|
Klub Samurai 4x4 Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami. |
 |
Elektryka i Oświetlenie - Metromierz
tytus - 2012-01-14, 21:22 Temat postu: Metromierz Czy w suce jest impulsator żeby pod metromierz podpiąć ? Jeżeli trzeba dokupić czujnik indukcyjny to montować go gdzie ? Przy kole (przekłamania przy uślizgu koła), na wale między skrzynią a reduktorem itp. ?
moziembl - 2012-01-14, 23:57
Moim zadaniem to najwygodniej i bezpieczniej będzie na linką szybkościomierz w kabinie np.
Wtedy jest najmniej narażony na uszkodzenia. A przekłamań na uślizgu koła nie unikniesz bo zawsze może się któreś poślizgnąć.
Na wale między skrzynia a reduktorem to nie jest dobry pomysł, bo jak włączysz reduktor to będziesz miał przekłamania.
Zawias - 2012-06-03, 09:34
Jakie macie metromierze założone u siebie ? Gdzie macie je wpięte ? Czy i co byście zmienili montując je jeszcze raz.
kostuch - 2012-06-03, 11:00
Zawias napisał/a: | Jakie macie metromierze założone u siebie ? Gdzie macie je wpięte ? Czy i co byście zmienili montując je jeszcze raz. |
Metromierz własnej produkcji.
Wpięty w sygnał prędkości do komputera.
Nic bym nie zmieniał
tytus - 2012-06-03, 12:02
Ja w przyszłym tygodniu wypuszczam metromierz do sprzedaży
Sygnał może być z impulsatora na linkę albo z kompa
Zawias - 2012-06-03, 12:10
Mam prośbę :kostuch i tytus - wrzućcie jakieś fotki i opis.Pewnie znajdą się inni chętni i potrzebujący.
kostuch - 2012-06-03, 14:56
http://pliczek.eu/images/973CIMG0312.jpg
Opis:
Czarne pudełko z guzikami i lampkami
Oprócz tego pokazuje też prędkość, temperaturę (tego na czym się da czujnik), napięcie w instalacji, liczy dystans w obu kierunkach, ma konfigurowane alarmy przekroczenia wartości (np. za wysoka temperatura), regulacja jasności, zapamiętuje wszystko co trzeba po całkowitym odcięciu zasilania (hebel-ready ).
Na więcej rzeczy nie miałem pomysłu podczas pisania do niego programu.
tytus - 2012-06-03, 15:40
duży ale fajny
na atmedze go robiłeś czy coś innego ?
Lexx - 2012-06-03, 16:31
Czy mo ze to działać jak normalny licznik/prędkościomierz?
kostuch - 2012-06-03, 16:53
tytus napisał/a: | duży ale fajny
na atmedze go robiłeś czy coś innego ? |
Duży bo taka obudowa była pod ręką
atmega8
Lexx napisał/a: | Czy mo ze to działać jak normalny licznik/prędkościomierz? |
To działa jak normalny licznik/prędkościomierz tylko lepiej, bo można skalibrować do większego rozmiaru kół.
Lexx - 2012-06-03, 17:23
Czyli masz to czego ja ptrzebuję
moziembl - 2012-10-13, 20:47
Odświeżam temat, głównie pytanie do Tytusa jak tam jego metromierz, czy już ruszyła produkcja wielkonakładowa czy już jest milionowy egzemplarz. :) :) :)
Sorry to trzech piwkach mnie się humor wyostrza
A tak serio to był bym zainteresowany
kewin - 2012-10-13, 21:34
jakby co to tez jestem zainteresowany :)
gazo10 - 2012-10-13, 22:11
ja tez
tytus - 2012-10-14, 08:30
Kurda panowie jestem zagranico do połowy grudnia
Elektronika cała sprawna czeka na wpakowanie jej do obudowy. Skontaktuje się ze znajomym i zobaczę czy ogarnie ten temat. Będę na bieżąco informował.
