Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Knajpa u "Samiego" - Benzyniak jako laweta

pacmano - 2014-08-16, 10:46
Temat postu: Benzyniak jako laweta
Zastanawiam sie na roznymi opcjami transportowania mojego samuraia, poniewaz do jazdy na kolach po asfalcie nie bedzie sie juz nadawal 8-)

Mysle zeby zrobic sobie prawo jazdy na b+e i pozniej wypozyczac sama przyczepe. Niestety nie mam dobrego samochodu do ciagniecia przyczepy. Aktualnie mam mozliwosc
zainstalowania haka w mondeo 2.0 benzynie 150km. Troche sie obawiam ze moze to slabo chodzic, ale wczoraj mi jeden gosc mowil ze na tyle ile sie bedzie z przyczepa jezdzic to smialo mozna probowac. Co myslicie?

Dany44 - 2014-08-16, 11:14
Temat postu: Re: Benzyniak jako laweta
pacmano napisał/a:
Zastanawiam sie na roznymi opcjami transportowania mojego samuraia, poniewaz do jazdy na kolach po asfalcie nie bedzie sie juz nadawal 8-)

Mysle zeby zrobic sobie prawo jazdy na b+e i pozniej wypozyczac sama przyczepe. Niestety nie mam dobrego samochodu do ciagniecia przyczepy. Aktualnie mam mozliwosc
zainstalowania haka w mondeo 2.0 benzynie 150km. Troche sie obawiam ze moze to slabo chodzic, ale wczoraj mi jeden gosc mowil ze na tyle ile sie bedzie z przyczepa jezdzic to smialo mozna probowac. Co myslicie?


Też myslałem nad tym.... u mnie jest tak, że kategorie prawa jazdy B+E mam tak więc to już załatwione.
Tak samo jak Tobie brakuje mi dobrego holownika.
Jeżeli chodzi o osobówkę do holowania to musisz popatrzeć jakie masy DMC masz wpisane w dowód rejestracyjny.
Ja mam Passata kombi 1,9 TDI i wydaje mi się, że "ostatnim rzutem na taśmę" załapał bym się takim zestawem w przepisach.
W dowodzie rejestracyjnym Passata mam wpisane tak:

G - masa własna - 1356kg (samego passata)
F1 - Maksymalna masa całkowita - 1980kg (samego passata)
O1 - Maksymalna masa holowanej przyczepy z hamulcem - 1600 kg. (tzn, że musiał bym poszukać lawety która ma wbite w dowód DMC nie wiecej niż 1600 kg).
F3 - ( F1 +O1) = Dopuszczalna masa całkowita zespołu pojazdów - 3580 kg.

Zakładając, że po trasie złapie mnie policja i zważy mi cały zestaw musiał bym się trzymać kilku wytycznych:

1. Laweta z samurajem nie będzie ważyć więcej niż 1600kg ( to jest raczej do zrobienia bo samuraj waży około 1100 kg a sama laweta coś koło 400 - 500 kg)
2. Cały zestaw czyli passat z lawetą i samurajem nie będzie przekraczał 3580kg. (czyli jadę sam ewentualnie z jednym pasażerem i ograniczoną liczbą bagaży)

To wtedy spokojnie wedle prawa mogę poruszać się takim zestawe..... plus jeszcze tylko Viatool jesli bym chciał jeździć drogami gdzie on obowiązuję.

Pomijak oczywiście fakt wymęczenia passata i dwumasy holowaniem takiej przyczepy oraz spaleniem duzej ilości paliwa.

pacmano - 2014-08-16, 11:35

U ciebie to bym sie w ogole nie przejmowal. Mondeo wazy gdzies pod 1600 ;/ Nie mam teraz dowodu to nie sprawdze dokladnie. O1 jest 1500 wiec tak stykowo bardzo. F3 jest 3580 albo 3560 wiec tutaj spokojnie.

A co do DMC lawety to chyba nie ma znaczenia czy 1600 czy 2000kg. Bo chyba nie biora od razu wagi max?

