|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Mam Lift czy nie mam
CZASAMI.pl - 2018-07-08, 12:17 Temat postu: Mam Lift czy nie mam Hej,
Pytanie jak w temacie, czy moje auto ma lift czy nie ma?
Sj posiadam od miesiąca, kilka tematów już zrobiłem i przyszedł teraz czas na zawieszenie, dokładnie amortyzatory.
Myślałem, że sprawa będzie prosta. Niestety nie do końca się taka okazuje.
Ponieważ prawdopodobnie jest tu lift, ale nikt nie ma pewności, a wolałbym nie kupić złych amorków.
Poprzedni właściciel jeździł bardzo mało i nie wspominał o przeróbkach bo wszystkie robił jeszcze poprzedni właściciel.
Do sedna:
-obecnie mam opony Sahara 215/75r15
-od ziemi do poszerzenia mam 83cm
-amortyzator przedni jakiś(11341 taki numer nabity ma) 265-445 liczone od środka oczka do punku mocowania szpilki
-tylny odbój oryginalny
-przedni odbój oryginalny ale z podkładkami łącznie około 7cm
-wieszak standardowy (jeszcze pomierzę jego rozstaw)
-Resory to wielka niewiadoma
Bardzo odpowiadają mi jego prześwity(ziemia-mosty i koła-buda) nie chce nic tu zmieniać ani do góry ani na dół.
Chciałem wstawić KYB przód i tył dedykowane, ale nie wiem czy nie będą za krótki jeśli mam lift (275-430).
Czemu mam podkładki pod odbój przód, a tył nie. Przód wskazuje na lift a tył nie.
Tak wygląda:
Da się to jakoś pomierzyć?
Może ktoś sprawdzić z podobnym zestawem opon jaki jest dystans do ziemi od nadkola?
zbuj_12 - 2018-07-08, 12:43
pokaz zdjecia zawieszenia to ci powiemy z jakich okolic warszawy jesteś
CZASAMI.pl - 2018-07-08, 19:44
Tak będzie może najłatwiej kilka zdjęć i wymiarów zawieszenia,odbojów i wieszaków:
https://drive.google.com/open?id=10cSzhL9GnJncMOqJ2-ajhCyV_kEsBgPI
Warszawa-Bemowo
Dzięki
Starscream - 2018-07-08, 20:16
nic nie widać. Ale na tym pierwszym zdjęciu ja widzę lift i będzie to na leśnikach chyba że ktoś HD władował, ale to stwierdzisz po zbieraczu chrustu na tylnym resorze
CZASAMI.pl - 2018-07-08, 20:29
Nie widać zdjęć w linku? Czy nie da się ze zdjęć nic wywnioskować?
Czy nie to sfotografowałem co trzeba
Dodam bo to może mieć znaczenie, że kierownica jest przekrzywiona przy jeździe na wprost, a to gdzieś znalazłem, że tez może wskazywać na lift?
A dwa jest bardzo sztywno podczas jazdy, na nierównościach skacze, trochę to zwalałem na padnięte amory. Ale może faktycznie jak te resory wzmacniane
Starscream - 2018-07-08, 20:57
niby jest że muszę mieć zgodę na otwarcie tego linku
zbuj_12 - 2018-07-08, 21:07
masz mazury załozone jak twardo a gdzie jeździsz w terenie
CZASAMI.pl - 2018-07-08, 21:26
Przepraszam, faktycznie było ustawione udostępnienie jakoś dziwnie. Już powinno działać prawidłowo.
Właśnie auto nie ma być do bardzo mocnego terenu. Dojazd na rozlewiska, nad jezioro i przez las. Dlatego nie chcę go zbytnio przerabiać i podnosić. Tak jak jest teraz wystarcza mi w 100%.