Metromierz ma dwa wyświetlacze - zielony i czerwony. Jeden wyświetla dystanse (odcina lub całkowity) a drugi czasy (odcinka lub całkowity). Przełączanie między trybami jest przez przyciski pod wyświetlaczami. Obok duży przycisk resetu. Na początku jest etap kalibracji więc zmiana opon nie odgrywa roli :)
Darmowe ulepszenia oprogramowania przez rok od zakupienia ;) Indywidualne intro na początku itp
kewin - 2012-10-14, 21:48
chce to cudo moge poczekac dogrudnia nie spieszy mi sie az tak :D
rybex - 2012-10-14, 22:39
a jaka orientacyjna cena za takie cudo :) ?
moziembl - 2012-10-14, 23:02
Witam
Czy ktoś z was opracował który impulsator będzie pasował ?
W sklepie 4x4 jest taki :
http://www.sklep4x4.pl/sk...,-explona-.html
I twierdzą że pasuje do większości samochodów japońskich. Nie chce mi się rozbierać licznika, ma toś może linkę albo licznik i czy mogli byście zmierzyć średnice wew. nakrętki od mocowania linki i średnicę samej linki, i jak jest zakończone, ja jej nie widziałem, może jakaś fota. Z góry dziekuje. Jak pomożecie to może uda mi się rokminić temat, i podzielę się spostrzeżeniami.
kostuch - 2012-10-15, 10:40
moziembl napisał/a: | Witam
Czy ktoś z was opracował który impulsator będzie pasował ?
W sklepie 4x4 jest taki :
http://www.sklep4x4.pl/sk...,-explona-.html
I twierdzą że pasuje do większości samochodów japońskich. Nie chce mi się rozbierać licznika, ma toś może linkę albo licznik i czy mogli byście zmierzyć średnice wew. nakrętki od mocowania linki i średnicę samej linki, i jak jest zakończone, ja jej nie widziałem, może jakaś fota. Z góry dziekuje. Jak pomożecie to może uda mi się rokminić temat, i podzielę się spostrzeżeniami. |
Taniej kupisz całe zegary z samuraia wtryskowego, który impulsator ma już wbudowany.
A jak bardzo chcesz, to leży mi taki niepotrzebny impulsator - możesz mieć go taniej niż z tego sklepu
moziembl - 2012-10-15, 14:11
Ja mam wtryskowy, ale do niego biednie normalnie linka. Czyli impulsator jest w liczniku ? to trochę idiotyczne chyba tylko dla mechaniczne licznika kilometrów. No to muszę go wyjąć, i zobaczyć.
kostuch - 2012-10-15, 15:01
moziembl napisał/a: | Ja mam wtryskowy, ale do niego biednie normalnie linka. Czyli impulsator jest w liczniku ? to trochę idiotyczne chyba tylko dla mechaniczne licznika kilometrów. No to muszę go wyjąć, i zobaczyć. |
Impulsator jest w prędkościomierzu i jest on napędzany linką.
Jak inaczej podałbyś komputerowi informacje o prędkości?
Nie musisz wyciągać zegarów. Weź schemat, znajdź kabelek idący do komputera i w niego wepnij metromierz.
moziembl - 2012-10-15, 22:23
Nie mam schematu do wersji z ECU. Broń borze nie chce podważać tego co piszesz. Tylko się tak zastanawiam, przy tak prostym sterowniku jaki jest w Samurai z jednopunktowym wtryskiem po co mu informacja o prędkości pojazdu. Jak jego tylko interesują obroty silnika. Bo jeszcze rozumiem że jest prędkościomierz elektroniczny który jest w pewnym sensie zwykłym wskaźnikiem wychyłowym sterowanym przez układ całkujący na podstawie impulsów z linki.
Ale oczywiście mogę się mylić. Po prostu głośno rozważam.
kostuch - 2012-10-16, 10:36
moziembl napisał/a: |
Ale oczywiście mogę się mylić. |
Odepnij linkę prędkościomierza i przejedź parę km.
Napisz kiedy zapalił się checkengine
ps
Schemat (i cała reszta) jest w manualu-suplemencie do wtryskowca.
tytus - 2012-10-17, 08:52
Taniej impulsator można dostać z firmy która montuje taxometry w Wawie, straciłem link ale strona nie wyglądała jak sklep on-line tylko przedstawienie oferty. Jeżeli oczywiście potrzebujesz.
Qwai - 2012-10-17, 14:51
Taniej od czego ??
