|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Samurai 1.0 z LPG
Kivan - 2011-04-27, 17:28 Temat postu: Samurai 1.0 z LPG Witam,
jestem nowy na tym forum, ale znając tradycję innych portali oczywiście się przywitałem.
Zastanawiam się nad zakupem pierwszego samochodu i plan padł na Samurai'a. Niestety muszę stwierdzić, że nie chce samochodu tylko w teren- interesują mnie głównie drogi asfaltowe- dojazd na uczelnie, wypady do innego miasta itd(ale unikanie centrów miast- gdyż trafia mnie w nich cholera :P tu górą jest mój motocykl :P).
Upatrzył mi się dlatego też Samurai 1.0 z LPG. Poszukiwałbym wersji bez plandeki, chyba że potwierdzicie, że zimą przy dobrej plandece(nie dziurawej) można spokojnie wytrzymać w samochodzie i paluchy nie odpadają? Ogólnie to nie chcę zwykłego miejskiego samochodu, gdyż lubię spartańskie warunki, a do tego czasem z chęcią zjadę z głównej drogi.
Główne pytanie do was (mam nadzieję, że znawców tematu- skoro trafiłem na to forum) - czy to autko nadaje się do bardziej cywilizowanych dróg?
Jeśli tak, to jakie jest rzeczywiste spalanie benzyny/LPG/ew. diesla na drogach międzymiejskich?
No i chciałbym poznać wasze opinie(odmienne z "weź, daj se spokój - zostaw ten samochód komuś kto woli w teren") o poruszaniu się po asfaltowych drogach.
Jeśli chodzi o asfaltówki, to oczywiście w grę wchodzą opony inne jak wielkie kostki, czy też możecie coś polecić?
Ogólnie to nie interesuje mnie samurai droższy niż 6 tysięcy- chciałbym też w nim trochę porobić, gdyż lubię majsterkowanie.
Ogólnie to zastanawiają mnie dwie oferty z alledrogo, może możecie coś na ich temat powiedzieć?
oferta 1 ----> http://otomoto.pl/suzuki-...-C18601457.html
oferta 2 ----> http://otomoto.pl/suzuki-...-C18166408.html
Druga oferta jest z plandeką. Szczerze, bardziej mi się pierwsza opcja podoba- nie chodzi o orurowanie na przodzie, ale ogólnie wydaje mi się ładniejszy ;).
O właśnie, powiedzcie mi jeszcze, czy ten samochód może przewozić 4 osoby? są w tyle miejsca?
punix - 2011-04-27, 18:04
Zimą przy dobrej plandece(nie dziurawej) można spokojnie wytrzymać w samochodzie i paluchy nie odpadają
Jeździć po asfalcie można, jak każdym innym samochodem, jet tylko kwestia - po co. Komfortowym nazwać się go nie da. 4 osoby można wpakować, ale przy LPG - praktycznie bez bagażu i raczej na krótkich dystansach. Oczywiście osoby z tyłu nie mogą być za wysokie
Ten pierwszy - jak dla mnie cena co najwyżej adekwatna do stanu, jeżeli komuś nie chce się nawet wyregulować wycieraczek, to chyba wolę nie wiedzieć w jakim stanie są bardziej pracochłonne elementy
Cabrio też nie powala, trochę rdzy w standardowych miejscach, plandeka w takim sobie stanie, resory z tyłu chyba się już prostują.
Ogólnie trzeba jechać i obejrzeć
Co do opon - bierz pod uwagę, że będą 1,5-2x droższe niż do płaskiego samochodu.
Kivan - 2011-04-27, 18:15
Jeśli chodzi o wygodę- nie ma być to samochód po przelotu autostradą nad morze ;).
Odnośnie tego czy auto na 4 osoby- mnie tam wystarczy tylko moja pasażerka, te dwie dodatkowe osoby to pytanie profilaktyczne, gdyż nie wiem czy tam w tyle są kanapy czy nie ;). Chciałem po prostu się dowiedzieć ;). "Komfortowo" nie ma być tym w tyle :P. To ja mam się dobrze za kierownicą czuć :P.
Z oponami to wiem, bo są to duże koła- mam to samo z motocyklem, najdroższe opony ;).
