|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - jakie macie silniki w swoich sukach? :)
Gołąb4x4 - 2015-11-17, 20:40 Temat postu: jakie macie silniki w swoich sukach? :) Tak jak w temacie jakie macie silniki w swoich sukach? Oczywiscie pytam tych co maja swapa :)
Bo interesuje mnie co upchneliscie do tej komory malej :)
Ari - 2015-11-17, 20:45
Swift GTI 1.3 101KM
sw24 - 2015-11-17, 20:54
Był 1,8 d mitsubishi, 1,4 pb rover, jest 1,9 d psa
kurian - 2015-11-17, 21:04
jest już temat o silnikach, imo dość obszerny. Po co dublować tematy i rozrzucać wiedze.
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=5492
meenia - 2015-11-17, 21:13 Temat postu: Re: jakie macie silniki w swoich sukach? :)
Gołąb4x4 napisał/a: | Tak jak w temacie jakie macie silniki w swoich sukach? Oczywiscie pytam tych co maja swapa :)
Bo interesuje mnie co upchneliscie do tej komory malej :) |
M50b25 z BMW ale moja komora jest nizsza niz ori o 8 cm, tylko nie wiem czy moje auto to samurai
stachura44 - 2015-11-18, 08:42
ja chce upchnac 2.0 z omegi x20se ;)
egon - 2015-11-18, 09:51
A co z jimny ? Ty to też widzę jesteś nie zdecydowany
pacmano - 2015-11-18, 12:43
U mnie chyba wyladuje powiekszony jimny ... Zostawie BMW napinaczom
meenia - 2015-11-18, 21:25
pacmano napisał/a: | U mnie chyba wyladuje powiekszony jimny ... Zostawie BMW napinaczom |
Jak podpadniesz to bedzie miska do gory
yahoo33 - 2015-11-18, 22:44
MOzna też turbo z silnik ze skrzynia z SAABa ;)
https://www.youtube.com/watch?v=DcCyFMVrG6A
Zawias - 2015-11-18, 22:51
Petarda !
Didymos - 2015-11-18, 22:58
A skrzynia z jakiegokolwiek saaba ma szansę się nadawać?
Te paskudy miały najczęściej przedni napęd.
Chyba, że z jakiegoś bardziej leciwego modelu...
yahoo33 - 2015-11-19, 00:05
Od czegoś podchodzi napewno, był swego czasu na allegro ładny Samurai z Saabowym 2.0T
sokratesb - 2015-11-19, 16:41
Z tego co kojarzę to krokodylek (jeżeli nie, to jakiś inny stary Saab) miał silnik wzdłużnie, napęd na tył, a skrzynię... pod silnikiem. Nie wiem jak oni to rozwiązali skubańce, ale działa to przecież nawet. Mowa oczywiście o 2.0T
DUŻY - 2015-11-19, 18:20
Didymos napisał/a: | A skrzynia z jakiegokolwiek saaba ma szansę się nadawać?
|
Do jakichś bloków saba podchodzi skrzynia omegi - częsty swap w tanich driftowozach tam bym szukał :)
np [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zuCM0j6LQmw[/youtube]
egon - 2015-11-19, 19:34
Ciekawe jak by robił 1,8 z vitary ,120 koni bodajże
kurian - 2015-11-19, 21:29
sokratesb napisał/a: | .... a skrzynię... pod silnikiem. Nie wiem jak oni to rozwiązali skubańce, ale działa to przecież nawet. ... |
prawda że saab 900 turbo to legenda jednak upierdliwość w serwisowniu silnika 2,0t też jest legendarna.
Myśle ze w tym jimniaku jest jakiś bardziej nowoczesny tubosilnik, pewnie coś z 9.3. Jednak te silniki to góra elektroniki wrażliwa na wszystko aczkolwiek kultura pracy i osiągi są interesujące (mam sabowskie 2,0t w plaskaczu).
meenia - 2015-11-19, 21:43
kurian napisał/a: | sokratesb napisał/a: | .... a skrzynię... pod silnikiem. Nie wiem jak oni to rozwiązali skubańce, ale działa to przecież nawet. ... |
prawda że saab 900 turbo to legenda jednak upierdliwość w serwisowniu silnika 2,0t też jest legendarna.