Przecież ma impulsator w liczniku i kabelek idzie do kompa więc prościej i taniej się nie da.
moziembl - 2012-10-18, 00:07
Przemyślałem, poczytałem i mimo wszytko nie uważam że to jest dobry pomysł, jestem z wykształcenia elektronikiem tylko już mało praktykującym :) :) :). Iże takie równolegle dopięcie się do sygnału może się obawiać błędami z ECU. Trzeba by to mocno separować, jakimiś wtórnikami. Ja nie lobię takiej pasówki, wole dołożyć impulsator na linkę, tylko przeznaczony do dla metromierza.
tytus - 2012-10-18, 04:35
Taniej od impusatora w sklepie4x4 bo tam lubią podbijać ceny.
kostuch - 2012-10-18, 11:39
moziembl napisał/a: | Przemyślałem, poczytałem i mimo wszytko nie uważam że to jest dobry pomysł, jestem z wykształcenia elektronikiem tylko już mało praktykującym :) :) :). Iże takie równolegle dopięcie się do sygnału może się obawiać błędami z ECU. Trzeba by to mocno separować, jakimiś wtórnikami. Ja nie lobię takiej pasówki, wole dołożyć impulsator na linkę, tylko przeznaczony do dla metromierza. |
Jak tam sobie uważasz...
Też jestem z wykształcenia elektronikiem (odrobinę praktykującym).
Ten legendarny "sygnał impulsatora", to po prostu zwieranie do masy końcówki komputera (która ma wewnętrzny pull-up)
W zegarach jest wsadzony zwykły kontaktron zamykany magnesikiem.
Równie dobrze można twierdzić, że podpięcie się obrotomierzem do cewki zakłóci jej pracę i trzeba separować sygnał na wtórnikach.
yahoo33 - 2012-10-18, 23:18
kostuch napisał/a: |
Jak tam sobie uważasz...
Też jestem z wykształcenia elektronikiem (odrobinę praktykującym).
Ten legendarny "sygnał impulsatora", to po prostu zwieranie do masy końcówki komputera (która ma wewnętrzny pull-up)
W zegarach jest wsadzony zwykły kontaktron zamykany magnesikiem.
Równie dobrze można twierdzić, że podpięcie się obrotomierzem do cewki zakłóci jej pracę i trzeba separować sygnał na wtórnikach. |
Czy Ty nasz nie obrazasz??:>
Nie mam pojęcia o czym piszesz ;)
moziembl - 2012-10-19, 08:54
Nie obraża, nie obraża :) :) :)
Kolega Kostuch po prostu kontynuuje, bardzo merytoryczną dyskusję.
kostuch napisał/a: |
Jak tam sobie uważasz...
Też jestem z wykształcenia elektronikiem (odrobinę praktykującym).
Ten legendarny "sygnał impulsatora", to po prostu zwieranie do masy końcówki komputera (która ma wewnętrzny pull-up)
W zegarach jest wsadzony zwykły kontaktron zamykany magnesikiem.
Równie dobrze można twierdzić, że podpięcie się obrotomierzem do cewki zakłóci jej pracę i trzeba separować sygnał na wtórnikach. |
Ja swoje rozważania na razie mam czysto teoretyczne, bo jeszcze do tego nie zaglądałem, ale jak to wygląda tak jak piszesz to rzeczywiści spokojnie mona wykorzystać ten impulsator. Ja myślałem ze to opiera się hallotron albo cewkę dlatego moje wątpliwości.
A teraz rozważania co do samego metromierza. Obecnie biorę pod uwagę poniższe dwa modele, których cena jest do akceptacji.
http://allegro.pl/metromi...2707241978.html
instrukcja: http://4x4.net.pl/ftp/Met...tronicznych.pdf
Plusy:
- mała zgrabna obudowa
- dostępne różne impulsatory w tym do Samca
- pomiar, napięcia aku, możliwość pomiaru temperatury,
- dwa wyświetlacze, czyli możliwość jednoczesnego podglądu czasu odcinka i długości. (ale czy to w offroad-zie jest potrzebne)
- wyłącznik metromierza na obudowie.
Minusy:
- cena w porównaniu do konkurenta.
- Możliwość ustawiania jasności, poprzez wejście w tryb kalibracji co wiąze się z utratą danych z licznika całkowitej drogi od włączenia.
- Do kalibracji trzeba przejechać 1km, trudno dokładnie wyznaczyć taki odcinek, można niby GPS ale...
- Pomiar odcina wyświetlany z dokładnością do 10m (ale tu to się chyba już czepiam :) )
http://allegro.pl/full-me...2714105348.html
Plusy:
-cena
-kalibracja na odcinku 100m, łatwiej wyznaczyć taki odcinek.
