Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - Problem na wzniesieniach 1.9d polonez

KUBICA - 2015-03-01, 20:23
Temat postu: Problem na wzniesieniach 1.9d polonez
Witam mam pewien problem samuraj sj 410 po swapie na 1.9d. Powiem ze już chwile latam jakieś 3 miech i było zajefajnie moc do 1.0 nie porównywalna itd. Ale do tematu dzisiaj pod dość stromą górę i długą gdzie 150m na samym końcu zaczoł kopcic i klepać no i co go mogło boleć ? Ja przypuszczam ze smok nie miał juz oleju dodam ze stan oleju był właściwy. po zgaszeniu i wyciągnięciu go na prosty teren odpaliłem i chodził nie klepał nie kopcił po prze gazowaniu wskoczył na wariackie obroty i nie szło go zagasić silnik sie rozbiegał to go zadusiłem na biegu. Po ponownym odpaleniu gada dalej, jeździjmy jeszcze i było wszystko ok. Tylko mam teraz dylemat czy przerabiać miskę olejową . By robic miskę głębszą pod smokiem czy pompa wtryskowa sie zacieła na listwie ?
zajxt - 2015-03-01, 20:33

Dobrze myślisz ,brak smarowania
KUBICA - 2015-03-01, 21:10

siema k zajxt no też tak myśle trzeba będzie rzeźbić miskę
SamNaSamZSam - 2015-03-01, 22:52

a Ty masz tam jakieś turbo?
KUBICA - 2015-03-02, 20:06

Nie nie mam jest to zwykły wolno ssący diesel

[ Dodano: 2015-03-02, 20:10 ]
a kto ma 1.9d citroena dw8 z poloneza ze skrzynią wstawione do samiego i czy mieliście taki przypadek bo jest trochę takich przeróbek na tym forum . I czy macie przerabiane miskę i smok olejowy ?

sw24 - 2015-03-02, 20:43

Ja takowy posiadam, jeszcze za bardzo go nie testowałem w offroadzie, ale na tyle co sprawdziłem to jeszcze nie zaobserwowałem takiego zjawiska. Pewnie jako jeden z pierwszych coś wymodzisz w tym temacie to byłbym wdzięczny jakbyś podzielił się swoimi przeróbkami, bo zanim swoim gdziekolwiek wyjadę to będę jeszcze miał okazję do przeróbek.
adam.b - 2015-03-02, 21:46

Ja taki mam wsadzony i ten sam problem. Tylko że mój silnik po kilku takich brakach mocy i jednym samoczynnym wejściu na wysokie obroty(zgaszony przez zatkanie snorkla) zaczął brać więcej oleju niż ropy. I znowu wymiana silnika.
Apropo czy ktoś ma orientację czy silnik 1.9d polonez ma w tych samych miejscach łapy co 1.9d w cytrynie? Górą się różnią a nie wiem jak z mocowaniami do ramy? Trafia mi się silnik właśnie z cytryny C15 a nie chciał bym od nowa spawać nowych łap do ramy.

KUBICA - 2015-03-02, 22:47

Adam z tego co sie oriętuje to łapy są inne bo sa w innym mjejscu mocowane bo w c15 silnik jest w poprzek i jedna łapa jest koło rożądu ale i mocowanie na łapy takie jak są w polonezie też jest

[ Dodano: 2015-03-02, 22:54 ]
jak ktoś jeszcze ma taki silniczek i taki problem pisać bo będzie info dla innych. a jaj jutro pizdzika wstawiam na warsztat i będę bawił sie w doktora i stawiał diagnozę heheh. Bo dzisiaj był plan by mykać do siebie na warsztacik ale druga połówka je pokrzyżowała. :lol:

airgaston - 2015-03-03, 06:49

Ja mam XUD9 to co siedzi w cytrynie poldku i 10 mln innych samochodów. Mój jest oryginalny to co wpakowała fabryka i ma inna miske olejową niz C15, Jumpy czy polonez. Jest duzo glębsza to i pewnie smok jest inny. Trzeba isc ta droga. Blok jest ten sam . moze dokupic samuraiowa miske do xud9?

