Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Pomocy z drążkiem kierowniczym !!

maciek111 - 2015-01-15, 12:14
Temat postu: Pomocy z drążkiem kierowniczym !!
Witam was już miałem od dawna wymienić drążek ale zawsze coś, wczoraj obiłem go i pospawałem żeby aż takiego luzu nie miał, lecz chciałbym go wymienić długość jego wynosi 760mm, znajduje albo za krótkie albo za długie. ma ktoś patent na końcówkę drążka?
Dany44 - 2015-01-15, 12:43
Temat postu: Re: Pomocy z drążkiem kierowniczym !!
maciek111 napisał/a:
wczoraj obiłem go i pospawałem żeby aż takiego luzu nie miał.


Możesz jaśniej przedstawić taki zabieg - obijania i spawania aby nie było luzu??

Patentów na wszystkie końcówki wymienne w drążkach jest kilka, ja mam robione drążki z drążków kierowniczych od ciągnika Ursus ale wiąże się to ze spawaniem. Jest jakiś temat na forum dobrze to opisujący.

SamNaSamZSam - 2015-01-15, 13:14

Które części konkretnie potrzebujesz? podaj numerki: http://catalog.mdetali.ru...j09NHx8Zm49PTg2
kostuch - 2015-01-15, 13:41

SamNaSamZSam napisał/a:
Które części konkretnie potrzebujesz? podaj numerki: http://catalog.mdetali.ru...j09NHx8Zm49PTg2

Taki drążek praktycznie nie występuje w przyrodzie.
Wszystkie mają prawą końcówkę niewymienną i śrubę (a właściwie nakrętkę) rzymską z lewej strony.

SamNaSamZSam - 2015-01-15, 14:01

Hmm ryzykowne stwierdzenie drogi Doktore zważywszy na to, że rozprawiamy tu o Santanie, z końcówki produkcji w dodatku z kowadłem pod maską. Ale z szacunku dla Starszyzny Plemiennej (starszej wiedzą i doświadczeniem rzecz jasna) wstrzymam się do momentu wskazania przez Maćka części której potrzebuje. Później oddam się poszukiwaniom zaczynając od ASO, a kończąc na zasobach sieci TOR obfitujących w drążki wszelakie ;)

Oczywiście jeśli okaże się, że takie stworzenie dostępne nie jest skruszony spuszczę wzrok i znajdę sobie miejsce pod stołem. Jeśli jednak okaże się, że coś można ustrzelić to splendor i dozgonne uznanie wśród niewiast padną moim udziałem. Challage accepted :)

kostuch - 2015-01-15, 14:09

SamNaSamZSam napisał/a:
Hmm ryzykowne stwierdzenie drogi Doktore zważywszy na to, że rozprawiamy tu o Santanie, z końcówki produkcji w dodatku z kowadłem pod maską.

Myślałem że rozprawiamy o "oklepanej i pospawanej" :shock: końcówce...
Szukać daleko nie trzeba. Niby jest, ale raz że cena skandaliczna a dwa że w życiu słownie raz widziałem drążek z taką wymienną końcówką (sam mam santanę).
http://allegro.pl/koncowk...4921272264.html

Dany44 - 2015-01-15, 14:19

Oklepanej to rozumiem...... ale pospawanej tak aby zmniejszyć luz to już za bardzo nie kumam i nie mogę sobie tego wyobrazić??

Na tych Sam-owych diagramach drążek poprzeczny ma obie końcówki (jedną podwójną) wymienne nie widzialem nigdy czegos takiego.

SamNaSamZSam - 2015-01-15, 14:32

kostuch napisał/a:
SamNaSamZSam napisał/a:
Hmm ryzykowne stwierdzenie drogi Doktore zważywszy na to, że rozprawiamy tu o Santanie, z końcówki produkcji w dodatku z kowadłem pod maską.

Myślałem że rozprawiamy o "oklepanej i pospawanej" :shock: końcówce...
Szukać daleko nie trzeba. Niby jest, ale raz że cena skandaliczna a dwa że w życiu słownie raz widziałem drążek z taką wymienną końcówką (sam mam santanę).
http://allegro.pl/koncowk...4921272264.html


No taki właśnie zestaw proponowałem ostatnio Maćkowi na skwerze, ale widać coś nie spasowało skoro pojawił się ten temat. Chętnie go dalej pociągnę, bo pewnie w niedługim czasie i mi się przyda reanimacja końcówek drążków. Przy czym dla mnie cena sprawą do przełknięcia, jeśli pozwoli utrzymać stan fabryczny i wykluczy spawanie. To co chwilowy kompromis - chwała u panien ale ze spuszczonym wzrokiem? :D

kostuch - 2015-01-15, 14:43

SamNaSamZSam napisał/a:
Przy czym dla mnie cena sprawą do przełknięcia, jeśli pozwoli utrzymać stan fabryczny i wykluczy spawanie. To co chwilowy kompromis - chwała u panien ale ze spuszczonym wzrokiem? :D


Cena - wiadomo - o pieniądzach dżentelmeni nie rozmawiają. Tylko że utrzymywanie za wszelką cenę stanu fabrycznego jakoś mi się nie widzi... :roll:
Akurat w tym miejscu Suzuki się nie popisało konstrukcyjnie moim skromnym zdaniem. Pojedyncze drążki i wąsy zwrotnic przykręcane do sworzni nie są jakąś przesadną ekstrawagancją w motoryzacji.