Dzisiaj np. błądziliśmy w okolicy Otwocka, Świdra i Mieni
Starscream - 2018-07-08, 22:04
to masz 100% leśniki na przekładkach bo masz zbieracz chrustu z tyłu. Czyli masz lift +2 z tyłu masz chyba amortyzatory z nivy. Czemu chcesz to wymieniać?
generalnie samuraj nie jest wygodny -miałem oryginalne resory, leśniki wzmacniane teraz mam OME i wszystko to drabiniasty wóz. Moim zdanie po tych wszystkich doświedczeniach szkoda kasy na markowe resory i amortyzatory chyba tylko dla samego siebie i podbudowania ego:) Jak ktoś upala ostro połamie resor czy wyrwie amortyzator markowy to jest grubą kase w plecy a tak jakieś grosze i tyle
Skoro masz taki lift to na przód daj tylne z vitary a na tył np te same od nivy -resor jest już "uklepany" i ci starczy albo na tył z poloneza tracka z tym że to już inny rodzaj tłumienia
CZASAMI.pl - 2018-07-09, 10:57
Wyszło na testach, że jeszcze trzymają parametry ale jest im bliżej końca niż początku. Dodatkowo i tak wszystkie gumy już mocno poparciałe. Więc pomyślałem, że zrobię temat amorów raz na długi czas, zamiast wymiany gumek tylko.
A gdybym chciał wymienić amorki na takie dedykowane do Samiego to jak znalazłem mam opcje:
-Ironman 297-485 czyli skoku 188
-OME 256-415 czyli skoku 159 ( i tego nie rozumiem, to jak to ma ogarniać lift 2")
Moje obecne z przodu mają 265-445 czyli 183 skoku
Skłaniam się w kierunku OME, bo o Ironmanach czytałem nawet tutaj na forum, że bardzo sztywne, a ja nie planuje dodatkowo obciążać Samiego zderzakami, wyciągarkami itd.
samiecterenowy - 2018-07-09, 21:20
CZASAMI.pl napisał/a: | Wyszło na testach, że jeszcze trzymają parametry ale jest im bliżej końca niż początku. Dodatkowo i tak wszystkie gumy już mocno poparciałe. Więc pomyślałem, że zrobię temat amorów raz na długi czas, zamiast wymiany gumek tylko.
A gdybym chciał wymienić amorki na takie dedykowane do Samiego to jak znalazłem mam opcje:
-Ironman 297-485 czyli skoku 188
-OME 256-415 czyli skoku 159 ( i tego nie rozumiem, to jak to ma ogarniać lift 2")
Moje obecne z przodu mają 265-445 czyli 183 skoku
Skłaniam się w kierunku OME, bo o Ironmanach czytałem nawet tutaj na forum, że bardzo sztywne, a ja nie planuje dodatkowo obciążać Samiego zderzakami, wyciągarkami itd. |
Bierz przod vitara, tyl polonez truck. Ja teraz zmienialem przy lift 2
kurt_ - 2018-07-09, 21:56
Tył VW Sharan:)
samiecterenowy - 2018-07-09, 22:02
kurt_ napisał/a: | Tył VW Sharan:) |
Pasuje bez przerobek?
Przod. vitara-tuleja do przerobki.
kurt_ - 2018-07-09, 22:19
tuleja do przewiercenia oczywiście...
CZASAMI.pl - 2018-07-10, 12:12
Trochę się uprę ale jednak wolałbym pozostać przy amortyzatorach dedykowanych do samuraia, ktoś ma takowe u siebie przy lifcie 2"
Nie chce się bawić w przerabianie tulejek, oczek itd.
Dwa dodatkowe pytania:
-Czy na standardowym zawieszeniu zmieszczę 215/75/15? Tak się zastanawiam czy nie wrócić do seryjnych resorów.
-Czemu OME dedykowane do liftu jest krótsze niż standardowy KYB do bez liftu
kurt_ - 2018-07-10, 12:27
Dedykowane przy 2" mogą być za krótkie na wykrzyżach... jak planujesz po czarnym się bujać to bez problemu powinno się udać.