-klawisz do zmiany jasności ( chyba ważne przy końcówce rajdu już po zachodzie słońca)
-tryb lustrzany ( w przypadku samca chyba nie potrzebny, ale jest)
-obsługa impulsów do masy i +12V
- zewnętrzny reset w zestawie (taki sobie ale jest).
Minusy:
-jeden wyświetlacz
-brak zewnętrznego złącza, dla klawisza reset na kablu tak żeby można było go odłączyć i nie plątał się jak nie potrzebny jest.
-obudowa
-brak pomiaru napięcia, i temp. (jak u konkurencji)
To są oczywiście moje subiektywne odczucia po przeczytaniu instrukcji. Te droższy widziałem na żywo zamontowany w samochodzie, ten tańszy może dzisiaj obejrze to podzielę się opinią i może obudowa stanie się jego plusem.
kostuch - 2012-10-19, 11:50
moziembl,
Stałem kiedyś przed podobnym dylematem i... zrobiłem sobie sam metromierz
Każdy gotowiec miał nie do końca odpowiadającą mi funkcjonalność, np. kalibracja: po ch... przymus przejechania 1km albo 100m? U mnie można przejechać dowolny znany odcinek (np 245m) a potem ustawić na metromierzu ile zostało przejechane. Łatwiej kalibrować się chyba nie da.
To samo z wyświetlanymi informacjami, guzikami, etc.
O cenach nie wspomnę...
Albo pójdziesz na jakiś kompromis, albo zrobisz po swojemu.
ps.
Metromierz im prostszy, tym lepszy.
Uwierz mi, że bajerami pobawisz się kilka razy a potem po prostu interesuje cię dystans. Cała reszta dodatkowych gadżetów zaczyna po prostu przeszkadzać.
fingil - 2012-10-19, 17:17
I tu się z Tobą Kostuch zgadzam w stu procentach, mam Road Mastera, drogi, a i tak pilot tylko kasuje metry i nic więcej. Lepiej poszukać lub zrobić sobie w miarę możliwości coś taniego i prostego.
SamNaSamZSam - 2012-10-20, 11:55
proszę o wyrozumiałość, ale... do czego służy metromierz? :) tak praktycznie...
Zawias - 2012-10-20, 12:55
Na rajdach często jedzie się wg. Road -book-a .Podane odległości są w metrach i wtedy metromierz jest przydatny.Można go zerować,pokazuje czas odcinka,czas łączny,drogę całkowitą i wiele przydatnych na rajdzie danych.
kostuch - 2012-10-20, 14:09
SamNaSamZSam napisał/a: | proszę o wyrozumiałość, ale... do czego służy metromierz? :) tak praktycznie... |
U mnie mierzy napięcie w instalacji
SamNaSamZSam - 2012-10-20, 14:12
czyli rozumiem, że to raczej "profesjonalna" zabawka. Dzięki.
A jak ktoś ma problem z odmierzaniem odcinków do kalibracji np. kilometra to mnie naszła taka myśl, że chyba na czarnych drogach odległość między słupkami to 100m.
Zawias - 2012-10-20, 14:19
Właśnie najprościej kalibrować po zmianie opon na tych słupkach drogowych.Dokładniej na kilometrze.
moziembl - 2012-10-20, 23:15
kostuch napisał/a: | moziembl,
Stałem kiedyś przed podobnym dylematem i... zrobiłem sobie sam metromierz
Każdy gotowiec miał nie do końca odpowiadającą mi funkcjonalność, np. kalibracja: po ch... przymus przejechania 1km albo 100m? U mnie można przejechać dowolny znany odcinek (np 245m) a potem ustawić na metromierzu ile zostało przejechane. Łatwiej kalibrować się chyba nie da.
To samo z wyświetlanymi informacjami, guzikami, etc.
O cenach nie wspomnę...
Albo pójdziesz na jakiś kompromis, albo zrobisz po swojemu.
ps.
Metromierz im prostszy, tym lepszy.
