Jutro jeśli wszystko pójdzie dobrze dojdą jeszcze opony215/75 R15 BF Goodrich KM2.
W planach jeszcze dołożenie wspomagania.kurian - 2014-03-05, 09:27 szumeksa na KM2 zamieniasz, z jakiego powodu? kolejne pytanie czy nie przydałby sie wyższy profil.kryzys - 2014-03-05, 09:37 Aktualne opony maja profil 195 i sa juz dość mocno spękane i porozrywane.
Zmieniam też troche z ciekawości. Zobaczę jakie będą wrażenia. Jeśli lipa to wracam do Simexa.
Co do profilu to jaki byście sygerowali?pacmano - 2014-03-05, 09:56 Jakby co mam na sprzedaz uzywki BF MT km1 o takim profilu 215/75 r15 - pw.sjbielsko - 2014-03-05, 10:15 fajny sami chociaż wydaje sie strasznie wysoki a wąski:) z czego masz silnik?kryzys - 2014-03-05, 10:21 Silnik z Vitary.
Co do wysokości to już takiego kupiłem, co będzie dalej zobaczymy.
Hard top mam jakiś chyba małospotykany bo jest podniesiony z tyłu wyżej.kurian - 2014-03-05, 10:50
kryzys napisał/a:
Zmieniam też troche z ciekawości. Zobaczę jakie będą wrażenia. Jeśli lipa to wracam do Simexa.
taki downgrade będzie, KM2 nie ma najlepszej opinie jako opona do błota - porównując do szumeksa to w ogóle wyjdzie fatalnie. KM2 został zaprojektowany aby dopasować się do nowych narom hałasu jakie zaczęły obowiązywać w zeszłym roku, przez co ma mało agresywny bieżnik (mniej agresywny niż KM1).
Jeśli jednak zależy ci na lepszych właściwościach na czarnym i jakichś właściwościach w terenie to może Kumho KL71?kryzys - 2014-03-05, 11:01 Słyszałem o tym, ale skoro mogę mieć te opony za przysłowiowe piwo to warto sprawdzić.kurian - 2014-03-05, 11:09 a to taka sytuacja. to wiele zmienia. Testuj i dziel się spostrzeżeniami.lopes1987 - 2014-03-05, 15:51 Fajny samcio. Przy takim silniku od razu pchał bym się w większe kółka, np 235/75 R15 na odsadzonej feldze i autko złoto maciek111 - 2014-03-05, 20:11 troche małe koła jak na SPOA . ogólnie fajny samiec tylko trzeba dopieścić :)kryzys - 2014-03-06, 19:43 Dziś dostałem nowe opony https://plus.google.com/photos/117748001903560654475/albums/5987746934273195905
Pierwsze wrażenia z dojazdu do domu to lepsze prowadzenie po czarnym - ale tutaj ameryki nie odkryłem - i dużo trudniej się parkuje i kręci kierownica na postoju. Kolejne spostrzeżenie nie są wiele szersze przynajmniej wizualnie od Simexa 195/80 R15.
W sobotę lub niedzielę sprawdzę jak w terenie sobie radzą.airgaston - 2014-03-07, 17:29 Mam wrazenie że ta simexowa opona jest założona odwrotnie. Jezeli na fotce 2 to czarne przed opona to przedni zderzak to jest odwrócona o 180st Ale na prawym zdjeciu jeżeli to jest tylny zderzak to ok Didymos - 2014-03-07, 22:10 Wsio w parjadkie przy szumeksie to tylny most i tylny zderzak, zwróć uwagę na resor i most.
Zdjęcie z bfg jest na przednim moście.droidboo - 2014-03-09, 09:49
Pierwsze wrażenia z dojazdu do domu to lepsze prowadzenie po czarnym - ale tutaj ameryki nie odkryłem - i dużo trudniej się parkuje i kręci kierownica na postoju. Kolejne spostrzeżenie nie są wiele szersze przynajmniej wizualnie od Simexa 195/80 R15.
W sobotę lub niedzielę sprawdzę jak w terenie sobie radzą.
KM2 przy szerokości 235 sam bierznik ma koło 16cm szerokości, dlatego może się wydawać nie szeroko:) Opony świetne na wyprawę, bo bardzo oszczędne i na co dzień. W błocie żadna opona typu sahara, km1, km2, kl71 i tego typu podobne nawet nie mają szansy się zbliżyć sprawnością do simexa czy bogera w błocie...
KL71 ma ten problem, że jak go kupujesz jako nową oponę, to bierznika ma tyle, co inny mtek po 3 sezonach i kilkudziesięciu tysiącach kilometrów Jest też drogi i wcale nie taki rewelacyjny...
[ Dodano: 2014-03-09, 09:57 ]
Wiesz skąd to auto przyjechał i czy czasem nie było we Wrocławiu przerabiane? Bo we Wrocku gość miał bardzo podobną suzę. Biała buda po remoncie, 1.6, taki właśnie zderzak z houpem, zrobiona spoa, taki malutkie simexy właśnie, tylko miała chyba plandekę i pomarańczową tapicerkę w środku
[ Dodano: 2014-03-09, 10:01 ]
Jak popatrzyłem na zdjęcia ze środka, gdzie widać z tyłu kabelki po głośnikach i na dystans wału, to jestem prawie pewien, że znam to auto Kolega robił to spoa. Tak jak pisałem, auto miało żarówiasto pomarańczową tapicerkę na zamówienie w środku zrobioną i miało służyć do lansu po Wrocku:)kryzys - 2014-03-09, 18:33 Dokładnie tak. Miało żółtą tapicerkę ale tylko tył. Był w kolorze białym, ale za to z plastikiem zamiast plandeki. a kupiłem pod Warszawą.
droidboo co jeszcze wiesz o moim Samuraiu ciekawego? droidboo - 2014-03-09, 23:02 Że Ci dystans do wału nie zardzewieje Wtedy suza była po remoncie blacharskim i malowaniu, z nowym zderzakiem i windą. Kolega obniżył też silnik, bo był zamontowany tak, że maska się nie zamykała. Może uda mi się jakieś fotki dla Ciebie załatwić Fajnie, że wiadomo, że auto jeździ nadal a nie ktoś je pociął i zakatował kryzys - 2014-03-10, 12:27 Jak się znajdą jakieś fotki to będę wdzięczny za podesłanie.
