|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - Samurai, cz SJ ?
przemus401 - 2011-02-12, 20:18 Temat postu: Samurai, cz SJ ? Witam wszystkich :)
Czy z danych zawartych w numerze VIN, lub z niemieckiego dokumentu Fahrzeugbrief można dowiedzieć się:
1. Czy Samurai to Samurai, czy też może SJ?
2. Jaki jest zamontowany typ silnika? Z dowodu rejestracyjnego wynika, że silnik ma pojemność
1315 ccm. Ma też gaźnik.
Pozdr. - Przemo.
MassukaGtti - 2011-02-14, 21:10
Ja mam samuraia 1,3 90r 70km a w dowodzie jest sj700
Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:20
Czy Sj czy samurai możesz pozna po lusterkach po desce i po krzyżakach
przemus401 - 2011-02-14, 21:31
No lusterka ma takie bardziej prostokąty i czarne, plastikowe. Deska - wyloty powietrza kwadratowe, a w środkowej części, tam gdzie radio, od góry zegarek z wyświetlaczem, obok wgłębienie na np. gąbkę, poniżej przełączniki i przesuwki nawiewu, jeszcze niżej radio. Na coś jeszcze zwrócić uwagę? A z krzyżakami, to nie wiem o co chodzi.
Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:35
Bo w Samuraiu są mniejsze niż w Sj ,
Jeśli dobrze rozumiem to masz taką deskę i to jest Samurai (santana) produkcji Hiszpańskiej
albert - 2011-02-14, 21:38
http://www.forumsamochodo...ice-vt30665.htm
co do zdjecia wyzej nie patrz na odpowiednik w srodkowej konsoli nadmuchu z prawej strony bo zostal wyrzucony i zalozone dwa wlaczniki, zegarek tez inny wrzucony od bmw
tak jak suzuka 4x4 mowi- to santana
Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:39
Jesteś tam zmajstrowany
przemus401 - 2011-02-14, 21:55
No w moim jest podobnie. Zegarek trochę inny, ale to chyba tak, jak i mój nie oryginalny. Tyle, że z VINu już wiem, że mój to Japoniec.
Suzuka 4x4 - 2011-02-14, 21:57
Samuraia Japoniec??
przemus401 - 2011-02-14, 22:00
Wyczytałem gdzieś, że jak szósty znak w VINie jest J, to autko jest zrobione w Japonii. A z opisu z linku powyżej, wychodzi mi, że to Samurai, a nie SJ. Jest jeszcze sprawa pojemności, bo w dowodzie mam 1315 ccm, a czytałem dotychczas, że były albo 1298 ccm, albo 1324.
Yabu - 2011-02-15, 09:05
Kraj produkcji oznacza 1-sza literka. Jeśli masz początek V- to produkcja hiszpańska (czyli np. VSESJS...). Jeśli Vin zaczyna się od 'J' to wtedy jest to japoniec.
przemus401 - 2011-02-15, 09:33
Tak, masz rację. U mnie jest na początku JSA. Czyli mam chyba Samuraja zrobionego w Japonii.
Yabu - 2011-02-15, 09:36
O to tylko pogratulować. Sam chciał bym mieć japońca. (chyba jakieś zboczenie. )
przemus401 - 2011-02-15, 09:47
Autko mam w naprawdę świetnym stanie, ale jest to gaźnikowiec, który gdy kupowałem, miał założony gaźnik od Wartburga z golfowskim silnikiem 1.3. Mojemu Samiemu coś nie leży ten gaźnik, bo co prawda pracuje bez zarzutu, ale chłapie nieziemskie ilości benzyny. Próbuję z tym walczyć, ale chyba skończy się na wymianie gaźnika, lub założeniu gazu.
Yabu - 2011-02-15, 11:22
Najlepiej wsadzić silnik na wtrysku.
przemus401 - 2011-02-15, 12:29
No pewnie, ale trochę drogo...
albert - 2011-02-15, 17:53
przemus 401 a jakie to ilosci paliwa?
przemus401 - 2011-02-15, 17:58
20 - 25 l/100 km Wymieniłem właśnie dyszę główną paliwa na mniejszą, zobaczymy co będzie.
