|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Samurai 1.3 wtrysk odpala tylko na 1-2 sekundy.
dragonus24 - 2016-11-28, 17:24 Temat postu: Samurai 1.3 wtrysk odpala tylko na 1-2 sekundy. Hey!
Wrzuciłem do swojego gaźnikowca 1.3 na wtrysku.
Wszystko poskładałem i silnik odpala, ale chodzi 1-2 sekundy i gaśnie.
Nie mam podłączonej sondy, ale doczytałem się, że samuraiowy komp radzi sobie bez tego.
Czy przyczyną może być nie podłączenie licznika?
Czy powinienem szukać czegoś w podciśnieniach i masach?
Z góry dzięki za pomoc, w istniejących tematach nie mogłem znaleźć odpowiedzi.
SamNaSamZSam - 2016-11-28, 22:24
a zasilanie paliwa jakoś sprawdzałeś? Jaką tam pompkę dałeś?
dragonus24 - 2016-11-29, 10:01
Tak, mam zewnętrzną pompkę 4 bar.
Wczoraj trochę kombinowałem-po odpaleniu nawet jak dam mu gazu i wrzucę go na obroty to gaśnie.
Wygląda to jakby komputer odcinał mu zapłon..
szymszym - 2016-11-29, 10:14
dragonus24 napisał/a: | Tak, mam zewnętrzną pompkę 4 bar.
Wczoraj trochę kombinowałem-po odpaleniu nawet jak dam mu gazu i wrzucę go na obroty to gaśnie.
Wygląda to jakby komputer odcinał mu zapłon.. |
Jakiś immobilizer???
dragonus24 - 2016-11-29, 10:22
No właśnie żadnych dodatkowych zabezpieczeń nie ma.
Z silnikiem kupiłem tylko wyciętą wiązkę do samego silnika i zastanawiam się czy czegoś tam nie brakuje.
Ale z drugiej strony wszystko w komorze mam podłączone i odpala i chodzi bardzo ładnie. Tylko za krótko :P
szymszym - 2016-11-29, 10:49
słychać kliknięcie przekażnika jak gaśnie? (to co słychać po przekreceniu stacyjki). Pompa zewnętrzna nadal chodzi jak gaśnie? No bo albo paliwo, albo iskra :)
SamNaSamZSam - 2016-11-29, 12:05
a masz snorkela jakiegoś? Jakiej szmaty w dolocie nie ma? żeby np. na czas remontów się nie napruszyła nie wsadzałeś czegoś?
Ari - 2016-11-29, 12:58
Sprawdź czy pływak w gaźniku się nie zawiesił - podobny objaw kiedyś miałem gdy mój był na gaźniku.
SamNaSamZSam - 2016-11-29, 13:06
Ari napisał/a: | Sprawdź czy pływak w gaźniku się nie zawiesił - podobny objaw kiedyś miałem gdy mój był na gaźniku. |
dragonus24 napisał/a: | Hey!
Wrzuciłem do swojego gaźnikowca 1.3 na wtrysku. |
dragonus24 - 2016-11-29, 13:44
Nie mam żadnego dolotu, wszystko zdjęte. Goły wtrysk.
Pompa cały czas chodzi, przepływ paliwa jest.
Gdy gaśnie nie słychać kliknięcia przekaźnika.
A pływaka nie mam :D
woodek - 2016-11-29, 14:20
Podobny przypadek miał znajomy. Po przeszczepie 1.6 16v auto zapalało i po chwili gasło. Podmiany kompów, sprawdzanie wszystkiego i lipa. Okazało się że uszczelka pod głowicą puściła. Mimo że przed przeszczepem silnik był sprawny. Więc możesz zweryfikować swój i pod tym kątem.
acze - 2016-11-30, 11:08
No dobra, a iskra? Niknie na wszystkich cylindrach naraz? Na wtryskiwaczu sygnał jest?
dragonus24 - 2016-12-07, 13:32
Problem częściowo rozwiązany-tzn. zmieniłem pompe paliwa i dałem grubsze przewody.
Teraz silnik odpala, ale od razu trzyma wysokie obroty ( 2-2,5 tys.) i po paru sekundach pracy chce gasnąć. Wtedy trzeba mu dodać gazu, ale tylko po kilkukrotnym, szybkim wciśnięciu i odpuszczeniu pedału wkręca się na obroty, żeby znowu pochodzić chwile na wysokich obrotach i spróbować zgasnąć.
