|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Silnik - gaźnik czy wtrysk?
kakash - 2013-12-12, 20:58 Temat postu: Silnik - gaźnik czy wtrysk? Czesc,
sprawa ma sie tak ze sasiad trzyma w garazu stary silnik samurajowski, problem jest taki ze nie wie czy to byl wtrysk czy gaznik, powiedzial ze odda po kolezensku za 100 zl. Teraz pytanie, jak to sprawdzic majac sam silnik? Wiem jedynie ze 1.3 i dorzuca do niego jakas stara skrzynie biegow z samca (bedzie na czesci, albo w przyszlosci sie odnowi czy cos)
Dorzucam zdjecia :
http://i.imgur.com/hJ3LCSOl.jpg
http://i.imgur.com/iztaYiel.jpg
Starscream - 2013-12-12, 21:31
cały zdemontowany jest więc raczej nikt ci nie powie co to. Ale co by to nie było to jak założysz wtrysk bedzie chodził i jak założysz gaźnik też będzie chodził
yenko - 2013-12-12, 21:31
Zobacz co ma napisane na słupku. Jak G13b to jest wtrysk jak coś innego to gaźnik
kakash - 2013-12-12, 21:33
Hmm, jezeli rzeczywiscie nie robim mu roznicy czy zaloze go na wtrysk czy gaznik to raczej sie skusze na niego :), dzieki!
sokratesb - 2013-12-12, 21:36
W sumie to chyba gaźnikowce miały pojemność 1315cm, a wtryski 1298cm, więc identyczne nie są, ale tak jak mówił Starscream: i na gaźniku i na wtrysku pojedzie.
kakash - 2013-12-12, 21:39
sokratesb napisał/a: | W sumie to chyba gaźnikowce miały pojemność 1315cm, a wtryski 1298cm, więc identyczne nie są, ale tak jak mówił Starscream: i na gaźniku i na wtrysku pojedzie. |
1298 cm3 :)
Starscream - 2013-12-12, 22:39
mój kiedyś był na gaźniku potem gość zrobił wtrysk a potem gaźnik z pony nie wiem czemu ale tak było
manias79 - 2013-12-13, 08:59 Temat postu: Re: Silnik - gaźnik czy wtrysk?
kakash napisał/a: | Czesc,
sprawa ma sie tak ze sasiad trzyma w garazu stary silnik samurajowski, problem jest taki ze nie wie czy to byl wtrysk czy gaznik, powiedzial ze odda po kolezensku za 100 zl. Teraz pytanie, jak to sprawdzic majac sam silnik? Wiem jedynie ze 1.3 i dorzuca do niego jakas stara skrzynie biegow z samca (bedzie na czesci, albo w przyszlosci sie odnowi czy cos)
Dorzucam zdjecia :
http://i.imgur.com/hJ3LCSOl.jpg
http://i.imgur.com/iztaYiel.jpg |
Sprawdź czy ma pomkę mechaniczną przytwierdzoną od strony (zdemontowanego tutaj) kolektora ssącego, przy czwartym cylindrze. Jeżeli pompki brak, a co za tym idzie brak również "wejścia" na mechaniczną pompkę, to jest to silniczek do wtryskowca.
Tutaj masz tą pompkę, założoną na bloku silnika. Jak widać, znajduje się przy grodzi, koło rozdzielacza:
kostuch - 2013-12-13, 10:37
sokratesb napisał/a: | W sumie to chyba gaźnikowce miały pojemność 1315cm, a wtryski 1298cm, więc identyczne nie są, ale tak jak mówił Starscream: i na gaźniku i na wtrysku pojedzie. |
Pojemność napisana na silniku przy kryzie skrzyni:
gaźnikowe 1324cm
wtryskowe 1298cm
sokratesb - 2013-12-13, 17:11
No w każdym razie inne pojemności. Czym się różnią w takim razie te dwa silniki?
airgaston - 2013-12-13, 21:02
pojemnością
[ Dodano: 2013-12-13, 21:35 ]
diesel od turbodiesla rozni sie konstrukcją tłoków w turbo są chlodzone olejem denka tłoków i jest chlodnica oleju, a w benzynowym? ciut inny stopien spręzania bo chodzi o czystość spalin czyli jakies euro. Wtrysk jest precyzyjniejszy od gaźnika.
sokratesb - 2013-12-14, 16:05
No tak, ale skoro mają inną pojemność, to w konstrukcji silnika są jakieś różnice, nie?