Yabu - 2011-02-15, 18:40
przemus401 napisał/a: | No pewnie, ale trochę drogo... |
Silnik powinien wyjść taniej niż dobra instalacja LPG. Tylko że przy gazie oszczędzasz znowu na paliwie.
przemus401 - 2011-02-15, 19:59
Jak nie pomoże zmiana dyszy, to spróbuję jeszcze z gaźnikiem od Poniacza z ręcznym ssaniem, a potem się zobaczy. Jest może ktoś, kto ma taki gaźnik? Jak wygląda spalanie?
Siwy - 2011-02-16, 19:30
przemus401 napisał/a: | 20 - 25 l/100 km Wymieniłem właśnie dyszę główną paliwa na mniejszą, zobaczymy co będzie. |
to na prawdę coś jest nie tak u mnie na wtrysku pali przy normalnej jeździe pali 8,5l :)
albert - 2011-02-16, 19:40
z gaznikiem to jest tak ze trzeba miec dobrego fachowca zeby wyregulowal, mam od poniacza z recznym pali tyle ile Twój, porazka
jak nie ogarne i nie znajde porzadnego fachowca to zmieniam silniczek albo 1.3 od jimny albo 1.5 dieselek od kangoo
pozdro
szogun - 2012-01-08, 10:56
20l na 100 km? znam ten ból. na początku mojej znajomości z samurajem miałem dokładnie ten sam problem.
aby go rozwiązać zmieniłem filter paliwa i powietrza. pokusiłem się też o przerobienie ssania z automatycznego na manualne i wyczyszczenie gaźnika. jak narazie poskutkowało. zszedłem na w miarę przyzwoitą 10
OjciecMocyMroku - 2012-01-08, 20:29
szogun napisał/a: | 20l na 100 km? znam ten ból. na początku mojej znajomości z samurajem miałem dokładnie ten sam problem.
aby go rozwiązać zmieniłem filter paliwa i powietrza. pokusiłem się też o przerobienie ssania z automatycznego na manualne i wyczyszczenie gaźnika. jak narazie poskutkowało. zszedłem na w miarę przyzwoitą 10 |
I ja miałem podobnie ale teraz z instalacją LPG wychodzi mi 10l/100 km na szosie i do 20-25 w terenie :) (właściwie to 3-5 l/h byłoby lepszą miarą) Super zadowolony jestem z obecnego spalania LPG
szogun - 2012-01-09, 19:48
a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność
Pawel_j - 2012-01-09, 22:40
szogun napisał/a: | a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność |
Co prawda samiego na gaz mam krótko, ale w terenie spisuje się świetnie. Powiedziałbym nawet, że dużo lepiej jeździ na gazie niż na benzynie, może to wina kiepskiej jakości paliwa. Mnie ostatnio w terenie wyszło 18L/100km. Godzina zabawy kosztuje śmieszne pieniądze :) A panowie orientujecie się jak to jest ze startowaniem w rajdach terenowych z LPG ? Przyznam, że nie sprawdzałem regulaminów, w rajdach samochodowych, instalacja ma być widocznie odłączona od silnika.
zawada - 2012-01-09, 23:04
korcze to jakie wy macie silniki w tych samurajach ze wam pala 10L bo ja w drogim aucie gdzie mam silnik 2.0 i na tracie cisne nawet delikatnie do 120 to spalanie mam 13L gdzie zima mniej cisne a bardziej go grzeje;-(
slavok - 2012-01-09, 23:21
Pawel_j napisał/a: | szogun napisał/a: | a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność |
Co prawda samiego na gaz mam krótko, ale w terenie spisuje się świetnie. Powiedziałbym nawet, że dużo lepiej jeździ na gazie niż na benzynie, może to wina kiepskiej jakości paliwa. Mnie ostatnio w terenie wyszło 18L/100km. Godzina zabawy kosztuje śmieszne pieniądze :) A panowie orientujecie się jak to jest ze startowaniem w rajdach terenowych z LPG ? Przyznam, że nie sprawdzałem regulaminów, w rajdach samochodowych, instalacja ma być widocznie odłączona od silnika. |
nie ma to żadnego znaczenia... samochód ma mieć podbity przegląd, solidne zaczepy do szarpania i nie stwarzać zagrożenia, tyle.
