Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Pomoc techniczno-warsztatowa - niechodzi gdy ciepły

młynarz - 2011-05-01, 10:31
Temat postu: niechodzi gdy ciepły
witam mam problem z moim samurajem ! mianowicie gdy samochód jest zimny pali od kopa i wszystko jest ok a pochodzi z 15 min. jak sie zagrzeje gasnie i niema zadnej szansy przez następnch kilka godzin żeby go odpalić ! a po kilku godzinach gdy wystygnie znowu na chwile jest ok . wie ktoś może co go boli !!!
Yabu - 2011-05-01, 10:52

Masz wtrysk czy gaźnik? I tak poza tym przydało by się przywitać w odpowiednim temacie. ;-)
młynarz - 2011-05-01, 11:03

rzeczywiście zaczołem od d... strony sorki ! a wracając do tematu to mam suze 91 r 1.3 wtrysk
joj - 2011-05-01, 11:04

czujnik temperatury silnika? Na zimnym wskazuje temp, a na ciepłym mieszanka staje się zbyt bogata i gaśnie? :->
młynarz - 2011-05-01, 11:09

a możecie podpowiedzieć mi gdzie on się znajduje ! przełorzył bym od suzy brata i odrazu bym wiedział czy to ten czujnik !
joj - 2011-05-01, 11:14

czujnik z zieloną końcówką 2 pinowy, może też być walnięty oring na którymś wtrysku, ale wówczas mógłbyś odpalić z trudem na ciepłym...
nie pamiętam tylko czy w Suzi trzeba po wymianie kasować błędy, ale chyba nie...

rozumiem, że kontrolka check engine czasami mrugnie?

Yabu - 2011-05-01, 11:18

Jak go nagrzejesz i zgaśnie to wykręć świece i zobacz czy nie jest mokra od benzyny. Jak jest mokra to Ci zalewa silnik.

A to małe gówienko nad filtrem oleju to najprawdopodobniej czujnik temp.

młynarz - 2011-05-01, 11:19

kontrolka nie mróga gdy jest zimny bo niby wszystko jest ok a jak go trafi i zgasnie to check engine swieci sie caly czas
joj - 2011-05-01, 11:21

Cytat:
kontrolka nie mróga gdy jest zimny bo niby wszystko jest ok a jak go trafi i zgasnie to check engine swieci sie caly czas

to by pasowało do czujnika ;-)

młynarz - 2011-05-01, 11:22

Wczoraj jak zgasł to sprawdzałem świece były suchutkie !
Yabu - 2011-05-01, 11:23

Jak świeci się check engine cały czas to trzeba chyba podłączyć jakieś kabelki koło skrzynki bezpieczników (jakoś tak to kiedyś robiłem) i powinno Ci wtedy wymrugać kod błędu.

[ Dodano: 2011-05-01, 11:25 ]
A jak jest zimny to wkręca się na obroty normalnie i przy jeździe nie gaśnie?

młynarz - 2011-05-01, 11:27

Tak też zrobiłem i kontrolka zabłysla 4 razy i po sekundzie 2 razy i tak w kółko !

[ Dodano: 2011-05-01, 11:30 ]
jak jest zimny pali od kopa wkręca się na obroty pełnym ogniem ma moc i wogle wszystko ok a jak sie nagrzeje nagle zgasnie i zadnej reakcji

Yabu - 2011-05-01, 11:30

12--- W pamięci urządzenia sterującego nie ma żadnych kodów. Wykonać zwykłe czynności sprawdzające
13--- Sonda lambda lub jej obwód
14--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
15--- Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
21--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
22--- Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
23--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
24--- Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
25--- Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
31--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
32--- Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
33--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
34--- Przepływomierz powietrza lub jego obwód
41--- Sygnał zapłonu lub obwód
42--- Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
44--- Wyłącznik biegu jałowego lub obwód
45---Wyłącznik biegu jałowego lub obwód

joj - 2011-05-01, 11:33

Zatem kod 42, czyli sensor kąta, ale nie kieruj się tym, ponieważ często drobna usterka wskazuje urządzenie powiązane z czynnikiem ją wywołującym niebezpośrednio...
zatem pozostaje metoda prób i błedów ;-)

młynarz - 2011-05-01, 11:35

czyli to co wyświetla moja mała to błąd 42 czy źle myśle !

[ Dodano: 2011-05-01, 11:39 ]
więc chyba będę musiał postawić suzę brata obok i po kolei przekładać ! jutro przełoże ten czujnik temperatury i zobacze co wtedy będzie sie działo .

Yabu - 2011-05-01, 11:49

młynarz napisał/a:
czyli to co wyświetla moja mała to błąd 42 czy źle myśle !

