|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Synchronizacja licznika
Ari - 2014-11-26, 21:40 Temat postu: Synchronizacja licznika Cześć
Po zmianie talerza i wałka mosty mają przełożenie 5.125 i jak wiadomo licznik wskazuje niewłaściwą prędkość.
Czy ma ktoś patent na zsynchronizowanie licznika?
SamNaSamZSam - 2014-11-26, 21:53
hmm może założyć odpowiednio większe opony?
Ari - 2014-11-26, 22:20
Na ten moment mam 30" , a jak te się skończą to planuję 31", a to i tak nie wyjustuje.
Zanim zmieniłem z 3,9 na 5,125 mierząc na nawigacji miałem 1:1
yenko - 2014-11-26, 22:34
Przykleić smartfona do deski rozdzielczej i używać metromierza forumowego :)
Hałas - 2014-11-26, 23:24
Jedyne sensowne budżetowo rozwiązanie to... wydrukować nową, przeskalowaną tarczkę licznika...
Niestety nadal pozostaje problem drogomierza
Ewentualnie się przyzwyczaić
Ari - 2014-11-27, 08:19
A z jakimiś zębatkami ktoś próbował.
Dany44 - 2014-11-27, 09:20
Ari napisał/a: | A z jakimiś zębatkami ktoś próbował. |
na pewno można coś takie zrobić ..... ale trafienie z odpowiednimi zębatkami do przełożeń i wielkości opon będzie porównywalne do trafienia 6-tki w totka.
Można zastosować kilka innych rozwiązań:
1. Nawigację - GPS
2. Aplikacja na smartfona do pomiaru prędkości
3. Metromierz
4. Ja myślałem tez nad odpowiednio wyskalowanym licznikiem rowerowym
Liczniki rowerowe dają możliwość skalowania wielkości opon czyli wpisuje się średnicę opony i każdy jeden impuls z czujnika jest zliczany jako przebyta droga. Jednak nie wiem czy w licznikach rowerowych nie ma ograniczeń co do wielkości opon i ograniczeń co do prędkości
Jednak chyba oprócz metromierza to w innych rozwiązaniach były by problemy z dokładnym zliczaniem km.
kostuch - 2014-11-27, 09:51
Kiedyś miałem wizję wsadzenia zamiast zegarów wyświetlacza graficznego
Można wtedy sobie narysować dowolne tuningowe metroseksualne zegary, tapetę, wygaszacz i inne zbędne rzeczy
Ale stwierdziłem że do takich rzeczy to trzeba mieć zglebioną calibrę a nie wyliftowanego samca.
Co za różnica, czy jedzie się 50 czy 58 km/h...
paw3ł - 2014-11-27, 10:01
Jest różnica jest... 10 mniej ratuje życie :D
Didymos - 2014-11-27, 10:07
Też jestem zdania, że szkoda życia na takie pierdoły, sprawdziłem sobie z gps odchyłkę szybkościomierza i drogomierza (chociaż ten drugi nie jest mi do niczego potrzebny), i tym się +/- kieruję.
Na rajdach i tak używam metromierza.
Trybików nie dobierzesz żadnych, bo niby od czego?
Trzeba by obliczyć przełożenie i zlecić wykonanie, ale jak za jakiś czas zmienisz koła na większe/mniejsze, to i tak cała robota o kant dupy, nie wspominając o tym, że taniej wyjdzie kupić metromierz
Dany44 - 2014-11-27, 10:32
Znalazłem na alegroszu jakieś liczniki rowerowe pokazujące prędkość do 99km/h gdzie można wpisać średnicę opony od 600 mm do 2290 mm .... mocując magnesy (jeden lub kilka) np. na flanszy wału napędowego powinno dać radę to skalibrować.....
Koszt licznika pomijalny niecałe 10 zł.
