Klub Samurai 4x4
Suzuki Samurai Forum 4x4. KLUB SAMURAI 4x4. Skorzystaj z szybkiej rejestracji i zacznij wymieniać się swoimi opiniami.

Silnik i Osprzęt, Wydech , Swapy silników - Diesel czy benzyna

Wilku - 2011-01-08, 14:44
Temat postu: Diesel czy benzyna
Pewnie temat już poruszany, więc jeżeli są linki, których nie znalazłem to po prostu wklejcie i po temacie:] bo nie wiem czy przy poszukiwaniach brać pod uwage diesle 1.9 TD, 1,9D. dzieki za odp
Suzuka 4x4 - 2011-01-08, 18:31

Zależy ja by na to paczyć , pod zwględam osiągów TD a pod względem prostoty i wytrzymałość zwykły dieselek ;-)
albert - 2011-01-08, 19:28

wiesz wolałbym 1.9 d ale jak szukalem to takiego nie bylo, tylko benzin,
jesli benzin to tylko 1.3 :-D

Wilku - 2011-01-08, 19:30

yhy. ale jeżeli stały by diesel zwykły i benzyna to co byście brali i dlaczego?
Suzuka 4x4 - 2011-01-08, 19:41

trudny wybór , bo z jednest strony diesle nigdy nie będzie taki żwawy jak benzyna a zaś benzyna nie będzie tak odporna wodę jak diesel .... Zależy kto co woli
lokoktentek - 2011-01-08, 22:20

ja osobiście rozważałbym tak: jeśli nie idziemy w moc to diesel a jeśli chcemy poszaleć to benzyna.

diesel zwykły nawet jest właściwie odporny na wszystko, moc może nie za duża ale moment wysoki i to bardzo nisko.
a jak masz mocną benzynę to nawet nie potrzebujesz innego reduktora...

p.s. a jakbym miał wybierac np. między zwykłym dieslem a 1,3 od jimnego nowego typu to wybrałbyhm diesla.
jeśli między 1,6 od vitary a zwykłym dieslem to 1,6 od witary
jesli miedzy 1,6 od vitary a turbo dieslem to turbo diesel....
to tylko jest założenie jakie ja bym wybrał. chciałeś opinii :-)
ja osobiście mam sporo ponad 150KM przy malych gabarytach silnika i dlatego :-)

Wilku - 2011-01-08, 22:36

wyczerpująca odpowiedz:] pytanie czy do odśnieżania sprawdzi się lepiej zwykły diesel czy lepiej benzyna. Który silnik bedzie sobie lepiej radził przy obciążeniu. hmmm
lokoktentek - 2011-01-08, 22:43

moim zdaniem zależy co uda ci się taniej dostać. ja akurat miałem dostęp do silnika od bmw i dlatego go mam.

przy obciążeniu,,, hmmm... diesel powera bierze z momentu i z niskich obrotów
benzyna z wyższych obrotów.

pomyśl co masz? jeśli masz gdzieś mocną niepotrzebną benzynę (ponad 100-130KM to zakładaj a jeśli masz gdzieś leżącego diesla to diesel np golf III 1,6d lub peugeot 205 1,9d które mają porównywalną moc około 70KM będą lepsze niż jakiekolwiek 1,3

zajxt - 2011-01-09, 21:40

Do odśnieżania lepszy będzie disel
albert - 2011-01-10, 09:56

benzynka jest fajna pod warunkiem ze nie pali tak jak mój 24-25 na 100 przy normalnych oponkach i spokojnej jezdzie drogami. Wczoraj wyszedl mi ten wynik..

autko juz po kilku regulachach i juz sam nie wiem co to moze byc, bo przeciez to niemozliwe, a jednak.. :lol:

Maverick - 2011-01-10, 10:10

ojej, pali jak smok, to chyba jeep 4.0 mniej wciąga :-)
albert - 2011-01-10, 10:16

fakt, pewno mniej. Nie wiem gdzie to idzie, jak pisalem spokojna jazda na czarnej drodze, znow regulacja tylko Boziu daj mi prawdziwego gaznikowca, prosze :mrgreen: , ale czy to mozliwe zeby tak spieprzył, a narzekalem jak palil 14...
Maverick - 2011-01-10, 10:34

chyba gdzieś tam na końcu taniej i szybciej Ci wyjdzie zmienić silnik na wtrysku wraz z osprzętem niż szukać dobrego gaźnikowca. Swoje teraz wyjeździsz, stracisz czas na szukaniu, na dojazdach itd.