jeżu - 2012-01-10, 07:36
Czasem jeszcze klatkę wymagają, albo co najmniej pałąk bezpieczeństwa w samuraiu.
OjciecMocyMroku - 2012-01-10, 16:21
szogun napisał/a: | a owa instalacja LPG to wykosztowała Cię sporo? Faktycznie 10l/100 km w gazie to jest godny pochwały wynik.
a jak LPG sprawdza się w terenie? podobno nie jest zbyt dobre, gdyż jest dużo mniej efektywne w spalaniu, a za tym idzie mniejsza wydajność |
1300 zł. Powinna się zwrócić po 4-6 tys. km. Spalanie 10l/100 km ze spiętymi na stałe sprzęgiełkami i na oponach MT. W terenie nie mogę złego słowa powiedzieć - na podjazdach przy gaźniku eliminuje to problem braku paliwa (znany z opowieści innych) - braki w mocy niweluję większym dawkowaniem gazu (pokręcanie śrubą). Problem (w sumie bardzo niewielki) jest tylko z zapalaniem - wcześniej palił na dotyk bez względu na wszystko a teraz (oczywiście gaszony na benzynie z pełnym gaźnikiem) przy zimnym silniku rozrusznik musi trochę 6-10 sekund kręcić mimo wszystko zanim zapali. I to jest objaw od pierwszych chwil po założeniu instalacji :(
[ Dodano: 2012-01-10, 16:25 ]
zawada napisał/a: | korcze to jakie wy macie silniki w tych samurajach ze wam pala 10L bo ja w drogim aucie gdzie mam silnik 2.0 i na tracie cisne nawet delikatnie do 120 to spalanie mam 13L gdzie zima mniej cisne a bardziej go grzeje;-( |
A ja w drugim osobowym mam 1.6 i instalację sekwencyjną i przy spokojnych dojazdach żony do pracy spalanie nie przekracza 7l/100 km (tak, tak wiem - kiedyś tez się śmiałem z takich opowieści innych - dzisiaj już się nie śmieję). W lecie z klimatyzacją nie przekracza 8l/100 km. Samurajem nadrabiam różnicę ;)
szogun - 2012-01-12, 00:02
widocznie mam coś z tym gaźnikiem coś nie tak, ponieważ to 10l/100km to ja osiągam na jednym napędzie i to jeszcze na oponach 195/70.
chyba, że w mieście samce tyle łykają
sokratesb - 2012-01-12, 10:45
A jak ja mam normalne AT, w zwykłym rozmiarze to spalanie 13-14l/100km też jest chyba zbyt duże, nie?
Dodam, żę mój Sami ma gaźnik.
jeżu - 2012-01-12, 11:52
sokratesb napisał/a: | A jak ja mam normalne AT, w zwykłym rozmiarze to spalanie 13-14l/100km też jest chyba zbyt duże, nie?
Dodam, żę mój Sami ma gaźnik. |
Zależy od nogi, na zmęczonym życiem MT coolway 195R15 mój palił od 10l lpg na dłuższych spokojnych wycieczkach do 15l jak się kręciłem po mieście i jakiś wypad w teren się trafił. Ostatnio na Simexie spaliłem 12l po przejechaniu 15km, ale to był cały dzień zabawy.
sokratesb - 2012-01-12, 12:12
Nie no, noga raczej lekka, samochód głównie można powiedzieć jeździ w trybie miesznym (miasto/trasa)
|
|