Dobrze myślisz. ;-)

slavok - 2011-05-01, 12:25

Yabu napisał/a:
Jak go nagrzejesz i zgaśnie to wykręć świece i zobacz czy nie jest mokra od benzyny. Jak jest mokra to Ci zalewa silnik.

A to małe gówienko nad filtrem oleju to najprawdopodobniej czujnik temp.
Obrazek

tak dla wyjaśnienia to nie czujnik temp a czujnik ciśnienia oleju, czujnik temp jest po 2giej stronie w okolicach układu wtryskowego/gaźnika.

Yabu - 2011-05-01, 13:03

Mój błąd. :-)
joj - 2011-05-01, 15:58

Cytat:
czujnik temp jest po 2giej stronie w okolicach układu wtryskowego/gaźnika.


dodam, że oryginalnie czujnik jest z zieloną końcówką 2 pinowy,

galaxy - 2011-11-19, 20:30

młynarz napisał/a:
czyli to co wyświetla moja mała to błąd 42 czy źle myśle !

[ Dodano: 2011-05-01, 11:39 ]
więc chyba będę musiał postawić suzę brata obok i po kolei przekładać ! jutro przełoże ten czujnik temperatury i zobacze co wtedy będzie sie działo .


siemka młynarz , powiedz mi i co z Twoim samim ? naprawiłeś ? bo jestem ciekawy co i jak bo też mam podobny problem :(

punix - 2011-11-29, 16:01

No i niestety u mnie też pojawił się ten problem - silnik odpala, wchodzą obroty standardowo ~2k, po zagrzaniu gaśnie, próba ponownego uruchomienia - odpala i po jakiejś sekundzie gaśnie. Po odczekaniu kilku minut można odpalić, ale po zagrzaniu znowu to samo. Objawy zarówno na benzynie, jak i na gazie. Raz na kilka odpaleń po zagrzaniu obroty spadają do tych 800 i działa stabilnie.
Check engine pokazuje 12, czyli brak błędów.
Pacjent to 1,3 na wtrysku, gaz jakieś BRC II generacji.
Jak dotąd nie było z nim żadnych większych problemów, poza lekkim wyciekiem płynu chłodniczego. Świec jeszcze nie zdążyłem sprawdzić.

Ma ktoś może jakiś pomysł, co mogło paść?

Zawias - 2011-11-29, 16:07

Filtr paliwa czysty ?Kiedy sprawdzałeś luz na zaworach ?Ile tyś na świecach ?
punix - 2011-11-29, 16:16

Filtr paliwa w stanie nieznanym, ale to odrzucam jako główną przyczynę, bo te same objawy są na gazie - a tam filtr wymieniany ze 3-4k km temu.
Luz na zaworach regulowany z 5k km temu.
Świece również w stanie nieznanym - dopiero jutro albo w czwartek będę miał możliwość wykręcić. Ale gdyby to była wina świec, to nie odpalałby w ogóle, albo nie palił na któryś cylinder - chyba, że źle myślę?

Zawias - 2011-11-29, 16:21

Można na próbę podmienić cewkę.
galaxy - 2011-11-29, 17:09

punix napisał/a:
No i niestety u mnie też pojawił się ten problem - silnik odpala, wchodzą obroty standardowo ~2k, po zagrzaniu gaśnie, próba ponownego uruchomienia - odpala i po jakiejś sekundzie gaśnie. Po odczekaniu kilku minut można odpalić, ale po zagrzaniu znowu to samo. Objawy zarówno na benzynie, jak i na gazie. Raz na kilka odpaleń po zagrzaniu obroty spadają do tych 800 i działa stabilnie.
Check engine pokazuje 12, czyli brak błędów.
Pacjent to 1,3 na wtrysku, gaz jakieś BRC II generacji.
Jak dotąd nie było z nim żadnych większych problemów, poza lekkim wyciekiem płynu chłodniczego. Świec jeszcze nie zdążyłem sprawdzić.

Ma ktoś może jakiś pomysł, co mogło paść?


mam dosłownie to samo , z tym że u mnie po odpaleniu mogę przejechać nawet całe miasto , zgaszę pod blokiem i nie moge odpalić , dopiero za 3 razem , albo za drugim bez reguły ruszę 3 metry i gaśnie jakby z kluczyka wyłączony oczywiście kontroli się palą itd. wszystko zrobione ostatnio pełen serwis ze świecami filtrami rozrządem , też ma LPG system ;) na gazie i paliwie to samo.

