Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - BMW 1.8 IS 140 KM kaganiec i poduszki od fiesty?

amplexus - 2017-02-16, 16:35
Temat postu: BMW 1.8 IS 140 KM kaganiec i poduszki od fiesty?
Witam.
Od dłuższego czasu borykam się z problemem reduktora.
Mam 31 cali,At opona, lekka felga wały wszystkie wzmocnione.Mosty seria suka 1.3
Seryjne gumy pękają co jakiś czas, ostatnio rozerwało przykręcaną belkę do reduktora tą do 2 gum.
Czy zakładając kaganiec i mocniejsze poduszki nie wpłynę na znaczące skrócenie żywotności reduktora?
Widzę również , że naprężenia mogły wynikać ze złego umiejscowienia reduktora.Po tym jak się 3 z 4 śrub odkręciły od belki reduktora,jadąc na jednej śrubie oraz kilku pasach mocujących zaczął działać właściwie-bez oporów-na wszystkich śrubach ciężko chodził.
ssamurai
Pozdro

DUŻY - 2017-02-16, 17:04

kanapka z poliuretanów i śruby 8.8 na przelot. Oczywiście przy tej mocy kaganiec to mus.
bulimierz - 2017-02-16, 17:50

Duży, a dlaczego nie na sztywno?
Przecież kanapka skrecona i tak beton daje w rezultacie.
Ja już wiele reduktorow przykrecilem i jeden wybuchł na zawodach, bo na kaganiec klient się sępił, ale jeszcze nigdy mi reduktora nie wyrwało. Pan Andrzej kazał założyć poduszki poliuretanowe, na zamówienie, żółte, cacy, super.... i dupa, szlag trafił szybciej niż te ze skody.
Może dystans, coby natarcia wałów nie spaprac i na sztywno ;-)

amplexus - 2017-02-16, 18:24

Hej. Nie wiem czy dobrze rozumiem, przykręcić reduktor bezpośrednio do ramy?
Widziałem że w stanach za 800$ wzmocniona obudowe reduktora mają :roll:
o takie coś chodzi?

Zawias - 2017-02-16, 19:55

Trochę inna obudowa - mocny odlew z alu -tu są łapy.
pacmano - 2017-02-17, 06:52
Temat postu: Re: BMW 1.8 IS 140 KM kaganiec i poduszki od fiesty?
amplexus napisał/a:
Witam.
Czy zakładając kaganiec i mocniejsze poduszki nie wpłynę na znaczące skrócenie żywotności reduktora?
Pozdro


Kaganiec to nic innego jak obudowa ktora zabezpiecza przed ruszaniem sie reduktora. To w jaki sposob mialoby to skracac zywotnosc ? Natomiast przy 1.8IS tak czy siak trzeba sie liczyc ze ten "zboj" moze mu w koncu dac rade. U innych szybciej a u innych wolniej :mrgreen:

bulimierz - 2017-02-17, 08:31

Cytat:
Kaganiec to nic innego jak obudowa ktora zabezpiecza przed ruszaniem sie reduktora.

A dokładnie przed pęknięciem korpusu od naprężeń , obudowa ustala wałki na miejscu, podczas dużych obciążeń wałki są rozpychane, co wynika z zarysu poszczególnych uzębień, kaganiec ma to dodatkowo usztywnić.
I tak jak Pacmano napisał, kaganiec musi być, chyba że IS w środku, a suka na parkingu przed szkołą tudzież kościołem, a nigdy w błocie.

egon - 2017-02-17, 08:34

Tak jak napisał pacmano ,reduktor samuraja był opracowany do silnika o o płowe słabszego od BMW is ,kaganiec coś tam pomaga ale nie gwarantuje całkowicie że reduktor nie rozwali się , jak nie pójdzie obudowa to zmielisz tryby w środku . Jak bym miał wkładać 1,8 is to z reduktorem od vitary 2,0 lub v6.
Zawias - 2017-02-17, 08:51

Jak o reduktor samuraia dbamy,to wytrzyma 200KM.
bulimierz - 2017-02-17, 09:02

Zawias napisał/a:
Jak o reduktor samuraia dbamy,to wytrzyma 200KM.

Bez szans na seryjnym. Mówisz o asfalcie i bez żadnych szaleństw z małymi wąskimi kółkami, czy tak?

amplexus - 2017-02-17, 12:22

Żeby nie było wątpliwości- jak jadę w podróż to delikatnie używam sprzętu i praktycznie na tym co jest seryjnym przejechał 2 tys km-ok guma urwana i łapa spawana ale to nie jest wielka awaria:D
Normalnie jadąc na okoliczny poligon doświadczalnym jest tłuczony ile fabryka da:D nim dojedzie do terenu już idzie do odciny tratatatata:D masakra
Wolę, żeby coś się urwało blisko domu, niż gdzieś daleko...
No właśnie tego się boję, że teraz wzmocnie mocowania, a reduktor się w środku zmieli... no ale jak pisałem- ma to być pancerne, auto ma palić gume na asfalcie i być niezniszczalne :D

Dużo jest roboty z wsadzeniem reduktora od vitary?a jak z przełożeniami względem 1.3?