Uwierz mi, że bajerami pobawisz się kilka razy a potem po prostu interesuje cię dystans. Cała reszta dodatkowych gadżetów zaczyna po prostu przeszkadzać. |
Bardzo dziękuje za sugestie, szczerze mówić to też myślałem nad swoim własnym rozwiązaniem, choć to nie szybko, bo musiał bym sobie przypomnieć parę rzeczy, Twoja sugestia o prostocie pokrywa się z moimi doświadczeniami z metromierzem na GPS GPSAuto. Przydaje się praktycznie długość odcinaka i stoper na szybkościówkach. Twój sposób kalibracji jest genialny w swojej prostocie.
Jeszcze raz dzięki za konstruktywne opinie.
kostuch - 2012-10-21, 12:59
moziembl napisał/a: | Przydaje się praktycznie długość odcinaka i stoper na szybkościówkach. |
Stoper jest zbędny, bo czas mierzą sędziowie
Hałas - 2012-10-21, 13:02
to może chociaż zegarek?
(seryjny ma wylany wyświetlacz a telefon zbunkrowany na wypadek gwałtownego podniesienia się poziomu wody )
kostuch - 2012-10-21, 18:01
Hałas napisał/a: | to może chociaż zegarek?
|
Idź do Komunii. Jakiś wujek ci sprezentuje na rękę
Hałas - 2012-10-21, 18:19
Taki na rękę gdzieś w szafce leży, tylko pasek ma urwany
A może by go tak na wkręty do deski?
Taki mały off-top się nam robi... ale zegarek by się przydał
moziembl - 2012-11-04, 21:35 Temat postu: Relacja z instalacji metromierza. Relacja z instalacji metromierza.
Zanim zrobię swój metromierz, postanowiłem za nabyć drogą kupna metromierz Triskel-a
http://triskel.pl/index.p...id=81&Itemid=58
Do niego dokupiłem impulsator w firmie ProCar
http://www.procar.warszaw...ikowoplaty.html
W moim Samurai-u jest następujący licznik
Sam impulsator jest uniwersalny a dopasowuje się go do samochodu odpowiednimi końcówkami adapterami przy zamówieniu trzeba podać panu że średnica jest 16mm na zapinkę, i że pasuje od hyundai-a. poniżej zdjęcia adapterów.
Ten zakładamy na licznik
A na ten zakładamy linkę
A tak wygląda po zamontowaniu na licznik.
C. D. N.
kostuch - 2012-11-04, 21:46
Trochę duży ten impulsator
U mnie był nieco mniejszy i kolidował z rurą nawiewu.
moziembl - 2012-11-04, 22:15
Linkę przełożyłem nad rurę i jest OK
Qwai - 2012-11-06, 10:23
Widzę że uparłeś się na ten impulsator
iro6 - 2013-02-11, 08:38
Też stoję przed dylematem, impulsator zewnętrzny czy z licznika, ale nie mam pojęcia w jaki sposób sprawdzić który to kabelek z licznika odpowiada za impulsy, KOSTUCH widzę że masz to opanowane do perfekcji, podpowiedz proszę który to kabel.
kostuch - 2013-02-11, 09:39
iro6 napisał/a: | Też stoję przed dylematem, impulsator zewnętrzny czy z licznika, ale nie mam pojęcia w jaki sposób sprawdzić który to kabelek z licznika odpowiada za impulsy, KOSTUCH widzę że masz to opanowane do perfekcji, podpowiedz proszę który to kabel. |
Mógłbym napisać, że jest to właściwy kabel. Przejrzenie pdf z manualem jeszcze nikomu nie zaszkodziło
Masz w ogóle manual do tego auta?
Użyj kabelka dochodzącego do styku A15 komputera.
Albo tak: http://skeletondevices.co...er/CIMG0373.jpg
ps.
Wypada się przywitać najpierw w odpowiednim dziale...
iro6 - 2013-02-13, 21:06
Sorki, za brak przywitania, ale młody jestem i tak to czasem bywa. Wielkie dzięki za zdjęcie, właśnie o to mi chodziło. Pozdrawiam
Dany44 - 2013-02-20, 19:03
Młody jestem i nie znam się na tych sprawach.... ale rozumiem, że taki metromierz można odpowiednio skalibrować do rodzaju przełożeń w mostach, reduktrze czy wielkości opon?? (jeżeli jest podpięty pod linkę licznika)
chomik. - 2013-02-20, 19:24
Pod opony, co za tym idzie, pod wszystko co wymieniłeś, bo kalibrujesz tak, żeby przy danej konfiguracji, pokazywał Ci rzeczywisty dystans, jaką pokonujesz, a jak zmienisz cokolwiek z ww. na inne, musisz kalibrować na nowo
Dany44 - 2013-02-20, 20:28
Tak właśnie myślałem, przecież to komputer to można go zaprogramować w sumie jak się chce. Pewnie taka kalibracja nie jest łatwa. A co z przełożeniami H i L ?? czy metromierz może mieć dwa tryby z reduktorem i bez??
