Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - jakie macie silniki w swoich sukach? :)

Gołąb4x4 - 2015-11-17, 20:40
Temat postu: jakie macie silniki w swoich sukach? :)
Tak jak w temacie jakie macie silniki w swoich sukach? Oczywiscie pytam tych co maja swapa :)
Bo interesuje mnie co upchneliscie do tej komory malej :)

Ari - 2015-11-17, 20:45

Swift GTI 1.3 101KM
sw24 - 2015-11-17, 20:54

Był 1,8 d mitsubishi, 1,4 pb rover, jest 1,9 d psa
kurian - 2015-11-17, 21:04

jest już temat o silnikach, imo dość obszerny. Po co dublować tematy i rozrzucać wiedze.
http://samurai.org.pl/viewtopic.php?t=5492

meenia - 2015-11-17, 21:13
Temat postu: Re: jakie macie silniki w swoich sukach? :)
Gołąb4x4 napisał/a:
Tak jak w temacie jakie macie silniki w swoich sukach? Oczywiscie pytam tych co maja swapa :)
Bo interesuje mnie co upchneliscie do tej komory malej :)


M50b25 z BMW ale moja komora jest nizsza niz ori o 8 cm, tylko nie wiem czy moje auto to samurai :mrgreen:

stachura44 - 2015-11-18, 08:42

ja chce upchnac 2.0 z omegi x20se ;)
egon - 2015-11-18, 09:51

A co z jimny ? Ty to też widzę jesteś nie zdecydowany
pacmano - 2015-11-18, 12:43

U mnie chyba wyladuje powiekszony jimny ... Zostawie BMW napinaczom :mrgreen:
meenia - 2015-11-18, 21:25

pacmano napisał/a:
U mnie chyba wyladuje powiekszony jimny ... Zostawie BMW napinaczom :mrgreen:


Jak podpadniesz to bedzie miska do gory :mrgreen:

yahoo33 - 2015-11-18, 22:44

MOzna też turbo z silnik ze skrzynia z SAABa ;)

https://www.youtube.com/watch?v=DcCyFMVrG6A

Zawias - 2015-11-18, 22:51

Petarda !
Didymos - 2015-11-18, 22:58

A skrzynia z jakiegokolwiek saaba ma szansę się nadawać?
Te paskudy miały najczęściej przedni napęd.
Chyba, że z jakiegoś bardziej leciwego modelu...

yahoo33 - 2015-11-19, 00:05

Od czegoś podchodzi napewno, był swego czasu na allegro ładny Samurai z Saabowym 2.0T
sokratesb - 2015-11-19, 16:41

Z tego co kojarzę to krokodylek (jeżeli nie, to jakiś inny stary Saab) miał silnik wzdłużnie, napęd na tył, a skrzynię... pod silnikiem. Nie wiem jak oni to rozwiązali skubańce, ale działa to przecież nawet. Mowa oczywiście o 2.0T
DUŻY - 2015-11-19, 18:20

Didymos napisał/a:
A skrzynia z jakiegokolwiek saaba ma szansę się nadawać?


Do jakichś bloków saba podchodzi skrzynia omegi - częsty swap w tanich driftowozach tam bym szukał :)
np [youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zuCM0j6LQmw[/youtube]

egon - 2015-11-19, 19:34

Ciekawe jak by robił 1,8 z vitary ,120 koni bodajże
kurian - 2015-11-19, 21:29

sokratesb napisał/a:
.... a skrzynię... pod silnikiem. Nie wiem jak oni to rozwiązali skubańce, ale działa to przecież nawet. ...


prawda że saab 900 turbo to legenda jednak upierdliwość w serwisowniu silnika 2,0t też jest legendarna.
Myśle ze w tym jimniaku jest jakiś bardziej nowoczesny tubosilnik, pewnie coś z 9.3. Jednak te silniki to góra elektroniki wrażliwa na wszystko aczkolwiek kultura pracy i osiągi są interesujące (mam sabowskie 2,0t w plaskaczu).

meenia - 2015-11-19, 21:43

kurian napisał/a:
sokratesb napisał/a:
.... a skrzynię... pod silnikiem. Nie wiem jak oni to rozwiązali skubańce, ale działa to przecież nawet. ...


prawda że saab 900 turbo to legenda jednak upierdliwość w serwisowniu silnika 2,0t też jest legendarna.
Myśle ze w tym jimniaku jest jakiś bardziej nowoczesny tubosilnik, pewnie coś z 9.3. Jednak te silniki to góra elektroniki wrażliwa na wszystko aczkolwiek kultura pracy i osiągi są interesujące (mam sabowskie 2,0t w plaskaczu).