U mnie silnik na razie zdrowy, dostęp do speca gaźnikowca jest w Częstochowie, chociaż obecnie trzymam auto w Warszawie.

Ale też się przymierzam, na razie bardzo powoli i chyba ten rok odpuszczę, żeby wrzucić diesla VW 1.6.

Albert trzymam kciuki, żebyś się szybko uporał z regulacją, bo szkoda tyle paliwa przepuszczać, przez tak mały silnik.

albert - 2011-01-10, 10:50

daje mu jeszcze jedna szanse, wlasnie szukam na necie gaznikowca , znalazlem w szczecinie. Jak nie wyjdzie zmieniam silnik, az sie boje ile łyknie w terenie :evil:

wlasnie dodzwonilem sie do zakladu w szczecinie, wszystko fajnie tylko mowi ze musze zostawic na 4 dni?????

co on bedzie robil przez ten czas? :?:

zajxt - 2011-01-10, 21:20

kup sam gaźnik
pepe126 - 2011-01-10, 21:49

to ja się martwiłem jak mi pociągnął 22 litry gazu , a ty lejesz tyle benzyny ? przy spokojnej jeździe ? Mój na asfalcie na dwóch maksymalnie 10 bierze i opony mam takie jakby duże.( może to paliwo ci wycieka )
Suzuka 4x4 - 2011-01-10, 21:50

E ta mało ci pali mojemu brat podchodzi pod 30 L LPG :mrgreen:
PPP - 2011-01-10, 21:52

moja suczka jak jeszcze nie odmówiła posłuszeństwa paliła coś koło 20 l smok jak nie wiem
ale liczę jak wpadnie ropniak to będzie ok

Suzuka 4x4 - 2011-01-10, 21:55

PPP napisał/a:
moja suczka jak jeszcze nie odmówiła posłuszeństwa paliła coś koło 20 l smok jak nie wiem


Ale benzyny ??

PPP - 2011-01-10, 21:56

tak dokładnie 95 masakra gazu się nie doczekała
Suzuka 4x4 - 2011-01-10, 21:57

A gaźnik czy wtrysk ???
PPP - 2011-01-10, 21:59

gaźnik od poniacza bo wcześniej nawet liczyć nie chce
Suzuka 4x4 - 2011-01-10, 22:00

Oj oj to w hu* :lol:
PPP - 2011-01-10, 22:03

dokładnie ale i tak lubię ten samochód bo ma charakter :evil:
Suzuka 4x4 - 2011-01-10, 22:15

A ty masz jakość sucz zmotaną
PPP - 2011-01-10, 22:20

hmmmm że tak powiem na tyle ile puszcza mnie kasa na razie jestem na etapie szykowania silniczka 1.6 TD mam tam jakieś zderzaki (samoróbka) podniesiona buda od ramy jakieś 6 cm wieszaki większe o 5 cm jeszcze trochę brakuje ale pomału do przodu 8-)
albert - 2011-01-10, 22:20

u mnie paliwko nie cieknie przejrzalem na kanale, nie widac tez zadnych plam, wiec cholernik zlopie, a jak zlopac to juz zlopac :-D

To dziwne swiece czyste wiec mieszanka tez w miare powinna byc, nie pluje benzin , czasami zasmierdzi paliwo jak zapalam na zimnym - gaznik , wiadomo, wiec nic szokujacego. Narazie jezdze po czarnym na normalach oponach na 1 napedzie, wiec nie wiem czemu tak pije, mocy tez nie czuje jakby mu przyszła.

