|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Wymiana łożysk tylnej półosi
Tanto - 2015-11-03, 14:15 Temat postu: Wymiana łożysk tylnej półosi Czy ktoś zakładał łożyska 6207 2RS C3 z fabryki w Kraśniku? Zastanawiam się czy jest sens dołożyć o 1/3 więcej i zainwestować w SKF'y, ale nie mam porównania co do żywotności jednych i drugich.
kostuch - 2015-11-03, 14:29
Ja zakładałem. Wytrzymywały tyle samo co skf/koyo
Chyba mi jeszcze została w zapasie sztuka...
Nie potrzebuje ktoś tylnych półosi z zapasowym łożyskiem?
yahoo33 - 2015-11-03, 15:05
kostuch napisał/a: |
Nie potrzebuje ktoś tylnych półosi z zapasowym łożyskiem? |
A wiela sobie mości Pani życzysz? jutro i pojutrze jestem w Warszawie; )
kostuch - 2015-11-03, 23:21
yahoo33 napisał/a: | kostuch napisał/a: |
Nie potrzebuje ktoś tylnych półosi z zapasowym łożyskiem? |
A wiela sobie mości Pani życzysz? jutro i pojutrze jestem w Warszawie; ) |
Nie jestem na bieżąco z cenami
Cena rynkowa minus 20%
yahoo33 - 2015-11-03, 23:40
Kupuje z łożyskami po 40 pln ;)
buli - 2015-11-05, 15:27
ponoć cała produkcja Kraśnika robiona jest w PRC
kostuch - 2015-11-06, 12:01
buli napisał/a: | ponoć cała produkcja Kraśnika robiona jest w PRC |
A ktoś jeszcze nie robi w Chnach?
Z oficjalnej strony SKF:
Kod: |
Currently, SKF China has 18 manufacturing sites in China (including PEER), with products ranging from various types of bearings, seals, lubricants and mechatronic products, etc.
|
Tanto - 2015-11-07, 11:37
Chyba ten link mógłby zagościć w tym temacie
http://www.lowrangeoffroa...Bearing-Kit.pdf
Kontynuując rozważania na temat obsługi eksploatacyjnej tylnego mostu - czy ktoś zauważył jakąś znaczącą różnicę w trwałości/ działaniu uszczelniaczy z metalowym korpusem (takie jak te z ASO) w porównaniu do tych w całości oblanych gumą? Czyli - czy warto płacić więcej?
kostuch - 2015-11-08, 16:11
Tanto napisał/a: | czy ktoś zauważył jakąś znaczącą różnicę w trwałości/ działaniu uszczelniaczy z metalowym korpusem (takie jak te z ASO) w porównaniu do tych w całości oblanych gumą? Czyli - czy warto płacić więcej? |
Nie ma różnicy w trwałości.
A jaka jest różnica w cenie? 50gr?
Tanto - 2015-11-08, 16:37
kostuch napisał/a: | Tanto napisał/a: | czy ktoś zauważył jakąś znaczącą różnicę w trwałości/ działaniu uszczelniaczy z metalowym korpusem (takie jak te z ASO) w porównaniu do tych w całości oblanych gumą? Czyli - czy warto płacić więcej? |
Nie ma różnicy w trwałości.
A jaka jest różnica w cenie? 50gr? |
To zależy od kogo i co porównamy Na Allegro metalowe z aso około 30 zł, zwykły 20 zł, a w firmie handlującej głównie takimi rzeczami 10 zł (o ile nie pomieszałem czegoś przeglądając katalog. http://www.oring.pl/public.php/catalog?id=3 48x62x10 Simering AO TC NBR) Jeśli taka różnica w cenie nie robi większej różnicy w trwałości, to wolał bym zostawić sobie więcej gotówki na paliwo
sysyl89 - 2015-11-08, 17:19
A ja zakładałem zwykle nie metalowe i płaciłem cos po 4zł za sztukę w sklepie zajmującym się wyłącznie takimi rzeczami. Narazie jest ok nie widać różnicy chyba że w cenie.
kostuch - 2015-11-08, 21:39
http://www.stozek.pl/skle...kosc=8&f=szukaj
Za taką kwotę dużo się nie zatankuje
Tanto - 2015-11-08, 22:22
No, przy cenie ~3 zł/szt. to nawet opłaca się zapłacić za przesyłkę zamiast odbioru osobistego
Wikingc1 - 2015-11-13, 10:02
Tak naprawdę to te gumowe też mają w środku blaszkę więc są niby lepsze a tak naprawdę to nie ma żadnej różnicy. W uszczelniaczach ważne są średnice i ilość warg, no i są jeszcze odwrotnie uszczelniające, w samuraju jeśli się nie mylę na wyjściu skrzyni jest taki.
Pozdrawiam.
MJDesign - 2016-01-07, 14:10
To ja mam pytanie z innej beczki. Przy nabijaniu pierścienia zabezpieczającego uszkodziła mi się na łożysku blaszka osłaniająca kulki łożyska (pierścień był za słabo nagrzany i musiałem go z powrotem zbić). Blaszke założyłem żeby była ale widać że nie przylega tylko odstaje. Moge tak to wsadzić w pochwe mostu czy ni huhu mam tak nie robić bo zrobie sobie kuku jakieś podczas jazdy ?
manias79 - 2016-01-07, 14:20
Załóż nowe łożysko
kurian - 2016-01-07, 15:00
MJDesign napisał/a: | .... Przy nabijaniu pierścienia zabezpieczającego uszkodziła mi się na łożysku blaszka osłaniająca kulki łożyska (pierścień był za słabo nagrzany i musiałem go z powrotem zbić). |
jak strona wewnętrzna to bym zostawił jak jest, jak zewnętrzna to tez można zostawią ale szybko padnie/zatrze się bo najdzie do niego syfu.
MJDesign - 2016-01-07, 15:36
No właśnie jest to strona wewnętrzna (od strony dyfra). Teoretycznie ta blaszka jest przytrzymywana/dociskana przez uszczelniacz. Dalej też nie poleci bo jest przecież osłona łożyska za uszczelniaczem. A jak troche oleju z dyfra naleci to będzie lepsze smarowanie :). Najwyżej wcześniej będzie podlegać wymianie.
DUŻY - 2016-01-07, 17:20
Ja nie mam blaszek wewnętrznych. Dodatkowo zrobiłem kalamitki między uszczelniaczem a łożyskiem. Ładuje tam smaru do pełna. Łożyska (chińskie JAPKO) mają już rok i mają się dobrze. Smar zapewnia całkowitą wodoodporność łożysk
MJDesign - 2016-01-07, 17:58
Bardziej bałbym się że wody i wszelakiego syfu naleci od strony koła a nie od strony dyfra. Masz na to jakieś rozwiązanie ?
DUŻY - 2016-01-09, 21:54
MJDesign napisał/a: | Bardziej bałbym się że wody i wszelakiego syfu naleci od strony koła a nie od strony dyfra. Masz na to jakieś rozwiązanie ? |
Właśnie je opisałem powyżej. Do pełnego nie nalejesz:) Łożyska są pełne smaru i niema opcji że w nie dostanie się syf.
|
|