|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Wał tylny Niezniszalny , Pancerny od czego polecacie???
dymek84 - 2014-06-30, 12:15 Temat postu: Wał tylny Niezniszalny , Pancerny od czego polecacie??? Witam Wszystkich
Poszukuję niezniszczalnego wału na tył do mojego Samuraia.
Macie jakieś ciekawe pomysły i doświadczenia?
Pozdr
m.
SamNaSamZSam - 2014-06-30, 12:39
z klasycznych to żuk, z mniej klasycznych coś z podwójnym "kardamonem" np. Hillux zdaje się.
Temat o żukowym jest na forum, o te z podwójnym kardanem można pytać Krzykka i Kostucha bo takie mieli/mają.
dymek84 - 2014-06-30, 13:20
Żuk , Żuk cz Lublin ???
kostuch - 2014-06-30, 13:51
Żuk albo lublin to tylko hasło (w sensie jaki krzyżak będzie i z jakim wieloklinem).
I tak musi być sporo przerobiony żeby pasował do samuraia.
Praktycznie bez znaczenia na co się zdecydujesz...
dymek84 - 2014-06-30, 14:36
A jak wygląda sprawa flansz przy mocie i reduktorze ??? Teraz mam na 8 -ki śruby .
Ori Samurajowe podejdą do wałów Lublinowskich??
Maror - 2014-06-30, 15:03
dymek84 napisał/a: | A jak wygląda sprawa flansz przy mocie i reduktorze ??? Teraz mam na 8 -ki śruby .
Ori Samurajowe podejdą do wałów Lublinowskich?? |
Nie podejdą, trzeba przerabiać.
Tutaj masz wszystko ładnie opisane
http://samurai.org.pl/vie...3+%BFuk&start=0
Lub zdecydować się na wał z Hilux'a który też trzeba będzie przerabiać. Tak jak Kostuch napisał raczej bez znaczenia na co się zdecydujesz bo i tak trzeba będzie rzeźbić.
dymek84 - 2014-06-30, 15:21
Tylko Hiluxowy , to i cena zapewnie ładna
Maror - 2014-06-30, 15:28
dymek84 napisał/a: | Tylko Hiluxowy , to i cena zapewnie ładna |
Nie jest tak źle, można używkę w sensownym stanie trafić za 200-300 zł.
Np taki jak tutaj:
http://allegro.pl/toyota-...4321003747.html
dymek84 - 2014-07-01, 10:42
A zna ktoś cenę przeróbki wału Lublinowskiego ,zeby podszedł do Samca??
SamNaSamZSam - 2014-07-01, 10:46
A jaki to zakres przeróbki masz na myśli? Ja np. rozważałem tylko skrócenie i wyważenie takiego wału a na flansze chciałem dać "przejściówki" żeby nie ruszać oryginałów Samciowych.
pacmano - 2014-07-01, 11:43
Dobrze Sam prawisz. Przerobienie walu zasadniczo sprowadza sie do tego co napisales ;)
[ Dodano: 2014-07-01, 11:44 ]
Ja mam od Land Cruisera j9, kupilem po 100 za wal. Tylni jest podobnie jak hiluxowy trojkrzyzakowy.
stachura44 - 2014-07-01, 12:47
pacmano zapodaj fotke i jak możesz to byś mi go zmierzył jaka długość bo musze coś na przód wykombinować
SamNaSamZSam - 2014-07-01, 12:51
Na przód z tymi dwoma kardamonami w "seryjnym" Samciu to ponoć nie za szczęśliwe rozwiązanie bo jakieś tam kąty się rozchodzą, z trapezu robi się sześcian i albo wał nie pracuje jak powinien albo układ kierowniczy nie do końca się spełnia. Krzykku i Moziembl mi się tymi dywagacjami kojarzą jakby ktoś chciał coś precyzyjniej dopytać.
pacmano - 2014-07-01, 14:50
Przód mam zwykły, tez od j9 ale przedni dwu krzyzakowy. Zdjęć szybko nie będzie bo samcio na emigracji
Didymos - 2014-07-01, 14:51
Co do geometrii wałów, pewnie już było nie raz, ale nie zaszkodzi przypomnieć...