Chyba pokuszę się o zabawę z czymś takim.
slavok - 2014-11-27, 11:16
No jak wartości ktore mozna wpisac sa w zakresie 600-2200mm srednicy to raczej nie skalibrujesz ;) no chyba ze masz wal zrobiony z walu pednego śruby miedzykontynalnego statku transportowego :D
SamNaSamZSam - 2014-11-27, 11:26
średnica 2200 = 220 cm = ok 87 cali :D nie widziałem roweru na 87 calowych kołach więc domniemuję, że chodzi tutaj nie o średnicę a o obwód koła.
Jeśli więc przyjmiemy że 600mm to najmniejszy możliwy OBWÓD -> to ze wzoru 600=2*pi*R otrzymujemy tożsamość R=600/(2*pi) co po rozwiązaniu daje R= ok 95,5 mm zatem minimalna średnica koła to 2R(min) = 191 mm co daje ok 7,52 cala. Analogicznie przeprowadzając kalkulację dla maksymalnego OBWODU = 2200mm otrzymujemy maksymalną średnicę 2R(maks) = ok 700 mm co daje ok 28 cala.
jaką średnicę ma bęben hamulcowy reduktora?
Lexx - 2014-11-27, 11:54
Wyskalowac z GPS i sie przyzwyczaic, jak ma sie problemy z pamiecia markerem na szybce licznikow namalowac kreski
Jak sie czlowiek martwi o zawyzony przebieg raz w roku coflac licznik o nadwyzke i po sprawie.
Kabelki, magnesiki itp. na kolach czy bembnach jak dla mnie nie maja prawa bytu chyba ze jezdzisz jedynie po czarnym.
osgood - 2014-11-27, 12:03
SamNaSamZSam napisał/a: | średnica 2200 = 220 cm = ok 87 cali :D nie widziałem roweru na 87 calowych kołach więc domniemuję, że chodzi tutaj nie o średnicę a o obwód koła.
Jeśli więc przyjmiemy że 600mm to najmniejszy możliwy OBWÓD -> to ze wzoru 600=2*pi*R otrzymujemy tożsamość R=600/(2*pi) co po rozwiązaniu daje R= ok 95,5 mm zatem minimalna średnica koła to 2R(min) = 191 mm co daje ok 7,52 cala. Analogicznie przeprowadzając kalkulację dla maksymalnego OBWODU = 2200mm otrzymujemy maksymalną średnicę 2R(maks) = ok 700 mm co daje ok 28 cala.
jaką średnicę ma bęben hamulcowy reduktora? |
Totalnie źle to liczycie :)
koła 30' to ok 75 cm średnicy to daje obwód ok 235 cm czyli 235 cm pokonuje pojazd przy jednym obrocie koła, ale przecież mamy mosty a w nich przełożenie w przypadku kolegi jest to 5,125 czyli teraz 235 / 5,125 = 45,9 cm czyli na jeden obrót wału samurai kolegi przemieści się o 45,9 cm i nie ma znaczenia czy wał ma średnice metra czy centymetra czujnik na wale bez znaczenia w jakiej odległości od środka będzie pokonywał taką samą ilość obrotów przy danej prędkości :)
jak ktoś chce to mogę to narysować :)
Pozdrawiam Tomek
SamNaSamZSam - 2014-11-27, 12:24
masz rację, finalnie decyduje obwód koła.
osgood - 2014-11-27, 12:27
SamNaSamZSam napisał/a: | masz rację, finalnie decyduje obwód koła. |
tak czy inaczej licznik, który proponuje kolega zaczyna się od 600 a powinien przynajmniej od 450 :)
SamNaSamZSam - 2014-11-27, 12:50
A nie w drugą stronę? Że powinien oferować większy zakres powyżej tych 2200 mm żeby można było "zwymiarować" obwód koła co najmniej 31 calowego?