Dany44 - 2014-08-16, 11:44

Nie nie ....jeżeli w dowodzie rejestracyjnym w punkcie O1 masz wbite 1500 kg to w świetle prawa nie możesz ciągnąć przyczepy która w swoim dowodzie rejestracyjnym by miała wbite DMC powyżej 1500kg.
Misiek się przyczepi do tego co masz w papierach..... a później będzie ważył...... tak więc nie mozesz ciągnąc przyczepy która z samcem będzie ważyć 1500 kg ale w dowodzie rejestracyjnym będzzie miała DMC 2000kg.

to tak jak byś chciał jechać pustą ciezarówką która waży (na pusto) trzy i pół tony na kat. B tłumacząc się , że przecież wagi ni eprzekraczasz

pacmano - 2014-08-16, 11:50

No to klops w takim ukladzie :(
Dany44 - 2014-08-16, 12:04

Ale jeżeli w O1 masz wpisane 1500 kg to musisz wypożyczyć lawete która będzie miała w DMC 1500 kg i powinno być ok.
u mnie ładowność passata wynosi 600 kg to masz 5 osób po 100kg plus bagaże :-) raczej nigdy takiego zestawu nie wożę w aucie tak wiec cieżżko bym miał przekrpoczyć razem z lawetą te 3580 kg całego zestawu pojazdów.

pacmano - 2014-08-16, 12:15

Kicha dlatego ze mam blisko do wynajecia ale wlasnie 1600 dmc ;/ A gosc chyba tylko 80 za dobe bierze
Gorbi - 2014-08-16, 14:45

Nie zapominajcie ze na kat. B jezdzimy skladem do 3500kg,wiec jesli macie powyzej to musicie chyba zrobic uprawnienia na lawety lub wpis do prawa jazdy kod 96 zezwala na holowanie przyczepy innej niż lekka ale do dopuszczalnej masy zespołu pojazdów 4.250 kg.

Co do przyczepek/lawetek to szukajcie tych pierwszych na tandemie (wymiary 2,6-30mx 1,5-1,6m),ktore z reguly waza do 400kg a DMC 1500.

pacmano - 2014-08-16, 15:24

No wlasnie z taka mala jak piszesz moglbym sie zmiescic. Wieksze nie wchodza w gre przy takim zestawie.
Dany44 - 2014-08-16, 15:45

Własnie, właśnie ja poszukuję do kupienia takiej lekkiej lawetki do samuraiki.... tak jak już pisałem w passacie mam wbite, że mogę przyczepę z hamulcem do 1600kg holować.
Kategorie prawa jazdy odpowiednie mam tak więc nie ma obaw.
Przy nastepnej wymianie auta rodzinnego na nowsze trzeba będzie pomysleć o czymś większym z większą masą holującą.
Trzeba pamiętać tez o viatoolu ale to już raczej nie problem.

pacmano - 2014-08-16, 15:49

http://www.oskduet.pl/nau...jazdy-przyczepa

Czytam ten opis, i wyglada ze jakbym mial taka lawete dmc 1500kg, zakladajac ze zaladowana tyle ma, to na dobra sprawe wyglada ze nie potrzebowalbym b+e bo nie przekroczy w sumie 3,5t. Auto ma 1600, wiec zostaje 400kg zapasu, na dwie osoby i jakies bety. No moze by wystarczylo...

[ Dodano: 2014-08-16, 15:51 ]
Przegladnalem w koncu dowod to to mondeo ma mase wpisana 1400 wiec 600 kilo zapasu. Tylko czy to pociagnie ...

[ Dodano: 2014-08-16, 16:14 ]
Auto ma wbite 2090 masy calkowitej, wiec jak laweta mialaby 1500 no to w sumie przekroczy 3,5t wiec chyba prawka sie nie ominie ...

