|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Pomoc techniczno-warsztatowa - niechodzi gdy ciepły
młynarz - 2011-05-01, 10:31 Temat postu: niechodzi gdy ciepły witam mam problem z moim samurajem ! mianowicie gdy samochód jest zimny pali od kopa i wszystko jest ok a pochodzi z 15 min. jak sie zagrzeje gasnie i niema zadnej szansy przez następnch kilka godzin żeby go odpalić ! a po kilku godzinach gdy wystygnie znowu na chwile jest ok . wie ktoś może co go boli !!!
Yabu - 2011-05-01, 10:52
Masz wtrysk czy gaźnik? I tak poza tym przydało by się przywitać w odpowiednim temacie.
młynarz - 2011-05-01, 11:03
rzeczywiście zaczołem od d... strony sorki ! a wracając do tematu to mam suze 91 r 1.3 wtrysk
joj - 2011-05-01, 11:04
czujnik temperatury silnika? Na zimnym wskazuje temp, a na ciepłym mieszanka staje się zbyt bogata i gaśnie?
młynarz - 2011-05-01, 11:09
a możecie podpowiedzieć mi gdzie on się znajduje ! przełorzył bym od suzy brata i odrazu bym wiedział czy to ten czujnik !
joj - 2011-05-01, 11:14
czujnik z zieloną końcówką 2 pinowy, może też być walnięty oring na którymś wtrysku, ale wówczas mógłbyś odpalić z trudem na ciepłym...
nie pamiętam tylko czy w Suzi trzeba po wymianie kasować błędy, ale chyba nie...
rozumiem, że kontrolka check engine czasami mrugnie?
Yabu - 2011-05-01, 11:18
Jak go nagrzejesz i zgaśnie to wykręć świece i zobacz czy nie jest mokra od benzyny. Jak jest mokra to Ci zalewa silnik.
A to małe gówienko nad filtrem oleju to najprawdopodobniej czujnik temp.
młynarz - 2011-05-01, 11:19
kontrolka nie mróga gdy jest zimny bo niby wszystko jest ok a jak go trafi i zgasnie to check engine swieci sie caly czas
joj - 2011-05-01, 11:21
Cytat: | kontrolka nie mróga gdy jest zimny bo niby wszystko jest ok a jak go trafi i zgasnie to check engine swieci sie caly czas |
to by pasowało do czujnika
młynarz - 2011-05-01, 11:22
Wczoraj jak zgasł to sprawdzałem świece były suchutkie !
Yabu - 2011-05-01, 11:23
Jak świeci się check engine cały czas to trzeba chyba podłączyć jakieś kabelki koło skrzynki bezpieczników (jakoś tak to kiedyś robiłem) i powinno Ci wtedy wymrugać kod błędu.
[ Dodano: 2011-05-01, 11:25 ]
A jak jest zimny to wkręca się na obroty normalnie i przy jeździe nie gaśnie?
młynarz - 2011-05-01, 11:27
Tak też zrobiłem i kontrolka zabłysla 4 razy i po sekundzie 2 razy i tak w kółko !
[ Dodano: 2011-05-01, 11:30 ]
jak jest zimny pali od kopa wkręca się na obroty pełnym ogniem ma moc i wogle wszystko ok a jak sie nagrzeje nagle zgasnie i zadnej reakcji
Yabu - 2011-05-01, 11:30
12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
13--- Sonda lambda lub jej obwód
14--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
15--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
21--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
22--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
23--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
24--- Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
25--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
31--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
32--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
33--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
34--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
41--- Sygnał zapłonu lub obwód
42--- Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
44--- Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
joj - 2011-05-01, 11:33
Zatem kod 42, czyli sensor kąta, ale nie kieruj się tym, ponieważ często drobna usterka wskazuje urządzenie powiązane z czynnikiem ją wywołującym niebezpośrednio...
zatem pozostaje metoda prób i błedów
młynarz - 2011-05-01, 11:35
czyli to co wyświetla moja mała to błąd 42 czy źle myśle !
[ Dodano: 2011-05-01, 11:39 ]
więc chyba będę musiał postawić suzę brata obok i po kolei przekładać ! jutro przełoże ten czujnik temperatury i zobacze co wtedy będzie sie działo .
Yabu - 2011-05-01, 11:49
młynarz napisał/a: | czyli to co wyświetla moja mała to błąd 42 czy źle myśle ! |
Dobrze myślisz.
slavok - 2011-05-01, 12:25
Yabu napisał/a: | Jak go nagrzejesz i zgaśnie to wykręć świece i zobacz czy nie jest mokra od benzyny. Jak jest mokra to Ci zalewa silnik.