Powiem tak- jak sprzedam moto(bo taki mam plan) będę miał na wydanie za auto + opłaty ok 9tyś. Myślę nad takimi stanami ze względu na to, że chciałbym je też sobie zrobić. Rdza na karoserii to myślę, że nie problem- odnowiliśmy sami mitsubishi colta, myślę że z tym też sobie spokojnie poradzimy ;). Zastanawiam się tylko czy szukać już z LPG czy benzyniaka i samemu wpakować mu butle - bo tutaj to tak patrzę, że większość ma tylko 17l butle(co to jest?) a ja pretendowałbym tak ze 30l minimum (już extra byłoby 2x30). Trochę miejsca to zabierze, ale ma to być auto dla mnie- studenta- nie zakupo_wóz- pianina tym przewozić nie mam zamiaru.
Odnośnie spalania możecie coś się wypowiedzieć? A może macie jakieś propozycje odnośnie modeli? jak już napisałem, chciałbym się w ~6000 zmieścić.
A i jak to jest z tym gaźnikiem i wtryskiem i hiszpanami? Bo trochę się naczytałem i nie wiem co o tym sądzić.
byłaby jeszcze taka opcja http://otomoto.pl/suzuki-samurai-C18547742.html
Yabu - 2011-04-27, 18:15
punix napisał/a: | Oczywiście osoby z tyłu nie mogą być za wysokie |
Ja tam ostatnio sobie zamontowałem fotele i poprosiłem kolegę żeby mnie przewiózł z tyłu. Pomimo że mam 188cm wzrostu to nie było źle. Jedynie przy dużych wybojach można oberwać dachem w głowę (blaszanka )
Kivan napisał/a: |
A i jak to jest z tym gaźnikiem i wtryskiem i hiszpanami? Bo trochę się naczytałem i nie wiem co o tym sądzić. |
Ale jak już szukasz Samuraia to bierz 1.3 na wtrysku i z szerokim mostem. Jak trafisz na zły gaźnik to Cie trafi szlag. A co do Santany (hiszpańska produkcja) to większość Samuraiów z tamtąd pochodzi i nie słyszałem żeby były gorsze od Japońców.
Kivan - 2011-04-27, 18:22
A czy ktoś jeździł może dieslem?
http://otomoto.pl/suzuki-...-C18365406.html taki model to już wtrysk?
A właśnie, mógłbyś mi zobrazować różnicę pomiędzy szerokim a wąskim(?) mostem? Bo nie wiem na co patrzeć- na rozstaw kół?
jest też taka opcja http://otomoto.pl/suzuki-samurai-C18554665.html
A możecie mi powiedzieć co to za drążek pomiędzy drążkiem skrzyni biegów a ręcznym?
punix - 2011-04-27, 19:07
Yabu napisał/a: | punix napisał/a: | Oczywiście osoby z tyłu nie mogą być za wysokie |
Ja tam ostatnio sobie zamontowałem fotele i poprosiłem kolegę żeby mnie przewiózł z tyłu. Pomimo że mam 188cm wzrostu to nie było źle. Jedynie przy dużych wybojach można oberwać dachem w głowę (blaszanka )
Kivan napisał/a: |
A i jak to jest z tym gaźnikiem i wtryskiem i hiszpanami? Bo trochę się naczytałem i nie wiem co o tym sądzić. |
Ale jak już szukasz Samuraia to bierz 1.3 na wtrysku i z szerokim mostem. Jak trafisz na zły gaźnik to Cie trafi szlag. A co do Santany (hiszpańska produkcja) to większość Samuraiów z tamtąd pochodzi i nie słyszałem żeby były gorsze od Japońców. |
A teraz jedź dalej niż 5km i wysiądź w stanie nadającym się do użytku Zdarzyło mi się przewozić znajomego o wzroście 2m, ale to był tylko 2km odcinek.
Pomiędzy fabrykami było sporo różnic w montowanych częściach, ale nie powiedziałbym, że jest jakaś różnica w jakości.
@Kivan
To jest dźwignia reduktora. Tak przy okazji - zdajesz sobie sprawę, że na asfalcie Samurai jest tylnionapędówką, a 4x4 włączasz tylko w terenie czy na śniegu?
Ten pierwszy jest na wtrysku, z szerokimi mostami. Te w wysokiej budzie były na wąskich, i - o ile nikt nie przerabiał - na gaźniku.
Mosty można rozpoznać po szerokości, sposobie mocowania resorów (bezpośrednio pod ramą - wąskie, obok - szerokie).
Do "bagażnika" wchodzi butla 40l. O dieslu w tej kwocie bym raczej nie myślał.
Kivan - 2011-04-27, 19:24
ten pierwszy znaczy się z ostatniego mojego posta- czyt. czarny?
