|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Zawieszenie, Mosty, Napędy, Blokady, Reduktory - Napędy- jak załączyc????
Lukasz328i - 2010-10-20, 22:23 Temat postu: Napędy- jak załączyc???? Witam wszystkich na forum.
Kupiłem ostatnio samuraia 1.3 1990r i za bardzo niewiem o co chodzi z tymi napędami.
Jak włączam ta dzwignią obok biegów napęd na 4 koła zapala sie kontrolka- niby wszystko ok,... ale auto nie ciągnie na przód
Jak przełączam sprzęgiełka przy kołach z free na lock to napęd przedni dziala( ale nie jest zblokowany), i niewiem czy można tak cały czas jeździc... ??
Proszę o pomoc i z góry dziękuję:)
onagier - 2010-10-20, 22:38
Sprzęgiełka na lock i dźwignią do siebie na 4H i jazda w terenie, po czarnym (asfalcie) tylko 2H, na sprzęgiełkach na lock można jeździć po czarnym ale na dłuższe wyjazdy lepiej sprzęgiełka na free, do tego dźwignią na pozycję 4L napęd na cztery łapy z reduktorem (większa moc)
Myszon - 2010-10-21, 08:09
Tak jak już kolega napisał:
Jeśli masz zamiar jeździć w terenie z napędem na 4 koła to sprzęgiełka ustaw na lock:
Lewarek od reduktora:
2H - Napęd na tył.
4H - Napęd na 4 koła (jeśli sprzęgiełka są na lock) - Nie wolno absolutnie jeździć po asfalcie.
4L - to samo co punkt wyżej ale z redukcją przełożeń.
Można jeździć z napędem na tylną oś czyli 2H ze sprzęgiełkami w pozycji lock ale na dłuższą metę lepiej wyłączyć.
Lukasz328i - 2010-10-21, 10:07
Myszon napisał/a: | Tak jak już kolega napisał:
Jeśli masz zamiar jeździć w terenie z napędem na 4 koła to sprzęgiełka ustaw na lock:
Lewarek od reduktora:
2H - Napęd na tył.
4H - Napęd na 4 koła (jeśli sprzęgiełka są na lock) - Nie wolno absolutnie jeździć po asfalcie.
4L - to samo co punkt wyżej ale z redukcją przełożeń.
Można jeździć z napędem na tylną oś czyli 2H ze sprzęgiełkami w pozycji lock ale na dłuższą metę lepiej wyłączyć. |
Dzięki wielkie:)
Suzuka 4x4 - 2010-10-21, 17:20
Na lewarku jeszcze jest "N" - czyli Luz
ilio - 2010-10-21, 18:56
Suzuka 4x4 napisał/a: | Na lewarku jeszcze jest "N" - czyli Luz |
N to przystawka odbioru mocy
czyli miejsce w którym można zamontować pompę hydrauliczną i zasilać wyciągarkę hydrauliczną
Suzuka 4x4 - 2010-10-21, 19:24
A w instrukcji co innego pisze
LIROY - 2010-10-29, 20:59
"N" to luz na reduktorze jak już koledzy stwierdzili,a co do PTO(przystawka odbioru mocy) ma dodatkową dźwignię i napędzana jest bezpośrednio z wałka ataku w reduktorze.Poza tym wyciągarka mechaniczna podpięta pod PTO chodzi równolegle z napędami chyba że przełączysz na w/w luz-wszystko zależy od potrzeby podczas wtopy...
konto_usuniete - 2010-11-11, 21:45
Chyba znalazłem temat w którym mogę o to zapytać:
Czy można jeździć na ustawieniu reduktora na 4L lecz ze sprzęgiełkami na FREE?