Didymos - 2017-02-17, 14:05

Vitara ma przedni napęd na łańcuchu, jak samurai nie wytrzyma, to vitara tym bardziej.
Poza tym reduktor jest przykręcony do skrzyni i ma nieciekawe (tj. szybkie) przełożenia.

DUŻY - 2017-02-19, 13:35

Widział tu ktoś z polemizujących rozwalone tryby bez pękniętej obudowy? Nie mówię o przypadku nieosiowego wykonania 4.16 gdzie po 3 wyjazdach zębatkami można się golić. Jak tak to może jakieś zdjęcia? Chyba że znajomy znajomego kumpla słyszał od kogoś po 6tym piwie w garażu.....

@bulimierz
kanapka z poliuretanów (2 poliuretany na jedną śrubę) nie jest na beton (jak jej na beton nie skręcisz). Ja mam kanapkę z 75Sha i przy mocnych szarpnięciach (strzały ze sprzęgła, akcje kinetykowe) czuć po gajdze że reduktor coś chodzi. Oczywiście łapy do ramy też wzmocniłem zawczasu :mrgreen:

amplexus - 2017-02-28, 16:28

Czyli z tego co wnioskuje najepiej przymocowac reduktor na "kanapke"z poliuretanow,kaganiec na reduktor i wzmocnic lapy od rany?
No i modlitwa zeby reduktor to wytrzymal:)

bulimierz - 2017-02-28, 18:11

No coś w tym stylu :mrgreen:
Starscream - 2017-02-28, 19:19

To jest tak jak kiedys wsadziłem silnik fiata regaty do fiata 125 pierwsze wywaliło wał potem most a na końcu skrzynie. Wg mnie taka modyfikacja to silnik komplet skrzynia bmw. Reduktor np robur a mosty patrol. Wtedy to uciągnie
rumun - 2017-02-28, 19:47

Star, wtedy silnik bedzie za slaby
amplexus - 2017-02-28, 22:02

Mostow suki nie zmienie ze wzgledu na wage i przeswit..
Reduktor poki co idzie w kaganiec i zobaczymy co bedzie..
A tak z ciekawosci jak z przelozeniami w tym reduktorze od gaza?robour-pierwsze slysze takie rozwiazanie..czyli pancerna technologia z z ZSRR?:)

Zawias - 2017-02-28, 22:10

Ciężki i głośny.
Starscream - 2017-02-28, 22:46

Nie będzie za słaby. Reduktor robura nie jest duży. Ale jest pancerny. Jak zaczniesz używać 140KM z polotem rozwalisz reduktor. Przecież reduktor samuraja to licha konstrukcja.
Ja w kanciaku miałem 130KM i długo nie cieszyłem się tym.
Jeszcze myślałem o reduktorze z nivy bo zalega mi w robocie i wczoraj go oglądałem on ma centralny mechanizm różnicowy i to jest nie ciekawe ale wygląda solidnie

bulimierz - 2017-02-28, 22:57

Star, bój się Boga. Nie jest ciężki??
Toż to kloc na 40 do 50 kg, i nie jest ciężki?
To co dla Ciebie jest ciężkie, skrzynia ze zwolnicami z jakiegoś hardmotherfucker bydle-ciagnika, czy jeszcze nie?
Normalnie Wariot :mrgreen:

Didymos - 2017-03-01, 10:39

Reduktor od robura ma nieciekawe przełożenia - wysokie 1:1, niskie ~1,8:1, trzeba do tego wolniejszych mostów, kulturę pracy pomijam, za to zdarzają się wersje z fabrycznym pto.
Reduktor nivy ma jedną poważną wadę - wyjście na mosty jest po lewej stronie, a nie po prawej, jak w samcu, trzeba by się jeszcze narzeźbić z obracaniem mostów albo obrócić reduktor i przerobić sterowanie.

Starscream - 2017-03-01, 16:38

Opowiadacie :mrgreen: Robur to jest mini reduktor. Samurajowy czy w ogóle można nazwać reduktorem.kiedys do samoroba go wstawił znajomy i rozwaliło przy silniku z 330. To jest delikatne i tyle w temacie., główny wałek jak trzonek z miotły.Akurat w samochodach nie mam praktyki dużej. Natomiast zrobiłem 3 traktory w różnych opcjach, i wiem co potrafi duży silnik z reduktorem czy skrzynią zrobić.Nikt nie stosuje podzespołów z samuraja do takich konstrukcji bo są zwyczajnie liche. Choć mnie tego nie wypada mówić
Didymos - 2017-03-01, 19:28

To działa w obie strony - nikt nie stosuje do samuraia napędów z traktorów i ciężarówek, bo są zwyczajnie za ciężkie :mrgreen:
rumun - 2017-03-01, 20:10

Oooo to to didymos :-)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group