|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Samurai na sprężynie + long arms
kuba84 - 2014-03-19, 12:03 Temat postu: Samurai na sprężynie + long arms Witam zaczynam swój projekt Samurai-a na sprężynie.Założenia są takie, żeby samochód dobrze prowadził się na drodze i równie dobrze w terenie. Sprężyny które zamierzam wstawić to to ome od Jimny-ego,odkręcane wymienne gniazda z możliwością regulacji wysokości, wahacze przód konstrukcja własna z możliwością regulacji, od str ramy uniball, a od mostu poliuretan + panhard. Tył wahacze własnej konstrukcji z możliwością regulacji uniball+ poliuretan i wahacz typu "A" również regulowany na uniball+poliuretan. Amorki jeszcze do końca nie wiem ale najprawdopodobniej jeep grand cherokee skok 23cm. Powinny być wystarczająco twarde. Przewidziany jest również stabilizator z rozłączanymi łącznikami w razie gdyby samochód nadmiernie wychylał się na "czarnym". Mosty pochodzą z Samuraia są nieco zmodyfikowane i wzmocnione. Tył jest na półosiach "odciążonych", a przód ma wykręcane kule z możliwością regulacji kąta zwrotnicy
Projekt zawieszenia jest mój , a wykonanie zleciłem chłopakom z Zibi clinic z Wisły z braku możliwości technicznych
Poniżej kilka fotek.
Wraz z postępem prac będę wklejał zdjęcia z opisem
Didymos - 2014-03-19, 13:17
Ładnie
W jakim celu mosty mają dorobione zdejmowane dekle na gruchach?
Qwai - 2014-03-19, 14:42
I w jakim celu mają odkręcane kule ??
kostuch - 2014-03-19, 15:19
Żeby było co uszczelniać...
slavok - 2014-03-19, 18:50
zapowiada się miodnie :)
moziembl - 2014-03-19, 19:07
Qwai napisał/a: | I w jakim celu mają odkręcane kule ?? |
Trzeba czytać :) :) :) "Tył jest na półosiach "odciążonych", a przód ma wykręcane kule z możliwością regulacji kąta zwrotnicy"
kuba84 - 2014-03-19, 20:55
moziembl napisał/a: | Qwai napisał/a: | I w jakim celu mają odkręcane kule ?? |
Trzeba czytać :) :) :) "Tył jest na półosiach "odciążonych", a przód ma wykręcane kule z możliwością regulacji kąta zwrotnicy" |
Tak jak kolega piszę czytać trzeba
Jeżeli dźwigasz samochod do góry to któryś kat musi sie zmienić i jest to albo kąt zwrotnicy lub kąt glowki mostu a co za tym idzie kąt walu. A żeby uniknąć drgań walu kąty obu krzyżaków powinny być takie same
Co do dekli są sciagane z tego powodu że mam możliwość szybkiej diagnozy oraz wyklepania dekla po ewentualnym wgnieceniu
Qwai - 2014-03-19, 23:04
Nie jestem przekonany i nie chciałbym tego regulować
Mimo to wykonanie godne polecenia
DUCHU77 - 2014-03-20, 00:19
heh niezły projekcik się szykuje
kuba84 - 2014-03-20, 02:47
Qwai napisał/a: | Nie jestem przekonany i nie chciałbym tego regulować
Mimo to wykonanie godne polecenia |
A w czym problem jedziesz na ustawienie geometrii i gotowe, co i tak będę musial zrobić
Didymos - 2014-03-20, 08:41
Kwestia tylko, czy przy jakimś strzale nie przestawi się samo.
Podobne rozwiązanie (bez regulacji) jest w uazie, tylko bardziej pancerne, a i tak znane są przypadki, że po skoku albo poważniejszym strzale potrafiło ściąć śruby i wyrwać kulę z mostu.
kuba84 - 2014-03-20, 08:53
To przy takim strzale jak musisz to samuraiowy most by sie wygiol. Poza tym kazdy most idzie uszkodzić . Trzeba jeździć z głową. Slyszlem również że samuraiowe przeguby i poloski są slabe i sie ukręcają a mi sie przez 5 lat jeszcze nie
droidboo - 2014-03-20, 12:52
Zdradzisz jak wygląda ten tylny most ?