:idea:

lokoktentek - 2011-01-11, 10:11

a może tak trochę w temacie? przecież o spalaniu jest gdzie indziej a tu już półtorej strony jest o tym...
Suzuka 4x4 - 2011-01-11, 10:53

lokoktentek, Ale po Dzięciolić zawsze można , to grzech :?: :lol:
albert - 2011-01-11, 11:22

przydalby sie czacik wtedy na biezaco by sie rozmawialo,a podczas jednego tematu przechodzi sie na drugi, no nagadac sie nie mozna :-D
pozdro

to chyba moja wina bo ja zmienilem watek, temat spalania rzeczywiscie gdzies indziej

daje dojsc do głosu koledze lokoktentek w temacie czy benzyna czy diesel

Wilku - 2011-01-11, 19:07

masakra jakaś, jak czytam o waszym spalaniu silników 1.3 gaznikowych.... 20l benzyny to ja Imprezą sti kiedy deptałem paliła po 26.... mam nadzieje ze na wtrysku 1.3 nie ma takich historii...
Suzuka 4x4 - 2011-01-11, 19:22

No koło 15 na PEWNO ŁYKNIE :mrgreen:
Wilku - 2011-01-11, 22:03

ale tak poważnie, to naprawde dużo 15.... helllooo smoki
Suzuka 4x4 - 2011-01-11, 22:05

Czy ja wiem ... 4x4 + karwa gaz gaz gaz ... Daje się we znaki
Wilku - 2011-01-11, 22:18

no przy decha decha to ok, ale normalna eksploatacja na 2 a nie 4x4 to ile 10?
Suzuka 4x4 - 2011-01-11, 22:21

Mówią 6-7 ale ja nigdy nie sprawdzałem :mrgreen:
PPP - 2011-01-11, 22:23

6-7 to na wolnych obrotach chyba :-P
Wilku - 2011-01-11, 22:29

hehe na postoju , dokładnie;)
Suzuka 4x4 - 2011-01-12, 14:37

Nie mówię bardzo poważnie , i to nie od jednego słyszałem że tyle palą ;-)
Yabu - 2011-01-12, 17:44

Coś to jest nie tak. Mi na zimnym pali 15-18l. Ale jak się zagrzeje to nie weźmie wiecej niż 9-10. (mam 1.3 na wtrysku). Jak kupiłem Samuraia w Częstochowie i musiałem dojechać nim do Bielska (najdłuższa trasa jaką przejechałem nim :-> ) to spalanie było na poziomie 8l i to na starych olejach, filtrach itd.
Boomer - 2011-01-12, 22:47

Mój pali 9-10 przez zimę 12-13l
albert - 2011-02-10, 20:39

mam kilka silnikow do kupienia, a raczej mozliwosc. Brat dzwonil, ze w niemczech za grosze jest kilka silnikow diesel
peugot 205 - 1.9
golf 2 1.6
od clio
od felicji tez dieselek
i od pasata
wlasnie sie zastanawiam który brac

sami111 - 2011-02-20, 08:59

Ja mam 1,9 diesel od poldka razem ze skrzynią rewelacja......a w szczególności jak wcześniej miałem 1000. Kolosalna różnica...
ilio - 2011-02-20, 12:06

albert napisał/a:
mam kilka silnikow do kupienia, a raczej mozliwosc. Brat dzwonil, ze w niemczech za grosze jest kilka silnikow diesel
peugot 205 - 1.9 + skrzynia z poloneza diesla
golf 2 1.6 flansza + zestaw ACME płatne w dolcach
od clio to wynalazek na pompie lucasa raczej unikać
od felicji tez dieselek to samo co 1.6 td golf
i od pasata jak wyżej
wlasnie sie zastanawiam który brac


we wszystkich oprócz 1.9 PSA będziesz robił flansze do mocowania skrzyni biegów , a później tysiąc innych rzeczy które potrafią skutecznie zniechęcić do dalszej pracy .

jak chcesz dobrze to kup poloneza diesla i rozbierz go , przynajmniej będziesz miał wszystkie części pod ręką i niewiele będziesz szukał

Siwy - 2011-02-20, 16:02

polonez najtańszy i dostępność części za grosze :)
sami111 - 2011-02-20, 16:34

Zgadza się najlepiej jest kupić zgnitego poldka z dobrym silnikiem i mamy wszystko co potrzeba do przeróbki..
albert - 2011-02-20, 16:38

sami 111 skad jestes?