SamNaSamZSam - 2013-02-20, 20:48
Oj Dany :) zaraz dołączysz do zaszczytnego grona wstydnisiów :D (sam w nim jestem więc nie peniaj)
Metromierz chyba nie musi mieć rozróżnienia na H i L i czy na dwie osie czy na jedną jak jedziesz 20km/h to jedziesz 20km/h niezależnie czy na H czy na L, czyli w tym samym czasie przejedziesz ten sam dystans, a że na większych obrotach to (chyba) nie ma znaczenia bo metromierz korzysta z impulsatora jak licznik samuraiowy.
kalibracja jest raczej łatwa, musisz mieć wyznaczony odcinek drogi, najczęściej (chyba?) 100m (i możesz użyć odstępu pomiędzy słupkami drogowymi) i na tej podstawie wciskając pewnie jeden przycisk na starcie i drugi na mecie kalibrujesz urządzenie.
Oczywiście ja taki mądry nie jestem tylko regularnie czytam forum i powtarzam po Kolegach
Zawias - 2013-02-20, 21:01
Ja kalibruję na 1000 m.
moziembl - 2013-02-20, 21:49
Panowie uszczegółowię wasz wywód, linka prędkościomierza napędzana jest w uproszczeniu od tylnego wału napędowego który kreci się tak szybko jak się jedzie (albo ślizga :) :) ). Metromierz należy na nowo kalibrować tylko przy zmianie opon, lub przełożenia w mostach.
Dany44 jeśli kupisz Triskela lub coś co podobnego co kalibruje się na 100m to mam już wyznaczone w lesie dokładnie 100 taśmą mierniczą.
kostuch - 2013-02-20, 23:30
moziembl napisał/a: | Panowie uszczegółowię wasz wywód, linka prędkościomierza napędzana jest w uproszczeniu od tylnego wału napędowego który kreci się tak szybko jak się jedzie (albo ślizga :) :) ). |
Trochę przesadziłeś...
Właśnie jeżdżę na samym przodzie (bo zdjąłem tylny wał) i jakoś prędkość mi pokazuje i metry nalicza
Hałas - 2013-02-21, 08:04
W uproszczeniu to ten wał którego nie masz chce się kręcić (a miało być w uproszczeniu )
Coby nie było niedomówień czujnik jest w reduktorze i liczy prędkość już przełożoną (czy to H czy L )
Dany44 - 2013-02-21, 11:43
Tak właśnie pomyślałem, że strzeliłem sobie w kolano z tym H i L
A jak to jest z przekłamaniem skoro co chwila zdaża się praktycznie uślizg w cieższym terenie?? rozumiem, że wtedy przycisk "zerowanie licznika" jest używany dość często.
Może głupie pytanie ale metromierze stosuje się właściwie po co??
Po to, że w roadbooku są podane odległości w metrach do punktów z pieczatkami i zakrętów, przeszkód itp??
chomik. - 2013-02-21, 12:10
Dany44 napisał/a: | pytanie ale metromierze stosuje się właściwie po co??
Po to, że w roadbooku są podane odległości w metrach do punktów z pieczatkami i zakrętów, przeszkód itp?? |
dokładnie z myślą o tym się je zazwyczaj zakłada, no chyba, że potrzebujesz do innego zastosowania, gdzie mierzy się odległość co do metra
moziembl - 2013-02-21, 12:26
Bez metromierza takiego czy GPS-owego ciężko jest przejechać roadbook-a, można na liczniku samochodowym, ale pilot ma utrudniony do niego dostęp, nie daje się go kalibrować, i rozdzielczość niska.
Ślizganie kół generalnie nie przeszkadza, bo jak grzebiesz się w błocie to jest to pewnie jakaś pieczątka, które są albo zgrupowane gdzieś na trasie albo na jakiejś żwirowni bagnie itp. na końcu albo na początku roadbook-a więc jak się już wygrzebiesz z błota t i tak resetujesz metromierz i jedziesz do następnej kratki.
