|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Hałas w reduktorze (być może?)
mirek372 - 2011-02-14, 08:34 Temat postu: Hałas w reduktorze (być może?) Może ktoś przerabiał taki temat : reduktor ustawiony na luz , zmieniamy kolejno biegi , I-bieg cisza ,każdy kolejny podwyższa się hałas reduktora aż dp V-go biegu . Oczwiście coś takiego jest podczas jazdy . Słyszałem takie opinie - ten typ tak ma , nie ma co dłubać , kolejne wymiany łożysk nic nie dają . Po prostu przenoszą się różne drgania , rezonują i muzyki "poważnej" z kompaktu nie posłucham . Jeszcze jedna ważna uwaga - Samurai nie jest nówka , cała reszta OK.
KSikorski - 2011-02-14, 10:02
W każdym samuraiu w jakim siedziałem występowało zjawisko "terkotania" na coraz to wyższych biegach przy luzie na reduktorze. Jeśli nie występuje podczas jazdy to nie ma się moim zdaniem czym przejmować, ten układ fabrycznie musi mieć minimalny luz żeby działać. Jeśli występuje podczas jazdy to już warto by się temu przyjrzeć. Nie jest to raczej kwestia łożysk, raczej wyrobiony któryś wałek... ale to wszystko jest do kupienia.
Hubert - 2012-06-29, 00:20
Witam chciałbym odświeżyć temat. Hałas w reduktorze podobnie jak u kolegi reduktor ustawiony na luz , zmieniamy kolejno biegi , I-bieg cisza ,każdy kolejny podwyższa się hałas reduktora aż dp V-go biegu słychać głośne terkotanie, przy wstecznym cisza. Dzisiaj reduktor został rozebrany wymienione łożyska (oprócz igiełkowych) złożony ponownie jednak nadal hałasuje. Może ktoś wie jaka jest tego przyczyna, w środku wszystko wyglądało ok a wymiana łożysk nic nie dała.
slavok - 2012-06-29, 00:24
Panowie to jest dość prosta mechanika, tak jak pisze kolega KSikorski nie ma co tam kopać jeżeli wszytko jest ok...
po za tym takie objawy to ciężko zdiagnozować z opisu... jakiś filmik z dźwiękiem by się przynajmniej przydał.
jeżu - 2012-06-29, 08:10
Mam to samo, hałas zaczyna się od 4 biegu zwiększa się na 5. Osobiście myślałem, że to skrzynia ma problem z 4 i 5 biegiem.
SamNaSamZSam - 2012-06-29, 09:36
ja też mam, jakby ktoś kulkę w ruletce metalowej puszczał :) i to raczej nie skrzynia tylko właśnie reduktor na kolejnych wyższych biegach, na kanale z głową przy pokrywce reduktora słychać to było idealnie. Tak na ucho mechanior rzucił że to może "wałek pośredni" takie dźwięki wydaje, ale to taka była diagnoza wróżkarska bo trzeba by reduktor rozebrać i obejrzeć. Ale też mówił tak jak kolega wyżej że wymiana łożyska nie koniecznie może rozwiązać to grechotanie bo to sam wałek mógł się lekko przytrzeć i trzeba by cały wałek na nowy.
jeżu - 2012-06-29, 12:00
Dźwięk powoli zanika wraz ze wzrostem obrotów.
slavok - 2012-06-29, 12:24
aż sprawdzę u siebie czy coś takiego występuje i nagram filmik z odgłosami a reduktor mam w stanie bdb. więc jak jakiś hałas będzie z niego dochodził to będzie to jego normalna praca.
SamNaSamZSam - 2012-07-08, 12:35
Sławek jest szansa na to nagranie dźwiękowe z Twojego reduktora? :) ewentualne organoleptyczne potwierdzenie, że u Ciebie też coś "grechocze" albo że cisza zupełna.
slavok - 2012-07-09, 17:52
wrzuci się na yt. to wrzucę link na forum, coś tam dzisiaj nagrałem.
edit:
już jest
http://youtu.be/jTNI4myhi5Y
test przeprowadzany na neutralu, biegi kolejno 3-4-5 taki stuk to moment kiedy puszczane jest sprzęglo, robiłem to kilka razy, jakąś tam różnice słychać ale nie jestem w stanie stwierdzić czy to szum ze skrzyni czy z reduktora, coś tam szumi ale jak dla mnie to normalny odgłos pracy tych podzespołów.
HattoriHonza - 2012-07-09, 18:35
Ja tak samo mam. Im wyższy bieg tym głośniej - w trakcie jazdy ogólny harmider to zagłusza;p
A to normalne ze tunel środkowy jest taki dosyć bardzo ciepły?