Ktoś zapyta PO CO
Po to żeby na przykład po błotku kręcić bączki na dwójce z redukcją zamiast na jedynce bez redukcji :)
Dziś tak pierwszy raz zrobiłem i było zajebiście :)
Bokiem się lata że aż miło :D
Tylko czy się tam nic zaraz nie 'urwie" ? :)
Maverick - 2010-11-11, 21:53
Kiedyś czytałem o Patrolach i był tam poruszany ten sam temat. Było przyzwolenie na jazdę 4L z odłączonymi piastami przednich kół, np przy holowaniu ciężkich przyczep w terenach górzystych. Tam, aby na podjazdach nie męczył się silnik i przy zjazdach nie nadwyrężały hamulce pisano, że nie ma przeciwwskazań. Mechanizm napędu z dołączanym przednim mostem jest taki sam w Patrolu jak i w Samuraiu zatem wydaje mi się, że nic złego Ci się nie przytrafi jak fruwasz bokami:) Jednak poczekaj jeszcze na wypowiedzi innych Forumowiczów.
samurai_krk - 2010-12-04, 09:03
ja tam czasami uzywam 4H po mieście przy dużych śniegach jak jest ślisko bo na 2 H to czasami jest problem- mam nadzieje ze nic sie nie popsuje
Suzuka 4x4 - 2010-12-04, 10:10
W końcu 4H służy do jazdy po śliskiej nawierzchni
kaczmarr_ - 2010-12-04, 23:12
Czemu 4H niby nie wolno na czarnym uzywac?
Kosa - 2010-12-05, 10:28
edytowałem sprostowanie! sorki za pusty post
Maverick - 2010-12-05, 16:08
Brak międzyosiowego mechanizmu różnicowego powoduje brak synchronizacji między przeciwnymi kołami przedniej i tylnej osi (proszę o sprostowanie jeżeli głupoty wypisuje). Stąd na twardej nawierzchni koła nie mają jak się uśzlignąć, żeby różnice się zniwelowały. Na twardym tylko i wyłącznie stosuj napęd na tył. Ale jak ksiądz woli... :)
albert - 2010-12-05, 21:18
w mojej suzi nie ma sprzegielek na przednich kolach, nie wiem czy to tak fabrycznie czy moze ktos sciagnał
1994, gaznik
pavelk - 2010-12-06, 09:01
może oryginalnie nie być
corny - 2010-12-06, 23:30
masz wersje z zabierakami
albert - 2010-12-08, 23:05
koledzy doradzcie, kupic sprzegiełka?
a) beda pasowac ?
b) jakies zalety takiego zabiegu ?
c) przy braku sprzegielek moze mi sie cos zepsuc ?
pozdro
pavelk - 2010-12-09, 09:03
ad. a. na 99% mozna dolozyc ale nich sie moze wypowie ktos kto ma ten zabieg za soba
ad. b. kiedy jezdzisz na 2H przy rozpietych sprzegiełkach nie kreca sie sie cale bebechy przedniego mostu i przedni wal - wolniej sie zuzywaja, mniejsze spalanie, mniejsze opory jak trzeba auto pchac/holowac - przynajmniej teoretycznie
ad. c. moga sie szybciej zuzywac elementy przedniego napedu - ale chyba gorszy efekt by dalo zle uzywanie sprzegielek typu zapiecie 4H lub 4L i sprzegielka tylko po jednej stronie - ot, nieuwaga...
Myszon - 2010-12-09, 18:00
albert Moja suka też nie miała sprzęgiełek tylko takie flansze zablokowany napęd przedni na stałe. Jeździłem tak rok czasu - nic się nie działo zupełnie ale przez te cholerne flansze 2 razy do roku łożyska musiałem zmieniać bo cały syf woda itp wręcz wlewał się do piasty. Jeśli u ciebie tak jest to jest duże ryzyko że też masz nie szczelne te flansze więc lepiej znajdź na allegro sprzęgiełka i będzie jak trzeba. To jest żaden zabieg - poprostu przykręcasz sprzęgiełka zamiast flansz. Ja upolowałem sprzęgiełka za 180zł 2szt używane oryginały oczywiście (pamiętaj by kupić sprzęgiełka wraz ze śrubkami). Przy okazji ich montażu wymieniłem łożyska i uszczelniacz na piaście oraz uczczelaniacze kuli wraz z filcem. Wszystko złożone na czerwony silikon także niema barta żeby kropla wody się dostała do piasty czy kuli.