Stąd wynika ograniczone zastosowanie wału z trzema krzyżakami - jego montaż wymaga "zadarcia" główki mostu, w przypadku przedniego mostu jest to niewykonalne ze względu na geometrię układu kierowniczego; z tyłu można kombinować, ale nie powinno się podnosić przesadnie główki, bo to może spowodować pogorszenie smarowania przedniego łożyska ataku.
dymek84 - 2014-07-01, 17:00
A czy ktoś z Was zmieniał kąt pochylenia główki w tylnym moście?
kostuch - 2014-07-01, 17:57
Zmieniał.
dymek84 - 2014-07-02, 09:28
Przez obniżenie łap resorów? Czy przespsawywałeś mocowanie na moście?
kostuch - 2014-07-02, 09:40
dymek84 napisał/a: | Przez obniżenie łap resorów? Czy przespsawywałeś mocowanie na moście? |
Mam SPOA, więc nowe stopy pod resory są pod innym kątem na moście.
Najprościej zrobić kliny pod resor...
stachura44 - 2014-07-02, 10:43
Tez mam zmienione ,ale u mnie to troche inna bajka , Didymos przeciez z przodu tez mozna zmienic kat pochylenia glowki ,wystarczy przespawac kule (no chyba ze sie nie da)
manias79 - 2014-07-02, 10:51
Jak już spawać kule, to proponowałbym takie rozwiązanie (dodatkowo dajesz większą rurę do gruchy, wzmacniając most)
dymek84 - 2014-07-02, 13:36
U mnie za każdym razem zniszczenia są tylko przy moście. A czy zdarzyło se wam ukręcać wały przy reduktorze?
Didymos - 2014-07-02, 14:06
Wszystko się da, tylko po co?
Wał na trzech krzyżakach nie jest warty takiej rzeźby
dymek84 - 2014-07-03, 12:40
A co myślicie o przespawania nowych widełek z wielkim krzyżakiem do Samurajowego wału tylko od strony mostu (gdzie wciąż się ukręca)
stachura44 - 2014-07-03, 16:48
lepiej założyć już mocniejszy wał , bo znajac życie to będzie się w innym miejscu ukrecał
Maror - 2014-07-03, 17:09
stachura44 napisał/a: | lepiej założyć już mocniejszy wał , bo znajac życie to będzie się w innym miejscu ukrecał |
Dokładnie, wzmocnisz przy moście to Ci pójdzie przy reduktorze
kostuch - 2014-07-03, 22:14
Maror napisał/a: | stachura44 napisał/a: | lepiej założyć już mocniejszy wał , bo znajac życie to będzie się w innym miejscu ukrecał |
Dokładnie, wzmocnisz przy moście to Ci pójdzie przy reduktorze |
Jak da cały pancerny, to ukręci co innego
Zawsze jest najsłabsze ogniwo
stachura44 - 2014-07-03, 22:58
Dymek moze pyknij fotke tego walu od tej strony co sie ukreca to ci chlopaki zaraz postawia diagnoze co jest z nim nie tak ,bo tak mozna sobie gdybac w nieskonczonosc
Hałas - 2014-07-04, 09:47
Pytanie czy się ukręca czy schodzą się widełki od zbyt dużego kąta!
Na to nawet krzyżak z KRAZa może nie pomóc
dymek84 - 2014-07-04, 10:24
Wał dziś odebrany od specjalisty . Wymieniona na pancerną cześć z widełkami od strony wały pod krzyżak od UAZa. W weekend upalanie i zobaczymy czy to juz koniec problemów .
Miejmy nadzieję że teraz wieloklin i krzyżak przy reduktorze nie podda się w walce .
[ Dodano: 2014-07-04, 10:39 ]
Tylko czy przy wieszakach +2 i resorach OME medium +2 (paraboli juz w nich prawie nie ma) może być za duży kąt.
Fakt faktem most jest zaspawany i przy ostrym upalaniu i strzelaniu ze sprzęgła tył siada na resorach.
Hałas - 2014-07-04, 14:48
U mnie przez ch?jowe cybanty most się okręcał (z pozoru nieznacznie)
Główka idzie do góry i się kończy zakres krzyżaka.
Teoretycznie podobny efekt mają esujące się resory
SamNaSamZSam - 2014-07-04, 14:57
Dymek nakręć filmik przy ruszaniu, będziesz widział co się dzieje z gruszką.
Maror - 2014-07-04, 15:06
kostuch napisał/a: | Maror napisał/a: | stachura44 napisał/a: | lepiej założyć już mocniejszy wał , bo znajac życie to będzie się w innym miejscu ukrecał |
Dokładnie, wzmocnisz przy moście to Ci pójdzie przy reduktorze |
Jak da cały pancerny, to ukręci co innego
Zawsze jest najsłabsze ogniwo |
Temat jest o pancernym wale, potem zwyczajnie kolega założy nowy o tym jak wzmocnić coś innego
A prawda jest taka że wszystko można zniszczyć, tylko po co
|
|