Nie spuszczaj wzroku. Spodnie się do tego lepiej nadają :-P

maciek111 - 2015-01-15, 15:08

SamNaSamZSam napisał/a:
Które części konkretnie potrzebujesz? podaj numerki: http://catalog.mdetali.ru...j09NHx8Zm49PTg2


Sam nr 10 to się wybiło u mnie. co do naprawy doraźnej: demontujemy obracamy końcówkę żeby była cyckiem do dołu i w ,,tyłek walisz młotkiem i spawasz do okoła żeby się nie przesunęło wtedy jest dalej sztywny ale to jest zabieg na 2-3tyś km nie polecam go robić na stałe...

Uh Lala - 2015-01-15, 15:33

Walisz w tyłek i wtedy jest dalej sztywny!! Maćku takie tematy przed 22:00, to tylko mi wolno ;-)
maciek111 - 2015-01-15, 15:36

Aga chciałem trochę temat podkręcić, żeby był bardziej pikantny :D
yenko - 2015-01-15, 15:41

Kolega Zawias oferował kiedyś regenerację drążków więc może podpytaj go co i jak.
maciek111 - 2015-01-15, 18:06

zgłosiłem się do Niego zobaczymy co odpowie. puki co przerabiam ten za krótki ( przedłużam go) zobaczymy co z tego wyjdzie :)
Zawias - 2015-01-15, 18:34

Odpisałem.
Dany44 - 2015-01-15, 18:47

maciek111 napisał/a:
SamNaSamZSam napisał/a:
Które części konkretnie potrzebujesz? podaj numerki: http://catalog.mdetali.ru...j09NHx8Zm49PTg2


Sam nr 10 to się wybiło u mnie. co do naprawy doraźnej: demontujemy obracamy końcówkę żeby była cyckiem do dołu i w ,,tyłek walisz młotkiem i spawasz do okoła żeby się nie przesunęło wtedy jest dalej sztywny ale to jest zabieg na 2-3tyś km nie polecam go robić na stałe...


Jakos nadal nie kumam tego spawania. To klepanie w tył to sprawa oczywistawiem, że tak sie robi ale spawanie to co dokładnie spawasz?? Ten dekielek (dupke) do okoła?? A tam w niej nie ma teflonowych wkladek ślizgowych?? one się nie wytopią??

Zawias - 2015-01-15, 18:53

Tam teflonu nie ma,ale tarnamid-też tworzywo. Podgrzanie topi go.
maciek111 - 2015-01-15, 18:53

tak jak napisałeś dekielek z tą częścią stałą spawasz żeby się nie obsunęło :)
SamNaSamZSam - 2015-01-15, 21:55

Maciek możesz spróbować pójść drogą Jarka: http://samurai.org.pl/vie...ighlight=#57864

A swój stary oddać do regeneracji "w międzyczasie" i mieć na zapas.

maciek111 - 2015-01-15, 22:52

własnie patrze ale kupiłem inny w dobrym stanie ale jest za krótki i zamierzam go przerobić ( przedłużyć)
Uh Lala - 2015-01-15, 22:55

Ja tak zupełnie nie znając się na tych drążkach, zadam pytanie, czy nie łatwiej jest coś długiego obciąć niż dosztukować do krótkiego?? :->
maciek111 - 2015-01-15, 22:56

no Aga kup dłuższy :D
Uh Lala - 2015-01-15, 22:59

maciek111 napisał/a:
no Aga kup dłuższy :D


Czy chcesz powiedzieć, że ten twój taki długi, że ze świecą szukać drugiego? :)

maciek111 - 2015-01-15, 23:01

Uh Lala napisał/a:
maciek111 napisał/a:
no Aga kup dłuższy :D


Czy chcesz powiedzieć, że ten twój taki długi, że ze świecą szukać drugiego? :)

tak dokładnie, w sumie jest po 22 możemy w ten sposób pisać :D

yenko - 2015-01-15, 23:15

jak długi to może ten: http://www.czatu.pl/photo...r%20%281%29.jpg
maciek111 - 2015-01-15, 23:25

yenko napisał/a:
jak długi to może ten: http://www.czatu.pl/photo...r%20%281%29.jpg

dłuższy ma 760mm :D

yenko - 2015-01-15, 23:34

a no to już trzeba bardziej poszperać :) ale pewnie i takie są :)
maciek111 - 2015-01-15, 23:35

no widzisz znalazłem za 205zł w suzuki części

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group