Death1985 - 2011-11-29, 18:53

Sprawcie cewke bo te objawy to o tym mowia :-Pbo jak cewka jest jeb....ta to jak jest zimna to bedzie wszystko chodzilo a jak sie nagrzeje to dupa :-( ja to przerobilem juz w innych autach ;-) ja bym od tego zaczol ;-) cewka to taka kuu.... :evil: :-P
punix - 2011-11-29, 21:39

Ma ktoś może w takim razie pożyczyć taką cewkę na sprawdzenie z okolic Krakowa?
Ewentualnie do sprzedania jakąś 100% pewną, już niekoniecznie z Krakowa? :-P
Nie chciałbym kupić od handlarza kolejnej niesprawnej i tym samym wykluczyć z kręgu podejrzanych elementów...

Idąc tropem zapłonu - może to być kwestia kopułki i palca rozdzielacza? Jeśli dobrze pamiętam, to również nie ruszałem ich od zakupu samochodu, więc może wymienię od razu.

Zawias - 2011-11-29, 21:42

Raczej nie.
galaxy - 2011-11-29, 21:57

punix napisał/a:
Ma ktoś może w takim razie pożyczyć taką cewkę na sprawdzenie z okolic Krakowa?
Ewentualnie do sprzedania jakąś 100% pewną, już niekoniecznie z Krakowa? :-P
Nie chciałbym kupić od handlarza kolejnej niesprawnej i tym samym wykluczyć z kręgu podejrzanych elementów...

Idąc tropem zapłonu - może to być kwestia kopułki i palca rozdzielacza? Jeśli dobrze pamiętam, to również nie ruszałem ich od zakupu samochodu, więc może wymienię od razu.


ja obstawiam 3 elementy : cewkę , moduł ten przy cewce lub czujnik halla ten w aparacie zapłonowym . Tylko jak sprawdzić który z nich ?

Zawias - 2011-11-29, 22:04

Z którego roku ten samurajek -ma gniazdo diagnostyczne?
punix - 2011-11-29, 22:05

Mój jest z 95', gniazdo ma, ale błędów nie pokazuje żadnych :-/
Zawias - 2011-11-29, 22:16

W Twojej okolicy nie powinno być problemu ze znalezieniem używek do prób.Gorzej mam ja -w Gdańsku jest mniej gór.
galaxy - 2011-11-30, 08:37

Zawias napisał/a:
Z którego roku ten samurajek -ma gniazdo diagnostyczne?


ja mam przy bezpiecznikach , ale też pokazuje mi 12 tke

punix - 2011-12-03, 15:36

Dzisiaj zdechł już całkowicie - nie odpala nawet, jak jest zimny :-(
Profilaktycznie wymieniłem świece, bo nie były już najciekawsze, ale iskra była nawet na starych. Na kablach przebicia też chyba nie ma.
Błędów dalej nie ma.
Po którymś kolejnym nie-odpaleniu wykręciłem świece, wyraźnie czuć zapach benzyny, ale nie wygląda, żeby była zalana.
Ma ktoś może pomysł, co sprawdzać dalej?

Zawias - 2011-12-03, 19:06

Cewka-pisałem już.
punix - 2011-12-03, 20:54

Może się nie znam, ale na mój rozum - cewka odpowiada mi za podanie napięcia na świece, żeby uzyskać iskrę. A iskra jest. Więc dlaczego cewka?
Zawias - 2011-12-03, 21:05

Jeżeli czuć paliwo ...Iskra może być,ale jak cewka pada to nieregularna .Radzę podmienić na próbę.Nie wykluczone też ,że aparat zapłonowy fiksuje.Może być czujnik Hala -silnik na wtrysku.
galaxy - 2011-12-08, 16:37

u mnie na razie się poprawiło , nie wiem czy to było to ale poprawiłem masę przy komputerze . mam go przeniesionego trochę wyżej i nie jest przykręcony do grodzi ... może to to bo dziś jeździłem cały dzień i wczoraj trochę i jest OK, ale jak to mówi mój kolega mechanik w takich sytuacjach ... " mojej babce przed śmiercią też się polepszyło" ;) , więc zobaczymy.




edit: dziś 15-12-2011 już zdechł całkowicie , nie zapala , sprawdziłem ... brak iskry :( ... zakupiłem od razu moduł i cewkę ... jak dojdzie z alledrogo i wymienię to dam znać .

edit2: no i klapa , moduł z cewką przyszedł w takim stanie jak mój ;( , nadal brak iskry ...

edit3: no i sukces ! wszystko było w porządku tylko mi się komputer wypiął ... mogłem sobie iskry szukać ;) . wszystko przez gościa który mi w lato montował snoorkel i przeniósł w inne miejsce komputer , nie dopiął dobrze wtyczki i się wypięła teraz , a ja zdążyłem już dwa komplety cewek i modułów kupić ....


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group