Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Wymiana łożysk tylnej półosi

Tanto - 2015-11-03, 14:15
Temat postu: Wymiana łożysk tylnej półosi
Czy ktoś zakładał łożyska 6207 2RS C3 z fabryki w Kraśniku? Zastanawiam się czy jest sens dołożyć o 1/3 więcej i zainwestować w SKF'y, ale nie mam porównania co do żywotności jednych i drugich.
kostuch - 2015-11-03, 14:29

Ja zakładałem. Wytrzymywały tyle samo co skf/koyo

Chyba mi jeszcze została w zapasie sztuka...
Nie potrzebuje ktoś tylnych półosi z zapasowym łożyskiem? :mrgreen:

yahoo33 - 2015-11-03, 15:05

kostuch napisał/a:

Nie potrzebuje ktoś tylnych półosi z zapasowym łożyskiem? :mrgreen:


A wiela sobie mości Pani życzysz? jutro i pojutrze jestem w Warszawie; )

kostuch - 2015-11-03, 23:21

yahoo33 napisał/a:
kostuch napisał/a:

Nie potrzebuje ktoś tylnych półosi z zapasowym łożyskiem? :mrgreen:


A wiela sobie mości Pani życzysz? jutro i pojutrze jestem w Warszawie; )


Nie jestem na bieżąco z cenami :roll:
Cena rynkowa minus 20% :?:

yahoo33 - 2015-11-03, 23:40

Kupuje z łożyskami po 40 pln ;)
buli - 2015-11-05, 15:27

ponoć cała produkcja Kraśnika robiona jest w PRC
kostuch - 2015-11-06, 12:01

buli napisał/a:
ponoć cała produkcja Kraśnika robiona jest w PRC


A ktoś jeszcze nie robi w Chnach? :lol:
Z oficjalnej strony SKF:

Kod:

Currently, SKF China has 18 manufacturing sites in China (including PEER), with products ranging from various types of bearings, seals, lubricants and mechatronic products, etc.

Tanto - 2015-11-07, 11:37

Chyba ten link mógłby zagościć w tym temacie
http://www.lowrangeoffroa...Bearing-Kit.pdf

Kontynuując rozważania na temat obsługi eksploatacyjnej tylnego mostu - czy ktoś zauważył jakąś znaczącą różnicę w trwałości/ działaniu uszczelniaczy z metalowym korpusem (takie jak te z ASO) w porównaniu do tych w całości oblanych gumą? Czyli - czy warto płacić więcej?

kostuch - 2015-11-08, 16:11

Tanto napisał/a:
czy ktoś zauważył jakąś znaczącą różnicę w trwałości/ działaniu uszczelniaczy z metalowym korpusem (takie jak te z ASO) w porównaniu do tych w całości oblanych gumą? Czyli - czy warto płacić więcej?

Nie ma różnicy w trwałości.
A jaka jest różnica w cenie? 50gr?

Tanto - 2015-11-08, 16:37

kostuch napisał/a:
Tanto napisał/a:
czy ktoś zauważył jakąś znaczącą różnicę w trwałości/ działaniu uszczelniaczy z metalowym korpusem (takie jak te z ASO) w porównaniu do tych w całości oblanych gumą? Czyli - czy warto płacić więcej?

Nie ma różnicy w trwałości.
A jaka jest różnica w cenie? 50gr?

To zależy od kogo i co porównamy :-) Na Allegro metalowe z aso około 30 zł, zwykły 20 zł, a w firmie handlującej głównie takimi rzeczami 10 zł (o ile nie pomieszałem czegoś przeglądając katalog. http://www.oring.pl/public.php/catalog?id=3 48x62x10 Simering AO TC NBR) Jeśli taka różnica w cenie nie robi większej różnicy w trwałości, to wolał bym zostawić sobie więcej gotówki na paliwo :-D

sysyl89 - 2015-11-08, 17:19

A ja zakładałem zwykle nie metalowe i płaciłem cos po 4zł za sztukę w sklepie zajmującym się wyłącznie takimi rzeczami. Narazie jest ok nie widać różnicy chyba że w cenie.
kostuch - 2015-11-08, 21:39

http://www.stozek.pl/skle...kosc=8&f=szukaj

Za taką kwotę dużo się nie zatankuje :lol:

Tanto - 2015-11-08, 22:22

No, przy cenie ~3 zł/szt. to nawet opłaca się zapłacić za przesyłkę zamiast odbioru osobistego :-)
Wikingc1 - 2015-11-13, 10:02

Tak naprawdę to te gumowe też mają w środku blaszkę więc są niby lepsze ;-) a tak naprawdę to nie ma żadnej różnicy. W uszczelniaczach ważne są średnice i ilość warg, no i są jeszcze odwrotnie uszczelniające, w samuraju jeśli się nie mylę na wyjściu skrzyni jest taki.
Pozdrawiam.

MJDesign - 2016-01-07, 14:10

To ja mam pytanie z innej beczki. Przy nabijaniu pierścienia zabezpieczającego uszkodziła mi się na łożysku blaszka osłaniająca kulki łożyska (pierścień był za słabo nagrzany i musiałem go z powrotem zbić). Blaszke założyłem żeby była ale widać że nie przylega tylko odstaje. Moge tak to wsadzić w pochwe mostu czy ni huhu mam tak nie robić bo zrobie sobie kuku jakieś podczas jazdy ?
manias79 - 2016-01-07, 14:20

Załóż nowe łożysko
kurian - 2016-01-07, 15:00

MJDesign napisał/a:
.... Przy nabijaniu pierścienia zabezpieczającego uszkodziła mi się na łożysku blaszka osłaniająca kulki łożyska (pierścień był za słabo nagrzany i musiałem go z powrotem zbić).


jak strona wewnętrzna to bym zostawił jak jest, jak zewnętrzna to tez można zostawią ale szybko padnie/zatrze się bo najdzie do niego syfu.

MJDesign - 2016-01-07, 15:36

No właśnie jest to strona wewnętrzna (od strony dyfra). Teoretycznie ta blaszka jest przytrzymywana/dociskana przez uszczelniacz. Dalej też nie poleci bo jest przecież osłona łożyska za uszczelniaczem. A jak troche oleju z dyfra naleci to będzie lepsze smarowanie :). Najwyżej wcześniej będzie podlegać wymianie.
DUŻY - 2016-01-07, 17:20

Ja nie mam blaszek wewnętrznych. Dodatkowo zrobiłem kalamitki między uszczelniaczem a łożyskiem. Ładuje tam smaru do pełna. Łożyska (chińskie JAPKO) mają już rok i mają się dobrze. Smar zapewnia całkowitą wodoodporność łożysk :mrgreen:
MJDesign - 2016-01-07, 17:58

Bardziej bałbym się że wody i wszelakiego syfu naleci od strony koła a nie od strony dyfra. Masz na to jakieś rozwiązanie ?
DUŻY - 2016-01-09, 21:54

MJDesign napisał/a:
Bardziej bałbym się że wody i wszelakiego syfu naleci od strony koła a nie od strony dyfra. Masz na to jakieś rozwiązanie ?


Właśnie je opisałem powyżej. Do pełnego nie nalejesz:) Łożyska są pełne smaru i niema opcji że w nie dostanie się syf.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group