Dany44 - 2014-08-16, 18:14

inną sprawą jest to, że ja raczej nie wyobrażam sobie jazdy takim zestawem po drogach innych niż autostrady i drogi szybkiego ruchu. Miałem kiedyś okazję ciągnąć golfem III 1.9 D goły diesel 70 KM lawetę z renualt 19 na pace ..... powiem wam, ze jazda z pusta lawetą takim autem to już było czuć a co dopiero z pełną.

jeżeli masz auto o DMC 2090 i powiedzmy w rubryce O1 wpisane 1600 kg.... to jeśli przejdziesz szkolenie na wpis kod 96 do prawa jazdy to bedziesz mógł jeździć bez B+E..... przynajmniej tak ja rozumiem.

Cyt. "Wpis do prawa jazdy kod 96 zezwala na holowanie przyczepy innej niż lekka (czyli ciężka z hamulcem najazdowym - laweta) ale do dopuszczalnej masy zespołu pojazdów 4.250 kg"

musisz dokładnie zobaczyć co masz wpisane w dowodzie mondeo w rubrykach F1 / F3 / O1

yahoo33 - 2014-08-16, 18:32

Siema,

Wiec jeśli ktoś nie chce się pchać w B+E to trzeba się mieścić w DMC zestawu 3500 kg. Da rade to zrobic.
Optymalnym rozwiązaniem jest auto o DMC 2000 kg i przyczepa DMC1500 kg. A teraz dlaczego.
Nawet jeśli masz auto od DMC 1800 i masz wpisaną max. przyczepy powiedzmy DMC 1600 to i tak tego zestawu nie pociągniesz w świetle prawa.
Przyczepa musi być 33% lżejsza od pojazdu ciągnącego, w przeciwnym wypadku winna zostać wyposażona w dodatkowy układ hamujący (pneumatyczny lub hydrauliczny) sprzężony z układem "ciągnika". mniemam że nasze osobówki go nie mają ;)

Oczywiście można liczyć na nie znajomość władzy o co nie trudno w przypadku drogówki, w przypadku ITD więc to dobrze.
Dodatkowo broń przez przekraczaniem DMC choćby o 1kg bez Viatola, słono kosztuje.

Też kombinuje aby Octavka 1.9TDI ciągnąć lekka lawetę od DMC 1400-1500 kg, ładowność 1100kg, na mojego Samuraia starczy. Wtedy nie mam Viatola i mogę to tyrać na kat. B: )

P.S a lekka lawetę można wypożyczyć za 50-70 PLN na dzień ;)

moziembl - 2014-08-16, 21:53

Ja robiłem szczegółowe rozeznanie co do różnic między Kat. E a kod 96

1. Egzamin na oba jest dokładnie taki sam, wyłącznie praktyczny najpierw spięcie zestawu, plac manewrowy, jazda na ulicy, rozpięcie zestawu.
2. Na kod 96 nie potrzeba kończyć żadnego kursu, można przyjść z ulicy i zdawać.
3. Na kat. E musisz ukończyć kurs, żeby podejść do egzaminu koszt kursu około 1000 szelestów.

Dany44 - 2014-08-16, 22:44

yahoo33 napisał/a:
Nawet jeśli masz auto od DMC 1800 i masz wpisaną max. przyczepy powiedzmy DMC 1600 to i tak tego zestawu nie pociągniesz w świetle prawa.
Przyczepa musi być 33% lżejsza od pojazdu ciągnącego, w przeciwnym wypadku winna zostać wyposażona w dodatkowy układ hamujący (pneumatyczny lub hydrauliczny) sprzężony z układem "ciągnika". mniemam że nasze osobówki go nie mają ;)
Też kombinuje aby Octavka 1.9TDI ciągnąć lekka lawetę od DMC 1400-1500 kg, ładowność 1100kg, na mojego Samuraia starczy. Wtedy nie mam Viatola i mogę to tyrać na kat. B: )

P.S a lekka lawetę można wypożyczyć za 50-70 PLN na dzień ;)


Yahoo może i w świetle prawa tak jest.... w takim razie:

Po pierwsze jestem oszukany przez wydział komunikacji który wpisał mi w dowód rejestracyjny takie masy DMC samochodu i holowanej przyczepy.
Po drugie na kursie prawa jazdy nikt o takich ograniczeniach mi nie mówił [ mam też odbyty kurs na przewóz osób i rzeczy i tam tez o tym nie wspominali]

tu wklejka z ustawy znalezionej w internecie (nie wiem czy aktualna)
Art. 62
1. Rzeczywista masa całkowita przyczepy ciągniętej przez:1) samochód osobowy, samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 t lub autobus - nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej pojazdu ciągnącego;
2) samochód ciężarowy o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 3,5 t

- nie może przekraczać rzeczywistej masy całkowitej tego samochodu po­większonej o 40 %;

3) motocykl lub motorower - nie może przekraczać masy własnej motocykla lub motoroweru, jednak nie może przekraczać 100 kg.

Czyli ja to rozumiem tak.... skoro laweta z samurajem będzie ważyć powiedzmy 1550kg to auto musi być dociążone powyżej tej liczby czyli np. 1600kg plus do tego wpisy w dowodzie rejestracyjnym będą pozwalały mi na ciągnięcie tym samochodem tak ciężkiej lawety i wtedy miśki czy krokodylki w świetle prawa nic mi nie zrobią

yahoo33 - 2014-08-16, 23:44

Tutaj jest to opisane.

http://www.auto-swiat.pl/...holowania/l3gyj


http://www.vitay.pl/AutoS...zep,8038,1.html

Gorbi - 2014-08-16, 23:44

yahoo33 napisał/a:
Przyczepa musi być 33% lżejsza od pojazdu ciągnącego, w przeciwnym wypadku winna zostać wyposażona w dodatkowy układ hamujący (pneumatyczny lub hydrauliczny) sprzężony z układem "ciągnika". mniemam że nasze osobówki go nie mają ;)


Ogolnie przepis martwy i nie slyszalem o przypadku jego zastosowania chodz roznie to bywa z nasza "wladza".

yahoo33 - 2014-08-16, 23:46

Gorbi napisał/a:
yahoo33 napisał/a:
Przyczepa musi być 33% lżejsza od pojazdu ciągnącego, w przeciwnym wypadku winna zostać wyposażona w dodatkowy układ hamujący (pneumatyczny lub hydrauliczny) sprzężony z układem "ciągnika". mniemam że nasze osobówki go nie mają ;)


Ogolnie przepis martwy i nie slyszalem o przypadku jego zastosowania chodz roznie to bywa z nasza "wladza".


Może i martwy, ale jak się służbista trafi to wiadomo jak jest.

bart9018 - 2014-08-17, 04:34

panowie jak by nie patrzec to dupa z tylu zawsze zostanie :mrgreen:
bardzo ciezko kupic taka lawete pod samuraia by mozna ja bylo ciagac osobowka
chyba ze ktos robi pod zamowienie ale w tedy wiadomo koszta :lol:
Jezeli nawet ktos znajdzie taka lekka lawete (ja nie znalazlem)to tez za nia trzeba zaplacic ,nie oszukujmy sie nikt nam jej nie sprezentuje
wiec jedynym slusznym i rozsadnym rozwiazaniem jest kupienie autolawety lub dostawczaka skrzyniowego ewentualnie z kontenerem
lub robienie kategori B+E

pacmano - 2014-08-17, 09:31

Dobra, czyli tak:

Samochod DMC 2090 kg
Laweta DMC 1500 kg

Takim zestawem wystarczy zeby wbili mi do dowodu ten kod 96?
B+E jak przekroczy suma 4250 kg?

Dany44 - 2014-08-17, 10:06

Tak wystarczy kod 96 chyba, ze trafi się służbista jak piszę Yahoo i przyczepi się o te 33% ale to już raczej bardzo mało prawdopodobne.....

bart - masz rację z cięzko trafić taką przyczepę ....chociaż ja mógłbym targać cieższą bo mam w kombi DMC przyczpy do 1600kg plus smam jeszcze kat B+E .... ale kupienie auto lawety (samochodu) uważam też za dobre rozwiązanie....

