|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - samurai 1,9D uszczelka pod głowicą
maciek111 - 2014-10-08, 18:27 Temat postu: samurai 1,9D uszczelka pod głowicą Witam was mam taki mały problem i chyba w 99% jestem pewny że to jest uszczelka pod głowicą. Od jakiegoś czasu prawa strona silnika jest cała urzygana olejem a ostatnio zdziwiłem się że sporo mi ubyło, więc spojrzałem pod spód od kolektora wydechowego w dół jest całość w oleju włącznie z rozrusznikiem. Myślałem że może z EGR'a leci tak ale to nie możliwe. Więc tak uszczelka jak się uszkadza to nie koniecznie musi olej być w płynie lub odwrotnie? tak samo spaliny nie muszą iść w kanał cieczy chłodzącej? wcześniej myślałem że to może jakiś czujnik ale z prawej strony nie widzę żadnego czujnika ani nic takiego
SamNaSamZSam - 2014-10-08, 18:37
Nie znam konstrukcji Twojego diesla, ale obejrzyj uszczelkę pokrywy zaworów, może ścieka z samej góry. U mnie tak się poci.
Może też któryś uszczelniacz na wałku rozrządu puszcza i cieknie po bloku - obadaj może okolice wszystkich kół pasowych/rozrządu powyżej głowicy.
Jak nie ma śladów oleju w płynie i płynu w oleju to ja bym upg gdzieś w dalszej kolejności stawiał. Ale wiesz... ze mną o silniku jak z księdzem o małżeństwie możesz rozmawiać ;)
maciek111 - 2014-10-08, 18:40
więc tak uszczelka pod pokrywą została wymieniona jak go kupiłem bo lekko przeciekała i od tej pory tam wszędzie jest sucho. rozrząd sprawdzałem też sucho i z tej strony nic nie cieknie tylko z prawej strony. rozrząd u mnie jest od przodu za chłodnicą
SamNaSamZSam - 2014-10-08, 19:07
to ja więcej pomysłów nie mam. Coś na szybko: http://www.elektroda.pl/r...935436#11935436
i w sumie kolo też pisze, że płynu z olejem nie miesza, a olej cieknie. No i jakieś "szarlatańskie" metody doszczelnienia klejem do szyb tam opisuje ale może to jakaś droga?
maciek111 - 2014-10-08, 20:28
tak patrzyłem ale to dla mnie głupota kleić jakimś klejem
SamNaSamZSam - 2014-10-09, 11:02
może takie coś pomoże: http://intermotors.pl/pro...-uszczelki.html zanim będzie konieczne zrzucanie głowicy.
maciek111 - 2014-10-09, 11:13
ten środek działa na uszczelniacze a nie na twardą uszczelke pod głowicą.
SamNaSamZSam - 2014-10-09, 11:32
to co, czekamy na relację z demontażu głowicy?
Może jeszcze Zawias coś podpowie bo też ma zdaje się doświadczenia z tym silnikiem.
slavok - 2014-10-09, 13:22
Zrzuc zawiez do planowania zaloz nowa upg i po bolu :)
maciek111 - 2014-10-09, 14:09
jednak uszczelka zdjąłem cały kolektor wydechowy i ssący. nie wiem czy czekać aż padnie całkiem i kupić silnik z turbo
[ Dodano: 2014-10-09, 19:46 ]
mały news, patrząc po bloku mam napis F8T jakim dziwnym trafem nie mam turbiny?
[ Dodano: 2014-10-09, 20:58 ]
dobra już wiem dlaczego. francuzi te oznaczenia powalili w cały świat
[ Dodano: 2014-10-15, 23:09 ]
http://www.automotoserwis...task=view&id=76 według serwisówki nie wolno planować głowicy to jak z tym jest?
blind.one - 2014-11-17, 14:00
Czesc,
wlasnie wywalam taki silnik z mojej suki. Mam problem z temperatura. Nic nie cieknie, ale jak za mocno ja mecze w terenie, to temeperatura nie chce spadac. Jak chwile pojezdze po czarnym to wszystko wraca do normy.