Starscream - 2018-07-10, 19:00
jak ci teraz nivy nie brakło to i dedykowanego nie braknie. Kup sobie profendery. Jak chcesz wrócisz na oryginalne zawieszenie to może kup sobie osobówkę np suzuki splash
CZASAMI.pl - 2018-07-10, 20:30
Starscream napisał/a: | osobówkę np suzuki splash |
Hehe no nie aż tak niskie
Po prostu dla mnie to jest bardziej klasyk z możliwościami dowiezienia mnie tam gdzie chcę niż, zmota do upalania całodziennego i topienia. Kwestia potrzeb
Temat uważam w sumie za zamknięty, dzięki Wam wiem co mam, podziękował
Teraz przeniosę się chyba do tematów o amorach.
Kusi mnie komplet IRONMAN producent podaje 297-485 czyli skok jeszcze 5 cm więcej niż mam teraz.
Dziwi mnie nadal OME podające, że do liftu mają amorki 256-415 trochę krótkie jakieś, ale może kryje się za tym jakaś technologia,
Te Profender też ciekawe, mieszczą się w fabryczne mocowania? Bo trafiłem tu na forum na info, że są za duże i trzeba przerabiać mocowania?
Starscream - 2018-07-11, 23:16
przecież profendery robią tez do samuraja dedykowane.
Co do klasyka -ja swojego chyba na żółte blachy przestawie. Akurat robie robote takiemu facetowi co się tym zajmuje zawodowo -renowacja pojazdów zabytkowych powiedział mi że mojego zrobić na tablice to kwestia papierków i koszt 1500zł i chyba sie skuszę.
kurt_ - 2018-07-12, 21:25
I to można takiego "oryginalnego" jak Twój?
Didymos - 2018-07-13, 08:33
Nie musi być 100% oryginał, zdaje się nawet lpg nie dyskwalifikuje, z resztą zależy od konkretnego przypadku (czytaj: zależy kto robi papiery ).
Starscream - 2018-07-15, 19:11
Tak -można juz byłem na oględzinach i bez problemu- to jakoś sie podciąga na projekt autorski, poprawa fabrycznego czy coś. W sumie masz zółte papiery i tablice i jesteś zabytkiem. Jesienią działam w temacie - koniec z wybrzydzaniem na przegladach!!!
Didymos - 2018-07-16, 09:08
Ciekawe, czy mojego dałoby się podciągnąć, w oryginale ostał się tylko reduktor
Za to rocznik mocno leciwy, bo '83.
CZASAMI.pl - 2018-07-17, 12:57
Tu już mocno odbiegliśmy od tematu, ale sensowność żółtych tablica zabytkowych jest moim zdaniem niewielka.
Zyskujemy brak przeglądów, zniżki na OC i możliwość ubezpieczania na wybrane miesiące.
Ale tracimy pełnię władzy nad autem, wyjazdy i sprzedaż wiąże się z meldowaniem u konserwatora, naprawy poważne również. Oczywiście zależy jakiego konserwatora się trafi ale wolę nie być współwłaścicielem auta z Państwem.
Finalnie w temacie, wstawiłem wczoraj amory Ironman na przód i tył. Auto na samym amorku poszło o 2cm do góry. Podłoga do poszerzenia jest 85cm, może jeszcze osiądą.
Przy okazji wymieniłem wszystkie gumy w resorach i wieszakach na poliuretany z ELASTPOL pomarańczowe.
Nie dziwie się, że było bardzo sztywne zawieszenie. Wieszaki i mocowania do ramy były totalnie zardzewiałe i zablokowane przez to.
Starscream - 2018-07-17, 23:21
Tylko że finalnie zółte tablice mogą być jedyna deska ratunku dla tych aut- wszyscy widzą co sie dzieje normy, normy, normy -a Pis to najgłupsza władza od 45 roku i boje się co wymyslą za pare miesięcy. Wystarczy że jakąś durna ustawę wprowadzą że nie zrobisz przeglądu bez katalizatora - i po kwiotkach Tak jak załatwili palaczy mułem i coraz bardziej dokręcaja śrubę .
|
|