|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Problem z grzaniem się silnika
mateusz4442 - 2011-06-19, 12:18 Temat postu: Problem z grzaniem się silnika Jestem posiadaczem samuraia z silnikiem citroenowskim z poloneza wraz ze skrzynią, problemem jest to że się strasznie grzeje. Wsadzona jest chłodnica z Żuka, co zrobić żeby pozbyć się problemu? Liczę na pomoc.
albert - 2011-06-19, 15:03
kilka pytan
- po pierwsze wkladasz oryginalny od samuraia czujnik tylko musisz dotoczyc przejsciowke
- jaka temperature ma czujnik wentylatora
- czy wogóle masz wentylator
- chlodnica zuka od jakiego silnika(pojenosc)
- jak wysoko masz zbiornik wyrównawczy do chlodnicy
narazie starczy
joj - 2011-06-19, 20:43
Po pierwsze to zwykłe Witam by się przydało, bo to nie tylko forum jednego zapytania, uzyskania odpowiedzi i olania Towarzystwa , ale coś więcej. Taka mała rodzinka
A po drugie grzeje się jest mało precyzyjnym zapytaniem. Podaj szczegóły. Jak to wygląda dokładnie, kiedy się to dzieje, czy było od poczatku,czy powstało z czasem, itp.
Pozdrawiam.
ilio - 2011-06-19, 22:18
faktycznie silnik szybko się grzeje , mam to u siebie
sprawdz i napisz :
termostat
czujnik temperatury
zmierz temperaturę płynu w chłodnicy
jesli masz oryginalny czujnik z silnika diesla to nie pasuje do deski suzuki
albert - 2011-06-19, 23:31
ilio jakby termostat walnal to by bylo odwrotnie-szlo duzym obiegiem i by byl niedogrzany
wojtassj - 2011-06-20, 12:27
U mnie też silnik się grzeje ale przy włączonych światłach. Jazda bez świateł, wskaźnik temp waha się w okolicach 3/4 skali. Włącze światła, wskaźnik jest na maxa. Alternator mam oryginalny z suzuki. Czujnik temp cieczy też z suzuki tyle, że z przejściówką.
Dotyczy to upalnych dni, gdy jest chłodniej jest lepiej
Jestem w trakcie montażu świateł do jazdy dziennej led i mam nadzieje, że problem ustąpi. Zawsze to będzie 8W a nie ponad 100W.
albert - 2011-06-20, 16:37
wojtass , wyłacz światła
masz dobra latarke z dioda
ilio - 2011-06-20, 17:59
tak to jest jak się zostawia orginalną chłodnicę suzuki do silnika diesela VW
chłodnica z benzyny ma mniejszy wydatek cieplny
ogłaszam konkurs : kto pierwszy po SWAPIE przegrzeje silnik :)
[ Dodano: 2011-06-20, 18:00 ]
albert napisał/a: | ilio jakby termostat walnal to by bylo odwrotnie-szlo duzym obiegiem i by byl niedogrzany |
albecik termostat jak walnie to albo jest otwarty wiecznie albo zamknięty wiecznie
albert - 2011-06-20, 18:45
masz racje moze sie zawiesic lub zamknac i jest do wyrzucenia. Wydaje mi sie ze to nie jest jednak przyczyna grzania auta. Normalna sprawa ze termostat sie zalacza i przelacza obieg wody i to jest wiadomo sprawa gdy auto sie zagrzeje i przeciez w tych warunkach powinien chodzic normalnie. Gdyby to bylo przyczyna to kazde ayto po zadzialaniu termostatu by sie grzało, a tak nie jest.
Wiec strzelałbym w co innego, lecz moge sie oczywiscie mylic
chyba czekac na autora watku i kilka informacji wiecej
ilio - 2011-06-20, 19:13
albert napisał/a: | masz racje moze sie zawiesic lub zamknac i jest do wyrzucenia. Wydaje mi sie ze to nie jest jednak przyczyna grzania auta. Normalna sprawa ze termostat sie zalacza i przelacza obieg wody i to jest wiadomo sprawa gdy auto sie zagrzeje i przeciez w tych warunkach powinien chodzic normalnie. Gdyby to bylo przyczyna to kazde ayto po zadzialaniu termostatu by sie grzało, a tak nie jest.