To teraz koledzy, poważnie zastanawiam się czy jest sens inwestować kasę w samuraia czy nie lepiej za te pieniądze kupić jakiś dres-wóz (czyt bmw).. czy szukać samuraja z LPG. kwestia jest tylko, ile on pali.
A i jeszcze jedno- czy w środku w trakcie jazdy(np tak 100km/h ) jest głośno czy raczej porównywalnie do zwykłych osobówek?
Że 4x4 to po śniegu i w terenie to wiem ;).
Yabu - 2011-04-27, 19:29
punix napisał/a: |
A teraz jedź dalej niż 5km i wysiądź w stanie nadającym się do użytku
|
Może ja mam wygodniejsze fotele bo po 20km nie byłem połamany.
punix napisał/a: | sposobie mocowania resorów (bezpośrednio pod ramą - wąskie, obok - szerokie).
|
Jakim cudem mocowania resorów mogą być obok ramy przy szerokim moście?
Kivan - 2011-04-27, 19:34
a powiedzcie mi, ile kosztuje instalacja gazowa do np http://otomoto.pl/suzuki-...-C18365406.html ? tak orientacyjnie? Bo w gruncie rzeczy, auto to, jest mało awaryjne?
punix - 2011-04-27, 19:35
Każdy ma inne wyczucie wygodnej jazdy najwyraźniej
Są i tacy, którym z przodu jest zbyt niewygodnie.
Yabu - 2011-04-27, 19:37
Kivan napisał/a: | ten pierwszy znaczy się z ostatniego mojego posta- czyt. czarny?
To teraz koledzy, poważnie zastanawiam się czy jest sens inwestować kasę w samuraia czy nie lepiej za te pieniądze kupić jakiś dres-wóz (czyt bmw).. czy szukać samuraja z LPG. kwestia jest tylko, ile on pali.
A i jeszcze jedno- czy w środku w trakcie jazdy(np tak 100km/h ) jest głośno czy raczej porównywalnie do zwykłych osobówek?
Że 4x4 to po śniegu i w terenie to wiem ;). |
A gdzie Ty chcesz jeździć Samuraiem 100 km/h??? Ja taką prędkość rozwijam tylko na ekspresówkach, a taka normalna prędkość przelotowa pomiędzy moją miejscowością a Bielskiem (znośne spalanie, znośny hałas w środku i bezpieczne prowadzenie się auta) to około 70 km/h. Co do spalania to różnie to bywa. Z 15litrów musisz liczyć. Do szybkiej jazdy Samurai się nie nadaje ponieważ ma aerodynamikę Toi-Toi'a.
punix napisał/a: | Każdy ma inne wyczucie wygodnej jazdy najwyraźniej
Są i tacy, którym z przodu jest zbyt niewygodnie. |
Może mój kręgosłup się już przyzwyczaił to tego Samuraiowego "komfortu".
Kivan - 2011-04-27, 19:58
gdzie 100? na uczelnie mam 20pare km prostej(dosłownie prostej) drogi pomiędzy gliwicami a mikołowem :P. Choćby tam :P.
To 15l to jest gaz? czy benzyna? I mówisz o prędkości 70 czy bliżej 100.
A i nie zaznaczyłem, że samochód chcę bez zbędnych udziwnień :D.
Wiem, że to nie forum tych modeli, ale myślę, że także jesteście mi w stanie pomóc. Możecie się wypowiedzieć na temat:
Daihatsu Feroza
http://moto.allegro.pl/feroza-i1578647221.html
Suzuki Vitara
http://moto.allegro.pl/su...1581278267.html
Czy to nie byłby lepszy wybór na moje wymagania?
Odnośnie pierwszej marki, jak z awaryjnością?
Yabu - 2011-04-27, 20:29
Przy wyjechanym silniku będzie brał 15l benzyny przy jeździe miejskiej. Na prostce jak nie będziesz szalał to nie powinien spalić dużo więcej niż 10l. (mówię o wtrysku. Gaźnior potrafi wypić dużo więcej- kolega Albert potwierdzi )
Ja też mówię tu o "nieudziwnionym" Samuraiu z fabrycznym rozmiarem gum.
Z rodziny Daihatsu to polecam Teriosa: http://otomoto.pl/daihats...-C18452612.html (może nie ten egzemplarz, bo wziąłem pierwsze lepsze ogłoszenie). Jeździłem nim i dużo bardziej się nadaje na szosę niż Samurai.