1. Plus - cena autolawety niewiele większa od dobrej lawety. (oczywiście mówię o autolawecie 20 - letniej około, nie o kilkuletnim Sprinterze)
2. Plus - ubezpieczenie pewnie też poruwnywalne.
3. Plus - Autolaweta spali tyle samo co osobówką z lawetą.
4. Plus - zawsze mozna na autolawecie coś dorbobić po sąsiedzku tak aby się przynajmniej opłaty zwróciły.
5. Plus - nie potrzebne dodatkowe kategorie prawa jazdy i viatolle.

1. Minus - Autolaweta zawsze to dodatkowe auto w rodzinie.
2. Minus - Trzeba mieć to gdzie trzymać.
3. Minus - dużo więcej rzeczy do popsucia jest w Autolawecie niż w lawecie.

Ja osobiście cały czas zastanawiam się nad Lawetą a autolawetą..... pewnie będzie tak, że zobaczymy jaka pierwsza okazja się trafi.....a moze też zrobie tak jak bart kupię dstawczaka z dużą paką co by autko się zmieściło?? zobaczymy co sie pierwsze w dobrej cenie napatoczy

yahoo33 - 2014-08-17, 10:24

pacmano napisał/a:
Dobra, czyli tak:

Samochod DMC 2090 kg
Laweta DMC 1500 kg



Kiepskie kung-fu, musisz już mieć B+E plus Viatool. Sa też lawetki dmc 1400 ;)

SamNaSamZSam - 2014-08-17, 10:27

a ja mam pytanie a`la filip z konopi (indyjskich) - jak się ma dostawczaka zabudowanego, busa to jak się później wysiada z Samka po wjechaniu do ładowni :D ?
pacmano napisał/a:
(...) zeby wbili mi do dowodu ten kod 96? (...)


A i jeszcze małe doprecyzowanie kod 96 dotyczy uprawnień kierującego, a nie danego pojazdu - jest więc "wbijany" w prawo jazdy a nie dowód rejestracyjny.

Gorbi - 2014-08-17, 10:36

Wedlug tego przepisu nie mozesz takiego zestawu targac bo DMC przyczepy to wiecej niz 33% DMC "ciagnika"

yahoo33 napisał/a:

Przyczepa musi być 33% lżejsza od pojazdu ciągnącego, w przeciwnym wypadku winna zostać wyposażona w dodatkowy układ hamujący (pneumatyczny lub hydrauliczny) sprzężony z układem "ciągnika". mniemam że nasze osobówki go nie maja


Kupno autolawety to rowniez koszta zakupu i utrzymania chyba,ze na zakup zrzuci sie kilku kolegow. Ja bym poszedl w inna strone: kupilbym do renowacji (tniemy spore koszta) przyczepke o odpowiednich wymiarach oczywiscie na zachodzie. Czemu na zachodzie, a bo przy pierwszym przegladzie przed rejestracja w PL diagnosta moze nam zanizyc/zmienic DMC przyczepki odpowiednio pod nasze auto. Przy odsprzedazy takiej przyczepki nie bedzie problemu bo to chodliwy towar.

SamNaSamZSam - 2014-08-17, 10:49

to jeszcze raz - ja filip - kupowanie "na spółę" takich przedmiotów z kolegami z którymi jeszcze (nie) daj Boże dzielimy te same zainteresowania prędzej czy później doprowadzi do sytuacji spornych. Bo a nuż będzie okazja razem skoczyć na ciekawy rajd w drugą część Polski... to tak mi się wydaje, może to moje wewnętrzne lęki jakieś, ale spotkałem się z sytuacjami, że na etapie inwestycji jest wszystko cacy i pełen optymizm, a później jednak trudno ustalić zasady by wszyscy byli równo zadowoleni i zaczynają się kompromisy.
pacmano - 2014-08-17, 11:22

Jeden mowi ze trzeba b+e, drugi mowi ze nie i badz tu madry :P

W sumie to dochodzi tez kwestia ze z przyczepa za wiele do czynienia w zyciu nie mialem, wiec tak czy siak trzeba by gdzies potrenowac. Wiec i tak musialbym cos zabulic zeby gdzies pare godzin pojezdzic.