Jakieś pomysły? Bo mi powoli kończy się motywacja :)
yenko - 2016-12-07, 16:38
2 czy 2,5 tyś obrotów po odpaleniu to normalna sprawa bo tak działa ssanie w naszych autkach. Sprawdź zaworek który się wysuwa aby utrzymać pokrętło od przepustnicy w odpowiedniej pozycji. Druga sprawa sprawdź tps a trzecia sprawa sprawdź ustawienie zapłonu.
No i podmień kompa jak masz możliwość aby sprawdzić czy to nie przez niego.
dragonus24 - 2016-12-30, 17:43
Hey, dalej potrzebuje Waszej pomocy!
Aktualnie sprawa miewa się tak:
Jak odpale silnik(odpala elegancko), chodzi ładnie równo, ale od razu na wysokich obrotach i po 3-4 sekundach pracy gaśnie. Żeby nie zgasł muszę mu dodać gazu, ale nie jednostajnie tylko kilka razy powachlować przepustnicą. I wtedy znowu wkręci się na obroty, pochodzi kilka sekund, obroty zaczną spadać i zgaśnie..
Zmieniałem pompy paliwa, pożyczałem od kolegi czujnik halla, założyłem kompletny inny wtrysk z zaworkami i tps'em i nic. Zawsze te same objawy. Czy może to być problem kompa? Albo czegoś źle/nie podpiętego we wiązce? Wiązkę z silnikiem kupiłem niestety nie kompletną, wyciętą tylko pod sam silnik. Silnik mam nowszego typu z komputerem z 2 niebieskimi gniazdami (końcówka nru 80CGO).
Może ktoś z pomorskiego ma taki komputer i chciałby podłączyć mój na próbe? :)
harus76 - 2017-01-01, 11:08
Sprawdz jeszcze czujnik temp plynu chlodzacego. Mialem taki przypadek ze zalewalo paliwem i gasl, po wymianie czujnika ok. Jak jalowych nie trzyma moze silnik krokowy, czy silnik przpustnicy. Nie wiem jak masz rozwiazane obr jalowe.
bialy bill - 2017-01-02, 17:40
A wszystkie podciśnienia podpięte ?? Nie jest żaden przewód przedziurawiony ?? I może za mocna pompa paliwa i go zalewa ??
Sprawdź jeszcze czy w żadnej kostce nie wypią się pin przy wpinaniu. Ja miałem taki przypadek tylko mi wtedy nie odpalał
yenko - 2017-01-02, 20:21
Za mocna pewnie nie jest. To co nie potrzebne to wróci z powrotem. Ja mam 4 bary i jest ok jak by co.
dragonus24 - 2017-01-30, 17:54
Wszystkie przewody i podciśnienia są w porządku. Paliwo dostaje jak trzeba. W dodatku założyłem inny komputer (tak, te same numery) i co? I nie odpala w ogóle :) A na moim pali jak wcześniej...
Sonic - 2017-01-30, 21:31
Jeśli chcesz sobie podpatrzeć to ja mam 1.3 na wtrysku ale wolałbym nic nie odłączać jak chodzi dobrze :D
ludigtti - 2017-02-07, 14:42
Kolego miałem podobne problemy co Ty, problem był tak trywialny że aż wstyd mi było się przyznać że dopusciłem do tego, podpowiadam może masz to samo:
1) W g13ba przepustnica dogrzewana jest chłodziwem, jak masz go za mało to sie tak bedzie dziać, mi temp nie rosła nie grzał się ale objawy miałem podobne, okazało sie że ucieka przy pompie i wcale go nie mam, wlałem 3L wody i jak ręką odjął ( sprawdził bym najpierw to)
2) Mój mechanik (tzn juz nie mój, bo stwierdziłem że jak ktos ma mi tak to robić to sam to zrobie lepiej pod blokiem) wyjął mi pompe in-line zamontował
ale geniusz nie pomyślał żeby wyjąć starą z baku, wyjąłem z baku dorobiłem smoka, wymieniłem filterki i lata jak dzik !!!!