A to małe gówienko nad filtrem oleju to najprawdopodobniej czujnik temp.
Obrazek |
tak dla wyjaśnienia to nie czujnik temp a czujnik ciśnienia oleju, czujnik temp jest po 2giej stronie w okolicach układu wtryskowego/gaźnika.
Yabu - 2011-05-01, 13:03
Mój błąd.
joj - 2011-05-01, 15:58
Cytat: | czujnik temp jest po 2giej stronie w okolicach układu wtryskowego/gaźnika. |
dodam, że oryginalnie czujnik jest z zieloną końcówką 2 pinowy,
galaxy - 2011-11-19, 20:30
młynarz napisał/a: | czyli to co wyświetla moja mała to błąd 42 czy źle myśle !
[ Dodano: 2011-05-01, 11:39 ]
więc chyba będę musiał postawić suzę brata obok i po kolei przekładać ! jutro przełoże ten czujnik temperatury i zobacze co wtedy będzie sie działo . |
siemka młynarz , powiedz mi i co z Twoim samim ? naprawiłeś ? bo jestem ciekawy co i jak bo też mam podobny problem :(
punix - 2011-11-29, 16:01
No i niestety u mnie też pojawił się ten problem - silnik odpala, wchodzą obroty standardowo ~2k, po zagrzaniu gaśnie, próba ponownego uruchomienia - odpala i po jakiejś sekundzie gaśnie. Po odczekaniu kilku minut można odpalić, ale po zagrzaniu znowu to samo. Objawy zarówno na benzynie, jak i na gazie. Raz na kilka odpaleń po zagrzaniu obroty spadają do tych 800 i działa stabilnie.
Check engine pokazuje 12, czyli brak błędów.
Pacjent to 1,3 na wtrysku, gaz jakieś BRC II generacji.
Jak dotąd nie było z nim żadnych większych problemów, poza lekkim wyciekiem płynu chłodniczego. Świec jeszcze nie zdążyłem sprawdzić.
Ma ktoś może jakiś pomysł, co mogło paść?
Zawias - 2011-11-29, 16:07
Filtr paliwa czysty ?Kiedy sprawdzałeś luz na zaworach ?Ile tyś na świecach ?
punix - 2011-11-29, 16:16
Filtr paliwa w stanie nieznanym, ale to odrzucam jako główną przyczynę, bo te same objawy są na gazie - a tam filtr wymieniany ze 3-4k km temu.
Luz na zaworach regulowany z 5k km temu.
Świece również w stanie nieznanym - dopiero jutro albo w czwartek będę miał możliwość wykręcić. Ale gdyby to była wina świec, to nie odpalałby w ogóle, albo nie palił na któryś cylinder - chyba, że źle myślę?
Zawias - 2011-11-29, 16:21
Można na próbę podmienić cewkę.
galaxy - 2011-11-29, 17:09
punix napisał/a: | No i niestety u mnie też pojawił się ten problem - silnik odpala, wchodzą obroty standardowo ~2k, po zagrzaniu gaśnie, próba ponownego uruchomienia - odpala i po jakiejś sekundzie gaśnie. Po odczekaniu kilku minut można odpalić, ale po zagrzaniu znowu to samo. Objawy zarówno na benzynie, jak i na gazie. Raz na kilka odpaleń po zagrzaniu obroty spadają do tych 800 i działa stabilnie.
Check engine pokazuje 12, czyli brak błędów.
Pacjent to 1,3 na wtrysku, gaz jakieś BRC II generacji.
Jak dotąd nie było z nim żadnych większych problemów, poza lekkim wyciekiem płynu chłodniczego. Świec jeszcze nie zdążyłem sprawdzić.
Ma ktoś może jakiś pomysł, co mogło paść? |
mam dosłownie to samo , z tym że u mnie po odpaleniu mogę przejechać nawet całe miasto , zgaszę pod blokiem i nie moge odpalić , dopiero za 3 razem , albo za drugim bez reguły ruszę 3 metry i gaśnie jakby z kluczyka wyłączony oczywiście kontroli się palą itd. wszystko zrobione ostatnio pełen serwis ze świecami filtrami rozrządem , też ma LPG system ;) na gazie i paliwie to samo.
Death1985 - 2011-11-29, 18:53
Sprawcie cewke bo te objawy to o tym mowia :-Pbo jak cewka jest jeb....ta to jak jest zimna to bedzie wszystko chodzilo a jak sie nagrzeje to dupa ja to przerobilem juz w innych autach ja bym od tego zaczol cewka to taka kuu....
punix - 2011-11-29, 21:39
Ma ktoś może w takim razie pożyczyć taką cewkę na sprawdzenie z okolic Krakowa?