SamNaSamZSam - 2012-07-10, 12:13
dziękuję! u mnie to jednak trochę inaczej słychać, nagram i też wrzucę dla porównania.
BTW Slavok za product placement w swoim klipie powinni Ci jakąś dole odpalić marketingowcy z Nike
nagranie spod mojego Samuraia: http://w123.wrzuta.pl/aud...P/plik_audio_17
czym wyższy bieg tym "terkotanie" większe na wolnych obrotach. Na 1 i 2 praktycznie nie słychać. Od trójki zaczyna się jazda i najwyraźniej słychać to na 5 biegu. Dźwięk dochodzi centralnie z reduktora, niknie zupełnie jak się wciska sprzęgło. Zakładam więc że to faktycznie któryś wałek w reduktorze ma luz i bez obciążenia daje taki efekt dźwiękowy. Ostatnia wymiana oleju jakieś pół roku temu, zalany mobil 80w90 nie było żadnych opiłków w starym.
Pytanie jest tylko takie czy mam się tym przejmować i lepiej dać do zrobienia od razu czy czekać aż się coś zmieli i dopiero wymienić cały reduktor?
slavok - 2012-07-15, 17:50
przesłuchałem to co mi na maila podesłałeś, i powiem Ci że jeżeli krzyżaki masz dobre i jest to na 100% hałas z reduktora to pasowało by tam zajrzeć bo to nie jest normalna jego praca...
SamNaSamZSam - 2012-07-15, 18:00
krzyżaki tu nie grają z pewnością to coś idealnie grzechocze centralnie w reduktorze - tak jakby ktoś kulkę od ruletki tam wrzucił. No to kolejny wydatek się szykuje... :) dzięki za pomoc.
edit: może jakaś kulka z łożyska wypadła? Możliwe to w ogóle? Jam lajkonik przecie :)
yahoo33 - 2012-07-15, 18:23
Możliwe, ale to oznacza że łożyska już dawno powinny być wymienione.
W zeszłym tyg. wymieniałam i koszt to ok 250 PLN na łożyska i uszczelniacze, 65 PLN uszczelki reduktora ASO (nie lubie wycinanek ;), wymiana w zakładzie 250-300 PLN. Ale jest cisza :)
emil100 - 2012-07-15, 23:59
z doświadczenia wiem, że w 80% przypadków sama wymiana łożysk nic nie daje. trzeba też wymienić wałek choinki i to " najniższy wymiar kary", bo zdarza się też duże koła i sama choinka ( a właściwie ich otwory) mają już takie "rowy" , że lepiej szukac drugiego reduktora, ale to się dopiero okazuje po rozebraniu.
może jutro wrzucę poglądowe fotki.
slavok - 2012-07-16, 11:57
zazwyczaj wyciera się wałek po którym pracuje choinka, rowy to się robią jak ktoś zaniedba olej i jeździ na mieszance błota/wody z olejem...
emil100 - 2012-07-17, 13:55
slavok napisał/a: | zazwyczaj wyciera się wałek po którym pracuje choinka, rowy to się robią jak ktoś zaniedba olej i jeździ na mieszance błota/wody z olejem... |
ja mam takie szczęście, że trafiam prawie zawsze na takie
slavok - 2012-07-17, 14:03
to jakieś wyjątkowo zajechane reduktory trafiasz jak większość zębatek wymaga tulejowania :P
emil100 - 2012-07-17, 15:02
slavok napisał/a: | to jakieś wyjątkowo zajechane reduktory trafiasz jak większość zębatek wymaga tulejowania :P |
tak, "te nie śmigane w terenie"
SamNaSamZSam - 2012-07-20, 21:29
koledzy do potestowania hałasów reduktora chciałbym pojeździć trochę na 4H i 4L po czarnym. Czy wystarczy jak będę miał rozpięte sprzęgiełka z przodu czy muszę wymontować przedni wał żeby to było bezpieczne dla napędu?
slavok - 2012-07-21, 13:43
wystarczy, że rozepniesz sprzęgiełka.
Hubert - 2012-11-01, 20:04
slavok napisał/a: | zazwyczaj wyciera się wałek po którym pracuje choinka, rowy to się robią jak ktoś zaniedba olej i jeździ na mieszance błota/wody z olejem... |
U mnie problem z wyjącym reduktorem rozwiązany, wymiana łożysk pomogła tylko częściowo było ciszej ale reduktor nadal hałasował. Będąc u kolegi u którego kupuję części dowiedziałem się o tym co pisze slavok. Po rozebraniu okazało się, że na wałku jest kilka lekko wyczuwalnych rowków, niby niewiele jednak w moim przypadku to był cały problem. 30zł nowy wałek w reduktorze i problem rozwiązany warto sprawdzić również choinkę od środka czy nie ma wżerów.
|
|