Z20NET z opla, ktory jest we wspolczesnym sabie ma raczej wlasnie niewiele elektroniki, mniej upierdliwy przy swapie niz stare sabisko, ktory czujniki cisnienia mial 3x i multum innego badziewia :mrgreen:

kurian - 2015-11-19, 21:50

meenia napisał/a:
Z20NET z opla, ktory jest we wspolczesnym sabie ma raczej wlasnie niewiele elektroniki, mniej upierdliwy przy swapie niz stare sabisko, ktory czujniki cisnienia mial 3x i multum innego badziewia :mrgreen:


no własnie mam z20net i jest tam pare czujników które lubia padać przy normalnej eksploatacji a nie chce wiedziec co by było w kontakcie z kurzem i wilgocią. Wiązka silnika to już CAN i tu jest największy problem, nie łatwo ją oszukać.

edit:
z20net to nie silnik opla, to silnik saaba w oplach i to tylko vectrach C. Pozostałe silniki 2,0t (zafira, astra) to już konstrukcja opla np. z20xev.

Z uturbionych silników interesujące (jeśli byłoby je z czym połączyć) za to wydaja się silniki fiata serii fire 1.4t. Mamy moce od 130-180KM. Lekki i kompaktowy. sterowanie oparte na CANie ale już zostało rozpracowane.

meenia - 2015-11-19, 22:10

kurian napisał/a:
meenia napisał/a:
Z20NET z opla, ktory jest we wspolczesnym sabie ma raczej wlasnie niewiele elektroniki, mniej upierdliwy przy swapie niz stare sabisko, ktory czujniki cisnienia mial 3x i multum innego badziewia :mrgreen:


no własnie mam z20net i jest tam pare czujników które lubia padać przy normalnej eksploatacji a nie chce wiedziec co by było w kontakcie z kurzem i wilgocią. Wiązka silnika to już CAN i tu jest największy problem, nie łatwo ją oszukać.

edit:
z20net to nie silnik opla, to silnik saaba w oplach i to tylko vectrach C. Pozostałe silniki 2,0t (zafira, astra) to już konstrukcja opla np. z20xev.

Z uturbionych silników interesujące (jeśli byłoby je z czym połączyć) za to wydaja się silniki fiata serii fire 1.4t. Mamy moce od 130-180KM. Lekki i kompaktowy. sterowanie oparte na CANie ale już zostało rozpracowane.


Niech bedzie ze hybryda saba z oplem, ale nie bluznij z tym canem we wiazce silnika, bo przyjdzie Kostuch i Cie nakrzyczy :mrgreen: can jest pomiedzy modulami i tyle, jak wyobrazasz sobie komunikacje analogowego, dwupinowego czujnika po can ;-) Wsadzilem taki motor do astry f, zadnej filozofi w tym nie ma :-)

kurian - 2015-11-19, 22:22

meenia napisał/a:
Wsadzilem taki motor do astry f, zadnej filozofi w tym nie ma :-)


czyli krótko mówiąc ten silnik ze swoim sterowaniem jest bytem niezależnym od reszty samochodu i można z nim wędrować gdzie się chce?

Ari - 2015-11-19, 22:26

1.3 ze swifta gti też daje radę:)

https://www.youtube.com/watch?v=2AYqTZKi528

Zawias - 2015-11-19, 22:31

Coś małe te oponki.
meenia - 2015-11-20, 11:19

kurian napisał/a:
meenia napisał/a:
Wsadzilem taki motor do astry f, zadnej filozofi w tym nie ma :-)


czyli krótko mówiąc ten silnik ze swoim sterowaniem jest bytem niezależnym od reszty samochodu i można z nim wędrować gdzie się chce?



Po sporej modyfikacji softu, bo bez komunikacji z abs i tcs idzie w awaryjnym bez doladowania.