Myśle ze w tym jimniaku jest jakiś bardziej nowoczesny tubosilnik, pewnie coś z 9.3. Jednak te silniki to góra elektroniki wrażliwa na wszystko aczkolwiek kultura pracy i osiągi są interesujące (mam sabowskie 2,0t w plaskaczu). |
Z20NET z opla, ktory jest we wspolczesnym sabie ma raczej wlasnie niewiele elektroniki, mniej upierdliwy przy swapie niz stare sabisko, ktory czujniki cisnienia mial 3x i multum innego badziewia
kurian - 2015-11-19, 21:50
meenia napisał/a: | Z20NET z opla, ktory jest we wspolczesnym sabie ma raczej wlasnie niewiele elektroniki, mniej upierdliwy przy swapie niz stare sabisko, ktory czujniki cisnienia mial 3x i multum innego badziewia |
no własnie mam z20net i jest tam pare czujników które lubia padać przy normalnej eksploatacji a nie chce wiedziec co by było w kontakcie z kurzem i wilgocią. Wiązka silnika to już CAN i tu jest największy problem, nie łatwo ją oszukać.
edit:
z20net to nie silnik opla, to silnik saaba w oplach i to tylko vectrach C. Pozostałe silniki 2,0t (zafira, astra) to już konstrukcja opla np. z20xev.
Z uturbionych silników interesujące (jeśli byłoby je z czym połączyć) za to wydaja się silniki fiata serii fire 1.4t. Mamy moce od 130-180KM. Lekki i kompaktowy. sterowanie oparte na CANie ale już zostało rozpracowane.
meenia - 2015-11-19, 22:10
kurian napisał/a: | meenia napisał/a: | Z20NET z opla, ktory jest we wspolczesnym sabie ma raczej wlasnie niewiele elektroniki, mniej upierdliwy przy swapie niz stare sabisko, ktory czujniki cisnienia mial 3x i multum innego badziewia |
no własnie mam z20net i jest tam pare czujników które lubia padać przy normalnej eksploatacji a nie chce wiedziec co by było w kontakcie z kurzem i wilgocią. Wiązka silnika to już CAN i tu jest największy problem, nie łatwo ją oszukać.
edit:
z20net to nie silnik opla, to silnik saaba w oplach i to tylko vectrach C. Pozostałe silniki 2,0t (zafira, astra) to już konstrukcja opla np. z20xev.
Z uturbionych silników interesujące (jeśli byłoby je z czym połączyć) za to wydaja się silniki fiata serii fire 1.4t. Mamy moce od 130-180KM. Lekki i kompaktowy. sterowanie oparte na CANie ale już zostało rozpracowane. |
Niech bedzie ze hybryda saba z oplem, ale nie bluznij z tym canem we wiazce silnika, bo przyjdzie Kostuch i Cie nakrzyczy can jest pomiedzy modulami i tyle, jak wyobrazasz sobie komunikacje analogowego, dwupinowego czujnika po can Wsadzilem taki motor do astry f, zadnej filozofi w tym nie ma
kurian - 2015-11-19, 22:22
meenia napisał/a: | Wsadzilem taki motor do astry f, zadnej filozofi w tym nie ma |
czyli krótko mówiąc ten silnik ze swoim sterowaniem jest bytem niezależnym od reszty samochodu i można z nim wędrować gdzie się chce?
Ari - 2015-11-19, 22:26
1.3 ze swifta gti też daje radę:)
https://www.youtube.com/watch?v=2AYqTZKi528
Zawias - 2015-11-19, 22:31
Coś małe te oponki.
meenia - 2015-11-20, 11:19
kurian napisał/a: | meenia napisał/a: | Wsadzilem taki motor do astry f, zadnej filozofi w tym nie ma |
czyli krótko mówiąc ten silnik ze swoim sterowaniem jest bytem niezależnym od reszty samochodu i można z nim wędrować gdzie się chce? |
Po sporej modyfikacji softu, bo bez komunikacji z abs i tcs idzie w awaryjnym bez doladowania.
