Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Samurai na sprężynie + long arms

kuba84 - 2014-03-19, 12:03
Temat postu: Samurai na sprężynie + long arms
Witam zaczynam swój projekt Samurai-a na sprężynie.Założenia są takie, żeby samochód dobrze prowadził się na drodze i równie dobrze w terenie. Sprężyny które zamierzam wstawić to to ome od Jimny-ego,odkręcane wymienne gniazda z możliwością regulacji wysokości, wahacze przód konstrukcja własna z możliwością regulacji, od str ramy uniball, a od mostu poliuretan + panhard. Tył wahacze własnej konstrukcji z możliwością regulacji uniball+ poliuretan i wahacz typu "A" również regulowany na uniball+poliuretan. Amorki jeszcze do końca nie wiem ale najprawdopodobniej jeep grand cherokee skok 23cm. Powinny być wystarczająco twarde. Przewidziany jest również stabilizator z rozłączanymi łącznikami w razie gdyby samochód nadmiernie wychylał się na "czarnym". Mosty pochodzą z Samuraia są nieco zmodyfikowane i wzmocnione. Tył jest na półosiach "odciążonych", a przód ma wykręcane kule z możliwością regulacji kąta zwrotnicy

Projekt zawieszenia jest mój , a wykonanie zleciłem chłopakom z Zibi clinic z Wisły z braku możliwości technicznych :oops:

Poniżej kilka fotek.





























Wraz z postępem prac będę wklejał zdjęcia z opisem ;-)

Didymos - 2014-03-19, 13:17

Ładnie 8-)
W jakim celu mosty mają dorobione zdejmowane dekle na gruchach?

Qwai - 2014-03-19, 14:42

I w jakim celu mają odkręcane kule ??
kostuch - 2014-03-19, 15:19

Żeby było co uszczelniać... ;-)
slavok - 2014-03-19, 18:50

zapowiada się miodnie :)
moziembl - 2014-03-19, 19:07

Qwai napisał/a:
I w jakim celu mają odkręcane kule ??


Trzeba czytać :) :) :) "Tył jest na półosiach "odciążonych", a przód ma wykręcane kule z możliwością regulacji kąta zwrotnicy"

kuba84 - 2014-03-19, 20:55

moziembl napisał/a:
Qwai napisał/a:
I w jakim celu mają odkręcane kule ??


Trzeba czytać :) :) :) "Tył jest na półosiach "odciążonych", a przód ma wykręcane kule z możliwością regulacji kąta zwrotnicy"


Tak jak kolega piszę czytać trzeba :-P

Jeżeli dźwigasz samochod do góry to któryś kat musi sie zmienić i jest to albo kąt zwrotnicy lub kąt glowki mostu a co za tym idzie kąt walu. A żeby uniknąć drgań walu kąty obu krzyżaków powinny być takie same

Co do dekli są sciagane z tego powodu że mam możliwość szybkiej diagnozy oraz wyklepania dekla po ewentualnym wgnieceniu :-P

Qwai - 2014-03-19, 23:04

Nie jestem przekonany i nie chciałbym tego regulować :-?

Mimo to wykonanie godne polecenia :!:

DUCHU77 - 2014-03-20, 00:19

heh niezły projekcik się szykuje :lol:
kuba84 - 2014-03-20, 02:47

Qwai napisał/a:
Nie jestem przekonany i nie chciałbym tego regulować :-?

Mimo to wykonanie godne polecenia :!:


A w czym problem jedziesz na ustawienie geometrii i gotowe, co i tak będę musial zrobić ;-)

Didymos - 2014-03-20, 08:41

Kwestia tylko, czy przy jakimś strzale nie przestawi się samo.
Podobne rozwiązanie (bez regulacji) jest w uazie, tylko bardziej pancerne, a i tak znane są przypadki, że po skoku albo poważniejszym strzale potrafiło ściąć śruby i wyrwać kulę z mostu.

kuba84 - 2014-03-20, 08:53

To przy takim strzale jak musisz to samuraiowy most by sie wygiol. Poza tym kazdy most idzie uszkodzić :-P . Trzeba jeździć z głową. Slyszlem również że samuraiowe przeguby i poloski są slabe i sie ukręcają a mi sie przez 5 lat jeszcze nie ;-)
droidboo - 2014-03-20, 12:52

Zdradzisz jak wygląda ten tylny most ?
KSikorski - 2014-03-20, 13:31

Przy przeróbce tyłu na półosie odciążone należy się pogodzić z powiększonymi (dwukrotnie) luzami w napędzie - suma luzów między półosią a kołem koronowym w dyfrze i między półosią a zabierakiem w piaście, pomnożona razy przełożenie mostu robi się istotnie odczuwalna :-) Proszę sobie porównać o jaki kąt można swobodnie obrócić flanszę mostu z tyłu i o jaki z przodu gdy wszystkie koła dotykają ziemi. Fajny bajer, ale żeby to naprawdę dobrze działało to trzeba by było wykonać cały ten łańcuch wymiarowy z dużo ostrzejszymi tolerancjami.
kuba84 - 2014-03-20, 16:41

droidboo napisał/a:
Zdradzisz jak wygląda ten tylny most ?