DUŻY - 2015-11-22, 20:21

przy dzisiejszych cenach stand alone niema sensu komplikować sobie życia przy poważniejszych swapach z nowszych samochodów. Zwykle wiązki z kompami i modułami sięgają 75% ceny np takiego emu masterka.. do tego 3 popołudnia cięcia i klejenia wiązki... i praktyczny brak możliwości tuningu.
meenia - 2015-11-22, 20:42

DUŻY napisał/a:
przy dzisiejszych cenach stand alone niema sensu komplikować sobie życia przy poważniejszych swapach z nowszych samochodów. Zwykle wiązki z kompami i modułami sięgają 75% ceny np takiego emu masterka.. do tego 3 popołudnia cięcia i klejenia wiązki... i praktyczny brak możliwości tuningu.



Mape na EMU napiszesz szybciej niz w trzy popoludnai?? Bez pomiarow AFR i EGT w turbopetrolu tloki znajda sie rownie szybko w wydechu jak EMU pod maska :mrgreen:

DUŻY - 2015-11-23, 22:20

meenia napisał/a:

Mape na EMU napiszesz szybciej niz w trzy popoludnai??


Od zera nie, ale ale rozwiązanie imho przyszłościowe do dalszego modowania a po drugie primo ultimo z większości sterowników można odczytać mapę. Prawdę mówiąc wiele ori wsadów jest do odnalezienia na wujku google* :)... wiadomo trzeba przepisać (i co więcej odnaleźć do przepisania interesujące fragmenty) ale temat jest do ogarnięcia. Na nasze potrzeby wystarczy raczej sonda AFR i trochę podlać to o EGT tak się martwić nie trzeba.. a o kilka KM i parę kropli benzyny nie chodzi... ;). Elektrycznie wrzucić pod maskę to większość osób ogarnie, które ogarnęłyby wrzucenie kompa i wiązki z innego auta.

Tej zimy kleję trochę rurek do ramy i 33' wsadzam.. potem rajdy wiosenne i w lecie planuje operację wszczepienia suszarki do 1.3. Wtedy powiem Ci ile to te 3 popołudnia czasu zajmują :mrgreen: . Na razie mam doświadczenie tylko w turbognojówkach.. ale myślę że z tym EMU to to rocket science nie będzie. Ostatecznie popłynięcie tłoków w 1.3bb to tylko 500-600pln za cały silnik.

*z denso trochę bida ale np. bosh do wyboru do koloru

kostuch - 2015-11-23, 22:39

Kiedyś sobie zczytałem całą mapę baleno 1,6 po prostu logując dane z komputera podczas jazdy.
Pomysł był taki, żeby ją wpisać do własnego sterownika i modyfikować wg fantazji.
W międzyczasie mapę zgubiłem :mrgreen: masakra

meenia - 2015-11-23, 22:46

DUŻY napisał/a:
meenia napisał/a:

Mape na EMU napiszesz szybciej niz w trzy popoludnai??


Od zera nie, ale ale rozwiązanie imho przyszłościowe do dalszego modowania a po drugie primo ultimo z większości sterowników można odczytać mapę. Prawdę mówiąc wiele ori wsadów jest do odnalezienia na wujku google* :)... wiadomo trzeba przepisać (i co więcej odnaleźć do przepisania interesujące fragmenty) ale temat jest do ogarnięcia. Na nasze potrzeby wystarczy raczej sonda AFR i trochę podlać to o EGT tak się martwić nie trzeba.. a o kilka KM i parę kropli benzyny nie chodzi... ;). Elektrycznie wrzucić pod maskę to większość osób ogarnie, które ogarnęłyby wrzucenie kompa i wiązki z innego auta.

Tej zimy kleję trochę rurek do ramy i 33' wsadzam.. potem rajdy wiosenne i w lecie planuje operację wszczepienia suszarki do 1.3. Wtedy powiem Ci ile to te 3 popołudnia czasu zajmują :mrgreen: . Na razie mam doświadczenie tylko w turbognojówkach.. ale myślę że z tym EMU to to rocket science nie będzie. Ostatecznie popłynięcie tłoków w 1.3bb to tylko 500-600pln za cały silnik.