Znajdź chwile :) :) :) i przejedź się ze mną na http://blotowciaga.pl/vii...4-zgnile-blota/ to poznasz co i jak.
czuperek - 2013-02-22, 20:03
A ja mam takie pytanko bo właśnie wrzuciłem skrzynie od poloneza i jako że nie chciała wejść do tunelu w budzie to wywaliłem linkę od prędkościomierza...a zapomniałem że będę montował metromierz EXPLONA który już czeka na półce.
W takim wypadku zostaje mi tylko impulsator zewnętrzny i podpięcie pod wał?
moziembl - 2013-02-22, 20:36
Wywaliłeś oryginalną linkę wychodzącą z reduktora czy linkę ze skrzyni biegów poloneza? bo sie jakoś pogubiłem, tym bardziej ze jak pamiętam to oryginalna linka nie idzie tunelem tylko przechodzi przez próg. Linka ze skrzyni cię nie obchodzi bo metromierz będzie działał inaczej na H i na L. Musisz poprowadzić linkę oryginalną czyli z reduktora, i jeśli masz wtrysk to w liczniku masz wbudowany impulsator, jeśli nie to.... to było opisane w tym wątku.
czuperek - 2013-02-23, 08:06
Ze skrzyni.
Uf to mnie pocieszyłeś. Miałem u siebie w samuraju zerwaną linkę od prędkościomierza więc nie wiedziałem go ona była podpięta. Mam 1.0
Didymos - 2013-02-23, 09:03
Do 1,0 będziesz potrzebował impulsator, np. taki, jak Moziembl opisywał ze dwie strony wcześniej.
czuperek - 2013-02-24, 09:30
Ok
KRZYKKU - 2013-10-26, 01:15
a ja mam od Kostucha i mnie się bardzo podoba i nic mu nie brakuje co więcej według zasady CCC to jest najlepsza oferta jaką znalazłem i mogę polecić tym bardziej że jest to praca naszego kolegi i zawsze jakaś tam część Braci Samuraiowej jeździ ze mną , nie ma tez zbędnego gówna jakie zgodnie z współczesną taktyka marketingową wciskają nam mimo woli konstruktorzy prześcigujący się w wodotryskach.
Dla tych co pytają "po co metromierz" dodam że na rajdach nie startuję ale lubię wiedzieć ile jadę na godzinę szczególnie jak goście w białych kapeluszach na horyzoncie mnie pozdrawiają a nie zawsze jest czas na przeliczanie procentowe tego co pokazuje oryginalny licznik w stosunku do rozmiaru kół i zwolnionych dyfrów. Dodam jeszcze że zawsze jest sprzeczka z kolegami ile dziś przejechaliśmy po lesie a bo ten matematyk a bo tamten ma hardmadafaka GPS za 1500zł a jeszcze inny się nie zgadza bo jego laska rozciągała kordonek po krzakach, teraz nie ma tematu i jest dokładny pomiar bo mnie się koła rzadko ślizgają
manias79 - 2013-10-26, 08:42
Kostuchowe liczydło robi genialnie - jak to się mówi stosunek ceny do jakości w szkolnej skali ocen to 6! Ja poszedłem na skróty i wsadziłem licznik od wtryskowca i pięknie czerwonymi cyferkami daje po oczach :D
Prz3mass - 2014-03-06, 22:49
Witam, metromierz Triskel, impulsy podlaczone pod licznik "http://skeletondevices.com/images/diagrams/autos/samurai-gauges.jpg" problem jest z liczeniem drogi, w zaleznosci od predkosci dystans jest wiekszy lub mniejszy... ktos cos jakis pomysl ? ?
kostuch - 2014-03-07, 11:57
Prz3mass napisał/a: | Witam, metromierz Triskel, impulsy podlaczone pod licznik "http://skeletondevices.com/images/diagrams/autos/samurai-gauges.jpg" problem jest z liczeniem drogi, w zaleznosci od predkosci dystans jest wiekszy lub mniejszy... ktos cos jakis pomysl ? ? |
A ja już myślałem że masz problem z moim metromierzem, jak zapytałeś przez stronę...
Co do triskela, to nie pomogę.