Wiec strzelałbym w co innego, lecz moge sie oczywiscie mylic
chyba czekac na autora watku i kilka informacji wiecej |
silnik to grzałka a układ chłodzenia to szklanka z wodą , na chłopski rozum
im mniejsza szklanka a większa grzałka to chyba woda sie szybciej zagrzeje
joj - 2011-06-20, 21:03
Autor chyba poszedł szukać pomocy na forum Citroena i to jest najlepsze rozwiązanie Dlaczego chłodnica od żuka, jak mogła być od C15...? Tak jak w oryginale...
Tu raczej będzie termostat, ale po co gdybać, skoro pytanie zadane w sposób niedokładny...
ilio - 2011-06-20, 21:44
joj napisał/a: | Autor chyba poszedł szukać pomocy na forum Citroena i to jest najlepsze rozwiązanie Dlaczego chłodnica od żuka, jak mogła być od C15...? Tak jak w oryginale...
Tu raczej będzie termostat, ale po co gdybać, skoro pytanie zadane w sposób niedokładny... |
lepsza jest z poloneza trucka diesla duża i gruba , reszta to półśrodki
joj - 2011-06-20, 22:03
silnik w polonezie pochodzi z C-15, więc jaka Polonezowa lepsza? Kto jak kto, ale producent silnika lepiej wie jaka chłodnica jest dobra...
ilio - 2011-06-20, 22:13
joj napisał/a: | silnik w polonezie pochodzi z C-15, więc jaka Polonezowa lepsza? Kto jak kto, ale producent silnika lepiej wie jaka chłodnica jest dobra... |
i powiedz mi jeszcze że C15 waży tyle co Polonez truck i masa pojazdu nie ma żadnego znaczenia w kwestii obciążenia silnika
http://www.info-gol.com.p...olonez-1.6.html
wojtassj - 2011-06-20, 22:57
A kto powiedział, że zostawiłem oryginalną chłodnicę?????????????
Na tej z suzuki to już dawno przyczyniłbym się do ocieplenia klimatu.
Chłodnicę mam miedziano-mosiężną z taunusa 2.8 V6 coś takiego jak na foto:
joj - 2011-06-20, 23:04
ilio, a ile waży Samurai? tyle co Polonez Truck, czy tyle co C-15???
punix - 2011-06-21, 01:50
Waży mniej, ale z drugiej strony dochodzą większe koła, błoto zamiast asfaltu i żyłowanie silnika na niskim biegu - przynajmniej w terenie
joj - 2011-06-21, 12:20
punix napisał/a: | żyłowanie silnika na niskim biegu |
a to przepraszam, ja mojemu w dupę nie dawałem, ale skoro ktoś montuje Diesla do upalania w terenie, to popełnia największy życiowy błąd
punix - 2011-06-21, 12:38
Zawsze miałem wrażenie, że swapy w samuraiu robią właśnie ci, którzy upalają w terenie, do zwyczajnej jazdy najczęściej zostaje 1,3
joj - 2011-06-21, 12:50
ale do Swapa dajesz mocny silnik, a nie płaczącego diesielka o mocy takiej samej jak 1.3...
wojtassj - 2011-06-21, 13:42
Po to robi się SWAPA, żeby właśnie zastąpić to piłowanie silnika benzynowego w terenie na rzecz spokojnego klekotania
Tam gdzie benzynę trzeba było piłować tam dieselkiem prawie bez gazu przejedziesz
Poprzednio w tym terenie co jeździłem i musiałem piłować gaźnika, żeby przejechać to spalałem ok 20l benzyny, teraz w tym samym terenie spokojnie 5l oleju napędowego wystarcza
albert - 2011-06-21, 13:44
joj a ty jezdzisz na placzacym benzyniaczku 1.3?
wojtass- 5l?