Nie kopci, chlodnica czysta, plyn chlodniczy jest.
Jak chcesz to moge Ci moj silnik "po taniosci" odsprzedac.
SamNaSamZSam - 2014-11-17, 16:48
no to jak wszystko ok to czemu nie ok ;)
a co wsadzasz?
blind.one - 2014-11-17, 17:17
Moze głowica jest pęknięta? Cieżko stwierdzić bez rozbierania a to koszty. Mam wrażenie, ze ta chłodnica jest niewydolna skoro podczas jazdy wraca do normy, ale pewności nie ma. Auto oglądało kilku mechaników i nikt nie był pewien.
Kupiłem wczoraj bmw 1.8 IS za psie pieniądze. Mam nadzieje, źe to bedzie chodziło.
maciek111 - 2014-11-17, 17:33
już zrobione dawno. uszczelka była na 100% już zrobiłem 700km od tamtego momentu. uszczelka przepuściła na 2kanałach olejowych ( ktoś już robił ją ale kupił gównianą uszczelke i puściła). teraz założona jest metalowa i nie ma mowy żeby puściła. zdejmij głowicę i zobaczysz czy nie jest pęknięta.
blind.one - 2014-11-17, 17:35
Jak mam płacić za naprawę głowicy i dalej mieć słaby silnik to wole wydać troche więcej i mieć ponad 100 km.
maciek111 - 2014-11-17, 17:36
Ty masz 1,9D?
blind.one - 2014-11-17, 17:50
Tak, mam 1.9 d by Renault (f8q). Saby i zawodny... Do tego przechyla sie na jedna stronę bo mam na przodzie identyczne resory a prawa strona auta jest cięższa.
maciek111 - 2014-11-17, 17:54
co się sypie w nim? ja zrobiłem już prawie 10tyś km i oprócz uszczelki nic... na PW popiszemy bo mam też kilka pytań :)
Zawias - 2014-11-17, 18:21
W młodych rocznikach często powodem braku mocy i przegrzewania się jest zabity katalizator.
blind.one - 2014-11-17, 18:23
Kat jest wycięty...
Zawias - 2014-11-17, 18:40
Resory są różne albo aku po prawej waży 25 kg.
maciek111 - 2014-11-17, 19:28
mój aku waży z 10kg a mam 75Ah. bez przesady...
blind.one - 2014-11-17, 20:30
Aku u mnie tez nie wazy więcej niz 10 kg, ale auto jest przechylone. Jak zamienię resory miejscami to po paru chwilach znów jest nierowno. Silnik nie jest centralnie na środku. Jest przechylony wlasnie na te stronę.
Zawias - 2014-11-17, 20:45
Raczej niemożliwe.
SamNaSamZSam - 2014-11-17, 21:16
Może rama nie jest prosta albo coś dłubnięte i się łapy rozjechały...
yenko - 2014-11-17, 21:19
Wszystko tam jest ok, nawet resory były wymieniane na drugi komplet z tego co pamiętam a sami i tak krzywo stoi.
blind.one - 2014-11-17, 23:36
Przełoże silnik od IS to zobaczymy czy dalej bedzie to samo. Pewnie z miesiąc zejdzie ...
Hałas - 2014-11-17, 23:58
W dieslach wiatrak jest elektryczny czy wiskoza?
Bo objawy typowe dla padniętego wiska...
maciek111 - 2014-11-17, 23:59
u nas jest elektryczny
SamNaSamZSam - 2014-11-18, 00:02
ja to bym obstawiał przytartą albo ścioraną pompę wody skoro wszystkie łatwo dostępne punkty zostały sprawdzone a jednak nadal chłodzenie niewydajne.
maciek111 - 2014-11-18, 00:03
albo chłodnice przypchaną :)
|
|