osgood - 2014-11-27, 13:05
SamNaSamZSam napisał/a: | A nie w drugą stronę? Że powinien oferować większy zakres powyżej tych 2200 mm żeby można było "zwymiarować" obwód koła co najmniej 31 calowego? |
Nie, ponieważ z uwagi na przełożenie w moście (oczywiście jeśli czujnik ma być montowany na wale) wal obraca się 5,125 (w przypadku kolegi i takiego przełożenia) razy wolniej niż oś (wał) na której jest montowane koło więc w przypadku kół 31' daje nam to 31/5,125 czyli w przybliżeniu 6' a jak już SamNaSam zauważyłeś licznik zaczyna się mniej więcej od 7,5' więc od trochę zbyt dużego koła :)
oczywiście jeśli czujnik licznika zamontowany zostałby na kole, wale koła, bębnie koła, tarczy hamulcowej czy na czymkolwiek co obraca się w stosunku 1:1 z kołem to wtedy ma znaczenie górna granica licznika czyli wszystko powyżej 28' do których ograniczony jest ten licznik :)
Ari - 2014-11-27, 13:20
Widzę, że trochę z tym komplikacji.
Coś czuję, że najprościej chyba będzie zrobić nową tarczę, a by ładnie wyglądało w takim samym designe dla obrotomierza.
Może cięcie laserem jakiejś cienkiej blachy nierdzewnej, satynowanej.
Ewentualnie malowanie czarnym matem do zderzaków i piękne cyferki neonowe
Dziękuję Wszystkim
osgood - 2014-11-27, 13:48
Ari napisał/a: | Widzę, że trochę z tym komplikacji.
Coś czuję, że najprościej chyba będzie zrobić nową tarczę, a by ładnie wyglądało w takim samym designe dla obrotomierza.
Może cięcie laserem jakiejś cienkiej blachy nierdzewnej, satynowanej.
Ewentualnie malowanie czarnym matem do zderzaków i piękne cyferki neonowe
Dziękuję Wszystkim |
ja u siebie zrobiłem tak, że nakleiłem czarną matową folię na przeźroczystą plexi następnie wyciąłem sobie ploterem laserowym cyferki,kreseczki itp. całość wyszła mniej więcej tak
podświetlenie jest bardziej jednolite, taki efekt nierównomiernego podświetlenia jest jedynie widoczny na zdjęciu
Dany44 - 2014-11-27, 13:58
osgood napisał/a: |
Totalnie źle to liczycie :)
koła 30' to ok 75 cm średnicy to daje obwód ok 235 cm czyli 235 cm pokonuje pojazd przy jednym obrocie koła, ale przecież mamy mosty a w nich przełożenie w przypadku kolegi jest to 5,125 czyli teraz 235 / 5,125 = 45,9 cm czyli na jeden obrót wału samurai kolegi przemieści się o 45,9 cm i nie ma znaczenia czy wał ma średnice metra czy centymetra czujnik na wale bez znaczenia w jakiej odległości od środka będzie pokonywał taką samą ilość obrotów przy danej prędkości :)
jak ktoś chce to mogę to narysować :)
Pozdrawiam Tomek |
Czyli rozwiązanie nie jest do końca takie kiepskie....
skoro przy kołach 30" i przełożeniach 5.125 wał robi jeden i auto przesuwa się o 45,9 cm
to przy kołach 31" przesuwało by się ciut dalej....
Tak więc jeśli znalazł bym licznik do którego można wpisać minimalny obwód koła od 45 cm wzwyż to spokojnie by takie coś chodziło.
Oczywiście przy założeniu czujnika magnesu na wale napędowym czy bębnie hamulca ręcznego co by nie było takie głupie gdyż bęben przeważnie sie moczy a rzadko orze się nim bo glebie.
Parametry licznika sczytałem z jakieś najprostszego na allegro z 10 zł.
No chyba, że uśmiechnął bym się do Kostucha który by w try miga na kolanie zrobił mi jakiś prosty licznik/przerzutnik który by generował impuls przy co drugim sygnale to już by była bajka
ps. ja mam u siebie 5.125 i 31"
montowanie czujnika przy kole raczej nie wchodzi w rachubę ..... ale jak obwód był by za duży do wystarczy dwa magnesy zamontować
kostuch - 2014-11-27, 15:23
Zima chyba idzie, bo problemy zimowe...
Dziury w budzie sobie zaspawywać trzeba, a nie jakieś miękkie zabawy z magnesikami
Ari - 2014-11-28, 13:35
Muszę sprawdzić jeszcze jedną rzecz.