DUŻY - 2015-11-22, 20:21
przy dzisiejszych cenach stand alone niema sensu komplikować sobie życia przy poważniejszych swapach z nowszych samochodów. Zwykle wiązki z kompami i modułami sięgają 75% ceny np takiego emu masterka.. do tego 3 popołudnia cięcia i klejenia wiązki... i praktyczny brak możliwości tuningu.
meenia - 2015-11-22, 20:42
DUŻY napisał/a: | przy dzisiejszych cenach stand alone niema sensu komplikować sobie życia przy poważniejszych swapach z nowszych samochodów. Zwykle wiązki z kompami i modułami sięgają 75% ceny np takiego emu masterka.. do tego 3 popołudnia cięcia i klejenia wiązki... i praktyczny brak możliwości tuningu. |
Mape na EMU napiszesz szybciej niz w trzy popoludnai?? Bez pomiarow AFR i EGT w turbopetrolu tloki znajda sie rownie szybko w wydechu jak EMU pod maska
DUŻY - 2015-11-23, 22:20
meenia napisał/a: |
Mape na EMU napiszesz szybciej niz w trzy popoludnai?? |
Od zera nie, ale ale rozwiązanie imho przyszłościowe do dalszego modowania a po drugie primo ultimo z większości sterowników można odczytać mapę. Prawdę mówiąc wiele ori wsadów jest do odnalezienia na wujku google* :)... wiadomo trzeba przepisać (i co więcej odnaleźć do przepisania interesujące fragmenty) ale temat jest do ogarnięcia. Na nasze potrzeby wystarczy raczej sonda AFR i trochę podlać to o EGT tak się martwić nie trzeba.. a o kilka KM i parę kropli benzyny nie chodzi... ;). Elektrycznie wrzucić pod maskę to większość osób ogarnie, które ogarnęłyby wrzucenie kompa i wiązki z innego auta.
Tej zimy kleję trochę rurek do ramy i 33' wsadzam.. potem rajdy wiosenne i w lecie planuje operację wszczepienia suszarki do 1.3. Wtedy powiem Ci ile to te 3 popołudnia czasu zajmują . Na razie mam doświadczenie tylko w turbognojówkach.. ale myślę że z tym EMU to to rocket science nie będzie. Ostatecznie popłynięcie tłoków w 1.3bb to tylko 500-600pln za cały silnik.
*z denso trochę bida ale np. bosh do wyboru do koloru
kostuch - 2015-11-23, 22:39
Kiedyś sobie zczytałem całą mapę baleno 1,6 po prostu logując dane z komputera podczas jazdy.
Pomysł był taki, żeby ją wpisać do własnego sterownika i modyfikować wg fantazji.
W międzyczasie mapę zgubiłem
meenia - 2015-11-23, 22:46
DUŻY napisał/a: | meenia napisał/a: |
Mape na EMU napiszesz szybciej niz w trzy popoludnai?? |
Od zera nie, ale ale rozwiązanie imho przyszłościowe do dalszego modowania a po drugie primo ultimo z większości sterowników można odczytać mapę. Prawdę mówiąc wiele ori wsadów jest do odnalezienia na wujku google* :)... wiadomo trzeba przepisać (i co więcej odnaleźć do przepisania interesujące fragmenty) ale temat jest do ogarnięcia. Na nasze potrzeby wystarczy raczej sonda AFR i trochę podlać to o EGT tak się martwić nie trzeba.. a o kilka KM i parę kropli benzyny nie chodzi... ;). Elektrycznie wrzucić pod maskę to większość osób ogarnie, które ogarnęłyby wrzucenie kompa i wiązki z innego auta.
Tej zimy kleję trochę rurek do ramy i 33' wsadzam.. potem rajdy wiosenne i w lecie planuje operację wszczepienia suszarki do 1.3. Wtedy powiem Ci ile to te 3 popołudnia czasu zajmują . Na razie mam doświadczenie tylko w turbognojówkach.. ale myślę że z tym EMU to to rocket science nie będzie. Ostatecznie popłynięcie tłoków w 1.3bb to tylko 500-600pln za cały silnik.