[ Dodano: 2015-03-03, 06:53 ]
W bloku jest sporo otworow na różne systemy mocowania łap silnika. Blok jest ten sam we wszystkich modelach. Ja tak mam w jumpym, 2 C15 i samuraiu.

KUBICA - 2015-03-03, 08:41

Hej argastion fajnie by było jak taka miskę można dostać tylko mało osiagalna słyszałem . A możesz podrzucisz jakieś foty twojej miski

[ Dodano: 2015-03-03, 20:41 ]
to jak podeśle ktoś foty miski olejowej z oryginalnego Samuraia w dieslu 1.9

airgaston - 2015-03-04, 00:30

Jutro podjade do garazu to cykne fotki
KUBICA - 2015-03-04, 06:42

Fajnie i czekam na focie
czuperek - 2015-03-04, 11:32

miałem takie objawy jak mi paliwa silnik nie dostawal. tez 1.9d
KUBICA - 2015-03-04, 19:56

Widze ze cisza w temacie hehe. Znalazłem oryginalną miskę do 1.9d ale cena bagatela 320euro pozłacana 24karaty . wiec trzeba dłubać chyba ze ktoś ma miskę taką na sprzedaż ?
sw24 - 2015-03-04, 21:54

A może masz tej z czystego złota jakieś fotki?
SamNaSamZSam - 2015-03-05, 10:01

Kolegowie... 6 post od dołu autorstwa SamNaSamaZSamąSamicą... http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=54536#54536 może to coś Wam zobrazuje zagadnienie.
Gardor - 2015-03-05, 10:12

Jest możliwość żeby diesel się rozbiegał bez turbo ? Bo ja zawsze myślałem że rozbiega się dlatego że turbo puszcza olej do dolotu .
KUBICA - 2015-03-05, 18:48

A no jest możliwe
czesio6969 - 2015-03-05, 19:11

A odma jak jest podłączona pod filtr zapewne, i pewnie przez odme poszedł olej do ssący, dlatego się rozbiegal
KUBICA - 2015-03-05, 20:21

Czesio tak jak piszesz już zmienione i odłączone . założony filierek osobno
czesio6969 - 2015-03-06, 08:34

Robercie Kubica :-D to że odłączysz to mocno nic niema bo ciągle będzie Ci się napełniał zbiorniczek na pojazdach, nie znam tego silnika ale zapewne miska do przerobienia wtedy nie będzie potrzebny zbiorniczek;-) myślę że chłopcy z forum coś pomogą zdjęciami przynajmniej, pozdrawiam
KUBICA - 2015-03-06, 09:38

Czesio dzięki za info też tak myślę że miska do przerobienia bo nowa w Polsce nie osiagalna a zagranicą cena powalajaca więc trzeba wymyślić patecik z miska i smokiem. Widzisz dużo ludkow ma takie wstawione ale cisza w eterze chyba że jedzą po asfalcie heheh

[ Dodano: 2015-03-06, 10:46 ]
Czesio a ty jaka masz miskę? Ja myślę że będę przerabial miskę od vitary 1.6 fajny ma kształt i cena normalna nowej.

czesio6969 - 2015-03-06, 15:27

Ja mam silnik baleno smok z samuraia i miska z samuraia
KUBICA - 2015-03-06, 22:29

Czesio dzięki za info! A ja już mam zakupione miskę z vitki 1.6 jutro dlubanie obgadamy jak będzie gotowa to podrzucę foty. Niewiem od czego jeszcze będzie smok ale wyjdzie w praniu. Bo złom na podwórku a szrot za płotem. Piszcie swoje praktyki. Pozdrawiam
czuperek - 2015-10-07, 20:22

i co kolega wykombinował ?
KUBICA - 2015-11-01, 22:06

Hej kolego! Tak jak pisałem odma została odłączona od kolektora ssącego i założony jest na razie mały filierek stożkowy . A miska została seryjna od 1.9d tylko została w srodku przerobiona zostały wspawane w niej grodzie ze na przechyłach i tak smok ma olej. I jak na razie problemów na wzniesieniach nie ma.
stachura44 - 2015-11-02, 11:05

zeby miec cały czas smarowanie to mozna,zrobic smok z wezyka teflonowego zakonczonego siteczkiem i łozyskiem zeby sobie latał po całej misce. opcjonalnie powiekszyc miske

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group