|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Jaki olej najlepszy do silnika ??
Suzuka 4x4 - 2011-07-01, 09:22 Temat postu: Jaki olej najlepszy do silnika ?? ma byś 10W40 pół syntetyk czy 15W40
jeżu - 2011-07-01, 11:31
Raczej półsyntetyk 10W40, chociaż przy obecnej temperaturze to i 15W40 może być.
albert - 2011-07-01, 11:46
nie do konca rozumiem pytanie
jesli lany byl polsyntetyk wczesniej -nie dajemy syntetyka bo wszystko wyplucze i bedzie ci rzygal olejem
mozna znizac klase lepkosci ale nie mozna isc w druga strone czyli od mineralnego do syntetyka
mineralny daje sie na koniec
punix - 2011-07-01, 12:27
Jak kupiłem swojego jeździł na mineralnym, miał lekkie wycieki spod pokrywy zaworów i aparatu zapłonowego - zalałem go półsyntetykiem i nie zauważyłem jakiegoś szybszego ubytku oleju. A wymiana uszczelek rozwiązała problem wycieków całkowicie - pomimo zmiany mineralny->półsyntetyk.
apex - 2011-07-03, 13:58
Ja nalałem do samca półsyntetyka 10W40, jest teraz niezła promocja na olej GM
kamilooo - 2011-07-03, 15:50
ja leje minerała jakies GM chyba, bo kto myslał w 88 roku i oleju połsyntetycznym hehe:D
albert - 2011-07-03, 16:23
pisze jak powinno sie robic, jak kto robi jego sprawa
kamilooo - 2011-07-03, 19:23
kolego albert popatrz na temat"jaki olej najlepszy do silnika"?
moja odpowiedz to minerał czy czegos nie rozumiesz ze sie czepiasz?
albert - 2011-07-03, 21:16
kamiloo poczytaj troche a bedziesz wiedzial, ze najlepszy nie oznacza najdrozszy czy lanie oleju innej lepkosci niz juz jest w silniku, lac mozesz co chcesz nawet miód z trocinami-bedzie cicho...
, zrobisz jak chcesz, bez czepiania
Suzuka 4x4 - 2011-07-05, 20:55
Ja mam na półsyntetyk nalany 15W40 i nic się nie dzieje i nie stanie , jak bym zalał na odwrót to bym już miał po silniku
joj - 2011-07-08, 12:24
pamiętam, że po podniesieniu maski w moim była oryginalna japońska naklejka z rodzajem oleju jaki używać i jak się zdziwiłem, gdy podane były wymieniać co 5tys km, ale nie pamiętam jaki to miał byc olej, ale chyba gęsty..., bo do dziś pamiętam, że był inny niż wszystkie zapis...
slavok - 2011-07-22, 16:30
jeżeli silnik jest w dobrym stanie to lepkość stosuje się w zależności do temp. pracy.
jeździłem na 15w40, od roku jeżdżę na 10w40 i moim zdaniem silnik lepiej pracuje na 10w zwłaszcza w zimie, 15w jest trochę zbyt gęsty do tego silnika - piszemy o 1.3, słyszałem też, że te silniki nie lubią się z mineralnymi olejkami 15w i czasami lubi się coś przytrzeć.
Buniek85 - 2011-08-07, 16:49 Temat postu: olej do silnika 1.3 witam jutro kupuje samuraja(santane) z silnikiem 1.3 na gazniku, odrazu chcem wymienic olej w silniku oraz plyn chlodniczy i mam pytanka
jaki olej zalac, niewiem co jest nalane teraz, ile oleju wchodzi
ile wchodzi plynu chlodniczego do okladu i jaki najlepiej kupic
Maverick - 2011-08-07, 16:57
Kolego, witam Cię serdecznie na forum.
Zacznij od przywitalni i przywitaj się z pozostałymi forumowiczami.
Tematy olejów, ilości itd przerabiane już wcześniej. Użyj "szukaj".
Buniek85 - 2011-08-07, 17:24
Maverick napisał/a: | Kolego, witam Cię serdecznie na forum.
Zacznij od przywitalni i przywitaj się z pozostałymi forumowiczami.
Tematy olejów, ilości itd przerabiane już wcześniej. Użyj "szukaj". |
jakos nie znalazlem konkretnej odpowiedzi w szukajce
Yabu - 2011-08-07, 17:45
"Szukajcie, a znajdziecie" mówi pismo święte.
Tutaj masz link do tego czego szukasz: http://samurai.org.pl/viewtopic.php?p=1094#1094
Death1985 - 2011-08-07, 17:53
No wiesz roznie wlewaja wiesz no ja mam na wtrysku i mam pol sytetyk czyli (10W40) okolo 4 litrow oleju ale wez 5 litrow na male dolewki wiesz ja nalewam maksa na wskazniku od bagneta z oleju no bo Suka to sie podjerzdza pod duzy katy albo wychyly i lepiej miec full ty mozesz miec albo pol sytetyk lub tez mineral czyli (15W40) musial bys sie dowiedziec co wlewali do slinika ale tak na 90% pol sytetyk czyli ten co ja a wody do chlodnicy wchodzi prawie 5 litrow
POzdro i mam nadzieje ze pomoglem ci w tej kwesti
Buniek85 - 2011-08-07, 18:34
a jak rozpoznac jaki olej jest w opakowaniu???
