|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Układ kierowniczy - Układ Hamulcowy - Wybrakowane zaciski aisin - potrzebuje dobrac czesci
czuperek - 2014-11-29, 22:26 Temat postu: Wybrakowane zaciski aisin - potrzebuje dobrac czesci Cze,
zabrałem się za przeróbkę tylnich hamulców na tarczowe i sie okazalo sie troche wybrakowane mam zaciski, a mianowicie nie mam osłoń gumowych na prowadnice , dwóch prowadnic (tulei) oraz wężyków elastycznych. Czy moge ktos przerabial temat i wie od czego ewentualnie podejda te czesci ?
Troche pilny temat a nie wiem czy na miejscu beda mieli typowo do sj.
moziembl - 2014-11-29, 22:52
http://suzuki-czesci.pl/p...amuraiJimny/558
http://e-katalog.intercar...amulcowego.html
Jeśli chodzi o wężyki to popatrz tutaj, nie wiem jaki jest od strony zacisku aisina, jak nie pasują żadne to po prostu trzeba do robić.
http://suzuki-czesci.pl/pl/c/Uklad-hamulcowy/256/2
Hałas - 2014-11-30, 01:09
Z gumkami nie ma najmniejszego problemu, zestaw z tulejkami już moziembl Ci zalinkował.
Przewody pasują od Matiza ale uwaga, są dłuższe-idealne przy lifcie
Pozdro
czuperek - 2014-11-30, 08:39
Reperaturki 40zł x 2 + przewod miedziany 37zł + klocki 50-70zl + przwody matiz 30z x 2 + kit 150zł mamy 387zł.
Przegięcie....
ja zestaw dwoch zaciskow sprzedawalem po 100 a mialem trzy komplety i nie wiem jak to zrobilem ze najgorszy sobie zostawilem ;/
Nie opyla mi sie robic tych zaciskow szukam jakis drugich kompletnych, uzywanych.
sa moze takie przewody miedziane aby od razu wkrecic w zacisk aisin ? czy musi byc pierw elastyczny a potem miedziany ? 60zl bylo by w kieszeni ;)
moziembl - 2014-11-30, 09:47
A ty myśłałeś że za darmo zrobisz swapa do tarcz, w zacisk musisz mieć wkręcony przewód elastyczny bo po pierwsze zacisk pracuje, po drugie jak byś wymienił klocki na sztywnym przewodzie. Ceny które wymieniłeś są bardzo dobre więc nie wiem nad czym tu rozpaczać. Mogę Cię "pocieszyć" że jak jeździsz w błocie a szczególnie gliniastym to klocki z tyłu lecą momentalnie mnie nie starczyły na 2000 km.
czuperek - 2014-11-30, 10:58
Nie za darmo ale tez nie za taka cene co wyzej. Jutro obiade moje ulubione sklepy z zaciskiem w reku i jestem pewny ze za pol ceny przerobie.
Takie kupno w sklpeach typowo 4x4 to dla ludzi ktorzy lubia przeplacac i isc na latwizne, a czesto da sie taniej :)
a czemu niby z tylu ida szybciej niz z przodu ?
2000 to i tak duzo
Ari - 2014-12-01, 22:03
Sprawdzajcie częśći od Tico - wiele od niego pasuje do Samca. Np przewody elastyczne, 47cm niedawno kupowałem po 25PLN.
Lexx - 2014-12-01, 22:19
Przewody pasuja od matiza, tak samo od discovery 2 i wielu innych byle bylo by spasowalo banjo 10mm i gwint wewnetrzny M10x1 do japonca i M10x1 zewnetrzny do Santany.
Aksag - 2014-12-02, 13:20
Ja mam gumki i prowadnice, przewody gdybyś jeszcze potrzebował.
Lexx - 2014-12-02, 13:42
Dodatkowo moge podpowiedziec dla siebie kupilem reperaturki zaciskow aisin do swifta, maja ten sam numer katalogowy a byly o polowe tansze od tych do samca, chyba 6 funtow dalem za komplet na 2 zaciski, byly tam wszystkie uszczelniacze gumki, prowadnic niestety nie bylo.
Ari - 2014-12-02, 15:21
Ja bym był ostrożny z wstawianiem zamienników reperaturek, tym bardziej, że różnice cenowe nie są aż tak duże, a to są przecież hamulce!!!!
Jak nabyłem swojego Samiego grzały mi się tarcze, a czasami wręcz blokowało je.
Zanim doszedł mechanik, że poprzednik założył inne/nieoryginalne gumki to zjadło nam to trochę zdrowia.