ja tez z zachodniopomorskiego, czyzbym znalazl kompana do jazd? :-D

no i cisza...

sami111 - 2011-02-20, 17:01

Ja jestem z okolic Koszalina, napisz swojego maila to pogadamy.
Pozdrawiam

albert - 2011-02-20, 17:10

wlasnie przeczytalem Twoja wiadomosc bede pisal na meila
moj
morskipowiew@op.pl mam nadzieje ze Skalpel go nie zobaczy , bo juz do konca swiata skrzynka bedzie pełna :-D bo on zawsze jezdzi po mnie jak poi lysej

kobyle :-D


sami 111 czy zapodales fotke swojej suzi bo nie widze?

ilio - 2011-02-20, 17:11

sami111 napisał/a:
Ja mam 1,9 diesel od poldka razem ze skrzynią rewelacja......a w szczególności jak wcześniej miałem 1000. Kolosalna różnica...


ile wyciąga na 5 biegu ?

sami111 - 2011-02-20, 17:48

Dokładnie to nie wiem bo mam wysokie opony i licznik mi zaniża, ale pod stówkę podchodzi na pewno..

[ Dodano: 2011-02-20, 17:53 ]
Wrzucam pare fotek mojej maszyny...

[ Dodano: 2011-02-20, 17:55 ]
Niestety mam problem z wrzuceniem fotek...

ilio - 2011-02-20, 17:58

sami111 napisał/a:
Dokładnie to nie wiem bo mam wysokie opony i licznik mi zaniża, ale pod stówkę podchodzi na pewno..

[ Dodano: 2011-02-20, 17:53 ]
Wrzucam pare fotek mojej maszyny...

[ Dodano: 2011-02-20, 17:55 ]
Niestety mam problem z wrzuceniem fotek...


zmień rozdzielczość jeśli są za duże
l
najpierw wybierz zdjęcie później dodaj załącznik

ICE MEN [ST] - 2011-02-23, 16:53

Siemka jestem w tym forum nowy i mam już małą wiedzę na temat bo brat ma takiego jak wy małego szatana na 31 calowych kółkach z silnikiem 1.3 ale wiedzę macie większa w sprawach przeszczepów
Nie chce zakładać nowego postu wiec proszę o pomoc na tym
Więc do tematu chce kupić do kapitalnej przeróbki Samuraia ale jestem zainteresowany od razu przeszczepić silnika na większy opcja
1. - 1.6 16v Vitara tylko od którego roku pasuje bez większych przeróbek typu flasza tylko
2. - bmw na łancuszku


"lokoktentek" bardzo chętnie bym wzbogacił o wiedzę Sami + serce Bmw (jest na łańcuszku czy na pasku) bo mam taki komplet za 1700zł + skrynia ??? (jeszcze nie określona cena)

Dziękuje za pomoc z góry :-D :-D :-D

Skalpel - 2011-02-23, 18:10

albert napisał/a:


morskipowiew@op.pl mam nadzieje ze Skalpel go nie zobaczy , bo juz do konca swiata skrzynka bedzie pełna :-D bo on zawsze jezdzi po mnie jak poi lysej

kobyle :-D



No nie skumałem. Ale maila masz ładnego ;DDDD

albert - 2011-02-23, 18:21

hahaq, och skalpel, skalpel, chyba musze sie z Toba podzielic ta kreską
sami111 - 2011-02-23, 19:41

Witam ICE MEN.. Co do silnika z vitarki to bez względu na rocznik każdy potrzebuje jednakowo dużo przeróbki.A jeśli chodzi o silnik z BMW to moim skromnym zdaniem to po prostu ŚMIEĆ...Nie nadaje się w ciężki teren gdyż nie lubi za bardzo pałowania w miejscu w jakiejś dziurze za długo bo się przegrzewa i pęka głowica a poza tym nie lubi wody.Choć trzeba przyznać że mocy mu nie brakuje, ale poco w końcu masz reduktor:)....... PANOWIE PRZYSZŁOŚĆ W DIESLU......Dobry dieselek też radzi sobie dobrze w terenie a ten moment obrotowyyyy...............I wcale nie potrzebna mu turbina zwykły wolnossący jest żywotniejszy i co najważniejsze EKONOMIAAAA...