Dany44 - 2014-08-17, 13:03

yahoo33 napisał/a:
pacmano napisał/a:
Dobra, czyli tak:

Samochod DMC 2090 kg
Laweta DMC 1500 kg



Kiepskie kung-fu, musisz już mieć B+E plus Viatool. Sa też lawetki dmc 1400 ;)


Nie musi mieć B+E wystarczy wpisanie kodu 96 do prawa jazdy 2090 +1500 = 3590 tak więc do 4250kg jeszcze trochę brakuje......

inną sprawą jest to, że 2090 kg - 33% = 1400,3 kg DMC lawety i tutaj wychodzi na to, że wydziały komunikacji rejestrują auta wprowadzają ludzi w błąd po powinni przeliczać te 33% i wpisywać odpowiednie wagi w dowód rejestracyjny

rumun - 2014-08-18, 14:52

SamNaSamZSam napisał/a:
a ja mam pytanie a`la filip z konopi (indyjskich) - jak się ma dostawczaka zabudowanego, busa to jak się później wysiada z Samka po wjechaniu do ładowni :D ?
pacmano napisał/a:
(...) zeby wbili mi do dowodu ten kod 96? (...)


A i jeszcze małe doprecyzowanie kod 96 dotyczy uprawnień kierującego, a nie danego pojazdu - jest więc "wbijany" w prawo jazdy a nie dowód rejestracyjny.



ja mam iveco z kontenerem ośmio paletowym i mój samurai sie mieści tak że bez żadnych problemów moge wyjść. zostaje z boku jeszcze około 20cm.
inna sprawa że jak by mnie zatrzymali i zważyli samochód to pewnie sporo bym zapłacił bo ładowności mam coś około 600kg.

pacmano - 2014-08-18, 15:49

Tylko ze srednio mi sie widzi kupowac takie auto tylko do wozenia zabawki :) A nie mam do czego innego go uzywac. Zeby to jezdzilo to pod 10k trzeba dac pewnie.
Maverick - 2014-08-18, 15:51

Mnie z kumplem naprawdę się fajna trafiła autolawetka.
nieco ponad 5k, czyli na pół to trochę ponad 2,5k.
Auto śmiga :)

bart9018 - 2014-08-18, 22:36

nikt nie mowil ze SAMURAI to tania zabawka bedzie :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
ja za transita dalem 5 k i wierz mi jezdzi :mrgreen: :mrgreen:
Trasa Warszawa -Duszno Duszno -Warszawa bez najmniejszych problemow :mrgreen: :mrgreen:
Niebawem pewnie Warszawa-Bieszczady :mrgreen: :mrgreen:
jedyny minus jaki widze to miejsce zeby to parkowac :-x ale jakos mozna to ogarnac :mrgreen: :mrgreen:
za przyzwoita lawete tez trzeba dac jakies 2,5k - 3 k wiem bo szukalem ;-)

Qwai - 2014-08-19, 15:30

Ciekawe czy ten Transit niebieski i kupiony w Piasecznie :-)

Też szukałem autka dla samuraia i kupiłem Iveco za 5k. Oprócz Samuraia cała rodzina i znajomi wożą wszystko więc dla mnie lepszy wybór niż laweta :-)
Fakt lata ma i rdza ją lubi więc idealnie podrasowała do samuraia ;-)