*z denso trochę bida ale np. bosh do wyboru do koloru |
W turbognoju na duzo mozna sobie pozwolic, benzyna przylana kicha i wypadaja zaplony, a niedolana swieci suszarka, sek w tym ze od niedolania do przelania dosyc blisko jest i sporo zmiennych trzeba dodatikowo uwzglednic na mapie, sporo tez mamy stanow nieustalonych bo z tego co pamietam to net powyzej 4500 rpm idzie w OL
[ Dodano: 2015-11-23, 22:47 ]
kostuch napisał/a: | Kiedyś sobie zczytałem całą mapę baleno 1,6 po prostu logując dane z komputera podczas jazdy.
Pomysł był taki, żeby ją wpisać do własnego sterownika i modyfikować wg fantazji.
W międzyczasie mapę zgubiłem |
Gdzies chyba mam zawartosc Twojego sterownika jakby co ale nie wiem co chcesz z tym zrobic
kostuch - 2015-11-23, 22:54
meenia napisał/a: |
Gdzies chyba mam zawartosc Twojego sterownika jakby co ale nie wiem co chcesz z tym zrobic |
Po prostu kiedyś miałem wizję żeby sobie zrobić taki standalone i na wstępie nakarmić go jakąś bazową mapą a potem w tym sobie grzebać, żeby mieć zylion tryliardów koni
Z braku czasu wyszło (na razie) jak zwykle.
meenia - 2015-11-23, 23:13
kostuch napisał/a: | meenia napisał/a: |
Gdzies chyba mam zawartosc Twojego sterownika jakby co ale nie wiem co chcesz z tym zrobic |
Po prostu kiedyś miałem wizję żeby sobie zrobić taki standalone i na wstępie nakarmić go jakąś bazową mapą a potem w tym sobie grzebać, żeby mieć zylion tryliardów koni
Z braku czasu wyszło (na razie) jak zwykle. |
Wiesz co sobie mozna zrobic z wolnassaca benzyna czy Ci poopowiadac
kostuch - 2015-11-23, 23:23
meenia napisał/a: |
Wiesz co sobie mozna zrobic z wolnassaca benzyna czy Ci poopowiadac |
Nie rób scen.
Pomysł był jako zabawa na długie zimowe wieczory.
Zamiast oglądać z żoną tv, lepiej poprzestawiać bajty w silniku
meenia - 2015-11-24, 10:40
kostuch napisał/a: | meenia napisał/a: |
Wiesz co sobie mozna zrobic z wolnassaca benzyna czy Ci poopowiadac |
Nie rób scen.
Pomysł był jako zabawa na długie zimowe wieczory.
Zamiast oglądać z żoną tv, lepiej poprzestawiać bajty w silniku |
Raz w zyciu bawilem sie w tuning NA i jednak lepiej tv z zona walki, kolektory, strojenie, i 18 koni wiecej a moment w lesie . T obecnym turbiaku 1h nad programem, 45 konikow 65 NM przybylo.
Pozdro
Starscream - 2015-11-25, 06:38
Ja to tak sobie czytam i zastanawiam się - silnik 150PS a co że skrzynia ?, pół ośkami ,reduktorem i wałami no i mostami?
Nie trzeba tego wymieniać ? ile to pokręci. Do zwykłej jazdy ok, ale do terenu ?
kostuch - 2015-11-25, 15:37
Oczywiście że cała reszta zacznie się sypać. Trzeba wtedy wzmacniać pozostałe rzeczy.
To się nazywa "eskalacja spirali wyścigu zbrojeń"
Dany44 - 2015-11-25, 15:58
kostuch napisał/a: | Oczywiście że cała reszta zacznie się sypać. Trzeba wtedy wzmacniać pozostałe rzeczy.
To się nazywa "eskalacja spirali wyścigu zbrojeń" |
No tak bo to jest dokładnie to samo auto co przed przeróbką ..... ma tylko wymieniony cały przód, tył i środek :D
Gorbi - 2015-11-25, 21:40
https://www.youtube.com/watch?v=PZ4VYEaieaA
Starscream - 2015-11-25, 22:58
no tak wydatek ciągnie wydatek temu ja nie ruszam -jak kręci to niech kręci
|
|