Kivan napisał/a: | gdzie 100? na uczelnie mam 20pare km prostej(dosłownie prostej) drogi pomiędzy gliwicami a mikołowem :P. Choćby tam :P.
|
Rozpędzić się rozpędzisz ale przy tej budzie ( Toi Toi ) i zawieszeniu (resory) to przy większych prędkościach się nie da jechać (przynajmniej komfortowo). Duże spalanie i każdy podmuch chce Cię porwać. ( np. jak wyprzedzam Tiry to w ostatniej fazie wyprzedzania strasznie zdmuchuje w bok.)
Z Twoich wypowiedzi sądzę że Vitara, Jimny lub inny Teriosik by najlepiej znał egzamin. Samurai to albo dla takiego masochisty jak ja, albo dla kogoś kto dużo lata w terenie.
Kivan - 2011-04-27, 20:46
No to chyba będę się za Vitarą oglądał, bo Jimny jest brzydki :P. Jak tak patrze po Vitarze i Samuraju, to czy te samochody między sobą się dużo różnią? Pomijam to, że Vitara bardziej asfaltem śmierdzi.
I jako, że mało siedzę w temacie, to czy w Vitarze też się napęd przełącza czy jest on ciągle 4x4?
Mam na oku dwie oferty:
---> http://moto.allegro.pl/su...1581278267.html już z LPG
---> http://otomoto.pl/suzuki-vitara-C18670615.html pokaźna butla LPG i plastikowy dach oO.
A orientujesz się jak z awaryjnością Vitary? Interesują mnie bardziej roczniki 1990-1995.
Yabu - 2011-04-27, 20:56
Mama kumpla jeździ już Viertarką chyba ze 4 lata jak nie lepiej i sobie chwali. Oprócz tego że rok temu robiła blacharkę bo Viertare też nieźle rdza wpierdala.
Viertarka ma dołączany napęd tak samo jak Samurai ( z wajchy reduktora) .
punix - 2011-04-27, 20:58
Napędy tak samo rozłączane. Dopóki nie jeździsz w terenie, z awaryjnością nie jest źle. Ale nie wiem, czy znajdziesz coś wartego uwagi w tym przedziale cenowym...
Yabu - 2011-04-27, 21:01
punix napisał/a: | Ale nie wiem, czy znajdziesz coś wartego uwagi w tym przedziale cenowym... |
Ciężko będzie. Żeby to jeździło będziesz pewno musiał dołożyć ze 2/3 tys.
Kivan - 2011-04-27, 21:08
jestem w stanie takie koszta pokryć. Nawet skłaniałbym się za tym z plastikiem na dachu. I myślę, że jest to całkiem realne.
Damian93 - 2011-04-27, 21:59
Vitara od samca różni się przede wszystkim przednim zawieszeniem w vitarze jest niezależne a nie tak jak w samurai'u sztywny most i jest na sprężynach dzięki czemu jest dużo wygodniejsze. Co do pytania o napęd to w vitarze także jest reduktor (2x4, 4x4)
Z tych vitar co podałeś to ja bym był skłonny przyjrzeć się tej z plandeką, poniewarz nie widać z wierzchu rdzy tak jak w tej drugiej i jakaś taka bardziej z wierzchu zadbana, ale najlepiej obejrzeć u gościa, obczaić czy zawieszenie w dobrym stanie itp.
Kivan - 2011-04-27, 22:09
chodzi CI o to zdjecie na którym widać lewe drzwi od wewnątrz?
Damian93 - 2011-04-27, 22:34
Kivan napisał/a: | chodzi CI o to zdjecie na którym widać lewe drzwi od wewnątrz? |
Ogólnie to progi pogniłe widać nadkola też zamazane czymś dziwnym jak się przyjżysz, nadkola od środka zgnite też.
Kivan - 2011-04-27, 22:40
racja, na nadkola nie zwróciłem uwagi. znalazłem jeszcze coś takiego:
http://otomoto.pl/suzuki-vitara-C18267311.html napisałem do gościa i poprosiłem o więcej zdjęć w większej rozdzielczości.
[ Dodano: 2011-05-20, 21:04 ]
sorry, za post pod postem, ale chciałem, żeby temat był widoczny- możecie mi powiedzieć jakie może być różnica w spalaniu LPG między Viertarą 2/3 a 4/5? Chodzi mi o wersje drzwiowe oczywiści. Bo znalazłem na alledrogo taką oto opcję: http://otomoto.pl/suzuki-...-C17626514.html ale chce mniej wiecej wiedziec jak to wyjdzie na spalaniu. Średnio (wg motostat) viertary dwudrzwiowe palą ok 11-12l gazu (zdarza sie tez 15 i 28, ale to logiczne).
|
|