Jak ktoś się zastanawia to z moich obserwacji:
- zwracać uwagę żeby najazd był pełny a nie ażurowy - zdecydowanie zwiększa to funkcjonalność w przydomowym zastosowaniu
- tylny napęd dużo mocniejszy ale na bliźniakach w zimę na pusto (mam aluminiowy najazd więc bardzo lekki) ciężko ruszyć po śniegu nawet na płaskim :-/
- warto zastanowić się nad kontenerem z windą - trochę drożej ale przydomowa funkcjonalność jeszcze większa chociaż na autolawetę też nie narzekam
- zwracać uwagę przede wszystkim na ramę i najlepiej jak jest z profila otwartego - mniej rdzewieje i jest mocniejsza

pacmano - 2014-08-19, 16:27

No ja zywcem nie mam co zrobic z takim dostawczakiem, wiec jakbym sie decydowal to bym wolal dorwac przyczepe do 2k. Niestety w to wydatek raczej na przyszly sezon dopiero.
rumun - 2014-08-19, 16:34

Qwai napisał/a:
Ciekawe czy ten Transit niebieski i kupiony w Piasecznie :-)

Też szukałem autka dla samuraia i kupiłem Iveco za 5k. Oprócz Samuraia cała rodzina i znajomi wożą wszystko więc dla mnie lepszy wybór niż laweta :-)
Fakt lata ma i rdza ją lubi więc idealnie podrasowała do samuraia ;-)

Jak ktoś się zastanawia to z moich obserwacji:
- zwracać uwagę żeby najazd był pełny a nie ażurowy - zdecydowanie zwiększa to funkcjonalność w przydomowym zastosowaniu
- tylny napęd dużo mocniejszy ale na bliźniakach w zimę na pusto (mam aluminiowy najazd więc bardzo lekki) ciężko ruszyć po śniegu nawet na płaskim :-/
- warto zastanowić się nad kontenerem z windą - trochę drożej ale przydomowa funkcjonalność jeszcze większa chociaż na autolawetę też nie narzekam
- zwracać uwagę przede wszystkim na ramę i najlepiej jak jest z profila otwartego - mniej rdzewieje i jest mocniejsza


Transit biały i kupiony gdzieś koło Częstochowy :-)

SamNaSamZSam - 2014-08-19, 16:43

Paco, a wypożyczalni nie bierzesz pod uwagę? Nie trzeba mieć browaru by się utytłać ;)

Brałem autolawetki kilka (4 albo 5) razy do przewiezienia motocykli. Jak dla mnie układ idealny włącznie z tym, że w dwóch wypożyczalniach z jakich korzystałem jest całodobowy zwrot a i ceny śmiesznie małe (2 lata temu 20-40zł za dobę w zależności od przyczepki i wyposażenia).

Na allegro na szybkości widzę wynajem autolawety od 250zł za dobę, przy dłuższych wynajmach 230zł i pewnie do 200 coś by się znalazło. Płacisz za sam najem, nie interesuje Cię OC, przegląd, naprawy, nie masz problemu z parkowaniem, z "życzliwym" sąsiadem co zaraz skoczy do skarbówki dowiedzieć się czy czasem nie ukryłeś dochodów na ten nabytek. Reasumując zakup autolawety po taniości niech będzie te 5 tys. zł + rejestracja nie wiem ile niech będzie 300 zł, + OC 500zł + przegląd 100zł + 100zł za nie wiem co bo mi brakuje do okrągłej sumki = 6 tys. zł /250zł = 24 doby najmu w pierwszym roku i zakładając koszt utrzymania takiej autolawety 500 OC + przegląd 100 + 200zł oleje + 200zł pierdoły =1000 zł rocznie = 4 doby najmu każdego roku ;)

Jak nie planujesz namiętnych startów w imprezach na drugim końcu Polski to trza dobrze przekalkulować...

pacmano - 2014-08-19, 16:49

No biore pod uwage, ale raczej naczepe niz autolawete ;) Na dzien to idzie przelknac jeszcze, a czesciej bedzie jazda na dwa dni no to pewnie koszt 400-500. Wtedy sie juz tak kolorowo nie robi.

Dlatego myslalem zeby zrobic to prawko b96, ogarnac sobie hak i wypozyczac sama naczepe, o ile to auto da rade. Tylko wstepny przeglad pokazuje ze o lawete dmc 1500kg to wcale nie tak prosto.