Jak kupiłem Swifta GTI na przeszczep to siłą rzeczy stałem się posiadaczem licznika z niego.
Poprzedni silnik miałem na gaźniku i nie współpracował on z wtryskiem(wyrzucał check engine) w związku z tym przez moment musiałem skorzystać z niego.
Z tego co pamiętam wskazywał on inne prędkości, jednak nie zwróciłem uwagi w którą stronę to szło.
Jeśli nie zutylizowałem tego licznika, to przećwiczę temat
SamNaSamZSam - 2014-11-28, 14:05
a obrotomierz skąd bierze swoje wskazania? Może by jakoś od tego wyjść - przy graficznym wyświetlaczu jakimś to pewnie nie trudne, pozliczać impulsy i odpowiednio "skorygować" zgodnie z aktualnym zestawem przełożeń w mostach, wielkością kół.
osgood - 2014-11-28, 14:08
Jeśli ktoś bardzo chce mieć licznik prawidłowo wskazujący to można pokusić się o coś takiego
http://www.malyhd.pl/licz...ona_li-002.html
do wyboru do koloru
https://www.google.pl/sea...predkosciomierz
[ Dodano: 2014-11-28, 14:16 ]
SamNaSamZSam napisał/a: | a obrotomierz skąd bierze swoje wskazania? Może by jakoś od tego wyjść - przy graficznym wyświetlaczu jakimś to pewnie nie trudne, pozliczać impulsy i odpowiednio "skorygować" zgodnie z aktualnym zestawem przełożeń w mostach, wielkością kół. |
są takie proste cyfrowe wyświetlacze pokazujące który bieg jest w danym momencie wbity, ale one biorą sygnał właśnie z obrotomierza i licznika i na tej podstawie wyliczają, ciężko będzie wykonać prędkościomierz na podstawie obrotów silnika, bo skąd wziąć informację na którym jedziemy biegu w danym momencie ?
SamNaSamZSam - 2014-11-28, 14:50
No właśnie w motocyklach są bardzo popularne akcesoryjne wskaźniki biegu na którym jedziesz. Nie zgłębiałem zagadnienia jak to działa, ale czymś takim się właśnie inspirowałem. Tyle, że jak piszesz że to "wylicza" bieg z prędkości i obrotów, to faktycznie odwrócić proces byłoby trudno bez kombinowania jakiegoś dodatkowego czujnika biegu :D
Ari - 2015-03-06, 19:40
Cześć
Posiadałem w kolekcji dodatkowy licznik od Samiego.
Zrobiłem mu badanie organoleptyczne, włącznie z przekręcaniem wskazówki prędkości.
Okazało się, że można było np. przekręcić ją aż do tego trzpienia do kasowania licznika przebiegu kilometrów(po wyjęciu tego trzpienia pewnie dalej).
By wyglądało to estetycznie zadbałem o właściwe miejsce dolnego położenia wskazówki, czyli zero, dlatego wywierciłem mały otwór i wstawiłem trzpień przytrzymujący wskazówkę.
Jeśli moje przypuszczenia się sprawdzą to będzie to bardzo prosty sposób na płynne ustawienie prędkości.
Jutro testy.
Dać znać jakie efekty?
SamNaSamZSam - 2015-03-06, 21:32
Ari napisał/a: | Dać znać jakie efekty? |
:) lubi się kolega droczyć, co? :) Pewnie, że dać znać!
Ari - 2015-03-07, 18:01
Jest nieźle
Zsynchronizowałem licznik z nawigacją na 80km/h.
Na liczniku 50km/h - nawigacjacja55km/h
Na liczniku 110km/h- nawigacja 105km/h
W większości nowych aut są większe rozbieżności
Sam. Wrzucaj to to do teczki.
Ufam, że administrator zmieni w końcu Twój status na DOKTOR
lolek112 - 2015-04-14, 17:35
jak coś tanio cięcie laserem wykonuje firma aldari.pl
------------
pozycjonowanie bydgoszcz
|
|