Ewentualnie do sprzedania jakąś 100% pewną, już niekoniecznie z Krakowa?
Nie chciałbym kupić od handlarza kolejnej niesprawnej i tym samym wykluczyć z kręgu podejrzanych elementów...
Idąc tropem zapłonu - może to być kwestia kopułki i palca rozdzielacza? Jeśli dobrze pamiętam, to również nie ruszałem ich od zakupu samochodu, więc może wymienię od razu.
Zawias - 2011-11-29, 21:42
Raczej nie.
galaxy - 2011-11-29, 21:57
punix napisał/a: | Ma ktoś może w takim razie pożyczyć taką cewkę na sprawdzenie z okolic Krakowa?
Ewentualnie do sprzedania jakąś 100% pewną, już niekoniecznie z Krakowa?
Nie chciałbym kupić od handlarza kolejnej niesprawnej i tym samym wykluczyć z kręgu podejrzanych elementów...
Idąc tropem zapłonu - może to być kwestia kopułki i palca rozdzielacza? Jeśli dobrze pamiętam, to również nie ruszałem ich od zakupu samochodu, więc może wymienię od razu. |
ja obstawiam 3 elementy : cewkę , moduł ten przy cewce lub czujnik halla ten w aparacie zapłonowym . Tylko jak sprawdzić który z nich ?
Zawias - 2011-11-29, 22:04
Z którego roku ten samurajek -ma gniazdo diagnostyczne?
punix - 2011-11-29, 22:05
Mój jest z 95', gniazdo ma, ale błędów nie pokazuje żadnych
Zawias - 2011-11-29, 22:16
W Twojej okolicy nie powinno być problemu ze znalezieniem używek do prób.Gorzej mam ja -w Gdańsku jest mniej gór.
galaxy - 2011-11-30, 08:37
Zawias napisał/a: | Z którego roku ten samurajek -ma gniazdo diagnostyczne? |
ja mam przy bezpiecznikach , ale też pokazuje mi 12 tke
punix - 2011-12-03, 15:36
Dzisiaj zdechł już całkowicie - nie odpala nawet, jak jest zimny
Profilaktycznie wymieniłem świece, bo nie były już najciekawsze, ale iskra była nawet na starych. Na kablach przebicia też chyba nie ma.
Błędów dalej nie ma.
Po którymś kolejnym nie-odpaleniu wykręciłem świece, wyraźnie czuć zapach benzyny, ale nie wygląda, żeby była zalana.
Ma ktoś może pomysł, co sprawdzać dalej?
Zawias - 2011-12-03, 19:06
Cewka-pisałem już.
punix - 2011-12-03, 20:54
Może się nie znam, ale na mój rozum - cewka odpowiada mi za podanie napięcia na świece, żeby uzyskać iskrę. A iskra jest. Więc dlaczego cewka?
Zawias - 2011-12-03, 21:05
Jeżeli czuć paliwo ...Iskra może być,ale jak cewka pada to nieregularna .Radzę podmienić na próbę.Nie wykluczone też ,że aparat zapłonowy fiksuje.Może być czujnik Hala -silnik na wtrysku.
galaxy - 2011-12-08, 16:37
u mnie na razie się poprawiło , nie wiem czy to było to ale poprawiłem masę przy komputerze . mam go przeniesionego trochę wyżej i nie jest przykręcony do grodzi ... może to to bo dziś jeździłem cały dzień i wczoraj trochę i jest OK, ale jak to mówi mój kolega mechanik w takich sytuacjach ... " mojej babce przed śmiercią też się polepszyło" ;) , więc zobaczymy.
edit: dziś 15-12-2011 już zdechł całkowicie , nie zapala , sprawdziłem ... brak iskry :( ... zakupiłem od razu moduł i cewkę ... jak dojdzie z alledrogo i wymienię to dam znać .
edit2: no i klapa , moduł z cewką przyszedł w takim stanie jak mój ;( , nadal brak iskry ...
edit3: no i sukces ! wszystko było w porządku tylko mi się komputer wypiął ... mogłem sobie iskry szukać ;) . wszystko przez gościa który mi w lato montował snoorkel i przeniósł w inne miejsce komputer , nie dopiął dobrze wtyczki i się wypięła teraz , a ja zdążyłem już dwa komplety cewek i modułów kupić ....
|
|