ilio - 2011-06-21, 15:13
joj napisał/a: | ale do Swapa dajesz mocny silnik, a nie płaczącego diesielka o mocy takiej samej jak 1.3... |
poczekaj smyku i poszukaj mocnych swapów na allegro z pouwalanymi półosiami
albert - 2011-06-21, 15:40
ze ma tyle samo koni-to dobrze, wiadomoz, ze teoretycznie wszystko powinno chodzic bez obrywania czegokolwiek. Co z tego, ze wrzucisz wiecej konikow jak trzeba modyfikowac pozostałość. Skoro starcza silnik 1.3, tym bardziej z innym(lepszym ) momentem obrotowym bedzie sprawdzal sie dieselek- i co wojtass pisal-spalanie to bajka
ilio wie co mówi
smyku jeden
ilio - 2011-06-21, 16:50
albert napisał/a: | ze ma tyle samo koni-to dobrze, wiadomoz, ze teoretycznie wszystko powinno chodzic bez obrywania czegokolwiek. Co z tego, ze wrzucisz wiecej konikow jak trzeba modyfikowac pozostałość. Skoro starcza silnik 1.3, tym bardziej z innym(lepszym ) momentem obrotowym bedzie sprawdzal sie dieselek- i co wojtass pisal-spalanie to bajka
ilio wie co mówi
smyku jeden |
albert bracie wiesz co mówisz
patrząc na Sj i Samuraia historycznie to żaden seryjny silnik nie miał więcej niż 90 KM a silniki mocniejsze były hamowane .
Cała walka to ten samochodzik to jego masa, ma być lekki jak piórko
Wynika to z delikatniej konstrukcji Samuraja który nie potrzebuje dużej mocy do jazdy w terenie .
Brak mocy nadrabiany jest zmianą przełożeń w reduktorze i małymi kółeczkami 205/70R15.
Jesli to co napisałem wydaje się być bzdurą polecam montaż mocniej benzyny przynajmniej 136Km
np. Omega 2.0 16V ze skrzynią i założenie dużych kół np. 31"
ciekawe gdzie się --- podzieje moment obrotowy na odcinku koło zamachowe - sprzęgło - krzyżak wału -reduktor - krzyżak - gruszka mostu - półoś - przegub - koło ?
tyle wstępu
punix - 2011-06-21, 17:17
Tak z ciekawości - który silnik miał 90KM?
Zawsze mi się wydawało, że najmocniejsze były wersje z końca produkcji z silnikiem z jimniego (80-80KM).
ilio - 2011-06-21, 17:38
punix napisał/a: | Tak z ciekawości - który silnik miał 90KM?
Zawsze mi się wydawało, że najmocniejsze były wersje z końca produkcji z silnikiem z jimniego (80-80KM). |
W Samuraiu
1905cm TD - 63KM od PSA orginalnie 90 KM
i
1870cm D - 64KM od Renault
wojtassj - 2011-06-21, 21:26
Ludzie....
czy już każdy post na tym forum musi się kończyć nie dość że odbiegnięciem od tematu to jeszcze kłótnią???
temat "grzanie silnika" a koledzy piszą o włosach na klacie...żenada.
Szkoda ludzi którzy znają się na rzeczy ale niestety na tym forum nie ma dla nich miejsca...
Dobrze, że zakładają swoje fora..
albert - 2011-06-21, 23:41
ilio daj na luz, wiadomo masa to zaleta, ale kto np w terenie jezdzi na wspomnianych przez ciebie oponach 205/70,chyba ze zobaczyc jak marchewka rosnie na ogródku
daj benzyniaka 136 i urywaj polosie po 2 wyjezdzie, no chyba ze wzmocnisz je ale to nastepna przeróbka
zeby nie mącic- kazdy ma swój rozum i zrobi jak uwaza. Zalozylem dieselka bo wiem co sami111 robi tym silniczkiem w terenie, gdzie seryjne autka zostaja w tyle. To moja ocena i nie zamierzam sie kłocic, Twoja opinia moze byc inna i oto chodzi. Byloby nudno zeby kazdy z kazdym sie zgadzal
5 l w terenie to rzeczywiscie malo ale spokojnie 8-max 9, wiecej nie wezmie
ilio pije browara za Twoje zdrowie
joj - 2011-06-22, 00:32
albert napisał/a: | 5 l w terenie to rzeczywiscie malo ale spokojnie 8-max 9, wiecej nie wezmie
| a widzisz , i o to mi chodziło... każdy czasami bajki tu powiada, a inni wtajemniczeni to powielają i legendy rosną w siłę.