tak mozna rozpoznac najlatwiej ??
syntetyki 0W i 5W
półsyntetyki 10W
mineralne 15W
joj - 2011-08-07, 18:47
Death1985 napisał/a: | ..a wody do chlodnicy wchodzi prawie 5 litrow... |
gratuluję rozsądku przy doborze płynu
[ Dodano: 2011-08-07, 19:02 ]
Buniek85 napisał/a: | a jak rozpoznac jaki olej jest w opakowaniu??? |
10W40 półsyntetyk, 15W40 mineralny - to zawsze jest podane na pudełku,
to jaki olej jest w silniku wie tylko posiadacz poprzedni, bo nie ma tu reguły! syntetyk leje się np w dieslach nawet do 500000km jeśli są to silniki nowoczesne TDi i nie biorą oleju, a laski popychaczy wymagają rzadkiego oleju.
A w benzynach podobnie, im bardziej skomplikowana konstrukcja, tym olej powinien być rzadszy.
Niestyty silnik w Samuraiu nie nalezy do cudów techniki i już powyżej 100000km jest lany półsyntetyk, a bywa, że już przy 200000km mineralny, twój Samurai, to zapewne Szwab? tam lubią lać 10W40, ale nie ma reguły!
Pamiętaj, jeśli zalejesz olej rzadszy w miejsce gęstego (10W40 w miejsce 15w40) to zamiast pomóc zaszkodzisz silnikowi zamiast mu pomóc!
kolejność wymian oleju idzie od syntetyka do minerału, a nigdy odwrotnie, dlatego spytaj właściciela, albo poszukaj kartki z wymiany oleju, chyba, że sprowadzone auto, to wtedy pewnie wyrzucona, aby nie był znany przebieg ( 5 cyfr tylko).
powodzenia!
Buniek85 - 2011-08-09, 15:32
poprzedni własciciel Hiszpan oznajmil ze byl zalewany olej 20w40 tak mu zawsze wlewali na warsztacie, przebieg mam ponad 99tys udokumentowany
i co ja mam teraz nalac ??
albert - 2011-08-09, 15:56
jesli tak mowi, to bym wlal obojetnie jakiej firmy ten sam olej o tej samaj klasie lepkosci, czyli 20w-40
krotko mowiac wlej olej mineralny obojetnie jaki ( 20w-40) i wymieniaj co 10 000 km
20w-40 jest to wielosezonowy olej silnikowy, mineralny
przykladowo- http://autogp.pl/orlen-oi...y-5l-p-111.html
Buniek85 - 2011-08-09, 16:26
dzieki za szybka odpowiedz w takim razie trzeba cos zakupic niebawem
[ Dodano: 2011-08-09, 16:31 ]
a czym rozni sie 20w40 od 20w50 pytam gdzyz nie znalazlem w sklepie internetowym w hiszpanii oleju 20w40
[ Dodano: 2011-08-09, 16:33 ]
a moze poprzedni sie pomylil i powiedzial 20w40 a chodzilo mu o 20w50 juz zglupialem
joj - 2011-08-09, 17:33
Według przyjętych norm SAE lepkość oleju oznaczają liczby od 0 do 60, przy czym 6-stopniowa skala „W” (zima) od 0W do 25W określa, przy jakiej temperaturze lepkość zmienia się na tyle, że olej gęstnieje do takiego stanu, kiedy uruchomienie silnika staje się niemożliwe.
W praktyce przedstawia się to się to następująco:
- dla klasy lepkości 0W, temperatura ta wynosi - 30°C do - 35°C,
- 5W - 25 do - 30°C,
- 10W - 20 do - 25°C,
- 15W - 15°C do - 20°C,
- 20W - 10°C do - 15°C,
- 25W - od -10°C do 0°C.
Drugi człon skali (skala 5 stopniowa, 20, 30, 40, 50 i 60) określa „wytrzymałość oleju”, czyli zachowania wszystkich właściwości w zakresie wysokich temperatur, czyli 100°C i 150°C.
punix - 2011-08-09, 19:51
Sorry za offtop na wstępie
Ale tak mnie naszło po tym wykazie: jakich olei używają poniżej tych -35, bo i w takich temperaturach też samochody jeżdżą? Czy wtedy to już tylko ognisko pod silnikiem zostaje?
slavok - 2011-08-09, 21:30
20w40 to trochę dramat dla tego silnika w naszych warunkach-polska to nie afryka, w zimie może być problem ze smarowaniem góry silnika przy takim oleju.
pasuje ściągnąć pokrywę zaworów i ocenić stan tego wszystkiego jak już będą czarne naloty na elementach to racja może być problem, natomiast jak jest ładnie czysto bez nalotów to moim zdaniem można lać jakiś półsyntetyk 10w... ja zrobiłem taką przesiadkę z 15w40 i nic się nie dzieje złego.
Buniek85 - 2011-08-09, 21:58
tylke se moj samurajek smiga po hiszpanii zima to ty max -7 raz na ruski rok sie trafi :P
slavok - 2011-08-09, 22:19
aaa to zmienia postać rzeczy ;) to lej co było lane.
tytus - 2011-08-10, 23:53
kurda kolejny temat o olejach
scalony
|
|