Starscream - 2013-12-14, 21:44
w sumie nie ma -nie licząc wyjścia na mechaniczną pompę
Hałas - 2013-12-14, 22:33
skąd zatem różnica w pojemności skokowej?
W sumie sam jestem ciekaw, głowica może inna?
manias79 - 2013-12-15, 08:42
Starscream napisał/a: | w sumie nie ma -nie licząc wyjścia na mechaniczną pompę |
Nie jestem pewien, ale w związku z pompą mechaniczną jest dodatkowa krzywka na wałku rozrządu do jej napędzania, znalazłem taką informację na którymś z amerykańskich forów.
Didymos - 2013-12-15, 12:14
Głowica nie ma wpływu na pojemność skokową i na 99% jest zamienna.
kakash - 2013-12-15, 15:06
Hmm, czyli tak - okazuje sie ze ma pompke - http://i.imgur.com/7d9Nvmw.jpg
Natomiast tutaj jest oznaczenie 1298 cm3 - http://i.imgur.com/EuVJOIk.jpg
Czyli sie okazuje ze 1298 cm3 tez byly w gaznikach, czy moze jednak to jakas stara przerobka? Zastnawiam sie czy w koncu podejdzie pod moj wtrysk bez wiekszych przerobek gdyby kiedys byla potrzeby zmiany silnika?
Hałas - 2013-12-15, 15:30
Didymos napisał/a: | Głowica nie ma wpływu na pojemność skokową i na 99% jest zamienna. |
Dobra doczytałem, myślałem, że planując głowicę zmniejszymy pojemność.
Cytat: | Pojemnością skokową silnika nazywa się różnicę pomiędzy minimalną a maksymalną objętością cylindra |
Zostaje zatem średnica cylindra i wał korbowy.
Zaznaczam, że traktuje to tylko i wyłącznie jako ciekawostkę
Zawias - 2013-12-15, 15:36
Planując głowicę nieznacznie zmniejszamy pojemność,ale zwiększamy stopień sprężania.
Hałas - 2013-12-15, 15:40
Karwa teraz to już w ogóle się zakręciłem jak gówno w przeręblu
Zawias - 2013-12-15, 16:07
Pojemność komory spalania też ma znaczenie.
osgood - 2013-12-15, 17:00
Zawias napisał/a: | Planując głowicę nieznacznie zmniejszamy pojemność,ale zwiększamy stopień sprężania. |
mylicie pojemność skokową z pojemnością komory spalania
planowanie glowicy w żaden sposób nie wpływa na pojemność skokową czyli na pojemność silnika, a jedynie ma wpływ na pojemność komory spalania tj. zmniejsza komore spalania, a co za tym idzie zwieksza stopien sprezania
Pozdrawiam Tomek
Didymos - 2013-12-15, 17:01
Żeby nie było niedomówień - planowanie nie ma żadnego wpływu na pojemność skokową silnika, ma natomiast wpływ na pojemność komory spalania i stopień sprężania (nie dotyczy diesla).
Edit: Osgood był szybszy
osgood - 2013-12-15, 17:06
Didymos napisał/a: | Żeby nie było niedomówień - planowanie nie ma żadnego wpływu na pojemność skokową silnika, ma natomiast wpływ na pojemność komory spalania i stopień sprężania (nie dotyczy diesla).