Pozdro.
albert - 2010-12-10, 09:47
Myszon
, haha własnie wymieniam lozyska z przodu choc wymieniane byly w marcy tego roku, juz wiem- kupuje sprzegielka
Mam jednak jeszcze jedno pytznie bo kila osob mowi rozne rzeczy, mianowicie
- czy mozna wbijac 2 naped podczas jazdy czy trzeba sie zatrzymac ?
pozdrawiam z nad morza, jeszcze nie skutego lodem!
pavelk - 2010-12-10, 09:59
troche namieszalem ale sprawdzilem i z 2H na 4H można zmieniac przy dowolnej predkosci, na 4L raczej zalecalbym sie zatrzymac
albert - 2010-12-10, 10:25
tak myalele, wlaczam 2 naped podczas jazdy i nic sie nie dzieje, no ale lepiej miec potwierdzenie, 4l wiadomo, lepiej sie zatrzymac.
Mam jeszcze jedno pytanie dotyczace lozysk
MYSZON sprzedal informacje ze lepiej wlozyc sprzegielka ( napewno to zrobie jak znajde jakies uzywane, narazie na allegro nowe- drogie ), juz wiem dlaczego zmieniam znowu lozyska w przodzie. moje pytanie dotyczy zabezpieczenia tylnych kól, bo i tylne ło9zyska wymieniam.
pozdrawiam
Myszon - 2010-12-10, 12:16
pavelk napisał/a: | troche namieszalem ale sprawdzilem i z 2H na 4H można zmieniac przy dowolnej predkosci, na 4L raczej zalecalbym sie zatrzymac |
z 2H na 4H bez zatrzymywania? Wydaje mi się że nie można nagle załączyć napędu. Co innego odłączyć. Możesz powiedzieć skad masz takie informacje?
pavelk - 2010-12-10, 15:25
z doswiadczenia - tez sie zawsze zatrzymywalem ale uslyszalem ze na 100% tak mozna i sprobowalem - zima sie to przydaje - i rzeczywiscie nie ma problemu najmniejszego - jak zmiana biegów
nie załącza sie nagle bo przeciez przednie kola kreca sie tak samo szybko jak tylne
albert - 2010-12-10, 15:52
wlasnie , zauwazylem u siebie ze bez problemu , plynnie i bez szarpniec wlacza sie 2 naped podczas jazdy . Dopiero kolega spytal sie czy tak mozna, to normalnie jak kazdy Polak, po fakcie sie zastonowiłem co robie.
Wydaje sie ze gdyby nie mozna bylo to by była jakas ,, negatywna,, oznaka auta ze cos nie tak, a u mnie jak pszc zólka przy zmianie skrzydelek. Jak chodzi i wbija sie mieciutko
Suzuka 4x4 - 2010-12-10, 17:14
No zgadza się , Przód możną dołączy w czasie jazdy Tylko nie można przekroczyć 60km/h
pavelk - 2010-12-13, 13:02
Suzuka 4x4 napisał/a: | No zgadza się , Przód możną dołączy w czasie jazdy Tylko nie można przekroczyć 60km/h |
czemu nie mozna przekroczyc 60km/h? zwykle jak wlaczam 4H to warunki nie pozwalaja na szybsza jazde ale chyba nie ma zadnych ograniczen co do predkosci na 4 łapach..
PPP - 2010-12-13, 19:02
co do samica wydaje mi się że niema ograniczenia na reduktorze na pozycji 4H bo to są szybkie napędy oczywiście jak kto woli a 4L to zaś zmienia postać są to wolne które są mocne ale wolna i na nich chodź byście chcieli to ciężko się rozpędzić a co do nie przekraczania 60 czy wrzucania 5 biegu to słyszałem ale o nissanie patrolu ale młody jestem mogę się mylić pozdro z BB
Suzuka 4x4 - 2010-12-13, 19:46
źle mnie zrozumieliście chodzi o to że nie wolno przekroczy prędkość 60 km/h kiedy dołącza się przedni napęd wkładasz z 2h na 4h A na 4h można dawać ile fabryka daje
[ Dodano: 2010-12-13, 19:47 ]
PPP napisał/a: | młody jestem mogę się |
ja też jestem młody haha ...