[ Dodano: 2011-02-23, 19:49 ]
albert napisał/a:
hahaq, och skalpel, skalpel, chyba musze sie z Toba podzielic ta kreską




A czy kolega Albert to w tym tygodniu wybiera się do Koszalina?.......I przy okazji do mnie??????

[ Dodano: 2011-02-23, 19:53 ]
MÓJ DIESELEK...

[ Dodano: 2011-02-23, 19:59 ]
MÓJ DIESELEK...

albert - 2011-02-23, 20:40

witaj sami111 :!: :-D

jak pisalem ze bede pod koniec tygodnia, jutro wraca moja pani dyrektor i dowiem sie czy pusci mnie na piatek/sobota do szkoly bo sie doszkalam, jutro zadzwonie do ciebie
narka

lokoktentek - 2011-02-23, 20:42

hmmm bmw jest na łańcuchu, nie przegrzewa jeśli jest chłodnica i odpowiedniej mocy wentylator
ja na 3 biegu juz mam prawie 100 :-)

jak chcesz taki silnik to musisz wziąć komplet, z cewkami, komputerem i wszystkim co złapiesz.

a czy lubią wodę czy nie to raczej nie różni się on reakcją na wodę w porównaniu do innych jednostek benzynowych. niestety zwykle woda prędzej uszkadza coś innego zanim zdąży silnik. przy spoa silnik rzadko się moczy a z drugiej strony wjeżdżanie w wodę która ma prawie metr głębokości już nie za bardzo ma sens bo piach w tyłku nie jest przyjemny ;-)

albert - 2011-02-23, 20:53

sami 111
czy maska zamyka ci sie po tej operacji czy musiales podnosic bude

sami111 - 2011-02-23, 21:07

Budę zliftowałem około 4cm i maska mi się bez problemu zamyka, mam maskę od 1000 czyli niższą, w 1300 jest wytłoczenie ku górze i jest wyższa. Może obeszłoby się bez liftu budy :lol:
ICE MEN [ST] - 2011-02-26, 11:21

Jeszcze raz zawrócę głowę wam wybór padł na 1.6 16v od vitary mocniejszy i bo tańszy w zakupie z osprzętem , i tak planuje gas wstawić teraz po proszę o rozpisanie jakie rzeczy muszę mieć żeby przełożyć taki silnik w opcji wystarczy flansza i będzie pasowała skrzynia od 413 czy lepiej poszukać skrzyni od vitary i całość przekładać a pozostałe podzespoły czyli większa chłodnice wstawić co jeszcze byście polecili żeby zmienić
Bo teoria jest taka że autko ma jeździć 50%% trasa - 50% teren a może najtańsze rozwiązanie na początek zainwestować w trakcje i zostawić serce oryginalne 1.3 do moich zmagań rekreacyjnych pozdro proszę o pomoc :-)

radex1 - 2011-02-26, 17:32

czee ICE MEN
wedz też o tym że jeśli zapodasz se
duży silnik z dużą mocą to w ciężkim
terenie jest to niedobre bo zaczniesz bardzo
kopać od sobą i szybko siadasz na mostach
i po robocie.

JA bym ci proponował założyć diesla 1.9 lub 2.0

tomek stasiak - 2011-02-26, 19:39

radex masz racje to raczej jest nie uniknione przy takim silniku musi być 31''
ICE MEN [ST] - 2011-02-27, 09:18

To lepiej zostać przy oryginale i nie bawić się w przekładki i gazowac 1.3 pozdro
PrzemoCK - 2011-02-27, 09:40

no ale skąd powstał pomysł przekładki silnika? przecież 1.3 spokojnie pozwala jezdzic nawet na 235
albert - 2011-02-27, 11:30

w moim przypadku akurat przemoCk - jak wiesz jestem zmuszony- nie znalezieniu przyczyny spalania, podejrzewam ze silnik byl rozwiercany, moze sportowy walek czy,, terenowy.. , cos napewno kombinowane, jak dobrze pojdzie w tym tygodniu bedzie silnik, bylem u kolegi sam111, musze powiedziec ze pozytywne wibracje, zmotal sinik od peugota i fajnie jezdzi.
tomek stasiak - 2011-02-27, 21:51