Lexx - 2014-12-02, 17:21
Czyli wszystko kupujesz w aso?
Ja tu nie mowie o dobieaniu czesci na pale tylko o dobraniu czesci z innego auta ktore ma te same zaciski.
Zaciski japonskie mi sie blokoaly gdy pogubilem blaszki prowadzace klocki.
Maror - 2014-12-02, 19:45
@Czuperek, tak swoją drogą to proponuję poszukać zacisków Lucas'ów (od Santany). Są troszeczkę lepsze od Aisinów. No i jeśli szukasz ich na tył a z przodu masz Aisiny to będzie kolejny plus z racji różnicy w średnicy tłoczka (51mm vs 48mm).
czuperek - 2014-12-02, 20:48
Jesli chodzi o gumki to mam je na miejscu po 15zl komplet, problem jest w braku jednej tulejki gdzies ja przesiałem. Zamowilem komplet z tulejkami - to jest reperaturka pasuje od jimiego, swifta, baleno. Jutro jade po klocki i przewody od tico i bede motal, bebny juz przetoczylem :)
w sobote na rajd
Maror Ty masz u siebie taka konfiguracje ?
kostuch - 2014-12-03, 13:30
Maror napisał/a: | @Czuperek, tak swoją drogą to proponuję poszukać zacisków Lucas'ów (od Santany). Są troszeczkę lepsze od Aisinów. No i jeśli szukasz ich na tył a z przodu masz Aisiny to będzie kolejny plus z racji różnicy w średnicy tłoczka (51mm vs 48mm). |
U mnie dla odmiany z przodu są lucasy a z tyłu aisiny
Nie dostrzegam różnicy w eksploatacji (opróćz tego że w lucasach nie da się zgubić blaszek, bo są sprężynki na klockach).
czuperek - 2014-12-03, 16:58
zostawic korektor ?
Radek1977 - 2017-12-17, 21:51
Odgrzeje temat - jak prawidlowo zalozyc ten pierscien stalowy na uszczdelniacz tłoczka ? Jaka kolejnosc prac ?
SamNaSamZSam - 2017-12-17, 22:02
w manualu jest rozpisane i rozrysowane dla Aisina zdaje się.
Radek1977 - 2017-12-17, 22:13
A w ktorym momencie nakladac uszczelniacz tloczka zeby ladnie sie warga uszczelniacza ulozyla w zacisku?
kurt_ - 2017-12-17, 22:33
Radek, ja robiłem tak, tłoczek lekko dot4 smarnąłem, wciągnąłem uszczelniacz od strony rantu (rowka) tłoczka, przeciągnąłem przez całość aż do dna tłoczka, włożyłem w rowek zacisku, delikatnie wsunąłem tłoczek do połowy lub 1/4 (jak nei wchodzi, znaczy wyczyść rdzę:) ). Później ten metalowy pierścionek od "spodu zacisku" wypadł mi środek pierścionka, jedną stronę włożyłem w rowek, środek upchnąłem na siłę, potem delikatnie małym śrubokrętem upychałem drugi koniec.
Co do części, ja brałem
tłoczki: FRENKIT P514201
Reperaturka (gumy etc): D4146 Autofren (bez metalowych tulei)
Pozdro!
Radek1977 - 2017-12-17, 22:43
kurt_ napisał/a: | Radek, ja robiłem tak, tłoczek lekko dot4 smarnąłem, wciągnąłem uszczelniacz od strony rantu (rowka) tłoczka, przeciągnąłem przez całość aż do dna tłoczka, włożyłem w rowek zacisku, delikatnie wsunąłem tłoczek do połowy lub 1/4 (jak nei wchodzi, znaczy wyczyść rdzę:) ). Później ten metalowy pierścionek od "spodu zacisku" wypadł mi środek pierścionka, jedną stronę włożyłem w rowek, środek upchnąłem na siłę, potem delikatnie małym śrubokrętem upychałem drugi koniec.
Co do części, ja brałem
tłoczki: FRENKIT P514201
Reperaturka (gumy etc): D4146 Autofren (bez metalowych tulei)
Pozdro! |
Hej - tak jak na tym filmiku ?
https://www.youtube.com/watch?v=PUrpcBpHXy0
kurt_ - 2017-12-17, 23:04
Zupełnie inaczej:) ja wywlekłem gumę zabezpieczającą na koniec tłoczka samiutki, od razu ją włożyłem w rowek i dopiero wsuwałem tłoczek... Pamiętaj żeby smarnąć dot4 uszczelniacz i tą gumę bo inaczej się namęczysz...
|
|