żadna tajemnica tylko nie mam zdjęć na kompie, wiec jak sie doproszę chłopaków z Wisly to wrzucę

[ Dodano: 2014-03-20, 20:55 ]
KSikorski napisał/a:
Przy przeróbce tyłu na półosie odciążone należy się pogodzić z powiększonymi (dwukrotnie) luzami w napędzie - suma luzów między półosią a kołem koronowym w dyfrze i między półosią a zabierakiem w piaście, pomnożona razy przełożenie mostu robi się istotnie odczuwalna :-) Proszę sobie porównać o jaki kąt można swobodnie obrócić flanszę mostu z tyłu i o jaki z przodu gdy wszystkie koła dotykają ziemi. Fajny bajer, ale żeby to naprawdę dobrze działało to trzeba by było wykonać cały ten łańcuch wymiarowy z dużo ostrzejszymi tolerancjami.



Lepsze to niż wymiana łożysk w kołach co 3 miesiące i ta nie pewność czy półoś nie wyjedzie na zakręcie :mrgreen:

[ Dodano: 2014-03-20, 20:57 ]






Niewielki postęp :-P

droidboo - 2014-03-20, 22:59

kuba84 napisał/a:
droidboo napisał/a:
Zdradzisz jak wygląda ten tylny most ?


żadna tajemnica tylko nie mam zdjęć na kompie, wiec jak sie doproszę chłopaków z Wisly to wrzucę

[ Dodano: 2014-03-20, 20:55 ]
KSikorski napisał/a:
Przy przeróbce tyłu na półosie odciążone należy się pogodzić z powiększonymi (dwukrotnie) luzami w napędzie - suma luzów między półosią a kołem koronowym w dyfrze i między półosią a zabierakiem w piaście, pomnożona razy przełożenie mostu robi się istotnie odczuwalna :-) Proszę sobie porównać o jaki kąt można swobodnie obrócić flanszę mostu z tyłu i o jaki z przodu gdy wszystkie koła dotykają ziemi. Fajny bajer, ale żeby to naprawdę dobrze działało to trzeba by było wykonać cały ten łańcuch wymiarowy z dużo ostrzejszymi tolerancjami.



Lepsze to niż wymiana łożysk w kołach co 3 miesiące i ta nie pewność czy półoś nie wyjedzie na zakręcie :mrgreen:

[ Dodano: 2014-03-20, 20:57 ]
[url=http://images65.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images62.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images65.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

Niewielki postęp :-P


Jak założysz tarczówki, to Ci nie wyjedzie :mrgreen: :-P

kuba84 - 2014-03-20, 23:03

droidboo napisał/a:
kuba84 napisał/a:
droidboo napisał/a:
Zdradzisz jak wygląda ten tylny most ?


żadna tajemnica tylko nie mam zdjęć na kompie, wiec jak sie doproszę chłopaków z Wisly to wrzucę

[ Dodano: 2014-03-20, 20:55 ]
KSikorski napisał/a:
Przy przeróbce tyłu na półosie odciążone należy się pogodzić z powiększonymi (dwukrotnie) luzami w napędzie - suma luzów między półosią a kołem koronowym w dyfrze i między półosią a zabierakiem w piaście, pomnożona razy przełożenie mostu robi się istotnie odczuwalna :-) Proszę sobie porównać o jaki kąt można swobodnie obrócić flanszę mostu z tyłu i o jaki z przodu gdy wszystkie koła dotykają ziemi. Fajny bajer, ale żeby to naprawdę dobrze działało to trzeba by było wykonać cały ten łańcuch wymiarowy z dużo ostrzejszymi tolerancjami.



Lepsze to niż wymiana łożysk w kołach co 3 miesiące i ta nie pewność czy półoś nie wyjedzie na zakręcie :mrgreen:

[ Dodano: 2014-03-20, 20:57 ]
[url=http://images65.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images62.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

[url=http://images65.foto...med.jpg]Obrazek[/URL]

Niewielki postęp :-P


Jak założysz tarczówki, to Ci nie wyjedzie :mrgreen: :-P


:mrgreen:

kostuch - 2014-03-20, 23:09

droidboo napisał/a:


Jak założysz tarczówki, to Ci nie wyjedzie :mrgreen: :-P

Do czasu...
Wracając w sytuacji mocno awaryjnej łożysko półosi już praktycznie nie istniało.
Tarcza prawie przecięła zacisk działając jak szlifierka :->

droidboo - 2014-03-20, 23:59

Tego bym się nie spodziewał.... :-)
kuba84 - 2014-05-03, 19:50

Drobne postępy









Uniball-e w fazie produkcji













Materiał na półośki już leży i czeka na obróbkę





No i części z ocynkowni też już dotarły




bart9018 - 2014-05-03, 20:24

ciekawy patent z tym wahaczem z dwuch rurek ;-) robiljuz to ktos??
Didymos - 2014-05-03, 20:40