*z denso trochę bida ale np. bosh do wyboru do koloru



W turbognoju na duzo mozna sobie pozwolic, benzyna przylana kicha i wypadaja zaplony, a niedolana swieci suszarka, sek w tym ze od niedolania do przelania dosyc blisko jest i sporo zmiennych trzeba dodatikowo uwzglednic na mapie, sporo tez mamy stanow nieustalonych bo z tego co pamietam to net powyzej 4500 rpm idzie w OL

[ Dodano: 2015-11-23, 22:47 ]
kostuch napisał/a:
Kiedyś sobie zczytałem całą mapę baleno 1,6 po prostu logując dane z komputera podczas jazdy.
Pomysł był taki, żeby ją wpisać do własnego sterownika i modyfikować wg fantazji.
W międzyczasie mapę zgubiłem :mrgreen: masakra


Gdzies chyba mam zawartosc Twojego sterownika jakby co :mrgreen: ale nie wiem co chcesz z tym zrobic :-P

kostuch - 2015-11-23, 22:54

meenia napisał/a:

Gdzies chyba mam zawartosc Twojego sterownika jakby co :mrgreen: ale nie wiem co chcesz z tym zrobic :-P


Po prostu kiedyś miałem wizję żeby sobie zrobić taki standalone i na wstępie nakarmić go jakąś bazową mapą a potem w tym sobie grzebać, żeby mieć zylion tryliardów koni ;-)
Z braku czasu wyszło (na razie) jak zwykle.

meenia - 2015-11-23, 23:13

kostuch napisał/a:
meenia napisał/a:

Gdzies chyba mam zawartosc Twojego sterownika jakby co :mrgreen: ale nie wiem co chcesz z tym zrobic :-P


Po prostu kiedyś miałem wizję żeby sobie zrobić taki standalone i na wstępie nakarmić go jakąś bazową mapą a potem w tym sobie grzebać, żeby mieć zylion tryliardów koni ;-)
Z braku czasu wyszło (na razie) jak zwykle.



Wiesz co sobie mozna zrobic z wolnassaca benzyna czy Ci poopowiadac :mrgreen:

kostuch - 2015-11-23, 23:23

meenia napisał/a:

Wiesz co sobie mozna zrobic z wolnassaca benzyna czy Ci poopowiadac :mrgreen:


Nie rób scen.
Pomysł był jako zabawa na długie zimowe wieczory.
Zamiast oglądać z żoną tv, lepiej poprzestawiać bajty w silniku :-)

meenia - 2015-11-24, 10:40

kostuch napisał/a:
meenia napisał/a:

Wiesz co sobie mozna zrobic z wolnassaca benzyna czy Ci poopowiadac :mrgreen:


Nie rób scen.
Pomysł był jako zabawa na długie zimowe wieczory.
Zamiast oglądać z żoną tv, lepiej poprzestawiać bajty w silniku :-)



Raz w zyciu bawilem sie w tuning NA i jednak lepiej tv z zona :mrgreen: walki, kolektory, strojenie, i 18 koni wiecej a moment w lesie :-P . T obecnym turbiaku 1h nad programem, 45 konikow 65 NM przybylo.

Pozdro

Starscream - 2015-11-25, 06:38

Ja to tak sobie czytam i zastanawiam się - silnik 150PS a co że skrzynia ?, pół ośkami ,reduktorem i wałami no i mostami?
Nie trzeba tego wymieniać ? ile to pokręci. Do zwykłej jazdy ok, ale do terenu ?

kostuch - 2015-11-25, 15:37

Oczywiście że cała reszta zacznie się sypać. Trzeba wtedy wzmacniać pozostałe rzeczy.
To się nazywa "eskalacja spirali wyścigu zbrojeń" :lol:

Dany44 - 2015-11-25, 15:58

kostuch napisał/a:
Oczywiście że cała reszta zacznie się sypać. Trzeba wtedy wzmacniać pozostałe rzeczy.
To się nazywa "eskalacja spirali wyścigu zbrojeń" :lol:


No tak bo to jest dokładnie to samo auto co przed przeróbką ..... ma tylko wymieniony cały przód, tył i środek :D

Gorbi - 2015-11-25, 21:40

https://www.youtube.com/watch?v=PZ4VYEaieaA
Starscream - 2015-11-25, 22:58

no tak wydatek ciągnie wydatek :mrgreen: temu ja nie ruszam -jak kręci to niech kręci

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group