jak nie znalazłeś przyczyny spalania to szkoda z drugiej strony zmiana silnika to zawsze nowe doświadczenie
albert - 2011-03-02, 12:28

http://pultusk4x4.org.pl/samurai-gti

a tu benzynka, przekladka na gti ze swifta :-D

ICE MEN [ST] - 2011-03-08, 12:10

I właśnie o taka przekładkę mi chodziło pozdro
Maykim - 2012-07-01, 22:02

koledzy podpowiedzcie bo nigdzie nic nie znalazłem na interesujący mnie tema

stoję przed decyzją o wymianie silnika

myślałem o siniku 1.3 od jimny ?
albo na diesla ?

co sądzicie o 1,3 jimny ?
chciał bym trochę potopić SUKE a do topienia to chyba bardziej diesel ?

Didymos - 2012-07-02, 09:31

Benzynę można bez problemu przystosować do topienia, a waży połowę tego co diesel.
1,3 jimny to dobra opcja, możesz jeszcze rozważyć 1,6 baleno, ale tu dojdzie dodatkowa rzeźba z flanszą i kolektorem.
Pewnie zaraz odezwą się zwolennicy opcji "diesel z minionej epoki" :mrgreen:

jeżu - 2012-07-02, 10:27

Didymos napisał/a:
Benzynę można bez problemu przystosować do topienia, a waży połowę tego co diesel.
1,3 jimny to dobra opcja, możesz jeszcze rozważyć 1,6 baleno, ale tu dojdzie dodatkowa rzeźba z flanszą i kolektorem.
Pewnie zaraz odezwą się zwolennicy opcji "diesel z minionej epoki" :mrgreen:


Z tą połową masy to przesadziłeś. 1,6td WV jest może o 20kg cięższy od oryginalnego benzynowego 1,3. Jeden jak i drugi silnik bez większych problemów udawało się zapakować i rozładować z bagażnika w plaskaczu w dwie osoby. Po przekładce silnika nic nie kombinowałem z resorami, co trzeba by było zrobić znacznie większej masie nowego silnika, i nic złego się nie dzieje. Przód stoi jak przedtem, nie zauważyłem żeby siadł.
Co do stwierdzenia "diesel z minionej epoki" to może i racja, ale z drugiej strony silnik z baleno też nie jakaś nowa technologia.
Nikogo oczywiście nie namawiam na siłę na diesla, po prostu jestem zadowolony z przeróbki.

Smol007 - 2012-07-02, 21:39

ogolnie czuć nawet na żurawiu ze diesel cięższy
ja moglem za free wziasc 1.6 16v ze swifta tylko musialbym z wiazkąch sie bawic
wiec wziąłem 1.6td gdzie idzie tylko jeden kabelek do pompy (pomijajac rozrzusznik i jakies czujniki)
spalanie za dieslem a jak ktos duzo chce samuraiem sie bawic to ważne wg mnie
pojedzie nawet na czerwonym paliwie jak ktos znajdzie
a i tuning banalny

Maykim - 2012-07-02, 22:27

byłem dzisiaj u znajomego mechanika który od lat zajmuje sie terenówkami i silnikami
i polecał mi silnik od 1.6 vitarki podobno super

albo sporta :)

nie ukrywam że jak mam sie już bawić w wymianę serca to chciał bym już coś na kozaku z dużą mocą
może coś podpowiecie ?

kostuch - 2012-07-02, 22:30

Maykim napisał/a:
byłem dzisiaj u znajomego mechanika który od lat zajmuje sie terenówkami i silnikami
i polecał mi silnik od 1.6 vitarki podobno super

albo sporta :)

nie ukrywam że jak mam sie już bawić w wymianę serca to chciał bym już coś na kozaku z dużą mocą
może coś podpowiecie ?


A powiedział czy ma na myśli 8v czy 16v? Jest różnica w charakterystyce tych silników.

Hałas - 2012-07-02, 22:45

jak chcesz coś z dużą mocą to na youtube jest samurai z silnikiem VR6 :mrgreen:
ciekawi mnie tylko jak to upchneli tam.