Sprawdź ewentualnie czy nie jest to związane z obrotami silnika. Jak są duże zakłócenia w instalacji elektrycznej, to kiepskie urządzenia ( ) łapią fałszywe impulsy i pokazują różności.
moziembl - 2014-03-07, 13:51
A jak nie jedziesz i gazujesz silnik to nie wpadają jakieś impulsy, prędkość pokazuje dobrze?
Kostuch jest jeszcze druga możliwość, z teorii względności Einstein-a wynika że jeśli zbliża się samcem do prędkości światła to czas zaczyna płynąć wolniej i stąd te różnice. :) :) :)
czuperek - 2014-03-07, 20:17
Czy licznik od 1.3 podejdzie pod 1.0 czy inne ma wtyczki
droidboo - 2014-03-09, 15:47
Prz3mass napisał/a: | Witam, metromierz Triskel, impulsy podlaczone pod licznik "http://skeletondevices.com/images/diagrams/autos/samurai-gauges.jpg" problem jest z liczeniem drogi, w zaleznosci od predkosci dystans jest wiekszy lub mniejszy... ktos cos jakis pomysl ? ? |
Zrób sobie filtr z kondensatora i rezystora na zasilaniu licznika i załóż też na zasilanie ferryty, no i wełnianym kablem podłącz. U kolegi pomogło ztriskelem. Jak ładnie poprosisz kostucha, to może Ci zaproponuje wartości elementów do filtra, bo ja niestety nie pamiętam.
kostuch - 2014-03-10, 08:45
droidboo napisał/a: |
Zrób sobie filtr z kondensatora i rezystora na zasilaniu licznika i załóż też na zasilanie ferryty, no i wełnianym kablem podłącz. U kolegi pomogło ztriskelem. Jak ładnie poprosisz kostucha, to może Ci zaproponuje wartości elementów do filtra, bo ja niestety nie pamiętam. |
Co to jest wełniany kabel???
Do zasilania najlepiej wziąć taki filter jak do radia (czyli dławik z kondensatorem).
Aczkolwiek fałszywe impulsy nie wchodzą przez zasilanie tylko kabelek sygnałowy. Dobrze jest podłączyć ekranowanym kablem podłączonym z jednej strony do masy.
droidboo - 2014-03-10, 12:02
kostuch napisał/a: | droidboo napisał/a: |
Zrób sobie filtr z kondensatora i rezystora na zasilaniu licznika i załóż też na zasilanie ferryty, no i wełnianym kablem podłącz. U kolegi pomogło ztriskelem. Jak ładnie poprosisz kostucha, to może Ci zaproponuje wartości elementów do filtra, bo ja niestety nie pamiętam. |
Co to jest wełniany kabel???
Do zasilania najlepiej wziąć taki filter jak do radia (czyli dławik z kondensatorem).
Aczkolwiek fałszywe impulsy nie wchodzą przez zasilanie tylko kabelek sygnałowy. Dobrze jest podłączyć ekranowanym kablem podłączonym z jednej strony do masy. |
"Wełniany kabel" to wg programu swype na androidzie ekranowany kabel Nie przyuważyłem. U kolegi był taki sam problem z triskelem czy jak mu tam. Założyłęm ekranowane kable, ferryty i ten dławik i jak ręką odjął. Jakiś taki podatny ten metromierz.
SamNaSamZSam - 2014-03-10, 13:04
trochę z innej bajki - mamy stary dialer gsm triskiela podpinany do siemensa c35i i powiem szczerze, że o ile jakość techniczna wykonania jest porządna i wygląda solidnie to dokumentacja jaką do tego urządzenia dostarczają i sposób napisania instrukcji programowania mógłby (z całym szacunkiem dla wkładu autorów) wisieć na kołku przy porcelanowym tronie. Pisane chińszczyzną dla chińskich informatyków przez polskich inżynierów rodem z "dexter`s laboratory"
lukanio_k2 - 2014-03-17, 21:12
A ja mam pytanie czy Kostuch to jeszcze sprzedaje te meromierze czy nie jak tak to bardzo proszę o info foto jak to wyglada
kostuch - 2014-03-17, 22:21
lukanio_k2 napisał/a: | A ja mam pytanie czy Kostuch to jeszcze sprzedaje te meromierze czy nie jak tak to bardzo proszę o info foto jak to wyglada |
PW poszło.
A jakby co, to http://skeletondevices.com/hardware/hardware.html
|
|