KSikorski - 2014-03-20, 13:31
Przy przeróbce tyłu na półosie odciążone należy się pogodzić z powiększonymi (dwukrotnie) luzami w napędzie - suma luzów między półosią a kołem koronowym w dyfrze i między półosią a zabierakiem w piaście, pomnożona razy przełożenie mostu robi się istotnie odczuwalna Proszę sobie porównać o jaki kąt można swobodnie obrócić flanszę mostu z tyłu i o jaki z przodu gdy wszystkie koła dotykają ziemi. Fajny bajer, ale żeby to naprawdę dobrze działało to trzeba by było wykonać cały ten łańcuch wymiarowy z dużo ostrzejszymi tolerancjami.
kuba84 - 2014-03-20, 16:41
droidboo napisał/a: | Zdradzisz jak wygląda ten tylny most ? |
żadna tajemnica tylko nie mam zdjęć na kompie, wiec jak sie doproszę chłopaków z Wisly to wrzucę
[ Dodano: 2014-03-20, 20:55 ]
KSikorski napisał/a: | Przy przeróbce tyłu na półosie odciążone należy się pogodzić z powiększonymi (dwukrotnie) luzami w napędzie - suma luzów między półosią a kołem koronowym w dyfrze i między półosią a zabierakiem w piaście, pomnożona razy przełożenie mostu robi się istotnie odczuwalna Proszę sobie porównać o jaki kąt można swobodnie obrócić flanszę mostu z tyłu i o jaki z przodu gdy wszystkie koła dotykają ziemi. Fajny bajer, ale żeby to naprawdę dobrze działało to trzeba by było wykonać cały ten łańcuch wymiarowy z dużo ostrzejszymi tolerancjami. |
Lepsze to niż wymiana łożysk w kołach co 3 miesiące i ta nie pewność czy półoś nie wyjedzie na zakręcie
[ Dodano: 2014-03-20, 20:57 ]
Niewielki postęp
droidboo - 2014-03-20, 22:59
kuba84 napisał/a: | droidboo napisał/a: | Zdradzisz jak wygląda ten tylny most ? |
żadna tajemnica tylko nie mam zdjęć na kompie, wiec jak sie doproszę chłopaków z Wisly to wrzucę
[ Dodano: 2014-03-20, 20:55 ]
KSikorski napisał/a: | Przy przeróbce tyłu na półosie odciążone należy się pogodzić z powiększonymi (dwukrotnie) luzami w napędzie - suma luzów między półosią a kołem koronowym w dyfrze i między półosią a zabierakiem w piaście, pomnożona razy przełożenie mostu robi się istotnie odczuwalna Proszę sobie porównać o jaki kąt można swobodnie obrócić flanszę mostu z tyłu i o jaki z przodu gdy wszystkie koła dotykają ziemi. Fajny bajer, ale żeby to naprawdę dobrze działało to trzeba by było wykonać cały ten łańcuch wymiarowy z dużo ostrzejszymi tolerancjami. |
Lepsze to niż wymiana łożysk w kołach co 3 miesiące i ta nie pewność czy półoś nie wyjedzie na zakręcie
[ Dodano: 2014-03-20, 20:57 ]
[url=http://images65.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images62.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images65.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
Niewielki postęp |
Jak założysz tarczówki, to Ci nie wyjedzie
kuba84 - 2014-03-20, 23:03
droidboo napisał/a: | kuba84 napisał/a: | droidboo napisał/a: | Zdradzisz jak wygląda ten tylny most ? |
żadna tajemnica tylko nie mam zdjęć na kompie, wiec jak sie doproszę chłopaków z Wisly to wrzucę
[ Dodano: 2014-03-20, 20:55 ]
KSikorski napisał/a: | Przy przeróbce tyłu na półosie odciążone należy się pogodzić z powiększonymi (dwukrotnie) luzami w napędzie - suma luzów między półosią a kołem koronowym w dyfrze i między półosią a zabierakiem w piaście, pomnożona razy przełożenie mostu robi się istotnie odczuwalna Proszę sobie porównać o jaki kąt można swobodnie obrócić flanszę mostu z tyłu i o jaki z przodu gdy wszystkie koła dotykają ziemi. Fajny bajer, ale żeby to naprawdę dobrze działało to trzeba by było wykonać cały ten łańcuch wymiarowy z dużo ostrzejszymi tolerancjami. |
Lepsze to niż wymiana łożysk w kołach co 3 miesiące i ta nie pewność czy półoś nie wyjedzie na zakręcie
[ Dodano: 2014-03-20, 20:57 ]
[url=http://images65.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images62.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
[url=http://images65.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]
Niewielki postęp |
Jak założysz tarczówki, to Ci nie wyjedzie |
kostuch - 2014-03-20, 23:09
droidboo napisał/a: |
Jak założysz tarczówki, to Ci nie wyjedzie |
Do czasu...
Wracając w sytuacji mocno awaryjnej łożysko półosi już praktycznie nie istniało.
Tarcza prawie przecięła zacisk działając jak szlifierka
droidboo - 2014-03-20, 23:59
Tego bym się nie spodziewał....
kuba84 - 2014-05-03, 19:50
Drobne postępy
Uniball-e w fazie produkcji
Materiał na półośki już leży i czeka na obróbkę
No i części z ocynkowni też już dotarły
bart9018 - 2014-05-03, 20:24
ciekawy patent z tym wahaczem z dwuch rurek robiljuz to ktos??