Edit: Osgood był szybszy |
tylko o minutę
P.S. dlaczego nie dotyczy diesla? płaska głowica ?
Didymos - 2013-12-15, 17:14
Dokładnie tak.
sokratesb - 2013-12-15, 17:15
Aha. Ale nadal nie wiem, dlaczego gaźnik i wtrysk mają inne pojemności. :D
osgood - 2013-12-15, 17:24
sokratesb napisał/a: | Aha. Ale nadal nie wiem, dlaczego gaźnik i wtrysk mają inne pojemności. :D |
najprawdopodobniej mniejsza średnica cylindrów, ale może być (choć wątpię) zmniejszony skok tłoków...
zmiany takie wprowadziło więcej producentów i było to podyktowane klasami podatkowymi i ubezpieczeniowymi
Zawias - 2013-12-15, 17:40
Racja-po planowaniu głowicy ilość zasysanego powietrza się nie zmieni.
Starscream - 2013-12-15, 20:58
kurna -koniec tych domysłow Podejdzie ci bez większych przeróbek-tylko zaślepkę na pompę sobie dorób chyba że chcesz zeby ci klekotała bez potrzeby.
I to by był chyba koniec tematu
Didymos - 2013-12-15, 21:51
Poświęciłem minutę na google i oto co znalazłem w temacie różnic na jakimś forum:
G13A crank cast - G13B crank forged
G13B has main bearing brace G13A doesn't.
G13A bore = 74mm, stroke = 77mm cc=1324
G13B bore= 74mm, stroke =75.5 cc=1298
osgood - 2013-12-16, 22:38
Didymos napisał/a: | Poświęciłem minutę na google i oto co znalazłem w temacie różnic na jakimś forum:
G13A crank cast - G13B crank forged
G13B has main bearing brace G13A doesn't.
G13A bore = 74mm, stroke = 77mm cc=1324
G13B bore= 74mm, stroke =75.5 cc=1298 |
czyli jednak zmniejszyli skok
Art - 2013-12-16, 22:54
Ja mam 1298 na gaźniku - ale takiego kupiłem już - fura z 94 roku cabrio - pochodzi z Belgii
Jak dotąd działa niezawodnie, ale lektura forum powoduje we mnie nieuzasadnioną chęć zmiany na gaźnik z Pony : )
W sumie nie widziałem nigdzie czy przy takiej okazji nie lepiej od razu zmienić na wtrysk? , ale to chyba droższe bo bak trzeba zmieniać, komputer dodać itd.
Ostatnio wlałem 98 benzynę i gablota lata jak szalona.
Maror - 2013-12-16, 23:09
Art napisał/a: | Ja mam 1298 na gaźniku - ale takiego kupiłem już - fura z 94 roku cabrio - pochodzi z Belgii
Jak dotąd działa niezawodnie, ale lektura forum powoduje we mnie nieuzasadnioną chęć zmiany na gaźnik z Pony : )
W sumie nie widziałem nigdzie czy przy takiej okazji nie lepiej od razu zmienić na wtrysk? , ale to chyba droższe bo bak trzeba zmieniać, komputer dodać itd.
Ostatnio wlałem 98 benzynę i gablota lata jak szalona. |
Myślę że póki oryginalny gaźnik nie sprawia problemów to można go zostawić
sokratesb - 2013-12-17, 00:04
Maror napisał/a: | Myślę że póki oryginalny gaźnik nie sprawia problemów to można go zostawić |
Dokładnie.
[ Dodano: 2013-12-17, 00:04 ]
Art, jak fura jest 1298cm i z 94r. to na bank tam był wtrysk kiedyś.
kakash - 2013-12-17, 16:12
Dziwna sprawa, G13B 1298cm3, a jednak pompka jest, czyli wg. tego co wszyscy pisza, ktos przerobil wtrysk na gaznik. Tak czy siak, silnik kupiony. Dzieki za pomoc
|
|