo nizsze. Przy okazji nie byloby problemu z flansza i mocowaniem silnika a jako bonus czesc okablowania i orurowania pozostalaby w seryjnym miejscu.
Po czasie i postach widze, ze moj tok rozumowania byl niewlasciwy. :/
SamNaSamZSam - 2014-01-13, 13:22
To ja tylko dorzucę mały granacik jeszcze, że gdybyś miał seryjnego diesla PSA XUD9 to Dawid77 przetarł fajnie szlak do podmiany pompy i "uturbienie" tegoż właśnie silnika. Przy czym to chyba znacząca różnica, że silnik w oryginalne był przystosowany do pracy z turbo tylko, że to turbo średnio działa w oryginalnej konstrukcji. Tak przynajmniej ja zrozumiałem ten mod z podmianą pompy.
blind.one - 2014-01-13, 13:38
Wiem, ze jest taki myk. Ja nawet bylem pewien, ze wlasnie ten silnik mam wlozony... Jakos umknela mojej uwadze olbrzymia plastykowa obudowa filtra powietrza z napisem RENAULT :(
Maverick - 2014-01-13, 13:40
Sam, a czy ten PSA XUD9 to serujny motor ma turbinę czy nie?
SamNaSamZSam - 2014-01-13, 14:02
Ma. Tylko nie dmucha ponoć w oryginale bo pompa paliwa nie ma wyjść na pod(nad)ciśnienia sterujące turbiną. Coś jakby mieć Anistonkę w domu na co dzień, a oglądać pornosy.
Didymos - 2014-01-13, 15:47
Dmuchać, to dmucha, bo nie ma fizycznie takiej możliwości, żeby turbina była zamontowana i się nie kręciła, tylko w tym przypadku turbina jest zmontowana ze względów ekologicznych i silnik też jest zestrojony bardziej pod kątem ekologii, nie osiągów (swoją drogą porównanie z Anistonką słusznie oddaje sytuację ).
Stąd wymiana pompy, a nie turbiny na inną naprawia to oczywiste niedopatrzenie.
yenko - 2014-01-13, 21:58
A czemu się ograniczać ? Nie można mieć Anistonki i czasem pooglądać z nią pornosów ???
airgaston - 2014-01-13, 22:59
Konstrukcja bloku diesla i turbodiesla jest inna. W turbo sa jeszcze kanały olejowe do chłodzenia denka tłoka czego w dieslu wolnossacym brak nie wspominajac o chłodnicy oleju...... XUD9 to mistrzostwo
Hałas - 2014-01-14, 00:00
blind.one napisał/a: | Ok, widze, ze pomysl jest do bani. Po prostu kombinuje jak kon pod gore, zeby wykorzystac to co jest. Widzialem raz komore silnika po swapie to wygladala jakby ktos tam granat wrzucil. Wszedzie przewody polutowane, posztukowane jak salatka z makaronem. Pewnie da sie to zrobic profejsonalnie, ale chyba mnie nie stac ;) |
Podejrzewam, że lutowanie przedmiotów nie ominie Cię przy twoich pomysłach
Cytat: |
Ubzduralem sobie, ze jezeli sa dwa silniki o takim samym bloku a jeden z nich jest fabrycznie uturbiony to przekladajac wszystko oprocz bloku silnik odprezy sie sam bo (tu wroze z fusow) np. glowica jest tak skonstruowana, zeby sprezanie bylo nizsze. |
Ta powinien się odprężyć (nie zgłębiając konstrukcji silnika)
Zazwyczaj są niższe tłoki/korbowody
Cytat: | Przy okazji nie byloby problemu z flansza i mocowaniem silnika a jako bonus czesc okablowania i orurowania pozostalaby w seryjnym miejscu. |
Jak wspominałem dorobienie flanszy i łap przy przekładce wszystkich bebechów silnika to pikuś.
Okablowanie/orurowanie to zmian tyle samo.
Pozostaje jeszcze zorientować się w różnicach konstrukcyjnych obu bloków.
Czyli to o czym @airgaston wspomniał, dość często występowało coś takiego jak natrysk oleju na denko tłoka.
Rozważenie takiej motanki miało by sens tylko i wyłącznie przy wizji generalnego remontu motóra.
yenko - 2014-01-14, 00:03
A skoro zakłada się dwie uszczelki co jest nie polecane to nie można by zrobić/wyciąć laserem flanszy i wstawić pomiędzy blok a głowicę i wtedy to uszczelnić ?? Gdybam tylko bo się nie znam
Hałas - 2014-01-14, 00:27
teoretycznie dało by się, ale 2 uszczelki nadal zostają (pod i nad dystansem )
Przy naszych mocach zawsze swap wyjdzie taniej i pewniej niż uturbienie, taka smutna prawda.
yenko - 2014-01-14, 00:30
no sa dwie ale nie bezposrednio na sobie co daje szanse ze bedzie szczelniej
Hałas - 2014-01-14, 00:49
Aczkolwiek daje to większe odprężenie
Coby nie przedłużać, kompletny SWAP będzie pewniejszy i tańszy
blind.one - 2014-01-14, 08:44
Jesli mi sie ten silnik skonczy to wtedy bede go swapowal. Pozostaje tylko miec nadzieje, ze do tego czasu nazbieram worek pieniedzy :) TAk lekko liczac bez 5 tysiecy sie zapewnie nie obejdzie?
yenko - 2014-01-14, 08:48
Pewnie nie obejdzie się. Mi na pytanie w xDrive powiedzieli że swap będzie kosztował od 2500 do 3500 za robotę plus wszystkie części i płyny.
Hałas - 2014-01-14, 10:05
Jeśli masz trochę czasu sprzętu i wiedzy w SWAP w brew pozorom nie jest jakimś mega hiper wyzwaniem żeby samemu sobie nie poradzić
airgaston - 2014-01-14, 21:38
blind.one napisał/a: | Jesli mi sie ten silnik skonczy to wtedy bede go swapowal. |
I tu cię zmartwie. Znając te silniki najprędzej skonczy Ci sie osprzęt i pochłonie worek pieniedzy. To jest niestety pierwszy z silników dla serwisu a nie dla uzytkownika. Zaczęła sie w nim era zawodnej elektroniki.
droidboo - 2014-02-19, 23:19
Wolnossacy xud9 tez ma chlodnice oleju
Silniki renaulta w samuraiach mają już elektroniczne pompy wtryskowe a jest to zlo wcielone. Znajomy dlugo dochodził do ładu z immo. Xud9te z puga lub cytryny mają w serii 90km, po podniesieniu ciśnienia na turbinie ludziska uzyskiwali jakies 110-115km. Jeżeli swapowac diesla do samca to taki silnik, do jego pracy potrzeba jednego kabla z 12V
airgaston - 2014-02-20, 17:35
Święta prawda nic dodać nic ująć... XUD9 only
|
|