PPP - 2010-12-13, 21:29
a to chodziło o zmianę przełożenia ok to zwracam honor w sumie się zgadzam :P
pavelk - 2010-12-14, 08:54
nie wydaje mi się - co za różnica czy jade 20km/h czy 80km/h przy zmianie z 2H na 4H? I tak przedni napę który jest dołączany kręci siętak samo szybko jak tył więc żadnych strzałów czy zgrzytów nie powinno byc - skad takie ograniczenie???
Suzuka 4x4 - 2010-12-14, 10:52
W instrukcji samurai czytałem
pavelk - 2010-12-14, 13:45
no chyba że tak
Sami - 2011-12-11, 20:00
Witam.
A jaki bedzie efekt jak bede jezdzil z jednym kolem na lock a z drugim na frei?
Mysle ze calkiem nie zly poniewaz to jedno kolo bedzie tylko napedzane a drugie nie i mozna bedzie
jezdzic po czarnym. Jak pisze brednie to mnie z korygójcie.
P.S jak bedzie jakis zlocik w Malopolskim lub Śląskim to piszcie.
slavok - 2011-12-11, 20:04
piszesz brednie, tam jest po drodze jeszcze mechanizm różnicowy... bez blokady nie ma takiej opcji by ciągnęło jedno koło.
sokratesb - 2011-12-11, 21:04
Wracając do wrzucania/wyrzucania napędu w trakcie jazdy to też nie zauważyłem jakiś negatywnych skutków, ale nie wiem co to jest, że czasem nawet jak się zatrzymam to nie mogę wyłączyć napędu. tj. Nie idzie tak ładnie tylko trzeba z całej siły rąbnąć w dźwignie i wtedy z hukiem się przełącza na 2H.
Co to jest?
slavok - 2011-12-11, 21:36
napięcia w reduktorze, napęd jest załączany za pomocą przesuwanego pierścienia który to spina zębatkę lub flanszę z wałkami tak, że jak powstaje napięcie międzyosiowe to ten pierścień przesuwa się z oporem - norma.
Zawias - 2011-12-11, 21:48
Myślę,że jak się auto ruszy łatwiej będzie rozłączyć .
Darek:] - 2011-12-11, 22:08
prościej cofnąć naście cm
miodzio_1985 - 2011-12-13, 13:52
Sami napisał/a: | Witam.
A jaki bedzie efekt jak bede jezdzil z jednym kolem na lock a z drugim na frei?
Mysle ze calkiem nie zly poniewaz to jedno kolo bedzie tylko napedzane a drugie nie i mozna bedzie
jezdzic po czarnym. Jak pisze brednie to mnie z korygójcie.
P.S jak bedzie jakis zlocik w Malopolskim lub Śląskim to piszcie. |
Jakby to powiedzieć... efekt będzie żaden bo cała moc będzie uciekać nie na załączone koło (bo tam jest opór), ale w kierunku tego gdzie masz sprzęgiełko ustawione na 'free' bo tam nie ma żadnego oporu... no chyba, że masz blokadę w przednim moście
moziembl - 2012-03-03, 21:32
Odgrzewając temat, z własnych spostrzeżeń, po czym poznać że mamy zwalone sprzęgiełka/sprzęgiełko, lub ich nie zapieliśmy, jadąc prosto wystarczy spróbować przerzucić na 4H jeśli zgrzyta to jest problem ze sprzęgiełkami. To chyba lepszy sposób nić szukać błota lub piachu żeby buksować przodem.
Może to banał, ale może się komuś przydać
|
|