Zacznij od kontroli Płynu chłodniczego
kostuch - 2017-02-08, 12:49
Płyn chłodniczy nie ma tu najmniejszego znaczenia - silnik powinien chodzić nawet bez płynu i oleju. Co prawda nie za długo
Ja bym zaczął tak:
1. Czy pompa nadal pracuje jak silnik gaśnie (czyli są impulsy z czujnika w aparacie)?
2. Jeżeli tak, to czy do wtryskiwacza dochodzą impulsy?
3. Jeżeli tak, to czy do modułu zapłonowego dochodzą impulsy?
4. Jeżeli tak, to czy impulsy z modułu wracają do komputera?
5. Jeżeli tak, to czy do cewki dochodzą impulsy?
6. Jeżeli tak, to czy z cewki wychodzi wysokie napięcie?
Jak na któreś pytanie odpowiedź brzmi "nie", to masz zlokalizowaną usterkę. Ten silnik naprawdę jest prosty i bez magii.
Do testów 1-5 wystarczy zwykła dioda świecąca na 12v. Do 6 palec
Acha, jako punkt zero, wypnij na próbę filtr przeciwzakłóceniowy (radio noise suppressor).
Dany44 - 2017-02-08, 16:37
kostuch napisał/a: |
Do testów 1-5 wystarczy zwykła dioda świecąca na 12v. Do 6 palec |
Czy stosownie diody jest wymagane ?? półprzewodnictwo itp czy wystarczy zwykła żarówka??
kostuch - 2017-02-08, 17:29
Dany44 napisał/a: | kostuch napisał/a: |
Do testów 1-5 wystarczy zwykła dioda świecąca na 12v. Do 6 palec |
Czy stosownie diody jest wymagane ?? półprzewodnictwo itp czy wystarczy zwykła żarówka?? |
Żarówka ma za dużą bezwładność - nie zobaczysz migania w rytm wtrysku/zapłonu.
Najlepszy jest oczywiście oscyloskop, ale nie każdy ma w garażu (aczkolwiek prosty oscyloskop można mieć już za 20$ - inwestycja momentalnie się zwraca w zaoszczędzonym czasie i niepotrzebnie wymienianych częściach).
Dany44 - 2017-02-08, 19:46
kostuch napisał/a: | (aczkolwiek prosty oscyloskop można mieć już za 20$ - inwestycja momentalnie się zwraca w zaoszczędzonym czasie i niepotrzebnie wymienianych częściach). |
Zapodaj jakiegoś linka chętnie takie urządzenie nabędę.
kostuch - 2017-02-09, 08:33
Dany44 napisał/a: | kostuch napisał/a: | (aczkolwiek prosty oscyloskop można mieć już za 20$ - inwestycja momentalnie się zwraca w zaoszczędzonym czasie i niepotrzebnie wymienianych częściach). |
Zapodaj jakiegoś linka chętnie takie urządzenie nabędę. |
http://www.ebay.com/itm/D...U0AAOSwz2lXDKch
Na allegro też kupisz. Generalnie szukaj "DSO138".
Taki mam do "zastosowań przenośnych" i jestem zadowolony. Możesz też zagadnąć o opinię szymszyma
Jak masz lęki przed lutowaniem, to można kupić już zmontowane.
Ostatecznie mogę też rozstać się ze swoim, bo mam inne.
szymszym - 2017-02-09, 10:35
kostuch napisał/a: |
Możesz też zagadnąć o opinię szymszyma
|
tak tak, doskonały sprzęt!
(ciiiiiii, nikt przecież nie wie, że jeszcze nie zlotowałem :))
ludigtti - 2017-03-10, 15:28
[quote="kostuch"]Płyn chłodniczy nie ma tu najmniejszego znaczenia - silnik powinien chodzić nawet bez płynu i oleju. Co prawda nie za długo
za nic się z Tobą nie zgodze, spuść z g13ba całe chłodziwo i go odpal, zobaczysz co się stanie, też tak myślałem i jest dobrze teraz
kostuch - 2017-03-12, 01:08
[quote="ludigtti"] kostuch napisał/a: | Płyn chłodniczy nie ma tu najmniejszego znaczenia - silnik powinien chodzić nawet bez płynu i oleju. Co prawda nie za długo
za nic się z Tobą nie zgodze, spuść z g13ba całe chłodziwo i go odpal, zobaczysz co się stanie, też tak myślałem i jest dobrze teraz |
A masz na to jakieś uzasadnienie, czy po prostu Twój silnik nie działa bez chłodziwa?
|
|