Auto jeździ i ma się z każdym dniem coraz lepiej:) Zostało sprawdzenie/naprawienie wycia przy dodawaniu gazu i w przyszłości wspomaganie.droidboo - 2014-03-10, 14:51 Z tym wyciem, to Ci napisałem w innym poście, jak na szybko sprawdzić, która przekładnia wyje. U mnie na początku też tak wyło, przy dodawaniu gazu i wył tylny most. Nie dochodziłem co było przyczyną, bo wymieniłem cały na dyfer z 4 satelitami.maciek111 - 2014-04-06, 22:49 powiem że ogólnie zajebi*ty samurai fajnie wygląda tylko ciekawy jestem czy faktycznie przy spoa tak bardzo jest wywrotny samochód :)droidboo - 2014-04-07, 17:37 Samurai bez spoa jest już wywrotny... W USA miał duże problemy z dopuszczeniem przez to, bo nie przechodził testu łosia, a co dopiero ze spoa. Niestety; lekkie, wąskawe mosty, krótki rozstaw osi robią swoje.Maror - 2014-04-07, 18:37
droidboo napisał/a:
Samurai bez spoa jest już wywrotny... W USA miał duże problemy z dopuszczeniem przez to, bo nie przechodził testu łosia, a co dopiero ze spoa. Niestety; lekkie, wąskawe mosty, krótki rozstaw osi robią swoje.
Akurat to nie jest do końca prawda. Tutaj materiał (polecam obejrzeć obie części):
A tutaj bonus w postaci małego crash-testu
droidboo - 2014-04-07, 22:06 O Chłopie dzięki za sprostowanie! To wygląda jak wielka teoria spiskowa. Plota się nawet u nas szerzy. Słyszałem też kiedyś, że podobno sj-ty nie były sprzedawane w USA przez ten test, ale teraz nie mam już pojęcia, czy to możliwe...
Nawiązując do crash testa, to nie wypadł samiec tak źle Swoją drogą w Polsce obydwa auta jeszcze by jeździły po naprawie jako niebite maciek111 - 2014-04-07, 22:21
droidboo napisał/a:
O Chłopie dzięki za sprostowanie! To wygląda jak wielka teoria spiskowa. Plota się nawet u nas szerzy. Słyszałem też kiedyś, że podobno sj-ty nie były sprzedawane w USA przez ten test, ale teraz nie mam już pojęcia, czy to możliwe...
Nawiązując do crash testa, to nie wypadł samiec tak źle Swoją drogą w Polsce obydwa auta jeszcze by jeździły po naprawie jako niebite
ciekawe jak przodem by wypadłdroidboo - 2014-04-07, 22:26 Samurai w brew pozorom jest w miarę bezpieczny. Myśleli wtedy np o tym, żeby kolumna kierownicza przy uderzeniu z przodu się skróciła i nie zabiła kierownika, poduszki budy są tak zrobione, żeby nie ścięło szpilek i energia się ładnie przeniosła z ramy na budę i odwrotnie, kształt ramy jest taki, że powinna się pogiąć odbierając część energii, ale ten filmik co wkleił maror, to pierwszy crash samuraia jaki widziałem, więc jak to rzeczywiście wygląda nie wiem.
Tutaj jest jimny
Maror - 2014-04-08, 00:04 Właśnie sam byłem ciekaw bo do mnie podobna plotka dotarła Ale jak widać było inaczej, te filmiki wyjaśniają też czemu w USA praktycznie 90% Samuraiow jest rocznik 88' albo 89' (co mnie zawsze dziwiło).
Co do crash-testu to jest to jedyny jaki widziałem, albo innych nigdy nie przeprowadzono albo wyniki były tak drastyczne że postanowiono ich nie publikować kryzys - 2014-04-11, 21:03 Gdyby ktoś był zainteresowany to mam do sprzedania opony https://plus.google.com/photos/117748001903560654475/albums/6001109517920936625KRZYKKU - 2014-04-11, 21:29 Kryzys, wyje Ci most czy coś to się nie dziwię. SPOA z całym szacunkiem dla Twojego kolegi jest lekko zdupczone. Popatrz na kąt pracy wału tylnego a dokładniej na krzyżak przy dyferencjale... nie może tak być chyba że miałbyś wał na podwójnym kardanie to OK ale go tam nie widzę, z przodu jeszcze gorzej bo przez zły kąt pochylenia główki cierpi wał, krzyżaki a co gorsza rozjechany jest też kąt wyprzedzenia sworznia zwrotnicy. Jeśli tego nie poprawisz będziesz nagminnie rozwalał krzyżaki, wielokliny na wałach oraz z przodu zetniesz szybko opony na czarnym że nie wspomnę już o stabilności w zakrętach itp...
Nie traktuj proszę tych słów jako krytyki, każdy robi jak chce ale to sprawa dobrej rady.
zerknij w temat: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=4403kryzys - 2014-04-11, 21:32 Tak przerobiony już kupiłem teraz szukam mechanika w mojej okolicy, który mi to ogarnie tak jak należy.