Szczególnie popularnym staje się wkładanie słów w czyjeś usta, mówicie coś o benzyniakach rzędu 100KW, a czy ja użyłem takiego określenia? Więc po co ta dyskusja. Na 1.3 od Swifta 66KW daje radę i to wystarcza na spokojną jazdę po terenie, mocniejszy silnik? To nie znaczy, że ma to być V6, ale ze spokojnym kierowcą i to da radę.
ktoś rzucił denne pytanie, niesprecyzowane, a stado wygłodniałych na punkcie "niesienia pomocy" wilków rzuciło się do boju o to kto odgadnie przyczynę czegoś co co nie zostało nawet objaśnione.
Czy uważacie, że zgadywanki typu, tototo i jeszcze to, albo wszystko, pomogą? Takie licytacje możecie prowadzić przecież na offtopie. Mnie to bawi dlatego dałem wam podwaliny do zejścia z linii tematu.
A apropos tych chłodnic: ta z Poloneza ma średnicę kanalików prawie dwa razy mniejszą od oryginalnej montowanej w 1.9TD Samuraia, więc chłodnica C-15 o kanalikach pośrednich między obydwoma da radę i temperatura będzie optymalna, zważywszy, że powierzchnie wymiany są niemal jednakowe.
Dobra, idę uczesać włosy na klacie i luli. Buziaki dla pomagających inaczej
tytus - 2011-06-22, 10:09
dla was majstry to osobny temat trzeba stworzyć nie oftopować bo nowy się przestraszył i boi się pisać
albert - 2011-06-22, 10:27
chlodnice oryginalna z poloneza to raczej nie wlozysz do samca bez przeróbekz racji swoich gabarytow, ja wlozylem od peugota 1.9d i pasuje idealnie. W chwili obecnej poza niezbyt precyzyjnym wskaznikiem- wentylator nie włacza mi sie podczas jazdy na czarnym wogóle, tylko jak wjezdzam w teren, ale po pierwsze mam czujnik wentylatora w przedziale 77-82 stopnie, po drugie mam reczny wlacznik na 2 wentylator w razie W, po trzecie w terenie to musi sie właczyc. Polecam wiec tą chlodnice.
A my tu tak gadamy i gadamy a wlasciciela watku nie ma..
propozycja- nie piszemy nic , póki mistrz szpadli i patelni nie odpisze
bo to pewno kucharz i obiera ziemniaki caly dzień...
tytus przynajmniej dbamy o twoje zdrowie i dostarczamy codzienne porcje zdrowego smiechu...
joj - 2011-06-22, 14:32
albert napisał/a: | chlodnice oryginalna z poloneza to raczej nie wlozysz do samca ... my tu tak gadamy i gadamy a wlasciciela watku nie ma..
propozycja- nie piszemy nic , póki ... nie odpisze ... |
miło mi, że po tak długiej dyskusji doszliśmy do wspólnego konsensusu, tylko dlaczego tak późno...
Tytus, jedna prośba: Skasuj to słowo: "---" napisane przez ilio, bo wyrażasz tym samym aprobatę niekulturalnego stylu pisania na forum...
tytus - 2011-06-22, 16:31
nie dopatrzyłem wcześniej
ilio - 2011-06-22, 17:54
no panowie do roboty
chłodnica z poloneza owszem pasuje ale trzeba wyciąć przedni pas
ale pasuje chłodnica z pierwszych polonezów i 125p
uroczyście ślubuje nie używać słów powszechnie uważanych za obelżywe a w szczególności z błędami rażąco ortograficznymi
albert - 2011-06-23, 12:11
ilio ja na twoim miejscu bym nie slubowal, wszak jesteś wyrywny i moze cos sie wyrwie
ilio - 2011-06-23, 15:39
albert napisał/a: | ilio ja na twoim miejscu bym nie slubowal, wszak jesteś wyrywny i moze cos sie wyrwie |
się wie , grzeczny będę
|
|