KRZYKKU - 2015-03-19, 12:23

W związku z tym że ostatnio temat ciągnięcia lawet zrobił się żywszy, poruszona została kwestia możliwości przewozu Samców na lawetach. Wbrew ogólnej opinii jest to możliwe na kat.B bez dodatkowych uprawnień, warunkiem jest znalezienie lekkiej lawety o możliwie najniższym DMC przy zachowaniu ładowności około 1000kg
Ponieważ nasze prawo nigdy nie było "intuicyjne" pojawiają się różne interpretacje prostego wbrew pozorom zapisu.
Chciałbym podsumować najważniejszą rzecz jaką jest spełnienie warunków do holowania wyłącznie na kat. B bez kodów:

* dodajemy DMC holownika do DMC lawety, otrzymany wynik wspólnego DMC nie może przekroczyć 3500kg

- do tego ważny aneksik w postaci stosunku DMC holownika do DMC przyczepy; samochód musi być cięższy niż przyczepa z hamulcem najazdowym.
By dowiedzieć się jaka jest maksymalna masa DMC przyczepy, jaką możemy holować naszym autem wykonujemy proste obliczenie:


DMC holownika dzielimy przez 1,33

Za przykład weźmiemy Pacmano i jego Mondeo oraz znalezioną przez niego lawetą o DMC 1400kg

DMC Mondeo 2090kg ÷ 1,33 = 1571kg - jest to max. DMC przyczepy dla tego auta - dalej:

DMC Mondeo 2090 + DMC lawetki 1400 = 3490kg - wynik kalkulacji tego zestawu daje nam PEŁNE PRAWO do holowania tej konkretnej lawety na WYŁĄCZNIE Kat. B



Warto też nadmienić że nie ma znaczenia czy jest ona pusta czy załadowana, istotne jest DMC wpisywane w dowód rejestracyjny ! na korzyść mamy fakt że przeważnie MW (masa własna) Samuraiów jest w dowodach zaniżana. Ważne aby ładowność lawety uwzględniała MW Samuraia czyli jak w większości jest to 950kg

moziembl - 2015-03-19, 13:44

KRZYKKU napisał/a:


Warto też nadmienić że nie ma znaczenia czy jest ona pusta czy załadowana, istotne jest DMC wpisywane w dowód rejestracyjny ! na korzyść mamy fakt że przeważnie MW (masa własna) Samuraiów jest w dowodach zaniżana. Ważne aby ładowność lawety uwzględniała MW Samuraia czyli jak w większości jest to 950kg



Wszytko się zgadza moje badania wykazały to samo, ale jest jedna mała kwestia, to że masz MW samca 950kg a ładowność przyczepy 1000kg to jak cię ITD zatrzyma i zważy co potrzeba to i tak będziesz w dupie, bo nasze samce z wyciągarkami, na nalewkach i z pancernymi odbojniami z przodu i czasami z tylu nie ważą 1000 kg.

A jeśli chodzi o lawety to ja na ostatnim zlocie miałem na haku tą środkową

http://www.przyczepy-boro...mini-wenus.html

i bardzo zacnie się to sprawuje.

pacmano - 2015-03-19, 14:06

No wychodzi ze na chwile obecna problemem jest waga samca. Ewentualnie zrobic to b96 i wtedy te 1500 dmc by moglo miec.
moziembl - 2015-03-19, 14:13

Dlatego też rozszerzyłem sobie kategorie do B96
yahoo33 - 2015-03-19, 20:43

Jakis czas temu miałem przyjemność ciągnąć mojego na rajd do Drawksa. I generalnie autem rozmiaru Octavia II 1.9 TDI, idzie pociągnać lekką lawete ale przyjemność żadna. Jedzie się cieżko, czasem wpadało w rozkołys na koleinach, sprzęgło dostaje napewno w dupsko przy przejzdach przez duże miasto.


KRZYKKU - 2015-03-20, 00:56

mnie było ciut lżej...



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group