A na poważnie to wpadła mi do głowy myśl o 2.0 z golfa III GTI (do wyboru 115KM i 150 KM) podobno kit od montażu 1.6TD powinien pasować. Ale to tylko taki pomysł bez jakiegokolwiek przygotowania merytorycznego (ot gdzieś słyszałem, że 115KM można w przyzwoitych pieniądzach dostać)


a ze sprawdzonych to motór od BeMeWe sporo osób już ma (można poczytać na dużym forum)

paw3ł - 2012-07-02, 23:26

Z tym silnikiem od BMW to wcale nie tak elegancko swap wygląda.
Poza tym, przy sporej mocy to chwila moment i reduktor, półosie itd porozlatują się.
Ktoś powie: no tak, ale przecież nie trzeba tak w dupe dawać!
odp. Skoro nie trzeba tak w dupe dawać, to po co tyle mocy? Dla szpanu?

radex1 - 2012-07-03, 08:27

NO dokładnie tak jak piszesz PAW3ł
a jak wiadomo to DIESLEM można nawet pod
wodą robić i wcale mu to nieprzeszkadza .
MAM pytanko jak ktoś z was ma swapa na 1.6 td
to czy nie macie problemu z turbo jak sie wjedzie do
głębokiej wody (stawu,bajorka) ?

Death1985 - 2012-07-03, 08:40

Ci powiem tak jeszcze nie wiechalem w bardzo gleboka wode moja suka :-P hahaha trzeba kiedys to zrobic tylko meczenie sie przy swap to mnie troche od strasza hahahaha zeby znowu zmieniac silnik jak kupie drugi na zapas to kto wie :mrgreen:
Smol007 - 2012-07-03, 09:20

ja przed wymiana silnika przejechalem sie vitara x-90 1.6 16v 100 km i ten silnik napewno by byl super w samuraiu
przyspieszenie bliższe osobówce :D
a do wody jeszcze nie wjechalem z turbiną
myśle ze bedzie ładnie parowac, tylko że ona jest wysoko prawie pod maską a ja zawsze wjezdzam do głośników max bo szkoda mi ich xD

kostuch - 2012-07-03, 10:35

Smol007 napisał/a:
ja przed wymiana silnika przejechalem sie vitara x-90 1.6 16v 100 km i ten silnik napewno by byl super w samuraiu
przyspieszenie bliższe osobówce :D

Tak się składa, że mam w samuraiu 1,6 16v ze skrzynią od x-90 :mrgreen:
Zauważ, że osiągi zależą nie tylko od silnika ale od całego układu przeniesienia napędu. Porównaj sobie przełożenia w mostach i reduktorze samca i x-90.
Jakbym założył teraz kółka w rozmiarze "standard x-90", to pewnie potrzebowałbym jeszcze ze dwa biegi w górę 8-)

jeżu - 2012-07-03, 12:14

radex1 napisał/a:
NO dokładnie tak jak piszesz PAW3ł
a jak wiadomo to DIESLEM można nawet pod
wodą robić i wcale mu to nieprzeszkadza .
MAM pytanko jak ktoś z was ma swapa na 1.6 td
to czy nie macie problemu z turbo jak sie wjedzie do
głębokiej wody (stawu,bajorka) ?


Aż tak głęboko nie wjeżdżałem po swapie i na razie nic nie mogę stwierdzić. Turbina jest w najwyższym punkcie pod samą maską, zostanie "schłodzona" jako ostatnia. Patrole Pajera i inne z turbinami jeżdżą i nic się nie dzieje więc nie sądzę, że będzie to awaryjny element.

radex1 - 2012-07-03, 16:49

NO JA wjechałem w wode i miałem ją miedzy pasem a cyckami
jak siedziałem w suzi oczywiście i jeszcze zgasiłem serce w wodzie
i za jakieś 6-7 sekund odpalił 1.9 d

CHciałem się dowiedzieć czy po wjechaniu TD do głebokiej
wody czy coś się stanie z silnikiem D i czy Turbinka sie nie rozleci
Może ktoś z WAS taką sytuacje już przerabiał .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group