To u hamerykńców dosyć popularny patent, można kupić gotowe zestawy.
Chomik chyba ma takie z przodu.

bart9018 - 2014-05-03, 21:18

no ciekawe rozwiazanie
sjbielsko - 2014-05-08, 08:14

jaka spawarka spawasz? co to za materiał na półosie?
chomik. - 2014-05-08, 08:51

Didymos napisał/a:
To u hamerykńców dosyć popularny patent, można kupić gotowe zestawy.
Chomik chyba ma takie z przodu.


ja mam takie jak w przedostatnim poście na stronie
http://samurai.org.pl/vie...r=asc&start=240

gdzie wszystkie tuleje są praktycznie liniowo.

Takie ustawienie tulei jak zastosował kolega w w tym temacie za bardzo ograniczają wykrzyż, bo tak na prawdę tylko tuleja przy ramje pracuje, a te przy moście praktycznie w ogóle

kuba84 - 2014-05-17, 20:29

Półosie już gotowe i pojechały do hartowni. We wtorek do odbioru :->










chomik. - 2014-05-17, 20:34

wygląda to naprawdę dobrze

Powiedz proszę, jak drogo wyszło zrobienie takich półosi od podstaw, wraz z materiałem?

kuba84 - 2014-05-17, 20:47

za materiał 1000 pln ale zostało mi jeszcze na drugi komplet. Obróbka ale u zaprzyjaźnionego tokarza na lewo 600 pln a hartowanie będę wiedział we wtorek ale coś ok 300-500 pln

Napiszę jak dostanę rachunek do ręki

[ Dodano: 2014-05-17, 20:48 ]
Albo inaczej 2,80 za kilogram ulepszania cieplnego całościowego i 30 za kilogram ulepszania indukcyjnego :-P

Maverick - 2014-05-17, 21:31

wow! żeby robiły super. trzymam kciuki.
Bardzo mi się podoba Twoja praca na Samuraiem.

chomik. - 2014-05-17, 21:50

trzeba przyznać, że wykonanie prima sort
Maverick - 2014-05-17, 21:55

Na tle tutejszych forumowiczów (przynajmniej tych, którzy dzielą się swoimi poczynaniami), otwierasz i pokazujesz nowe ścieżki.
Didymos - 2014-05-17, 22:00

No no, zacnie 8-)
Jakich przegubów planujesz użyć?

kuba84 - 2014-05-18, 09:16

Maverick napisał/a:
wow! żeby robiły super. trzymam kciuki.
Bardzo mi się podoba Twoja praca na Samuraiem.


Dzięki miło słyszeć

[ Dodano: 2014-05-18, 09:19 ]
Didymos napisał/a:
No no, zacnie 8-)
Jakich przegubów planujesz użyć?


Przeguby też będą na zamówienie. W najgorszym wypadku "korpus" przegubu zostanie oryginalny a srodek z wieloklinem będzie inny na 26 zębów

[ Dodano: 2014-05-23, 20:36 ]
Już zahartowane




Kwadrat - 2014-06-22, 09:40

podlicz ile bedzie to kosztowało ? :)
kuba84 - 2014-08-10, 18:13

dobra w końcu samurai stoi na kołach. Póki co będzie tylko tylno napędowy bo nie potrafię namierzyć przegubów.Acha i nie zwracać uwagi na mocowanie tylnych zacisków bo muszę dorobić nowe, a tak zostało założone żebym mógł dokulać do domu :-P

Kilka fotek z postępów
























pacmano - 2014-08-10, 19:27

Mocowanie wahaczy na srodku pod rama jest?
kuba84 - 2014-08-10, 19:59

tak

[ Dodano: 2014-08-10, 20:00 ]
A tak było przed. Wieżdżając wyżej tylne koło się odrywało




Death1985 - 2014-08-13, 09:26

Powiem kawal dobrej roboty zrobiles :mrgreen:
Pantetow swoich tez nie miara wymysliles :mrgreen: Dobra robota jeszce tylko przednie lapy i bedzie Gites :mrgreen:

Pozdro :mrgreen:

kuba84 - 2014-08-14, 22:44

Dzięki

No lampy to na samym końcu jeszcze klatka bezpieczeństwa i przegubu na przód :-P

Kwadrat - 2014-08-25, 12:49

kuba84 napisał/a:
dobra w końcu samurai stoi na kołach. Póki co będzie tylko tylno napędowy bo nie potrafię namierzyć przegubów.Acha i nie zwracać uwagi na mocowanie tylnych zacisków bo muszę dorobić nowe, a tak zostało założone żebym mógł dokulać do domu :-P

Kilka fotek z postępów


A jakich szukasz przegubów ?

kuba84 - 2014-08-27, 09:29

26 zębów wew

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group