Didymos - 2014-05-03, 20:40
To u hamerykńców dosyć popularny patent, można kupić gotowe zestawy.
Chomik chyba ma takie z przodu.
bart9018 - 2014-05-03, 21:18
no ciekawe rozwiazanie
sjbielsko - 2014-05-08, 08:14
jaka spawarka spawasz? co to za materiał na półosie?
chomik. - 2014-05-08, 08:51
Didymos napisał/a: | To u hamerykńców dosyć popularny patent, można kupić gotowe zestawy.
Chomik chyba ma takie z przodu. |
ja mam takie jak w przedostatnim poście na stronie
http://samurai.org.pl/vie...r=asc&start=240
gdzie wszystkie tuleje są praktycznie liniowo.
Takie ustawienie tulei jak zastosował kolega w w tym temacie za bardzo ograniczają wykrzyż, bo tak na prawdę tylko tuleja przy ramje pracuje, a te przy moście praktycznie w ogóle
kuba84 - 2014-05-17, 20:29
Półosie już gotowe i pojechały do hartowni. We wtorek do odbioru
chomik. - 2014-05-17, 20:34
wygląda to naprawdę dobrze
Powiedz proszę, jak drogo wyszło zrobienie takich półosi od podstaw, wraz z materiałem?
kuba84 - 2014-05-17, 20:47
za materiał 1000 pln ale zostało mi jeszcze na drugi komplet. Obróbka ale u zaprzyjaźnionego tokarza na lewo 600 pln a hartowanie będę wiedział we wtorek ale coś ok 300-500 pln
Napiszę jak dostanę rachunek do ręki
[ Dodano: 2014-05-17, 20:48 ]
Albo inaczej 2,80 za kilogram ulepszania cieplnego całościowego i 30 za kilogram ulepszania indukcyjnego
Maverick - 2014-05-17, 21:31
wow! żeby robiły super. trzymam kciuki.
Bardzo mi się podoba Twoja praca na Samuraiem.
chomik. - 2014-05-17, 21:50
trzeba przyznać, że wykonanie prima sort
Maverick - 2014-05-17, 21:55
Na tle tutejszych forumowiczów (przynajmniej tych, którzy dzielą się swoimi poczynaniami), otwierasz i pokazujesz nowe ścieżki.
Didymos - 2014-05-17, 22:00
No no, zacnie
Jakich przegubów planujesz użyć?
kuba84 - 2014-05-18, 09:16
Maverick napisał/a: | wow! żeby robiły super. trzymam kciuki.
Bardzo mi się podoba Twoja praca na Samuraiem. |
Dzięki miło słyszeć
[ Dodano: 2014-05-18, 09:19 ]
Didymos napisał/a: | No no, zacnie
Jakich przegubów planujesz użyć? |
Przeguby też będą na zamówienie. W najgorszym wypadku "korpus" przegubu zostanie oryginalny a srodek z wieloklinem będzie inny na 26 zębów
[ Dodano: 2014-05-23, 20:36 ]
Już zahartowane
Kwadrat - 2014-06-22, 09:40
podlicz ile bedzie to kosztowało ? :)
kuba84 - 2014-08-10, 18:13
dobra w końcu samurai stoi na kołach. Póki co będzie tylko tylno napędowy bo nie potrafię namierzyć przegubów.Acha i nie zwracać uwagi na mocowanie tylnych zacisków bo muszę dorobić nowe, a tak zostało założone żebym mógł dokulać do domu
Kilka fotek z postępów
pacmano - 2014-08-10, 19:27
Mocowanie wahaczy na srodku pod rama jest?
kuba84 - 2014-08-10, 19:59
tak
[ Dodano: 2014-08-10, 20:00 ]
A tak było przed. Wieżdżając wyżej tylne koło się odrywało
Death1985 - 2014-08-13, 09:26
Powiem kawal dobrej roboty zrobiles
Pantetow swoich tez nie miara wymysliles Dobra robota jeszce tylko przednie lapy i bedzie Gites
Pozdro
kuba84 - 2014-08-14, 22:44
Dzięki
No lampy to na samym końcu jeszcze klatka bezpieczeństwa i przegubu na przód
Kwadrat - 2014-08-25, 12:49
kuba84 napisał/a: | dobra w końcu samurai stoi na kołach. Póki co będzie tylko tylno napędowy bo nie potrafię namierzyć przegubów.Acha i nie zwracać uwagi na mocowanie tylnych zacisków bo muszę dorobić nowe, a tak zostało założone żebym mógł dokulać do domu
Kilka fotek z postępów |
A jakich szukasz przegubów ?
kuba84 - 2014-08-27, 09:29
26 zębów wew
|
|